Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En daarna natuurlijk het topic "wachten op de eerste echo"

Kom op he meiden we gaan er met z'n alle voor!

:icon_pink_babydust:

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sannie,

Fijn dat je mannetje nu stoned uit zijn ogen kijkt, dan blijkt het gelukkig te gaan werken!

Als je op 26-2 kan beginnen, wanneer heb jij dan ongeveer de punctie?

Geplaatst

Wish, in november had ik 12 dagen na de start van de hormonen mijn punctie 3 dagen erna de tp. Dus als donderdag mijn menstruatie komt, dan start ik vanaf dag 2 met de Synarel (cyclus stillegen) en op dag 3 beginnen met de Menopur. Dan zou ik -als alles meezit- zo rond 11/12 maart mijn punctie kunnen hebben...

Eerst maar eens afwachten maandag. Ik hoop gewoon dat er dan al follikels zichtbaar zijn zoals bij mijn poging in november. In januari zagen we nl. nog niets zitten tijdens die echo. En deze echo was niet een paar dagen voor aanvang van mijn volgende cyclus, maar op mijn 2e ongi dag....

Geplaatst

Hoi Hoi Dames

Nou wij hebben tevens ook groen licht gekregen en we hadden 18/2 de 2e intake en ik kan in maart bij de eerstvolgende cyclus gaan beginnen met het slikken van de pil en dan ongeveer 3wk verder beginnen met de decapeptyl

Dus we zijn super blij dat we nu kunnen beginnen aangezien de wachtlijst ook behoorlijk lang was en is

Dus alle meiden ,Erg veel succes met de behandelingen en dat al onze wensen in vervulling mag gaan!!!

Groetjes Elvira

Geplaatst

Hee Sannie wat lief dat je ons er ook bij hebt gezet. We hebben dus allebei maandag de echo, ben jij nu dan ook aan de pil?

Dit is zeker een leuk forum, lekker actief. Ook ik ben blij jullie gevonden te hebben.

Misschien komen we nog wel bij shownieuws met zoveel zwangere in één ronde hahahaha we gaan ervoor.....

Liefs van Shanna

Geplaatst

Shanna, nee ben niet aan de pil. Je kunt bijna de klok gelijkzetten op mijn cyclus, en doe graag het korte protocol; dus alles in 1 cyclus...

Ik duim met jullie mee Wish en Shanna dat we een babyboom veroorzaken de komende maanden! Zou dat wat zijn dan?

By the way Wish, ik ga bijna :shower: van je complimentje...

Geplaatst

Elvira, ik heb je er ook even tussen geplakt ;-)

Aline, 1e intake zh maart

Annema, IVF-1, start Deca 13-02, 27-02 echo, 01-03 start Puregon, punctie 08-03?, lang protocol

Bianca1, ICSI-2, start maart, lang protocol

Catootje, IVF-2, 26-02 1e spuit

Ciska, IVF-1, start Deca 31-03, start Puregon 07-04, lang protocol

Elinorac, ICSI-3, start Menopur vermoedelijk eind februari, begin maart

Eslief, ICSI-1, start Lucrin 19-02, uitgangsecho 02-03

Fren-1976, cryo terugplaatsing (maart)

Hermien, ICSI-2, start Deca 05-03, 1e echo 16-03, lang protocol

Ienie minie, cryo terugplaatsing (maart)

Elvirazonnetje, 18-02 2e gesprek zh, wachten op cyclus maart, start deca 3 weken in cyclus, lang protocol

Ikkie, IVF-3, 20-02 start Gonal-F, 21-02 Cetrotide

Kaykay, 2 cryo terugplaatsing (maart)

Kimmie, IVF-1 23-02 prikinstructie, ca. 08-03 start hormonen

Lala, ICSI-3 met AH, 2e gesprek DD 06-03, ca. 20-03 start spuiten

Lonneke, ICSI-1, 26-02 prikinstructie, begin maart start Gonal-F, korte protocol

Maris83, ICSI-3, start de pil begin maart, dan deca, lang protocol

Megan, ICSI-1, intake zh 23-02, punctie 20-04

Miki, IVF-3, start maart, lang protocol

Moontje, IVF-2, 18-02 start Lucrin, week erop start Gonal-F

Nath82, ICSI-1, start Deca 22-02, 05-03 echo, lang protocol

NicoleZ, IVF-2, start maart

Nolan, cryo terugplaatsing (maart)

Paula, ICSI-1, 18-02 prikinstructie, 21e dag cyclus start Deca, week erna Gonal-F, lang protocol

Sannie66, IVF-2, 22-02 echo, start Synarel 2e dag cyclus -26-02?-, kort protocol

Shanna42, ICSI-1, 22-02 uitgangsecho, punctie 07-03 ?, kort protocol

Sharon24, ICSI-1, prikinstructie 11-02, 04-03 start Deca

Suus77, Cryo (blast) 08-03 start suprefact verwacht eind maart de TP

Tinusje, IVF-2, start maart

Vanessa, cryo terugplaatsing (maart), 1e dag cyclus start hormonen

Vonnie6, IVF-2, start Deca maart en 3e cyclusdag start Menopur, kort protocol

Wish, ICSI-3, 24-02 gesprek zh, ws. start 03-03

Geplaatst

@Sannie bij mij was het gewoon zo bij de intake was ik net twee dagen ervoor ongesteld geworden dus de arts schreef de pil voor, ging ervan uit dat dat bij iedereen zo was, misschien alleen bij de eerste keer?! Ik ga er ervanuit dat als maandag de cyste weg is, ik dan stop met de pil en hopelijk laat de ongi dan niet te lang op zich wachten.

Groetjes

Geplaatst

he meiden, dat uitwaaien is een goed idee. Hoewel ik ging met het vriendinnetje om haar moed in te praten, heeft het mij ook wel goed gedaan. Heb nu met mn vriend afgesproken dat - als ik rond 2 maart nog niet ongi ben, we het zh even bellen, want dan duurt het wel erg lang.

Sannie, wel grappig dat ie een beetje stoned is, maar nu maar hopen dat het ook helpt...

Meidenm, dippie van vnmiddag is alweer wat afgezwakt hoor. Komt wel goed.

Geplaatst

@Fren, ben blij dat de wind je nare gevoelens en gedachten een beetje uit je hoofd heeft gewaaid meis...

En hier gaat het met de rug van de man wat beter... de spieren voelen niet meer zo als een blok beton... dus die spierverslapper doet eindelijk z'n werk ;-). Hij ging trouwens wel raar lullen hoor van de Tramadol...hahaha

@Shanna, ook bij de 1e keer geen pil hoor. Ik heb gewoon een hele regelmatige cyclus en hoeft niet 'op de klok' gezet te worden met de pil...

Geplaatst

@Sannie fijn dat het weer ietsje beter gaat met je mannetje.

Mijn cyclus is ook heel regelmatig maar daar is niet eens naar gevraagd, toch vreemd dan hè.

Groetjes

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb ook de pil gekregen, terwijl ik echt een regelmatige cyclus heb. In het ziekenhuis gaven ze aan dat ze dat bij bijna iedereen doen omdat ze niet voor verrassingen komen te staan. En volgens mij kunnen ze zo ook redelijk goed inschatten wanneer iedereen gaat beginnen en dus hoe druk ze het hebben.

Vandaag de laatste pil en dan wachten wanneer mijn ongi komt. Ben wel al begonnen aan de Lucrin. Heb er nu ook wel weer zin in.

Heb de afgelopen 2 weken gelijnd (met Prodimed), dat was geen succes. Ben al weer gestopt. Wel wat afgevallen maar zo ontzettend chagerijnig. Geef mij maar hormonen,daar heb ik een stuk minder last van!!! Was ook de mening van manlief.

Fijne zondag

p.s. Fren: weer wat opgebeurd?

Geplaatst

He moon, Klinkt goed allemaal weer bij jou! Ik ou ook wel wat af mogen vallen, maar ik kan die stress er ff niet bij hebben. Verder heeft het uitwaaien gister wel geholpen hoor. Ik werd gistermorgen gewoon even overvallen door een moedeloze bui denk ik. Nu weer vol goede moed verder. Ben maar gaan klussen vandaag (aan het huis welteverstaan :laugh:), dan schiet dat ookw weer op. Er liggen nog zoveel klusjes...

Geplaatst

Fijn dat het beter gaat Fren!

Ik heb vandaag ook zo'n dagje klussen, boekje lezen en verder was doen enz.... een typisch rommeldagje! Maar zo fijn.

X Moontje

Geplaatst

@ Fren, fijn dat je je weer wat beter voelt. Heel herkenbaar hoor, die moedeloze buien...maar ja ze komen en gaan ook weer meestal he. En soms mag je je ook zeker wel even ellendig voelen. Iets wat voor veel mensen vanzelfsprekend is, is dat voor ons niet he!!

Enne over klussen gesproken, richten jullie soms heel stiekum, voorzichtig al de babykamer in????

Hier even een gedichtje wat ik op internet vond, erg mooi en herkenbaar vond ik.

Dus voor alle dames:

Hoop.... doet leven

Soms staar ik voor me uit, en denk ik weer eens even,

Hoe onze toekomst luidt, komt er ooit nieuw leven?

Een leven van ons beiden, is in het lab ontstaan,

Maar zal het tot iets leiden? Zal de deling verder gaan?

Een positief gevoel, heb ik deze keer,

Halen wij ons doel? of storten we weer neer?

Soms ben ik erg bang, dat het niet lukken gaat,

Maar meestal duurt het niet lang, dat ik dat gevoel toelaat.

Snel krijg ik dan weer kracht, en zie de zonnestralen

Maar als je al zo lang wacht, dan mag je soms ook balen.

Alles draait toch steeds, om onzekerheid,

En krijgen wij dan reeds, de kroon op onze strijd?

Angst, hoop, twijfel en verdriet, dat heb je keer op keer,

Soms is er niemand die het ziet, of soms wil je dat niet meer.

Je wilt niet altijd zeuren, en doet dan vaak maar stoer,

Niet altijd lopen treuren, dat helpt toch ook geen moer.

Het MOET nu maar eens raak zijn

Denk ik dan ook steeds,

Zo’n mensje lief en klein.

Dan is het niet voor niets geweest…………………

Hoop dat jullie er kracht uit putten.

Lon

Geplaatst

Mooi gedicht Lonneke!

Ik ben ook vandaag wat gespannen voor morgen...en hoop heb ik zeker nodig..

Geplaatst

Hee Lonneke heel mooi gedicht thnx.

Sannie veel succes morgen.

Groeten van Shanna

Geplaatst

He Lon, super gedichtje, is idd hoe ik me voel.

En nee zeg, ik zou niet durven nu al aan een babykamer te beginnen!! We hebben een nieuwe deur gekocht, maar die was te breed en moest dus smaller geschuurd worden. Goede afleiding dus. Ik wil nog niks in huis hebben dat met baby's te maken heeft, mijn broer vroeg al of ik de familiewieg mee wilde nemen, want zijn zoontje was eruit gegroeid. Heb gezegd dat ie m maar op zolder moet zetten, maar dat ik m niet in mijn huis wil hebben totdat het echt nodig is... Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

@Shanna, jij ook meis, jij ook!

@Fren, de babykamer zit ingericht en wel al in mijn hoofd. Kleuren, meubels, de hele 'shabam'. Wil echter ook nog niets van babyspullen of kleertjes in mijn huis. Zou dat zelf ook raar vinden...

Geplaatst

Fren,

Dat heb ik ook.

Ik wil nog echt niks op zolder hebben liggen voor als.....

Eerst nog maar eens zien om zwanger te mogen raken en te blijven etc.

Mooi gedicht zeg, zat net met tranen in m'n ogen!!

Geplaatst

Haha Sannie, natuurlijk weet ik ook al precies wat ik wel en niet wil. Zelfde geldt voor geboortekaartjes en dergelijke.

Het enige dat ik al zo'n 5 jaar heb liggen - zelfs nog voordat we met onze kinderwens bezig waren - is een kinderwagen die ik voor 25 eurie op de kop heb getikt. Maar mn schoonmoeder eist zelfs momenteel dat ik die moet verkopen omdat dat volgens haar de reden is dat het niet lukt. Zó bijgelovig ben ik echter niet (en al die lab-uitslagen liegen immers ook niet). :icon_flower:

Geplaatst

Hier ook hoor, nog geen babyspul etc in huis, maar merk dus wel dat ik er soms stiekum wat over dagdroom. Inderdaad inrichten in je hoofd.

Bij ons in de omgeving ook mensen die van alles bewaren. Dan heb ik soms ook de gedachte..je kunt misschien nog lang wachten. Mijn vriendin bewaart nu ondertussen al 4 jaar spulletjes voor mij, maar heel lief houdt ze vol dat ik de enige ben die ze krijgt.

Fijn dat jullie het gedicht mooi vonden, WIsh was niet mijn bedoeling je te laten huilen:hugs2:

Geplaatst

Ook wij hebben nog niets voor de kinderkamer, wel hebben we veel kinderspeelgoed maar dat is voor neefjes en nichtjes en de kids van onze vrienden.

Wat we wel hebben is een lege slaapkamer met een behangetje wat ook voor een babykamer zou kunnen, dat komt omdat we vorig jaar in dit huis zijn gaan wonen en die kamer is dus zo goed als leeg en voor het behang hebben we dan wel iets gekozen wat ook in een kinderkamer zou kunnen, pastelkleuren in banen.

Groeten van Shanna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden