Ga naar inhoud

wachten voor icsi behandeling april/mei

Aanbevolen Berichten

Gast sterretje
Geplaatst

Miepie, bij jou is het trouwens ook weer anders. Lees dat jij dag 21 van je cyclus start met spuiten...Ik start dag 1 met spuiten. Wat een hoop verschillen allemaal.

Ben je dan ook binnen 1 cyclus klaar?

Ik zal ws rond 24 april starten met spuiten van Deca en dag 3 Gonal F en dan dag 10 echo en rond dag 12 punctie...ben dan dus in 1 maand 'klaar'.

• Reacties 248
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Sterretje,

Dat starten met de pil is inderdaad vanwege de planning.

Erg leuk om elkaar zo te volgen, inderdaad spannend allemaal hoor!

Groetjes,

Isa

Geplaatst

Sterretje, ik begin dus op dag 21 met deca, dan op dag 5 van de volgende cyclus echo en als alles goed is starten met Puregon, vanaf dag 11 (geloof ik, moet het nog even weer nakijken) om de dag een FM. Vorige keer had ik bij de 3e fm op dag 16 eitjes van rond de 18 mm en mocht ik dus die avond Pregnyl spuiten, dag 18 de punctie. Maar dat kan ook 2 dagen eerder of later zijn, hangt er vanaf hoe hard alles groeit. Ik ben dus zeg maar een week of 4 aan het spuiten....

Isa, sinds een paar maanden doen ze in het AMC ook mét pil om beter te kunnen plannen. Nou komt het bij mij met mijn eigen cyclus precies goed uit in de planning... als die tenminste normaal blijft. Normaal 26 dagen, LF van ongeveer 12 en nu voor de 2e maand achter elkaar mijn eisprong al op dag 11/12. Morgen dus even bellen of het dan nog steeds zo goed uitkomt, of dat ik toch nog aan de pil moet :S.

Spannend allemaal, het wachten wordt nu bij iedereen ineens al beginnen met de eerste stappen!!!

Geplaatst

Hallo Miepie,

Dat is dus weer afwachten, hoop voor je dat het zonder de pil kan, scheelt toch weer iets hormonen...

Ik lees dat je al behoorlijk wat heb meegemaakt, zie je nu erg tegen de behandeling op, of kan het je niet snel genoeg gaan?

Wij hebben afgelopen donderdag de uitslagen van alle onderzoeken in het UMCG gekregen, en heel toevallig was ik 's ochtends ongesteld geworden.

I.o.m. de arts kon ik dus zaterdag al met de pil beginnen!

Geplaatst

Daar ben ik weer!

We hebben namelijk vandaag de brief gekregen!

De 31e hebben we een bijeenkomst, en krijgen we alle recepten en prikinstructies.

In een andere brief die er bij zat staat dat we in week 17 beginnen met de stimulatie, maar betekent dit dat ik dan de eerste injecties zet?

Of begin ik voor die tijd en pas in week 17 met een bepaald soort hormoon.

Er staat namelijk ook in dat de voorbehandeling 6 tot 8 weken daarvoor begint...

Weet iemand van jullie dit, het zal waarschijnlijk ook verschillen per ziekenhuis...

Geplaatst

Hallo Help!!!,

Wij zijn nu al meer dan 3 jaar bezig om kinderen te kunnen krijgen. 5x iui en 6x eigen cyclus en nu staan we voor gestimuleerde cyclus.

3 x was het raak en tot 3x toe een miskraam. Ondertussen ben ik tijdens dit traject wel 4 x van baan verwisseld, wegens economische redenen wordt het contract dan niet verlengd, ja ja. De laatste baan ben ik zelf mee gestop omdat ik het niet meer aan kon. Ik kreeg allerlei vage klachten lichamelijke en geestelijk, dat ik zelfs van icsi af moest zien, omdat ik het niet kon. Ik ben volledig afgebrand en kan niet meer. Zit steeds te janken, kan me niet concentreren en alles doet me pijn, vooral mijn schouder zitten helemaal vast. Nou moest ik laatst bij de arboarts komen en die deed er nog een schepje boven op. Die zegt dood leuk, ik kan niet aan jou zien dat je ziek bent. Neeeeeeeeeeeee! er bestaat ook nog zoiets als psychisch misschien????? Wat een muts zeg! Met als resultaat dat ik gewoon verder moet sollicteren en aan baan zoveel kan beginnen. Het kan me allemaal gestolen worden. Ik wil me alleen maar concentreren op april op mijn icsi poging omdat ik nog maar 2 pogingen heb, zoals ik me nu voel weet ik niet eens of ik dat wel kan doen.

Graag jullie reactie

Debsie

Geplaatst

Hallo allemaal,

'k Ben hier nieuw op dit forum, maar wil toch graag mijn ervaringen delen met anderen die in hetzelfde 'schuitje' zitten...

Ik heb een lichte vorm van PCOS en mijn man heeft een zeer zwakke zaadkwaliteit. :sign19:

Wij zijn in februari 2008 gestopt met de pil en in 2009 hebben we 2 IUI pogingen gehad in het St. Jansdal Ziekenhuis in Harderwijk. Deze zijn beide mislukt. In december 2009 hadden we ons eerste intakegesprek met dr. Schutte, een gynaecologe in Zwolle. Ze is erg aardig en zette ons op de wachtlijst voor ICSI.

Afgelopen donderdag zijn we voor het tweede intakegesprek met een verpleegkundige naar Zwolle geweest. Daar hebben we uitleg gekregen over het hele proces en de medicijnen. Deze werden gisteren bij ons thuis bezorgd. Nu maar afwachten tot de volgende menstruatie.... Dan moet ik met de pil beginnen en bellen wanneer ik de eerste keer decapeptyl moet injecteren. Spannend allemaal!!!

Ik hoop dat ik op dit forum terecht kan om mijn hart te luchten en lekker bij te kletsen.

Groetjes E. :toothy4:

Geplaatst

Hallo!

Ik heb al op meerdere plekken geprobeerd me aan te sluiten maar ik kreeg toen niet zoveel respons omdat kennelijk iedereen zijn eigen topic aanmaakt. Ik wilde eigenlijk graag meelezen met anderen die in t zelfde schuitje zitten en dus dit jaar ICSI gaan doen.

Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Kwisjuh en getrouwd met mijn lieve man. Hij is een stuk ouder dan ik en heeft 11 jaar geleden een vasectomie ondergaan. Kinderen krijgen zou een probleem worden,dat wisten we al gauw.Toch hebben we de hersteloperatie gedaan in februari 2009. Daarna moesten we van de dokter het op de natuurlijke weg proberen. Er was een goede kans dat ik via de natuurlijke weg zwanger zou worden.Toen we in augustus 2009 nog geen resultaat hadden zijn we op de wachtlijst voor ICSI gezet. Er waren namelijk geen levende zaadcellen meer bij mijn man te vinden,maar we hebben ze nog wel in de 'vriezer' in t ziekenhuis.

Nu heb ik 14 april een gesprek bij de arts. Geen idee wat ze daar gaan doen, t kan zijn dat ik dan met de pil moet beginnen. Ik heb ook geen idee wanneer ik moet beginnen met de medicijnen spuiten.... Ik wacht het maar even af. Ik maak me wel mega zorgen om die punctie, ben echt doodsbang! Hopelijk valt het mee...

Ik hoop gauw meer te kunnen schrijven!

-x-

Kwisjuh

Gast sterretje
Geplaatst

welkom Kwisjuh en E.

Het wordt hier steeds drukker...fijn om elkaar een btje te kunnen helpen op deze manier...

Isa, je kunt dit beter even navragen in het ziekenhuis,want als ik het zo lees bij iedereen, is het overal weer verschillend.

Ik kan mijn volgende cyclus meteen beginnen met Deca en ben in 1 maand 'klaar'' Ik hoef verder geen pil oid. Het is echt overal weer anders.

Ik hoop rond 23 april te kunnen gaan starten met spuiten, 10 dagen later echo, ws volgende dag punktie en dan TP, dus eind mei weten we hopelijk of het allemaal gelukt is.

Geplaatst

Hallo dames,

Fijn weer een beetje leven in de brouwerij hier, er is hier verder voor mij nog geen onderwerp waar ik aansluiting kan vinden (lopen allemaal een eind voor).

@ E. Spannend he dat wachten? Nu je weet dat het niet zo lang meer gaat duren wil je ook graag weten wanneer je precies kan starten lijkt me. Al enig idee wanneer je volgende menstruatie gaat komen?

@ Kwisjuh Hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt over hoe en wat, weet je ook waar je aan toe bent. En w.b. die punctie,dat lijkt mij ook niet echt een feestje...

@ Sterretje hoe zit dat precies met een kort protocol, ik bedoel hoe wordt de keuze tussen lang en kort gemaakt? Volgens mij doen ze in ons zh alleen lang.

Wij zijn vandaag bij de voorlichtingsbijeenkomst geweest, en heb mezelf gespoten! (zag daar best tegenop, maar viel erg mee)

Ben op 18 maart begonnen met de pil,17 april moet ik beginnen met de deca, dan op 29 april een echo en start puregon, 5 mei weer een echo en hopelijk het plannen van de punctie.

Heb vandaag meteen de recepten ingeleverd en dit zal er vrijdag ong. zijn.

Ben erg blij dat er nu duidelijkheid is!

Groetjes,

Isa

Geplaatst
Hallo!

Ik heb al op meerdere plekken geprobeerd me aan te sluiten maar ik kreeg toen niet zoveel respons omdat kennelijk iedereen zijn eigen topic aanmaakt. Ik wilde eigenlijk graag meelezen met anderen die in t zelfde schuitje zitten en dus dit jaar ICSI gaan doen.

Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Kwisjuh en getrouwd met mijn lieve man. Hij is een stuk ouder dan ik en heeft 11 jaar geleden een vasectomie ondergaan. Kinderen krijgen zou een probleem worden,dat wisten we al gauw.Toch hebben we de hersteloperatie gedaan in februari 2009. Daarna moesten we van de dokter het op de natuurlijke weg proberen. Er was een goede kans dat ik via de natuurlijke weg zwanger zou worden.Toen we in augustus 2009 nog geen resultaat hadden zijn we op de wachtlijst voor ICSI gezet. Er waren namelijk geen levende zaadcellen meer bij mijn man te vinden,maar we hebben ze nog wel in de 'vriezer' in t ziekenhuis.

Nu heb ik 14 april een gesprek bij de arts. Geen idee wat ze daar gaan doen, t kan zijn dat ik dan met de pil moet beginnen. Ik heb ook geen idee wanneer ik moet beginnen met de medicijnen spuiten.... Ik wacht het maar even af. Ik maak me wel mega zorgen om die punctie, ben echt doodsbang! Hopelijk valt het mee...

Ik hoop gauw meer te kunnen schrijven!

-x-

Kwisjuh

Hey Kwisjuh,

Ik las jouw berichtje hier, en ik weet niet of je een eigen topic hebt. Dus ik reageer ook maar even hier op jouw verhaal. Ik herken veel van mezelf in jou.

Mijn man is ook een stuk ouder als ik en heeft ook vasectomie gehad. Wij hebben ook een hersteloperatie gehad, maar helaas ook zonder succes. Wel levend zaad, maar geen doorstroming. Daarom zijn wij op de wachtlijst gezet voor ICSI.

Ik weet niet wat jij op 14 april gaat doen, maar op die dag hebben wij een afspraak in het ziekenhuis. We krijgen dan voorlichting over het spuiten, tevens krijgen we de medicijnen mee.

Het is wel fijn om je ergens aan te kunnen sluiten, maar ik heb eigenlijk ook nog geen plekje gevonden. Ik hou voornamelijk mijn dagboek bij.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hey meiden,

@ MBM: Wat toevallig zeg! Je hoort t niet zo vaak van die vasectomie dus dan is t zeker fijn als je iemand tegenkomt die t zelfde meemaakt!

Ik heb geen eigen topic, ik heb nog niet zoveel te vertellen. Wilde me liever aansluiten bij een groepje en zo metelkaar meeleven.

Ik weet niet wat ik 14 april ga doen. Ik hoop dat ik dan een datum te horen krijg dat ik echt kan beginnen. Liefst zo snel mogelijk natuurlijk!

@ de rest: In welk ziekenhuis zijn jullie in behandeling? Wij in het UMCU bij DR Lock

@ Isa: Jezelf spuiten is ook vreemd natuurlijk! Gelukkig viel het mee. Ik hoop dat ik t kan maar moet op zich geen probleem zijn als verpleegkundige...;)

@ Sterretje: Jouw behandeling duurt dus 'maar' een maand?? Das wel kort of lijkt dat maar zo? Ik heb ook wel eens van 8 weken gehoord maar dat was met wachtweken erbij geteld. Spannend he?

Ik spreek jullie snel weer!

Greetz Kwisjuh

Geplaatst

Hallo Kwisjuh,

Wij zijn in het UMCG onder behandeling.

En wat betreft dat zelf spuiten, ik ben verzorgende, maar doe het toch liever bij een ander.

Nou, het went vast wel!

Groetjes,

Isa

Gast sterretje
Geplaatst

Hoi,

Het wordt steeds drukker hier...gezellig hoor.

Ik merk wel dat er veel verschillen zijn wat betreft de behandelingen.

Ik loop in het Maasstad en daar werken ze schijnbaar alleen met het korte protocol...ik weet niet waarom...weet ook niet precies wat de verschillen zijn.

Bij mij zijn verder geen problemen, dus misschien dat dat er ook mee te maken heeft?

ik moet 10 dagen spuiten en dan de echo en hopelijk volgende dag de punktie. ik begin dag 1 met spuiten Deca en dag 3 Gonal F erbij...

Het gaat nu wel heel dichtbij komen voor iedereen, spannend.

Geplaatst

Hé meiden, ben weer terug van even weggeweest ;-).

Isa, raar he, eerste keer een spuit in jezelf zetten? Het is mij vorig jaar heel erg meegevallen. Paar keer een vervelend naaldje gehad of net een adertje gepakt (=blauwe plek), maar het spuiten is me 100% meegevallen. Jij hebt dus ook het lange protocol? Waarschijnlijk zal je ongeveer een week op me voorlopen; ik begin de 24e met decapeptyl (dag 21) en dan op dag 5 van de volgende cyclus uitgangsecho en start puregon.

Sterretje, andersom werken ze in het AMC volgens mij alleen met het lange protocol. Waarschijnlijk maakt het weinig uit, anders zouden alle ziekenhuizen wel hetzelfde doen. Nog een week tot de uitslagen... spannend!

Kwisjuh, hebben jullie verder alle vooronderzoeken voor ICSI al wel gehad? (bloedonderzoek/chromosomenonderzoek enzo?) Ik hoop voor je dat jullie ook snel mogen starten! De punctie is mij vorig jaar heel erg meegevallen, het is geen pretje, maar heel goed te doen. Maar volgens mij is dat voor iedereen heel verschillend, je moet het maar gewoon op je af laten komen... Na de punctie heb ik wel 2 dagen wat rustig aan moeten doen, had een heel gevoelige buik. Zal dit keer dus ook van te voren al op mijn werk aangeven dat ik er een paar dagen niet ben.

E, weet jij al meer over wanneer jullie mogen gaan beginnen?

En ehmmmm... blijven we hier doorkletsen of verhuizen we samen naar het Mei-topic om het allemaal een beetje overzichtelijk te houden? (zitten daar pas 4 meiden ofzo) Iedereen hier start (waarschijnlijk) in mei of heeft in mei de punctie toch?

Geplaatst

Hey Miepie!

Ik las je voorstel om naar mei/juni te gaan. Ik heb me daar al eens voorgesteld omdat ik nog geen datum wist maar er werd daar niet echt veel geschreven. vandaar dak dus bij dit kluppie kwam! Ik vind t best om te verhuizen!

We hebben nog geen vooronderzoeken gehad (bloed en chromosomenonderzoek) maakt het iets uit dat mijn man al twee gezonde kinderen heeft? En dat we bij de hersteloperatie zaad hebben laten invriezen? Ik bedoel ik weet niet waar die bloedtest voor dient maar als t voor HIV is dan moeten ze t bloed van een jaar geleden hebben...

Maar ik begrijp dus dat t nog wel eens veel langer kan gaan duren? Ze willen me aan de telefoon niks vertellen. Volgende week bij de arts hoor ik het wel zeggen ze....heel frustrerend maar wel begrijpelijk!

Groetjes Kwisjuh

Geplaatst

Ik weet niet wat jij op 14 april gaat doen, maar op die dag hebben wij een afspraak in het ziekenhuis. We krijgen dan voorlichting over het spuiten, tevens krijgen we de medicijnen mee.

MBM

Hoi MBM,

Moesten jullie ook een chromosomenonderzoek laten doen?

Kwisjuh

Geplaatst

Kwisjuh, wilde je absoluut niet onzeker maken! Ik weet niet of het overal zo is, maar in het AMC moet je een geldige (=minder dan 1 jaar oude) HIV/hep verklaring hebben (anders mogen niks invriezen) en doen ze bij de man standaard een chromosomenonderzoek als de oorzaak van bijna geen zaadjes niet gevonden is, dus denk dat jullie dat laatste niet hoeven. Bij mij hebben ze ook bloed geprikt op HIV/hep, bloedgroep en eerder al op dag 3 e 20 ofzo bloed geprikt om mijn hormoonhuishouding te bekijken (vooral op verhoogd FSH en progesteron na eisprong). Hebben jullie al wel een voorlichtingsbijeenkomst gehad?

Alles samen kan denk ik alleen het ziekenhuis jullie vertellen hoe of wat - de protocollen en wachtlijsten wisselen zo enorm per ziekenhuis. Tip: schrijf alle vragen die je hebt voor volgende week op, voor je het weet sta je weer buiten en bedenk je dán wat je allemaal nog meer had willen vragen ;-).

Geplaatst

Hey Miepie,

Ik vind het ook prima om te verhuizen,maar welk topic bedoel je?

Kon het namelijk niet vinden.

Groetjes,

Isa

Geplaatst

Hoi meiden,

Als jullie het goed vinden kom ik er ook bij!

Ik start volgende week met deca voor onze 2e icsi. De 1e keer was 3 jaar geleden en was zeer succesvol! We hebben een prachtige dochter van 2 jaar oud.

Eind vorig jaar wilden we weer zwanger raken dus toen hebben we onze cryo's teruggeplaatst van onze 1e behandeling, maar helaas... Nu starten we binnenkort weer met een nieuwe behandeling.

Ik slik al een aantal weken Metformine. Heeft iemand van jullie daar ervaringen mee? Zou overstimulatie tegen moeten gaan vanwege mijn PCOS.

Succes allemaal!

PS ik zag in het maart topic dat ze een overzicht hebben met wanneer wie begint en hoe ver iedereen is. Zag er heel overzichtelijk uit, zullen we dat hier ook doen? Ik begin wel, zet je naam en status er maar bij :o)

Michelle: 16-04 start Deca

Geplaatst

Hé Michelle, welkom! Hier geen ervaring met Metformine, wij doen zoek-ICSI ivm zeer slechte zaadkwaliteit.

Ik heb gisteren een van de artsen in het AMC nog even gesproken omdat ik een paar dagen eerder dan oorspronkelijk verwacht ongesteld ga worden eind deze maand doordat mijn laatste 2 cycli ineens 23 dagen waren ipv 26 dagen. De verpleegsters snapten het niet meer, dus vandaar het gesprek met de arts. Gelukkig kan ik wel gewoon starten, alleen nog 3 dagen eerder dan de bedoeling was om zeker te zijn dat het op tijd is (als ook deze maand weer 23 dagen wordt). Dus bij mij gaat de eerste spuit er over 12 dagen alweer in!!

Isa, ik bedoel het mei-topic, http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8520.

Geplaatst

PS ik zag in het maart topic dat ze een overzicht hebben met wanneer wie begint en hoe ver iedereen is. Zag er heel overzichtelijk uit, zullen we dat hier ook doen? Ik begin wel, zet je naam en status er maar bij :o)

Michelle: 16-04 start Deca

Hoi Michelle,

Er is een april en een mei topic, hierin staan de overzichtjes. Misschien bij 1 van deze twee je gegevens invullen? Ik heb mezelf maar in alletwee gezet want ik begin in april met de deca en ergens in mei met de puregon.

Dit is meer een wachtbankje voor het starten van een behandeling.

Ik zie je daar graag!

Geplaatst
Hoi MBM,

Moesten jullie ook een chromosomenonderzoek laten doen?

Kwisjuh

Hey Kwisjuh,

Nee, wij hebben geen chromosomenonderzoek gedaan. Dat is ons ook niet gevraagd. Ik heb het even op google opgezocht, maar zo'n onderzoek dient er voor om te kijken of er afwijkingen zijn (bij afwijkingen aan de chromosomen ontstaan vaak stoornissen in de lichamelijke en verstandelijke ontwikkeling).

Er wordt ook vermeld dat zo'n onderzoek voor en na de geboorte kan. Dus ik denk niet dat het altijd nodig is.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Kwisjuh, chromosomenonderzoek doen ze volgens mij vooral als er bij een heel slechte zaadkwaliteit geen oorzaak wordt gevonden. Het kan dan nl zijn dat het een erfelijke/chromosonale afwijking is (bijv. translocatie). Maar volgens mij doen ook niet alle ziekenhuizen dit....

Geplaatst

dinsdag 6 april hadden wij de GA.

De prikinstructies gekregen. Ik was ongi maar helaas was het al vol en moet ik wachten op de volgende ongi en dan maar hopen dat er plek is.

Dan aangemeld te hebben ook Dag 21 beginnen met spuiten

Hopelijk wel en dan heb het net berekend zijn we hopelijk in juni aan de beurt voor de punctie en de tese. Ik hoop het zo.

dus ik zal wel af en toe kijken maar niet zoveel reageren. Aangezien wij helaas niet in april of mei aan de beurt zijn. Veel succes allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden