Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

11 Maart Jolanda

12 Maart Diana79

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

22 maart Faye

Controle verloskundige/gyn

18 maart Diane

23 maart Zoë

1 april Maaike

09 april **Men**:binkybaby::binkybaby:

Oh Lucy, wat een afschuwelijk nieuws. Ik wens je al het goeds toe voor de toekomst. Dikke knuf

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lucy, icon9.gifajakkes, ik wens je veel sterkte toe!

Diana, nog een weekje extra spannend dus! Hoeveel mm te klein? (ik had bij 7 weken ook maar 9,3) dus het lijkt echt te gaan om misschien wel tienden van mm's???

ik ben me ook nog niet bewust van een baarmoeder die 'uitsteekt'. Ik heb wel weer grotere broeken aan uit de tijd van ruim 2,5 jaar geleden toen ik ben gestart met afvallen....komen nu wel weer goed van pasicon12.gif

Men, ik weet niet wanneer ik het weg zou laten halen.....ik hoop niet dat we voor die keuze komen te staan, maar ik heb altijd geroepen dat ik geen kindje wil dat aan de zuurstof moet. En misschien dat juist door een test die hopelijk uitwijst dat er geen reden tot zorg is dat er voor zorgt dat ik daarna echt kan genieten! Ik zie dat jij wat jaartjes jonger bent dan ik dus misschien komt dat gepieker wel met de jaren hahaha

Faye en Zoë: ja het is inderdaad van mijlpaal naar mijlpaal. Volgens mij blijft het gewoon 9 maanden spannend (en laten we hopen dat het 9 maanden mogen zijn!). Afgelopen weekend zei een vriendin van mij dat de echte zorgen pas beginnen wanneer de baby er is, maar ja, zei was binnen no time 3x achter elkaar zwanger en kent dus niet de spanningen van de behandelingen

Geplaatst

Oh Lucy wat vind ik dat erg voor je!!!!! Wat een verdriet............. Ik hoop dat je er een beetje doorheen komt want dit lijkt me zo erg!!! heel veel kracht en sterkte!

Geplaatst

Diana: Gaat het of maak je je erge zorgen? Gelukkig kun je volgende week weer even kijken!

Zoë: Mee eens hoor! Je moet hier lekker kunnen blijven schrijven! Kunnen we miet stiekem een codewoord afspreken zodat we weten dat jij het bent met een andere datum (bijv. elke keer plus 2 dagen) of zoiets? :yah:

Geplaatst

Ach weet je, misschien heeft Pleun wel gelijk hoor en moet ik me er maar niks van aan trekken. Maar toch, de echt intieme dingen zal ik hier niet meer neerzetten wat ik nog wel deed toen ik nog niet ontdekt was. En als er echt iets is stuur ik jullie wel een pb-tje!

Diane, snap wat je vriendin bedoeld. We zijn straks gewoon verantwoordelijk voor onze hummel(s). Best enge gedachte eigenlijk hihi hoewel ik wel het idee heb dat we er helemaal klaar voor zijn. Voor zover dat kan natuurlijk. En die zorgen begonnen bij mij 4 jaar geleden al.

Iedereen actieve (pff) plannen voor het weekend? Ikke niet haha.

Geplaatst

Hey meiden,

Ja ik ben erg aangedaan. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.

Ze feliciteerde mij wel, mja ze zegt niet voor niets dat het te klein is en ik volgende week moet terugkomen. Lastig lastig......

Hier voor het weekend ook geen plannen. Veels te moe voor hahaha.

Lucy heel erg veel sterkte!!!

Geplaatst

Pff Diana, wat zul jij nog een lange week hebben.... Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit en misschien maakt je uk nog een mooie spurt?! Ik blijf in ieder geval voor je duimen. Dikke knuf

Geplaatst

Hoi meiden,

teneerste Lucy heel veel sterkte jeetje het is niet te bevatten. Je hoop altijd dat het aan je deur voorbij gaat..

Diana toi toi kom laat je niet gek maken, deed ik vorige week ook hoor. Vraag anders of je wat eerder weer een echo kan krijgen. Die stress is toch ook niet goed voor de kleine!!!!!

Ik heb even weer alles teruggelezen, ik zit in de zorg dus ik werk erg onregelmatig en met de vermoeidheid zoek ik het niet altijd om te kijken. Maar nog kei bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Wij doen wel een nekplooimeting, het is een kansberekening dat weet ik maar toch voelt het dat ik moet doen. Ik werk elke dag met mensen met een verstandelijke beperking. Ik weet dondersgoed "wat als"....we bekijken dan of we verder onderzoek doen ja of nee.Je moet ervoor staan denk ik om echt te kunnen zeggen wat doe je met de info.

Hier nemen de klachten af niet in een keer of zo dus ik voel me nog goed zwanger. En de misselijkheid neemt af en de geurenafkeer neemt toe. Normaal vindt ik koffie erg lekker ruiken. Nu kan ik ervan over mijn nek gaan als ik er alleen al aan denk. De besproken rand, die heb ik niet.

Ik mag nu maandag terug voor een echo en dat zal de laatste wel zijn..S`avonds mogen we voor het eerst naar de verloskundige...Spannend.

nou meiden jullie zijn op de hoogte, ik beloof beterschap met kijken en reageren wat ik vindt het veelste leuk.

Groetjes Face

p.s. zoe gewoon aan haar vragen waarom ze weet dat jij het was en wat ze hier doet, misschien zit ze in het zelfde schuitje en kun je veel voor elkaar betekenen.

Geplaatst

Face: veel succes met je echo morgen! Ik kom ook uit de VG en ik herken je gedachten zeker! Op een gegeven moment wist ik voor mijn gevoel gewoon te veel. Te veel wat er allemaal mis kon gaan en hoe dit zich kon gaan uiten. Vooral in mijn baan met MCG-kinderen dacht ik: jee, ik zou willen dat ik niet zoveel had gezien!

Ik weet alleen niet zo goed wat ik met de getallen zou moeten van de uitslag. Mijn vrienden hadden echt een hele slechte prognose en na heel veel wikken en wegen toch maar niet de zwangerschap afgebroken. Nu is er toch een gezond ventje geboren! Lastige dingen hoor!

Geplaatst

Face, succes met je echo morgen. Geniet er lekker van!

Ik heb het er met mijn collega ook wel gelijk over gehad en we hebben het wel uitgepraat hoor. Zo heftig is het allemaal niet, maar ik voel me nu niet meer zo anoniem op het forum. Dat is alles.

Wij doen geen nekplooimeting. Nu ben ik alleen vergeten te vragen of het van invloed heeft dat mijn oom het syndroom van down heeft. Volgens mij niet maar zal het toch even checken.

Wel grappig, heb net met een vriendin kaartjes geboekt voor Mary Poppins voor eind mei en bedacht mij dat ik tegen die tijd al een mooie buik heb (hoop ik!)

Geplaatst
Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

11 Maart Jolanda

12 Maart Diana79

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

22 maart Faye

18 maart Diane

23 maart Zoë

1 april Maaike

8 april Carolina

Zo ik heb mezelf er weer bij gezet..

Ben een tijdje niet wezen kijken, maar alles gaat gelukkig goed!

Hopelijk met jullie ook!

Geplaatst

Lucy wat verschrikkelijk sterkte!!!!!!!!!!!!

Diane misschien heb je wel gelijk,iedereen denkt er het zijne van,heel veel succes in iedergeval met de keuze en vooral de uitslag!!!!

Diana wat een rottige situatie zeg,dat duren de dagen dubbel zo lang.......Dat het maar snel donderdag mag zijn...........

En die rand van de baarmoeder waar ik het over had hoor je eigelijk pas met 12 weken te voelen als ik het goed heb!!!!ik liep gewoon voor,maarja der zitten der dan ook 2.........

Wij hebben druk weekend gehad en daar heb ik gister voor moeten boeten......pffffff kan daar echt niet meer tegen,gister hele dag zwak beroerd en misselijk geweest!!!!! Maar voelde me zo zwanger :confettistars:!!!!!!

Groetjes

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Lucy, ik wens jou heel veel sterkte!!! Zwangerschap is geen makkelijk weg.

Ik ben net terug van de eerste echo, en ............. er zijn 2 haartjes!!!! Alle 2 klinken goed en de lengte is ook goed. Maar, ik ben helemaal geblokkeerd, ik ben superblij maar ik kan echt niet goed denken, shocking news!!!!! Nu gewoon wachten (en wachten en wachten en wachten) voor een zwangerschap intake gesprek bij de ziekenhuis (6 april) en een afsprak met een nieuw gynec. (12 mei). Ik heb de lijst aangepast.

Verder geen kwaaltjes meer, behalve een te dikke buik en constant honger.

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

11 Maart Jolanda

12 Maart Diana79

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

22 maart Faye

18 maart Diane

23 maart Zoë

23 maart Bea (VK)

1 april Maaike

6 april (Gyn)

8 april Carolina

12 mei Bea (Gyn)

Geplaatst

Men en Bea van harte proficiat met jullie tweelingzwangerschap! Bea ik kan me voorstellen als je 1 embryootje hebt laten terugplaatsen dat je dan behoorlijk overrompeld bent.

Liefs Pien (ook aanstaande tweelingmama)

Geplaatst

Bea van harte met de tweelingzwangerschap.

Hoop dat je een beetje bij bent gekomen van de schrik.

Heel veel succes ermee.Geweldig twee.

Men jij had het over een dikke rand onderin je buik.

IK voel dat ook al een week.

Het is allemaal nog zo onwerkelijk.

De kwaaltjes worden hier wel wat minder alleen nog erg moe.

En hebben jullie ook dat je broek bijna niet meer dicht kan?

Lieve groet Maaike

Geplaatst

hahah bea,beetje bijgekomen???

En dat bange.......dat blijft nog wel ff,haha!!!! komt helemaal goed!!!!

Nou alleen maar dubbel trots en dubbel gelukkig wezen!!!!!!!!!

En je bent zo aan het idee gewend(had ik tenminste)!!!

Kwaaltjes namen bij mij ook wat af maar komen zo nu en dan wel ff terug,vooral de misselijkheid!!!!!

Lieffsssss

Geplaatst

He meiden,

Lucy, wat ontzettend vervelend voor jullie, het allerbeste meis!

Diane, ik zal voor je duimen, donderdag, spannend hoor. Misschien is het allemaal wel ok, jammer dat je zo in spanning moet zitten, he!

Beatriz, wat gaaf! Twee kleintjes!

Hier alles ok, zal even het lijstje bijwerken. Op mijn werk weten veel mensen het al omdat ik niet meer overal bij kan staan ivm straling en chemische stoffen. Valt dus wel op. Mensen reageren heel leuk, ik vind het heel apart, net alsof het niet over mij gaat!

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

11 Maart Jolanda

12 Maart Diana79

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

22 maart Faye

30 maart Mia

18 maart Diane

23 maart Zoë

23 maart Bea (VK)

24 maart Mia (VK)

1 april Maaike

6 april (Gyn)

8 april Carolina

12 mei Bea (Gyn)

Meiden, fijne avond!

Geplaatst

Bea, jee wat een verassing zeg, maar super hoor! Kan me goed voorstellen dat je er helemaal ondersteboven van bent.

Maaike, mijn broeken gaan ook iets lastiger dicht maar die rand voel ik nog niet. Voelt dat echt heel anders dan?

Kan in ieder geval nog niet merken dat mijn kwaaltjes minder worden. Ben nog steeds erg moe en zere (.)(.) Ben er eigenlijk nog wel blij mee, geeft me wel een rustig gevoel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden