Ga naar inhoud

42 jaar IVF Dusseldorf

Gast Shanna42

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Wat lief van je dat je ondanks je nega test aan mij denkt. Maar wat een K nieuws zeg, ik had het zo voor je gehoopt, dacht gister nog het gaat vast goed komen bij jullie en jijzelf natuurlijk nog veel meer. Ben je ook al ongi? dat maakt het altijd iets makkelijker anders blijf je hoop houden. Ze zeggen toch altijd geen bloed geeft moed, nou ja ik geloof er niet in, maar je was toch zo moe dat is wel een teken van zwangerschap.

Ik wens je veel sterkte met het verwerken samen met je mannetje, en neem alle tijd die je nodig hebt dat is belangrijk hoor. Wie weet komt met Hans en Grietje jullie sprookje uit.

Een hele dikke vette knuffel vanaf hier.

LiefS

Inmiddels ongi ja. Die bollen hielden het tegen. Ik dacht ook even dat t goed zou komen, maar helaas. Ben over de ergste schrik weer heen. We hebben t druk komende tijd, dus nu maar even niet ivf-icsi-en. Eerst even werkdruk weg nemen, en even genieten van t mooie weer enzo. Komt goed hoor! En ja, zou leuk zijn als hans&grietje voor t sprookje gaan zorgen.

Hoe is t met jullie?

Liefs,

Angela

• Reacties 464
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
hallo wij zijn er ook over aan het denken om naar dusseldorf te gaan wat is jullie ervaring?

groetjes diaro

Onze ervaring: goed. Zeer positief over DD ondanks dat t af en toe hectisch is daar.

Maar alles bij elkaar hebben we er een beter gevoel bij gehad dan MMC/Catherina.

Je moet inderdaad niet op je mondje gevallen zijn en zelf veel vragen en/of anticiperen, maar het zijn kundige mensen daar.

Gast Shanna42
Geplaatst

Hey meiden, wie gelooft er nog in wonderen? ...... Ikke .... jullie raden het nooit .... ik ben zwanger.

Geloof het zelf nog niet echt, zat vandaag al op dag 32, terwijl ik normaal gesproken op dag 28 29 ongi wordt. Maar was er zo van overtuigd dat het lichaam de tijd nodig had na al die hormonen dat het nog kwam, dus zaterdag niet eens een test gekocht. Maar vandaag nog steeds niet ongi, dus een test gehaalt na mijn werk en deze was in 2 seconden vet positief.

Liefs van Shanna

Gast Sannie66
Geplaatst

Lees even je profielberichten meis...... :sunny:, ben zooooooooo blij voor je!

Geplaatst

he dames,

mag ik me hier erbij voegen. Wil graag in contact zijn met mensen die net als ons in dusseldorf zijn/gaan.

wat lees ik hier goede berichten, van harte!

hier ons gesprek

We kwamen samen tot de volgende constateringen:

- geen andere problemen bij de vrouw, tot nu toe. hij dacht aan PCO maar de echo en de doorbloeding van de eierstokken ontkende dit. heb wel nog bloed moeten afstaan voor onderzoeken.

- bij de man grotere problemen, er zit een groot verschil tussen de zaakonderzoeken 2007 en 2008 en de notitie die bij de ISCI pogingen worden gedaan, zaad zou van zeer slechte kwaliteit bij de ISCI zijn. Hij schrok hiervan en wil de oorzaak weten.

Manlief heeft een potje moeten vullen en dit wordt nu in Kopenhagen onderzocht op DNA afwijkingen.Schrok ook hiervan en van de folder waarin staat dat er embryo'sontstaan maar vaak in een miskraam resulteren (hebben we ook al gehad)

www.spzlab.com

- belachelijke lange stimulaties, weinig rekening houdend met overstimulatie en weinig opbrengst eicellen. hij denkt dat er meer uit te halen is door korter protocol, andere medicijnen en andere doseringen. Bloed onderzoek moet hier een beter beeld van geven.

- cryo pogingen kan echt niet dat de emmy's zoveel blastocyten verliezen, slechte invriezen en ontdooien. ligt aan de techniek volgens hem.

ik ben zo blij dat we gegaan zijn.

Vrijdag 7/5 worden we gebeld met zoveel uitslagen, mogelijk ook al van zaad. Dan zal hij een plan opstellen en dit met ons bespreken en kunnen we DIRECT beginnen. YES! Hij denkt zelf sowieso aan PISCI en ISMI > zie site dusseldorf als je hierover wat wilt weten.

hij acht de kans niet 0 %, dat scheelt ook al weer wat

Geplaatst

Shanna, wat een geweldig nieuws! Wonderen bestaan dus wel! Of het moet gewoon zo zijn... gefeliciteerd meid, wat zullen jullie gelukkig zijn! Heb je het ook al aan Dr. Scholtes verteld?

He Hellen, volgens mij heb ik wel eens een privebericht van je gehad... over zaadkwaliteit.

Fijn dat jullie zo goed worden geholpen in Dusseldorf!

Groetjes, Nine

Gast Shanna42
Geplaatst

Thnx meiden we zijn so happy. Hahaha nee heb nog niets aan dr. Scholtes verteld, morgen mag ik via de huisarts bloed laten prikken om de zwangerschap te bevestigen als het dan definitief is dan mail ik hem wel even, ben benieuwd hoe hij reageert.

Helen veel succes in Dusseldorf.

Groeten van Shanna

Geplaatst

whaaa Shanna, dat meeeen je niet!! wat gewèldig!!! hoe is het mogelijk he.. maar meid GEFELICITEERD! dit geeft hoop :)

Geplaatst

Shan, succes vandaag!! Ik hoop zo voor je dat het (weer)positief is!!

Hellen: Super dat jullie verder kunnen in Dusseldorf. Fijne man, en inderdaad het kleine beetje meer dat zij kunnen geeft zo'n goed gevoel!! Hier ook PICSI, maar met ICSI en AH.

Kreeg net de rekening van PICSI: €25,35 (maar dan de toeslagen nog kom je op een totaal van €91,20 uit hihihi)

Da's dan 2x niet uit eten. LOL

Groetjes,

Angela

Gast Shanna42
Geplaatst

Vandaag bloed geprikt kan in eerste instantie volgende week de huisarts pas bellen voor de uitslag, dus gezegd dat het de vorige keer via de gyn er al met een paar uur was. Nou dan mocht ik het morgen al proberen duh. Bij het lab. nog gevraagd maar die zegt dat het wel klopt, die aanvraag van de gyn is dan met spoed geweest (volgens mij niet maar ja zal wel), en dan met K dag ertussen wordt het maandag, nou ik hoop dus dat ie er morgen al is.

Geplaatst

shanna: ow ik duim voor je dat je het morgen hoort!

lala: leuk die rekeningen, NOT. ik ben zo benieuwd wat dna onderzoek ons brengt.

heb hem vandaag nog even gemaild met de zaadonderzoeken van het verleden.

had al weer meteen een reactie, zo een verschil met NE

je woon in Echt lees ik. ik in cadier en keer. Vanuit Echt is het nog korterbij hé dusseldorf

Geplaatst

dusseldorf is van hier uit beter te bereiken dan eindhoven!!

Heb dus ook gewoon alles in DD gedaan. Fijn hoor, hier om de hoek duitsland in rijden en dan 1 rechte weg richting kliniek.

Als dr Scholtes aan t werk is, dan is ie snel met reageren, maar ow wee als ie vakantie heeft of naar conferenties moet. hihi dan kan je af en toe lang wachten. Maar goed, ze zijn er allemaal heel erg competent, dus het komt altijd wel goed.

Geplaatst

Shan, een week? testen ze dat in Tokio ofzo? hehehe..

maar nog een vraagje, gebruik je nu wel die mutsenbollen??

over rekeningen gesproken: ik heb de rekening van onze laatste behandeling eind januari naar mn verzekeraar gestuurd (Unive) en heb nog geen cent gezien.. aso he

Geplaatst

hmm....heb 2,5 week terug de nota's ingediend bij VGZ, en van de week stond t al op de rekening. Kreeg vandaag de bijbehorende brief.

Lekker dan Sen! Tjee......alsof je niks te doen hebt met je geld! Best aso ja!

Gast Shanna42
Geplaatst
Shan, een week? testen ze dat in Tokio ofzo? hehehe..

maar nog een vraagje, gebruik je nu wel die mutsenbollen??

Ja erg hè terwijl het ook veel sneller kan.

En nee ik gebruik geen mutsenbollen, ben nergens meer onder behandeling, was gewoon echt al gestopt. Was ook al vier dagen over tijd toen ik pas doorhad dat ik zwanger ben (heb totaal nergens last van, niets wat op een zwangerschap kan wijzen behalve geen ongi en een posi test). Heb vandaag wel mijn eerste pil voor zwangere geslikt maar verder dus niets bijzonders. Heb zelfs terwijl ik dat eerder dus nooit deed, veel wijn gedronken, en ben zelfs begonnen (en nu weer gestopt) met hardlopen, eerder durfde ik nooit te sporten was veelst te bang dat het mis zou gaan, grappig hè!

XS

Geplaatst

Je hoort t toch wel vaker he? Gestopt met de hele Medische Molen en dan spontaan zwanger. Zouden we dan toch veel te veel bewust en onbewust bezig zijn met "zwanger worden"? Maar de hele MM geeft al behoorlijk wat (on-)bewuste stress. Zou dát al genoeg zijn? Om dan inderdaad te zwijgen over de stress die we er zelf nog eens bij fantaseren? hihi

kan je al een beetje genieten van je zwangerschap Shan? Snap je t eigenlijk wel al? Of wacht je daarmee tot de bloedtest gedaan is? Wat overigens ook heel begrijpelijk is.

x

Gast Shanna42
Geplaatst

Het is heel raar, besef heel goed dat ik zwanger ben, maar ik voel niets anders - heb helemaal geen klachten, je ziet nog niets en ik kan nog geen spulletjes kopen en niet echt met iemand erover praten dus het is heel onwerkelijk, ik geloof zelf wel dat ik echt zwanger ben, daar is die bloedtest niet voor nodig, maar vriendlief wil dat graag ach en zelf voelt dat toch ook wel goed dan is het def. en kan ik de verloskundige gaan bellen voor een afspraak (en hopelijk snel een echo) en pas als die def. is dan vertellen we het mijn zussen en schoonzussen, dat is toch even de stok achter de deur.

Verder heb ik dus vanmiddag omdat ik de hele tijd zo het gevoel heb van ja ik ben zwanger maar er verandert eigenlijk nog niks, een 9 maanden zwangerschapsdagboek voor mezelf gekocht - als kadootje laten inpakken en als "ze" het al heeft kan het terug, dacht ik wacht dan tot de uitslag er is en als de uitslag negatief zou zijn dan breng ik het boek terug, maar ondertussen brandt het in de kast en ga ik denk ik zo toch gewoon al wat invullen, als het mis is dan heb ik toch iets om op terug te kijken, ten slotte ben ik nu al 4 weken en 5 dagen zwanger.

XS

Geplaatst

Ja joh, dat dagboek gaan bijhouden. Of je pakt voorlopig een kleine agenda of zo? Voor die ene week? Aan de andere kant: je bent zwanger, daar mag dit best bijhoren, ook mocht t mis gaan. .. Het is nooit weg! Heb vroeger veel aan een dagboek gehad. ;-)

Ja, dat je het nog niet wereldbekend maakt, dat snap ik. Toch even wachten op bloettest. Zou ik ook doen hoor!

hihi die 5 dagen doen t em hoor! Je bent zwanger!!

En geen kwaaltjes? Ach............daar zouden sommige vrouwen een moord voor doen. hihihi

Gast Shanna42
Geplaatst

Je hebt helemaal gelijk, ik heb het gedaan en het voelt super .... precies wat je zegt al gaat het mis, ik ben nu toch echt zwanger en moet hier gewoon van genieten, het kan zo weer afgelopen zijn en dan nemen ze me deze ervaring niet meer af.

Ga zo naar mijn bedje toe, morgenvroeg om vijf uur gaat mijn wekkertje.

Truste voor als je dit nog leest.

XS

Geplaatst

Truste! Ben net klaar met werken, mag morgen om half 9 weer aan de bak :S

13 uur vandaag :(

Tot!!

Slaap ze!

Gast Shanna42
Geplaatst

@Lala: Hee harde werker heb je nu eindelijk een paar dagen vrij?

Hier volop onzekerheid blehh

Ik heb vandaag de uitslag van mijn bloedtest gehad, en die was 640 U/l volgens de huisarts iets verhoogd maar niet duidelijk of ik zwanger ben, en moet nu volgende week vrijdag weer bloedprikken (vriendlief heeft gebeld en niet verder gevraagd).

Vanmiddag meteen een test gehaald maar die geeft nog wel positief aan, al lijkt het streepje minder donker!

Op internet gespeurd maar daar gooien ze die dingen erachter door elkaar en nu weet ik dus niet of U/l hetzelfde is als wat zij aangeven. Vanwege K dag morgen kan ik niet bellen dus dat wordt op zijn vroegst maandag. Stress stress stress

Tuurlijk op internet gezocht en daar lijkt het of de waarde 640 past bij een zwangerschap van 5 weken, dat zou ongeveer kloppen alleen halen ze daar al die dingen erachter door elkaar en weet ik niet of dat nu precies hetzelfde is.

Volgens internet zou het dit zijn:

vanaf eerste dag van menstruatie

- 28 dagen 3 - 426 mlU/ML of IU/L

- 35 dagen 18 - 7.340 mlU/ML of IU/L

Bij mij is het dus 640 U/l als dit hetzelde is dan zou dat kloppen want ik was met bloedprikken op dag 33 vanaf eerste dag menstruatie.

Behhhh nu heb ik een positieve test en nu krijgen we dit weer :bye2:

Liefs van Shanna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden