Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dat verschil heeft denk ik te maken met lange/korte protocol. Ik moest ook 13 euro zelf betalen voor de utrogestan, maar opgeteld was de deca, de gonal en de pregnyl ruim 1000 euro. En dan heb ik nog extra gekregen ook, want te weinig gonal...

Jaja meiden, dure hobby dit, zwanger willen worden

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik moest de eerste keer 12 euro bij betalen. En de vorige keer 10 euro dus het is volgens mij elke keer anders hier.

Die emmertjes kun je bij elke apotheek als het goed is gratis ophalen en weer inleveren.

De foliumzuur moet ik ook zelf betalen.

Wat een verschillen overal.

Geplaatst

Nou dan zal ik ook maar ff reageren, nu we toch aan het vergelijken zijn. Whahaha!

Ik moest beide keren rond de €14 betalen voor die 'mutsenbollen'.

De naaldencontainer heb ik erbij gevraagd, deze is volgens mij altijd gratis.

Foliumzuur heb ik van het merk Mama&Baby.

Heb eerst ook andere geprobeerd van kruidvat of die ik op recept van de apotheek kreeg maar die boer ik de hele dag op en geloof me dat is niet smakelijk.

(Slik al zo'n 2,5 jaar Foliumzuur)

Sannie,

Wat vervelend zeg van je mannetje, beterschap voor hem!

Lfs

Geplaatst

Vonnie,

Bij mij kwam mijn ongie een paar dagen later dan anders na de eerste mislukte icsi.

Terwijl ik anders de klok erop gelijk kan zetten.

Fren,

Jeetje, wat een naar bericht van de vader van je vriendin.

Sterkte!

Lfs

Geplaatst
Zijn er ook mensen die ongeveer eind februari gaan starten met het lange protocol??Eind deze maand ongi te worden dan moet ik de 21ste dag decapeptyl gaan prikken en dan na mijn nieuwe ongi de 3de dag puregon erbij.

Liefs Bianca

Ja, ik hoop ook eind februari ongestelf te worden en moet dan ook 21 dagen wachten op de decapeptyl!

Pff, wat zit het leven soms toch oneerlijk in elkaar. De vader van mijn beste vriendinnetje heeft gisteren te horen gekregen dat ie een ongeneeslijke vorm van kanker heeft. Die man is echt het toonbeeld van fitheid, maar schijn bedriegt dus kennelijk...

Jeetje wat erg!

Succes!

Hier vandaag allemaal wat minder... Mijn mannetje is 2,5 week geleden met het snowboarden (tijdens onze vakantie) flink op z'n rug geknald. Hij liep al bij de fysio.. *zucht* en vond het al geen goed idee. Maar toch die piste op he... Net z'n meds opgehaald (Diazepam en Tramadol), hoop dat hij deze niet al te lang hoeft te slikken, want dat kan niet goed zijn voor z'n zaad... Vanmiddag ook nog even naar het zh voor een x-ray..dus ik hoop echt dat het niet al te ernstig is... wordt nu dubbel duimen:

Ook balen zeg, nu maar hopen dat hij snel van de medicijnen af is!

Groetjes,

Paula.

Geplaatst

Hoi ladys mag ik me hier ook aansluiten? Wij hebben maandag onze tweede uitgangsecho (kon nog niet starten vanwege een cyste) en hopelijk kunnen we dan beginnen (we gaan voor de 1e keer ICSI). Volgens de arts zou rond 7 maart de punctie plaats kunnen vinden.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Shanna,

Natuurlijk ben je van harte welkom!

Neem aan dat je het ´korte protocol´ gaat volgen?

Heel veel succes en schroom je niet om hier veel te gaan reageren, het is verslavend hoor!

Lfs

Geplaatst

Hi Wish bedankt voor je welkom. Ik zit al wel op meerdere topics hier maar echt actief is het daar niet. Zo te zien zijn jullie hier wel actief, leuk en gezellig.

Het lijkt erop dat het het korte protocol is (als ik zo het een en ander op de topics lees), maar eerlijk gezegd geen idee, de arts heeft daar nog niets over gezegd, hij loopt niet op de zaken vooruit en ik heb er nog te weinig verstand van om specifiek vragen te stellen, als het goed is krijg ik maandag alle info.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Meiden even een vraagje tussendoor:

Hoeveel en hoe vaak moeten jullie straks de utrogestan gebruiken volgens de verpakking.

Bij mij staat er 3x daags 2, maar is dat niet veel. Ik kan me niet goed herinneren of me dit is vertelt???

Geplaatst

Ik heb ook beide keren 3xdgs 2 bolletjes in moeten brengen dus dat is voor mij normaal.

Er zijn misschien ook mensen die minder gebruiken dat weet ik niet?

Succes, valt allemaal wel mee hoor.

Inlegkruisje in je slipje en schieten met die bollen. :ygg:

Geplaatst

dank voor je antwoord Wish, ach ik maak me om de bolletjes niet zo druk hoor, maar kon me echt niet de hoeveelheid ervan herinneren. Ik dacht het zal toch geen foutje zijn.

wel een idee, even flink wat inlegkruisjes aanschaffen.

Hebben jullie dat trouwens ook soms zo na een gesprek, dat je laten bepaalde dingen opeens niet meer weet. Zoveel informatie...

Ik ben altijd blij dat ik kan mailen..

Geplaatst
Hebben jullie dat trouwens ook soms zo na een gesprek, dat je laten bepaalde dingen opeens niet meer weet. Zoveel informatie...

Ik ben altijd blij dat ik kan mailen..

Ja erg is dat hè. Nu ben ik zover dat ik pen en papier meeneem, ik vind het wel genant om die uit de tas te halen maar ik ben al zo vaak iets vergeten, dat vind ik eigenlijk nog veel erger.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Daarom ga ik nooit alleen zodat wanneer ik iets vergeten ben dat mijn vriend of moeder nog weet wat er gezegd is. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik de helft mis.

Fren het leven is inderdaad oneerlijk.

Hier vandaag ook zo'n k#^*t dag mijn vriend moet er voor waarschijnlijk een paar weken uit op het werk omdat het werk op is. Nou hopen dat het echt voor een paar weken is.

En mijn schoonvader heeft sinds een paar weken zo'n giga pijn in de heupen/lies dat ze niet meer weten wat het kan zijn na allerlei testen waar niks uitkomt nu zijn ze aan het kijken of het botkanker is waar zijn moeder ook al aan overleden is. Dus wat in de familie zit.

Dus nou maar hopen dat dat het niet is.

Geplaatst

Het maris, wat erg van je schoonvader. Maar ik heb nooit gehoord dat botkanker erfelijk is, of wel? Maar afwachten dus nu. Totdat de diagnose is gesteld is er hoop!

@ Lonneke, ik moest ook 3x2 bolletjes. Er moet ongeveer 8 uur tussen zitten, dus ik bracht ze bij opstaan, rond 3 uur en voor het slapen gaan in. En ja, zorg voor inlegkruisjes, want het wordt een kliederboel!

@ Shanna: ik ga zelfs nog wat verder: hier ligt thuis een kladblok waarop ik al mn vragen noteer. Kladblok gaat iedere keer mee naar het zh, want anders vergeet ik de helft te vragen. Oja, en welkom hier!

@ Sannie: hoe was het gisteren in het ziekenhuis?

Ik moet zeggen dat ik het momenteel wel een beetje veel vind worden. We hebben zoveel aan ons hoofd; mijn schoonvader is opgegeven (al 30 jaar nierpatient en heeft nu een bloedziekte erbij. Haalt waarsch eind vh jaar niet), dit hele traject, op mn werk loopt het even wat minder lekker... Soms zijn er van die momenten dat ik het liefst met mn hoofd onder de dekens wil blijven liggen.

Komt nog bij dat die ongesteldheid van mij - of liever het ontbreken ervan - inmiddels historisch vormen aan het aannemen is. Dinsdag is het 8 weken geleden dat ik ongi was!!! Ik ben onregelmatig, maar dit is zelfs voor mij een record. Ik wil zo graag weer door!

Vanmiddag lekker even uitwaaien op het strand, hoop dat ik daarna wat minder zwaarmoedig ben :huh1:

Geplaatst

@Fren, kan me voorstellen dat het allemaal ff teveel wordt. Het is ook allemaal niet niks wat je momenteel in je leven hebt 'lopen'.

Ga er maar lekker even van genieten op het strand. Nu kan het nog, want vanaf morgen is er de hele week regen voorspeld ;-)...

@Maris, ook bij jou is er veel aan de hand leest ik. Sterkte meis..

@Shanna, da's snel zeg als je al op de 7e een punctie zou hebben. Loopt het allemaal volgens plan he..

Hier nog steeds de rug met de man. Foto's hebben geen uitsluitsel gegeven; in ieder geval niets te zien m.b.t. zijn ruggegraat en bekken. We hebben net met de huisartsenpost gebeld, want hij kan niet op of neer van de pijn. Ze bellen terug of er een zwaarder recept opgehaald kan worden, want de Diazepam en Tramadol doen niet zoveel voor hem.

Geplaatst

@Fren wat ellende zeg, en vaak krijg je dan ook alles tegelijk, sterkte ermee, hopelijk gaat de zon snel weer schijnen voor jullie.

Kunnen ze de ongesteldheid niet opwekken?

@Sannie leuk je hier ook weer tegen te komen, wat balen zeg en al helemaal dat ze niets kunnen vinden, hopelijk helpen de pijnstillers. En heeft het geen invloed op je traject, gelukkig heb je nu je rustmaand.

Groetjes van Shanna

Geplaatst

Fren,

Ga maar heerlijk uitwaaien. Ff de kopzorgen proberen weg te laten waaien!!

Het is niet niks wat je allemaal mee moet maken.

Sterkte!

Maris,

Heel veel sterkte met het wachten op de uitslagen van je schoonvader!

Ik ga voor jullie duimen hoor, heel hard!

Sannie,

Nog steeds zo'n pijn en ze hebben niks kunnen vinden op de foto's.

Gelukkig maar dat ze niks hebben kunnen vinden, maar wel frustrerend om die pijn te blijven houden.

En dan nog pijn ondanks de Tramadol en Diazepam, jeetje miena!

Lfs

Geplaatst

hoi meiden, ik begin vandaag met prikken van Gonal F. en dan vanaf morgen ook cetrotide. hopen dat het lukt dit keer.

groetjes.

Geplaatst

Hoi Ikkie,

Zo te lezen hebben wij zo ongeveer hetzelfde meegemaakt.

Wij gaan ook aan onze derde poging beginnen.

Uhm, wat doet Cetrotide?

Ik gebruik Decapeptyl en na ongeveer 14 dagen Gonal-f erbij.

Dan na ongeveer 14 dagen is de punctie.

En bij jou?

Geplaatst

Hoi Ikkie

Heel veel succes met de derde poging.

Wij gaan ook binnenkort met onze derde poging beginnen in Dusseldorf.

Groetjes Maris

Geplaatst

Hoi meiden,

Schroom niet om een pauze te nemen als het je teveel wordt. Natuurlijk wil je liever geen pauze nemen, maar het kan je heel goed doen. Wij hebben vorig jaar bijna 6mnd pauze genomen. Door omstandigheden werd het ons ook echt te veel (mn vriend betrokken bij een ernstig ongeluk, daardoor geen werk (en géén uitkering! Want hij is zelfstandige) en eendreigende verkoop van ons huis. Tegen mn gevoel in toch een pauze genomen: ik moet zeggen dat ik er heel erg blij mee ben dat we dat hebben gedaan.

Nu is alles is een rustiger vaarwater en kan ik me meer ontspannen richten op de behandeling.

Meiden, succes!

Groetjes van Paula.

Geplaatst

Ikkie en Shanna, heb julle er ook tussen gezet..

Aline, 1e intake zh maart

Annema, IVF-1, start Deca 13-02, 27-02 echo, 01-03 start Puregon, punctie 08-03?, lang protocol

Bianca1, ICSI-2, start maart, lang protocol

Catootje, IVF-2, 26-02 1e spuit

Ciska, IVF-1, start Deca 31-03, start Puregon 07-04, lang protocol

Elinorac, ICSI-3, start Menopur vermoedelijk eind februari, begin maart

Eslief, ICSI-1, start Lucrin 19-02, uitgangsecho 02-03

Fren-1976, cryo terugplaatsing (maart)

Hermien, ICSI-2, start Deca 05-03, 1e echo 16-03, lang protocol

Ienie minie, cryo terugplaatsing (maart)

Ikkie, IVF-3, 20-02 start Gonal-F, 21-02 Cetrotide

Kaykay, 2 cryo terugplaatsing (maart)

Kimmie, IVF-1 23-02 prikinstructie, ca. 08-03 start hormonen

Lala, ICSI-3 met AH, 2e gesprek DD 06-03, ca. 20-03 start spuiten

Lonneke, ICSI-1, 26-02 prikinstructie, begin maart start Gonal-F, korte protocol

Maris83, ICSI-3, start de pil begin maart, dan deca, lang protocol

Megan, ICSI-1, intake zh 23-02, punctie 20-04

Miki, IVF-3, start maart, lang protocol

Moontje, IVF-2, 18-02 start Lucrin, week erop start Gonal-F

Nath82, ICSI-1, start Deca 22-02, 05-03 echo, lang protocol

NicoleZ, IVF-2, start maart

Nolan, cryo terugplaatsing (maart)

Paula, ICSI-1, 18-02 prikinstructie, 21e dag cyclus start Deca, week erna Gonal-F, lang protocol

Sannie66, IVF-2, 22-02 echo, start Synarel 2e dag cyclus -26-02?-, kort protocol

Shanna42, ICSI-1, 22-02 uitgangsecho, punctie 07-03 ?, kort protocol

Sharon24, ICSI-1, prikinstructie 11-02, 04-03 start Deca

Suus77, Cryo (blast) 08-03 start suprefact verwacht eind maart de TP

Tinusje, IVF-2, start maart

Vanessa, cryo terugplaatsing (maart), 1e dag cyclus start hormonen

Vonnie6, IVF-2, start Deca maart en 3e cyclusdag start Menopur, kort protocol

Wish, ICSI-3, 24-02 gesprek zh, ws. start 03-03

Geplaatst

@Fren en Wish, ik heb vanmiddag 10mg (hij had eerst 5) Diazepam tabletten gehaald en i.o.m. de huisartsenpost mag hij wat meer pillen slikken. Hij kijkt nu uit z'n ogen alsof hij een stikkie heeft gerookt ;-). Maar het geeft wel wat meer verlichting nu.

En Fren, ben je lekker uitgewaaid?

@Shanna, rustmaand is voorbij. Maandag de uitgangsecho en dan wachten op mijn cyclus. Deze verwacht ik ook volgende week.

@Paula, herken dat wel. Ik was ook zo van elke maand is er 1, dus doorgaan. Zeker omdat ik er niet jonger op word. Maar ben toch blij dat ik februari niet met de hormonen e.d. bezig heb hoeven zijn...

Geplaatst

Als ik het goed tel zijn we al met 31 personen hier aanwezig op het lijstje. (wat Sannie ontzettend mooi heeft gemaakt) :uwoman:

Het gaat dan hopelijk een lang lijstje worden in het topic "testen in maart"

en "testen in april"

Meiden ben blij dat ik dit forum heb gevonden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden