Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

18 maart Britt

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

22 maart Faye

30 maart Mia

Controle verloskundige/gyn

18 maart Diane

23 maart Zoë

23 maart Bea (VK)

24 maart Mia (VK)

1 april Maaike

6 april (Gyn)

8 april Carolina

09 april **Men**:binkybaby::binkybaby:

12 mei Bea (Gyn)

Ik heb het lijstje nog even aangepast. Er stonden nog wat oude data in.

Ik begin nu wel uit te kijken naar de 12 weken echo hoor. Moet volgende week voor controle maar hoop eigenlijk dat ik nog even naar binnen mag spieken....

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bea gefeliciteerd! Dat is wel een verrassing zeg: 1 terug en 2 knipperlichtjes.

De verschillen hier zijn nu wel groot. Sommigen hebben al meerdere echo's gehad en weten hun eerste afspraak voor reguliere controles bij de vk/gyn al, terwijl anderen (oa ikzelf) nog zitten te wachten op de eerste echo... Ik wordt nu toch wel erg ongeduldig!

Geplaatst

Bea dubbel gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat dit een grote verrassing is! (stel je toch voor dat je 2 TP had gekregen en dat ze én allebei waren ingenesteld én dat 1 zich had gesplitst in een 1-eiige tweeling!!! Oeps!!!!!!!

Geplaatst

Goedemorgen meiden, ik verloor vanmorgen een soort stevig slijmpropje! Schrok wel een beetje, heb geen buikpijn. Toch vreemd! Moet ik me zorgen maken? Soms word je onzeker van alles! Kissie Mia

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

18 maart Britt

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

18 maart Diana79

22 maart Faye

30 maart Mia

Controle verloskundige/gyn

18 maart Diane

23 maart Zoë

23 maart Bea (VK)

24 maart Mia (VK)

1 april Maaike

6 april (Gyn)

8 april Carolina

12 mei Bea (Gyn)

Ik zag dat ik van het lijstje was gevallen dus ik heb mij weer terug geplaatst..

Nog 2 dagen, en dan de echo, ik zit met angst en beven te wachten!

Voel mij ook nog eens verschrikkelijk beroerd.

Vanaf zondagavond ben ik non stop aan het overgeven. ik hou geen eten en drinken meer binnen en sta te trillen op mijn benen. Ook mijn buik doet onwijs zeer, ik kan er niks op verdragen. Zit heel erg in twijvel om te gaan bellen, maar ja, misschien is het gewoon een buikgriepje.

Liefs Diana

Geplaatst

Hallo allemaal

Ook hier even een bericht hier gaat alles eigelijk enorm naar wens buiten het slechte en onrustige nachten en veel dromen.

Braken en exteem misselijk ook daar heb ik gelukkig geen last van. Ben wel snel aan het eind van mijn energie pijl maar dat lees en hoor ik meer dus dat neem ik voor lief.

De 30 weer een echo dat duurt voor het gevoel enorm lang.

Mijn buik begint voor mijn gevoel een andere vorm te krijgen.

In de avond gaat het warme eten er niet echt graag in wel zin maar het valt erg zwaar. Dus onderhouden we de vitamines met veel fruit en wortels komkommer en tomaten hihi .

Aangezien ik hart patient ben is het minderen met de medicatie niet erg prettig maar tot op heden is het te doen.

Ik wens iedereen een voorspoedige zwangerschap en moge alle mensen die nog niet dit geluk kunnen delen zich snel bij ons kunnen aansluiten.

Veel liefs Mika

Geplaatst

Diana, gewoon bellen hoor. Het is allemaal al spannend genoeg voor je en nu met die buikpijn erbij helemaal lijkt me.

Mia, jij al gebeld voor de zekerheid? Was het een grote prop dan? Zou ik ook wel even van schrikken hoor....

Geplaatst

hoi hoi,

De kleine lag mooi te zwaaien en is al een stuk groter maar blijft volgens de statieken een kleintje. Maar de arts zag er alles eruit zoals het hoort. Alleen is het een kleintje en dat was ik zelf ook bij de geboorte. En ik weeg nu 100+ dus het zegt niks.

Bij de verloskundige was het erg prettig. Ze voelde ook mijn baarmoeder boven mijn schaambeen, helaas was het hartje nog niet te horen..

Maar ik lees hier vanalles....

Diana en mia weten jullie al meer. Mia je kunt meer afscheiding hebben in de zwangerschap maar was het dat of leek het er niet op.

Bea super neiuws lang gewacht maar nu dubbel beloont helemaal goed..

groetjes Face

Geplaatst

Hey meiden,

ik werk in een (ander) ziekenhuis en heb het daar even aan een gynaecoloog gevraagd die ik ken. Hij zei dat ik me geen zorgen hoeft te maken. Hij vroeg ook, zal ik even kijken? Natuurlijk! Het was een uitwendige echo, dus veel minder goed te zien dan bij een vaginale, maar er was een stevig hartje aan het kloppen!!

Alles dus blijkbaar goed!

De prop was wel zo groot als een knikker, lekker he! Het is ook allemaal charmant he! En het wordt alleen maar erger, ha ha!!

Face, wat heerlijk dat je weer een goeie echo had! Klein, maar fijn!

Kissie Mia

Geplaatst

Bea, gefeliciteerd! Leuk hoor, misschien nu dubbele zenuwen maar straks dubbel plezier!

Mia, fijn hoor dat alles nog goed is! Weer een hele opluchting.

En Diana: jij ook al gebeld? Ik denk maar zo: gewoon bellen indien je twijfelt, ze kunnen je meestal weer snel gerust stellen en die stress is nergens voor nodig dan! Over 2 dagen heb je de echo toch??

ik mag overmorgen naar VK (dan ben ik bijna 11 weken) en heb 25 maart de nekplooimeting. Deze week alvast bloedprikken want dat duurt ook weer 5 dagen voordat je uitslag krijgt.

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

18 maart Britt

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

22 maart Faye

30 maart Mia

Controle verloskundige/gyn:

18 maart Diane (VK)

23 maart Zoë

23 maart Bea (VK)

24 maart Mia (VK)

1 april Maaike

6 april (Gyn)

8 april Carolina

12 mei Bea (Gyn)

Nekplooimeting/combitest:

25 maart Diane

Geplaatst

Mia: wat fijn om weer even gerustgesteld te zijn! En super mazzel dat jij in dit geval in een ziekenhuis werkt!

Diana; ik hoop dat het een beetje met je gaat want ik kan me voorstellen dat deze dagen echt killing voor je zijn!

Face: zit jij al bij de vk dan? Was je al klaar in het zkh?

Geplaatst

Mia fijn dat je nou gerustgesteld bent.

Face super goed,kleine zal dalijk wel een groei spurtjes maken!!!!!

Hier weinig nieuws voel me vandaag wel super goed,ook wel weer een x fijn!! Geen rugpijn(gister namelijk wel kon niet meer staan:eekk:)niet misselijk,heel fijn!

Groetjes!!!!!

Geplaatst

Hoi hoi,

Mia super dat het goed is, waar collega`s allemaal niet goed voor kunnen zijn.

Diana ik duim voor je hoor!!!!!!!!:goodluck:

Faye ik heb nooit in het ziekenhuis gelopen ik ben onder behandeling bij een kliniek. Ik merk dat dit in veel dingen anders werkt. Veel meer echo`s gewoon om mij gerust te stellen terwijl je in het ziekenhuis zo wat erom moet smeken. In de kliniek zeiden ze bel na de eerste echo met een kloppend hartje vast de vk. zodat je alvast ingeroosterd wordt. Vandaar, maar ik ben al een week later bij haar omdat ik al een termijn echo heb gehad. Anders was ik er nog eerder.

Wat ook een groot verschil was vond ik dat de samenwerking met Belgie super makkelijk verliep nooit geen rekening gezien. Nooit naar de apotheek gehoeven werd vanuit daar mee gegeven. Echt super...(st. Geertgen)

groetjes Face

Geplaatst

Diana, hoe gaat het met? Kun je het een beetje volhouden? Heel veel succes morgen. Ik weet niet hoe laat je moet, maar hoop toch voor je dat het niet pas aan het eind van de middag is...

Das toch ook raar, heb al die tijd geen last gehad van misselijk of beroerd en nu werd ik me vanmiddag toch ineens een portie slecht. Ik had het gevoel dat m'n komkommer de neus weer uit kwam (sorry) maar nu gaat het wel weer. Heb trouwens absoluut geen zin in warm eten, jakkie maar brood daar integen: ZALIG

Geplaatst

Dames...morgen eindelijk de echo !!!!!

Begin nu wel de zenuwe te krijgen we moeten er om 12.00 uur zijn...

pffff...verder voel ik me best beroerd!!! en dromen snachts...!!! niet normaal

maarja...tis voor een goed doel!!! (ben al ruim 2 kilo kwijt)

jullie horen het morgen!!

Geplaatst

Diane en Britt: heel veel succes morgen! En ik hoop dat het voor jullie beiden ook genieten wordt!

Face: aha! Nu snap ik het! Ik dacht al wat ben je snel! :)

Geplaatst

He meiden,

Diane veel succes morgen meis! Britt, eindelijk, rustig aan en genieten waar het kan!

Zoe, ik herken dat van het eten! Ik ben een echt avondeten mens, vind ik altijd heerlijk, maar nu, bleh!!! Ik nam een hapje uit de pan en heb daarna niet eens iets op mijn bord geschept! Mijn man dacht wist niet wat hij zag, ha ha. Ik eet altijd als een bouwvakker, maar nu val ik zelfs een beetje af.

Verder ben ik echt gesloopt en lig heel vroeg op bed, best heftig, full-time werken en de begin van een zwangerschap! Maar ik geniet er wel van, het is goed, het is tenslotte onze grote wens. Het is ook wel een soort bevestiging.

Meiden, fijne avond, ik duik er al bijna in!

Kissie Mia

Geplaatst

Hey allemaal,

Ontzettend bedankt voor de lieve berichtjes!! Ik heb vanochtend de moed verzameld en gebeld naar het ivf centrum.

Mocht meteen komen, even bloedprikken en urine inleveren en daarna naar de gyno. We kregen Dr Hummel en dat is echt een hele leuke gyno, maar zo mateloos populair dat je er bij hem nooit tussenkom. Maar goed was wel heel fijn nu naar hem toe te mogen.

We zijn meteen gerust gesteld door hem! Het feit dat ukie een paar dagen achter loopt is heel normaal, er word een grens van -4 en + 4 dagen aangehouden, en wij zaten gewoon op de -4. Niks aan de hand dus.

Met de echo is ukkie door hem zeer uitgebreid gemeten en ook meteen de vliezen er omheen. We kwamen uit op 7 weken en 2 dagen, dus dat is maar 2 dagen minder.

Ik heb nu medicatie gekregen voor de misselijkheid en vanavond voor het eerst een klein beetje gegeten en zelf een hele beker thee binnen kunnen houden! Ik voel mij meteen weer een stuk beter!

Met de gyno besproken dat ik wat problemen met de VK heb gehad en daar erg tegenop zag om weer naar toe te gaan. Dus ik mag nu lekker bij hem onder controle blijven en hoef niet naar de VK toe. Heerlijk we zijn erg opgelucht!

30 maart mag ik weer op controle komen en gaan we bloedprikken voor de combitest. Dat word dan wel weer heel erg spannend.

Nou dat was weer een heel verhaal! Ik probeer morgen even goed bij te lezen, maar ik ben erg moe en ga nu naar bed.

Liefs Diana

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

18 maart Britt

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

22 maart Faye

30 maart Mia

Controle verloskundige/gyn:

18 maart Diane (VK)

23 maart Zoë

23 maart Bea (VK)

24 maart Mia (VK)

30 Maart Diana79 (Gyn)

1 april Maaike

6 april (Gyn)

8 april Carolina

12 mei Bea (Gyn)

Nekplooimeting/combitest:

25 maart Diane

Geplaatst

Diana wat een opluchtig zeg!!!!!!!!!Ennou lekker genieten!!!

Britt en Diane heel veel succes vandaag!!!!!!

Vandaag 11 weken woohoo!!!!!

:positive energie:

Geplaatst

He....

Hier terug van ziekenhuis!!! wow!!! kleintje heeft gezwaaid!!!! super alles in orde!!!!

Je weet niet wat je ziet!!!!

Ik ben helemaal in de wolken!!!!

Nu kan ik echt gaan genieten!!!!!

yes!!!

Geplaatst

Britt fantastisch is dat he,het is echt een wonder dat je dat nou al allemaal kan zien!!!!!

Veel geluk daar in de wolken:icon_pink_babydust:!!!!!!!!!!!

Lekker weer trouwens vandaag lekker in het zonnetje een heerlijke sorbet gegeten!!!!!!!!!!!!!!!!:glasses9:

Liefsssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden