Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Niet handig dat ze van MvM de flessen niet ophalen. Bij ons is er wat gewijzigt en de nieuwe chauffeur/koerier heeft me nu 2 flessen extra gegeven. Dus ik kan heeeel veel plassen (deze week heb ik met een beetje mazzel nog maar 4 flessen...).

Vandaag hier ook eindelijk de 12 weken mijlpaal! Kan niet wachten tot we maandag weer even mogen kijken hoe het kindje nu alweer gegroeid is.

Wij zijn nog aan het twijfelen of we het willen weten (mijn gevoel gaat dit keer uit naar wel: na het namendrama wat we de vorige keer hebben gehad.... we wisten eigenlijk pas op het allerlaatst een jongensnaam en na de keizersnede hebben we definitief besloten). Maar dan ga ik het niet vertellen, dat is dan iets van onszelf.

Eerst maar eens kijken of alles goed is iig.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij gaan het wel vertellen ik heb al zo lang mn mond moeten houden met de behandelingen terwijl dat helemaal niks voor mij is wil alles met andere delen en weten hoe ze er over denken.......

Maaaaaar de namen houden we wel voor ons zelf!!!! We zijn der bijna uit!!!!!:toothy9:

Groetjes!!

Geplaatst

Zodan, dat is al lekker zeg! Als wij een meisje krijgen zijn we klaar. Maar bij een jongentje moeten we heeeeel hard op zoek (naar een naam die bij Kian = kiejan past...). Misschien hier al wat ideeen??

Geplaatst

Wij zijn er ook al uit hahahah(tja..helaas heeeeel veeeeel tijd gehad jaaaaren om te verzinnen) ...maar ik wist niet of ze ook echt de finale halen ....

Ja dus..het staat vast!!!! hmmm...lekker idee....alleen ben nu wel benieuwd welke gaat het worden?!?!?! J of M

Hoe zit dat eigenlijk met kettingen die je boven je buik moet laten bungelen...rondje meisje...streepje jongen???

en Hobbesje...tja...Kian is leuk...wat kan erbij...zal eens bedenken..maar tis ook zo persoonlijk!!!

Zelf ben ik niet zo van de "hype" namen...sommige..hoor je nu zoveel!

Zelf had ik een leuke jongensnaam...die absoluut niet door de commissie kwam (helaas!) vriendje vond hem afschuwelijk!...zo gaan die dingen...hahahahaha

Geplaatst

OOoeeepppssss ff correctie,ik zeg we zijn der al uit maar das helemaal niet zo,ik ga der helemaal vanuit dat het een jonge en een meisje word,we hebben een jongens en een meisjes naam maar het kunnen natuurlijk ook 2 jongens of 2 meisjes zijn,oeps foutje!!!!

XxX

Geplaatst
OOoeeepppssss ff correctie,ik zeg we zijn der al uit maar das helemaal niet zo,ik ga der helemaal vanuit dat het een jonge en een meisje word,we hebben een jongens en een meisjes naam maar het kunnen natuurlijk ook 2 jongens of 2 meisjes zijn,oeps foutje!!!!

XxX

Hahahahaha! Bij 2 dezelfde moeten jullie dus ook nog flink aan het denken/zoeken.

Wij zijn ook niet van de hype-namen. Na 'onze' Kian zijn er wel wat meer geboren. En een paar weken terug kreeg een van de Kians na de onze een zusje met 'onze' meisjesnaam.... daar balen we wel een beetje van, maar ik ga echt niet wijzigen daarom. Alles wat in de top 20 van de namenlijsten staat komt er bij ons zowiezo niet in.

En de selectie is hier ook altijd drastisch! Misschien toch maar eens vast echt serieus op zoek naar een jongensnaam dan.

Geplaatst

Toch vind ik dat wel moeilijk hoor! Namen uit de top 20 zijn wel van deze tijd blijkbaar en liggen prettig in het gehoor (omdat je het zo vaak hoort misschien wel). Ik weet nog wel dat ik 9 jaar geleden ook al namen had bedacht die ik nog steeds mooi vind en toen niet maar nu dus weer wel in de top 20 staan! Tja.........moeilijk hoor!

Geplaatst

Vanmiddag bij Prenatal geweest en ze vertelden mij dat vanaf aanstaande woensdagavond tot en met zondag op alles 20% korting komt. Dus misschien leuk voor de weet?

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

10 Oktober Zoe

11 Oktober Faye

13 Oktober Maaike

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

Eerstvolgende afspraak:

19 april Hobbesje (3e echo)

19 april Britt (VK, 2e afspraak)

21 april Diana79 (uitslag nekplooimeting)

26 april **Men** (geslachtsbepaling 20.15 uur)

03 mei Hobbesje (vk)

03 mei Face (vk)

04 mei **Men** (gyn)

04 mei Zoë (vk)

10 mei Diane (VK 3e afspraak)

20 mei Diana79 (Gyn)

21 mei **Men** (20 weken echo)

25 mei Zoë (20 weken echo)

26 mei Diane (20 weken echo)

27 mei Faye (20 weken echo)

De nekplooimeting hebben we gehad (woensdag de uitslag), en nu pas 20 mei weer naar de Gyno voor controle, dus ik heb het lijstje even aangepast.

Liefs Diana

Geplaatst

Faye goede tip ;) van t weekend ff prenatallen!!!!!!

Diana spannend zeg hebben ze niet gezegt of het er goed uitzag???

Zaterdag na kesteren geweest en we hebben een kamertje gevonden:woohoo: we hebben nog niks besteld twijfel nog over de kleur spierwit of gebroken wit!!

We zijn ook op zoek geweest na een box maar das nog niet zo gemakkelijk box van 1 meter(1ling box)is te klein voor 2 en een tweeling box van 1.40 meter kunnen we niet plaatsen!!!!!Er zijn ook boxen van 1.20 meter maar die hebben we nog niet gevonden!!! Misschien bij prenatal Faye,hahah!!!

Iedereen lekker genoten van het mooie weer?? Ik wel!

Liefsss

Geplaatst

Wat leuk men! Ik ben ook zo dol op Babypark.......Ik kan daar echt mijn jaarsalaris uitgeven, zo veel mooie dingen!

Wij wonen dichtbij Babypark Zaanstad en ben er al 3 keer geweest in 2 weken hahahaha!

Ik vind de kamertjes daar zo mooi maar ook wel prijzig. Maar we zijn stiekem erg verliefd op een kamertje daar.....

Geplaatst

Leuk he, dat babyshoppen! Dit keer hoeven wij eigenlijk niets te regelen. Heel gek... Ben ook wel bezig met 'nestelen'. Heb vanmorgen al mijn 'oude' zwangerschapskleding weer gewassen. Verder heb ik heeeeel erg de opruimkriebels hier in huis. Heb al weer een hele lijst liggen wat marktplaats op kan. Een doos met boeken die opgehaald kunnen worden en een zak met oude kleding. Als ik zo doorga met opruimen, hebben we aan het eind van deze zwangerschap 'een minimalistische inrichting'.

Straks nog even oppas regelen (vanavond weer echo) en kijken of mijn schoonmoeder thuis is zodat ik lekker in mijn eentje kan gaan bloedprikken (zonder peuter die er met de neus bovenop wil staan).

Men: zijn 2 boxen geen optie? Dat had mijn nichtje ook en als ze wat ouder worden is dat heel erg handig (hebben ze de ruimte wel nodig nl.).

Ik ben blij dat Kesteren voor ons heel ver weg is. De vorige keer hebben we daar het badje + toebehoren en een boxkleed gekocht (kon me heel goed inhouden toen nog). Allemaal erg leuk spul idd!

Geplaatst

Helemaal vergeten te vertellen ik heb al een luiertas gekocht ik vond hem zo mooi en het was een aardige grote,das wel handig dalijk met 2 spruiten,mn man zegt neem mee anders krijg je spijt,heeft ie natuurlijk gelijk in ma wat zijn die krengen duur zeg!!!!!!

Kamertjes zijn inderdaad duur daar maar wel MOOOIIIIIII!!

Faye welke heb jij gezien dan???Wij de Marseille!!!!!!

Hobbesje jammer dat je niet zo los kan gaan met dat babyshoppen,maar een opgeruimd huis dalijk is ook wel erg fijn,hahahah!!!!!He ik trouwens ook wel last van hoor die opruim kriebels,mocht ook wel tijd worden,maar kan nog niet echt vooruit mn man moet eerst ff wat kasten verplaatsen en afbreken,enzo!

2 boxen is ook geen optie voor ons kunnen we niet plaatsen,althans,niet bij elkaar in de buurt en da wil ik wel!!

Vind het trouwens afentoe nog steeds niet te geloven dat er nou echt 2 kleintjes komen,zo onwerkelijk!!!Terwijl ik toch echt niet meer om die dikke buik heen kan!!!!!

Voel ze afentoe,zaterdag avond voelde ik links een plopje en toen wilde ik de andere natuurlijk ook voelen,halve nacht liggen wachten uiteindelijk in slaap gevallen en ik werd wakker en wat denk je,rechtse hummeltje liet ook ff wat van zich merken..........Helemaal in de 7de hemel!!!!

Liefsss

Geplaatst

Wat bijzonder Men! Ik kan ook niet wachten tot ik een buik krijg en het kindje ga voelen! Bij mij groeien alleen maar 2 enorme big boobies! :hmh:

Toevallig is "ons" kamertje van dezelfde fabriek: "Bateau". Ik vind die kamertjes echt prachtig! Hou ook erg van landelijk-moderne meubels voor de rest van het huis.

Geplaatst

Hey meiden,

Heeft even een paar dagen geduurd maar ook weer een berichtje van mij. Heb er een paar chagi dagen op zitten. Stom he, eigenlijk wil je helemaal niet klagen en ben je hartstikke blij dat je eindelijk zwanger bent. Maar ik heb zo slecht geslapen en zo futloos overdag (ook te laag hb gehalte) dat ik even een dipje had...

Heb nu zinktabletten en kan al merken dat het gelukkig wat beter gaat.

Wat superleuk al dat geshop! Van de ene kant ben ik erg blij dat wij mooie meubels kunnen overnemen (voor een zacht prijsje) maar als ik jullie verhalen zo lees begint ht ook wel te kriebelen hoor haha. Tja, je bent vrouw of je bent het niet!

Faye, goeie tip vd prenetal. Ik ga vrijdag! Hoe gaat het trouwens met je hoofdpijn?

Heb jij voor de rest nog helemaal geen buik? Ik toch echt wel en aangezien we even ver zijn vind ik het zo grappig dat iedereen op z'n eigen manier zwanger is. Kan dan weer niet zeggen dat mijn boobs hééél veel gegroeid zijn. Ze zijn alleen nog wel steeds heel gevoelig. Bij jullie ook.

Men, wat super dat je je kleintjes al gevoeld hebt! Lijkt me echt helemaal super!!

Ik heb af en toe wel een kriebel in de buik maar twijfel of dat de beeb al kan zijn...

Hobbesje, geniet van je echo!!

Geplaatst

Fijn zoe dat het beter gaat...

..en Men...wow ...je hebt ze gevoelt!!

Nou...wij hebben het hartje vandaag gehoord!!! yes..super gewoon!!

Heerlijk..ook hebben we via de brief van het ziekenhuis (die heel lang onderweg was) een andere uitgerekende datum...19 okt. ipv 22...ach...?! bevruchtingsdag is toch bekend??? hahaha...tis maar net waar ze het stipje zetten bij de echo.

Verder zijn we bezig met de wandelwagen...

Zitten te denken aan een mutsy...op konninginnendag gaan we weer shoppen!

We denken om het kamertje 2e hands te doen...dus ben aan het rondkijken..

Verder hier ook nog zere boobs...en ik zit weer op mijn gewicht van voor dat ik zwanger was....tja..ik heb het de afgelopen 2 weken goed ingehaald..niet gegeten maar gevreten!!!hahahaha...eindelijk... vanaf morgen gaat de rem er maar weer eens op! zo is het leuk geweest!

Nou meiden...spreek jullie

Geplaatst

Effe nieuw

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

10 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

19 Oktober Britt

17 Oktober Mia

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

Eerstvolgende afspraak:

26 april **Men** (geslachtsbepaling 20.15 uur)

03 mei Hobbesje (vk)

04 mei **Men** (gyn)

04 mei Zoë (vk)

10 mei Diane (VK 3e afspraak)

20 mei Diana79 (Gyn)

21 mei **Men** (20 weken echo)

25 mei Zoë (20 weken echo)

26 mei Diane (20 weken echo)

27 mei Faye (20 weken echo

07 juni Britt (20 weken echo)

effe nieuw

Geplaatst

Nou mijn vriend zegt dat ik wel al een buikje krijg maar voor mij lijkt het nog steeds alsof ik een extra vetrand erbij heb hahahahaha! Ik ben erg gemiddeld van postuur (maat 40) en niet overdreven slank maar ik had wel verwacht dat ik bij 14 weken iets zou zien!

Goed om te horen Zoë dat je iets gevonden hebt waardoor je je een stuk beter voelt! Hoop dat het helemaal stopt!

Die hoofdpijnen zijn nog steeds $##$^%. Ik ga morgen maar een fysiotherapeut bellen want misschien komt het wel uit mijn nek (door cup Pamela Anderson :))

Geplaatst

Men: super dat je de kleintjes al voelt!

Hier voel ik ook af en toe een plopje of een saltootje (weet het nu wel zeker dat het m'n darmen niet zijn).

En fijn dat je al een verzorgingstas hebt gevonden. Dat vond ik lastig en idd erg duur vooral.

En over buikjes: die is hier met de 12 weken al zeer aanwezig.

Net weer echo gehad en die was weer helemaal prima. Mooi op schema doorgegroeid gelukkig. Frummeltje wilde alleen niet heel erg meewerken. We mochten nog even 3-D gluren en we hebben een hele mooie rug, billen en een zijkant gezien. Maar mooi niet van voren dus.

Vandaag ook bloed geprikt, dus ben weer helemaal klaar voor nu. Over 2 weekjes (al) weer op controle. Het kan me niet snel genoeg gaan dit keer (ik kan vooral niet wachten tot ik de hele dag geschop en gefrommel voel ter bevestiging - dan mag het van mij weer heel lang duren).

Geplaatst

Faye heb ff "je" kamertjes opgezocht die is inderdaad ook erg schattig........

Leuk dat die buiken beginnen te groeien,FOTO`SSSSSS,ik wil ze zien!!!! hahahah!!!! Heb nou toch wel een buiken obsessie!

Ben blij dat ik volgende week ook weer een echo heb(en da we dan weten wat het word!!!!!!!) volgens mij gaat die onzekerheid nooit weg!!!!!!

Zoe die zinktabletten moest ik ook nemen 2 x 1 op een dag,maar heb er wel last van gehad,kon moeilijk na de wc, ik heb het zelf maar terug gebracht na 1 x 1 tablet op een dag en d gaat heel goed!

Liefsss

Geplaatst

Diana: weet je al wat over de uitslag of hoor je dat pas morgen allemaal door de bloeduitslag? Ik heb geen idee hoe dat werkt dus misschien vraag ik wel iets overbodigs!

Geplaatst

Diana ik ben ook benieuwd na de uitslag!

Ben zelf gister bij de huisarts gewees(voor iets anders,niet belangrijk) heb ik even mijn verhaal gedaan over hoe we in het zh zijn behandeld en dat ik er bests wel mee zat,ze rade me toch echt aan om na een ander zh te gaan zonder dat ik daar wat van zeg in het zh waar we nou lopen,ze zei dat ze der we eens moeilijk over konden doen!!!

Morge verwijs brief ophalen en nieuwe afspraken maken.

En natuurlijk wel ff afspraken afbellen.

Zo ben weer helemaal opgelucht!!

Heb trouwens het idee dat mn buik kleiner word,of zal ik der aan gaan wennen?!

XX

Geplaatst

Goedenavond,

We hebben de uitslag van de test maandag al gekregen, heel erg snel.

het risico is berekend op 1:2400. Opzich niks mis mee!

Verders wachten we straks de 20 weken echo af, en hopen dat het er dan ook goed uitziet.

Gr Diana

Geplaatst

Fijn dat de uitslag goed is!

Ik ben ook al aan het uitkijken naar de 20 weken echo. Als die goed is, kan ik toch weer meer gaan genieten hoop ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden