Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden

Wish sorry sorry sorry!!! ik zat met morgen in mijn hoofd, wilde je veel succes wensen met het onderzoek!!! nu heb je het al gehad....klinkt erg heftig maar gelukkig zag het er goed uit, en en dan de cryo poging deze cyclus, top!!!!

Maris, de 12de komt steeds dichterbij meis....

Pippe, het is echt verschrikkelijk he die wachtweken....mijn man zei ook wel eens, voor jou is het ellendig omdat je vaanlles en niets voelt maar helemaal niets voelen is ook moeilijk,, je zit hoe dna ook samen in het spannende proces, duim voor jullie hoor!

Ik heb veel en veel te veel getest, ze zijn nog steeds positief, morgen de bloedafname en dan hopen op een mooie stijging...

liefs

Babeth

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth mijn duimen draaien echt heel erg veel eelt hier voor je maar volgens mij gaat het helemaal goed komen.

Heel erg veel succes met de bloedtest morgen.

Geplaatst

Babeth!!! Paar daagjes niet geweest en wat lees ik!!!

Super gefeliciteerd meis! Dit is echt fantastisch nieuws!

Dit is echt een topmaand hoor. Succes morgen met de bloedtest

maar dat gaat helemaal goed komen!

Liefs Miekske

Geplaatst

Wish, wat een goed nieuws!! Fijn dat het er allemaal

goed uitzag. Op naar een mooie tp! Laten jullie er 1 of 2 terug plaatsen?

Babeth, nogmaals, gefeliciteerd!!

Hier beginnen de zenuwen toe te slaan, we gaan de tweede week in... Duimen jullie nog mee?? ;-)

Geplaatst

Hey lieve Wish,

Wat fijn dat alles er keurig uitzag!! Het is toch steeds weer spannend.

Kom maar op met de toppers, op naar juni 2011!!

Geplaatst

@ Wish, wat goed dat alles er goed uit zag. Dan ben je er nu tenminste zeker van dat daar niet iets verkeerd zit. Op naar de cryo tp!

Wel vervelend dat het zo pijnlijk was, maar gelukkig voel je je al weer wat beter.

@ Babeth, heel veel succes morgen met je bloedtest. Volgens mij gaat dit wel goedkomen!

@ Pippe, de tweede wachtweek. Altijd zo zenuwslopend. Heel veel succes!!!

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie succes wensen en voor de reacties na het onderzoek.

Enne, Babeth je hoeft hier echt, maar dan ook echt geen sorry voor te zeggen.

Je mag echt wel wat vergeten hoor. (dat doe ik ook wel eens)

En vooral NU, je bent natuurlijk met je hoofd met andere dingen bezig.

Ik wil jou heel veel succes wensen voor morgen.

Hoe laat moet je bloed laten prikken en hoe laat krijg je de uitslag?

Pippe,

Natuurlijk blijven de duimen voor jullie draaien!!!

Wat dacht jij dan?

Die tweede week is inderdaad nog veel erger dan die eerste.

Pffff, als ik er aan denk voel ik alweer die spanning.

Ik leef met jullie mee!

Succes!

Mart,

Lees net je handtekening.

Weet even niet hoe ik moet reageren.......

Geplaatst

Pippe,

Zie nu dat ik geen reactie had gegeven op je vraag.

Wij willen er net als voorgaande pogingen 2 terug laten plaatsen.

We hebben 6 cryo's, dus wij hopen echt dat er 2 over zullen blijven om terug te laten plaatsen.

Ik hou mezelf niet voor de gek hoor, wie weet ontdooien ze allemaal niet goed, dan beginnen we weer van voor af aan.

Alle cryo's die wij tot nu toe hebben gehad, zijn goed ontdooid, maar je weet nooit......

Geplaatst

Wish: niet eerder kunnen reageren, maar fijn dat alles er goed uitzag. Dan weet je iig dat dat goed zit. Wel rot dat het zo pijnlijk was, nu nog last van?

En nu maar hopen op een positieve Cryo TP.

Pippe: Ik duim me rot voor je hoor! Echt wel..

Babeth: Weet je al iets?!?!

Hier gaat het wel, maar die rug he.. Vanmorgen opgestaan met pijn in me buik, pfff die rot darmen. Ben alweer 4 dagen niet naar de wc kunnen gaan en nu dan zoveel pijn. Dus nu maar weer even extra opwekkende dingen eten want nu gaat rechtop zitten niet eens..

Haha fijn dat zwanger zijn ;) Nee hoor als ik me buikje zie geniet ik ook zeker wel hoor!

Geplaatst

Babeth heb je de uitslag al?

Ik ben wel benieuwd hoe hoog als de hcg is.

Wish hoe voel je je vandaag?

Kimmie het word jou ook niet makkelijk gemaakt. Probeer zo veel mogelijk te genieten.

Pippe hoe gaat het?

Pleun ben je je mooie buikbanden lekker aan het showen overal haha groot gelijk.

Geplaatst

Oh babeth,

Dit had ik niet verwacht zeg.. Wat naar! Het was jullie zo gegund. Sterkte met het verwerken van weer iets!

Als we iets voor je kunnen doen , je weet ons te vinden he *KNUFFEL*

Geplaatst

Hai lieve meiden

we zijn inmiddels van de grootste schrik bekomen.....gisteren was de bevestiging van mijn gevoel van donderdag.

Ik merkte donderdag al dat mijn "kwaaltjes" minder waren, en had echt sterk het gevoel dat het niet goed zat, die donderdag nog eens een test gedaan en die was wat lichter, mijn man werd nog min of meer boos, waarom ik zo bleef testen, dat deed ik met de jongens toch ook niet?! Ik weet niet waarom deze keer wel....ik had hem donderdagavond al wat voorbereid. Maar goed, ondanks mijn vermoeden hakte het er wel even flink in.

Brussel adviseerde me in eerste instantie om de bollen nog t.m. maandag door te gebruiken (men spreekt van een zwangerschap bij een waarde van 25 en bij mij was ie 23) maar toen ik aangaf dat mijn test van maandag donderder was dan de test van donderdag was het voor hun wel duidelijk. Ikgaf ook aan dat iknogmaals zou testen en als die negatief zou zijn zouik direct stoppen met de utro, dat was goed. Die namiddag had ik idd. een negatieve test. We hebben flink gehuild gesscholden en gevloekt samen maar het is zoals het is. Ik kan het goed accepteren, het vruchtje was genetisch niet in orde en had geen kans, ben wel trots dat het zich nog wel heeft kunnen "bekend" maken bij ons.

Momenteel voel ik niets, geen buikpijn of niets, heb vandaag enorm veel inspanningen verricht in de hoop dat het afkomen in gang gezet wordt maar het blijft stil...prima, het komt wel als mijn lichaam er klaar voor is.

MOet zeggen dat ik het wel prettig vind dat mijn lichaam me niet voor de gek houdt, hetgeen ik gevoeld heb (zowel de zwangerschap als het afnemen van de klachten) wasen echt!

Gelukkig heb ik woensdag een belafspraak, wil zsm. verder met de laatste cryo.

Pippe, hoe gaat het bij jullie?

Wish, jij hebt komende week de eerste fm voor de cryo tp, super!!

Kimmie, wat lastig van je darmen! lijnzaad wil wel eens helpen (niet echt lekker) kiwi op nuchtere maag, bij mij helpt de troebele appelsap en kofie, maar ja, dat kreeg ik niet weg tijdens de zwangerschap en de cafeiine is niet goed voor de kleine.

Maris, hoe gaat het bij jullie, is de maand voor jullie cryo´s al bekend?

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth wat vreselijk het is jullie zo gegunt net als iedereen hier.

Ik hoop ook dat ej dan zo snel mogelijk met de laatste cryo verder mogen.

Nogmaals heel veel sterkte.

Nee het is nog niet bekent wanneer we de cryotp doen. We willen eerst 12okt afwachten wat het zaad nu is. We hebben besloten om vanaf dan te kijken wat we doen.

Geplaatst

Lieve Babeth,

Wat leef ik (op afstand) met je mee en zou ik nu oprecht willen dat ik je een hele dikke knuffel zou kunnen geven.

Je mag er natuurlijk trots op zijn dat het zich bij jullie bekend heeft gemaakt!

Zorg goed voor jezelf lieve Babeth, je lichaam moet nu gaan 'herstellen' en mentaal zal het ook zwaar zijn om dit te gaan verwerken.

Hoop dat je geen (en anders niet veel) last zal krijgen van de miskraam.

Heel veel sterkte!!

Geplaatst

Babeth, het was/is je zo gegund! Nogmaals sterkte voor jullie samen.

Hier is alles nog rustig. We verwachten dinsdag of woensdag een menstruatie. We hebben niet getest. Maar ons gevoel is niet zo positief en er zijn helemaal geen kwaaltjes te bekennen... hopelijk worden we positief verrast.

Hoe is het met de rest van de dames?

Liefs Pippe

Geplaatst

lieve babeth

ben een paar dagen offline geweest en lees nu je bericht

wat enorm jammer

het was je zo gegunt

dikke knuffel voor jullie

hopelijk zit het jullie snel echt mee met alles

wel knap dat je alleszo dapper en "nuchter "doorstaat

Geplaatst

lieve meiden,

bedankt voor jullie reacties!

Pleun het lijkt misschien allemaal nuchter maar weet je, door het verlies van de jongens valt deze vroege miskraam "enigszins mee". Voor mij is het duidelijk dat het vruchtje niet goed was anders was het wel hcg wel mooi blijven stijgen, ik hoop nu dat mijn lichaam ook snel doorheeft dat het mooi is geweest.

De gestopte groei valt gevoelsmatig goed te beredeneren zeg maar.

KLinkt misschien raar maar ben ook blij de bevestiging te hebben dat mijn lichaam weet wat de bedoeling is zodra er een embryootje om de hoek komt kijken, ben er ook van overtuigd dat een goed embryootje tzt weer hartelijk ontvangen gaat worden.

Pippe, houd nog goede moed hoor! dat er nog geen kwaaltjes te bespeuren zijn zegt niets, de meeste mensen voelen in het begin echt nog niets.

liefs

Babeth

Geplaatst

Inderdaad Babeth, je lichaam weet hoe 'het' moet handelen als er een embryo terug geplaatst wordt.

Dat is echt een heel belangrijk gegeven!

Hoop zo dat jullie laatste cryo wel zal blijven zitten!!!

Ik worstel wel eens ooit met het gevoel dat ik dus niet weet of dat ik überhaupt wel zwanger 'kan' worden.....

Pippe,

Pfffff, bijna is het zover!

Succes meid(en)!

Geplaatst

Wish, wat vervelend dat je dat gevoel hebt. Zijn er niet alle mogelijke onderzoeken gedaan?

Denk je dat er een medische oorzaak achter zit?

Ik heb je vaker zien vertellen dat jullie het geluk nog niet hebben gehad.

Ik heb vanaf het begin dat ik hier kwam, áltijd een goed gevoel bij jou gehad. En het gaat gewoon lukken! ! Ik hoop zo met jullie mee Wish, écht.

Hier komt het steeds dichterbij, woensdag is het 2 weken geleden dat we de IUI gehad hebben. dus we zouden woensdag kunnen testen. Maar..

We hadden als datum gekregen 1 oktober.Dat is vrijdag. Dus we gaan vrijdag pas een test doen.

Had Lena net al een berichtje gestuurd, wil je echt niet vandaag testen..haha.. de zenuwen nemen toe bij mij..

terwijl ik helemaal geen positief gevoel heb gehad. We gaan maar weer verder met… wachten..

Dames, ik denk aan jullie.

Liefs, Pippe

Geplaatst

Spannend Pippe, ik hoop ook dat jullie aangenaam verrast worden. Het is jullie gegund.

Wish ik kan me voorstellen dat je dat gevoel hebt, en we kunnen positieve woorden zeg maar dat zal jou gevoel niet zomaar wegnemen. Probeer wel optismistisch te blijven meis, dat helpt ook! En anders deel je gevoelens met ons, we zijn er voor je.

Ik heb gisteren een middag/avondje huisartenspost/ziekenhuis gehad. Al heel de dag geen lekker gevoel in me buik. En laat in middag zo een steken dat ik niet lopen kon. Meteen gecheckt of ik geen bloed had. Maar dat was gelukkig niet. Meteen gebeld naar de HAP en deze wilde me direct zien. Daar helemaal onderzocht ook de urine voor blaasontsteking maar niets te vinden. Ze vond het toch zorgwekkend, dus doorgestuurd naar het ziekenhuis naar een Gyn. Daar een echo gehad, gewoon inwendig en nog andere onderzoeken. Bloed bijv en gekeken naar vocht in de buik. Nu was er niets heel verontrustend te vinden. De ontstekingswaarde waren wel wat hoger, maar nog niet zo dat ze er wat aan doen. Dus nu naar huis gestuurd en lig dus in bed. En mag hier voorlopig niet uit komen. En deze week weer controle gyn.

Het goede nieuws is wel dat we kleine mochten zien en die deed het HEEL goed! Je zag nu echt duidelijk alle botjes etc zitten! Wat gaaf en hij/zij was lekker druk.. Dus dat was het mooie eraan.

Geplaatst

Kimmie, wat een geluk bij een ongeluk! Fijn mooi om te horen dat het zo goed gaat met de kleine. Maar wat vervelend voor je dat je

zoveel klachten hebt. Gelukkif viel het allemaal mee. Hoelang moet je nu in bed blijven?

Komen al je klachten voort uit de zwangerschap of met je rug? Of een combinatie van beide?

Sterkte in ieder geval Kimmie, en vergeet niet te genieten he! :-)

Geplaatst

Wish ik herken dat gevoel echt zo goed. Ik begin ook steeds meer te twijfelen of dat het ooit wel zal gaan lukken bij ons. En krijg koude rillingen bij het gevoel dat het nooit wat gaat worden.

Maar we moeten positief blijven lieve Wish anders kunnen we er beter direct mee stoppen.

Pippe wat spannend ik duim me rot hier voor jullie. De ongi is toch ook al een keer heel vroeg door gekomen of niet? Dus dat is al wel heel positief dat die er nu nog niet is.

Heel erg veel succes.

Kimmie wat zal dat schrikken zijn geweest. Jeetje wat naar dat je nu helemaal in bed moet. Heb je nu nog die steken dan of zijn ze nu weg?

Wel weer heel erg mooi om te horen dat de kleine het heel erg goed doet en dat het zo mooi groeit.

Sterkte ik hoop dat je je snel beter voelt.

Ik moet zo naar de huisarts voor de uitslag van de foto´s en voor de blaasontsteking van vorige week. Die is naar mijn weten nog niet helemaal weg dus ben benieuwd wat hij gaat doen aangezien ik dit wel 2-3 keer in het jaar heb.

Ik hoop ook zo dat ik duidelijkheid krijg van de foto's want die pijn in de heupen, liezen en schaambeen word je gek van.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden