Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Britt, hartstikke fijn om te lezen dat het goed is en dat je 'het' nu ook hebt gezien, dat levend wezentje in je buik!

Vanmiddag mijn 1e afspraak gehad bij verloskundige. Er stond een uur voor maar we hebben er bijna 2 uur gezeten. Kost toch iets meer tijd om info over het lange voortraject te bespreken dan wanneer je meteen spontaan zwanger bent....

enne....we hebben het hartje horen kloppen!!!! Heel snel tikt het. Mijn vriend heeft het geluid opgenomen met zijn mobiele telefoon en thuis hard op de speakers gezet haha. Was weer een heel bijzondere ervaring!

Morgen 11 weken. Bijna de 'magische' 12 weken. Dan wil ik het ook op mijn werk gaan vertellen want ik moet nu wel heel vaak zeggen dat ik even naar ziekenhuis of arts moet en dat gaat wel een beetje ongemakkelijk voelen.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedenavond meiden!!!

Ter eerste, bedankt voor alle jullie felicitatie berichten.

Britt, Diane en Diana: Wat fijn om jullie verhaaltjes te lezen, alles gaat dan naar wens, mooi!!! Binnen no time mag allemaal weten en wij moeten snel nieuwe kleding kopen.

Wij zijn nog niet helemaal gewend aan de idee van een tweeling, maar wij zijn heel blij met onze "garnaaltjes". Ik voel fijn, geen misselijkheid, geen reactie aan sterke geuren, maar ook ontzettend moe en slaperig, ik ga vroeg naar bed en ik slaap ook twee tot drie uurtjes in de middag (zelfde als onze dreumes), als ik wakker ben denk ik aan niet anders dan zo snel mogelijk weer te gaan slapen, maar ik kan niet klagen wat ik ben zwanger, hoera!!!!!!!!!!!!!

Slaap lekker meiden!!!!

Geplaatst

Nou. mijn eerste positiebroek is er! Ik hoef hem nog niet aan hoor, maar ik kwam zo'n gave, stoere lichte jeans tegen op internet. Die moest ik gewoon hebben haha. Zojuist binnengekomen en heb hem gelijk gepast. Wat zit dat lekker zeg! Dat ze alle broeken niet zo maken haha. Van de andere kant, normaal heb ik ook niet zo'n richel die ik dus nu wel heb.

Diane, het hartje horen kloppen lijkt mij ook erg bijzonder! Wat een goed idee trouwens om het geluid op te nemen! Wij hebben as dinsdag een soort van afscheidsgesprek met onze gyn en ik hoop toch dat hij nog even gaat kijken of luisteren. Ik ga hem in ieder geval lief aankijken hihi.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Ik was het helemaal vergeten te vragen of we de hartjes konden horen,lijkt me ook heel speciaal Diane!!!!

Zoe had dat ook toen ik een positiebroek ging passen zei ik tegen mn man trek nooit geen andere broek mee aan,hahahahaha

Hoe zit het met jullie kilo`s,als ik vragen mag,ik ben al 2 kilo aangekomen,oepssss!!!!:bum: Terwijl ik toch niet veel meer eet als anders en snoepen al helemaal niet meer!! Ach ja,voor een goed doel!!!!

Groetjes

Geplaatst

Ik ook hoor! Vanmorgen nog op de weegschaal gestaan en 1,5 kg erbij sinds de test. Ach.....beter dan al die onnozele verhalen op de verschillende sites in Nederland waar meiden van 23 jaar trots vertellen dat ze 24 weken zwanger zijn en al 3 kg zijn afgevallen! Hoeveel ik dat toch tegenkom!!! Heel apart!

Geplaatst

Hier zijn de zwangerschapsbroeken ook al weer uit de doos gehaald. Heerlijk! En dan te bedenken dat ik de vorige keer met 16 weken nog in mijn normale kleding rondliep...

We hoeven nu nog maar een paar dagen te wachten en dan eindelijk de echo. Ben echt heel erg benieuwd en nieuwsgierig nu. Heb vanmiddag met mijn nichtje zitten kletsen, zij heeft een 2-ling via ivf en krijg er wel vertrouwen in nu.

Geplaatst

Hobbesje, jij hebt ook wel lang op je echo moeten wachten. Bij jou kunnen het ook nog 2 hummels zijn, spannend hoor!

Ik tel ook 1,5 kilo erbij. Stond er ook niet echt van te kijken. Ik beweeg een stuk minder maar afgezien van het warme eten smaakt de rest mij wel erg goed haha.

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

22 maart Faye

30 maart Mia

Controle verloskundige/gyn:

23 maart Zoë (gyn)

23 maart Bea (VK)

24 maart Mia (VK)

30 Maart Diana79 (Gyn)

1 april Maaike

6 april (Gyn)

8 april Carolina

09 april **Men**:binkybaby::binkybaby:

12 mei Bea (Gyn)

Nekplooimeting/combitest:

25 maart Diane

Faye, ik zie dat jij maandag ook weer mag! Geniet ervan!

Geplaatst

Hier nog geen zwangerschaps broeken nodig ruim...2 kilo afgevallen.

Ik blijf proberen goed te eten...nog een paar weekjes hopelijk!! pfff....ik word er nu wel beetje moe van hoor...en leeg.....maarja...we moeten er iets voor over hebben!!

Geplaatst

Hobbesje: Eindelijk de echo!!! Ik zou er gek van worden om zo lang te moeten wachten! Ik loop nu alweer te zeuren dat het echt tijd is voor mijn echo omdat ik zo onzeker ben!

Britt: wat vervelend! Moet je ook zo veel overgeven?

Zoë en Men?: Dan is 1,5 tot 2 kg blijkbaar het landelijk gemiddelde hahahaha!

Ik zit echt met smart op de echo te wachten. Ik voel nog steeds zo goed als niets en zelf de kleine klachtjes die ik had zijn verdwenen. Zelfs dat buikje is weg..... Ik word er wel steeds meer onzeker van hoor!

Geplaatst

hoi hoi,

Nou Faye ik snap het wel hoor, ik zou het zelfde hebben. Als je klachten hebt geeft dat toch een bevestiging, maar het hoeft niks te zeggen. Een vriendin van mij zei laast ook van waar jij allemaal last van hebt dat heb ik nooit gehad. Dus het zegt niks. Ze heeft twee hele mooie dochters..Ik weet dat het je niet gerust stelt maar toch...Gewoon veel slapen dit weekend en dan is het zo maandag...

Diane en diana en men en Britt wat lekker nieuws. Daar wordt je vrolijk van toch:bravo:

Ik ben nog niks aangekomen maar ik weeg dan ook wel zat met 101 kilo. Dus ik hoop dat het zo voorlopig blijft. Terwijl ik veel meer eet, want de misselijkheid heeft plaats gemaakt voor een niet te stillen honger,behalve in de avond.

Ik draag vanaf de zevende week een zwangerschapbroek. Ik heb normaal zowat geen buik, bijna niet voor te stellen met mijn gewicht maar het is echt zo. Maar alles werd rond die tijd omhoog gedrukt en dan wordt je toch misselijk in je oude broeken.

Ter verklaring ik ben redelijk lang bij mijn gewicht.

Iedereen een kei fijn weekend

groetjes Face

Geplaatst

Zoë en Men?: Dan is 1,5 tot 2 kg blijkbaar het landelijk gemiddelde hahahaha!QUOTE]

Vind ik ook haha! Wel vervelend hoor dat je zo onzeker bent. Hoe laat mag je maandag?

Toch raar he, ik heb nu 2 echo's gehad die allebei goed waren, maar na een week ofzo sluipt ineens die onzekerheid er weer in. Zou iedere zwangere dat nou hebben of wij speciaal, omdat we er allemaal zo voor geknokt hebben dat het zolang zo onwerkelijk blijft....

Plassen jullie trouwens 's nachts ook nog keurig in die kannen? Ik doe al alleen maar 's avonds omdat ik full-time werk dus ik voel me wel een beetje schuldig maar heb ook geen zin om 's nachts om 4 uur keurig te plassen en de hele boel weer over te schenken....

Geplaatst

He zoe,

ik voel me ook regelmatig onzeker, het is en blijft soms een beetje onwerkelijk. Ik ben doodmoe (goed teken), dan loop ik lekker te tobben op mijn werk hoor, ik sleep me werkelijk voort!

Plassen, doe ik in de avond maar ook 's nachts, dan is het lekker veel. Je kan, alleen niet even lekker zitten, wat 's nachts juist wel lekker is, ha ha!

Kissie Mia

Geplaatst

Ook hier slaat de moeheid toe: vandaag een dagje Utrecht met wat oudcollega's gehad. En bij het thuiskomen eerst even een uurtje geslapen (was gewoon op en supermisselijk).

Ik probeer het zoveel mogelijk in de kannen te doen. Dus ook 's nachts. En nu komt het wel goed uit: we hebben onze afvoer verstopt zitten en ze komen pas morgenvroeg om het - hopelijk - op te lossen.

Geplaatst

Hahahaha betrapt! Ik plas 's nachts niet in de kan........ Dan word ik zo wakker van het hele ritueel en slaap ik weer slecht in! Dus alleen overdag en 's avonds. Ik had donderdag een dag migraine en toen vond ik het ook allemaal wel gebakken! :shifty:

Ik mag om 16.00 naar de echo. Dat wordt weer een lange dag!

Geplaatst

Gelukkig Faye, ben ik dus niet de enige die 's nachts wel eens overslaat. Begon me al schuldig te voelen...

Ik heb ook een poging gedaan om gisteravond gezellig te doen. Met de vrienden naar Twente-PSV gekeken. Om 9 uur kon ik m'n ogen al niet meer open houden en was blij dat de wedstrijd afgelopen, kon ik snel naar huis en lekker m'n bed in. Pff, voel me wel een beetje een oud wijf haha.

Geplaatst

Het faye en Zoe ik doe dat `s nachts ook niet heb ik echt geen zin in,ben ook stiekem wel blij dat ik niet de enigste ben........:busted2:

Gister na een babywinkel geweest om wat informatie op te doen alvast,mn moeder hartje gaat daar toch wel sneller van kloppen hoor,wat schattig allemaal,maar verder nog geen idee wat ik wil,en mn man vind alles goed dus daar heb ik ook weinig aan wat dit betreft,hahhah!

Vanacht gedroomd dat die twee werden geboren,helemaaal geweldig!!!

Faye hoe was de echo?

Groetjes

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ook een teken van leven van mijn kant.

Ben nog steeds erg ziek, heel erg vervelend.

De medicijnen helpen wel ietsjes maar ik blijf maar misselijk, en enorm moe.

Elke avond lig ik om 20.00 uitgelteld op de bank, en 's middags moet ik echt slapen. Voel mij ook de hele dag draaierig enzo, lijk wel dronken als ik in de rondte drentel!

Morgen maar het ziekenhuis bellen of er iets aan te doen is.

Wat betreft het MvM, ik heb elke week 1 "vrije" dag. Vorige keer was ik het op een gegeven moment zo zat en heb ik dus 1 dag in de week ingelast waarbij gewoon even normaal kon plassen. Het werkte voor mij prima. Dus ik doe het nu ook weer.

Gaan jullie je nog opgeven voor cursussen? Wij wilde vorige keer graag de cursus samen bevallen doen, maar dat was al vol, dus we gaan kijken of het ons nog leuk lijkt en er nu wel een plaatsje is.

Hobbesje en Faye, veel succes en plezier morgen bij de echo's!

Liefs Diana

Geplaatst

OOoooww Faye zie het nou pas,hahah dom ding benk toch je moet morge voor de echo!!!

Diana vevelend dat je zo beroerd bent,gewoon dokter bellen je weet nooit,misschien lig je nou voor niks ziek te wezen........

Ik voel me trouwens sinds 3 dagen beter!!!

Lijstje er maar weer bijgepakt

Hobbesje en Faye morge veel plezier met de echo!!!

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

18 maart Britt

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

18 maart Diana79

22 maart Faye

30 maart Mia

Controle verloskundige/gyn

18 maart Diane

23 maart Zoë

23 maart Bea (VK)

24 maart Mia (VK)

1 april Maaike

6 april (Gyn)

8 april Carolina

12 mei Bea (Gyn)

Geplaatst

:laugh:Geen punt hoor Men! Als je alles toch ook bij zou moeten onthouden!!!!!

Sinds gisteren ben ik weer iets meer gerustgesteld: gisteren zelfs een beetje misselijk en vandaag weer gevoelige borsten. Nou ja.....morgen de echo!

Hobbesje: heel veel plezier morgen!!!!!

Geplaatst

[Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Tweede echo:

22 maart Faye

30 maart Mia

23 maart Zoë

23 maart Bea (VK)

24 maart Mia (VK)

29 maart Britt (VK)

1 april Maaike

6 april (Gyn)

8 april Carolina

12 mei Bea (Gyn)

Geplaatst

Hier vandaag een iets betere dag...ben veel misselijk...hoef niet over te geven..maar toch.

Begin er een beetje uitgeput van te raken...slapjes..maar ja...nog effe...dan zakt het wel af hoop ik!!!

Liefs...

Geplaatst

Britt wat vervelend word je er van he,ik had precies hetzelfde,en vanaf 11 weken(precies op de dag)is het stukken minder voel me nou echt goed!!!!!

Dus het komt allemaal goed,ff volhouden!!!!

Ben benieuwd na de echo`s................!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb gister voor het eerst een buikband om gehad,mn buik lijkt dan nog dikker(of is ie gewoon weer dikker????kan ook)heb ik met mn verjaardag gekregen er staat op 1+1=tweeling,zo schattig!!!

Liefssssss

Heb trouwens mn buik op mn profiel!!!!!!!!:preggers:

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Tweede echo:

22 maart Faye

30 maart Mia

23 maart Zoë

23 maart Bea (VK)

24 maart Mia (VK)

29 maart Britt (VK)

30 maart Diana79 (Gyn)

1 april Maaike

6 april (Gyn)

8 april Carolina

12 mei Bea (Gyn)

Ik was weer van het lijstje afgevallen, dus ik doe maar weer een poging en nu maar hopen dat ik wel blijf zitten, hihihi:shifty:

Men, wat een mooie buik heb jij al zeg! Wauwie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden