Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Faye, wat fijn nog een echo. En een hele mooie tegen die tijd! Ik vond het al frapant om de laatste keer de contouren van een neusje en een kinnetje te zien...

En eerlijk is eerlijk: heb vandaag al drie paaseitjes gehad haha.

Fijne avond allemaal.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerstvolgende afspraak:

8 april Carolina

8 april Bea (gyn)

09 april **Men**:binkybaby::binkybaby:

12 april Faye 3e echo

13 april Zoë (Gyn)

13 april Diane (VK, 2e afspraak

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerstvolgende afspraak:

8 april Carolina

8 april Bea (gyn)

09 april Hobbesje (vk, 1e afspraak)

12 april Faye 3e echo

13 april Zoë (Gyn)

13 april Diane (VK, 2e afspraak)

19 april Hobbesje (3e echo)

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

Eerstvolgende afspraak:

8 april Carolina

8 april Bea (gyn)

12 april Faye 3e echo

13 april Zoë (Gyn)

16 april Diana79 (Gyn, nekplooimeting)

Ik heb Bea maar het van lijstje afgehaald :-(

Mijn eigen afspraak toegevoegd. Ben ik trouwens de enige die een nekplooimeting laat doen?

Geplaatst

Hoi Diana, wij hebben het bewust niet gedaan. Ik ben nog jong en het is toch een kansberekening wat je krijgt. Daarbij, als er bij ons een verhoogd risico uit zou komen, zouden we het toch niet laten weghalen....

Geplaatst

Ik zal ook nog eens wat van me laten horen! Ben nu 12 weken en 3 dagen! Heb een tijdje wat afstand genomen omdat ik me alleen maar ongerust maakte als ik dingen las. Ik heb bv geen één kwaaltje gehad!!!! Ik weet dat ik daar blij om moet zijn, maar als ik van andere dames las waar zij allemaal last van hadden, dan ging ik me druk maken of bij mij nog wel alles goed zou zijn omdat ik helemaal niks had! Niet misselijk,...niks niks niks. Nu op 12 weken prijs ik me natuurlijk harstikke gelukkig!!!! Op de echo was alles prima, en de eerste tekenen van een buikje beginnen zich te vertonen :)

Mijn precieze uitgerekende datum is nu 18 oktober, dus ik pas het lijstje even aan.

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

Eerstvolgende afspraak:

8 april Carolina

8 april Bea (gyn)

12 april Faye 3e echo

13 april Zoë (Gyn)

Geplaatst

Hee meiden!

Wij laten ook geen nekplooimeting doen, ik ben 30, de kansen zijn niet heel groot.

Ik ben net bij de Kids Factory geweest, aaaah. Leuk!!!!! Heb een schattig pakje gekocht van Imps&Elfs, te leuk. En al twee lekkere dekentjes.

Ze hebben ook hele leuke zwangerschapkleding, echt heel hip. Zit in Breda en Amsterdam.

Dames, langzaam mogen we los!

Kissie Mia

Geplaatst

Hallo Dames,

Ten eerste heel veel sterkte Bea.

Ik ben degen die deze topic gestart en ben er zelf idd niet zo veel op.Ik ben ook 2 weken naar egypte geweest.

Zo te lezen gaat het met de meeste dames goed, dat is heel fijn om te lezen.

Ik ben nu 13 weken en 6 dagen en voel mer erg goed. De misselijkhied is gelukkig over.

Ik ben ongeveer 3 kilo aangekomen en nog geen buikje te zien....helaas.

We hebben het hartje al 2 keer gehoord, echt mooi!!!

Iedereen geniet van deze mooie tijd!!!

Liefs Hanneke

Geplaatst

Hanneke ik zit ook liever in egypte dan hier op het forum ;)

Fijn dat het zo goed gaat!!!!

Wij laten ook geen nekplooimeting doen!!

Inge wat fijn dat je nergens geen last vanheb gehad,maar kan me voorstellen dat je blij bent dta je nou een buikie krijgt,dan word het echt he!!

Vrijdag eindelijk weer op controle wat duurdt dat lang zeg maak mezelf helemaal gek!!!! Maar de buik groeit goed door dus das een geruststelling!!

Gister na Tilburg geweest heb ik een wagen easywalker duo besteld en de maxi cosi`s besteld,het is wel vroeg maarja paaskorting!!!!!!!!!!Kreeg de tweede cosi gratis!!!!!!!! zo schattig allemaal!

Fijne pasen gehad???? Ik wel alleen jammer dat mn manneke skieen was!!!

Liefsss

Geplaatst

Lieve Bea.... wat erg....heel veel sterkte!....

Ben een paas weekendje weggeweest was lekker...voel me weer wat beter!

We hebben de eerste kleertjes gekocht...en kruikje..hahahaha heerlijk!

Met misselijkheid gaat ook weer wat beter!

Geplaatst

Goed, ik ben dus de enige die een nekplooimeting laat doen.

Ik was er wel even heel erg benieuwd naar.

Wat leuk dat jullie al zo lekker aan het shoppen zijn!

Ik durf het nog even niet aan hoor, maar goed, de meerderheid is ook al even een stuk verder dan mij.

Ook hebben we nog zo belachelijk veel kleding van Jamillah dat het zonde zou zijn om nu wat te gaan kopen, tenzij het een jongetje word, dan moet ik wel gaan shoppen (ow, wat erg.....hahahaha)

We wachten dus nog even tot 16 a 18 weken af als we het zeker weten.

Liefs Diana

Geplaatst

Fijn om van iedereen weer wat te horen en dat het met ieder's kwaaltjes de goede kant op gaat.

Ik heb nog steeds niks gekocht. Als je mij een beetje kent is dat toch wel raar haha. Van het weekend zal ik ons eens verwennen hihi.

Men, de easywalker vind ik ook het mooist. Dat is die toch met 3 grote banden hé? Die is stoer. En je hebt groot gelijk. Aangeschaft moet het toch worden en waarom dan niet met korting!

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

10 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

Eerstvolgende afspraak:

08 april Carolina

12 april Faye 3e echo

13 april Zoë (Gyn)

Geplaatst

Diana, ik heb wel een nekplooimeting (combinatietest) laten doen: zie mijn berichten hierover van 2-3 weken terug!

ik heb ook nog geen spullen gekocht (behalve een rammelaar nadat we de nekplooimeting en tevens 3e echo hadden gehad). Maar grote spullen gaan we pas doen na de 20 weken denk ik. En daarbij heeft mijn schoonmama nog spullen (wiegje en box) op zolder staan van mijn vriend toen die baby was, dus dat gaan we ook eens bekijken t.z.t. Voor de rest zal ik niet veel kunnen overnemen van vriendinnen want hun kinderen zijn vaak al tieners dus de babyspullen zijn al lang verkocht/weggegeven.

Men, ja, dat wachten op en uitkijken naar een volgende ijkpunt blijft spannend. Maar jij hebt wel al iets heel tastbaars met die buik van je. Helemaal geweldig!

groet, Diane

Geplaatst

Wij gaan geen nekplooimeting laten doen. We zouden toch niets ondernemen mocht de uitslag ongunstig zijn.

Ik heb nog niets gekocht, heb alles nog bewaard van ons mannetje en het kamertje staat er nog. K. is ondertussen allang verhuisd naar het zolder, dus ik kan de kamer zo weer in gebruik nemen. Het enige wat we nog willen doen is het kamertje laten stucen (net als de rest van de bovenverdieping) en evt. sausen en een laminaatvloer leggen. Nog een restantje van de verbouwing die we vorig jaar hebben gedaan.

Het wordt hier nu echt tijd dat we het 'wereldkundig' gaan maken dat er een broertje of zusje komt. Ik krijg er echt moeite mee om mijn mond te houden. Vrijdag een zwangere vriendin op de thee, waar ik me al een paar keer bijna verpraatte. En vandaag op het werk een collega die vertelde dat ze de eerste krijgen. 4 dagen voor mij uitgerekend... Komend weekend, als we mijn verjaardag vieren gaan we het 'vertellen'. K. krijgt dan een shirtje aan, benieuwd of ze het zien!

Geplaatst

Hallo allemaal:hello:

Lang niks van mij laten horen teveel drukte gehad in en om ons gezin.

Wij hebben in middels twee echo,s gehad en gisteren de nek plooi echo.

Wow wat een druk klein wondertje draag ik mee. Het heeft geen rust en kan geen sec gewoon blijven liggen heen en weer en op en neer dat is de bezigheid van onze kleine.

De bloedwaarden alleen gaven een verhoogde kans maar samen met de echo viel het geheel weg dus wij zijn gerust.

Voor zover we nu weten is alles wat we dus kunnen weten ok.

Wij hebben inmiddels wat kleine dingen gekocht: een truitje in zand kleur en een broekje in kleur oranje. En een mooie zachte knuffel wij hebben al wel mensen in onze directe omgeving die dingen hebben gekocht en dat is lief maar ook best beangstigend.

De baby kamer hebben we nog van mijn eigen kindertijd wiegje ledikant en zelf doorgroei bed.

Wij vinden dat heel prettig want dit geeft voor ons een extra dimensie aan het geheel.

Ik heb eigenlijk het plan om met een week of twee een twee of 3 weken naar Spanje te gaan even lekker uitwaaien samen met pa en ma me lekker laten verwennen.

Ik hoop dat het met een ieder van jullie ook goed en dat er niet veel zwangerschap,s kwalen spelen.

De kwalen hier vallen enorm mee ben wat sneller moe en heb iets last van obstipatie en het avond eten gaat er niet lekker in gewoon geen trek in die mij maar brood.

Mijn buik begint nu echt te veranderen en dat is wel een hele mooie gewaarwording. :preggers:

Meiden allemaal lieve groetjes en een voorspoedige zwangerschap:blob1:

Geplaatst

hoi hoi,

Bea heel veel sterkte!!!!

We hebben gisteren de nekplooimeting laten doen. Die was echt heel erg goed, nu nog het bloed. Ik verwacht daar niet veel van.

Dus gisteren het eerste pakje zelf gekocht, groen met nijntje kei lief.

Maar de echo was erg leuk, onze frummel is al net zo`n slaapkop als ik in de buik, heel rustig maar dat was ikzelf ook volgens mijn moeder. Wel grappig..Ook voor het eerst het hartje gehoord, ik lag met tranen in mijn ogen zo mooi mooiste muziek die je wil horen.

Alles bekeken, de vrouw die het deed heeft extra foto`s gemaakt en extra lang gekeken. Ze zei je hebt er al zoveel voor moeten doen. Dus mag je ook extra genieten. Super he.

Ik ga vandaag lekker genieten van het mooie weer en mijn vrije dag..Zaterdag naar babypark helemaal super ben benieuwd waar we mee thuis komen.

Groetjes Face

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

10 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

Eerstvolgende afspraak:

08 april Carolina

12 april Faye 3e echo

12 april Face (vk, 2e afspraak)

13 april Zoë (Gyn)

Mezelf weer even toegevoegd.

Geplaatst

Hobbesje wat een leuk idee om je zoon een t shirt aan te trekken op je verjaardag,leuke manier om te vertellen! Wist bij jullie ook niemand dat jullie in de mmm zaten??

Ik vind dat echt knap dat sommige de mond kunnen houden,kan ik echt niet!!!

Zoe de easywalker duo is alleen wel met 4 grote wielen! half augustus komt ie pas!heb ik niet veel tijd om te proef rijden,hhahaha!!!!

Verder wil ook over 2-3 weken wel kamertje ook bestellen wil alles op tijd af hebben zodat ik straks rust heb,ken mezelf dat word stressen anders!!! (En voor het geval ik straks zo dik ben dat ik niks meer kan)

Mika welkom "terug" Wat lekker dat je nog een vakantie in het vooruitzicht heb wij gaan niet lijkt me niks tegen die tijd,wij zouden eventueel alleen in de zomervakantie kunnen!Benk te dik en ut is te heet en te ver van huis!!!

XXX

Geplaatst
Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

10 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

Eerstvolgende afspraak:

08 april Carolina

12 april Faye 3e echo

13 april Zoë (Gyn)

19 april Britt (VK,2e afspraak)

Geplaatst

Face we zaten tegelijk te tikken!

Fijn dat alle uitslagen goed zijn bij iedereen!

Het is echt super leuk in babypark ik ben in kesteren geweest waar ga jij?

Zaterdag gaan we misschien ook!

Ik wil ook zo graag de hartjes horen!!! Vrijdag hoop ik!!!!

En morge trouwens alweer 14 weken,gaat echt zoooo hard!!!!

Liefsss

Geplaatst
Hobbesje wat een leuk idee om je zoon een t shirt aan te trekken op je verjaardag,leuke manier om te vertellen! Wist bij jullie ook niemand dat jullie in de mmm zaten??

Bij ons wisten het een aantal wel. Ouders, schoonouders, wat collega's en goede vrienden. Maar we hebben niet iedereen verteld hoever we waren. Mijn moeder heeft altijd K. opgevangen, zodat dat ook niet nodig was. Dus het zal voor de meesten een verrassing zijn.

Wat duurt het lang voor je de kinderwagen krijgt zeg... augustus pas. Maar goed dat je zo 'vroeg' al bent gaan kijken!

Geplaatst

He men

Dat buikje van jouw word al mooi rond en kan me voorstellen dat het niet echt fijn is om de zomer met een hele dikke buik op vakantie te gaan.

Heerlijk om straks lekker spulletjes te gaan halen en dingen klaar te maken dan gaat het ook snel.

Liefs Mika

Geplaatst

Thnx!! Zal vanavond een nieuwe buikfoto plaatsen!

Misschien kwam de wagen wel eerder maar ik wil de 2010 uitvoering dus duurd wat langer!!

XXXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden