Ga naar inhoud

42 jaar IVF Dusseldorf

Gast Shanna42

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeetje Shan wat irritant zeg! ik heb geen verstand van die waardes maar als ik lees wat je zelf hebt gevonden, dan zit je toch goed qua waarde?

en nog even over die mutsenbollen, ik weet dat je niet meer onder behandeling bent maar ik dacht misschien heb je nog over en dan zou ik ze wel gebruiken als ik jou was. Als je na een tp positief zou testen, moet je ze toch ook even door blijven gebruiken?

• Reacties 464
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Sen nee na de tp heb ik maar voor 14 dagen tot aan de testdag bolletjes gehad, toen nog specifiek naar gevraagd maar dan moest ik ermee stoppen. Dus heb ze ook niet meer.

Op zich kloppen die waardes dan wel, maar is U/l niet anders als IU/l en waarom zegt zo een huisarts dan dat hij niet kan bevestigen dat ik zwanger ben. Getver hier zat ik zo niet op te wachten. Maar ja probeer positief te blijven en we gaan vanavond toch maar koniginnenach vieren, joepie hihihi

Geplaatst

ik zal het eens googlen voor je Shan.. maar wat mij betreft ben je gewoon zwanger hoor. Waarom moet die eikel je nou weer onzeker maken arghhh probeer het even van je af te zetten en niet drinken he!!!!!!

Geplaatst

he jakkes Shan! Daar zat je niet op te wachten nee!! Hopelijk begin van de week meer zekerheid.

Nope, mag nog even doorwerken vandaag. Hopelijk heb ik dan morgen vrij, zo niet......helaas: project moet toch af.

Wat nog meer balen is, is dat de volgende klant aan me gaat trekken. Heb nu eigenlijk 2 opdrachten voor mei en verder. Eigenlijk wil ik eerst een weekje vrij...hihi

Gast Shanna42
Geplaatst
ik zal het eens googlen voor je Shan.. maar wat mij betreft ben je gewoon zwanger hoor. Waarom moet die eikel je nou weer onzeker maken arghhh probeer het even van je af te zetten en niet drinken he!!!!!!

Wat lief van je, ik ben alleen zo bang dat er er als het omgerekend wordt zeg maar, de komma er tussenkomt en het dan 6.40 is in plaats van 640 dat verklaard dan de reactie van de huisarts wel.

Ik hoop dat je wel iets kunt vinden :icon_colors: PS leuke banner heb je trouwens.

Lala werk nog maar ff lekker door dan, dan kun je morgen een beetje genieten van het oranje feest. Wat doet een DBA?

GrtjS

Geplaatst

heb het gevonden Shan, IU/L is hetzelfde als U/L het betekent (International) Units per Liter. En heb jou waarde op diverse tabellen gechecked en het is gewoon op schema

Gast Sannie66
Geplaatst

Lieve Shan, heb even gereageerd op je prangende vraag in 'uitgerekend december'. Heb het van onze Pien!

Gast Shanna42
Geplaatst

Thnx lieve meiden, het stelt me helemaal gerust, ik ga nu lekker koninginnenach vieren en genieten van mijn zwangerschap. Volgend jaar moeten we oppas regelen hahaha

XS

Geplaatst

Hoi Hellen! Hier geen tot weinig nieuws. Op t werk wordt t langzaam minder druk, dus ik ga ook al langzaam weer denken aan de cryo's. Hou me goed bezig met werk en de tuin (en de hondjes en kippen....). Hebben gisteren een stuk klaar gemaakt voor moestuin en heb vandaag al wat uien gezet en wat uitgezaaid. Ben benieuwd! Leven gaat door en ik vermaak me nog steeds prima!

Ik duim voor goed nieuws!!

Tot!

Angela

• 1 maand later...
Gast Shanna42
Geplaatst

Hee dames hoe gaat het met jullie, wat is het rustig hier. Ik heb gevraagd of ze het topic willen verplaatsen naar het 40 plus forum denk dat het daar beter gevonden gaat worden.

A.s. woensdag hebben we een gesprek in Dusseldorf met dr. S. en de bioloog dr. U. we willen graag bespreken wat er gedaan kan worden aan de innestelling. Nu ik spontaan zwanger ben geweest (wacht op de miskraam) weten we dat het kan, en in combi met het poollichaamonderzoek en een oplossing voor het innestelprobleem hopen we een goede, laatste kans te maken.

Liefs van Shan

Geplaatst

Hallo Shanna,

ik wil je via deze weg veel sterkte wensen voor overmorgen en natuurlijk ook alle succes voor jullie aankomende gesprek!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hai Shanna, ik ben wel heel benieuwd naar de oplossing voor het innestelprobleem? Is bij mij 2x ook niet gelukt maar volgens de artsen die ik heb gesproken is er (nog) geen oplossing en doen ze daar momenteel veel onderzoek naar.

Ik hoop dat je lichaam het snel oplost en ik wil je veel sterkte wensen met die laatste poging! Goed van je dat je dat doet hoor!

Caroline

Gast Shanna42
Geplaatst

@Babeth wat lief van je.

@Caroline, ben je ook al vrij snel na de tp je eitje al verloren? Ik had 2 dagen na de tp een glasachtig bolletje met een rood randje in mijn onderbroek, verder helemaal niets. Daar willen we het over gaan hebben, hoe dat kan? Zo snel al. Misschien te vroeg teruggeplaatst, met 2 dagen al, misschien langer wachten na vijf dagen tp? Of toch iets van medicatie ervoor gebruiken, geen idee, hopelijk heeft de bioloog opties. Hebben jullie ook wel eens een gesprek met een bioloog gehad?

Groeten van Shan

Geplaatst

Jeetje nee hoor, ik heb geen bolletje gezien. Dat is wel vreemd ja, kan me voorstellen dat je daar meer van wil weten. Ik dacht altijd dat het met het blote oog helemaal niet te zien was?

Ik gebruik deze keer (zit op dag 4 in mijn poging) tarwekiemcapsules, omdat dat de doorbloeding en het innestelen zou helpen. Alles gaat bij mij steeds goed, hele mooie embryo's werd er gezegd, goed BMS, gezonde baarmoeder, blijft niet plakken... Maar de arts zei dat het geen kwaad kon maar ook niet bewezen is dat het helpt. Ik ben er steeds meer van overtuigd dat het een grote dosis geluk is die je nodig hebt, maar ja... Ik vind het ook zo lastig dat ze er kennelijk nog niet uit zijn in de medische wereld: TP na 2 dagen, na 3 dagen of meer? Waarschijnlijk zijn ze over 10 jaar heel veel verder en kun je iets spuiten voor de innesteling maar ja, dat is voor ons te laat...

Ben heel benieuwd wat uit dat gesprek komt in ieder geval!

Gast Shanna42
Geplaatst

Ik zal je op de hoogte houden van ons gesprek. Ik dacht ook dat je het niet kon zien, en misschien was dat het wel helemaal niet maar toch wel gek. Het leek wel of het ingekapseld was ook dat rode randje eromheen was vreemd, toen niet zo bij stil gestaan dus gewoon gehoopt dat ik niet ongi werd, maar had toen misschien beter al kunnen bellen met DD.

Ik gebruik van die pillen van VSM voor zwanger worden daar zit ook visolie bij in. En ik slik extra Vitamine E250 dat schijnt goed voor de doorbloeding te zijn. Tarwekiemolie heb ik nog niet gebruikt, er is zoveel, ik hoor ook wel eens van Agnus nog wat, en Teunisbloemolie, op internet kan ik er niet echt veel bijzonders over vinden. Ik heb ook wel eens gelezen dat dr. S voor de man vit.D en nog wat had aangeraden. Die van mij krijgt 's avonds, als ik er aan denk, mulitvitaminen en ook die vit.E (is ook voor vitaliteit) zat alleen van de week te twijfelen of ik hem ook visolie zal laten gebruiken, maar ga dat woensdag maar eens vragen.

Groeten van Shan

Geplaatst

Ik slik er ook een multi zwanger bij inderdaad (Centrum, maar maakt niks uit welk merk volgens mij). Ik geef mijn vriend (als ik er aan denk inderdaad) alleen elke dag een multivitamine. Hij is zelf niet zo van dat soort dingen maar doet het wel braaf. Extra zink las ik hier ook, maar er zit zink in die multi dus zo moet het maar. En hij heeft al 2x voldoende zaad voor ICSI gehad dus daar ga ik nu ook weer van uit.

Het probleem is echt het innestelen bij mij en die tarwekiem schijnt ook een dikker BMS te geven. De vorige keer had ik bij de eerste FM al een BMS van 11.7 maar of dat daar nou aan lag? Geen idee, die poging is afgebroken dus weet nog niet of het helpt.

Hoe is het verder met je?

Geplaatst

He Caro, sorry dat ik me er even tegenaan bemoei, in dit topic... Ik denk eigenlijk dat jij helemaal geen innestellingsproblemen hebt!

(wel logisch om oorzaken bij ons zelf te zoeken... want dat geeft de gelegenheid om er "iets" aan te doen, zoals tarmekiemolie ed.)

Jouw BMS lijkt mij top, geheel ontvankelijk, voor een.... GOED embryo.

Volgens mij valt of staat alles met een 100% genetisch perfect embryo.

Zodra er iets niet goed is met de chromosomen (erger dan Down's syndroom en nog wat andere syndromen) en dat is bij meer dan 60% van de embryo's (!!) gaat de innestelling niet door, of ontstaat een MK of MA.

Waarom schrijf ik je dit eigenlijk? Niet omdat ik vind dat je geen extra supplementen moet slikken, is altijd goed.

Wel omdat ik denk dat je niet de oorzaak van de mislukte pogingen "op je moet nemen" !

X Nine

Gast Shanna42
Geplaatst

Met Nine eens, bij ons is het nu ook misgegaan in de aanleg. Dat vond ik zo fijn aan de ICSI in DD, dat we dat poollichaamonderzoek hebben laten doen, daar waren er van de 3 eitjes 2 met een afwijking. 1 is er toen teruggeplaatst.

Ik zou nu ook niet meer spontaan zwanger willen worden de kans dat het weer fout gaat is bij ons zo groot. Wel denk ik dat al die pilletjes wel helpen, kwaad kan het in ieder geval niet en de meeste hebben met vitaliteit te maken, alhoewel je op de bijsluiters nergens iets over bevorderen van kans op zwangerschap leest, en ik vraag me dan wel eens af, in hoeverre het zo is, want kan me voorstellen dat de producent daar graag gebruik van zou willen maken, dat gaat dan goed verkopen.

XS

Geplaatst

Tja, als je het zo bekijkt... Je hoeft geen sorry te zeggen hoor Nine. Ik heb alleen 2 keer gehoord tijdens de TP dat het 'hele mooie' embryo's zijn, maar dat zegt volgens jullie dus niks?

Geplaatst

He meiden, ik bemoei me er ook maar eens mee. Mooi embryo's zegt idd niets, je kan prachtige 8-cellige, 10-cellige embryo;s hebben, maar als ze genetisch niet goed zijn houdt het op. Boven de 40 jaar hebben gemiddeld 70 tot 75 % van de embryo's een afwijking. Is dus best veel vind ik. Wij hadden van de 5 embryo's er 4 met een afwijking. Ook bij ons dus maar 1 goede. Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom poollichaamdiagnostiek niet veel vaker wordt gedaan. Het scheelt denk ik zoveel verdriet. het zal ook wel een geld kwestie zijn.....

Je hebt natuurlijk ook een grote dosis geluk nodig dat ie blijft plakken.

Geplaatst

Zal wel een geldkwestie zijn he, zoals met alles... Het gevaar is dan wel weer dat als je een goeie hebt, je misschien eerder denkt dat het wel gaat lukken? Ik hoop in ieder geval dat we nu eens die grote dosis geluk hebben!!

Geplaatst

Ja, ik zou dat wel gaan denken: als er een genetisch perfect embryo s teruggeplaatst in een BMS van de juiste dikte... dat kan toch niet anders dan goed gaan??!!

Maarja, helaas speelt de factor geluk nog steeds mee. (maar dan ben ik nog wel nieuwsgierig of er nog meer factoren zijn naast het juiste embryo en een dik BMS om een goede zwangerschap tot stand te brengen!)

Geplaatst

Ik heb het ooit eerder hier geschreven dat ik een evaluatiegesprek had, waarbij de arts zei dat er veel onderzoek wordt gedaan naar het innestelen, omdat ze al zo veel weten maar daarover nog niet genoeg. Toen ik verzuchtte dat het over 10 jaar misschien wel ontdekt zou zijn maar voor mij te laat, zei ze: "maar u heeft nu de mogelijkheid om ICSI te doen en de vrouwen die zeg maar 20 jaar geleden geen kindje konden krijgen hadden dat niet"! Dat is natuurlijk ook weer waar, het is al heel bijzonder dat dit allemaal kan in deze tijd...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden