Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

27 Oktober Lucy

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

11 Maart Jolanda

12 Maart Diana79

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Lucy

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

22 maart Faye

Hey meiden,

Hoe is het hier? Mia, super dat je een mooie echo hebt gehad!

Bij ons ook goed nieuws, beeb is nu 2,5 cm en dus 9 weken en een dag. Weer helemaal opgelucht in ider geval. Allerlei info meegekregen. Wij gaan de nekplooimeting ook niet doen. Het is zo'n schatting en (zei Faye dat nou ook?) de gyn. zei ook dat het het ook heel veel onrust teweeg kan brengen. We krijgen sowiezo een 12 weken echo en dat is wel fijn

De 20 weken mag je ook voor kiezen en die doen we wel.

Nu mogen we de 23e nog terug komen bij onze eigen gyn die we een hele tijd niet hebben gesproken vanwege ons uitstapje naar Dusseldorf. En daarna ook naar de verloskundige. We zijn dus gewoon zwanger net als "normale" mensen haha.

Maaike, hoe is het met jou gegaan?

Chablis, hoe is het met je rug? Hopelijk wat beter na de fysio van gister?

Britt, vervelend hoor zo misselijk. Hoe heb je de hele behandeling dan geheim kunnen houden voor je collega's?

Fijne avond allemaal, liefs

Geplaatst

Mia en Zoë wat fijn om te zien dat alles goed is he!!!! Heerlijk!

Ik zit ook alweer af te tellen tot de volgende echo! Af en toe heb ik een paar dagen van fikse onzekerheid. Ik weet, ik mag echt niet klagen, maar omdat ik echt zo goed als nergens last van heb, word ik soms onzeker...... Vandaag gaat het wel weer, maar de afgelopen dagen zit ik te malen. Ik wilde maar dat ik een luikje had waar ik af en toe eens doorheen kon kijken! :happy7:

Ik voel me alleen moe op de dagen dat ik werk (dus in het weekend slaat de twijfel toe) en mijn borsten waren in het begin veel pijnlijker dan nu. Verder geen misselijkheid, geuren, vreemde voorkeuren, vaker plassen of wat dan ook.

Wel begint mijn middel "op te bollen" sinds een paar dagen dus vandaag voel ik me weer een beetje bevestigd! :preggers:

Geplaatst

Faye, erg he die onzekerheid. Heb ook niet zoveel kwaaltjes en begrijp dus wat je bedoeld. Vanmiddag ook weer erg zenuwachtig hoor. Volgens mij, door onze voorgeschiedenis, houden we hier ook nog wel een tijdje last van.

Maar je volgende echo wordt wel een mooie! Wij konden nu met 9 weken al veel contouren zien, laat staan met 10 weken!

Wat erg, begin nu alweer zo moe te worden dat ik het gevoel heb helemaal geen normale zinnen te kunnen maken. Dus als het een beetje raar wegleest, er is niks met mij aan de hand, ben alleen zwanger haha

Geplaatst

Haa

Zoe wat fijn dat alls goed is,wat een opluchting he!!

Biij ons was ook alles goed 2 kleine mensjes gezien die lekker aant bewegen waren,zo fantastisch! 3.1 en 2.9 cm helemaal op schema.:100-percent-cutie:

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

27 Oktober Lucy

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

11 Maart Jolanda

12 Maart Diana79

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Lucy

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

22 maart Faye

Controle verloskundige/gyn

09 april **Men**:binkybaby::binkybaby:

Zo nieuw lijstje erbij!!!!!!!!!!!!! aanvulluh!!!!!!

Geplaatst
Uitgerekend:

Britt, vervelend hoor zo misselijk. Hoe heb je de hele behandeling dan geheim kunnen houden voor je collega's?

de behandeling weten ze wel...en ze vragen wel van..wanneer mag je weer naar het ziekenhuis ...volgende week zeg ik nu..(maar ik zeg er niet bij dat het voor de echo is!!!!hahahaha)

Was vandaag weer bij iemand die me vroeg..hoe is het nou...oefff...wat is het moeilijk om mijn mond te houden! Ik moest zeggen...ach..z'n gangetje ...we houden moed...maar ik kreeg een smile van oor tot oor!

Inwendig kon ik alleen maar lachen...en werd zo blij!...nog een weekje dan mag ik het eindelijk vertellen!!!!!:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Wat een goede verhalen lees ik weer.

Goede echo's altijd fijn om te lezen.

Iedereen weer een stukje verder.

Hier alles goed.

Gister laatste keer in Enschede geweest.

We hebben helaas geen echo gehad.

Alleen een gesprek en nu mag ik naar de verloskundige.

En jawel dat gaat gebeuren op 1 april.

Dan ben ik twaalf weken en hebben ook weer een echo.

Wou dat de weken al voorbij waren.

Het word steeds iets werkelijke het zwanger zijn.

Hier ook nog steeds kwaaltjes en mijn buik zet ook al op rond mijn middel.

Ga nu maar eens werken en dan morgen al lekker vrij.

Lekker lang weekend kan ik wel lekker rustig aan doen.

Het werken valt me zo wel zwaar met al die klachten hebben jullie dat ook?

En je bent er niet echt bij met je gedachten.

Groeten Maaike

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

27 Oktober Lucy

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

11 Maart Jolanda

12 Maart Diana79

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Lucy

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

22 maart Faye

23 maart Zoë

1 april Maaike

Zo nieuw lijstje erbij!!!!!!!!!!!!! aanvulluh!!!!!!

Bij deze men! Super dat jouw 2 wondertjes het ook zo goed doen!

Maaike heb jou er ook vast bij gezet. Qua kwalen op het werk merk ik dat ik wel heel afwezig ben idd, beetje stoned gevoel haha. En ik ben al vergeetachtig zeg!

Geplaatst

Ik heb er ook last van,was vandeweek mijn eigen vader vergeten,hahaha,oeps!!!

vandaag weer iemand voor een echo zag ik,succes!!!!

Handig lijstje he vind het leuk om bijtehouden wie,wat,wanneer moet.

Groetjes

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat fijn om al die berichtjes te lezen zeg..

Ben ik blij dat ik niet alleen maar negatieve dingen lees..

Een vraagje..jullie zijn allemaal in oktober uitgeteld..maar ik en ook wel anderen in november.

Nou wil ik hier graag ook een (hoe heet dit eigenlijk) discussie over starten..maar hoe doe ik dit?

Liefs Denise

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

27 Oktober Lucy

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

11 Maart Jolanda

12 Maart Diana79

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Lucy

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

22 maart Faye

18 maart Diane

23 maart Zoë

1 april Maaike

heb de lijst ook maar weer aangevuld: vandaag over een week mijn 1e bezoek aan verloskundige. Wat me toch wel opvalt: ik zie een aantal oktober-dames niet meer terug keren op het forum.

Wij gaan wel vragen om de combinatietest. En ik zit heel hard na te denken (gezien mijn leeftijd) om toch een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie te laten doen, maar ik moet zeggen dat ik dat ontzettend lastige afweging vind omdat je kleine kans hebt op een miskraam. En voor ons voelt dit toch als een laatste kans op een kindje.....Ik ben nu een boek erover aan het lezen. Maar goed, stap voor stap.

Kan niet wachten tot ik ons supernieuws over 2 weken echt 'aan de grote klok mag hangen'. Heb inmiddels al een paar kadootjes gehad: zo lief!

Geplaatst

Diane: lekker he, "gewoon" naar de VK! Hoe was je 2e echo? Kon je veel zien en genieten?

Het is hier sowieso niet zo heel druk op het forum. Nou ja, vergeleken met de wachtbankjes- en startfora dan!

Weet je wat mij zo verbaasd? Dat zelfs deze weken in het teken van wachten, wachten, wachten staan! Elke keer denk ik: als ik die mijlpaal heb bereikt dan kan ik rustig adem halen! Maar dan lijk je gewoon weer naar een volgende mijlpaal toe te werken (en te wachten, wachten, wachten......) Herkennen jullie dat?

Geplaatst

Goeiemorgen,

Dit forum is ook idd een stuk rustiger maar wat jij ook zegt Faye, het is toch nog elke keer weer wachten geblazen en dan heb je soms zo weinig nieuws te melden. En het zijn wel vaak dezelfde meiden die reageren...

Bovendien heeft een collega mij "ontdekt" hier op het forum. En ik weet dat ze meeleest. Dus ik zal ook niet heel veel persoonlijke ervaringen opschrijven. Ik voel me daar niet zo prettig bij. Wat ik vd andere kant ook wel heel jammer vind, omdat je juist hier zo lekker je ei kwijt kunt. Leuke woordspeling trouwens haha. Of moet ik me daar niet zoveel van aantrekken. Wat denken jullie?

Zie dat Diana vandaag voor de 1e echo mag!

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Zoe, en inloggen onder een andere naam en je bovenstaande weg halen? Veelal zullen mensen je wel weer herkennen.

Ik kan begrijpen dat je je anonimiteit gewaarborgd wil hebben..maar ik weet niet welke relatie jij hebt met deze collega en of je je eigen naam gebruikt.

Zou toch jammer zijn als je je ervaringen en gevoelens niet meer kwijt kunt op deze bijzondere plek.

Geplaatst

Diane zou je je kind weg laten halen dan als het wel een verhoogde risico heeft?omdat je zegt je ziet het als je laatste kans,kun je misschien beter gewoon een lekker ongeruste zwangerschap hebben.........denk ik!!! Maar das persoonlijk natuurlijk!

Zoe ik zou ook inloggen onder een andere naam!!!!Ik heb het ook gehad gewoon veranderen!!!

Faye groei inderdaad goed door het is echt niet te geloven,ik had het nooit verborgen kunnen houden tot 12 weken!!!! hahahah!!!!! De verloskundige zei ook dat mn baarmoeder al een stuk boven mn schaambeen uitkomt,hebben jullie dat ook al?Kan je zelf ook voelen een harde rand!!!! Ben nog steeds met die foto`s aant proberen hoor het zal me ooit lukken!!!!!

Diana succes met de echo!!!!hoever ben je nou precies??

Liefssss

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

27 Oktober Lucy

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

12 Maart Diana79

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Lucy

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

22 maart Faye

18 maart Diane

23 maart Zoë

1 april Maaike

Geplaatst

Goedemiddag allemaal,

Net de eerste echo gehad.

Ukkie lag nogal verscholen dus niet goed zichtbaar.

Hartje klopte gelukkig wel, maar ukkie is nogal aan de kleine kant.

2 metingen gehad, 1 van 8.6 mm en 1 van 7.7 mm

Ik mag daarom donderdag weer komen. Dan maar hopen op beter nieuws.

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

27 Oktober Lucy

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Lucy

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

18 maart Diana79

22 maart Faye

18 maart Diane

23 maart Zoë

1 april Maaike

Geplaatst

Hey Diana,

Dus je zit nog even in spanning... Wat is "normaal" dan voor 7 weken zwangerschap? Ik hoop voor je dat je donderdag goed nieuws krijgt!

Hier nog niks te voelen van een baarmoeder. Die ligt bij mij erg diep zei de gyn. Dus ik wacht wel af wanneer ie naar buiten komt. Lijkt me in ieder geval wel bijzonder om te voelen!

Ik kijk nog wel ff of ik een andere account aanmaak, maar ik ben bang dat het niet zoveel zin heeft. Mijn uitgerekende datum, mijn afspraken bij het ziekenhuis. Volgens mij ben ik dan zo weer te achterhalen. En zoë is trouwens al niet mijn echte naam...

Geplaatst

men ik wil je wel proberen te helpen met de foto's als je wil dan pb me maar effe

heb ik al voor meer mensen gedaan

en ik ken het probleem van herkent te zijn mijn moeder leest tegenwoordig mee hier

en eerst vondt ik dat raar en moeilijk want je schrijft "annoniem "toch makkelijker dan waneer je weet dat er iemand mee leest die kent als haar eigen broekzak

maar ik heb besloten het te negeren en hier gewoon mijn ding te blijven doen

ik heb geen zin om naast alle andere stress ook me nog druk te maken over wat bekende denken over mijn proces en ik maak er ook geen geheim van ,dus als mensen om mij heen vragen hoe of wat krijgen ze het tovh ook te horen

Geplaatst

Beste meiden,

ik wens jullie een voorspoedige zwangerschap en gezonde kindjes toe!

Helaas heb ik slecht nieuws: gisteren miskraam gehad bij ruim 7 weken...

Kan iemand mij van de lijst afhalen alsjeblieft?

Nogmaals alle goeds gewenst allemaal!

Groetjes,

Lucy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden