Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo we zijn weer thuis van ons dagje "uit". Het is wel een hele onderneming telkens zeg ;) Om 8 uur de deur uit voor een afspraak van 10.40 uur, daar bijna een uur in de wachtkamer zitten wachten. Eindelijk naar binnen voor de echo, nog gezegd van dat bloedverlies maar dat was geen probleem, als de cyste er nog zat dan zou hij hem wel "even" aanprikken :o pfff gelukkig hij was weg. Het bms was dun maar dat kwam door de pil, en er zaten wat hele kleine eitjes.

Zelf maar begonnen over PICSI of IMCSI, we gaan nu Picsi doen, met het poollichaamonderzoek. Vanavond de laatste pil, en dan zaterdag starten met spuiten, het gaat dus eindelijk beginnen, ik ben helemaal opgelucht.

@Sannie hoe is het bij jou gegaan?

Liefs van Shanna

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Sannie wat balen zeg dat er geen follikels te zien zijn, daar hoop je toch op bij de echo.

Wij zijn weer thuis van ons dagje "uit" naar Dusseldorf. Het is wel een hele onderneming telkens zeg ;) Om 8 uur de deur uit voor een afspraak van 10.40 uur, daar bijna een uur in de wachtkamer zitten wachten. Eindelijk naar binnen voor de echo, nog gezegd van dat bloedverlies maar dat was geen probleem, als de cyste er nog zat dan zou hij hem wel "even" aanprikken :o pfff gelukkig hij was weg. Het bms was dun maar dat kwam door de pil, en er zaten wat hele kleine eitjes.

Zelf maar begonnen over PICSI of IMCSI, we gaan nu Picsi doen, met het poollichaamonderzoek. Vanavond de laatste pil, en dan zaterdag starten met spuiten 450 i.e. Menopur (verdeeld over de ochtend en avond), dan donderdag 4 maart de echo hier in nl. en dan zaterdag 6 maart in DD en dan hopelijk een afspraak voor de punctie.

Het gaat dus eindelijk beginnen, ik ben helemaal opgelucht.

Liefs van Shanna

Liefs van Shanna

Geplaatst

Hmm San, ik had toch anders gehoopt! Misschien een rare vraag, maar als je er nu nog een cyclus tussen laat zitten? Je hebt toch al een poging met meerdere follikels gehad? Zou het zo kunnen zijn dat je bv volgende maand wel meerdere follikels er hebt zitten? Hoop in ieder geval dat je een beetje goed te pas blijft van al die medicatie! Ik blijf je uiteraard volgen! liefs

Geplaatst

Shanna, voor jou beter nieuws. Fijn dat je kunt starten! Maar goed dat jezelf over PICSI bent begonnen, laten jullie ook assisted hatching toepassen? Succes!

Geplaatst

@Shanna, dus jij ook groen licht. Mooi dat die cyste in ieder geval weg is. Even benieuwd: bij jouw wel follikels al te zien?

@Zoë, nee, niet nog een cyclus wachten. Ik word in april 44 en hoe langer ik nu 'wacht', hoe minder vertrouwen ik zelf ga krijgen. Zoals Caroline al schreef: het hoeft niets te zeggen dat we nu nog geen follikels zagen. Zeker omdat mijn linker zo wie zo moeilijk bereikbaar is...

We gaan er deze poging gewoon weer voor en wellicht dat ik gewoon beter reageer op de Gonal!

:gekruiste vingers 1

Geplaatst

@Zoe wij laten het poollichaamonderzoek doen (dan kijken ze of de bevruchte eicel genetische afwijkingen heeft) vanwege mijn leeftijd en "oude" cellen. En dan heb je automatisch ook assisted hatching (twee voor de prijs van één) omdat ze die schil moeten openmaken voor het onderzoek.

@Sannie aan de rechterkant zaten een paar hele kleintjes maar daar zei hij verder niets over, het BMS was dun bij de vorige echo was die mooi dik (ook raar want ik ben nog steeds aan de pil) maar dat was normaal omdat ik aan de pil ben.

Maar jij begint nu toch ook pas met spuiten, lijkt me dan dat er ook niet veel of niets te zien is. Heeft de arts bij jou dan aangegeven dat er wel wat te zien zou moeten zijn? Ik dacht altijd dat je lichaam na de ongesteldheid weer eitjes aanmaakt, omdat dan de cyclus weer gaat beginnen.

Liefs van Shanna

Geplaatst

jeetje meiden, niet bij te houden hier!

@sannie, wat balen dat er geen follikels te zien waren. Maar wel goed dat we inmiddels zelf halve artsen zijn, en dus mondig genoeg om mee te denken en dat ook te laten weten :-)

@ Shanna, klinkt goed bij jullie, maar wel een mijl op zeven iedere keer naar Dusseldorf. Wij wonen 5 min van het ziekenhuis af, das wel zo makkelijk. Maar mag ik vragen, wat zijn IMSI, PICSI en assisted hatching? ik ken inmiddels veel termen, maar deze nog niet...

Geplaatst

By the way:

@ noa: welkom!

@ caroline: vanavond aan het gifmengen? Wel een gedoe volgens mij... Maar het doel is goed :-)

Zijn er morgen nog spannende afspraken voor sommigen van ons?

Geplaatst

Fren,

Voor ons is woensdag een heel klein beetje spannend.

Dan krijgen we te horen of dat we meteen door kunnen/mogen met de derde poging.

Wij gaan nu voor de eerste keer naar De Geertgen in Elsensorp. (hebben begin jan. wel al een intake gesprek daar gehad)

We zijn nu weg bij het Catharina, de rede zal ik hier niet nog eens neer zetten, zijn zoveel dingen waar we daar tegen aan liepen.

De grootste rede is dat er 1 cryo weggegooid is. (ze zaten met 3 in 1 rietje en waren alle 3 goed ontdooid, dus....)

Ben er nog steeds :evil2:over!

Maar goed, dit is een ander topic, sorry voor m'n bovenstaande reactie.

Shanna,

Super dat die cyste weg is!

Op naar het beginnen met de injecties, succes ermee.

Geplaatst

@Spaatje: heb je vandaag je punctie gehad?

@Fren: PICSI is een nieuwe methode voor de selectie van geschikte zaadcellen in een ICSI behandeling.

De kop van de rijpe zaadcellen hebben aan de buitenkant een receptor voor Hyaluronzuur (Hyaluronan). Onrijpe zaadcellen hebben deze receptor niet. De combinatie van deze eigenschap van de rijpe zaadcellen en het feit dat Hyaluron een belangrijk bestandsdeel is van de schil die de eicel omgeeft, maakt het mogelijk dat deze zaadcellen aan de eicelschil kunnen hechten, binnen dringen en eventueel de eicel bevruchten.

Bij de zaadcel selectie bij de standaard ICSI methode wordt geen onderscheid gemaakt tussen rijpe en onrijpe zaadcellen. Bij de PICSI methode daarentegen wordt juist van de eigenschap van rijpe zaadcellen gebruik gemaakt. Hiertoe is een deel van een cultuveringsschaaltje met Hyaluronan bedekt zodat de rijpe zaadcellen zich hieraan zullen hechten. Na de hechting van de zaadcellen zijn deze te gebruiken door met de ICSI naald deze voorzichtig weer van het oppervlak los te maken. Hierna worden de zaadcellen gebruikt voor injectie. Er vindt met deze methode geen schade aan de zaadcellen plaats.

IMSI is een nieuwe methode voor de selectie van geschikte zaadcellen voor de bevruchting in een ICSI behandeling.

De IVF groep van Prof. Bartoov heeft in 2003 een verfijning van de ICSI techniek, de IMSI (Intracytoplasmic Morphologically Selected sperm Injection), ingevoerd. Deze methode is in eerste instantie ontwikkeld voor patiënten met voorafgaande ICSI behandelingen zonder zwangerschap.

Bij de standaard ICSI methode worden zaadcellen met een 200x vergroting geselecteerd voor bevruchting. Bij de IMSI wordt een 6500x vergroting gebruikt waardoor bepaalde kenmerken van de zaadcel beter zichtbaar worden (zie onderstaande afbeeldingen). Dit is een geheel veilige methode voor het selecteren van de beste zaadcellen.

Assisted Hatching: Ondanks alle goede uitgangswaarden, mooie embryos goede spermakwaliteit, leidt het bij de IVF niet altijd tot een zwangerschap. Literatuur duidt aan dat een van de oorzaken van het uitblijven van een zwangerschap het niet uittreden van het embryo kan zijn. Een verharde eicelschil, zoals eventueel kan voorkomen bij oudere patienten en bij ingevroren eicellen, kan hiervan de oorzaak zijn.

Met behulp van een speciale lasermicroscoop wordt een klein gat gemaakt in de schil van de eicel waardoor in een later stadium het embryo naar buiten kan treden en zo kan innestelen in de baarmoeder.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Ja vanavond gifmengen!! Ben benieuwd... Zal wel even verslag doen, misschien daarna nog, anders morgen.

Wat betreft die follikels: ik ben eigenlijk eerder verbaasd dat ze bij sommigen wel al te zien zijn, zonder te zijn begonnen met stimuleren! Zoals ik het altijd heb begrepen heb je, als je geen IVF of ICSI doet, normaalgesproken 1 eitje dat te zien is en soms 2, in elke eierstok 1. Dus ik zou me niet druk maken in dit stadium!

Caroline

Geplaatst

Ha Wish en Maris, inderdaad nog wat 'bekende' van het vorige topic.

Ik zal jullie op de hoogte brengen van het gesprek morgen. We hoeven er pas om 18.00 uur te zijn, dus wordt morgenavond pas denk ik. Wish ik begrijp dat er bij jou een maand tussen zat. Was je lichhaam nog niet volledig hersteld of zo. Ik hoop eigenlijk dat ik meteen verder mag, maar ja ik hoor het wel. Ik zit er een beetje doorheen. Net te horen gekregen dat mijn buurvrouw weer zwanger is (van nr. 4). Wij waren tegelijk zwanger vorige keer. Alleen toen is ons lieve meiske na 6 maanden alsnog overleden en word ik nu elke dag geconfronteerd met hun prachtige zoontje. Elke keer denk ik dan, nu zou ons dochtertje ook zo groot ongeveer zijn. etc. Daarnaast is mijn vriendin zwanger, mijn schoonzus en mijn collega/vriendin. Ik kan dus nergens komen zonder telkens geconfronteerd te worden met zwangere buiken. Ik gun echt iedereen alle geluk van de wereld hoor, maar mezelf ook.

Sorry dames, ik moest het ff kwijt. Het gaat straks wel weer wat beter denk ik.

Liefs Noa

Geplaatst

Sannie,

Ik vind het echt heel erg voor je, ik kan me goed voorstellen

dat je erg gefrustreerd bent.

Hoe gaat het nu verder?

Fren-1976

Ik had het al eerder gevraagd, maar ik was toch benieuwd?

Ben je nog steeds aan het wachten op je menstruatie?

Dit weer doet ons helemaal niet goed, hier wordt je toch echt

depri van....

Maar denk even aan de lente, de zon en aan heel veel groene regeltjes!!

Dan krijg je misschien weer een lach op je gezicht:icon_flower:

Hermien

Geplaatst

Noa,

Pffff, dat is confronterend zeg van je buurvrouw!!

En al die andere bekende zwangere om je heen, moeilijk, moeilijk....

Natuurlijk gun je het een ander ook, maar je wil het zo graag ZELF ook zijn en dat doet zo zeer!

Het is het beleid van het Catharina om een rustmaand te houden.

Ik lees het wel eens vaker hier dus ben niet de enige geweest.

Je wil zo snel mogelijk door gaan, dat ben ik volledig met je eens!

Geplaatst

Hoi allemaal

Ook wij hopen eind febr begin maart ons aan te melden voor de 2 isci

de eerste keer hebben ze bij mij niet de linkerkant aangeprikt konden ze niet bij nu willen ze het via de buitenkant proberen laparoscopie .

ciska de punctie mag ik vragen waarom ze die via laparoscopie willen gaan doen

wens iedereen heel veel geluk !!

Geplaatst

@ Shanna, dank voor de aanvulling op mijn medisch woordenboek :bravo: Zal eens kijken of ze deze behandelingen ook in het VU doen, want er zijn bij ons maar extreem weinig zaadcellen

@ Wish, ik kan me zo goed voorstellen hoe dat moet voelen! Ik heb volgens mij je verhaal wel een keer in een ander topic gelezen. Ik ben in ieder geval blij dat ze onze eicellen (10 stuks) in 4 rietjes hebben gedaan: 2x3 en 2x2. Het kan immers maar zo zijn dat er maar 5 zaadcellen gevonden worden, en dan hebben we dus nog een kans. Maar goed, dit zijn dus geen emmies, das nog ff een stappie erger. Heel veel succes woensdag, kan me heel goed voorstellen dat jullie weggaan en heb goede dingen over Geertgen gelezen.

@ Noa, ik denk dat we allemaal dit gevoel kennen: in mijn hockeyteam zijn er momenteel 4 zwanger, en dat is de afgelopen jaren iedere keer zo geweest... Veel succes morgen (late afspraak, trouwens, wel fijn ivm combineren met werk denk ik?)

@ Hermien, nee, nog steeds niet ongesteld!! Heb vorige week maandag volgens mij mn eisprong gevoeld, dus dan zou ik volgende week maandag of dinsdag ongesteld moeten worden. Als dat niet het geval is ga ik maar eens bellen, want dan is het 9 weken geleden dat ik ongi was, zelfs voor mij een record!!

@ Caroline, goed man, dat gifmengen! Al vond ik zelf de gonalpen ook wel erg fijn! Mbt de follikels: volgens mij lagen er bij mij bij de uitgangsecho een paar klaar, maar dat kan ook te maken hebben met mijn PCOS. Dan is de rijping allemaal wat minder georganiseerd zeg maar...

@ Daniela: welkom! Klinkt heftig, punctie via laparoscopie. Vond de normale manier al hel...

Volgens mij iedereen gehad nu :-) Comp gaat nu uit, heb hele avond zitten werken...

Liefs

Fren

Geplaatst

Goede morgen!

Jeetje, het is echt niet bij te houden hier, wat een verhalen allemaal. Binnen 1 dag staan er zoveel reacties dat ik niet de mogelijkheid zie om op iedereen persoonlijk te reageren!

Bij veel reacties denk ik: poeh, heftig!

Kimmie, veel succes vandaag!

Ik wacht nog even 'vrolijk' :p door op mn menstruatie, dan kan ik me aanmelding voor de 1e ICSI. Zou deze week moeten beginnen!

Voor degenen die moeten werken (zoals ik): WERKZE!

Voor degenen die vrij zijn: veel plezier!

Groetjes!

Paula.

Geplaatst

Hey Nathalie, hoe is de 1e spuit Deca gisteren gegaan?

Lees dat Kimmie en Megan vandaag hun priksinstructie hebben. Suc6 meiden...

Geplaatst

Wat een verhalen allemaal, ja als je even niet leest kun je het

allemaal maar moeilijk bij houden.

Ik lees veel verhalen over jullie en dan denk ik bij mij zelf, dan heb

ik eigenlijk niets te klagen.

Een gewone icsibehandeling zonder andere problemen!

Ik wens iedereen die begint met spuiten, veel succes toe en daar

mag ik mij dan volgende week ook bijvoegen, kan haast niet wachten...

En dan ben ik ook eindelijk van de pil af, daar heb ik vaak nog meer

last van, dan van de hormonen, gek he'!!

Vraagje: Bij de 1e icsi heb ik met gonal gespoten, maar daar zijn ze

bij mijn ziekenhuis vanaf gestapt en begin nu met puregon.

Wat is het verschil tussen deze beide spuiten?

Allemaal succes, en werk ze vandaag, of geniet van een heerlijke

vrije regenachtige dag, zoals ik, HA,HA!!!

Hermien:aaaflowersmiley:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden