Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Martha, door mijn gezondheid heb ik eigenlijk geen keus. Of we zouden het bij 1 kindje moeten laten. Ik heb hele zware endometriose die eigenlijk na Bo alleen maar erger is geworden i.p.v. minder (komt ook door de hormoonbehandelingen). Ik heb ook nog diabetes gekregen tijdens de tweede behandeling waar uiteindelijk Bo uit is geboren. Dit is type 1 en gaat helaas nooit meer weg. En ik wordt in november 38, dat is ook een belangrijk gegeven. Al met al heb ik het met Bo geweldig gedaan. Waar ik eigenlijk het meeste last had is mijn been waar ik trombose in gehad heb.

Ik ben dus niet zo heel erg gezegend met mijn lijf......

Gelukkig heb ik een sterke geest en kan ik alles ook nog aan wat er gebeurd.

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Meiden.

Ik start deze maand ook weer. Vorige maand heb ik de behandeling vroegtijdig moeten afbreken vanwege verkeerde medicatie. Foutje van het ziekenhuis.

Ik ben vandaag ongesteld geworden dus ik start volgende week woensdag weer. Met de eerste uitgangs echo.Hopen dat nu wel alles goed gaat.

Geplaatst
he Miki, wij hebbeop dezelfde dag de eerste FM,maar ik de kdat jij in het lange protocol zit, of niet?

Zijn er eigenlijk zowiezo nog andere met het korte protocol?

Hallo Simba,

Ik heb ook het korte protocol (bij ons noemen ze het een flare-up behandeling). Wij hebben met de 1e IVF het lange protocol gevolgd maar dat gaf bij mij te weinig follikels.

Heleen,

Veel succes!! Hopen dat het nu wel met de juiste medicatie gaat.

Schattie

Geplaatst

Daar waren ze bij mij bang voor, dus vandaar het korte protocol. Moet jij puregon spuiten? en hoeveel?

jij bent al wel verder. Ik moet maandag voor de eerste FM....

Geplaatst
he Miki, wij hebbeop dezelfde dag de eerste FM,maar ik de kdat jij in het lange protocol zit, of niet?

Zijn er eigenlijk zowiezo nog andere met het korte protocol?

Hoi Simba,

Wij mogen ongeveer rond 10 april starten met onze 2de IVF behandeling, bij ons noemen ze het ook een Flare up behandeling. Ik start op de 1ste dag van mijn menstruatie met de Decapeptyl en de dag erna krijg ik de uitgangsecho en als alles er goed uit ziet mogen we de Gonal F erbij spuiten, dit keer ga ik 300IE spuiten en hopen we dat we meer Follikels krijgen en dat het stimuleren niet zo lang duurt. In het lange protocol wordt waarschijnlijk mijn cyclus te stil gelegd waardoor het lang duurt voordat de Follikels groeien en dat ik niet zoveel Follikels had.

Volgens mij is een Flare up behandeling dan gewoon de korte protocol

Heel veel succes!

Geplaatst

Simba:

Ik moest op de 3e cyclusdag beginnen met decapeptyl spuiten en de 5e cyclusdag met Puregon. Ik spuit 300 eenheden dat is het maximale wat ze bij ons in het ziekenhuis doen. We hopen dat dit goed gaat.

Morgen nog een FM en dan in het weekend de punctie.

Schattie

Geplaatst

ik moet ook 300 eenheden gaan spuiten. Daar begin ik vanavond mee.

Maandag ongesteld geworden, dinsdag echo, en vanavond de puregon erbij.

Dan is die flare up idd hetzelfde.

Ik had het woord al eens zien staan, maar wist niet dat het eigenlijk ook gewoon een kort protocol is.

Geplaatst

Hoi Object

Ja raar is dat eigenlijk he dat iedereen weer een aparte schema heeft maar vaak heeft het denk ik toch met de leeftijd en medische voorgeschiedenis te maken,en ook de wachtlijsten, ja morgen alweer de 7e decaprik gaat alweer snel tot nu geen zware bijwerkingen van de deca alleen wat menstruatiekramp maar ik denk dat dat van de pil komt heb je ook van die ongikrampen? ik heb contninu het gevoel dat ik ongi moet worden maar maandag was de laatste pil die ik moest slikken en ik weet ook niet of de deca alles tegenhoud,JIj ook erg veel succes natuurlijk

@Kiki jij bent ook al aardig op weg in het traject nog geen bijwerkingen?

Jij ook erg veel succes

Liefs Elvira

Geplaatst
Martha, door mijn gezondheid heb ik eigenlijk geen keus. Of we zouden het bij 1 kindje moeten laten. Ik heb hele zware endometriose die eigenlijk na Bo alleen maar erger is geworden i.p.v. minder (komt ook door de hormoonbehandelingen). Ik heb ook nog diabetes gekregen tijdens de tweede behandeling waar uiteindelijk Bo uit is geboren. Dit is type 1 en gaat helaas nooit meer weg. En ik wordt in november 38, dat is ook een belangrijk gegeven. Al met al heb ik het met Bo geweldig gedaan. Waar ik eigenlijk het meeste last had is mijn been waar ik trombose in gehad heb.

Ik ben dus niet zo heel erg gezegend met mijn lijf......

Gelukkig heb ik een sterke geest en kan ik alles ook nog aan wat er gebeurd.

Oh oké, er is dus wel enige haast bij.

Voor wat betreft de endometriose, dit is ook bij mij het geval en de ivf-behandelingen maken het er niet beter op.

Mij is na de laatste cryo tp wel aangeraden om minstens een maand te wachten om weer door te gaan. In nov. heb ik nl. een miskraam gehad, maar wilde daarna zo snel mogelijk weer door. Direct weer begonnen met de progynova en de eerste week van januari alweer een tp. Dit liep helemaal verkeerd en ik deed direct na de tp niks anders dan bloeden met ontzettend veel stolsels. Men zei dat het waarschijnlijk te maken heeft gehad met een korte innesteling, maar dat het verstandig was het lichaam even tot rust te laten komen. Een normale menstruatie tussendoor en dan pas weer een nieuwe poging. Daarbij werd gezegd, een maandje meer of minder maakt niks uit...en ze hebben eigenlijk wel gelijk, ook al wil je zo snel mogelijk door.

Omdat jij na je laatste tp ook heel snel last had van bloedingen, vroeg ik me af of je baarmoeder er wel weer klaar voor was. Maar ja, dan hadden ze het je waarschijnlijk ook wel gezegd.

Gr. Martha.

Geplaatst

@ Heleen, heel veel succes. Hopelijk gaat het nu allemaal volgens het boekje!

@ Simone, maar lekker even onder de wol. Hoeveel follikels had je? Alvast heel veel sterkte a.s. vrijdag. Het pijnlijkste (lichamelijk gezien) onderdeel heb je in ieder geval achter de rug.

@ Elvirazonnetje, Wij gaan bijna gelijk op. Ik ben net elke keer een dag eerder. Ook ik had heel veel buikpijn van de pil. Afgelopen zondag ben ik gestopt en intussen ben ik echt ongi. Ik spuit Lucrin, maar ook bij het gebruik van deca wordt je ongi. Het kan elk moment komen denk ik.

@ Schattie, Veel succes weer morgen bij de 2e fm.

X, Martha.

Geplaatst

Hello dames, voor mij blijft veel dingen nog erg onduidelijk. Kan iemand uitleggen wat de verschil is tussen de kort en lang behandeling??

Geplaatst

he Mart,

ik geloof dat wij gelijk begonnen zijn met spuiten...ben echter nog steeds niet ongesteld geworden, snik...zit er met smart op te wachten, want ik heb begrepen dat anders de startecho verschoven kan worden...

wat gebeurt er eigenlijk als je nog vol ongesteld bent als je de startecho hebt? maakt dat eigenlijk iets uit? Moet je eigenlijk wel ongesteld worden? kan het ook wel eens gebeuren dat iemand niet ongesteld wordt, na het stoppen van de pil en doorblijven spuiten van de deca?

zucht..naarmate het traject vordert, komen er steeds meer vragen...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat een actief topic inmiddels zeg! Wil iemand voor mij het lijstje aanpassen? Ik begin de 15e met deca en niet de 13e!

Succes allemaal,

Linda

Geplaatst

Voor jou komt het ook al dichtbij Linda!

Ik heb je datum aangepast.

Voortraject

Bianca1: start deca 21 maart, start puregon 5 april

Estrhalita: start deca 21 maart, start puregon 4 april

Miki: deca 24 maart (eerder al pil), start gonal-f (300) 4 april

Marie10: start 26 deca- start 30 puregon

Schattie: start deca 30 maart, start puregon 1 april (Flare up behandeling)

Kikker 1984: start Gonal-f 31maart

Martha, start lucrin 1 april, start puregon 13 april

Nicole: start deca 1 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje: start deca 2 april

Simba: start deca, 5 april

Vanessa: start deca, 22 april

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Lindada: start deca 15 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Guusje: start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje: start ca. 24 april

Ciska: start deca 31 maart, start puregon 7 april

Echo

Ciska: 31 maart

Mariska: 1 april

Simba: 6 april

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

Vanessa: 6 mei

FM (Follikelmeting)

Marie10: 5 april 1e

Kikker: 6 april 1e

Marie10: 7 april 2e

Schattie: 8 april 2e

Marie10: 9 april 3e

Estrhalita: 10 april 1e

Paula: 11 april 1e

Miki: 12 april 1e

Simba: 12 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Martha: 20 april 1e

Ciska: 13 april 1e

Punctie:

Schattie:10 of 11 april

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm

Terugplaatsing:

Sharon: 4 april

Schattie: 13 of 14 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Geplaatst
he Mart,

ik geloof dat wij gelijk begonnen zijn met spuiten...ben echter nog steeds niet ongesteld geworden, snik...zit er met smart op te wachten, want ik heb begrepen dat anders de startecho verschoven kan worden...

wat gebeurt er eigenlijk als je nog vol ongesteld bent als je de startecho hebt? maakt dat eigenlijk iets uit? Moet je eigenlijk wel ongesteld worden? kan het ook wel eens gebeuren dat iemand niet ongesteld wordt, na het stoppen van de pil en doorblijven spuiten van de deca?

zucht..naarmate het traject vordert, komen er steeds meer vragen...

Hoi Nico,

Erg hè, al die vragen die boven komen. Zelf ik heb dat ook nog, want elke poging verloopt toch altijd net even iets anders.

Heb je ook de pil geslikt? Zo ja wanneer ben je hiermee gestopt.

Het is meestal wel zo dat je ongesteld moet zijn geweest voor je met de stimulatie begint, maar ik heb ook wel 's gelezen dat het niet bij elk protocol noodzakelijk is.

Bel anders even met de assistente. Zij kan het je precies vertellen en je kan ze altijd bellen als je met vragen zit. Daar zijn ze voor en je wordt er zelf rustiger van.

Ikzelf heb afgelopen zondag m'n laatste pil gehad en sinds gister ben ik echt ongesteld geworden.

Bij ons wordt trouwens geen uitgangsecho gemaakt voor ik met de puregon begin. Dat is ook best gek, want bij bijna iedereen gebeurd dit wel. Nou ja, het is ondanks geen echo altijd nog goed gekomen met de behandeling, dus zal het wel kloppen.

Gewoon even bellen hoor!

X, Martha.

Geplaatst

yessss...mijn bongi is gearriveerd....

Mart nog bedankt voor je steunende woorden...;-)

nu kan ik met een gerust hart naar de startecho van volgende week...tralalaaaaa...

hoe iemand zo blij kan zijn met een ongesteldheid....eigenlijk niet normaal, maar ja...de situatie is er dan ook voor om als je al bezig bent met het traject blij te zijn met een bongi zodat je naar de volgende stap kunt gaan...spuit 8 ging er vandaag weer goed in...

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik ben vandaag voor de 2e FM geweest, en ben niet zo heel erg blij met wat ik zag en hoorde.

Gisteren 1e FM gehad en leek heel erg goed, maar vandaag voor 2e FM, de arts was niet zo heel blij. De follikels groeien niet zo goed, ze hadden nu al op groote moeten zijn (2 van 18 en 4 van 14/15. Morgen 3e FM en als de vier dan nog achter blijven staken ze de poging.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Brenda

Geplaatst

Voortraject

Bianca1: start deca 21 maart, start puregon 5 april

Estrhalita: start deca 21 maart, start puregon 4 april

Miki: deca 24 maart (eerder al pil), start gonal-f (300) 4 april

Marie10: start 26 deca- start 30 puregon

Schattie: start deca 30 maart, start puregon 1 april (Flare up behandeling)

KiKi: start deca 25 maart, start puregon 7april

Kikker 1984: start Gonal-f 31maart

Martha, start lucrin 1 april, start puregon 13 april

Nicole: start deca 1 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje: start deca 2 april

Simba: start deca, 5 april

Vanessa: start deca, 22 april

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Lindada: start deca 13 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Guusje: start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje: start ca. 24 april

Ciska: start deca 31 maart, start puregon 7 april

Echo

Ciska: 31 maart

Mariska: 1 april

Simba: 6 april

Kiki: 6 april

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

Vanessa: 6 mei

FM (Follikelmeting)

Marie10: 5 april 1e

Marie10: 7 april 2e

Schattie: 8 april 2e

Kikker: 6 april 1e

Estrhalita: 10 april 1e

Paula: 11 april 1e

Miki: 12 april 1e

Simba: 12 april 1e

Mariska: 14 april 1e

KIKI: 14 april 1e

Martha: 20 april 1e

Ciska: 13 april 1e

Punctie:

Schattie:10 of 11 april

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm

Terugplaatsing:

Sharon: 4 april

Schattie: 13 of 14 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Suus77: 17 april ( 2 emmy's)

Geplaatst

@ Kiki, Je bent ook begonnen met Puregon zie ik. Heel veel succes.

@ Schattie, ik heb hier geen ervaring mee. Tussen mijn 1e en 2e fm zitten meestal 3 dagen, dus ik snap niet helemaal waarom het dan nu al een probleem is. Ik hoop voor je dat het er morgen beter uitziet. We gaan voor je duimen!

Geplaatst

@wombat...

wel protocol heb jij zelf? Ikzit in het korte protocol. Dat houdt in dat ik en boost krijg, zoals ze het bij ons noemen.

Ik begon op mijn eerste ongi dag met decapepyl te spuiten, en op de derde dag met 300 eenheden puregon. Dat zo'n twee weken en dan de punctie

Bij het lange protocol, slik je eerst de pil, en dan begin je pas op dag 'X' (weet niet wanneer) met prikken, en dat zijn dan vaak ook lagere doseringen geloof ik.

Geplaatst
@ Kiki, Je bent ook begonnen met Puregon zie ik. Heel veel succes.

@ Schattie, ik heb hier geen ervaring mee. Tussen mijn 1e en 2e fm zitten meestal 3 dagen, dus ik snap niet helemaal waarom het dan nu al een probleem is. Ik hoop voor je dat het er morgen beter uitziet. We gaan voor je duimen!

Dank je Mart,

Was er een beetje ondersteboven van, we waren er nu een beetje vanuit gegaan dat we met de flare up behandeling meer follikels zouden krijgen. En dan nu dit, wat een shitboel. Maar ja, toch morgen maar even afwachten.

Geplaatst

simba

Volgens de schema ik heb gekregen moest ik op dag 1 van mijn menstruatie Lucrin depot spuiten en daarna niks meer. Volgende afspraak is voor de uitgangsecho op 13 april en op 14 april moet ik starten met puregon prikjes (225EH). Ik hoop dat alles wordt een stuk duidelijke aanstaande dinsdag. Zodra mijn schema wordt duidelijke meldt ik dat dan ook op de overzicht.

Voor jullie dus ook de 1e IVF behandeling?

Gr en succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden