Ga naar inhoud

42 jaar IVF Dusseldorf

Gast Shanna42

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@Shanna: hoeveel had je nu dan bij de eerste meting?

Dit was de uitgangsecho, dan kijken ze of je geen cystes hebt. Die zaten er niet, dus vandaag begonnen met spuiten van Menopur 450 i.e. en zaterdag heb ik dan mijn eerste follikelmeting.

Groeten van Shanna

• Reacties 464
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Michaela, wat klote zeg, kan het niet anders zeggen! Sterkte de komende tijd!!

Joske: met Menopur hoef je niet minder eitjes te hebben hoor, ik had er 11 deze keer met Menopur en de vorige keer met Gonal 7...Ik ben ook overgestapt in de hoop op betere kwaliteit, maar helaas... ik blijf het zeggen: een flinke dosis geluk is vooral wat je nodig hebt om zwanger te worden...

Caroline

Geplaatst

@Joske: ik gebruikte ook nog een ander (nieuw) hormoon naast de menopur, dus ik zat hoe dan ook op meer dan die 225. Maar ik ga Dr S vragen of hij dit nog even opnieuw wil beoordelen hoe het de vorige keer gegaan is en of we dit hetzelfde moeten doen of extra of meer? Ik had wel begrepen dat er op mijn leeftijd vaak juist menopur wordt voorgeschreven??? Geeft niet hoor dat je dit zegt. Alleen maar goed toch als je zo doorvraagt en dan anderen adviezen wilt geven. Vind ik niet erg, hoor!!! Wat ga jij nu eigenlijk doen? Ook nog een keer?

@Shanna: bij mij kon hij toen wel al een aantal follikels zien, dus vandaar dat ik me afvroeg of er al iets te zien was? En waarom is jou geadviseerd om 450 menopur te spuiten? Misschien heb ik daar dan ook iets aan? Succes in ieder geval komende zaterdag met de eerste FM.

@Caroline: bedankt, ja het is om er depri van te worden. Heb je zo gehoopt dat er uiteindelijk misschien toch nog iets gaat lukken (nadat we eigenlijk al eerder afscheid hadden genomen van de kinderwens). Ja dan val je van die euforie diep....Vandaag heb ik in ieder geval alvast weer de pil gehaald. Dan is die al binnen. Jij ook succes verder. Heb je al concrete data?

Geplaatst

Nee alleen 2 september de evaluatie maar ik twijfel of ik in september al moet beginnen omdat er bij ons een paar dingen spelen waar ik onrustig van word en dat is eigenlijk al heel lang zo... Ik zou wel eens een poging willen doen zonder stress, misschien wacht ik wel tot oktober of zelfs november... als het maar niet weer testen met Kerst wordt want dat was vorig jaar en toen heb ik geen fijne feestdagen gehad...

Caroline

Geplaatst

Hey meiskes,

We zijn een weekendje weg geweest naar de caravan van mijn ouders om even bij te komen van alle ellende die we weer hebben gehad. Vandaar dat ik even een paar dagen niet heb kunnen reageren.

Michaela wat ontzettend shit dat er geen tp is. Ik begrijp denk ik wel hoe je je voelt, omdat ik hetzelfde twee keer heb meegemaakt. Het voelt heel leeg, je leeft naar het moment van de punctie en tp toe, spuit elke dag een grote hoeveelheid hormonen, moet een aantal keer komen voor een echo, dan de punctie en vervolgens gebeurt er niets...dat voelt heel leeg. Ben je weer met de pil begonnen? Ik moest na elke poging een maand wachten om weer met de pil te beginnen en een nieuwe poging te starten. Heb je het hierover met dr. S gehad? Sterkte meid.

Joske wat ontzettend balen dat deze poging niet is gelukt. Het wachten is al vreselijk en dan blijkt ook nog eens dat het niet is gelukt. Sterkte en dikke knuffel

Shanna, goed zeg dat jij nu ook begonnen bent. Jammer dat je zaterdag niet naar DD gaat, dan had ik je daar even gezien. Het is idd een rot eind rijden en dat maar voor 10 minuten. Balen dat jullie zo in de file zaten, vorige week zaterdag was het super rustig op de weg, maar ja dat was in het weekend. Ben je ook zo benieuwd naar het aantal eitjes? Michaela: Bij de vorige keer had ik bij de uitgangsecho ook al 2 follikels, alleen helaas gingen die niet mee groeien, dus de eitjes die de arts bij de uitgangsecho zit hoeven niet altijd mee te groeien tijdens het stimuleren. Dr. S zei mij toen ook dat het kan dat die eitjes bijv pas na 4 cycli gaan groeien.

Voor degene die in DD zijn; laten jullie de medicijnen niet via Fertizorg leveren? Zo is het de eerste keer toen wij in DD startten gegaan. De kliniek faxt het recept en Fertizorg belt je dan op om alles door te nemen en een afspraak voor aflevering aan huis te maken. Ik heb alleen een rekening van een eigen bijdrage voor utrogestan gekregen, de rekening voor de rest van de medicijnen worden rechtstreeks naar de verzekering gestuurd, ideaal.

Voor de TP van afgelopen keer had ik me onderweg naar DD klem gedronken om mijn blaas maar vol te krijgen, waardoor ik bij aankomst zo erg op knappen stond dat ik echt naar het toilet moest. Daarna gelijk me weer volgegooid met water zodat ik opnieuw naar het toilet moest want de dokter was behoorlijk uitgelopen met zijn spreekuur. Net toen ik mijn eerste bekertje water naar binnen had gewerkt, werd ik opgeroepen. Dr. S zei dat ik me geen zorgen moest maken, want je leegt je blaas nooit in een keer bij een toiletbezoek. De TP was ook geen probleem, ondanks een niet volledige volle blaas. Dus jullie hoeven je niet helemaal overvol te drinken hoor volgens de dokter.

Nog een paar dagen spuiten en dan de 1e FM, ben eigenlijk best zenuwachtig om te horen hoeveel eitjes ik dit keer heb.

Liefs

Manouk

Geplaatst

O ja, mbt de Menopur. Ik heb Dr. S bij de uitgangsecho nog gevraagd of het zin heeft de medicatie te veranderen. Ik vroeg of Gonal F met Menopur samen een optie zou kunnen zijn. Volgens dr. S was het mogelijk maar niet noodzakelijk. Hij zei dat juist Menopur de voorkeur heeft omdat hier FSH en LH inzit en in Gonal F niet. Vandaar dat hij bij oudere vrouwen Menopur in zet. Ik vond het volgende nog op internet:

http://www.fertiliteit.info/content/pgs/vruchtbaarheid/menopur/veelgestelde_vragen.asp

groetjes

Manouk

Geplaatst

Hi Manoek, ja bedankt voelt inderdaad heel erg leeg. Alsof je het traject niet eens af mag maken maar ergens halverwege moet stoppen. Net voor het hoogtepunt eigenlijk. Irma zei eerst dat ik een maand moest wachten maar omdat ik geen TP heb gehad kon ik met de pil beginnen zodra ik ongi zou worden. (Binnen twee weken zei ze???) Tenminste dat zou ik weer even bellen met DD. Ik lees nogal wat tegenstrijdige berichten over de start van de pil. Ja en op onze leeftijd telt natuurlijk elke cyclus weer als een 'laatste' kans. Maar ik heb vandaag de pil alvast gehaald. Ik wil eigenlijk ook nog wel weten wat er precies mis is gegaan. Als je dat überhaupt hoort... en of de menopur van nu wel voldoende is of hoger moet. Maar dat vraag ik nog wel. Ik had ook begrepen dat menopur vaak bij wat oudere vrouwen wordt ingezet. Hoeveel moet jij spuiten?

Je hebt snel je eerste FM. Spannend is dat altijd, he. Ik zal voor je duimen dat het allemaal goed zal gaan! Succes!

Geplaatst

@Michaela: als je dr. S. vraagt de hoogste dosering voor te schrijven dan zal hij dat denk ik wel doen. De kans op overstimulatie is bij een lage eicelvoorraad toch praktisch nihil. Moet jij het nu zelf betalen? dan kan je de menopur beter in Belgie halen, scheelt ruim 10 euro op een ampul heb ik begrepen.

Geplaatst

Michaela, ik heb nog 5 cryo's, dus ik hoop dat we die in september mogen ontvangen, althans 2 dan.

maar omdat ik pas begin september voor evulatiegesprek moet, hou ik er een beetje rekening mee dat het misschien oktober wordt.

Ik hoop eerder natuurlijk!

Maar..., ik heb me gemeld voor de 2e keer op het augustuswachtbankje..., hi hi

we kunnen spontaan zwanger worden..., dus, you never now!!

zou echt weer wat voor ons zijn, om tussen een IVF en een cryo behandeling zwanger te worden :toothy10:.

ben namelijk 2 keer voordat we echt zouden beginnen met de IVF spontaan zwanger geworden. Blijft alleen niet zitten.

Maar dat zou te mooi voor woorden zijn als dat zo zou zijn.

dus er zit ook een dosis zelfspot en zelfs een beetje humor bij, toen ik me weer aanmelde.

mijn manier om alles een plekje te geven, denk ik.

liefs joske

Geplaatst

Hee meiden,

Gisteren mijn eerste werkdag gehad, en ik was me toch moe. Gisteravond na het eten bijna slapend achter de laptop, dus wel jullie berichtjes gelezen maar niet meer in staat om te reageren. Sliep om negen uur al, en heb me vanochtend dus lekker verslapen, gewoon meer dan 12 uur geslapen en ik voel me nog niet uitgerust, wsl combi van veel feestjes en het spuiten!

Ik probeer even op een aantal dingen nog te reageren:

@Manouk lekker dat jullie er even tussenuit zijn geweest, even een andere omgeving is vaak wel lekker om een beetje bij te komen.

Wat een goeie link heb je gemaild zeg, interessante info. De vorige keer heb ik maar 1x cetrotide gespoten, maandag had S het er over dat ik misschien zaterdag of zondag er mee moet starten, ligt aan de FM. Ja wel jammer dat we elkaar niet zien nu, maar het scheelt mij zoveel tijd, en ik krijg hier mijn 'eigen' gynaecoloog en daar heb ik wel vertrouwen in.

Heeft dr. S. bij jou nog aangegeven wanneer hij de punctie verwacht? Bij mij heeft hij het er niet over gehad, hij was zo snel weer weg dat ik het ook niet gevraagd heb.

Ik ben trouwens gisteren ongesteld geworden. Hij zei er maandag ook niets over dat ik nog niet ongi was, ik heb het wel gezegd maar hij reageerde er helemaal niet op.

Vind het ook erg spannend, hoop dat ik dit keer een mooi aantal heb en dat er zeker 3 goede eitjes na plo overblijven voor terugplaatsing, ook wij gaan voor 3!

Mijn recepten lever ik hier bij de ziekenhuisapotheek in - I. heeft ze dit keer naar de apotheek gefaxt, de volgende dag lag alles al klaar, de rekening dienen ze rechtstreeks in, alleen voor de Urgolutran moet ik 8,35 bijbetalen. Maar die dien ik ook nog gewoon in, wie weet uit het aanvullende pakket of zo!? Ik heb alleen het recept voor de neusspray nog niet, die had ik pas nodig na de punctie zei de assistente maandag, maar ja als ik hem dan pas krijg is het wel laat, dus ik bel I. wel op als ik weet wanneer de punctie is, kan ze dat receptje ook nog faxen.

@Michaela Dr. S. heeft gewoon aangegeven dat ik 450 i.e. Menopur ga spuiten verdeeld over 2x per dag. Zelf ga ik ervanuit dat datvanwege mijn lage AMH waarde is om toch nog wat eitjes te kunnen produceren, de vorige 5 fm als resultaat met 3 eitjes. En ik dacht vanwege de leeftijd, dat hij dat dan standaard doet, maar bij jou dus niet! Bij Manouk wel, die spuit ook 450 i.e.

Nog een vraagje: moet je bij iedere punctie bloedprikken voor HIV e.d.?

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hi meiden,

@Shanna: is de vermoeidheid een gevolg van je hormonen spuiten? Dan hakt dit er wel aardig in! Hoe lang ben je er uit geweest met werken? Ik heb mijn recept ook laten faxen door Irma, vooral door die weekenddagen ben je niet zeker dat je alles op tijd in huis hebt. Wel handig. Hoe lang duurt het voordat DD de rekeningen opstuurt van zo'n eerste behandeling? Ik heb alleen nog de rekening van de uitgangsecho gekregen en van het LAB?

Ik denk trouwens dat je altijd 7 dagen voor de punctie bloed moet prikken. Want je kan in die tijd erna ook weer besmet zijn geraakt.....is in ieder geval wettelijk verplicht zoals ik dat geïnterpreteerd heb. Maar misschien heeft iemand anders er andere ervaringen mee? Ik zal voor je heel hard duimen dat je een mooi aantal hebt en lees niet te veel mijn verhaal. Ik heb laatst gegoogled op gering aantal eitjes en daar waren toch ook een hoop positieve verhalen dus toen kreeg ik weer wat moed. Maar het gekke is dat ik zondag al wist dat het niet goed zat en dat me het telefoontje helemaal niet verbaasde...Maar goed: dus think positive!!!

@Joske: nou wie weet dat er weer een spontane tussendoor komt??

Gek genoeg durf ik zelf nu niet meer spontaan zwanger te worden na de laatste bevindingen. Anderszijds regelt de natuur het natuurlijk zelf... Nou wie weet, Joske....

Ik had naast de 225 menopur ook nog een ander hormoon, elonva. Iets nieuws maar volgens Dr S. te duur om in het algemeen in gebruik te nemen. Zou 1000 euro kosten. Dus misschien dat ik daarom geen hogere dosering menopur heb gehad? Ik ga het zeker wel vragen.

Geplaatst

Hai, ja ik denk wel dat het van de Menopur komt, heb net drie weken vakantie gehad dus zou toch uitgerust moeten zijn. Dit keer ook voor het eerst dat ik wat voel in mijn buik, nooit eerder gehad, goed teken hoop ik.

De rekeningen krijg ik altijd vrij snel, die van de intake lag er de volgende dag al, dat verbaasde ons toen zo. Van de PICSI weet ik niet meer maar niet lang op moeten wachten hoor!

Oh dus jij bent een proefpersoon geweest voor dat nieuwe middel? Of is dat zo niet gezegd? Want heb je dat dan gratis gekregen of betaald je zorgverzekeraar daar voor?

Groetjes van Shanna

Geplaatst

Ja, maar eerder doordat ik anders niet op tijd de hormonen in huis zou hebben. Ik was toen op vrijdag bij hem en moest op dinsdag beginnen. Mijn apotheek deed toen erg moeilijk en dat ze erg veel tijd nodig hadden. Toen zei Dr S daar heb ik wel een oplossing voor en toverde dit hormoon uit zijn la. In de bijsluiter staan goede resultaten en je hoeft maar een keer te spuiten. De andere zeven dagen geeft het zelf steeds een beetje aan je lichaam af. Wel een uitvinding. Hoeven we niet meer zo op junkies te lijken....Maar Dr S vond dit dus veel te duur om te introduceren bij zijn patiënten. Het was een 'niet voor de verkoop verpakking', dus het was gratis.

Je hebt morgen alweer je eerste meting! Spannend! Ik zal voor je duimen dat er een mooi aantal tussen zal zitten.

Geplaatst

Toch wel lief van S. zeg. Ik las op hun site dat hij ook in projectgroepen zit voor ontwikkelingen op 'ons' gebied. Hij is wel vooruitstrevend dus.

Hier een beetje teleurgesteld, maar 2 eitjes te vinden van 12 mm, het bms is ook nog erg dun, dus staat wel in verhouding, dat scheelt dan nog. Dinsdag weer terug voor een echo en dan maar zien. Gewoon doorspuiten en vanaf morgenavond Cetrotide erbij.

Hopelijk komt het doordat ik dinsdag pas ongi ben geworden maar eerlijk gezegd geen idee of dat dat meespeelt voor de aanmaak van de eitjes.

Zo meteen op de fiets naar een kinderfeestje, het is hier lekker weer hopelijk blijft het zo.

Groeten van Shan

Geplaatst

Hi Shanna, ja kan me voorstellen dat je en beetje teleurgesteld bent met twee. Maar wacht nog even af. Wie weet? Blijf positief, oké! En schreef je gyn het op en belde je daarna thuis met Irma of met Dr.S? Ben benieuwd hoe het gaat omdat ik dit ook wil doen in de volgende ronde.

Geplaatst

Inderdaad, de gyn gaf mij een notitieblokje en een pen, en zegt dan welke kant, eitje, hoe groot, en hoe groot het bms is. Dan bel je zelf met Irma, in dit geval was het zaterdag en moest ik dr. S zelf op zijn mobiel bellen, en Irma geeft dan de gegevens door aan dr. S. zij belt je dan later terug en geeft dan aan wat te doen.

Vandaag was het helemaal een gebel ... vanochtend dus mijn 2e fm gehad, nog steeds 2 eitjes, 16 en 17 mm. BMS is goed. De gyn. heeft me bloed laten prikken op Oestrodial - om te zien hoe beweeglijk de eitjes zijn - en ik kon dan om half twee bellen voor de uitslag. Dus 's ochtends eerst naar Irma gebeld, om de eitjes door te geven en te vragen of S. de waarde wilde weten. Ja die wil hij weten, mijn gyn. zei dat al, dus eerst om half 2 voor de uitslag gebeld, toen weer naar Irma gebeld. Zij bespreekt het dan met S en om 3 uur belde zij mij terug. Moet gewoon blijven spuiten en morgen weer opnieuw een echo laten maken en weer bloed laten prikken (ben ik even blij dat ik de echo's hier in het ziekenhuis laat doen). En dan moet ik morgen weer bellen en dan kijken ze weer hoe of wat. Ze kon nu ook nog niet zeggen wanneer de punctie is, dus het blijft nog even afwachten.

Groeten van Shan

Geplaatst

Hi Shanna, wat bedoelen ze dan met beweegelijkheid van de eitjes? Wat wil dat zeggen dan? En wat is je gyn dan alert. Heel goed hoor dat je dit zo hebt gedaan. Wat leuk dat je dit zo concreet beschrijft (vond ik ook al zo boeiend en verhelderend in je eerste verhaal bij poging 1, zeg maar. Zo wist ik van het mandje bij de punctie met je slipje bovenop.. etc)

Goed, het blijven dus twee eitjes. Zolang die maar oké zijn is dat natuurlijk prima. Dus morgen c.q. vandaag (want je schreef gisteren) weer een meting en bloed prikken. Ben natuurlijk benieuwd hoe dat is afgelopen. Dan komt de punctie nu wel heel dicht bij voor je! Spannend. Ik duim voor je dat het allemaal positief blijft.

Ons plaatselijke ziekenhuis werkt niet samen met andere ziekenhuizen, was hun antwoord. Dus ik moet even iets verder kijken of ik daar de fm kan doen. Moet het dan persé bij de ivf afdeling of kan het ook gewoon bij afdeling gynaecologie?

Succes, he.....

Geplaatst

Ik weet niet of je het al ergens anders gelezen hebt, maar vrijdag dus de punctie. Morgenavond overnachten weer in een hotel daar, net als de vorige keer.

Zelf vind ik het altijd fijn om te weten hoe iets gaat, vandaar dat ik meestal wel uitgebreid op bepaalde vragen in ga, kan soms een gevoel van onzekerheid bij de ander wegnemen ;-)

Die beweeglijkheid snap ik zelf ook niet, op het moment vond ik het logisch klinken. Maar ik denk dat ze zo kunnen zien of de follikel wel gevuld is, anders heb je bij de punctie misschien twee lege vruchtzakjes.

In mijn ziekenhuis hebben ze geen IVF afdeling, is een streekziekenhuis, en ga dus gewoon naar de poli gynaecologie. Hier werken ze meestal samen met Nijmegen voor IVF, maar Dusseldorf is eigenlijk dichterbij en meer mogelijk dus.

Groeten van Shan

Geplaatst

Shanna ik wil je heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel succes wensen!!

ik gun het je zo! natuurlijk iedereen wel, maar vooral omdat je en MK hebt gehad en je boven de 40 bent. Ik heb dat ook meegemaakt en dan sta je toch dichter bij iemand!

Een MK in onze leeftijds categorie is extra moeilijk (vindt ik) omdat je al zoveel geluk moet hebben om zwanger te worden, dan dat je 25 bent en dus toch meer kansen hebt.

dus meis, zet em op! Het zijn er dan 2 eitjes, natuurlijk wil je graag meer, maar het zijn toch twee kansen!

liefs joske

Geplaatst

Hoi Shanna, ook van mij (ben een beetje op de achtergrond aanwezig op het forum en volg natuurlijk alle veertigers!)

HEEL GELUK EN SUCCES MET PUNCTIE MORGEN!

Ik zal voor je duimen,

Liefs, Nine

Geplaatst

Dank jullie wel, we zitten al in Dusseldorf, op de hotelkamer even relaxen, en morgenvroeg minder stress.

Ben nu zeker blij met twee eitjes, ze zijn bijna even groot en tja het blijft altijd een kwestie van geluk. Het is een poging en wat ons betreft is het goed. het voelt in ieder geval goed en daar gaat het om hè.

Wanneer het morgen mogelijk is laat ik even wat van me horen.

Liefs van Shan

Geplaatst

Heel erg veel succes vandaag Shanna (ook al heb je ws. geen mogelijkheid dit berichtje nog te lezen); hoop dat alles voorspoedig verloopt...

Liefs...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden