Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sannie: goed gedaan hoor broedkipje!! Jij mag zondag ik mag zaterdag. Ik ben ook trots op mezelf ik begon met drie!!!! toen 8 en uiteindelijk toch 11. De punctie viel tegen zei mijn man omdat ze heel veel kleintjes hebben geprikt??

Fren: ik haal qua vitamines altijd alles van A-vogel. De zink heb ik van Bio. Een roze verpakking. Maar volgens mij is kruidvat ook oké hoor.

Witje: hou je het nog vol!! als ik zaterdag een top emmy terug krijg mag ik 31 maart testen. Weer heel vroeg dus pfff

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Fren, ja wat zal ik zeggen, de zenuwen gieren door mn keel. We gaan zaterdag testen, mn mannetje wil er bij zijn. Nu is zaterdag ook de officiele testdag, dus.

Geen last van boobs ofzo, maar erg moe, hoofdpijn, emotioneler, dan voel ik weer wat en dan weer niet. aaarghhhh, dus ik weet het gewoon niet, conclusie : gewoon wachten!

Jij succes he :)

Geplaatst

Sannie, je bent echt een kanjer, hoor, zonder medicatie! Maar wel ff rustig aan doen vandaag, hoor! Zondag tp.... JOEPIE!!

Marion, de dagen tikken voorbij.... spannend meid! Weet jij eigenlijk of je nog cryo's hebt?

Ik weet nu sinds een paar uur dat de zaadkwaliteit van mijn man WAANZINNIG verbeterd is door het spuiten van menopur/pregnyl, elke dag een half jaar lang. Hij gaat nu de dubbele dosis elke dag spuiten.

We hadden eigenlijk al besloten om niet voor de 4e ICSI te gaan (maar je weet nooit of je toch weer overgehaald wordt, door iets of iemand), maar eventuele IUI's daar sta ik wel open voor...

Sorry, voor de "vervuiling" van je topic, Caro! Mijn vreemde verhaal past gewoon in geen enkel topic.

X Nine

Geplaatst

Geeft niks Nine, alleen maar leuk aangezien dit bijna de enige topic is die ik op dit moment lees, blijf ik tenminste op de hoogte. Zou fijn zijn als je IUI kan doen! Scheelt een hoop gedoe en toch goeie kans! (Trouwens ongelofelijk dat jouw man dat al zo lang doet... zou die van mij echt niet aan beginnen).

SANNIE SANNIE SANNIE!!! Goed hoor!! Succes met wat jij zelf wel eens het vervelendste gedeelte hebt genoemd: wachten op bevruchting...

Gast Sannie66
Geplaatst

Lieffies,

Dank jullie wel hoor voor al die felici´s, knuffies... gaat goed hier.. heb vanmiddag nadat ik de was had opgehangen dus ook alleen nog maar bank gehangen en even geslapen. Heb nu ook licht bloedverlies, maar dat kan ook niet anders, dr. A. moest erg hoog in mijn linker eileider... ach gaat wel weer over..

Mannetje is nu wat te eten maken, want ik val flauw van de honger...

Fijne avond meiden..

Knuf,

San

Geplaatst

@ MArion, duimen dus. Ik vond die laatste 2 dagen het ergste!

@ Sannie, vind het wel megastoer dat je zonder medicatie de punctie hebt doorstaan!! Hoezo was dat eigenlijk?

Geplaatst

San: wow...........knap!! de 2de keer ging ik mét medicatie al bijna onderuit. (Maar goed, het duurde ook bijna 45 minuten........dat prikken.....) Super hoor! Ik doe t je niet na!

Gast Sannie66
Geplaatst

@Fren, ik werd nogal wauz van de fentanyl (morfine roesje) de vorige keer en had echt het idee dat ik over m'n nek zou gaan hiervan. Niet gebeurd hoor, maar wilde dat gewoon niet meer. Dan maar helemaal niets.

@Lala, ik had dan wel niet heel veel follikels, maar hij moest nogal hoog in de eileider en alles bij elkaar duurde de punctie toch ook zo'n 25 minuten. Op het moment dat ik dacht 'nu zit je zowat in mijn maagwand', haalde hij de naald eruit.

@Pien, heb het gelezen. Wat een mooi bericht... gewoon van ieder 1 !!! :hugs2:

Geplaatst

He sannie bikkel, hier ook twee keer punctie zonder medicatie. Vind wel dat ze boven een aantal folicols medicatie moeten toe dienen. Eerste keer had ik 5 follicols en nu dus 11 met nog een paar kleintjes. Die kleintjes waren dus echt niet te doen. Ik heb gekozen om het zonder medicatie te doen, omdat ik mijn dochtertje zelf van school wilde halen. Met medicatie moest ik een half uur blijven, nu was ik na de punctie meteen thuis!

Vandaag weer gewerkt voel me uitstekend!

Geplaatst

Wat een bikkels zijn jullie zeg, zonder verdoving en roesje doe ik het echt niet, maar moet zeggen dat ik dat ook nooit gedaan heb. En de napijn niet te doen, zeker deze laatste keer niet. Maar toen zijn ze ook heel lang bezig geweest bijna een uur en hebben 3 keer pijnstilling moeten geven.

Veel succes met wachten op bevruchting en de gevreesde wachtweken!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

IEdereen is nog volop in de race.

SPannend hoor, puncties en de wachtweken.. En niet te vergeten het moment dat je hoort of er een tp is!

Caroline; hoe gaat het met jou en je hubbie? Hoop dat jullie het al een klein beetje een plekje hebben kunnen geven en dat de volgende poging al het geluk aan jullie zijde is!!

Duimen draaien hier volop!!

Hou vol meiden!

Geplaatst

Maandag hebben wij bloedtest in het ziekenhuis. Mijn man gaf aan dat hij niet eerder wil testen.

Als het niet goed is zullen wij dat dit weekend wel merken..

Ik heb nog nooit de testdatum gehaald zonder de rode duivels.. hoop dat dat nu wel het geval is!

Geplaatst

Ik hoop het ook Gerda!

Vriend gaat elke dag wat beter, hij heeft besloten niet naar de huisarts te bellen vandaag, het lijkt of de tweede antibioticakuur eindelijk aanslaat. Maar het heeft een lange nasleep, we kennen elkaar ruim 10 jaar en dit heb ik met hem nog nooit meegemaakt!

Ikzelf ben voor de derde keer verkouden in een paar maanden, dochterlief neemt ieder virus mee van school en ik pik het op. Misschien toch minder weerstand door de hormonen? En de lange winter, grrr... Gister was het lekker maar nu weer niks.

Wat vervelend is, is dat ik voortdurend nog pijnlijke borsten houd. Normaalgesproken zou dat komen door de bolletjes maar die gebruik ik nu uiteraard niet. Ik kan niet laten te bedenken wat een troep we dan eigenlijk in ons lichaam spuiten... maar goed. Word binnenkort ongesteld, ben heel benieuwd hoe heftig dat gaat worden...

Geplaatst

Ja caroline ik ben ook bewust van de hormonen die we er bij spuiten en niet onbelangrijk de stimulatie van de eierstokken!! Het is dan ook erug belangrijk dat wij ivf mensen na een behandeling een uitstrijkje doen. Vooral als je boven de 30 bent. Caroline ik zou als ik jou was dat doen voordat je weer gaat beginnen. Ik heb het in januari gedaan.

Gerda ik hoop zo enorm voor je dat je over 9 maanden je emmy pas ziet. Vergeet niet dat het enorm spannend blijft de komende tijd. Ook of misschien wel juist als je test positief is.

Fren hoe is het met je, groeit het al een beetje??

Morgen wordt ik gebeld door Rotterdam of er een TP is. Ik ga ervan uit dat dat zo is omdat ik tot nu toe nooit problemen heb gehad met de bevruchting en nu 11 cellen had. Ben wel heeeel nieuwsgierig hoeveel er "goed"zijn. En dan hopen op cryootjes want die heb ik nog nooit gehad.

liefs Marjan

Geplaatst

Ha Marjan, goed idee van dat uitstrijkje, nooit aan gedacht! Heb soms het idee dat mn eierstokken nog steeds herstellende zijn vd punctie half dec. Voel wel meer steekjes dan daarvoor. Weet niet of er al wat groeit, moet zondagmorgen weer langs. Hopelijk is er dan iets meer te zien... Ik duim enorm voor je morgen!! Moet goedkomen toch?!

Geplaatst

goedemorgen deze morgen!! klolslag 9 uur werd ik gebeld en om 1 uur mag ik mijn emmy ophalen!!! vandaag wel erug veel last van mijn buik, dus rustig aan. Ik ben zo benieuwd hoeveel er "gelukt zijn"

xx

Gast Sannie66
Geplaatst

Top Marjan... en hoop met je dat je ook nog vriezeremmies zult hebben... broeden nu meid!

Geplaatst

hoi hoi, nou het was weer wat, het liep uit en ik maar wachten met mijn volle blaas!!! maar goed van de 11 zijn er 9 bevrucht en 6 goed genoeg. Ik heb er 1 van 6 cellen terug gekregen. Was eerlijk gezegd wel een tegen valler. Mijn dochter was 9 cellen en vorige keer konden ze de cellen niet meer tellen. Ze gaven aan dat die andere wel erug goed moesten zijn om in te vriezen. Geen idee wat ze daar nou precies mee bedoelen. Had het gevoel dat ze me wilde waarschuwen. Voelt toch raar, 6 potenciele kindjes die zomaar de prullebak in kunnen worden gekiept zonder dat je iets te zeggen hebt. Maar goed hopenlijk is het niet nodig.

Nu de hel van de wachtweken!!!

Sannie succes morgen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden