Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee dames!

Even snel, want ik zit op t werk.

De secretaresse hier heeft getracteerd op vlaai: ze is zwanger, en kwam daar pas vorige week donderdag achter (ze is inmiddels 14 weken ver).

Nou moet ik zeggen dat t me weinig doet, waarschijnlijk omdat ik vorige week al zoiets had van: goh, volgens mij is ze zwanger...

En jawel, ik had gelijk!

Voor de rest: vanochtend me verslapen........lang leve utro en een 2de wekker die niet af ging.

Nog wat druk in mn lies maar voor de rest weinig (misschien pijn in mn (.)(.) maar dat heb ik wel vaker een week voor menstruatie)

Ow ja, wel nog veel plassen én enorm rare dromen die ik ook nog eens kan herinneren. ?????

Ach, we zien wel!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lala,

Dat is me ook wat. 13 wkn zwanger zijn en het nog niet in de gaten hebben.....

Het komt vaker voor dat iemand zelfs 6 maanden ofzo zwanger is en het niet weten.

Nou, als ik dit hoor heb ik daar een 'raar' en 'naar' gevoel bij kan ik je zeggen.

Oei, jezelf verslapen. Was je veel te laat op het werk of viel het wel mee?

Je gaat op alle signalen die je lichaam je geeft letten. Hoop zo dat dit de eerste signalen van een zwangerschap zullen zijn!!!

Echt lieve Lala, ik duim zo hard voor jullie!

Je eindigt heel dapper met de zin; "Ach, we zien wel!"

Die zin raakt me gevoelsmatig wel hoor, ik gun het jullie van harte en nee, we zien niet wel.

Het moet, het moet, het moet nu eens raak zijn!!!!

Geplaatst

Lala, ohh wat confronterend is dat he? Ik begrijp je gevoel heeel erg goed. Ik hoop dat jouw signalen ook positief zijn! En wat Wish zegt, het moet NU maar eens lukken! Een héle dikke knuffel!!!

Meiden, ik wilde even zeggen dat ik bij de laatste 15 zit met de wedstrijd. (Nogmaals bedankt voor jullie stemmen!!) Had gehoopt vandaag de uitslag te krijgen, maar ik moet nog geduld hebben tot 1 september. Maaar...... Dan ben ik op vakantie! :toppie:

Geplaatst

Pippe,

Je begrijpt hopelijk wel dat wat ik net voor Lala schreef, dat dit ook zeker voor jullie geldt.

Het MOET een keer goed gaan en dan ook goed blijven gaan!!!!

Voor jullie ook een hele dikke knuffel!!!

Wat super dat je bij de laatste 15 zit! Had ook niet anders verwacht met zo'n mooie kaartjes!

Onze kaartjes zijn klaar. 2 dezelfde kaartjes maar dan andere kleuren erin verwerkt.

Ik laat ze nog niet zien, houdt jullie allemaal nog in spanning.....

Geplaatst

Dames, jullie hebben ook gelijk! Alles of niets he? hihi We gaan voor ALLES!!!! :toppie:

Pippe, lekker binnenkort vakantie! (Ikke ook, vanaf de 5de september)

En goed hoor! Laat maar weten hoe we verder nog kunnen helpen (als dat al kan).

En wish: ja, ik had ook zoiets van "jaja......donderdag pas achter komen he? " Directeur hier zei het goed: "een 15 jarige, daar zou je t van verwachten, .... (het niet weten)...."

Pippe, hoe was Düsseldorf?

Geplaatst

Goed geshopt het weekend! Was erg leuk! We hadden echt nogzomerse kleding nodig. Hadden ook maar meteen onze kast uitgemest. En een ruimte die we weer hebben! Er kan weer een hoop bij, haha

Wish, ik voelde me ook niet teniet gedaan hoor. Ik weet dat het iedereen hier gegund is. Ik ben benieuwd naar jullie kaartjes!

Lala, inderdaad, pas na 14 weken is een beetje vreemd. Was het niet gepland?

Geplaatst

dames

hallo allemaal

ben wel mee aan t lezen geweest maar kom maar niet aan reageren toe ,steeds als ik dat wil doen begint mn uk aandacht te vragn

dus vandaar mijn zeer slechte hoeveelheid reacties

hier is alles wel redelijk met stan gaat het super heb een babybouncer gekocht en daar heebft hij de grootste lol in

mag geen uren er in maar zo verdeeld een half uurtje kan al wel

we zitten weer op de camping in belgie en het weer is nou niet om over naar huis te schrijven maar we vermaken ons toch wel

alleen blijft mijn bekken vervelend doen ,zou willen dat dat nou eens wat beter ging

hebben vorige week wel een nieuwe grote auto gekocht een nissan primera estate een stationwagen want ik kreeg toch wel serieus ruimte gebrek in mn polo

hier dit weekeind ook van een kennisje gehoord dat ze al 15 weken zwanger is en me meteen dood geergerd ,

ze redeneerd zoooooooooo krom

ze wist pas dat ze zwanger was met 13 weken , nou is dat niet zo raar maar waar ik me dus aan stoor is dat ze vorige week toen ze het dus al wel wist maar nog geen echo had gehad ze met ons naar een bluesfestival is geweest en daar heeft gedronken gerookt en geblowed en en dit alles onder de logica ach die ene week meer of minder maakt ook niet meer uit toen ik het niet wist deed ik dit ook allemaal GGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

als je het niet weet kun je niets doen maar zosnel als je toch weet dat er een kleintje groeid stop je toch met alles of ben ik nou te zwart wit

hoe dan ook dikke knuf voor de rest ik ga stan weer een fles geven mr is wakker

Geplaatst

Pleun,

dat was precies de reactie van mn schoonzusje.........ach, nu maakt t ook niks meer uit. En een paar weken later was het: "de dokter zegt dat het nu te veel stress voor de baby is als ik ga stoppen met roken en drinken"

Soooooooooooo! Kwaad dat mijn man was (en nog steeds is!).

Fijn dat je weer even wat van je laat horen en dat alles goed is! Grotere auto is fijn, en balen dat t inderdaad minder / nog niet goed gaat met je bekken.

Geniet van je vakantie!! Morgen en overmorgen komt er een flinke lading zon over je heen!

Leuk ook dat de bouncer zijn werk goed doet! hahahaha. Geniet van je kereltje!

Pippe, was inderdaad niet gepland, zegt ze.

Het voordeel van je kast uitruimen: er kan weer veel meer nieuws bij! Goed gedaan!! :D

Dikke knuffel iedereen!!

Geplaatst

hoi meiden

wat een leuke vrolijke boel hier ondanks de ook frustrende berichten..al 13 / 15 weken zwanger , niet weten en er vervolgens niet eens rekening mee houden, ongelofelijk. Je hoopt het voor het kindje niet maar mocht er iets zijn dan beseffen diegene zich denk ik niet eens waar het mogelijk aan lag.....wat een domme onverantwoordelijke muts!

Lala, nog even meid, denk je dat je eerder gaat testen of wacht je netjes af, ik hoop het zo enorm, ongelofelijk hoe rustig je je weet te houden! top hoor.

Jeetje die hond van jullie...met zijn of haar eigen klok haha, die honden van mijn schoonouders ook, 2 kleine yorkshire terriers, grappige dingen maar rond 7.00 is het gekef!! dan even nar buiten (tuin) plassen en dan kunnen ze met geluk nog een uurtje terug.

Gelukkig hebben wij dat niet! ook niet als de hond mij gehoord of gezien heeft, ook nu, regelmatig rond 5,00 en 8,00 uur eruit om te plassen, hond vind het wel prima en maakt ook niet uit als het laat wordt, heerlijk!

moet zeggen dat toen ze jong was en nog beneden in de bench zat ik pas naar beneden ging als ze stil was, niet dat ze doorhad als ik blaf dan komt het baasje....maar je moet er misschien ook wat geluk mee hebben hoor haha.

hier blijft alles lekker rustig, heb wel in de tuin wat gerommeld, onkruid weggehaald, wat gesnoeid en geveegd, was gedraaid, en rommel wat lichte dingen in huis.....ergens hoop ik dat ze donderdag geboren wordt , dat is ook de geboortedag van mijn vader die 24-8 al weer 15 jaar overleden is. Zou ik wel heel bijzonder vinden als ons meisje dan op zijn verjaardag ter wereld komt. Zal wel niet hoor haha, volgens mij is ze net zo eigenwijs als ik ;-))

Kimmie en Zoë hoe gaat het bij jullie?

Pleun, fijn te horen dat het met Stan zo goed gaat, je bekkenklachten zijn wel ellendig zeg!! sterkte daarmee

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth,

ja, ik ben (nog) rustig. Het gaat nog goed. Ik denk dat ik eind van de week wel een testje ertegen aan gooi hoor (en dan nog voor zaterdag) ;-) Ergens woensdag of donderdag denk ik.

Ja, Chuma heeft haar eigen wekker (het kunnen ook de kippen zijn die haar wakker maken, dat kan ook natuurlijk) en zij maakt ons braaf telkens rond half 8 wakker. Dat deed ze al vanaf puppie. En geloof me, haar blaffen zorgt er wel voor dat je op staat! hahaha

Ze (De boerboels) zitten buiten in een kennel, dus de buren kunnen ook gebruik maken van deze wekker. Door de week vind ik het niet erg, maar in t weekend, of nu, in de vakantie, vind ik het wel wat vervelend. Vooral voor de buren, niet zo voor ons.

Overigens, vóór die tijd zijn ze echt niet wakker hoor! Dan zie je ze vaak niet eens, liggen ze nog te snurken in t nachthok.

Peter ging regelmatig rond half 6 weg (en niet zonder geluid te maken) en dan kwamen ze t hok nog niet eens uit.

Ik ga voor je meehopen dat kleine meis op geboortedag van paps geboren wordt. Zou inderdaad heel bijzonder zijn!

Maar boven alles: ik hoop van harte dat je een makkelijke bevalling hebt, en alles goed gaat.

Ga maar lekker verder met lekker keutelen in en om huis!

Overigens, jij klinkt ook nog heel ontspannen en rustig!

Uhm....schoonzusje stond raar te kijken dat kleine meid naar het ziekenhuis moest omdat ze toch wat ademhalingsproblemen had na de geboorte en wat aan de lichte kant was. Ik VRAAG het je! Maar goed mijn schoonzus is dan ook een échte MUTS!

Geplaatst

He hallo Pleuntje,

Maakt niet uit hoor dat je wat minder aanwezig bent. Je blijft hier altijd welkom!!

Balen dat je nog steeds last hebt van je bekken. Nog onder behandeling hiervoor bij een therapeut of moet je oefeningen doen o.i.d?

Fijn om te lezen dat Stan het super doet, wat een mooi ventje!

Wat schrijf jij nu!! Moest het verhaal 2 keer lezen omdat ik dacht dat ik het verkeerd had gelezen......

Dit is te zot voor woorden! Inderdaad een achterlijke kip zeg!

Hoop dat het kindje er geen hinder van zal ondervinden.

Lala,

Afschuwelijk dat het kindje met ademhalingsproblemen naar het zh toe moest.

Het kan natuurlijk bij iedereen gebeuren dat je kindje hier moeite mee heeft of te licht is bij de geboorte, maar omdat je schoonzusje gerookt heeft heb je hier meer kans op.

Babeth,

Lekker aan het rommelen in de tuin. Is het in je buik ook nog aan het rommelen?

Nog last van je rug en/of weeën?

Geneest het 'daaronder' goed na het verwijderen van de cerlage?

Stukje draad al eruit of merk je hier niks van, zie je dit niet?

Poeh, wel heftig dat de dag eraan komt dat je vader jarig zou zijn en dat jullie meisje dan misschien ter wereld zou kunnen komen.

Ben jij eigenwijs dan? Zo had ik je niet ingeschat....

Geplaatst

Hee meiden,

Lala, hoe voel je je?

Pleun, groot gelijk dat je van je mannetje aan het genieten bent!

Babeth, wat een mooie gedachte. Ik hoop voor jullie dat ze donderdag komt. :happy:

Hier een naderende menstruatie. Helaas. Maar verwacht.

Geplaatst

Hier nog alles goed. Kwaaltjes worden wel minder of ze vallen me minder goed op.

Nee he, toch balen hoor Pippe. Volgende poging met meer moed en hoop! Maar stiekum hoop ik dat t niet doorzet en jullie lekker zwanger zijn. Lieve, lieve pippe, ik gun het jullie zo!

Babeth, ook jij weer een dagje dichter bij!

Hoe is t met wish?

Bianca, zoë? Alles goed dames?

Maris, lekker oppassen of lekker vrij?

En pleun, écht fijn dat je af en toe nog binnenwipt hier

Xx

Geplaatst

Pippe en Lena,

@#%$@*!!! :mad:

Kan hier elke keer weer zo boos om worden als er weer tranen vloeien van verdriet dat het 'weer' niet gelukt is!

Jullie zullen hier bozer/verdrietiger om zijn dan ik nu ben.

Lieve meiden, vind het zo klote om weer naar jullie te moeten schrijven......:

Heel, heel veel sterkte, steun elkaar en probeer de schouders er weer onder te zetten om weer een nieuwe poging aan te kunnen gaan!

Lala,

Bij jou nemen de kwaaltjes af.

Wil je niet blij maken met een 'dooie mus', maar ik had ook nergens last van.

Tot op 4 dagen voor het testen, kreeg toen menstruatiekrampjes en dit vond ik raar. Was nog nooit eerder dan dag 14 na punctie ongesteld geworden.

Hoop dat je geen pijl kan trekken met wat je lichaam aan signalen aan je geeft en dat je zo verrast gaat worden!!!!!

Geplaatst

Oh nee Pippe en Lena wat vind ik dit kloten voor jullie meiden heel erg veel sterkte met weer een tegenslag ondanks dat jullie er zelf al niet veel hoop in hadden blijft het zwaar.

Een heel dikke knuffel voor jullie

Lala spannend het komt steeds dichterbij en ik hoop zo dat je goed nieuws te melden hebt.

Ik duim nog steeds voor je.

Wish jeetje er staat gewoon alweer 28 weken in je ticker wat gaat dta hard. Ik ben wel benieuwd hoe jullie kamertje gworden is haha

Babeth hoe is het met jou en je meisje?

Ik heb net de papieren van Enschede binnen gekregen met de onderzoeken enz wat ze daar gedaan hebben en wat naar Utrecht moet en nu kom ik er dus achter dat ze vorig jaar met de biopsie uit de baarmoeder er kleine fragmenten van endometrioseweefsel hebben gevonden en dat dus chronische endo niet uitgesloten kon worden.

Ik ben hier zo boos om want ze hebben ons gezegd dat er niks gevonden was en dat alles goed was. Nu blijkt dus dat ik wel al die tijd gelijk had en dat er dus wel degelijk iets niet goed is ookal is het klein. Ook staat er dat er enige verdenking op granulocyt is ik weet niet wat het is maar ze hadden dat beter moeten onderzoeken om et kijken of het echt zo is. Echt ik zit hier aan tafel te koken van woede, mijn vriend heeft het ook niet meer. Wij hebben gewoon gelijk en ze hebben er nooit verder wat mee gedaan terwijl wij als een soort idioten eraf komen elke keer.

Maar goed als blijkt dat het dus inderdaad zo is in Utrecht zijn ze in Enschede nog niet klaar met ons want we hebben nu te lang over ons heen laten lopen.

En daar komt nog bij dat ik nu ook alles opnieuw wil laten onderzoeken in Utrecht want ik heb nergens geen vertrouwen meer in.

Sorry voor mijn klaagzang maar ik word er gewoon verdrietig van

Geplaatst

Maris, natuurlijk mag je hier klagen en boos zijn! Voel je niet schuldig! Gaan jullie nu alle onderzoeken in utrecht opnieuw laten doen? Begrijp ik dat goed? Ik geef je daarin groot gelijk. Vaak zegt je eigen gevoel genoeg. En dat ze het eerder niet verder onderzocht hebben is slecht! een dikke knuffel!

Hoe is het met je werk/opleiding?

Als het een beetje meezit en alles goed gaat, kunnen we voor de vakantie nog een poging doen, en dan hebben wr hopelijk de vakantie van ons leven. En als het niet lukt, zit de vakantie precies tussen de 2 laatste pogingen in en kunnen we gelijk door. Hopelijk hoeven we dan niet met ivf te beginnen, maar jullie begrijpen wel dat het vertrouwen ver te zoeken is... :-(

Er worden zoveel mensen zwanger in onze omgeving, dat het feliciteren soms uit onze tenen geknepen moet worden.

Lala, dit zegt niets over jullie, (en de rest ook niet) want jullie allemaal gun ik het zo van harte. Kl@&€**te MMM.

Als alles goed gaat

Geplaatst

Mijn laatste zin is een foutje. Haha

Maar iedereen een hele dikke knuffel, en lala, hopelijk geef je ons een mooi bericht een dezer dagen. Ik denk aan jullie

Wish en Maris, bedankt voor jullie lieve woorden. Het helpt wel een beetje.

Geplaatst

Pippe dank je wel. ja we willen alles over nieuw laten doen bij mij dan he want ik heb nergens geen vertrouwen meer in dus ik wil het zekere voor het onzekere dus ik hoop dat ze mee willen werken.

Met de opleiding gaat het goed ik heb alles af nu is het wachten op het roc dat ze een datum voor het laatste examen plannen maar wanneer dat zal zijn weet ik nog niet.

Wat knap dat jullie direct weer verder gaan en ik hoop echt zo dat het de vakantie van jullie leven word zou toch helemaal geweldig zijn.

Ik snap ook dat de hoop soms ver te zoeken is maar probeer het vol te houden en geef niet op want jullie wonder gaat er koen daar ben ik van overtuigd.

Oh ja wat fijn dat je bij de laatste 5 zit trouwens met je kaartje ze waren ook wel heel erg mooi dus kon ook niet anders ik hoop dat je de wedstrijd gaat winnen en als we weer moeten stemmen laat het maar even weten.

Geplaatst

Lieve Maris,

Wat lees ik nu?!

Begrijp dat je hier helemaal door van slag bent, denk vooral op emtioneel gebied.

Wat een tegenslag om dit te horen te krijgen en dan via een brief en niet eens van de arts die je destijds onderzocht heeft.:twisted:

Kan me goed voorstellen dat je jezelf weer wil laten onderzoeken.

En ik zou het hier niet bij laten. Als dit bericht (zo goed als mogelijk is) een plekje heeft gekregen neem je denk ik wel contact op met Enschede of niet?

Voor jou een welgemeende warme hele dikke knuffel!!!

Pippe,

Wat hoop ik dat ook en wat gun ik het jullie om de vakantie van jullie leven te krijgen!!!

Maar geef het eerst de tijd om dit verdriet proberen te verwerken met z'n tweetjes.

Geplaatst

He meiden,

Wat veel weer geschreven en wat heb ik weinig tijd om te lezen *SCHAAM SCHAAM* we zijn eigenlijk vanalles en nog wat aan het

doen nu Bjorn nog 1 week thuis is.. Dat computeren er vaak bij in schiet. Vanaf volgende week is Bjorn weer werken, dus als Levi dan

slaapt kan ik mooi hier wat schrijven! Het gaat verder wel goed.. 23 juli tante geworden van een heel mooi ventje : Liam.. En vandaag zijn onze

lieve vriendjes papa en mama geworden van: Jasmijn.. Wat een baby's he.. Met Levi alles in orde alleen blijft die veel spugen. 18 aug mag die weer

terug en hopelijk komt er wat uit. Ik moet morgen voor MRI, en volgende week uitslag. Aangezien me rug erg veel zeer doet :(.

Pippe: Weet niet wat te zeggen maar wat KLOTE weer zeg.. Grrrr.

Lala: Spannend zeg, ben erg benieuwd en draai me duimen met de rest mee.

Wish: Gaat alles nog oke?

Meiske: Hou je het nog een beetje vol?

MAris: Goed dat je alles opnieuw gaat laten uitzoeken, zwaar maar wie weet wat er uitkomt?

Geplaatst

Pippe, ik ga zo hard duimen voor jullie dat de komende poging, geen poging is, maar DE keer dat jullie zwanger worden! En dan ook meteen de vakantie van jullie leven erbij.

Ik hoop met heel mijn hart voor jullie! Laat die positieve energie maar los op eitjes en zaadjes! hahaha

Ik snap je ook wat je bedoelt met felicitaties vanuit de tenen........heb ik ook hoor, hier gaat t goed en van harte, en ergens anders is het lastig! Heel lastig!

Maris, waarom snappen artsen niet dat wij (na al die jaren MMM) ons lichaam wel kennen? Ik snap heeel goed dat je boos bent en ik zou het er ook niet bij laten zitten!

Inderdaad alle testen opneiuw laten doen, en dan met alle vertrouwen de volgende poging in! Put hier maar moed uit en kracht om verder te vechten voor een goede behandeling!

Fijn dat je door je opleiding heen bent, nu dat laatste examen nog, maar ik ben er van overtuigd dat je die ook op je sloffen gaat halen! Super gedaan meid! Kunt trots zijn!!

Wish: ik hoop t zo! Ik weet dat rare dromen ook een kwaaltje is, (die ik overigens nooit gehad heb van de utro) en als dat dan een teken moet zijn, nou, dan ben ik zwanger hoor! Sinds een dikke week hele rare dromen, die ik me kan herinneren. Alleen die van vanacht was een beetje creepy: ik droomde dat ik heel veel krampen had en daardoor ongesteld werd, eigenlijk een vroege miskraam. AAAAAHHHHH!!! Vanochtend natuurlijk niks aan de hand. Ik heb wel het idee dat de krampen meer worden. Het zeurende is weg, nu zijn t echt krampjes.

Ik heb nog geen kruidvat gezien, dus heb nog geen testen in huis, anders had ik er wel al eentje tegen aan gegooid, denk ik.

Zelfbescherming?? hihi (het geen testen in huis hebben dan he)

Hoe dan ook: geen pijl te trekken nog. Kan vriezen kan dooien! :happy8: Pippe: ik hoop ook dat ik binnenkort geweldig nieuws kan melden hier....

Wish: je gaat lekker he? Schiet ook al aardig op bij jou!

Kimmie: fijn he als mannie thuis is, dan kan er lekker veel gedaan worden! Geniet nog even van de week samen thuis! Enne: we zien je wel weer verschijnen!

Nou had ik van de week wat gelezen dat reflux kon remmen.........maar nu ben ik het weer kwijt, het was een behandeling........ Damn, zodra ik het weer tegenkom dan zet ik het hier wel neer. Vervelend dat t nog niet echt verbeterd is, en nog vervelender dat jij nog steeds last van je rug hebt! Doe je wel kalm aan?

Babeth: nog effekes! Morgen is donderdag..... gaat t em worden denk je??

Tot zover!

Dikke knuffel iedereen!!

xx

PS:

Bianca, hoe gaat t meid?

Zoë: alles ok?

Geplaatst

Ik stond dus al lang op het punt om iets te typen en nu lees ik je berichtje dus pas. :-)

Ik hoop op het positieve Lala, maar als jouw eisprong de 21e al is geweest (Of al eerder)... dan kan je toch al testen? Dat is nu 14 dagen geleden.. Ohh wat spannend!!! Duim, duim, duim!

Geplaatst

Hee Pippe!

Geen bericht, goed bericht? Gisteren 2x licht bruin spullie, echt minimaal.

Het "gezeur" in buik en rug is ver weg. Mn (.)(.) jeuken, die staan echt op spanning. Maar nu ook: krampen in buik ipv zeurend gevoel en lichte steekjes.

En hele, hele, hele rare dromen. Mijn ex is al voorbij gekomen, een vriend van 10 jaar geleden, vliegen op een schommel, plassen in een kast...... maar ook: krampen en ongesteld.... in mn droom dan he? Heel raar!

Ik heb geen testen in huis, die moet ik nog halen.

Ik denk dat ik ze dalijk in de pauze ga halen. Wel zo handig....

Weet alleen niet of ik daadwerkelijk eerder ga testen........

xxx

Hoe is t met Lena? En met jou? Ik snap dat de teleurstelling veel minder is deze keer. Maar dan nog: hoe is ie?

Ow, gisteren een avond-ochtendhumeur! (Had een tukkie gedaan...........daarna toch een slechte zin! Tjee.........leuk die emo wisselingen!) Na een half uurtje totaal weer over!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden