Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Pleun, fijn dat je deze maand weer mag beginnen! Op het moment dat het weer defenitief is, begint het bij mij altijd weer te kriebelen. Heel veel succes!

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag het MCA gebeld om door te geven dat we weer van start zijn.

Vanavond beginnen met de deca. Ik zie erg op tegen die 2 spuiten per keer. 1tje is al niet leuk, maar goed, het is niet anders.

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Mama-Rhee,

Ik heb gisteren ook de prikinstructie gehad en tevens was dat ook de eerste spuit lucrin. Wat grappig dat er zo verschillend gespoten wordt. Denk ook dat jij het korte protocol hebt, ik krijg namelijk de eerste echo rond dag 10 en de tweede echo rond dag 14. Spannende hè?

Succes!

xx ienie mienie

Geplaatst

Zoe ja ICSI klopt hoor :happy7: jij hebt al meerdere behandelingen ondergaan zag ik. Moet je ook steeds puncties doen of worden er embryo's teruggeplaatst? Hoe ervaar je die punctie, en wat krijg jij aan pijnbestrijding? Dat verschilt nogal geloof ik.

Ik krijg een morfine injectie via infuus en plaatselijke verdoving. Kennis van mij kreeg alleen maar plaatselijk en verder niets.. die zat tegen het plafond zei ze...

Ieniemiene, ja spannend he? Wat is Lucrin, komt dat op hetzelfde neer als Decapeptyl? Ik snap nog niet zo goed wat het verschil is tussen kort en lange protocol. Heeft dat er mee te maken of je eerst met de pil begint of je eigen cyclus volgt? Ik krijg na de 3e dag ook weer 9e en 14e dag echo hoor..3e dag echo is omdat.. ...pff.. weet ff niet meer was zoveel info hihi

Wat me opvalt is dat een aantal van jullie zo positief zijn om weer te "mogen" beginnen met spuiten hihi.. dat geeft me wel moed, moet ik zeggen. Waar ik nog overal beetje tegenop zie omdat alles onbekend en nieuw is, zijn jullie zo enthousiast!!

Diana, succes met de spuiten..

Pleun,fijn dat je ook mag beginnen! Spannend he? Ook voor jou dus de 1e keer.

p.s. lang bericht sorrie.. hihi.. maar zit nog zo vol vragen :happy:

Geplaatst

Hoi Mama-ree,

Het lange protocol is 21 dagen, het korte protocol is 14 dagen. De verpleegkundige legde uit dat het korte protocol gebruikt wordt wanneer het stimuleren van de follikels snel moet gebeuren omdat ze bang zijn dat er anders te weinig eicellen aangemaakt zouden kunnen worden........

Voor mij is het ook de eerste keer en kijk er inderdaad naar uit hihi. Wij zijn sinds 2007 bezig, heb 6 IUI behandelingen gehad en hoop nu dat het met IVF gaat lukken!!

Lucrin is inderdaad hetzelfde als decapeptyl (het plat leggen van je eigen cyclus).

Succes!

xx ienie mienie

Geplaatst

oei had ik me dus mooi verteld

ik dacht echt dat lang protocol 5 weken was (geen idee waarom ik dat in mn hoofd heb), nou dat scheeld dan weer 2 weken

Geplaatst

Heej zoe,

Hoe was de echo vandaag? Ben je gestart met Gonal F? Ik hoop dit weekend te kunnen starten met gonal, dus wachten op die rode duivels :evil4:. Hoop dat ze na donderdag snel komen!!!

xx ienie mienie

Geplaatst

Hey Ienie minie, Yes ben gestart met de Gonal F! De eerste zit er weer in. De arts zag wel iets afwijkends bij mijn rechtereileider maar vond het niet verontrustend. Kon een cyste zijn of misschien wat vocht. Maandag moet ik voor de 1e meting dus dan zien we wel verder. Wel weer spannend hoor! Ik hoop dat jij ook snel mag beginnen. Stom he, dat je zo kunt uitkijken na je menstruatie haha.

@ Mama Ree, ik heb helaas bij gebrek aan cryo's elke keer een punctie moeten ondergaan.... En als ik heel eerlijk ben, nee het is zeer zeker geen pretje. Maar ik las dat jij goeie pijnbestrijding krijgt en anders gewoon extra vragen hoor! Rustig blijven liggen en op je ademhaling letten dan is het nog wel een keer voorbij.

Ik heb nu de luxe van Dusseldorf want daar wordt het onder volledige narcose gedaan. Was trouwens de 1e keer ook wel eng omdat ik nog nooit wat heb gehad of in het ziekenhuis heb gelegen maar achteraf kan ik zeggen: appeltje eitje haha.

liefs

Geplaatst

Hallo dames!

Zie dat er ondertussen al een heleboel zijn die deze maand 'mogen'.

Heb hier de spulletjes van de apotheek gehaald en de koelkast is goed gevuld nu.... Wat een boel!

Even een praktische vraag: de deca moet je elke dag op hetzelfde tijdstip zetten tussn 16 en 24 uur. Wat is nu een handig tijdstip volgens jullie en waarom??

Geplaatst

goede vraag

ben ook benieuwd naar het antwoord

voor meer antwoorden misschien beter er een eigen topic van te maken

(niet dat je dat hier niet mag vragen hoor ,maar denk dat je meer reactie krijgt als je het appart doet

Geplaatst

Typisch dat je voor 12 u 's morgens.. bij mij zeiden ze vast tijdstip 's avonds. Ik ga zo nog ff bellen want zo te voelen komt het :mad: er zo aan en ik wil ook ff tijdstip navragen. heb nog niet eerder zo naar mijn ongi uitgekeken pff.. hihi.. omdat je dan kan beginnen!! normaal was ik daar niet zo blij mee.

Zoe wow... ik zou een moord doen voor narcose (bij wijze van..:happy7:) ik heb al meerdere keren narcose gehad en ik ben zo weer wakker en nooit ziek na die tijd. Beetje jaloers op je ha ha. Maar ik hoor idd ook vaak dat sommige zkh heel weinig aan pijnbestr doen. Ik krijg dan die morfine maar daar word je weer helemaal high van.. Je moet er wat voor over hebben. Ik neem mijn MP3 speler maar mee, lekker muziekje op :happydance:

Hobbesje, wat een zak vol krijg je dan mee hé? Moest je gelijk betalen bij de apotheek?

Gr. Mama-Ree

Geplaatst

Heb voor m'n vraag een topic gemaakt - idd wel wat handiger ja :happy:.

Voor de punctie bieden ze in het radboud ook morfine aan en iets kalmerends wat je van te voren moet slikken. Kijk er niet naar uit....

En dat uitkijken naar je ongi: het was de eerste keer dat ik er blij mee was dat het 'al' was gekomen!

Ik moest idd nog wat afrekenen bij de apotheek (nog geen 15 euro gelukkig). En idd een hele plastic tas vol met spulletjes!

Geplaatst

Hoi allemaal, ik krijg as maandag de 11e mijn punctie voor de icsi. Wat betreft de pijnbestrijding krijg ik eerst een prik in mn kont waar je wat 'tipsy' van wordt en dan plaatselijk 1 prik in elke eileider. De 1e keer voelde ik niks van de punctie, de 2e keer ben ik zo verschrikkelijk ziek geworden dat ik de hele dag heb zitten braken en migraine had, verschrikkelijk, dus ik kijk niet erg uit naar as maandag. Maar ja, ik heb het er wel voor over, maar hoop echt dat het niet zoals de laatste keer gaat, spannend!!

Iedereen veel succes!!

Geplaatst

Hi,

Ik zet mijn reactie over het tijdstip toch nog ff hier neer... zojuist gesproken met de vriendelijkste verpleegk. die ik ooit had gesproken. Wat voel je je dan prettig als "patientje".

Beste is 's avonds. Mag om 19u maar mag ook om 22u, net wat je zelf het beste uitkomt. Maar dan wel elke avond zelfde tijdstip.

3e dag met Puregon beginnen, eerst Deca spuiten, en dan ander plekje de Puregon er gelijk achteraan.

Doei!!

Geplaatst

Hallo Hobbesje,

Wij mogen ook starten in januari vanavond moet ik mijn eerste spuit zetten en 19 januari de eerse echo maken, wel spannend hoor!!

Hallo,

Wie gaan er ook in januari beginnen voor ICSI/IVF?

Wij gaan voor onze eerste poging. Begin januari zal ik ergens moeten beginnen met de deca te spuiten.

Zijn er ook 'gelijk-op-lopers' hier??

Geplaatst

Mama Ree, heb je ondertussen een tijdstip geplant hihi? Ik zet hem altijd om 18 uur na het eten. Vind het wel prettig, dan heb je het gehad en hoe vaak heb je wel eens niet wat 's avonds. Bij vrienden nam ik hem trouwens weleens mee en deed ik het daar gewoon.

@ Carolina, fijn dat je bijna bent uitgespoten! Zaterdag de pregnyl nog even? Ben benieuwd naar je oogst en dat ze er maar mooie embryo's van kunnen maken!

Hoop voor je dat de punctie mee gaat vallen. Goed idee trouwens om je mp3 speler mee te nemen. Hoe laat mag je?

Geplaatst

@zoe Ja hopelijk kunnen ze er mooie embryo's van maken!! Maandagochtend om 8:45 uur heb ik de punctie. Trouwens waar ben jij verzekerd dat je voor je 7e icsi bezig ben? Ik zit al met mijn handen in het haar dat dit mijn laatste poging is?!

Geplaatst

Hobbesje - ICSI

pleun79 – ICSI

Demelza – ICSI

Kath – IVF

Mariëtte – IVF

lonneke – ICSI

sonja81 - IVF

Aafke – ICSI

pegster – IVF

Icsi2009 - ICSI

ienie mienie – IVF

Annema - IVF

Zoë - ICSI - 1e fol.meting 11 jan

Diana79 - ICSI

Carolina - ICSI - Punctie 11 jan

Hoi Dames,

Ik heb even het lijstje meegenomen en aangepast. Ik heb weinig bijwerkingen vd hormonen behalve dat ik altijd erg vergeetachtig ben tijdens deze periode dus dan kunnen we zo een beetje bijhouden wie wat heeft....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden