Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Heids, wat prettig dat je meteen in je volgende cyclus door mag en kan..

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Graag wil ik me aansluiten bij dit topic. Heb net mijn 2e IVF achter de rug, theoretisch de 1e. Afgelopen woensdag spatte mijn wereld uiteen. 's Ochtends kregen we te horen dat er geen bevruchting had plaatsgevonden en dat er dus 's middags geen TP zou zijn.

Ontzettend verdrietig, het is nu een dag geleden dat ik het hoorde. Zondag had ik de punctie, die 3 dagen waren killing.

Vanmiddag gesprek gehad in het ziekenhuis en het bleek dat het zaad van mijn man te slecht was voor IVF. De volgende poging wordt ICSI. En als alles goed gaat, mag ik eind maart weer starten... dus graag wil ik mijn ervaring met jullie delen.

Nu eerst wachten tot ik ongesteld word, dan op dag 5 een uitgangsecho en als dat er allemaal goed uitziet, mag ik dag 23 weer beginnen met de deca. ( eind maart dus).

Meiden die al bezig zijn, heel veel succes met de spuiten, punctie en tp!!

Groeten Sonja

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik sluit me bij dit topic aan. Ik moet vanavond beginnen met de pil, en dus over 17 dagen ws starten met decapeptyl. Ik denk dat ik ergens midden of eind april dan de punctie heb. (tjonge jonge,..... als ik dit zo schrijf denk ik: dat duurt toch nog lang!?)

Ik heb nog niet alles terug gelezen.... dus ik heb er geen idee van waar anderen nu mee bezig zijn of gaan starten, maar vanaf vandaag zal ik alles bijhouden! :alright:

Iedereen veel succes deze komende periode...... Groetjes Hanneke

Geplaatst

Hoi Hanneke,

Ben jij de Hanneke die me vandaag een berichtje had gestuurd? Erg lief van je, bedankt! Succes meid met deze poging. We gaan duimen met elkaar!

Geplaatst

Hoi Sonja.

Jemig wat een teleurstelling moet dit zijn!!!

Dan ben je al zo ver!! Zijn ze niet overgestapt op ICSI dan toen ze zagen dat het zaad van je partner erg slecht was.

Sterkte!!Liefs Bianca

Geplaatst

Wij hebben gister besloten een osteopaat te gaan bezoeken.Je hoort zoveel positieve verhalen hier over.Baadt het niet schaadt het niet denken wij.En krijgen het vergoed dus hebben niks te verliezen.8 maart heb ik de eerste behandeling.

Vind het erg spannend.Zijn er meerdere mensen hier op het forum die osteopathie gedaan hebben in combinatie met IVF/ICSI??

Liefs Bianca

Geplaatst

heej Sonja,

wat ik mij nu afvraag als ik je handtekening lees, telt dit dan als poging 3 of 2?

Hoop voor je dat het nu allemaal lukt !

Geplaatst

Sonja,

Jee, wat een ontzettend naar bericht om te horen te krijgen dat er geen terug plaatsing is.

In ieder geval wel heel erg welkom hier bij dit topic!

Han75,

Ook jij hier van harte welkom!!

Het lijstje wordt langer en langer en langer.

Hopelijk ook groen, groener, groenst! :confettistars:

Geplaatst

Hoi Sonja,

Ten eerste sterkte, toch even verwerken, wel fijn dat je snel door mag! Ten tweede vind ik het toch een raar verhaal van het ziekenhuis om over te stappen op IVF. Ze zien toch de kwaliteit van het zaad op de dag van de punctie? Dan kunnen ze er toch nog ICSI van maken? Is bij een vriendin van mij gebeurt (en ze is zwanger geworden, de geluksvogel). Het lijkt me een beetje een uitweg zoeken van het ziekenhuis, het zaad was te slecht... Ik ben er zomaar verontwaardigd over. Succes in ieder geval!

Caroline

Geplaatst

Dat is een mooi motto Wish, dat hoop ik ook :)

@ Bianca, dat schijnt niet te mogen. Als je voor IVF gaat en het zaad blijkt slecht te zijn dan mogen ze er geen ICSI van maken. Andersom mag wel, dus als je voor ICSI gaat en het zaad blijkt heel goed, maken ze er meestal half ICSI, half IVF van.

Of helemaal IVF. Raar hè, dat dat wel kan.

@ Heids, voor mij wordt het poging 3. Theoretisch qua verzekering gezien, wordt het mijn 2e poging.

Greeetzzzz

Geplaatst

Pfff, dat is dan wel een prettig iets dat het voor de verzekering als 'geen poging' wordt beschouwd.

Hoe zit dat dan? Daar zijn ook andere topics over zal daar eens gaan lezen.

Geplaatst

Caroline, mij is verteld.... als je start met een IVF-poging, mogen ze dat in een lab niet omzetten naar een ICSI.

En wij gingen voor IVF deze keer, omdat de SOT-test in het AMC goed genoeg was. En a.d.h.v. deze test wordt bepaald of het IVF of ICSI wordt.

En toen hadden we de pech ( om het zo maar ff te noemen) dat het die keer goed genoeg was voor IVF.

Stom dat ze over 1 nacht ijs gaan, maar ja.... medisch circuit, ziekenhuizen....pffff

Geplaatst

Wish,

De afgelopen poging waarbij het niet tot een TP is gekomen, maar wel een punctie is geweest, wordt door mijn verzekering als een poging gezien. Ik ben dus een poging kwijt, zonder dat ik een kans heb gehad.

MIjn ivf-poging van 2009 werd vlak voor de punctie gestaakt en dat wordt dan niet als een poging geteld, omdat ik officieel gezien nog in de stimulatiefase zat.

Geplaatst

Trouwens .... hoe lang hebben jullie moeten wachten tussen 2 pogingen?

Ik mag dus vrij snel weer beginnen, als alles goed gaat, volgende maand al.... maar ik vraag me af of dit wel goed is?

Mijn schoonzus zit in hetzelfde traject en zij vertelde me vandaag dat je minimaal een maand rust moet hebben, omdat ik anders minder follikels ga aanmaken?

Weten jullie hoe dat zit?

Dus volgens haar theorie zou ik dan eind april pas kunnen beginnen. Terwijl ik nu eind maart weer mag beginnen, terwijl ik afgelopen zondag de punctie gehad heb.

Ben benieuwd of hier ervaringsdeskundigen zijn :-P

Geplaatst

Hoi Sonja

Ook hier moet je er 1 menstruatie tussen hebben zitten.Hier willen ze ook dat je 1 maand rust hebt.Zodat je lichaam weer een beetje tot rust kan komen want het is allemaal niet niks.

Sterkte

Geplaatst

Hoi Sonja,

Die vriendin van mij zat in het EMC, net als ikzelf trouwens en daar hebben ze echt ter plekke besloten om er geen IVF maar ICSI van te maken! Dat kreeg haar man toen ook te horen, nadat het zaad was bekeken.

Ik ben ervaringsdeskundige: in december mislukte mijn tweede ICSI en ik moest verplicht een maand rust nemen om alle hormonen uit je lijf te krijgen. Dus wat ons zh betreft heeft je schoonzus gelijk.

Gek word je er toch van he, dat verschillende beleid dat al die ziekenhuizen voeren!

Caroline

Geplaatst

Sonja,

Sorry voor mijn reactie, ik had het niet goed begrepen!

Bij de Geertgen zeggen ze dat zodra je ongesteld bent geweest je weer kan beginnen aan de volgende poging.

Op 11 febr is onze Icsi mislukt en ik mag op cyclusdag 21 (is 3 maart) weer beginnen met Deca.

Als je eind maart mag/kan beginnen ben je denk ik ook al ongesteld geweest, toch?

(Wil niemand tegen het hoofd stoten, niet iedereen heeft een cyclus waar je ongesteld wordt)

Geplaatst

De eerste 2 pogingen (en cryo poging) hebben we bij het Catharina gedaan.

Hier moest ik wel een rustmaand houden tussen de 1ste icsi en cryo terug plaatsing.

Dus..... weer wat anders.

Geplaatst

Geeft niet Wish, heb het je vergeven.... ;)

Maar dan is dat beleid bij ons hetzelfde! Als het goed is, word ik over een week of ongesteld. Dat is dan ongeveer 2 weken na de afgelopen punctie.

Dan op dag 5 uitgangsecho en als dat er goed uitziet, mag ik op dag 23 weer beginnen met de deca. en dat zal ergens eind maart zijn.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Sonja,

Bij ons doen ze dit wel.

De eerste keer ivf was het zaad van mijn vriend erg slecht en wilden ze wel icsi gaan doen.Anders heb je alles voor niets gedaan.Mijn vriend vond het apart dat het zo slecht was dus is nog een keer gaan proberen en toen was het wel goed.Dus hebben we het toch bij IVF gehouden.Maar anders hadden ze bij ons wel ICSI gedaan.

Gek he dat ieder ziekenhuis/kliniek een ander beleid heeft!!

Geplaatst

Even weer een update... Han en Sonja er tussen gezet...

Aline, 1e intake zh maart

Annema, IVF-1, start Deca 13-02, 27-02 echo, 01-03 start Puregon, punctie 08-03?, lang protocol

Bianca1, ICSI-2, start maart, lang protocol

Catootje, IVF-2, 26-02 1e spuit

Ciska, IVF-1, start Deca 31-03, start Puregon 07-04, lang protocol

Elinorac, ICSI-3, start deca 20-02, start Menopur 22-02, 1e FM 01-03

Eslief, ICSI-1, start Lucrin 19-02, uitgangsecho 02-03

Han75, IVF-2, 25-02 start pil, na 17 dagen start deca, midden/eind april punctie?, lang protocol

Fren-1976, cryo terugplaatsing (maart)

Hermien, ICSI-2, start Deca 05-03, 1e echo 16-03, lang protocol

Ienie mienie, cryo terugplaatsing (maart)

Ikkie, IVF-3, 20-02 start Gonal-F, 21-02 Cetrotide

Kaykay, 2 cryo terugplaatsing (maart)

Kimmie, IVF-1 23-02 prikinstructie, ca. 08-03 start hormonen

Lala, ICSI-3 met AH, 2e gesprek DD 06-03, ca. 20-03 start spuiten

Lonneke, ICSI-1, 26-02 prikinstructie, begin maart start Gonal-F, korte protocol

Maris83, ICSI-3, start de pil begin maart, dan deca, lang protocol

Mariëtte, IVF-2, start april

Megan, ICSI-1, intake zh 23-02 + prikinstructie, punctie 08/09-03, kort protocol

Miki, IVF-3, start maart, lang protocol

Moontje, IVF-2, 18-02 start Lucrin, 25-2 start Gonal-F, 5-3 1e echo

Nath82, ICSI-1, start Deca 22-02, 05-03 echo, lang protocol

NicoleZ, IVF-2, start maart

NoaNoa, cryo terugplaatsing, echo 25-02, ws TP tussen 03/07-03

Nolan, cryo terugplaatsing (maart)

Paula, ICSI-1, 18-02 prikinstructie, 21e dag cyclus start Deca, week erna Gonal-F, lang protocol

Sannie66, IVF-2, 22-02 echo, start Synarel 2e dag cyclus -26-02?-, kort protocol

Shanna42, ICSI-1, start Menopur, 04&07-03 echo's, ws punctie 09-03, kort protocol

Sharon24, ICSI-1, prikinstructie 11-02, 04-03 start Deca

Sonja81, ICSI-1 (vh IVF), ws. in maart

Suus77, Cryo (blast) 08-03 start suprefact verwacht eind maart de TP

Tinusje, IVF-2, start maart

Vanessa, cryo terugplaatsing (maart), 1e dag cyclus start hormonen

Vonnie6, IVF-2, start Deca maart en 3e cyclusdag start Menopur, kort protocol

Wish, ICSI-3, 24-02 gesprek zh, ws. start 03-03

Geplaatst

:CuutKuw258698217: En dan ben ik nog niet eens aan de hormonen andere schat...

Geplaatst

he meiden, begin me een beetje een buitenbeentje te voelen. Jullie zijn (bijna) allemaal al weer bezig met spuiten en dergelijke en ik zit nog steeds te wachten...:waiting:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden