Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he renee wat leuk dat je er ook weer bent en fijn dat het nu beter gaat met maxe nu ze lekker fruit krijgt bewijst weer dat je naar je eigen gevoel moet luisteren

het Vanessa wordt weer spannend voor jou. het is inderdaad een gek idee dat we een jaar geleden druk bezig waren met oogsten. als je het op die manier bekijkt wordt Yari op Koninginnedag eigenlijk 1 jaar dat was de dag van de punctie en dat de eitjes en de zaadjes elkaar in het potje hebben gevonden.

liefs

• Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Mijn punctie wasop moederdag vorig jaar. En nu mijn eerste moederdag als moeder! Spannend hoor!

Ik kan niet paardrijden. Wel eens erop gezeten, maar daar houd het mee op!

Renee fijn dat je er weer bent!

Robin ligt in steun in kleine badje en dat gaat nog net! Zet het badje wel in het grote bad, anders is alles kletsnat!

Robin zit vol aandacht te kijken als ik aan het eten ben, hjij kijkt het zowat uit mijn mond!!!

Geplaatst

hallo dames

Yari ligt ook in een steun in het bad en daar is hij nog lang niet uitgegroeid.

als ik hem in bad doe dan ligt hij rustig te genieten en hij spat niet met het water. straks als hij kan zitten dan doe ik het badje onder de douche en dan kan hij lekker in het badje zitten.

Yari heeft nu weer iets nieuws als ik hem wakker maak voor de fles van 23:30 uur dan drinkt hij iets en dan wordt hij boos echt een driftbui krijgt hij dan hij zet zich dan helemaal af op zijn benen en schudt zijn hele lichaam heen en weer als ik hem dan weer in bed leg en zijn speen geef is het weer goed. hij wil gewoon niet wakker gemaakt worden mmmmmmmmmmmmmmm van wie zal hij dat nou hebben.

liefs

Geplaatst

Nou Svenja, ik zou hem dan lekker laten liggen en die fles van 23uur laten schieten. Wij zitten nu op 4 x 210ml omdat mutsje ook niet meer al haar flessen wilde leegdrinken (5x180ml). Dit gaat nu veel beter. Ze heeft nu echt trek alhoewel ze het nog niet altijd leeg drinkt, maar ze groeit goed dus ik maak me geen zorgen. Ik ben ook maar begonnen met de groentenpap om ca. 5uur. Ze vindt worteltjes zaaaaalig!

Marietje, als hij het eten uit je mond kijkt dan is dat en teken dat hij ook vast voedsel wilt. Dat staat in de bijbel van CB hihi, dus..... Misschien wilt Robin ook al lekker een beetje vast voedsel. Vroeger begonnen ze hier al mee met 3 maanden. Mijn vriendin moest haar kind op 4 maanden (in NL!)het volgende geven; fruitpap, groentenpap en hierna nog eens yoghurt wat nu absoluut niet meer mag en in de avond nog eens een rijstebloempap. Ik begrijp nu waarom haar kids zo groot zijn hahaha. Ze heeft het CB boekje er nog eens op na gelezen.

Ik heb ons babybadje al een tijd geleden verkocht. Ik vond het veel te klein. Ik heb nu wel een leuk opblaasbadje bij de Wibra!! gekocht voor van de zomer in de tuin. Het ziet eruit als een babybadje, echt geweldig voor die paar euro. Ik heb ze er ook al in laten badderen in ons bad. Gaat goed en is lekker zacht spul.

Ik ben ook blij dat ik er weer ben ;-).

Liefs

Geplaatst

he renee

ik heb daar ook al over na zitten denken om hem op 4 x210 te zetten maar dan wil ik de laatste voeding ook met pap aanmaken zodat hij echt de hele nacht gaat halen en daar is het nog net iets te vroeg voor ergens over twee weken wil ik daar mee gaan beginnen. gisteren heeft hij trouwens zonder huilen zijn fles wel weer leeg gedronken mischien komt dat wel omdat hij gisteren een beetje koorts had en ook best suf was maar koorts is nu weer helemaal weg we zullen zien hoe hij het dadelijk gaat doen mijn man is hem nu uit bed aan het halen.

welterusten allemaal

liefs

Geplaatst

En? Hoe heeft hij het gedaan? maxe is vannacht weer om 4.30u. wakker geworden. Ik heb ze maar voeding gegeven, want ze wilde echt niet meer slapen en haar buikje gromde, dus.... Jammer, geen nachtje doorgehaald. Komt wel goed... hoop ik?

Ze ligt nu weer te kraaien in haar bedje, dus ik ga ze maar eens pakken en knuffelen. Ik ben nog steeds zo verliefd op ons meisje. Ik vind het nog steds ongelooflijk dat ze van ons is. Ik blijf het een wonder vinden. Ze is ook zoooo mooi:

Vanessa, hoe is het met je rug?

Liefs

Geplaatst

gisteren is het ook weer prima gegaan.

wat een plaatje zeg volgens zoals ik de foto van jou kan herinneren lijkt ze sprekend op jou. de ondeugd straalt er ook lekker vanaf daar krijg je je handen nog vol aan.

liefs

Geplaatst

Wat een mooi meisje! Geweldig!

De rugpijn gaat niet over. Het zit in mijn buik en trekt door naar achteren. Is endometriose op mijn darmen ofzo. Die pijn is een hel!

Donderdag eindelijk mijn medicijn! Decapeptyl.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Nou Vanessa, ik hoop dat het helpt!!! En dat het maar negen maanden weg mag blijven ;-)

Robin slaapt nu echt ieder nacht door. Rond een uurtje of negen een fles en dan tot 6 uur in de ochtend. Zat op 5 flessen van 180 maar hij maakt nu de richting naar 4 flessen 210. Verder 2 dagen geleden begonnen met 2 theelepeltjes peer per dag. Tot nu toe gaat het goed!

Maandag weer werken! Zie er zo enorm tegenop!!!

Geplaatst

Ik heb Bo vanmorgen aan mijn appel laten likken. Ze vond het erg lekker.

Ze maakt ook hapbewegingen, schitterend.

Jij geeft dus peer, doe je dat pureren of haal je het uit een potje?

Mijn cb zegt dus dat je pas tegen de 6 maanden mag beginnen met een fruithapje. Bo is morgen 4 maanden en kijkt ons het eten al uit de mond, en dan nog 2 maanden wachten?

Fijn dat het goed gaat en dat Robin er goed op reageert.

Hoe gaan de andere mama's dat doen met het fruithapje?

Om 6 uur gaat de eerste deca er weer in. Eindelijk! Vanmiddag nog weer naar de chiropractor geweest, de pijn blijft namelijk. Hij is wel iets verbeterd maar nog niet genoeg. Morgen ga ik met mijn zus (is verassing omdat ze morgen 40 wordt) naar de beautyfarm. Daar krijgen we 2 massages. We gaan naar de haman en we krijgen een Ayuverdische massage. Goed om even te ontspannen ook voor de IVF, lijkt mij. Daarnaast een voetenmassage en een schoonheidsbehandeling. Zalig!

Dus voor allen die morgen mogen werken (zowel als huisvrouw of buiten de deur), sterkte! hahaha

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey Vanessa,

Lekker dagje in vooruitzicht heb jij, heerlijk, oke ik beken, ben jaloers hahahahaha

Heb gewoon potje genomen van Olvarit. Heb twee koffielepeltje in schaaltje gedaan. De rest in ijsblokjes vorm in vriezer gestopt. Vandaag weer blokje uit vriezer. Moet zeggen meneertje vindt het heerlijk. Huilt als het op is! Als de peer op is probeer ik rijstepap. Gewoon 30cc met 1 schepje voeding en dan ff uitreken hoeveel rijstebloem. Wil geen hele fles gelijk doen, maar het gewoon als pap van een lepeltje doen. Zag trouwens in de supermarkt dat ik ook mango, banaan, doperwtjes, sperciebonen en worteltjes kan proberen. Hierin zit geen koemelkeiwit. Pas als ik zeker weet dat ie niet allergisch reageert mag ik naar gemende producten. Dit heb ik niet van CB hoor, volgens hun mag het pas bij 6 maanden, nou dat gaan we niet redden!

[/b]:void(0);"]928312821_5_rG0P.jpeg

En eindelijk een foto van mijn mannetje!!

Geplaatst

he marietje

wat een mooie foto

en wat een mooie kijkers heeft robin.

ik ga vanaf vanavond rijstebloem geven met fruit wacht ik nog en ergens volgende maand ga ik beginnen met groente. ga dus ook vanaf vandaag op 4 flessen 210 en dan in de laatste fles de pap.

Yari is nu echt aan het brabbelen en hij doet ook geluidjes na echt leuk.

hij is nu bezig met grijpen en pakt steeds zijn speen en trekt hem dan uit zijn mond hij probeert de speen ook weer terug te doen maar dat lukt nog niet altijd en dan wordt hij boos als het niet lukt.

liefs

Geplaatst

Michiel krijgt nu 4 x 210 ml en dan in de 1e en laatste fles 3 eetlepels rijstebloem zodat het nog goed te drinken is uit de fles. Hij is er nog niet zo'n fan van, hahaha.

Ik ga als hij 5 maanden is beginnen met groentehapje, want tot 6 maanden wachten gaat echt niet hij is zo geinteresseerd in eten nu.

Geplaatst

vandaag heb ik Yari maar uit de reiswieg van de kinderwagen gehaald en de inzit van de wandelwagen erin gezet wel helemaal liggend hoor. hij zette zich helemaal af aan de onderkant en stoote zijn hoofd dan aan de bovenkant. dat is het nadeel van de stokke kinderwagen de bak is niet groot en ze zijn er zo uit. maar nu met de inzit ziet het er ook heel stoer uit hij ligt lekker met zijn gezicht naar mij toe en hij ligt heel erg hoog en hij is nu ook veel wakker in de kinderwagen dus we hebben zo lekker veel contact met elkaar.

het is zo en lekkere lachbek ik ben zo trots op hem en zo blij dat hij er nog bij is gekomen. nu mijn gezinnetje kompleet is verbaas ik me steeds weer hoeveel je van je eigen kids kan houden en hoe dierbaar ze zijn.

liefs

Geplaatst

Wij hebben ook een stokke en Bo is sinds de pasen uit de kinderwagenbak.

Deze is inderdaad erg klein!

Heb je de nieuwe stokke al gezien? Geweldig!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

welke bedoel je met al die bloemetjes in het groen en oranje of de vel gele of se grijs met blauwe met al die bloemetjes. of is er nog een nieuwerer.

ik heb de olijfgroene welke kleur heb jij.

liefs

Geplaatst

Ik heb de ecru met antraciet. De wagen is een heel stuk veranderd. Er kan nu een meerij plankje aan, er zit een dubbele rand aan de kap. Kijk maar even op de stokke site. De kleuren vind ik alleen iets minder..

Zou dan gaan voor rood of donkerblauw denk ik.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar de deca begint in te werken (vannacht om de haverklap wakker, alleen moe dus, voor de rest geen klachten). Ik hoef sinds weken geen pijnstilling te slikken (en ik had behoorlijk zware!), dus ik ben helemaal blij!

Geplaatst

de nieuwe kleuren zijn inderdaad mooi.

maar ik ben ook heel blij met mijn groene.

ik vind die roze met bloemen wel mooi.

en ook handig dat ze nu zo een mee rij bord hebben.

liefs

Geplaatst

he vanessa

schiet me in een keer te binnen dat ik nog geen voetenzak had gekocht omdat ik zoiets had van dat heb ik volgende winter pas nodig. dus ik in de stress en waar ik de kinderwagen had gekocht heeft ook allleen nog maar de nieuwe kleuren en niet mijn olijfgroene. ik heb gelukkig een site gevonden dit nog een beperkte vooraad had met mijn kleur voetenzak. dus heb ik meteen besteld.

wat goed dat je me hebt verteld over de nieuwe kleuren.

liefs

Geplaatst

Wij hebben een Bugaboo en daar kan onze dame nog lang in volgens mij. Deze bakken zijn ontzettend groot! Ik laat ze hier vaak ook in slapen op de dag, in de buitenlucht. Overdag zijn we vaak aan de wandel of op pad met de Maxi Cosi. Ze ligt er ook in als we uit eten gaan. Ze slaapt er echt fijn in en daar zijn we blij mee, want zo kunnen we haar gewoon overal mee naartoe nemen.

Ze slaapt dooooooor sinds een weekje of 2. JOEHOE!!! Laatste (4e) fles met een eetlepel rijstebloem krijgt ze om ca. 21.00 en dan wordt ze wakker om 7.00uur. Enkele x om 5uur maar dan slaapt ze na een fles weer heerlijk verder. Dit is beter dan 5x! in een nacht opstaan zoals een 3 weken geleden. Ik had dit nog niet zo snel verwacht, maar ik ben ontzettend blij met deze ontwikkeling. Ik geef ze in de ochtend als bijvoeding fruitpap, zelfgemaakt of Olvarit fruitmoes. Die moes vindt ze heeerlijk. Ik kijk wel uit dat er niet teveel banaan in zit vanwege ontlasting. Om ca. 16 uur krijt we een beetje groenten uit potje, een kwart potje wilt ze wel en hierna geef ik nog fles erbij die ze dan niet helemaal leegdrinkt maar ze is groot zat en groeit goed, dus...

Jeetje Marie, wat worden ze groot he?! Wat is ie mooi!

Liefs

Geplaatst

he renee

wat goed dat het nu zo goed gaat met maxe.

Yari krijgt nu in zijn laatste fles ook rijstebloem drie schepjes en hij vind het heerlijk.

Yari is nu ook bezig met naar zijn speeltjes te krijpen erg lukken en hij probeert al hardop te lachen ook erg grappig.

dit vind ik echt een superleeftijd dat je al echt contact met je kleine begint te krijgen en in contact bedoel ik dat hij echt aan het reageren is op dingen die je doet of zegt.

liefs

Geplaatst

Ja Svenja, dat is geweldig. Maxe lacht nu ook terug sinds een weekje. Als ik lach dan begint ze ook te lachen. Ook kiekeboe begint ze nu een beetje! door te krijgen. Zoooooo leuk! ik zou nog wel 10 kindjes willen hebben. Wat een rijkdom is een kind! Nooit geweten dat het zo'n genot is. Ik ben daarom ook blij dat ik thuis kan blijven om voor haar te zorgen. Je ziet ze gewoon groeien en iedere dag doen ze weer nieuwe dingen. Zaaaaaalig! Ook begint het weer mleuk te worden en kunnen we vlekker de tuin in en op het gras spelen. Ze ligt nu in de wagen buiten te slapen.....zzz...zzz

Vanessa, hoe is het nu met je rug?

Marietje, hoe gaat het op je werk. Hoeveel dagen ga je werken?

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden