Ga naar inhoud

42 jaar IVF Dusseldorf

Gast Shanna42

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heu, ananas eten? Dat had ik nog niet gehoord. Cola en koffie is niet goed, maar ananas....ok goed om te weten in ieder geval.

Michaela: dr. Scholtes heeft mij aangeraden er 3 terug laten plaatsen omdat op onze leeftijd de kans heel klein is dat ze alle 3 gaan ontwikkelen. Maar jij gaat ook PLO doen en dan valt er altijd wel een eitje af. Ik had de 1e keer 3 follikels, 1 leeg, 1 niet bevrucht en 1 wel bevrucht maar die had een chromosomaal defect. De 2e keer 4 follikels, 1 leeg, 1 niet rijp, 1 niet bevrucht en 1 bevrucht die opnieuw niet goed bleek te zijn, de 3e keer begon ik met 3, maar uiteindelijk ontwikkelde zich er maar 1 verder. Daarmee een TP, maar helaas is het niet blijven plakken. Nu is spanning voor oa maandag als ik begin met spuiten 450 Ie Menopur, net zoals de vorige keren. De PLO wordt berekend op het aantal eicellen die ze gaan onderzoeken. In ons geval werd het naar Bonn gestuurd, daar is het wat goedkoper dan het bedrijf in Dusseldorf zelf. Ik liet het liever in de universiteitskliniek in Bonn doen, ook omdat dat de eerste voorkeur van dr. Scholtes was. Succes!

Joske hoe gaat het met jou?

Shanna en Caroline...ook veel succes

Liefs

Manouk

• Reacties 464
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ok dames, even off-topic, denk ik....

We hebben 1 april de punctie gehad in DD. Nou vraag ik me af: wie van jullie heeft emmies laten invriezen en hoe lang heeft t geduurd voordat je een rekening kreeg van de cryo-bank? Heb nog steeds geen rekening gezien, terwijl er wel 2 zijn ingevroren (hoop ik dan...)

Geplaatst

@Michaela ik krijg de hoogste dosering - net als Manouk - vanwege de lage eiproductie - met drie eitjes schijn ik blij te mogen zijn. Wij gaan PICSI in ICSI doen, dan selecteren ze het beste zaadje (picsi) en we doen ook poollichaamonderzoek. De vorige poging had ik 3 eitjes, waarvan 3 bevrucht maar 2 met chromosomenafwijking, dus 1 tp. Mijn spontane zwangerschap daarna is ook misgegaan zeer wsl ook vanwege een chrom. afwijking. dus wij gaan zeer zeker voor het poollichaamonderzoek.

De vorige keer zijn we de nacht voor de punctie ook in DD blijven slapen in een hotelletje, dan ook geen stress vanwege file of iets dergelijks. Dat is goed bevallen.

Oh dat plassen wat een ellende, de vorige keer had ik ook netjes een hele tijd ervoor niet geplast, nou bij de terugplaatsing dacht ik als ze nog een keer op de buik drukt dan loopt het er gewoon uit. Dit keer laat ik hem niet zo vol, anders drink ik net voor die tijd nog wel even een flesje water leeg.

Wat ik hoorde van iemand, dat had haar gyn. aangeraden en ze is zwanger van die poging. Na de punctie iedere dag een gekookt ei eten. Dat gaan we dan maar doen. Moet haar alleen nog even vragen hoe lang dat dan moet hahahahaha.

Groeten van Shanna

Geplaatst
Ok dames, even off-topic, denk ik....

We hebben 1 april de punctie gehad in DD. Nou vraag ik me af: wie van jullie heeft emmies laten invriezen en hoe lang heeft t geduurd voordat je een rekening kreeg van de cryo-bank? Heb nog steeds geen rekening gezien, terwijl er wel 2 zijn ingevroren (hoop ik dan...)

Hee Lala ik heb geen idee sorry geen cryo gehad. Maar dat is wel raar, krijg je ook geen brief of zo dat ze ingevroren zijn, dacht dat je een contract of zo moest tekenen maar eerlijk gezegd, ik heb de klok horen luiden maar ........ hopelijk is er iemand die je kan helpen.

Gezellig dat je er weer bent, vandaag een vrije dag of zo? :bf_nonew:

Groetjus

Geplaatst

Gezellig dat je er weer bent, vandaag een vrije dag of zo? :bf_nonew:

Groetjus

Ja, vandaag eigenlijk thuis werken. Project nummer 2. Maar er is geen werk voor me. Dus....... :icon_biggrin:

Maar ik vind t ook niet erg. Dinsdag hebben ze 170m2 klinkers gebracht, en dat moet nu allemaal opgestapeld worden. Ligt op dit moment op de wei voor ons huis, maar da's niet ons grondgebied, zeg maar. Ik doe wel lekker rustig aan. Rijtje omzetten, dan pauze....rijtje....pauze...

Cryobank: heb er niks van gehoord. Geen brief, geen rekening. Dus ik ga ervan uit dat er niks is ingevroren. Ik kan me er ook (nog) niet kwaad om maken. We gingen ervan uit dat afgelopen keer de laatste keer was. Krijgen we allebei weer de kriebels, dan laat ik mn man wel even bellen of mailen naar DD. Hij zegt: "als er niks is ingevroren, dan moeten ze ons maar een poging voor niks doen". Ach... we zien wel. Voorlopig is het druk zat. Mannie zit 2 dagen in Assen voor werk, de rest van de week thuiswerken of op kantoor dichtbij. Ik heb t druk zat met project 1. En heb eigenlijk besloten dat ik elke donderdag óf thuiswerk (project2) óf lekker verlof heb. De oprit moet bestraat worden, en het eerste deel van de achtertuin. Dat is genoeg werk om de zomer door te komen hahahaha

Als we weer gaan beginnen is het na de zomer. We zien wel. Ik vind t wel goed eigenlijk. Heb rust. Klinkt dat raar? Ik vind t hartstikke spannend en leuk om hier weer mee te lezen en mee te leven, maar er gaat niks "borrelen". Ik denk, als we niet achter de cryo's aan zouden gaan, het ook goed is......

Hoe dan ook: ik ga weer hard duimen voor jou en allen hier!!

Geplaatst

Shanna: tot hoe laat heb je dan precies mogen plassen en tot hoeveel tijd voor de tp moet die vol zijn? Ik ga het ook nog wel vragen, maar het lijkt me geen pretje om inderdaad met zo'n vol gevoel rond te lopen.

Manouk: misschien heb ik ook geen keuze idd in het aantal, aangezien je maar moet afvragen hoeveel er 'goed' zijn. We zullen het zien. Met ons heet Dr s het daar helemaal niet over gehad. Wel Irma en zij had het over twee kostenposten van twee verschillende laberatoria. We gaan het vragen.

Geplaatst
Shanna: tot hoe laat heb je dan precies mogen plassen en tot hoeveel tijd voor de tp moet die vol zijn? Ik ga het ook nog wel vragen, maar het lijkt me geen pretje om inderdaad met zo'n vol gevoel rond te lopen.

Dat weet ik niet meer, er is toen niets over gezegd, volgens mij heb ik toen nog geplast toen ik 's ochtends opstond en daarna niet meer, maar het is alweer een tijdje geleden. Ik had me ook al bedacht om dat dit keer te gaan vragen. Misschien kun je gewoon wel plassen en dan een uurtje voor die tijd een litertje water drinken of zo, dan heb je niet zo heel lang last van die druk, ik moet toch altijd al vaak plassen.

Groetjes

Geplaatst

Hoi, hoi, gisteren de punctie gehad: vier aangeprikt, twee eitjes geoogst. Gering aantal, dus een beetje teleurgesteld. Nu maar hopen dat er in ieder geval een goede bevruchting tussen zit! Ik mag morgen bellen vanaf 10.00 uur. Ik hoop zo dat er wat tussenzit.....

De punctie op zich viel reuze mee. Vooral dat roesje is heerlijk als je bijna weg bent. Ik heb wel gevraagd of ze eerst wilden kijken of er een eisprong geweest is omdat ik de dag ervoor zo veel gerommel had in mijn buik. Daarna heb ik pas de narcose gekregen.

's Avonds en ook nu voel ik wel een soort beursheid waar hij bezig geweest is. Maar voor de rest had ik er geen last van.

Shanna, bij mij zag hij ook dat ik niet zo veel eitjes zou produceren dus waarom hij dan bij mij niet meer menopur heeft voorgeschreven?

Hoe gaan jullie verder? Joske, hoe gaat het met jou of zit je ergens anders?

Geplaatst

Trouwens, ik moest een dag na de punctie beginnen met de Utrogestan. (In onze apotheek moest ik dit zelf betalen omdat het een Duits recept was? De menopur was ook een Duits recept en heb ik dat ook niet hoeven te betalen??? Vreemd allemaal....

Geplaatst

Ik moet de utrogestan ook altijd zelf betalen, geen idee waarom eigenlijk, maar gelukkig is het niet duur...

Succes met wachten!!

Caroline

Geplaatst

meiden het gaat goed met mij!

vorige week alleen helaas ongesteld geworden, snik.

2 top emmy's tereggeplaatst gekregen, BMS helemaal top..., en dan toch niet blijven zitten. waarom denk je dan....?

toch misschien geen goede emmy's? i.v.m. de leeftijd.

dokters zeggen dat alles helemaal goed ging, stimulaie, opbrengst, kwaliteit van de emmy's.

tja, als ik mocht kiezen wilde ik ook wel 3 of misschien wel 4 terug hebben, omdat we nu eenmaal minder kans hebben op een doorgaande zwangerschap.

ze zijn ook zo fucking voorzichtig in NL, is misschien in DD wel anders, denk ik.

liefs joske

Geplaatst

Ik deel je gevoel Joske: ook ik heb steeds goeie emmy's, perfect BMS... maar blijft niks zitten, zo frustrerend! Eerst dacht ik dat het aan het innestelen lag, maar nu denk ik dat de embryo's misschien genetisch toch niet zo goed zijn, door het erg slechte zaad? Dat ze daarom niet innestelen? Ik weet het ook niet hoor.

In ieder geval veel sterkte!

Caroline

Geplaatst
Waarom geen ananas?

In ananas zit kinine; dus voorzichtig met inname.. wordt beweerd dat dit wel weer goed is om de weeen op te wekken...

Geplaatst
Ik moet de utrogestan ook altijd zelf betalen, geen idee waarom eigenlijk, maar gelukkig is het niet duur...

Succes met wachten!!

Caroline

Ik moet ook altijd een eigen bijdrage betalen bij het ophalen bij de apotheek, maar als ik de nota opstuur naar de verzekering krijg ik het netjes weer teruggestort.

@Sannie

bedankt! Weet ik dat ook weer.

Helaas is ananas 1 van de weinige fruitsoorten die ik lust :(

Geplaatst

Chablis: inderdaad, ananas wekt weeën op. Dat zei mijn gynaecologe toen ik op laatste dagen liep bij mijn eerste zwangerschap. In ons stadium dus nog even niet gebruiken...

Ik ga de utrogestan ook maar bij de verzekeraar indienen. Ik krijg toch op eens allemaal eigen risico rekeningen binnen, die ik moet betalen. Dus dat kan ik dan ook, v.v.

Joskje: wat verdrietig voor jou dat het niet gelukt is. Ik was je al aan het zoeken en kon geen berichten vinden. Wat ga je nu doen? Heel veel sterkte met deze enorme teleurstelling... Ga je ook naar DD? Daar plaatsen ze dus wel meer terug. Ik kreeg ook het advies van drie, dus wie weet???? Sterkte in ieder geval voor nu...

Ik ben helemaal stil vandaag omdat ik niet weet wat ik moet denken en de wachttijd tot morgen ochtend moet doorkomen... Ik zit te denken wat Irma morgen zou zeggen: "Mevrouw, helaas niets over." of "Mevrouw er is eentje". Gek wordt je er van, maar we moeten nog even wachten.

Voelde me wel moe vandaag. Combinatie van punctie en utrogestan?

Geplaatst

Hallo dames, wij zijn alweer uitgespeeld. Van de twee eitjes was maar een bevruchting en die was niet goed. Jammer. Nu wachten op de ongi en dan nog eens proberen.

Succes allemaal,

Geplaatst

Michaela wat een teleurstelling zeg, daar leef je dan al die tijd naar toe en dan zo. En natuurlijk beter nu achter komen dat het een chromosomenafwijking heeft als later maar ja zo voelt dat op het moment misschien niet.

Hopelijk komt je ongi snel en kun je dit stukje weer afsluiten en hopelijk weer vol goede moed voor een nieuwe poging gaan met dan een beter resultaat.

Sterkte lieverd.

Knuffel van Shanna

Geplaatst

Na het berichtje van Michaela sta ik zelf ook weer even met beide voetjes op de grond. Ook bij ons is het maar afwachten hoeveel eitjes en hoeveel er uiteindelijk overblijven.

Vanochtend voor de uitgangsecho geweest en die was goed, pfff stap 1, thuis snel spuiten want ik moest eigenlijk vanochtend al een deel menopur spuiten en vanavond dan het tweede deel (samen 450 i.e.).

Maar tjonge jonge wat een file zeg, we hadden om 9 uur de afspraak we hadden een uur voor file ingepland, lang leve de mobiele telefoon en maar even gebeld dat we dat niet gingen halen, kwart over tien waren we er eindelijk. Snel naar het toilet, en bekertje water gedronken en ik was aan de beurt, de dr. was druk dus ik was ook zo weer buiten, met de nodige info met dank aan zijn assistente, terug ook nog een vette omleiding en na vijf en een half uur weer thuis voor hooguit tien minuten bij de dr..

Zaterdagochtend voor de fm, hier in de woonplaats en dan de gegevens doorbellen en dan zaterdag of zondag starten met cetrotide.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hoi meiden, bedankt voor jullie knuffels. Ik voel inderdaad alleen maar even verdriet en dat er anderen even wat steun bieden is erg fijn... Ik weet niet hoe lang het nu duurt voordat je ongesteld hoort te worden. Een week, twee weken? Irma zei, misschien twee. Ik heb al gerekend vanaf dat je de pil gaat slikken duurt het ongeveer 6 weken zo'n procedure.

@Shanna: hoeveel had je nu dan bij de eerste meting? Ja rot he van die files... misschien gaan we maar ook de fm's hier doen. Ik weet niet of ze het hier ook doen. Even vragen.

...wordt vervolgd... ga nu eerst even eten.

Geplaatst

Och Michaela, wat erg!

ik weet wel, het mislukt vaker bij onze doelgroep, maar als je niet eens tot een TP hebt komt is dat wel erg zuur.

meis, ik geloof dat ik het wel vaker heb geschreven maar ik snap niet waarom ze je maar 225 IE laten spuiten. En waarom is er voor Menopur gekozen?

ik weet dat je er beter kwaliteit eitjes ervan krijgt, maar je krijgt er ook minder eitjes van.

kan je de volgende keer niet op Gonal overgaan, en dan minstens 300 IE of nog meer?

Wel voor jezelf opkomen hoor!!

sorry, maar ik ben z'n muts die zelf alles uitdoktert, en ook meedenkt met de gynecoloog. Ook vraag ik hem de hemd van het lijf, waarom hun voor een bepaalde keuze gaan enz..., en als ik een ander denkwijze heb, leg ik dat wel voor.

Klinkt net of ik vervelend ben, maar dat valt erg mee hoor, ha ha :yeswink-1:!

liefs joske

Geplaatst

Shanna, fijn meis dat de uitgangsecho goed was! nu maar :notworthy: op super goede en vele eieren.

liefs joske

Geplaatst
@Joske: dikke knuffel voor jou

Kinine zit ook in bitter-lemon en in tonic hè meiden...

Jee Sen...., wat lees ik nu in je onderschrift...., nee toch!

Hoe gaat het met je, en wat nu te doen??

ik stuur je knuffel maar direct terug..., kan je ook wel gebruiken!

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden