Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Faye,

gefeliciteerd! Leuk hoor een jongen, ben je gelijk iets gaan kopen? Wat lijkt me dat spannend zo'n geslachtsbepaling! Ik moet nog 2 weken wachten, leuk!!!

Kissie Mia

Geplaatst

Tja men, zoals je weet ben ik ook blond dus zal er toch wel iets mee te maken hebben haha.

Ah Faye, helemaal super! Heb je al een jongensnaam?

Wij hebben vanavond ook de babykamer uitgezocht haha. We nemen de kamer over van kennissen van ons. Mooi wit, beetje oudhollandse stijl. Ik hou d'r wel van!

Geplaatst

Faye: leuk een jongen! Wel fijn om het te weten - hier moeten we ook nog 'even' geduld hebben helaas. Maandag weer naar de verloskundige en dan krijg ik de verwijsbrief mee voor de 20 weken echo en kan ik een afspraak gaan maken.

Geplaatst

he...dames..

Vandaag goed geslaagd!!! nog nooit zo'n dure koninginnendag gehad..hahaha.

Kamertje TWF megan gekocht...ben er echt helemaal weg van!! en wandelwagen Musty caffee kleur!! super!!!!

en dan nog lakentjes, badsetje de hele mikmak!!! hahaha...dus (niets tweedehands)

Yes! wat mooi allemaal...ik heb het al helemaal in mijn hoofd hoe het worden gaat!!

liefs..mij!!

(hoe bevalt dat ...een jaartje zonder oranje bittertje???)

Geplaatst

Ah super Britt, dus jij kunt al een boel afstrepen van je lijstje!

Hier een rustige dag gehad, het weer was er niet naar en iedereen die om je heen een biertje en een wijntje drinkt... Gisteravond nog even relaxed bij vrienden gezeten.

Slapen jullie allemaal nog goed? Ik moet er echt 3x uit om te plassen en slaap zo licht. Jullie geen kwaaltjes?

Dinsdag weer naar de vk. Even weer hartje luisteren!

lfs

Geplaatst

Britt wat leuk he,ik heb ff je kamertje opgezocht echt super leuk!!!!Dat was een duur dagje zeker maar wel leuk he als je alles lekker in kan slaan......

Wij hebben Louise de phillipe(de kamer is leuker dan de naam,hahaha) in het wit.

Wij hebben over de kleedjesmarkt geslenterd,niks aan en tot op het bot nat geregend!!!!!! hahahahh!!!!

Donderdag bij de andere gyn geweest en het was een wereld van verschil,wel een echte arts maar wel een fijne vrouw die precies vertelde wat ik wilde horen,dus helemaal opgelucht en de ene meid was 169 gram en de andere meid was 158 gram,zo schattig nog een hele lieve foto meegekregen met een heel lief neusje erop!!!!! Ik ben helemaal verliefd op mn meiden!!!!

Heb nog gevraagd of ze kon zien wat het werd zonder dat ik zei dat ik het eigelijk al wist en het zijjn inderdaad 2 wiefkes!!!!!

Zo nou lekker chinesen........

Groetjes

Geplaatst

Gisteren ben ik alleen naar de kinderrommelmarkt geweest. En daar heb ik een heleboel autootjes voor mijn mannetje gekocht. Dus die kan weer even vooruit.

Verder 's middags naar mijn ouders geweest (het regende heel hard).

Vandaag zijn we naar Obelink geweest (grote vrijetijdsmarkt/tenten/kampeerzaak). Nou, daar was het echt superdruk... niets aan. Gelukkig wonen we dichtbij: we gaan later nog wel een keer.

Wat leuk dat jullie kamertjes hebben besteld! Vind het wel raar dat wij dit keer zo goed als niets hoeven te regelen... (dat was denk ik wel het leukste van de eerste keer zwanger zijn)

Wij zijn alleen nog aan het dubben over welk kamertje we de babykamer willen maken. Kian is ondertussen al naar het zolder verhuisd (afgelopen kerst). Maar omdat we op de eerste etage alles nog moeten stucen en laminaat leggen moeten we toch nog aan de slag met alle kamers en heb ik nog tijd genoeg om te kiezen.

En zwangerschapskwaaltjes: moemoemoemoe en heb weer heel erg last van mijn bovenrug/nek en dus hoofdpijn die niet leuk is. Had ik de vorige keer ook met vlagen...

Geplaatst

Leuke kamertjes meiden! Ik ben voor de verandering ook weer naar babypark geweest...hahahaha. We komen daar elke week en genieten! De eerste kleertjes gekocht en ik voelde me helemaal in de gloria!

Qua kwaaltjes heb ik hetzelfde als Hobbesje. Maar nu ik fysio heb wordt de hoofdpijn wel wat minder erg. Ik begin nu ook een buikje te krijgen al lijkt het helaas ook nog steeds wel op een vetrand :( Ik wil ook zo'n mooie dikke buik!

Leuk he dat we nu in de fase van kamertjes kopen komen he!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

hhaha we gaan geloof ik allemaal los.....................

Was nog vergeten te vertellen dat ik donderdag de hartjes heb gehoord,prachtig is dat!!!!

XX

Geplaatst

Het moe zijn wordt hier gelukkig wel beter, ik heb alleen ook zo'n jeuk! Op de rug en op de buik! Als ik één keer begin met krabben...

Heb trouwens een schat van een collega, heb baby-uggs gekregen! Echt te schattig.

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

7 Oktober **Men**:bcbbgirl2: & :bcbbgirl2:

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

10 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye :bcbbboy2:

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

19 Oktober Britt

17 Oktober Mia

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

Eerstvolgende afspraak:

03 mei Hobbesje (vk)

04 mei Zoë (vk)

10 mei Diane (VK 3e afspraak)

17 mei **Men** (20 weken echo)

20 mei Diana79 (Gyn)

25 mei Zoë (20 weken echo)

26 mei Diane (20 weken echo)

17 mei **Men** (20 weken echo)[/i]

26 mei Diana79 (Geslachtsbepaling)

27 mei Faye (20 weken echo[/i]

07 juni Britt (20 weken echo)

Zo het lijstje er nog weer even bijgepakt en bijgewerkt en nu doe ik ook niet meer voor vandaag haha. Ik ga Twente aanmoedigen!

Hobbesje, veel plezier bij de vk morgen.

Geplaatst

dag meiden,

al lang niks van me laten horen dus net even bijgelezen.

Men, gefeliciteerd met je 2 babygirls en Faye, jij gefeliciteerd met je boy!! Wat leuk allemaal!!

Ik heb zelf steeds geroepen dat ik het niet wil/hoef te weten maar als ik jullie enthousiaste verhalen lees ga ik nu toch wel twijfelen.....

Men, fijn om te lezen dat je nu wel een goed bezoek hebt gehad bij die andere gyn!

Zoë, ja, moet ook met enige regelmaat mijn bed uit 's nachts, maar dat kan nu wel een stuk comfortabeler nu MvM beeindigd is. Alhoewel, ik heb nog steeds veel problemen met de nieuwe ophaaldienst van MvM: 2 weken geleden was het mijn laatste keer en had de chauffeur toch weer nieuwe bussen neergezet. Die heb ik vervolgens weer afgelopen week (leeg) buiten gezet en 's avonds stonden ze er nog steeds....!!? Morgen maar weer bellen (ik geloof al voor de 5e keer) dus word er wel een beetje moe van.

loop sinds 2 weken in positiebroeken rond: heb nieuwe kleding gekocht maar ook veel 2e hands via marktplaats. Zit toch allemaal een stuk comfortabeler die broeken.

Ben nog niet echt aan het kijken voor babykamer, wil eerst de 20-weken echo afwachten....een wieg staat nog bij schoonmama waar mijn vriend ook in heeft gelegen en ook een box dus die gaan we bekijken over 3-4 weken.

Hobbesje: wij dubben ook nog over welke kamer het wordt: een kleine of een grote: de oma's vinden dat het de kleine moet worden maar mijn vriend wil de grote, anders mag hij over 1-2 jaar weer de boel schilderen enzo. We zijn er nog niet uit!

Heb wel met koninginnedag goed 2e hands geshopt: veel kleertjes (ik hou sowieso niet van roze dus als het een meisje wordt heeft ze pech haha), een badje op standaard en een draagzak (wij wandelen veel dus dan kan de baby straks meteen mee).

over ruim een week weer naar de VK, kan niet wachten om de hartjes weer te horen kloppen.....blijft spannend he? Heb wel soms het gevoel dat het 'borrelt' in mijn buik maar of dat nou de baby is????

Geplaatst

Haha Diane nou begint het te kriebelen he............. Wil je het helemaal niet weten of w8 je 20 weken echo af?

Moet snachts er ook erg vaak uit om te plassen en overdag moet ik ongeveer om het half uur..............Zeikerd!

Heb snachts ook erg vaak buikpijn,weet ook niet hoe ik moet gaan liggen,lijkt wel of snachts mn spieren extra uit elkaar getrokken worden,en erg veel maag pijn,dus dat je zegt een goede nachtrust,neeeeeee!!!!!

Maar heb het wel allemaalover voor mn meiden!!!

Zoe dat aanmoedigen van jou heeft geholpen,hahahahah!!!!!

Dan krijg je een meisje zoe als je pukkeltjes krijgt,zeggen ze,ik heb het ook niet hoor ik krijg 2 meiden,hahahahh!!!!!

Doei

Geplaatst

Men, ik kan me voorstellen dat je wel wat klachten hebt ja. Jou buik gaat ook zo hard! Heb je al een extra kussen geprobeerd in bed, om je buik te ondersteunen? Maar ja, bandenpijn doe je volgens mij niks aan...

Oh wat een feest gister! Erg gezellig en het mooiste is, heb helemaal geen kater haha.

Diane, fijn dat het goed met je gaat. Bij mij begint het ook te kriebelen hoor, wil het echt wel graag weten maar ja als vriendlief het niet wil weten....

Heb lekker de hele week vrij, dus ga lekker genieten deze week van mijn vrijheid haha. lfs

Geplaatst

klein tipje als je de volgende x een echo heb en je ziet tussen de benen 2 witte streepjes dan is het een meisje(wel moeilijk te zien hoor) en zie je wat hangen dan is het overduidelijk een jongen...............

Kussentjes heb ik ook al geprobeerd heb ook een voedingskussen gekocht maar ik denk dat mn buik daar weer net iets klein voor is kan um der nog niet lekker op leggen.........maar het ligt wel heerlijk op de bank...........

Geplaatst

Goeie tip men, want ik ga me er natuurlijk wel helemaal op focussen haha. Pff, over 3 weken pas echo...

Voedingskussen heb ik ook gehad maar nog niet geprobeerd eigenlijk maar kan me voorstellen dat het lekker ligt op de bank haha. Wil je eigenlijk borstvoeding gaan geven of ze je dat niet zitten met 2 hummels? Ik wil het wel graag proberen maar als het niet gaat dan gaat het niet.

Misschien dat we het hier een paar pagina's eerder ook wel over hebben gehad maar dat weet ik allemaal niet meer....

Geplaatst

Hahah heb je ook last van geheugen verlies Zoe?Ik heb dat heel erg.....

Ik ga wel borstvoeding geven ja,iedereen raadt het me af,maar ikga der wel voor wil ze dat heel graag nog meegeven! Maar ja net wat je zegt afwachten of het wel lukt.

Wat zal dat voor jullie lang duren die echos,ik zit nou alweer aftetellen na de volgende en dan krijg ik ook nog iedere x een echo......pppppfffffffffffffff!!!

Hoest eigelijk met jullie mannen?????Zijn ze ook mee aant zwangeren???? Mijn manneke wel wil alles weten en voelen en hij is apetrots!!! Zo schattig om te zien!!!!!

x

Geplaatst

Men: ook hier 's nachts last van mijn buik. Alsof dan alle groei gebeurd ofzo...

Ben weer naar de verloskundige geweest. Hartje gehoord (luid en duidelijk dit keer), bloeddruk goed, Hb was goed. Baarmoeder groeit nog steeds goed (wordt waarschijnlijk weer geen kleintje zei de vk die ik de vorige keer op het laatst had en bij de nacontroles... we zullen zien).

Nu mag ik 31 mei weer. En ondertussen vast een afspraak maken voor de 20 weken echo.

Geplaatst

Niet normaal he, hoe vergeetachtig je kunt zijn haha. Ach, ik heb in ieder geval een excuus!

Mijn zus heeft ook een tweeling en bij hen ging de borstvoeding heel goed. Ze wisselde dan wel af, de één aan de borst en de ander kreeg dan flesvoeding en andersom.

Mijn man straalt van oor tot oor en vraagt wel 10x per dag hoe het met me gaat, heel lief.

Hobbesje, wat fijn dat alles weer goed was! En een luid en duidelijk hartje horen is altijd fijn.

lfs

Geplaatst

Mooie verhalen dames! hahaha...

Hier zijn de kwaaltjes minimaal...wel bandenpijn en darmen afen toe..maar is goed te doen.... nu begin ik me een beetje zorgen te maken over mijn gewicht.

Ik sta nu nogsteeds op -2 kilo..... ben nu totaal 8 ons aangekomen...is dat niet veel te weinig ??! Ik moet zeggen..ik heb al wel een mooie buik (dus daar gebeurt zeker wat!) dus ik denk dat het van 'mij' afgaat zeg maar (broek zakt van mijn kont, net gekocht ?!?) ...nu mag er normaal gesproken wel wat af bij mij (dikke 10 kilo) maar ja..nu lijkt me niet het goede moment. Ik eet ook normaal nu...snoep zeker en neem dingen die ik normaal laat staan..(lekkere vette chocomel, en eiersalade enne..tompouse) Normaal zou ik direct aankomen..dus je snapt dat ik het nu zo raar vind! Gister hoorde ik van iemand die totaal maar 7 kilo aangekomen was...dus dat kan ook?? Of straks vliegen de kilo's erbij !!

hahaha... als die kleine maar goed groeit...dat is het belangrijkste

Verder Pappie voelt zich zeker betrokken....maar kan ook zielig doen..vanne...mannen hebben het ook zwaar nu!!!(uhm...hahaha)

Maar ook dat hij mijn buikje sexy vind (gelukkig!)

Wij moeten nog héééél lang wachten op de echo ...7 juni... ..we gaan ook een 3d echo laten maken...ongeveer week 23 denk ik!

Oja... regelmatig kan ik terug lopen omdat ik of mijn sleutels..of mobiel vergeet..

ben ook al 2 keer achterna geroepen bij de supermarkt...(had wat op de band laten staan?!) mevróúw!! is dit van u ??? uhmm....hahaha...hormonen!?!

Ja...dat is wel super irri... pappie zegt bij alles ...tja...zijn de hormonen!!! nou ja?!?!

Nog effe zo doorgaan...en ik zal je eens écht kennis laten maken met mijn hormonen!!!! hahahahaha

Dames...groetjes!!!

Geplaatst

Britt: over je gewicht moet je je niet zoveel zorgen maken. Zolang die baarmoeder + kindje goed groeien is dat de maatstaf.

Bij mijn vorige zwangerschap zat ik met de 20 weken op +2 kilo. En aan het eind kwam er toch echt een baby van 4150 gram uit mijn buik!!! Die heeft het heel erg goed gehad daarbinnen. Meteen na de bevalling stond ik op +4 kilo, dus echt veel ben ik effectief niet aangekomen (in de laatste weken bij +17 kilo ben ik opgehouden met wegen.... niet leuk meer).

Geplaatst

Dankzij de handige beheerder was het weer even onbereikbaar en mist er wat. Heb m'n best gedaan en even de gemiste opgezocht in mijn mailbox:

**Men**

Leuk Britt eindelijk meer buiken!!!!! Ziet er goed uit!!!

Ennu over dat gewicht hoef je je echt geen zorgen te maken ik daarentegen dacht vanmorge zal me us ff wegen + 7 KILO WWWWAAAAAAAAAATTTTTTTTTTTTTTTTTTTT????????????????????? Nog 3 x erop gaan staan mn man der ook op gezet maar het lag (helaas) echt niet aan de weegschaal :bum::busted2:.................... Jezus schrok er echt van,hahahah. Geef gewoon mn 2 meiden de schuld!!!!aaaaaahhhhhh,nee!

Maar waar het zit heb ik zelf niet echt ontdekt,zal us ff rondje navragen!!!!

Vanmiddag gesprek met verpleegkundige in het zh,weet alleen nog niet waarover......

XXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden