Ga naar inhoud

wachten voor icsi behandeling april/mei

Aanbevolen Berichten

• Reacties 248
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast sterretje
Geplaatst

Hoi,

We hadden een belafpsraak voor de uitslag en alles was goed. Dat is nog eens goed nieuws...en nu maar wachten tot mijn cyclus begint...hopelijk volgende week. Spannend!

Geplaatst

Hey meiden,

Gisteravond mijn eerste prik Deca gezet! Was wel bekend terrein van de 1e keer, maar toch liep ik te treuzelen met het prikken. Gaat toch tegen je natuur in.

Na een paar minuten is het me toch gewoon zelf gelukt. Nu snel ongesteld worden en dan hebben we ongeveer half mei de punctie!

@Monique, welkom en succes. Balen dat de vorige keer is afgebroken.

@Norwegian_sky: Ik kreeg voor onze 1e punctie Valium, werkte erg goed => lag half te slapen tijdens de punctie. Pas op het eind werd het gevoelig bij mij.

Nou meiden, we lopen allemaal wel een beetje gelijk, veel van ons zijn net gestart met prikken of starten aankomende week: heel veel succes!

Geplaatst

Hey meiden!

Sorry ik heb even snel teruggelezen maar kan niet alles onthouden. We zijn woensdag ook naar t ziekenhuis geweest. mijn schema is nu bekend. Morgen beginnen met Provera en 07-05 beginnen met Deca.

Ben echt zo blij dat we zo snel konden beginnen! Mijn man is in de eerste week van juni in het buitenland en dan zou de punctie plaatsvinden. Nu hebben we Provera gekregen om mee te beginnen ipv de pil en dan kan t sneller. Was zo blij dat ze daar rekening mee hielden! Moet volgende week nog ff terug voor bloedonderzoek.

@ MBM: Ben blij dat t prikken je zo is meegevallen. Ik moet volgende week terug voor de prikinstructie. Ik wilde t eerst niet maar is denk ik toch goed dat ik ga hihi

@ Norwegian sky: Ik zie ook ENORM op tegen de punctie. Ik heb dormicum gevraagd om rustig te worden. Als verpleegkundige heb ik de effecten daarvan gezien en toen wist ik: als ik ooit ergens voor moet ontspannen dan moeten ze me dat maar geven. Dus dat komt hoop ik goed!

Een vraagje: slikken jullie al foliumzuur? Ik heb t wel een hele tijd geslikt toen we nog kans maakten om op de natuurlijke manier zwanger te worden. Maar wanneer kan ik nu beginnen? Of beter nu gelijk doen? Ik werd er de vorige keer misselijk van waardoor ik steeds dacht dak zwanger was :shootme:

Sorry dak niet zoveel reageer maar ik kan jullie nog niet zo goed uitelkaar houden....

Liefs Kwisjuh

Geplaatst

Vanmorgen zijn de andere medicijnen gebracht. Gelukkig hoeft niet alles in de koelkast, want het is een aardige voorraad. Suf vond ik wel dat in de bijgeleverde envelop 4 boekjes over diverse medicijnen zat. Alleen de Gonal F heb ik voorgeschreven gekregen, de andere 3 niet. Dacht eerst dat het aan mij lag dus checken en nog eens checken, maar het zijn inderdaad andere medicijnen. Dan geef je dat toch niet aan iemand? T was vast een kant en klare enveloppe waar enkel nog de rekening voor die bolletjes bijdrage nog Zonde van het papier en verwarrend.

@Sterretje

Fijn dat de chromosomenonderzoek goed was. Weer n stapje verder. Nu wachten op onze menstruatie he! Zag vanmorgen de eerste tekenen al en mijn buik rommelt, dus het zal niet lang meer duren. Het sporten ;-) na de Pregnyl heeft zelfs met 4 eitjes niet geholpen. Als het meezit kan ik vandeweek weer starten met de herkansing van poging 1. Kunnen we beetje gelijk op.

@Michelle

Ondanks dat je prikervaring hebt is het toch weer ff een vuurdoop als je de eerste spuit weer moet zetten. Daarna raak je het snel gewend.

@Kwisjuh

Wat super dat er rekening gehouden wordt met jullie omstandigheden. Dat hoor je ook niet altijd.

Ik zie ook tegen een punktie op hoor. Zeker nu ik weet dat mijn ene eierstok niet zo makkelijk zit. Weet niet wat ze hier geven maar ik neem voor de zekerheid wel extra diazepam of iets anders in. Lieve voor pampus dan pijn.

Foliumzuur kun je het beste al mee beginnen. Misschien heb je er minder last van als je een ander merk probeer? En anders aan de arts vragen of er een alternatief is voor je. Continue misselijk zijn is ook niks.

Groetjes

Monique

Geplaatst

hej meiden,

thanx voor jullie reacties. ik krijg een spuit in me been en iets waar ik een beetje slaperig van word. ik hoop dat dit voldoende is. ben bang van niet. het engste vind ik als ze door je baarmoederwand heen prikken. voor de meiden die dit al gehad hebben is dit heel pijnlijk?

en ik zit al aan de foliumzuur sinds onze icsi is ingepland. maandag mag ik me eerste deca prik zitten vind het wel een beetje spannend!

xx sky

Geplaatst

Ik ben ook een paar weken geleden weer begonnen aan het foliumzuur (en Miepman 2 maanden geleden al ;-)). Kwisjuh, ik werd van die van de Etos naar (die zwanger-worden-vitamine pillen), van de foliumzuurpilletjes van Kruidvat niet. Kan dus idd aan het merk liggen. Wat enorm fijn dat ze zo goed rekening houden met jullie en dat jullie dus zo snel al gaan starten!

Monique, ik ben maar gestopt met bijsluiters van medicijnen die ik door het zh voorgeschreven krijg door te lezen ;-).... zo verwarrend, omdat het zh het anders voorschrijft, of dat je ineens leest dat het nniet tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden...

NS, de punctie is mij echt echt echt alles meegevallen. Had me op het ergste voorbereidt, en het is zeker geen prettig gevoel, maar het was ook geen marteling ofzo. Ik had net als Michelle (haha, zelfde ziekenhuis) valium en paracetamol gekregen. Het blijft natuurlijk zo dat het echt per vrouw en punctie wisselt, maar ik heb wat vervelende steken gevoeld... meer niet. Rustig ademhalen en niet nadenken....

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb persoonlijk heel veel last gehad van de 1e punctie omdat de morfine die ik kreeg per infuus zo goed als uitgewerkt was op het moment dat ze m'n tweede eierstok gingen aanprikken. Dit kwam dan weer omdat m'n hartslag daalde, ze me atropine moesten toedienen en toen moesten wachten totdat m'n hartslag weer steeg. Ik had dan wel Xanax maar dit werkte bijna niet omdat ik al 10 jaar anti-histaminica gebruik voor een voedselallergie en dat ook al sederend is.

De 2e punctie heb ik dormicum 15 mg gevraagd en dit was fantastisch!

Ik lag voor pampus en heb zo goed als niets gevoeld en door de dormicum heb ik ook niet echt bewust meegemaakt dat het infuus inbrengen pas lukte bij de derde verpleegkundige, heerlijk die dormicum in combinatie met morfine!

Sommige meiden hebben helemaal geen last van de punctie dus het is echt zo verschillend!

O ja, over dat desinfecteren voor het injecteren...Ook ik ben verpleegkundige en dit doen we al jaren niet meer omdat is bewezen dat je met een beetje alcohol de boel niet dusdanig kan desinfecteren omdat het meeste alcohol vervliegt.

Ik dien regelmatig intramusculaire injecties toe en heb in het verleden veel bloed afgenomen en alleen sommige verpleegkundigen desinfecteren nog met alcohol uit gewoonte. Wat mijn collega al beschreef...gewoon met water of met helemaal niets.

Meiden heel veel suc6 met prikken en als je nou echt heel zenuwachtig ben voor de punctie..dormicum een half uurtje voor de punctie innemen....heerlijk!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden, ben ook al een tijdje aan de foliumzuur (ook Etos-zwanger-worden). Heb er geen last van.

Wel van die Metformine die ik slik. Behoorlijk dunne ontlasting etc (even vies praatje). Had "gehoopt" dat ik dan nog een paar kilootjes kwijt zou raken, maar het tegenovergestelde is helaas aan de hand. Kom als een gek aan *zucht*

Geplaatst

lieve meiden,

ik zou dus vandaag beginnen met prikken

maar helaas kreeg ik tijdens de uitgangsecho te

horen dat ik een kieste van 4 cm in me

rechtereierstok heb zitten. wij mogen helaas niet beginnen

volgende maand gaan we kijken of ie weg is zodat we alsnog mogen beginnen. heb er geen goed gevoel over. ik denk zelf dat het door de pil komt. heb afgelopen jaar al een paar echo's gehad en nog nooit een kieste gehad. en nu na een maand de pil dus wel. balen balen.

xx sky

Geplaatst

Sky ... ... wat een domper zeg. Ik weet zo'n beetje wel wat je meemaakt, alleen kwamen ze er bij mij eerder in het traject achter. Ook ter controle een echo. Daardoor moesten wij ook de ICSI stopzetten en daar eerst op focussen. Ik moest ook eerst wachten of het vanzelf weg ging, maar uiteindelijk toch een operatie.

Ik snap heel goed dat je er geen goed gevoel over hebt. Het is ook wat, zit je zover in het traject en dan dit. Of het door de pil komt ... ... 'I don't know' ... ... heb je dat gevraagd? Ben wel heel benieuwd.

In ieder geval wil ik je heel veel succes en sterkte wensen. En ik hoop dat er de volgende maand niets meer te zien is en je weer vrolijk verder kunt.

Liefs,

MBM

Gast sterretje
Geplaatst

Hoi sky, wat een vervelend nieuws zeg! echt balen voor jullie. Zit je er zo naar uit te kijken om te mogen beginnen heb je dit weer. Hopelijk kun je volgende maand wel beginnen, zal voor je duimen.

Hou je taai!

Geplaatst

Sky, wat enorm balen zeg :-(... de pil zou cystes juist moeten voorkomen toch? Hoop voor jullie dat ie snel slinkt en jullie volgende maand alsnog kunnen starten, maar het blijft hoe dan ook moeilijk om niet op de datum waar je zo naartoe geleefd hebt te kunnen starten... sterkte!

Geplaatst

@norwegian-sky

Wat kl*te dat jullie niet mogen beginnen vanwege die cyste. Wanneer was je vorige controleecho geweest? Ik denk dat het eerder pech is dan door de pil. Ik slik al 10 jaar geen pil maar ben afgelopen 3 jaar wel 2 keer geopereerd aan cystes en 2 maande later zat er alweer eentje. Daarom hebben we nu spoed staan voor de icsi, omdat ze niet willen blijven opereren.

Overigens zeiden ze mij toen de cyste nog redelijk klein was, dat ze wel eens worden leeggeprikt met de punktie. Maar dan moeten ze niet erg groot zijn.

Hebben ze al gezegd wat voor cyste het is en wat er evt. gaat gebeuren als de cyste niet verdwijnt?

Het zijn gewoon rotdingen die steeds terugkomen en roet in het eten gooien met die behandelingen. Maar houd in je hoofd: Het is uitstel, geen afstel! Maar het blijft balen. Sterkte meid.

@Miepie

Ja bijsluiters en voorgeschreven medicijnen. Ik mag van mijn huisarts geen slaapmedicatie meer gebruiken. Jammer want ik gebruikte slechts 1/4e pilletje. Ik moest maar Melatonine of Valeriaan kopen. Valeriaan vind ik erg sufmakend dus liever Melatonine. Maar in de bijsluiter van Melatonine staat dat je het niet met zwangerschap moet gebruiken. Huh!

@Michelle

Ik heb zelf een maagverkleining gehad, omdat ik door reuma niet kan sporten, en zakte naar de 76 kilo, maar daarna kwam ik toch weer aan. Balen! Ik heb in december Alli geprobeerd en dat deed helemaal NIKS helaas.

Ik ben vannacht ongesteld geworden en we hoorden einde van de middag dat we weer mochten beginnen. Dus ik heb net de eerste Deca gespoten. Overmorgen komt er Gonal F en Menopur bij. Hopen dat het deze keer wel goed gaat.

Die deca vind ik rotprikken. Die naalden gaan niet lekker in je huid. In het ziekenhuis zei de prikzuster dat ze dat van veel mensen hoorden. Alsof die naalden een beetje bot zijn.

Die punktie kijk ik ook niet naar uit, maar het hoort er wel bij. Mij is verteld dat ze proberen toch zo pijnloos mogelijk te doen, omdat ze zelf ook niet dagelijks zitten te wachten op schreeuwende vrouwen. Zit ook wel wat in.

Groetjes

Monique

Geplaatst

@sky: Wat ontzettend balen zeg! Hopelijk mogen jullie volgende maand snel weer beginnen. Succes!

Heb net mijn 4e prik Deca gezet. Is ook geen fijne prik, ik merk ook dat ik moet doordrukken om hem erin te krijgen. Dacht dat het aan mij lag, maar blijkbaar ben ik niet de enige!

Geplaatst

@Michelle

Dacht ook eerst dat het aan mij lag met die Deca, maar schijnt dus bekend te zijn. ZOu fijn zijn als fabrikant daar dan iets mee zou doen.

Geplaatst

hej meiden bedankt voor al jullie lieve berichtjes! maar er is goed nieuws.

aangezien gister een invaller was heb ik aan het eind van de dag een mailtje naar de poli gestuurd om te zeggen dat ik wat mensen gesproken had via internet en dat die allemaal vertelde dat de cysten weg gingen als je ongesteld werd. maar aangezien ik de pil gewoon door moest slikken was ik bang dat ie over een maand nog niet weg was.

nou totaal onverwachts kreeg ik om 21.30 een mailtje van mijn eigen gyn. (ze heeft vakantie) dat ik onmiddelijk moest beginnen met deca spuiten en de pil moest blijven slikken. en dat we volgende week in mijn stopweek een echo gaan maken om te kijken hoe de cyste eruit ziet. en ze denkt dat ie weg gaat door de deca.

maarja wij hebben nu dus helemaal geen prikinstructies gehad omdat we gister zo beduust waren van ons nieuws dat het niet doorging dat we daar geen behoefte meer aan hadden.

dus er was een beetje paniek aan onze kant. dus schoonmams gebeld en daar naartoe gegaan. zij is verpleegkundige. en onder begeleiding van haar heb ik zelf me eerste prik gezet! ben helemaal trots en de prik zelf deed helemaal geen pijn! alleen daarna branden het en dat heeft even geduurt.

dus wij zijn officieel begonnen:toothy9:

Geplaatst

Hi Norwegian-Sky

Wat super dat die gynaecoloog contact met jullie opnam en jullie toch mochten beginnen.

T gebeurd vaak dat de cystes met een menstruatie verdwijnen, maar dat zijn vaak kleintjes. Maar wie weet met de deca. Het kleintje wat er bij mij zat voor ik de vorige keer startte, was nu ook weg kennelijk, want ik hoorde de gyn er niet meer over. Ik hoop voor je dat die rotcyste inderdaad verdwijnt.

Wat een geluk dat je schoonmoeder verpleegkundige is en zij je kon helpen. Tis ff raar jezelf prikken, maar het went snel hoor.

groetjes en heel veel succes.

Monique

Geplaatst

NS, wat super van je gyn! Niet geschoten (of in jouw geval geprikt) is altijd mis, als ie met de deca verdwijnt kan je alsnog door, en anders ben je even ver als dat je gisteren voor haar mailtje was...

Fijn dat de eerste spuit er al in zit! Tip voor de deca-spuiten; half uurtje voor het spuiten uit de koelkast halen zodat 't een beetje op kamertemp kan komen; anders kan het nogal branden.

Ik kom je straks vergezellen; bij mij gaat de eerste spuit er vanavond in!

Geplaatst

Heej Sky wat super dat je toch mocht beginnen! Lijkt me eng om te prikken zonder prikinstructie, maar gelukkig is het goed gegaan.

@Miepie: succes vanavond met prikken!

Ik ben nu aan het wachten tot ik ongesteld word. Zit nu op CD31 en mijn cyclus is gemiddeld 32dgn. Behalve afgelopen maand, toen was het ineens 36 dagen! Hoop dat ik deze keer niet weer zo lang hoef te wachten...

Geplaatst

Hey Lady's!

@ Sky: Wat fijn dat je toch nog kon beginnen! Kan me goed voorstellen dat de teleurstelling groot was toen bleek dat de cyste er zat. Maar nu is t toch nog positief afgelopen! Even eng zeker die prik zetten? Wat goed van je gyn dat ze je mailde! Dat noem ik nog eens service!

@ Nathalie: ook goede ervaring met dormicum dus? Ik heb t zelf nog nooit gehad maar wel gezien bij mensen wat de uitwerking is! En vwb de alcohol ik heb hetzelfde geleerd,dat het ontsmetten geen zin heeft,bij diabeten doen ze dat ook niet!

Ik zag trouwens dak in mijn vorige bericht de verkeerde datum had gezet. Ik ben nu begonnen met Provera en 30-04 start ik met Deca. Ik vind het reuze spannend! zeker na die berichten over jullie prikervaring...

Heb eergisteren gedroomd dat ik zwanger was,man wat leek dat echt! Ik heb soms nog wel eens twijfels. Klinkt misschien raar om dat hier te zeggen want ik wil het heel graag maar ik heb wel twijfels als ik denk aan zo'n klein hummeltje. Kan ik het wel? Kan ik het wel aan? Ik denk dat veel 'aanstaande' moeders dat hebben....Ik wil niemand hiermee voor t hoofd stoten hoor,maar ik ben wat dat betreft net een mens :huh1:

Vind het wel heel fijn dat ik hier een beetje mee kan lezen met mensen die t zelfde meemaken op ongeveer hetzelfde moment!

Liefs Kwisjuh

Geplaatst

NS: ook ik heb een cyste (dermoid) op mijn rechter-eierstok. Daar kwamen ze de vorige poging achter toen ik al aan de deca was, dus shock! Na een week overleggen door de artsen en wachten van onze kant...mochten we toch doorgaan. Ze houden dat ding bij mij goed in de gaten, en het is niet veranderd, zelfs niet na de punctie en de (niet doorgezette) zwangerschap. Dus het hoeft geen invloed te hebben.

Heel veel succes en sterkte!!

Ik heb ook net mijn 2e spuit gezet....spannend hoor!!!

Die vloeistof is trouwens toch wel irriterent...herkennen jullie dit: ik heb gister rechts gespoten in mijn buik, nu links, en nu gaat de plek van gister ook weer jeuken als een gek!! Gek he?? ;-)

Geplaatst

Hoi meiden, hoe gaat het met prikken? Bij mij lijkt het prikken steeds moeizamer te gaan. De eerste paar keren ging het als een trein en had ik alleen een beetje een branderig gevoel achteraf. Maar nu doet het prikken me steeds meer pijn... Bij jullie?

Mirjan, ik heb geen last van jeuk, maar hoef voorlopig niet in mijn bikini rond te lopen met al die prikgaatjes...

Ik ben gisteren ongi geworden, dus kan dat morgen pas doorbellen aan het zh. Krijg dan te horen wanneer ik moet komen voor de 1e fm. Ben erg benieuwd of er nu andere resultaten zijn dan vorige keer, doordat ik nu die metformine erbij slik.

Succes allemaal!

Geplaatst

Michelle, wat spannend, weer echt bezig! Ik heb met alleen deca, nog voor mijn ongesteldheid, nog niet het idee weer echt bezig te zijn...

Mirjan, nog nooit gehad. Dat branderige gevoel heb ik eigenlijk ook alleen echt als ik de spuit niet van te voren uit de koelkast heb gehaald. Als ik dat wel heb gedaan krijg ik wel een iets branderig gevoel en rode vlek om het prikgaatje, maar dat is binnen een half uur weer weg.

Prikken gaat hier wel ok, eerste spuit was direct een mega blauwe plek (adertje), daarna aan de andere kant geprikt 2x en dat ging prima. Gisteren wilde ik prikken - ram ze er nu niet meer in zoals begin vorig jaar, maar duw 'm er zachtjes in - en daar deed het zó 'n pijn op dat plekje wat ik had uitgezocht dat ik toch maar weer de andere kant heb gepakt.

Kwisjuh, nog maar 5 dagen en dan mag jij ook starten! Raar hoe levensecht zulke dromen kunnen zijn he... hopelijk komt ie uit!

Geplaatst

Hoi Meiden

Die deca zijn gewoon rotprikken, Die naalden lijken wel bot en het goedje brandt soms. Toch heb ik er deze maand minder last van dan vorige maand. Ik haal het bijtijds uit de koelkast om op kamertemperatuur te komen, spuit het heel langzaam in, wacht 10 sec. met eruit halen en masseer daarna de prikplek. Ik had gehoord dat dan de vloeistof sneller verspreid. En nu merk ik er haast niks van.

Ik zit nu op dag 7 en ben dus al weer een paar dagen ook met de GlonalF en Menopur in de weer. De GlonalF is zo makkelijk en lekker dun naaldje. De Menopur is wel een gedoe met oplossen, opzuigen, oplossen, naald wisselen en dan spuiten. Maar ook daar word je handig in . Alleen het spuiten duurt ff omdat het wat meer inhoud is dan de andere spuiten. Ik heb geen pijn van alle spuiten, maar merk wel dat mijn huid wat gevoelig is.

Ben vooral blij dat ik geen bijwerkingen heb. Voel me eigenlijk kip en kiplekker. Nu maar hopen dat dat geen 'bad omen' is en er van binnen toch genoeg gebeurd.

Woensdag de eerste fm in R'dam, dus dat is wel spannend.

@Kwisjuh

Bijzonder je droom. Wie weet is het een voorbode, maar kan ook zijn omdat je er natuurlijk veel mee bezig bent. Dat je twijfels hebt is heel gezond hoor. Een teken dat je er goed over nadenkt en niet ff een kidnje wilt nemen. Een kind krijgen is geen broodje wat je ff koopt. Het is een lange termijn verantwoording. Ook ik heb wel eens mijn twijfels. Bijvoorbeeld vanwege mijn leeftijd, maatschappij, het al hebben van een tiener, etc.. Een kind hebben is prachtig, maar niet alleen maar zaligmakend. Het is een vermoeiende, dure, alles overheersende lange termijn verantwoording die je hele leven verandert. Maar als ik naar mijn zoon van 11 ben ik enorm blij en vereerd dat ik zijn moeder mag zijn. En het lijkt me fantastisch nog eens zo'n wonder te mogen krijgen. Dus maak je geen zorgen over je twijfels. Je bent gewoon mens ;-)

Liefs

Monique

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden