Ga naar inhoud

42 jaar IVF Dusseldorf

Gast Shanna42

Aanbevolen Berichten

Gast Shanna42
Geplaatst

Zeker en al helemaal als je ziet wat er in het buitenland al mogelijk is, hopelijk mag dat ook heel snel in nederland gebeuren. Denk dat voor veel "oudere" vrouwen poollichaamonderzoek voor tp belangrijk is, verminder iig de kans op een miskraam of een niet levensvatbaar kindje.

Maar ja aan de andere kant snap ik wel heel goed wat je bedoelt hoor, waarom weten ze het nu nog niet, voor ons is zo een ontdekking over een paar jaar te laat. Maar dan zijn we blij dat voor die vrouwen er wel een oplossing is gevonden.

X S

• Reacties 464
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Zeker en al helemaal als je ziet wat er in het buitenland al mogelijk is, hopelijk mag dat ook heel snel in nederland gebeuren. Denk dat voor veel "oudere" vrouwen poollichaamonderzoek voor tp belangrijk is, verminder iig de kans op een miskraam of een niet levensvatbaar kindje.

Maar ja aan de andere kant snap ik wel heel goed wat je bedoelt hoor, waarom weten ze het nu nog niet, voor ons is zo een ontdekking over een paar jaar te laat. Maar dan zijn we blij dat voor die vrouwen er wel een oplossing is gevonden.

X S

Waarom gebeurd er in nederland geen poollichaam onderzoek? is dat alleen een kwestie van geld?. evt. zou ik het zelf het onderzoek wel willen betalen, of zou dat super duur zijn?

Het zou eigenlijk standaard bij IVF of ICSI boven de 40 moeten. Of beter nog; dat je de zelf de keus zou kunnen maken of je dat onderzoek wilt of niet.

Ik zou er een groot voorstander van zijn, en er zeker gebruik van maken.

Shanna, ik las dat jullie misschien toch nog een poging gaan doen in DD.

Ik geloof dat je daar ook 450 IE hoeveelheid hormonen in sommige gevallen mag spuiten. Lijkt mij dat als je meer eitjes hebt, en meer kans is dat er een gezonde embryo uit voort komt.

of had je al 450 IE?

Ik begin maandag met de deca en vervolgens 300 IE gonal F, dat is ook het hoogste wat mag geloof ik.

liefs joske

Gast Shanna42
Geplaatst

Hoi Joske,

Volgens mij mogen ze van de wet die onderzoeken hier in nld niet doen, het is genetisch onderzoek en hier zijn ze daar bij de wet nog niet zo ver mee, alleen als je erfelijke afwijkingen in de familie hebt mag het geloof ik wel. Weet het niet precies hoor maar volgens mij is dat de reden.

Ik spoot idd al 450 ie in Dusseldorf, en had nog maar drie eitjes mijn eivoorraad is niet zo groot meer, zit al tegen de overgang aan. Maar hopelijk weten ze in DD nog wel iets daarop te vinden, ben wel blij dat we een afspraak met de arts en een bioloog hebben, die weet daar volgens mij weer net iets meer van.

Dus jij start maandag weer, spannend hoor, nu maar hopen dat het deze ronde goed raak is. Succes ermee.

Liefs van Shan

Geplaatst

Hoi Shanna, ik heb gelezen van je miskraam.. wat erg zeg :( dat valt vies tegen na al die blijdschap. Wat is het leven soms toch ook oneerlijk he.. naja soms.. best wel vaak. Maar goed om te zien dat je de moed weer hebt opgepakt om verder te knokken meid! respect! en een dikke knuffel.

Nog even een vraagje: moeten jullie van tevoren ook aan de pil? ik de vorige keer niet (ook in DD) maar daarna zei dr. S. van wel. Dus ik die pil genomen een maand van tevoren en bij de eerste uitgangsecho had ik 2 eitjes en 1 cyste (dus geen poging gestart) en bij de volgende uitgangsecho maar 2 eitjes (ook niet gestart).

Ik heb al nooit veel antrale follikels maar heb er nog nooit zo weinig gehad als met pilgebruik vooraf.. ik denk nu dus dat die pil bij mij meer platlegt dan de bedoeling is. Volgens dr. S. zijn er 3 reden om vooraf de pil te nemen: 1. planning, 2. bij verhoogde FSH waarde, 3. om dominante follikelgroei te voorkomen. Maar ik heb besloten hem niet meer te nemen. En nu wacht ik een gunstige cyclus af waarbij ik minimaal 3 antrale follikels heb. Hoe staan jullie hierin meiden?

liefs en een fijn weekend

Sen

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Sen bedankt voor je knuffel.

Die ene keer dat wij voor ICSI in DD zijn geweest moest ik idd ook eerst aan de pil, met als reden om de timing te bepalen. Ik had toen maar 3 eitjes met de hoogste dosering Menopur 450 ie, terwijl met de IUI een keer 3 en 4 eitjes heb gehad met Puregon dat viel mij dus eigenlijk wel tegen. Wel goed dat je er over begint, we hebben woensdag dus dat gesprek met S en de bioloog U en dan vraag ik daar ook meteen naar, dat lees je dan nog wel.

We gaan dat gesprek wel gewoon doorlaten gaan maar denk dat we toch niet al meteen gaan beginnen, over 6 weken moet ik hier op de poli terugkomen en de gyn. zegt nu gaan afsluiten en over 6 weken praten we verder, en eigenlijk denk ik dat dat ook beter is, even rust nemen voordat we gaan beginnen maar vind het wel fijn als we dat gesprek en dan weten wat de mogelijkheden zijn.

X Shan

Geplaatst

Shanna, heb net in het andere topic gelezen hoe het gegaan is, pfoeh... is niet niks. Nu effe uitrusten en bijkomen, gelukkig 'klink' je goed. Sterkte de komende tijd!

Caroline

• 2 weken later...
Gast Shanna42
Geplaatst

Hier gaat het allemaal wel redelijk. Morgen weer naar kantoor, eerst maar een half dagje proberen. Hopen dat ik niet te vaak hetzelfde verhaal moet vertellen, heb daar helemaal geen zin in. Maar ja als niemand wat vraagt is het natuurlijk ook niet goed!

Hmmm heb al twee verzoeken gedaan om dit topic te verplaatsen naar het 40+ forum maar krijg geen enkele reactie en het is ook nog niet verplaatst, volgens mij hebben dan veel meer meiden er iets aan, hier kijkt niemand meer!

Groeten van Shan

Gast Shanna42
Geplaatst

O ja helemaal nog vergeten. We hebben eindelijk een machtiging van mijn verzekering voor vergoeding, 3 pogingen. Heeft wat moeite gekost maar ik denk dat het feit dat ik "even" zwanger ben geweest ze overgehaald heeft, en zien dat het zeker medisch kansrijk is ondanks dat ik al weer bijna 43 jaar ben - smile -

Liefs van Shan

Geplaatst

hai Shanna

wat een goed bericht dat je de machtiging binnen hebt! ik was het door alle ellende rond je miskraam helemaal vergeten maar jij had nog geen echte duidelijkheid he.

Fijn in ieder geval!

succes morgen op kantoor. Ik ga vanaf 5-7 op therapuetische basis 3x2 uurtjes werken, dwz. aanwezig zijn. Inmiddels ben ik 2x op kantoor geweest, ik vond het een behoorlijke stap, mijn man ging de eerste keer mee, de 2de keer ging ik alleen.

Heel veel succes en als je geen zin hebt om het erover te hebben dan gewoon niet doen, begrijpen ze echt wel toch?

groetjes

Babeth

Gast Shanna42
Geplaatst

Hey Kim wat lief van je, ik denk dat zo meer meiden er iets aan hebben.

Babeth, werk viel tegen, was vermoeiender dan ik dacht, en had me voorgenomen niet zoveel te vertellen maar onbewust toch gedaan, vond het ook moeilijk om niet echt te reageren. Maar de meeste zijn geweest dus morgen weer een half dagje en dan echt aan het werk.

Ik kan me voorstellen dat het voor jou moeilijk is om die stap te maken, goed van je dat je eerst met je man bent geweest dan heb je toch wat aan elkaar. Vind je het aan de ene kant wel weer fijn om aan het werk te gaan? Voor je afleiding en om er weer uit te zijn, of was je liever nog thuis gebleven? Wel goed dat je langzaam aan gaat opbouwen, fijn dat dat kan. Ik mocht morgen ook wel thuis werken maar ga toch maar 's ochtends naar kantoor, heb het thuis wel gezien en ben blij weer onder de mensen te zijn. Op woensdag werk ik altijd thuis en dan donderdagochtend nog naar kantoor en dan is het weer weekend dan zijn we alweer een week verder. En dan nog twee weekjes en dan hebben we lekker vakantie, daar kijk ik ook wel naar uit, alhoewel we nog geen plannen hebben.

We zijn zeker blij met de machtiging scheelt toch weer aardig wat geld, en het is fijn dat dat nu klaar is, kost best wel energie om je er mee bezig te houden en levert ook nog eens de nodige frustatie op en daar we zitten we niet op te wachten.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Hai Shanna

wat goed dat je begonnen bent, dat van die energie klinkt erg bekend...

of je nu veel of weinig verteld, als je je er maar "prettig" bij voelt, en niet verplicht zeg maar.

Ik begin volgende week, maandag, woensdag en vrijdag 2 uurtjes en donderdag evalueren en de week erop bespreken, ben benieuwd. Ik ga boventallig werk doen en ga nog niet meteen mijnj complete werk doen omdat de kans op fouten maken waarschijnlijk groot is, concentratie is nog naadje.

Ergens zie ik er tegenop maar ik weet zeker dat het straks wel goed voelt, ik krijg ook alle ruimte, er is tevens iemand voor 6 maanden aangetrokken omdat ze ook wel weten dat ik niet direct weer als de oude zal functioneren, helemaal goed geregeld!

Lekker dat jij straks nog vakantie hebt, die plannen komen vanzelf wel toch? en uiteindelijk vol goede moed aan de volgende poging, helemaal top!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hai Shanna,

Hoe gaat het met je? Ik heb je een PB gestuurd, ben erg benieuwd hoe je gesprek is geweest. Heb je nog gevraagd of je wel of niet met de pil moet beginnen en waarom dat is? Ik denk ook wel eens of het niet beter is om dat niet te doen om meer eitjes te krijgen, maar ja. Dr. S. bepaalt. Volgende maand gaan wij weer beginnen....hoop zo dat het nu wel lukt, de laatste keer.....

Nu eerst even op vakantie vrijdag!

Liefs

Manouk

Geplaatst

hey meiden

Ik heb al vaker gelezen dat er iemand ook haar vraagtekens zet bij de pil als je boven de 40 bent ook i.v.m. te weinig eicellen. Die is over gestapt op het korte protocol met een beter resultaat. Tja het blijft moeilijk.

Het is wel een voordeel van de pil dat je goed kunt plannen.

Lijkt me ook moeilijk om de draad weer op te pakken op je werk.

liefs joske

Gast Shanna42
Geplaatst

Zover ik begrepen heb, is het makkelijk voor de planning maar het lijkt me toch dat als we een gesprek speciaal daarvoor met de arts en de bioloog hebben gehad, omdat we willen weten hoe we de kans zo optimaal mogelijk kunnen maken en of er niet iets is zodat ik het aantal eitjes zou kunnen vergroten, en ze antwoorden dat dat niet kan omdat de eivoorraad (AMH) zo laag is, en ik al de hoogste dosering krijg, dat ze me dan aan de pil laten gaan.

Maar ja waarom de één dan wel en de ander niet, het is mij een raadsel.

Groeten van Shan

Geplaatst

Ik breek hier even in:

Als ik het goed heb begrepen van de gyn in het Catharina in Eindhoven, krijg je de pil omdat ze je dan beter in kunnen plannen.

Je eigen cyclus kan maandelijks verschillen en zo kan het ziekenhuis beter plannen wie er wanneer kan gaan starten.

Niet te veel op 1 dag zeg maar.

Maar ik weet niet of het nog meer redenen heeft om de pil te gebruiken?

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik begreep van Dr S dat de pil ook de FSH waarde onderdrukt. Bij mij was die 9,2 vlak na de eisprong. Mede daarom heeft hij mij de pil voorgeschreven.

Maar het overnemen van de cylus om alles goed in te plannen en een voortijdige eisprong voor te zijn is natuurlijk ook niet onbelangrijk. Ik heb een korte cyclus, dus misschien heeft dat er ook mee te maken.

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee meiden k ben weer terug van een heerlijke relaxte vakantie, het was echt genieten daar in Tenerife. En nu weer lekker thuis. Heb daar nog wel 's avonds een ontlading gehad (of hoe zeg je dat), we zaten in de lounge naar een optreden te kijken en ineens voel ik de tranen over mijn wangen lopen, vriendlief had het eerst niet in de gaten maar vroeg toen wat er was, toen moest ik echt huilen, dus snel de tranen gedroogd en terug naar de hotelkamer, hij was zo lief, maar daar kwam het helemaal los, flink zitten janken, pffff heel heftig, denk dat nu alles van de miskraam en de dag in het ziekenhuis naar buiten kwam, had niet meer gehuild nadat we hoorden dat het hartje niet meer klopte. Nu voelt het wel goed, gek terwijl ik eerst ook dacht dat het goed met me ging, toch niet.

Morgen moet ik naar de gynaecoloog voor een nacontrole van de miskraam en curettage, als alles goed is, ga ik met Dusseldorf bellen voor een afspraak voor de uitgangsecho, ben al twee weken aan de pil, dus als alles goed is kunnen we snel van start voor de allerlaatste poging en kans op een kindje.

Liefs van Shan

Geplaatst

tja Shanna..., het verdriet komt er echt wel uit, soms op de gekste momenten.

had ik ook, gek genoeg kan ik de laatste MK beter verwerken dan die van vorig jaar.

Toen ging ik er vanuit dat het wel goed zou zijn, helemaal toen ik de 10 weken had gehaald.

Nu sta ik er wat minder naief er tegenover, en denk steeds niet verder dan 1 stap vooruit in ht IVF traject.

Voor mij is dit een goede manier, ben ik achter gekomen. Ook ga ik er steeds vanuit bij elke stap, dat het misschien niet lukt, natuurlijk zelfbescherming!!! En vier elk stap die goed is gegaan.

en..., tot nu toe gaat het heel goed, het aantal eicellen viel me 100 % mee, de bevruchtingen ook met 7 goede embryo's, waarvan ik nu 2 in mijn buikie heb en 5 in de vriezer.

ik hoooooooop zo dat ze blijven plakken, en naar hun zin hebben daarbinnen:).

fijn dat je misschien binnenkort weer kan beginnen! dat verdien je echt.

liefs joske

Geplaatst

@ Hi Shanna, nou welkom terug. Zo te horen ben jij er nu helemaal klaar voor om aan de volgende ronde te beginnen. Wel goed hoor, dat het er allemaal even uitgekomen is. Het is toch ook rot dat het allemaal zo gegaan is? Des te meer duim ik nu voor jullie in deze ronde....

@ Joskje: wat fijn dat je er twee teruggeplaatst hebt gekregen. En vijf in de vriezer. Dat is nog eens een opbrengst! Wanneer mag je testen? Spannend voor je.

Ik moet vanmiddag voor de derde fm. Ik had er in ieder geval drie, dus gezien mijn leeftijd een goede opbrengst. Maar tot aan de vriezer kom ik niet hoor met dit "aantalletje", temeer daar Dr. S het liefst ook drie terug wilde plaatsen. Ik betwijfel of wij dit gaan redden. Hoor straks dus wanneer de punctie is en misschien wanneer de tp is. Heel spannend is dit allemaal.

Succes,

Geplaatst

Hoi Michaela spannend hoor dus vandaag weer naar DD of ga je in nl voor de echo?

Wij mogen ook al erg blij zijn met drie eitjes, had dr. S en de bioloog nog gevraagd of er geen andere of nog iets erbij was voor een betere stimulatie maar helaas, ik krijg al de hoogst mogelijke dosering en iets anders erbij is er niet. Alleen straks na de punctie een neusspray voor de innestelling.

Ook ik mag nog blij zijn met drie eitjes op deze leeftijd.

Ik check later nog even hier om te lezen of en wanneer je de punctie hebt. Ga je volgen ...

Liefs van Shan

Geplaatst

Dank je voor je berichtje in mijn topic Michaela! Ik wil jou ook heel veel succes wensen (en Shanna ook natuurlijk), hopelijk kunnen ze allemaal worden teruggeplaatst! En wat aantallen en de vriezer betreft: helaas maakte dat voor mij niks uit, ik had vrij hoge aantallen maar nooit ook maar één cryo gehad...

Caroline

Geplaatst

Ik wil jullie ook heel veel sterkte en succes toewensen. Joske, jij hebt ook al heel veel achter de rug meid. Ik duim voor je dat je op het wachtbankje blijft zitten.

Michaela, ik ben ook in DD en Dr. S heeft mij ook aangeraden om 3 terug te laten plaatsen. Helaas heb ik dat nooit gered, omdat de eerste keer de Poollichaamdiagnostiek op het enige bevruchte eitje uitwees dat het eitje niet goed was. En de afgelopen keer is het niet blijven plakken. Ik duim voor je 3e FM! De punctie zul je dan deze week wel krijgen niet waar. Succes!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Vandaag contact gehad met Dusseldorf, vanavond de laatste pil van de strip slikken en dan maandag al daarheen voor de uitgangsecho en als die goed is dan meteen al starten met spuiten van Menopur 450 ie. Ze vraagt morgenvroeg nog even bij de arts na of die dosering nog steeds geldt en belt dan terug voor het faxnummer van mijn apotheek zodat ik dan op tijd de medicatie in huis heb om maandag te kunnen starten.

Dat gaat snel hè eigenlijk wel fijn zo hebben we ook weinig tijd om te stressen, en vooral vriendlief wil zo snel mogelijk weten waar we aan toe zijn.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hoi meiden,

vandaag de derde meting. hij zag vier en aan de andere kant een kleintje dus die is waarschijnlijk uit de race. Zaterdag de punctie om 11.00 uur. Was eerst een half uur eerder maar daar wij ook poollichaamdiagnostiek doen moest dat weer opschuiven... En dinsdag om 11.45 de Tp. Ik heb daarvoor en daarna eerst nog acupunctuur. Spannend allemaal. Vanavond de laatste cetrotide spuiten en morgen ochtend nog de laatste menopur. Dan morgen avond de pregnyl. Moet er wel de wekker voor zetten want ik ga meestal al vroeg naar bed, maar goed. Detail.....

Shanna: waarom krijg je zoveel menopur? Ik maar 225 maar hij had me wel een paar dagen daarvoor iets nieuws meegegeven wat je maar een keer hoefde te spuiten en wat dan dagelijks een beetje afgaf aan je lijf. Dus misschien samen ook een extra dosering? Ik was immers volgens hem ook niet over te stimuleren met mijn hoge FSH?

Wat gaat het dan weer snel dat je mag starten. Goed hoor! Spannend. Laten jullie nog extra technieken doen?

Ik was gisteren met de trein gegaan en vandaag weer terug. Dat doen we vrijdag ook omdat ik na de punctie niet kan rijden. En dan maandag "even" met de auto (3,5 uur) en dan kan de kleine ook weer mee... naar de Kindergarten ernaast. Heb inmiddels ook een goedkoop hotel gevonden in de buurt. Dus dat is altijd handig.

Manouk: Irma vroeg vandaag aan mij hoeveel ik terug wilde laten plaatsen. Ja, de dr zei drie maar zelf zit ik toch echt op twee maar ik kon nog even niets zeggen dus zaterdag maar beslissen...In welke fase zit jij nu eigenlijk, Manouk? De poollichaamdiagnostiek is wel extra prijzig in het weekend. Ze reken het dubbel én voor het eigen Lab én voor eentje die het in het weekend doet? Ik ga nog maar even bellen. Beetje vaag. Kost zo weer 1200 euro voor 4 eicellen!

Caroline, dank je. Wij gaan allemaal voor elkaar duimen. En als het lukt een heus kraamfeest organiseren??? oké, oké, een stap tegelijk....

Hoe lang duurt het voordat een blaas zich weer vult? Steldat ik per ongeluk toch dinsdag nog even naar de wc ga? Mag je wel in de ochtend plassen of tot wanneer mag je nog plassen?

Dames geen koffie drinken en geen ananas eten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden