Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen!

Zojuist echo gehad op 3e dag vh hormonen-traject. Zat al voorraadje eitjes, klaar om gestimuleerd te worden hihi.. verder alles in orde en vleesboompje amper zichtbaar dus niets verontrustends.

Ieniemienie balen he, ik was ook iets later dan normaal maar zit in mijn eigen cyclus, zonder pil. Hoop dat het gauw komt, dan kun je lekker beginnen.

Groetjes!

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo..

Na enig aarzelen wil ik me ook graag bijvoegen. Mag dat?

Ik vind jullie verhalen en ervaringen zo interessant dat ik me toch heb aangemeld, na enig aarzelen. Ben nl voor het eerst op een forum.

Vind het geweldig hoe jullie elkaar steunen, raad en advies vragen en geven en meeleven. Hoop dat ik ook wat kan bijdragen.

Ook ik begin in januari met IVF. Het zal mijn 2e poging worden.

Vorig jaar april mijn 1e, nov mijn 2a-poging die is afgeblazen vanwege een cyste en nu de 2b-poging :happy11:

Ik begin met prikken op de eerste dag van mijn nieuwe cyclus en dat zal ongeveer 20 januari zijn. Had wel last van de hormonen de 1e keer en ben doodsbang voor een punctie, maar als het zover mocht komen, is het toch weer een stapje verder.

Meiden, veel sterkte en succes met alles wat op je af komt.

Geplaatst

Hoi Kyra,

Welkom hoor, ik ben ook nog niet zo lang hier maar het is inderdaad erg fijn om je verhaal kwijt te kunnen en je ervaringen te kunnen delen.

Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met spuiten, voel nog niets qua bijwerkingen. De punctie zie ik ook niet echt zitten maar ja... het cliché voor een goed doel moet daar boven staan he?

Succes en sterkte!!

Geplaatst

lieve lotgenoten

ook wij gaan eensdaags van start, ik zit nu te wachten tot de menstruatie gaat beginnen, schreef het zojuist in een nieuwe topic...uitgesproken nu duurt t langer als anders mijn cyclus..

zodra t begint ga ik de 2e dag synarel snuiven en vanaf de 3e dag puregon 200ie

tja en dan is t spannend want dit is de 1e keer voor ons die IVF

wij lopen in t st franciscus in rotterdam...meer meiden hier of niet??

Geplaatst

die punctie!!! ooh echt ik heb er al een hele tijd onrust van, ik denk vanwege t feit dat mijn HSG ook zo pijnlijk was , dit hadden ze me tevoren dus niet verteld dus was echt een verassing!! en wat voor een!!

Geplaatst

Gibelomo, wij ook hoor in het SFG (met lab en tp in het EMC)...

Geplaatst

joh zit jij ook in r.dam daar? wat leuk...hoe ervaar jij t en welke gyn heb je daar sannie?

ik heb met t intake gesprek dr alberda gehad, dat vonden wij een heel lieve rustige en vooral grappige man..ik had hem de 9e dec. voor t eerst want daarvoor had ik dr. van hoof...ook niet onaardig hoor maar die alberda die zou ik graag hebben.

Geplaatst

hoever loop je nu momenteel in je traject deze ronde?

ik lees dat jij wel synarell krijgt maar daarnaast de menopur...ik krijg dan de puregon en nartuurlijk de pregnyl

hoe was je vorige ervaring in t hele proces, mag ik je dat vragen? hoe was de puntie en wie deed hem, en hoe beviel t je partner toen hij daarna naar t MC moest??

jee ik ben echt blij dat ik nu iemand weet die in t zelfde zh loopt!! ha ha raar he

Geplaatst

hai kyra..

nou dan wil ik ook jou een hart onder de riem steken, want ook jij gaat er dus helemaal inkomen.

gelukkig zo lees je ervaren we allemaal wel een beetje t zelfde.

het is echt heel fijn te weten dat je niet alleen staat he

en bijna allemaal zijn we benauwd voor die puntie, ha ha maar ja t is ook wat denk ik!

en we moeten t toch allemaal maar even weer doen he!

soms denk ik wel eens was ik maar een man!! die hebben t toch , ja sorry dames wel echt een stuk makkelijker hoor in dit hele gedoe..

maar goed meiden daarnaast zou ik ook weer geen man willen zijn want dan bedenk ik me weer dat ik dan dus niet als t goed afloopt gaan bevallen, en ik moet eerlijk zeggen ik heb er 3 maar de hele 9 maanden en t bevallen is toch iets dat ik nooit meer zal vergeten t blijft mooi vind ik.

even tussendoor vraag, maar zijn hier vrouwen uit de omgeving van zeeland toevallig op t forum???

Geplaatst

mamma ree..

dat zag er dan goedn uit toch vanmorgen met je echo..spannend he!

wat heb je nu afgesproken met je gyn, waneer je weer terug moet?

sucses he, jij loopt iets verder dan ons denk he in je traject nu..

dus jij had als ik t goed lees ook in je eigen cyclus een langere dan normaal??

ik zit te wachten tot t komt en ja dan komt t later he net nu ik dat echt niet wil ....ik wil van start!!! dit werkt op mijn zenuwen!

Geplaatst
..jee ik ben echt blij dat ik nu iemand weet die in t zelfde zh loopt!! ha ha raar he

Nee hoor, is helemaal niet raar.. vraag maar raak hoor.

Wij liepen in de zomer bij een andere gyn voor alle onderzoeken (nog voordat er sprake was van IVF of wat dan ook). Nadat eruit was gekomen dat het een combi was van ik-oude eitjes en partner-verminderde zaadkwaliteit al gauw een gesprek ingepland met..ja hoor..Dr. Alberda.

Hij heeft de 1e uitgangsecho gedaan, de 2e FM en de punctie (1e FM door een vrouwelijk gyn die dacht dat ik voor een uitgangsecho kwam. Heb haar ff op haar nummer gezet door te zeggen dat ze mijn dossier eerst goed moest lezen. Daar had ze niet van terug). Inderdaad een hele lieve man die je op zijn eigen manier (ik ervaar dat ook als grappig) op je gemak stelt..

EMC is en blijft een academisch zh. Beetje klinisch daar en het kamertje waar mijn mannetje 'zijn ding' moest doen (want ze kijken eerst na of de follikels wel eitjes bevatten natuurlijk), was te smerig voor woorden. Daar hebben we later nog wel wat van gezegd!

TP werd gedaan in het weekend (lekker rustig), en ondanks dat de dames erg aardig waren, kon je ook merken dat het 'hop hop hop' was. Dus liggen, schoonmaken, tp en weer aankleden. Nu ben ik gelukkig NIET op m'n mondje gevallen, dus vroeg de jonge gyn de oren van het hoofd zoals: hoeveel cellen (we hebben 2 emmies teruggeplaatst gehad), hoe helder ze waren enz. enz...

De secretaresses van de gyneacologie + de IVF secretaresse zijn ook stuk voor stuk hele aardige meiden...dus ja. Ik voel me thuis in het SFG..

Liefs!

Geplaatst

Zo, weer terug van een dagje Dusseldorf haha. Alles zag er goed uit, ogeveer 12 follikels zitten er nu en as donderdag terug. Waarschijnlijk zaterdag punctie dus dat schiet weer mooi op. Het enigste waar ik van baal is die hoofdpijn de hele tijd. Meer meiden hier last van. Ik herken het niet echt uit mijn vorige pogingen...

Mama Ree, wat fijn dat alles goed was. Kom maar op met die follikels!

Chantal, ben jij vandaag ook voor een follikelmeting geweest? Hoe voel je je. Inderdaad leuk als we gelijk op gaan!

Geplaatst

Wat goed Zoë, 12 follikels alweer! Op naar de punctie..dat deze maar zo pijnloos mogelijk is en dat de follikels maar veel goede eitjes mogen bevatten...

Geplaatst

Hoi Zoë,

Dat is een goeie score, 12 follikels!

Ik heb vandaag geen follikelmeting gehad, heb de eerste meting a.s. donderdag.

Gibelomo, wachten op je menstruatie is inderdaad erg frustrerend!

Was deze ronde ook 2 dagen te laat.

Kyra, heel veel succes deze maand.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn punctie gehad, waren 3 eitjes uit 4 follikels..

Tijdens de punctie was het best pijnlijk, en ik bloed ook wel flink na (lijk wel ongi) BAH

Nu heb ik ook flink wat napijn, maar goed als de eitjes maar bevrucht raken dan maakt de pijn mij niet uit! Dus donderdag de TP..

Groetjes Carolina

Geplaatst

Carolina, je hebt het gelukkig weer gehad! Spannend hoor, wanneer wordt je gebeld of moet je zelf bellen? Doe lekker rustig aan, dan begin ik alvast te duimen voor je! liefs

Geplaatst

Carolina, dat je vandaag je punctie hebt gehad is me totaal ontgaan. Sorry (bloos).. Hopen nu op veel en goede bevruchtingen en dus een succesvolle tp!

Geplaatst

Carolina goed meid, je hebt het achter de rug! Wat kreeg je nu aan pijnstilling? Nu even afwachten tot de tp, spannend joh.

Zoe, 12 zeg dat zijn er best veel he? Super hoor! Op naar de punctie!

Ik heb zondag a.s. om 11u de echo van dag 9 dat is dan geloof ik de follikelmeting. Vanmorgen was mijn ongi nog niet helemaal over, verpl. stelde me gerust was geen enkel probleem maar zelf denk je er toch wel ff over na.

Groetjes, M.Ree

Geplaatst

p.s. Zoë.. heb wel 2 dagen hoofdpijn maar mijn ongi is nog niet voorbij en dan heb ik altijd wel flink hoofdpijn, ik ben ook pas 2 dagen aan het spuiten dus missch ook nog niet mogelijk dat de hoofdpijn van de Deca is..

Wel vervelend, lekker parac. nemen!!

Ik had ook nog gebeld met Leiderdorp vandaag en naar het roesje gevraagd, maar dat doen ze dus niet. 2 verdovingen binnenin en de morfine spuit, volgens de verpl. moet het dan prima te doen zijn en merk je er weinig van..

Geplaatst

Die morfine spuit is wel fijn hoor. En anders gewoon wat meer vragen, deed ik ook altijd haha. Gelukkig zijn ze in Duitsland veel makkelijker met pijnbestrijding....

Die stomme hoofdpijn, ik wordt er zo moe van op laatst. Maar ja, nog een paar daagjes volhouden. Ik hoop dat het bij jou idd nog vd ongie komt. Het is al vervelend genoeg allemaal, laat staan nog extra hoofdpijn erbij!

Ben je ondertussen helemaal gewent aan het spuiten? liefs

Geplaatst

Ja, die morfine zal best helpen maar ik ben dan weer zo'n doos die denkt "wat zal die morfine met me doen..." wil de controle niet altijd uit handen geven. Terwijl ik met narcose dat probleem nooit heb, dan slaap je toch hihi.

Spuiten kijk ik niet meer tegenop. Gister vond ik de eerste keer Puregon wel ff spannend, net als 1e x Deca. Maar mijn vriend is een top-spuiter eh..eh... ja je snapt me wel haha!

Is die Pregnyl nou echt zo anders? Pijnlijker door die vloeistof ofzo??

't gaat opschieten bij jou he?

Kan je man/vriend altijd mee naar elke controle of moet je ook wel eens alleen als hij geen vrij heeft ofzo?

x

Geplaatst

Ha Mama-Ree,

Jij bent gisteren begonnen met de deca?? Of ben je al langer onderweg Ik ben nu 4 dagen onderweg, vanavond de 5e spuit. Dit is mijn eerste keer deca. Vind puregon beter/makkelijker om te zetten dat de deca, maar dat ga ik volgende week pas doen.

Pregnyl heb ik ook 1 keer gezet. En die is vooral anders omdat je alles zelf in elkaar moet zeten en mixen.

Hebben jullie van Pregnyl 1 ampul + vloeistof of hebben jullie een reservesetje gekregen? Ik had bij mijn iui ook een reservesetje en nu niet (heb hem toen helaas nodig gehad...).

Geplaatst

Haha Mama Ree, ik geloof wel dat je man goed is!

De puregon is ook makkelijk he? Bij pregnyl geeft het gewoon iets een tintelend gevoel bij het spuiten en misschien iets na die tijd. Maar volgens mij heeft hier niet iedereen last van. Ik vind het in ider geval wel meevallen.

Ik ben gister aan de cetrotide begonnen en daar krijg ik dan weer een bult van op mijn buik en het jeukt...

Bij de follikelmetingen ging mijn vriend de eerste poging wel mee. Het was allemaal zo onbekend toen. Eigenlijk sta je met 5 minuten weer buiten dus bij de volgende pogingen ging ik zo even tussendoor van het weerk naar het ziekenhuis in m'n up. Wel een leesboek mee, want je moet soms zo lang wachten. Nu naar Dusseldorf ga ik niet in m'n eentje. Het is voor ons 1,5 uur rijden en dat vind ik niet zo gezellig haha. M'n moeder is ondertussen ook al een keer mee geweest.

Wat je zegt met "de controle behouden" vind ik ook wel herkenbaar. Die punctie de eerste keer, vond het zo ongemakkelijk om daar te liggen terwijl er 3 man tussen je benen aan het kijken is.... Ik moest echt even de knop omzetten zeg maar haha.

Maar meid, komt allemaal goed! liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden