Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lieve Pippe ik las je berichtje over het naderen vand e uitgerekende datum en je gevoel bij de artsen, ohh meid, deels herkenbaar, die datum staat in je geheugen gegrift, dat is logisch.

Weet je, ik zit zo ook met bepaalde data en door de tijd heen is gebleken dat de dagen er naar toe moeilijker zijn als de dag zelf, ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn. De dag doorleven is in mijn ogen het beste en laat die emoties maar komen en ook dat gevoel van kwaadheid/boos zijn, hoeft niet perse op iemand maar het gevoel zit er.

Wat de artsen betreft, is het mogelijk om daar openlijk aan te kaarten hoe je je voelt bij de gehele gang van zaken, daar moet toch over te praten zijn?

Kijk we hebben het niet over een besteld brood dat weer eens niet volgens het juiste recept is gemaakt, ik bedoel, het is allemaal al zo beladen, jullie moeten je op zijn minst begrepen voelen toch? iig heel veel sterkte en koop je niet heel ebay leeg? ;-)

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth,

Ik had gisteren niet meer gereageerd, maar wat een leuke foto's!

Ik hoop dat je gelijk hebt.. ik hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt..

We hikken er nu heel erg tegenaan.

Wat betreft de artsen, dat ga ik morgen zeker aankaarten. En alles wat me dwars zit.

Het is idd geen broodje, en het is mooi geweest. We hebben lang genoeg 'maar wat geprobeerd'

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Hier gaat het Goed Pippe, alles Wordt opgeslokt door ons meisje maar het s genieten!

Met momenten ook de pijn van het gemis, maar vanwege Imke kan ik me daar niet teveel aan overgeven, is ook niet eerlijk tov haar en het veranderd niets......toch beseffen we nu des te meer wat we allemaal missen en andezijds, als zij waren blijven leven was Imke er nu niet geweest, hoezo dubbel?

Maar we genieten gelukkig en ik merk nu pas ook weer hoe het voelt om gelukkig te zijn, al is het dan met een randje......

Ze doet het echt geweldig goed

heel veel succes morgen meid

Liefs Babeth

Geplaatst

Pippe en Lena heel veel succes vandaag en laat het kaas niet van je brood af eten zeg gewoon hoe jullie erover denken en sta op je strepen anders luisteren ze toch niet

Dikke knuffel

Geplaatst

Babeth,

Lieverd.....natuurlijk is het dubbel. Ik snap jullie gevoel helemaal! Ik weet zeker dat Imke zal opgroeien met het besef dat ze twee broertjes had en dat die ook heel erg geliefd waren en zijn. En ze zal zeker opgroeien met het besef dat jullie van haar houden.

Geniet van Imke, en de mannetjes zullen een ander plaatsje in jullie leven en harten krijgen. Ze gaan echt niet weg, maar gaan ook hun weg om naar een plekje te zoeken waar ze thuishoren. En die zoektocht kan nog een tijdje duren en daarmee het verdriet ook.

Gelukkig met een randje.......je zegt t heel mooi, maar dat randje is naast een verdrietig randje ook een mooi randje. Verdriet van het verlies, maar ook mooi dat je ze hebt mogen kennen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: ik ben blij dat jullie gezegend zijn met een mooi, lief en gezond meisje..en met twee broertjes die vanaf de regenboog over haar waken, dag en nacht.

Geniet van elk moment!

Liefs,

Angela

Geplaatst

Dankje wel lieve meiden,

Ik ben best zenuwachtig. Om half 6 is het zover..

Lena denkt dat ze vannacht haar eisprong heeft gehad.. (ze zat in de nachtdienst) We zitten nu op dag 11. Ik dacht dat het met de gonal F beter te regelen was, maar

als dit echt zo is, dan wil ik over naar ivf. In principe zijn we dan nog optijd voor IUI, maar het is beter om dit vóór de eisprong te doen. En op deze manier

heb ik het gevoel alsof we achter de feiten aanlopen. Maar, misschien heeft ze het mis, we zullen zien straks.

Geplaatst

Daar heb je helemaal gelijk in Pippe, IUI is beter om net voor de eisprong te laten doen.

En jullie hebben nu al een paar keer meegemaakt dat het na de eisprong toch nog wordt gedaan.

Dan kunnen ze wel zeggen dat er een kans in zit dat het nog 'op tijd' is.

Maar ze moeten ook luisteren naar jullie keuze.

En jullie willen er voor de volle 100% voor gaan en niet 99%.....

Toi, toi, toi!

Geplaatst

Lala,

Hahaha, jij houdt echt voet bij stuk met het aftellen. (vind het wel lief van je!!!)

Vanmiddag bij de thuiszorgwinkel een ondersteek met deksel gehaald. Nu heb ik dan écht alles in huis voor de komst van ons kleintje.

Mentaal ben ik er zelf ook naartoe aan het 'groeien'. In hoeverre dit mogelijk is.

Heb leesvoer mbt alles rondom de bevalling en herstel, kraambed, borstvoeding etc. doorgenomen.

Vanmiddag in de huiskamer alles vochtig afgenomen en rustig aan gezogen.

Morgen doe ik op m'n gemakje de bovenverdieping.

Vanavond uit eten met mijn collega's.

Heb voor iedereen een wilgenhartje gekocht (zijn eigenlijk tafelkleedhouders, waar ze veel te licht voor zijn) en hier een kaartje aan gedaan met voor ieder een persoonlijke bedankt tekst.

Zal wel emo gaan worden. Dat werd ik al toen ik de kaartjes aan het schrijven was....

Hoe gaat het met jou? Hoofdpijn helemaal weg en de rugklachten?

Geplaatst

Hoofdpijn helemaal weg! Denk dat het stressen was voor echo en balen van het autorijden en toch een drukke zondag.........oftewel: al met al wat teveel van het goede.

Rug: als ik maar in beweging blijf en niet teveel en te lang achter elkaar blijf zitten, dan gaat het goed.

Ik heb een sta-tafel gevraagd. Jup, staand werken, werkt voor mij, blijf ik mobieler door ;-)

Als het rijden naar Amersfoort teveel wordt, ga ik met collega hier overleggen (zij doet HR voor een dochterbedrijf) hoe ik mn manager kan overtuigen dat t beter is voor haar en t bedrijf dat ik niet meer te vaak naar Amersfoort ga.

Ik ga maandag naar Amersfoort weer, maar stop even hier in t dorp voor gebak en dan ga ik wel uitdelen op kantoor. En dan vroeg naar huis, heb VK afspraak staan voor de maandag avond

Fijn wel dat jij nu ook naar een kleintje thuis aan t toe groeien bent. :toppie:

Maar wat doe je nog veel in huis! Tjonge...wordt al moe als ik er aan denk hoor!

Ach...ik las vanochtend t berichtje van Babeth naar Pippe.......en ik werd al emo. Laat staan jij met kaartjes naar collega's! Ik moet daar nog niet aan denken hoor! hihi

Ik ga straks met Peter naar de Baby-dump dat een Baby-park wordt? Heeft opheffingsuitverkoop dus. Even kijken of ik nog een goed zittende broek/rok kan scoren voor weinig ;-)

En wat verlekkerd kijken naar baby kamers denk ik. Hahaha.

We halen t allebei niet in ons bolle hoofd om veel uit te geven voor een kamertje dat maar een kleine tijd mee gaat. Maar als er leuke aanbiedingen zijn................jeweettniet!

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Alles eruit gegooid! Zaterdag laatste iui, 3x pregnyl, en dan ivf. Voor ivf hoeven we niet naar DD. Tp is hier. En we mogen zelfs 2 emmy's laten terugplaatsen.

We hebben weer een goed gevoel. Hopelijk zetdat door!

Geplaatst

Oh gelukkig lieve Pippe en Lena dat je hier nu een goed gevoel bij hebt ik ben hier echt blij mee te horen.

En ook nog 2 emmy's terug laten plaatsen jeetje wat een verandering

Gaan jullie dan eerst voor de cryo of laten jullie die nog eerst zitten?

Geplaatst

Hee Maris,

Ik denk eerst een nieuwe ivf. Want het is dus zo dat je wel verse teruggeplaatst krijgt. Anders hadden we eerstde cryo's gedaan. Door het beleid in belgie mochten we voorheen maar 1 terug laten plaatsen. GG doet de tp nu zelf en die zijn vers. :-) en mogen we er dus 2.

En schildklier is ook geprikt!

Maar nu borreld er weer een vraag op. Want ze vroegen of Lena buikpijn Had gehad, en ze heeft wel eens een bloedinkje gehad in haar eierstok. Ik heb er niet op doorgevraagd, maar het schoot me thuis ineens te binnen. Dus ik vroeg me af of het misschien cystes kunnen zijn. Lang leve google.. Zaterdag maar even navragen.

Kunnen ze dat verwarren met follikels? Of kan het zijn dat daardoor de eierstokken niet toegankelijk zijn? Of zouden ze het wel zien als het niet goed zit?

Geplaatst

Oh daar heb ik geen antwoord op want ik heb nooit cystes gehad dus ik zou het niet weten, maar schrijf gewoon alle vragen op voor zaterdag zodat je niks kan vergeten.

Zij hebben ervoor geleerd dus zij moeten het weten.

Hoe gaat het met de andere dames?

Hier gaat het z'n gangetje ben een beetje verkouden en ben blijdat ik morgen weer naar de fysio heen moet want heb toch wel weer veel last en aangezien ik zaterdag toch goed voor de dag wil komen bij mijn nieuwe baas haha maar komt goed ik heb er zijn in.

Daarna morgen even naar mijn moeder even boodschappen doen en lunchen samen met mijn ouders en zondag heb ik nog een wedstrijd dus hopelijk word het droog zondag want regen heb ik wel zo'n hekel aan bah maar god dat si de herfst he haha

Welterusten dames

Geplaatst

Alles goed hier!!

Maar eerst: Pippe! GOED MEID! Eindelijk weer vooruitgang!!! Klinkt goed hoor! (enne......serveer de cryo's niet af hoor! Kijk bij ons!! hahaha)

En bloedinkjes? Heb ze ook wel eens halverwege mn cyclus hoor. Vaak een dagje ofzo na mn eisprong. Ik heb er nooit wat achter gezocht eigenlijk. En ik had alleen poliepen in mn baarmoeder, geen cystes. Maar schei eens uit met de meest vreselijke dingen bedenken!

Noteren en gewoon navragen ;-) Niet te moeilijk doen. Lena is gezond hoor! Schildklier laten nakijken vind ik wel verstandig, maar voor de rest: kalm aan! hahaha ;-)

Maris: verkouden? Niet fijn!! Lekker even een grog maken voor t slapen gaan, of citrosan. Het helpt wel hoor!

Zoals ik al zei: alles goed hier! Geen kleren kunnen vinden gisteren. Ik vind 30% korting op 70-80€ nog steeds veel geld voor een broek of een rokje! Tsskkk

Wel laat thuis gisteren. Eerst naar duitsland naar de Aldi, die is om de hoek, kwartier doorrijden naar de woonboulevard, toen door naar van Cranenbroek en langs mn ouders (die niet thuis waren! |(@#%*($%!@(#!(*@(* ) en weer terug naar huis. Om half 10 had ik eten naar binnen geloof ik. hahaha

Maar goed, was dus kei moe..........al eerder naar bed, laat Peter de hondjes op bed erbij - de kleintjes. Heel lief voor de hondjes, maar heel niet lief voor mij. Was zoooo moe. Hij heeft ze (na een uitbarsting van mij) toch maar in de bench gedaan. Zielig hoor! voor de woeffels... maar ik had even mn rust nodig!

Tot zover!

xx

Geplaatst

Spannend Maris, morgen je eerste werkdag! Wat zeiden ze bij het andere bedrijf toen je afbelde? Begrepen ze je keuze of waren ze er niet

over te spreken?

Ik hoop dat je verkoudheid snel over is, en dat de therapie je weer goed zal doen. Het is niet fijn om het werken te beginnen als je niet helemaal

fit bent. Beterschap en een dikke knuffel!

Lala, jammer dat je niets hebt kunnen vinden! Misschien dat er op i-net nog leuke aanbiedingen zijn? Dus lekker geshopt gisteren? Ik heb ook wel zin om binnenkort weer eens naar Aken te gaan.

Hoe voel je je verder? Doe je wel rustig aan?

Kimmie, hoe is het met jou en Levi? Is de operatie al gepland en zijn de waterpokken al minder aan het worden bij Levi?

Bianca, hoe is het met jou? Ik duim voor jullie dat jullie aankomende cyclus weer kunnen beginnen!

Wish, is er nog niets aan het rommelen? Lena vond het leuk je te zien! (sorry vergat er telkens op te reageren) Kreeg nog wel even te horen dat ik dat niet

meer mag doen zo, ze voelde zich nogal een slons. haha

Babeth, ik begrijp je helemaal en sluit me aan bij het bericht van Lala. Een hele dikke knuffel voor jullie, en geniet van jullie prachtige dochter!

Lala, ik wil ook geen vreselijke dingen bedenken hoor! Ik probeer mee te denken wat de rede zou kunnen zijn dat het niet wil lukken. Wat dat betreft moet internet afgeschaft worden. haha. Zaterdag ga ik nog het e.e.a vragen. Ik ben op dreef. Maar ik wil graag alles uitgesloten hebben. We gaan straks met ivf beginnen, en ik wil eigenlijk de pogingen zo optimaal mogelijk maken.

Geplaatst

hahaha....dat is begrijpelijk Pippe! Ik denk dat we daarom ook allemaal hier terecht zijn gekomen. Met initieel een vraag over "hoe zit dat nou?". Maar helaas gaan we er vaak te ver in door, en worden we helemaal gestoord (dat ik toch al was! hihi).

Hé als je/jullie naar Aken gaan: geef even een gil, en ik (en Peter) word heel erg boos als jullie dan niet bij ons stoppen voor op zn minst een kopje thee en een koekje (maar zal wel wat anders worden hahahahaha).

Jeetje, ik woon er zo'n beetje om de hoek (of beter: mijn ouders), maar ga er eigenlijk nooit shoppen! Hmm..............toch binnenkort dan maar eens met mn moeder (en haar buurvrouw) afspreken dat we dat maar eens gaan doen.........nu ik zelf niet meer zo snel ben, erger ik me ook minder aan mam en de buuf.....die lopen zoooooo langzaam! hahaha

Of de beide moeders..........zodra ik weer wat meer geduld heb. ;-) Ik merk dat ik de laatste tijd weinig geduld heb......zal frummel wel zijn! :D

Voel me goed hoor, en ja, ik doe ook rustig (ahum). De strijk staat er nog steeds hoor! Denk wel dat ik morgen niet ga schieten....even wat tijd voor mezelf....of juist wel, nu het nog niet al te koud is daar......ach we zien wel dus.

Ow, op i-net zijn zát aanbiedingen hoor! En ik ga ook eens bij bonprix kijken. Lijkt me ook een goede.

Doe je ook kalm? En succes weer morgen! Hoeveel follikels waren/zijn er trouwens? Gaat t nog goed? Ook deze poging nog niet afserveren hoor! Je weet het namelijk NOOIT! :D

Geplaatst

Pippe,

Wat super dat je het hebt aangekaart. Nu eens gezegd hoe het zit.

Ik merk aan je manier van schrijven dat het nu eens echt duidelijk is en dat er actie wordt ondernomen op wat jullie hebben gezegd.

Zaterdag dus IUI en hierna ondersteunend Pregnyl, super!

Ze hebben bij GG dus alles rond om zelf in het lab. te kunnen en mogen bevruchten en ook de tp te doen.

Dat is helemaal geweldig, verse tp!!

(enne, Lala het kan zeker met cryo's kijkend naar jullie wonder, maar persoonlijk heb ik altijd een beter gevoel gehad bij een verse tp)

Ik kan je ook geen antwoord geven op je vraag over een cyste. Volgens mij is dit wel te zien via een inwendige echo.

Maris,

Niet ziek gaan worden hoor!

Ben je zenuwachtig voor morgen?

Succes zondag met het gooien van de kloten. (haha, dacht schrijf het weer eens op een andere manier)

Lala,

Oei, oei, de hormonen vieren feest in je lichaam en Peter moet het even besnieten.

Alles zat je gisteren tegen dus vind het niet gek dat je hier chagie van bent geworden.

Wat is trouwens een grog? Citrosan gebruik ik alleen als ik echt hoofdpijn en koorts etc. heb. (niet tijdens zwangerschap)!

Vanmorgen op bezoek geweest bij m'n vriendin. Hier kwamen nog 2 andere vriendinnen met hun kinderen naar toe.

Was gezellig, weer op de hoogte van alles wat er in de vriendengroep afspeelt. Geen roddels hoor, gewoon hoe het met iedereen gaat.

Geplaatst

Grog = huis en tuin citrosan. Vaak zonder de paracetamol maar met (heel veul) alcohol ;-) Bij beginnende verkoudheid vaak nog wel goed hoor. Lekker warme thee met honing en een scheut alcohol. Je zweet t dan wel lekker uit, zeg maar!

Fijn dat je weer op de hoogte bent van wel en wee van de vriendinnen. Dat mis ik af en toe wel. Tijd om bij vrienden langs te gaan om te kletsen.

En dat gevoel dat een verse beter is, hadden wij ook hoor! Ik zeg alleen: een cryo kán t ook doen hihihi Sterker: Peter had helemaaaal geen vertrouwen in de diepvries emmies. Opmaken, klaar. Tja...nu heeft ie een doppler gekocht zodat hij naar frummel kan luisteren.

Lief he? En ja, heel erg, maar Peter is dan ook nog eens het haasje als t op uitbarstingen aan gaat. arme kerel! Maar goed, nog maar 6 maandjes! :D

Maris: kalm aan vandaag en morgen lekker er tegen aan bij je nieuwe baas/baan!

Kimmie: hoe is t?!

Bianca: hoe is t?!

Pleun: hoe is t?!

Babeth: hoe is t?!

hihi

nog maar 18!! :happy11:

:hugs2:

Geplaatst

Pippe, wat fijn dat het zo'n goed gesprek was en dat er naar jullie geluisterd is.

Na deze over op ivf, hopelijk is lena snel zwanger voor een wondertje voor jullie.

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden