Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he meiden ben vandaag naar ZH geweest en wat denk je: 8 follicols!!! Vanavond pregnyl en woensdag de punctie!

jee had het echt niet verwacht. super blij nu en verder hopen dat we cryo's hebben. T is toch de laatste keer.

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ marjan: Wat een mooie score! Lekker zeg.

Ik ben vandaag geweest voor de TP van de 12 eitjes zijn er 9 bevrucht! Twee teruggeplaatst van goede kwaliteit. Binnen 3 weken krijgen we een brief of er ingevroren zijn. En op 30 maart bloedtest, heb mee weer voorgenomen niet eerder te testen. (ga ik het ook volhouden?)

Liefs Moontje

Gast Sannie66
Geplaatst

Nou Marjan, zie je nu wel! Hartstikke goed meis... op naar die punctie; mag je toch nog eerder dan ik ;-)

You go girl.. enneh suc6 met die rottige pregnyl vanaaf... ik blijf t een rotprik vinden...

Liefs,

San

Geplaatst

hoi moontje: geweldig! ik hoop dat veel cryootjes zijn!! Aan de andere kant ik hoop natuurlijk heeeeeeel erg dat je die cryootjes niet nodig hebt. Waarom heb je er twee teruggeplaatst?? is het ook jou laatste keer?

Ik ga voor één emmy, ondanks dat het de laatste keer is.

Sannie: jij mag donderdag toch?? Zullen we allebei het weekend (hopenlijk) onze emmy's teruggeplaats krijgen. Superr spannend. Morgen nog werken en dan de rest van de week vrij!! eff lekker bijkomen en ontspannen naar de TP!

Vanavond 9 uur pregnyl! manlief is thuis dus die kan helpen met het breken haha. Enne ik spuit die in me bil, daar zit genoeg vet hahahaha doet het ook niet zo'n zeer!! Ben dolblij dat het puiten erop zit. Was het spuug en spuug zat.

dames hou me op de hoogte hoor!!!

Geplaatst

Moontje, van harte!! 9 emmies, wat een top-score zeg!

En Marjan, wat gaat het ineens snel - helemaal super! Misschien zit je wel zwanger in dat vliegtuig naar Cuba :-)

San, jij vanavond Pregnyl?

Heeft iemand Caroline nog gesproken? Zag dat ze sinds vorige week niet meer gepost heeft. Hoiop dat het goed met haar gaat...

Geplaatst

Ik ben er nog! Heb net geantwoord Fren... Lief dat je aan me denkt. Ik lees nog wel mee maar heb niet zoveel te melden nu en ben nog steeds niet zo blij... maar goed, dat komt wel weer. Iedereen succes!!

Gast Sannie66
Geplaatst

@Caro, begrijpelijk hoor... maar we missen je wel!

@Fren, idd, heb er zin in donderdag... kom maar op... en jammer dat er nog geen follikel te zien was. Is Vin al terug nu. Dan is het wel weer fijn dat hij meekan donderdag he...

@Marjan, zou mooi zijn voor ons beiden he.. jij met emmies naar Cuba en ik met emmies naar Tsjechie... relaxen...

@Moon, nu lekker broeden, zodat ze lekker blijven plakken...

Geplaatst

@ sannie: ja, Vin is terug. Hij is uiteindelijk met een taxi naar Abudabi gegaan en van daaruit zondagnacht terug gevlogen. Ik inderdaad helemaal blij dat ie donderdag mee kan - heb bewust voor de iets latere afspraak gekozen, aangezien hij niet echt ene ochtendmens is - moet ie donderdag om 8 uur in het vliegtuig zitten naar Parijs. Lekker handig - not!

@ Marjan en Sannie, die emmies van jullie moeten uitgroeien tot globetrotters, dan kan niet anders met zo'n start :-)

Wbt die follikels, ik was erg verbaasd geweest als het nu wel in een keer goed zou gaan. We vallen immers van de ene uitzondering in de andere :tongueP:

Meiden :luck:

Geplaatst

hoi dames!!

Terug van de punctie!! het was vreselijk! mijn hemel de vorige keren vond ik het goed te doen. Vanochtend dus totaal niet zenuwachtig, wel spannend want ja het is niet mijn hobby. Het viel dus echt onwijs tegen. Het deed heel veel pijn en ik moest bijna hyperventileren!! pfff manlief is nu naar het ziekenhuis om zijn bijdrage te leven. Nog eff afwachten of ze inderdaad 8 cellen hebben. ik duik op de bank. Gelukkig geen napijn

doei

Gast Sannie66
Geplaatst

Hey Marjan, wat k*t zo'n punctie from hell (zo noemde ik de mijne van afgelopen november)... veel drinken en rusten nu en hopen op een mooie score, bevruchtingen en een tp...

Fren, ik mag morgen meis.. en ben ook niet zenuwachtig... hopen dat het nu dus eens niet tegenvalt... jij weer suc6 met je volgende echo (zonder je mannetje... ga je nu alleen offuh...?)..

Geplaatst

@ San, ik gooi al de hele week de dagen door elkaar - stom. Anyway, succes dan voor morgen :-). Ik had ook een punctie from hell in dec, dus ben heel blij dat ik deze keer ff over mag slaan! Ga idd gewoon even alleen. Sta waarsch toch weer met 5 min buiten en zh is op weg naar mn werk. Hoe laat mag je morgen? (Welk zh loop je eigenlijk?)

Gast Sannie66
Geplaatst

@Fren, geeft niks hoor! Er gebeurt hier ook zoveel... ik ben soms ook de draad kwijt en reageer sporadisch momenteel (behalve in dit topic omdat het van onze Caro is).

Om je vraag te beantwoorden: ik loop in het St. Franciscus gasthuis in Rdam en moet me om 8.15 uur melden en maar hopen dat ik dan 8.30 uur aan de beurt ben. In november moesten we een uur langer wachten omdat er een spoed tussendoor kwam....gelukkig is het ook op 10 minuten bij ons vandaan..

Geplaatst

Sannie heel erg veel succes morgen!! ik zal keihard aan je denken en mee blazen. Ik lag echt te puffen!!

Meiden ik heb leuk super leuk nieuws het zijn 11 eitjes geworden en 1,9 miljoen zaadjes.:woohoo:

Ben zoo ongelooflijk blij. hier moet een goede tussen zitten enik hoop ook op cryoo's maar die heb ik nog nooit gehad dus duimen!!

Geplaatst

hoi Caroline, hoe is het met jou?? Snap dat je heel wat te verwerken hebt. Lijkt me niet makkelijk. Gelukkig is maart bijna voorbij en kan je, je gaan opladen voor april. Slikt je man extra zink en tarwekiem?? zou ik wel doen. De mijne had vandaag een persoonlijk record, denk dat het echt door die extra vitamines komt. Ben zelf heel blij ondanks dat ik de punctie echt afschuwelijk vond.

Hoop al het goeds voor je. Mis je wel hoor hierop het forum

dikke kus

Geplaatst

Lief dat jullie me missen, ik kan het gewoon niet zo goed opbrengen nu, komt wel weer als ik weer bezig ben. Ondertussen lees ik in een aantal topics wel mee.

Mijn vriend is vanochtend weer naar de huisarts geweest en heeft nog een week antibiotica meegekregen omdat hij blijft hoesten en moe blijft. Hij slaapt iedere middag wel een paar uur. Gaat dus nog niet zo best, als hij zich vrijdag niet beter voelt moet hij foto's laten maken en bloedprikken. Het is dus allemaal iets ernstiger dan we hadden verwacht...

Misschien starten we pas in mei, ligt eraan hoe mijn menstruatie verloopt. In de meivakantie gaan we een week naar mijn zus in Frankrijk en ik heb besloten me niet te gaan haasten, dus kijken hoe het uitkomt.

Ben blij dat jullie allemaal goed gaan, spannende tijden en zeker dit topic blijf ik lezen!!

Geplaatst

Caroline, kan me voorstellen dat je even niet zo'n zin om te schrijven hebt... dat geldt voor mij ook...

Marjan, gefeliciteerd met de mooie opbrengst!!

San, weet je nog, de vorige keer... toen gingen we op precies hetzelfde tijdstip, jij in R'dam, ik in A'dam.

Laat dit jouw big booming IVF zijn!!

X Nine

Geplaatst

hoi Caroline, wat ontzettend klote zeg!!! ik weet helaas als geen ander hoe het is als je een poging niet af kan maken... heb het al een paar keer meegemaakt. Veel sterkte en beterschap voor je mannetje.

p.s. even een vraagje: hoe kan het nou dat je ondanks de vele embryo's steeds geen cryo's had? (zal ongetwijfeld wel een keer eerder gevraagd zijn maar ben daar toch benieuwd naar.. lijkt me erg frustrerend trouwens)

Geplaatst

Marjan: wat een goede score! Dat is al een feestje waard. Wel een beetje rustig aan doen he de komende dagen. Kun je je goed voor bereiden op de TP. Hoeveel worden er teruggeplaatst?

Fren: succes morgen met de echo

Sannie heel veel succes morgen, zet hem op!

Caroline: ik kan me voorstellen dat je nu niet echt actief bent en dat wel wat anders aan je hoofd hebt. ik had het je zo gegund. Kop op meid.

Liefs Moontje

Geplaatst

Caroline, kan me voorstellen dat je even niet zo'n zin hebt in schrijven... dat geldt ook voor mij. Lekker vooruitzicht, in de meivakantie naar Frankrijk!

Marjan, wat een mooie opbrengst! En balen dat de punctie tegenviel, he, maar gelukkig is dat leed snel geleden... op naar de mooie bevruchtingen en de tp!

San, weet je nog, de vorige keer... kregen wij de punctie op dezelfde dag, hetzelfde tijdstip. Lang geleden wel weer.

Ik hoop dat dit je BIG BOOMING IVF wordt!!!

XX Nine

Geplaatst

Inderdaad eerder gevraagd en inderdaad heel frustrerend Sen! Maar ik kan alleen maar zeggen dat ze erg streng zijn in het EMC en dat ze me verteld hebben dat ze er niet alleen mooi moeten uitzien maar aan veel meer eisen moeten voldoen om te worden ingevroren. Meer kan ik er niet van maken helaas, je hebt er helemaal niks over te zeggen zelf...

Geplaatst

WOW Marjan!! Ik ben jaloers! Ga vriendlief toch ook maar aan de vitamines zetten. Misschien hebben we dan wel een verdubbeling van 7 naar 14 zaadcellen...

@ Icsi: haal je die vitamines gwoon bij het kruidvat?

@sannie, hoe ging het?

@ Moontje, hoe gaat het met jou op het wachtbankje?

Ik ben vanmorgen voor 2e FM geweest, maar schiet nog niet hard op hoor. De grootste is nu 11 mm. Wel gegroeid dus, maar toch. Zondag weer terugkomen op het onchristelijke tijdstip van 8.40 uur!

Gast Sannie66
Geplaatst

Ik mag hier ook een vreugdedans doen!!!

Tadadadatada!!!! 4 Eicelletjes gevonden... ik ben blij, blij, blij... smiley_threesisters.gif

Fantastische lentedag en nu dit resultaat... het sperma van de man was ´van uitstekende kwaliteit´...

Enneh, heb het gedaan hoor: zonder medicatie... eitje (hahaha), voel het wel nu en zitten is niet zo'n goed idee (ga zo ook ff liggen hoor, nadat ik een was aan de lijn buiten heb gehangen). Punctie viel nl. heel erg mee deze keer en links zaten gewoon 5 follikels.. wie had dat gedacht...

Dus, op naar goed nieuws op zondag...

Gast Sannie66
Geplaatst

@Marjan, ff serieus da's echt een fantastische, geweldige, onnoemelijk goede TOPSCORE... :alright:; heb je goed gedaan mevroj...

@Caroline, nou da's zeker niet zo'n fijn nieuws van je hubbie... damn...

@Nine....grijs verleden...maar was wel apart ja. Nu vooruit kijken....

@Moon, ik volg je vast op die beruchte wachtbank... gaat goedkomen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden