Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha wachten ?? Nee aan ons niet besteed hoor, 28-3 de 20 weken echo, we kijken er enorm naar uit! Wel houden we het voor onszelf, hier zal ik het mogelijk wel vermelden

Geplaatst

Wat leuk! Over 2 weekjes de 20 weken echo alweer. Ik vind het echt snel gaan bij jullie, maar dat zal voor jullie zo niet voelen denk ik.

Wij weten nu 3 weken dat Lena zwanger is en nu kan ik best zeggen dat die 3 weken snel zijn gegaan omdat we nu zo ver zijn,.maar ik wéét dat elke dag heel langzaam is gegaan. En dat deze 3 weken wél lang hebben geduurd haha. Ik ga een dagboek bijhouden zodat we het later allemaal nog eens terug kunnen lezen. Onze gevoelens en ervaringen.

Geplaatst

Pippe en Lena heel erg veel succes.

Ik baalde er al van dat min internet het vanmorgen niet deed ivm werkzaamheden want dan kon ik jullie geen succes wensen maar gelukkig doet het weer haha.

Verder alles goed met iedereen?

Babeth jeetje over 2 weken alweer de 20 weken echo wat gaat dat snel zeg.

Wish hoe is het met jou?

En Lala of ben je te druk met knutselen haha?

Geplaatst

Hier alles goed babeth en maris. Beetje angst en een soort van verliefdheidskriebels haha.

Maris hoe is het nu met jou? Heb je al een gesprek gehad met je vriendin? Ik hoop dat ze een beete bijdraaid want het is echt een beetje kinderachtig om zo te reageren (van haar) Vind ik..

Geplaatst

Dank je Pippe vind ik ook maar ze meilde zelf al terug dat het niet zo bedoeld was en dat we het tegen die tijd wel even bekeken.

Vanavond moet ik toch toevallig even naar een andere vriendin en dan bespreek ik het nog even met haar.

Geplaatst

Hee Maris: klote opmerking zeg! Lijkt wel of ze jaloers is! Tjonge.....als t zo moet. Ik hoop dat ze nog bij trekt en gewoon lekker na haar werk aan komt waaien. Is toch wel zo gezellig. Af en toe snap ik mensen niet....maar daar zal ik vast niet de enige in zijn ;-)

Pippe & Lena: spannnnnennnd!! En succes he! En nee, ik had vandaag alleen het gesprek over hoe/wat/waar.

Ben al zo lang niet meer in het MMC geweest dat mijn dossier nog een papieren versie was, en geen electronische versie. hihi. Ook nog een nieuwe arts, dus dat scheelt. Het gesprek ging vrij snel, alleen moesten Peter en ik hem écht overtuigen dat ik de behandeling onder narcose wilde. Hij wilde het nog proberen onder t mom van:" als er dan toch die sis-echo gemaakt wordt, en ze zien wat kleins...." Daarop kreeg hij een resoluut nee van zowel mij als manlief.... dat heeft hem wel overtuigd. Het hoe wat waar: hoe: eerst sis-echo om te kijken /verifieren of / dat er poliepen zijn. Die staat donderdag a.s. op de planning. Mag me om kwart voor 10 melden op de POK van het MMC-Eindhoven.

Daarna meteen de intake voor de opname. Gesprek met de anesthesist e.d. Ik hoop dat ze de opname dan ook lekker snel kunnen plannen, dan kan ik inderdaad 1 cyclus overslaan en dan fris en fruitig in april/mei verder.

Kimmie, wat een lief mannetje die Levi! Fijn dat het goed gaat! En jij flink rusten he?

Babeth: schiet ook al op zeg, de 20 weken echo!

Maris: nee, niet aan het knutselen. Ben gisteren de tuin ingedoken. De moestuin moet langzaam volgezet worden, wil ik er groente uit kunnen halen. hahaha. Heb de erwten, uien en worteltjes al gezet. Ook al een rijtje rucola sla gezaaid, maar ik zag dat het rijtje van vorig jaar het ook weer doet. Dus: al heel vroeg sla dit jaar! hihi

Vandaag nog radijsjes gekocht. Dat heet: zaadjes, die ga ik straks wel even zaaien. En hopelijk krijg ik straks de kans om de tomaten en paprika's voor te zaaien. En anders is er morgen ook nog een dag.

Moet deze week wel lukken ;-)

Maar nu je het zegt: ben een tafel aan het voorzien van andere tegeltjes. Het was zo'n ouderwetse tafel met van die grote beige tegels, heb ze eraf gebikt en nu kleine glastegeltjes erop aan het doen. Gaat leuk worden! Dus ja: ook nog knutselen.

Geplaatst

Dames ik kwam even spieken voor Lena en pippe , ik ben zo benieuwd!!!

Lala fijn dat de boel in gang is gezet en fijn dat de ingreep uiteindelijk onder narcose uitgevoerd wordt!

Maris zo te lezen komt het wel goed met die vriendin!

Geplaatst

Pippe en Lena,

Laat het aub aan ons weten hoe het is geweest.

Ben al vanaf vanmorgen vroeg aan het duimen, weet niet meer hoe laat jullie de echo hebben vandaar.

Lala,

Dus je mag onder narcose, gelukkig!!

Moet wel om je schrijfstijl lachen hoor.

Hoop met je mee dat je in april/mei fris en fruitig van start kan gaan.

Maris,

Pffff, je hebt mensen en.........Dat zal ik hier maar niet schrijven.

Laat je vanavond nog even wat weten hoe het gesprek is verlopen.

Geplaatst

Zoë,

Jammer dat het blijkbaar niet voldoende effect heeft gehad.

Nu afwachten wat ze in het ziekenhuis hiervan vinden.

Een vriendin van mij heeft een zoontje die een helm heeft gedragen.

In het begin is het wennen geweest voor hem en voor de ouders, maar daarna was het iets wat er toch wel bij hoorde.

Hij heeft de helm volgens mij een jaar (of net iets minder) gedragen en het resultaat was verbluffend!

Er zaten stoere kleuren op de helm en er stond een figuur op. (wat weet ik niet meer) Dit mochten ze zelf uit kiezen.

Succes met jullie knappe, dappere Duuk!!

Geplaatst

Wish: moet toch wat he?! Je wordt 40 en wilt wat ;-) Nooit gedacht toen we begonnen met 35 jaar dat ik in t 40+ hokje terecht zou komen. Altijd wel gedacht: je hebt tijd zat, maar dan opeens vliegen de jaren voorbij...

Maar het fris en fruitig geeft wel aan hoe ik erin zit: lekker positief!

Hoe is t met jou? Nog lekker positief en alles goed?

Zoë: ik wist dat ik iemand vergeten was! Stoere helm is ook niet verkeerd, wel jammer dat het om en om liggen te weinig geholpen heeft. Ik hoop dat met helmpje sneller en beter gaat!

Pippe: ik ga van geen bericht is goed bericht uit!!

Geplaatst

Lala,

Met mij gaat het vrij goed.

Dat wil zeggen dat het lichamelijk goed met mij gaat, maar mentaal ietsjes minder.

Het is niet zo dat ik in een dip zit, maar ik kijk ontzettend uit naar de tweede echo op 23 maart.

Dan zal ik nog meer vertrouwen gaan krijgen in deze zwangerschap.

Het is nog steeds onwerkelijk, hoop dat dit na die tweede echo minder zal worden of weg zal gaan.

Vrijdag komt er een dame van MvM op bezoek.

Moet m'n ochtendurine opvangen zodat zij een testje kan doen ter bevestiging dat het Hcg hoog genoeg is om mee te mogen doen.

Zelfs hier ben ik wat zenuwachtig voor.

Hoop dat ze kan zeggen dat de kannen gebracht en opgehaald gaan worden, weet niet of ik anders mee wil doen als ik die zelf weg moet brengen en lege kannen op moet gaan halen.

Niet in elke gemeente wordt dit gebracht en gehaald, wacht het maar af. Maar zou het wel jammer vinden als ik geen urine op ga sparen!

Geplaatst

Wish:

Ik snap dat het wennen is. We lopen zo lang tegen teleurstellingen aan, dat het lastig wordt echt blij te zijn met een zwangerschap. Ik snap het! De onzekerheid snap ik dan ook helemaal, en natuurlijk kijk je uit naar de 2de echo!

Wie niet! haha

Ja, ik weet dat niet iedere gemeente komt halen en brengen. En ja, dat zou heel jammer zijn als je niet zou (kunnen) gaan sparen. Het is toch een manier van terugbetalen he?

Maar dan toch even: Gekke muts! Ga nou lekker genieten van je zwangerschap!!! Het komt helemaal goed!:positive energie: (kan die knuffel nergens vinden, maar dit dekt de lading ook wel! hahaha)

Geplaatst

Lala,

Dank je wel, je bent een schat!!!

Ik moet ook niet miepen, dat weet ik wel.

Maar ik weet ook dat ik in dit topic alles kan schrijven wat m'n gevoel zegt en dat ik hierdoor niet 'vreemd' aangekeken zal worden.

Bedankt voor je positieve energie kusjes!! Doet me zeker goed!

Geplaatst

Moet over een paar minuten weg.

Baal hiervan omdat ik dan niet meteen kan lezen wat Pippe komt schrijven.

Geplaatst

Maar ik weet ook dat ik in dit topic alles kan schrijven wat m'n gevoel zegt en dat ik hierdoor niet 'vreemd' aangekeken zal worden.

Absoluut!! En ga vooral door! hahaha.

Miepen mag hoor! (Niet dat je dat doet) Maar dan krijg je gewoon weer een figuurlijke schop onder je kont, gevolgd door een dikke knuffel!

Geplaatst

:happydance::toppie::woohoo:

Pippe en Lena van harte gefeliciteerd wat een mooi nieuws.

Ik kom net uit het werk en dacht eerst even kijken naar een bericht van jullie voordat ik ga eten.

Ga er lekker van genieten met z´n 2en.

Geplaatst

:toppie::bravo::confettistars::hugs2:helemaal goed Pippe!!

Op het niet wegkrijgen van je lunch na dan! hahaha

Ga lekker genieten! Hoop dat je nu wat minder zenuwen hebt.

Hoe is Lena eronder?

Gefeliciteerd meiden!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden