Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nog een tip die ik van de kraam kreeg tegen krampjes was over de buik rondjes draaien (vrij stevig met 3 vingers)maar tegen de klok in

dat laatste was schijnbaar belangrijk waarom weet ik niet maar het hielp wel

en pippe dat het nu echt begint te kriebelen geloof ik

ik vindt het zooooooooo bijzonder dat we nu bijna (maar bianca krijgt de hare ook nog )met zn alle die hier in 2010 begonnen met schrijven in dit topic onze uk hebben of al snel krijgen

dat had ik 2 jaar terug nooit gedacht

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pippe inderdaad zo spannend meid maar neem van mij aan die laatste weken gaan echt heel snel al lijkt het op dat moment wel te kruipen, maar als ik nu achteraf kijk denk ik jeetje waar is die tijd gebleven we zitten alweer bijna in november en voor een jaar terug had ik niet durven dromen dat ik nu dit mooie meisje in het ledikantje boven zou hebben liggen. Ik had de moed namelijk echt al soms opgegeven zelfs 2 dagen voor het testen nog.

Pleun dank je voor de tip ik zal dat eens proberen vanavond we wreven wel over het buikje dan maar niet op die manier, mijn man os er gisteren wel mee onder de douche gegaan we dachten dat dat misschien wel hielp en inderdaad ze werd er zo rustig van dat ze er zelfs van in slaap viel haha dus dat moeten we maar eens vaker doen.

Ja bijzonder he dat we nu allemaal (bijna) ons kleintje in de armen hebben en Bianca 2013 komt jullie kleintje dat wordt jullie jaar.

Dat had ik ook niet verwacht een jaar geleden maar gelukkig is het zo en ik hoop echt dat alle vrouwen van dit forum dit geluk mee mogen maken want het overtreft alles.

Geplaatst

Maris, infacol werkt inderdaad goed, maar je heb ook van vsm en heet cinababy en dat is homeophatisch en mag je ook geven tussen de flesjes door en niet alleen tijdens de fles.

Bij ons zeiden ze niet teveel en tevaak infacol dat brengt een soort laagje aan op de darmpjes.

Geplaatst

Ok dank je ik zal wel eens kijken als ik weer in het dorp kom er scheen ook iets te zijn dat alleen hier in Duitsland te krijgen is iets van sap simplex geloof ik we zien wel even het valt gelukkig ook nog wel mee als ik dat hoor van anderen mijn vriendin zat toen hele nachten op omdat haar dochtertje er zo'n last van had en dat is hier gelukkig (nog) niet maar het si wel zielig als ze zo'n pijn hebben.

Wat jammer dat het weer zo slecht is ik had het net zo lekker aan het wandelen de laatste dagen haha maar met dit weer blijven we lekker binnen.

Geplaatst

Gaat steeds beter ik voel de wond nog wel maar echt pijn doet het niet meer gelukkig

En de duizeligheid word steeds minder als ik maar genoeg rust tussendoor pak gaat het prima van de week wil ik even naar de ha om mijn hb opnieuw te laten prikken kijken of het omhoog is denk het wel m!we dan weet ik het zeker

Geplaatst

Pleun,

Het is zeker ontzettend bijzonder en dat zal het ook altijd blijven!

Als het aan mij ligt blijven we hier nog een hele poos samen kleppen over vanalles en nog wat. haha

Hoe gaat het nu met je?

Pippe,

55 dagen, jippie!

Vooral als er in je omgeving een klein wondertje wordt geboren zal het meer en meer gaan kriebelen om jullie kanjer ook in je armen te kunnen sluiten.

Dat gevoel is zo magisch, niet met woorden te omschrijven.....

Maris,

Tegen de wijzers van de klok over de buik/maag wrijven is omdat je dan met de richting van de darmen mee gaat.

Mijke vond het prettig om op haar buik over onze bovenbenen of onderarm te liggen als ze last had van haar maag.

Hoop dat je iets gevonden krijgt wat jullie meisje prettig vindt.

Wij laten Mijke nog steeds in de avond in bad gaan. Na het badderen nog even mee naar beneden om te spelen, fles drinken, boekje lezen en dan naar bed.

De verjaardagfeestjes zijn super goed verlopen. We hebben 1 middag voor familie gevierd, en afgelopen zaterdag en zondagochtend voor vrienden en kinderen.

Wat heeft Mijke genoten van het bezoek en de kado's vindt ze natuurlijk ook heel leuk.

We hebben een aantal kado's ingepakt gelaten en op zolder gezet en een deel beneden gelaten waar ze nu mee kan spelen.

Slagroom en taart vond Mijke niet zo lekker. Ze had het na een paar kleine hapjes wel gezien en wou niet meer.

Had voor de feestjes cake en soesjes op een plateau staan, prikkers gemaakt met kleine tomaatjes, komkommer en augurk. Ook heb ik aan de kinderen 1 keer een zakje berenkoekjes uitgedeeld en om mee naar huis te nemen had ik rozijntjes traktatie gemaakt.

Ook mijn man en ik hebben ervan genoten, dat is ook niet onbelangrijk hè. ;)

Geplaatst

Wat fijn dat jullie allemaal zo genoten hebben van haar eerste verjaardag.

Klinkt als zeer geslaagde feestjes en wel bijzonder lijkt mij de eerste verjaardag.

Ik zag mooie foto's op fb staan

Haha en ach is nooit verkeerd als ze geen taart lusten ik wou dat ik dat niet lekker vond hihi

Wij gaan gewoon dingen proberen als ze last van krampjes heeft ik kreeg net via de mail van Sanna ook nog een tip dus we proberen het gewoon kijken wat ze zelf het fijnste vind.

Ja dat in bad doen heb ik liever 's avonds omdat dan mijn man erbij is vind hij ook wel zo leuk om bij te zijn en het is mij nog te zwaar om met de emmers te slepen met water en als we het net voor de fles doen slaapt ze er heerlijk van dus dat is ook nog mooi mee genomen.

Ik heb vanmiddag mooi even de tijd gehad om een fotoboek te maken kan hem van de week ophalen dus ben benieuwd

Geplaatst

Fijn Maris, dat het steeds beter gaat!

M is flink verwend Wish!! Leuk dat het feest zo geslaagd was. En groot gelijk dat je wat kadootjes achterhoud, dan heeft ze straks iets nieuws om te bekijken.

Nou, ik ben aardig pissed. Vandaag de steigerhouten meubels opgehaald. Kon hetdaar niet goed bekijken.. Maar het is niet maar wens, niet hoe ik het getekend had. En nu moet ik straks een mail sturen. Daar ben ik zo slecht in, vooral omdat ik dan mijn hoofd weer moeten gaan laten zien. En ik weet niet hoe ik dat moet gaan brengen. (de boodschap dat t niet goed is) hier in daglicht zie ik pas alles wat niet mooi of goed is. Yuk!!!

Geplaatst

Bah wat balen dat het niet goed is ik vind dan een mail opstellen minder lastig juist in de mail kan ik goed van mijn woord af

Maar kan me indenken dat je echt pissed bent

Geplaatst

Heb gemaild. Foto's gemaakt en overal bijgezet wat niet goed of niet mooi is. Boosheid is wel wat gezakt, maar baal gewoon ontzettend dat ze niet goed naar de (duidelijke) tekeningen hebben gekeken. Terwijl ik zo mijn best heb gedaan om het zo duidelijk mogelijk te maken. Goed kijken en lezen is een kunst. Blijkbaar. Hopelijk wordt het opgelost.

Geplaatst

Goed van je Pippe om bij de foto te zetten wat er niet goed/mooi aan is.

Wat vervelend dat het niet in één keer goed gemaakt kon worden, hier betaal je neem ik aan meer dan genoeg voor.

Ik duim voor je dat je een gepaste reactie krijgt en dat de meubels vermaakt gaan worden.

Zijn het grote dingen of kunnen ze het ter plekke vermaken?

Geplaatst

Hee meiden,

Hoe is het met jullie?

Boosheid is hier weer gezakt. Met Lena gaat ook alles goed! Buik groeit flink nu en onze jongen zit elke keer met z'n voet te vervelen met Lena's ribben. haha. Soms kan ze gewoon niet lekker zitten. We merken echt dat hij aan het groeien is.

Ik zal nog een fotootje plaatsen.

Geplaatst

Dit is voor mij de eerste keer dat ik een buikfoto van Lena zie.

De vorige keer kon ik niet inloggen en toen ik dit wel kon had je de foto eraf gehaald.

Wat een prachtige buik! :toppie:

Ik verwacht dat jullie knul nog een eindspurt zal gaan maken, dat de buik nog de helft groter zal groeien.

Ben benieuwd.

Gelukkig is de boosheid wat gezakt, maar het balen zal nog wel even blijven.

Heb je al bericht terug gehad?

Geplaatst

Haha Wish, nog de helft groter? :new_shocked: :hello2:

Nee, nog niet terug gehad. Als er niet gereageerd wordt, moet ik maar even bellen.

Hoe is het met jullie? Ik ben best wel nieuwsgierig of jullie alweer in de molen zitten, maar dit hoef je uiteraard niet te vertellen hoor, :happy:

Geplaatst

Haha Pippe ja houd er maar rekening mee dat hij nog een stuk groter wordt zoals die van Lena nu is was die van mij ook en vanaf dat ze verlof heeft straks gaat het hard haha dan krijgt Lena meer rust en dan gaat de energie meer naar het kindje waardoor alles nog meer groeit.

Maar ze heeft een mooie buik hoor.

Nou hier gaat alles z'n gangetje gisteravond had Elin wel heel erg last van krampjes echt zo zielig maar gelukkig hield het na 10 uur op en is ze in slaap gevallen en was ze weer rustig. Nu overdag heeft ze ook nergens last van en ligt ze ook de hele dag te slapen.

Net weer heerlijk even naar het dorp gelopen komt daarna de buurvrouw vertellen dat de buurman aan het begin van de straat is overleden bah hij was al een tijd ziek maar het is toch altijd onverwachts.

Zo zie je maar weer dat leven en dood erg dicht bij elkaar ligt wij hebben de ooievaar in de tuin staan en zij hebben de lijkwagen voor de deur.

Vanmorgen ook even 2 nieuwe broeken gekocht aangezien alles van voor de zwangerschap mij veel te groot is ik zit nu ruim 15kg onder mijn begin gewicht dus heerlijke bijkomstigheid van de zwangerschap haha

Geplaatst

Hoi dames

Hoe is het met jullie?

Het is zo rustig

Hier gaat het met ons meisje super goed we zijn overgestapt op cinababy en dat lijkt echt effect te hebben ze is zo lekker rustig weer en heeft aanzienlijk minder krampjes.

Met mij gaat het alleen iets minder ik heb sinds zaterdag (nu 3x gehad) pijn aanvallen in de bovenbuik met uitstraling naar de rug echt ik heb hele erge rugweeën gehad maar die zijn minder erg als deze pijn ik weet dan niet waar ik het zoeken moet zo zeer word er dan ook benauwd en misselijk van. Dus gisterenavond had ik het weer en toen heeft mijn man de hap gebeld nou mijn moeder ook gebeld zodat die met mij mee kon omdat onze kleine meid net gevoed moest worden en dat was niks waard geweest om haar mee te nemen.

Maar goed inmiddels toen we daar waren was de pijn meest weer weg gezakt, maar gelukkig herkende de arts het wel direct en dacht hij aan galstenen, galkoliek of een galblaasontsteking.

Dus ik heb een zware pijnstilling gekregen en moest vandaag naar mijn eigen ha en die heeft mij doorgestuurd voor een echo waar ik maandag pas terecht kan dus ik zxal het weekend nog door moeten zien te komen hopelijk zonder pijn aanvallen.

Maar goed als ik dus koorts krijg moet ik a la minuut naar het zh en wordt ik acuut geopereerd aangezien het dan dus de ontsteking is.

Ach ja kan er ook allemaal nog wel bij he het zwanger worden ging moeizaam het zwanger zijn was niet altijd even leuk, de bevalling was zwaar aan het einde en nu ons meisje er eenmaal is houd het nog niet op want nu krijg je dit.

Het schijnt wel vaker voor te komen door de zwangerschap.

Bah ben er helemaal moe van er zal eens iets normaal gaan hier maar goed het is dus afwachten en zo min mogelijk vet en vezels eten totdat ze weten wat het is en zo hopen dat de aanvallen weg blijven

Geplaatst

hee maris ik weet waar je t over hebt

zoals je mss nog weet had ik dat ook tot april

probeer je vet inname tot het minimum te beperken

geen kaas op brood .geen friet , zeker geen chocola ed echt zo min mogenlijk vet eten

dan heb je minder tot geen pijn

dit omdat galstenen pijn gaan doen als je lever vetstoffen gaat verwerken door extra gal aan te maken

dan komen de stenen vast te zitten en dat verklaard de pijn

en ik WEET hoe ziek en hoeveel pijn het kan doen

goed dat je zo snel al naar de dokter bent gegaan ik heb er maaaaaaanden mee gelopen en steeds kon ik het niet uit leggen dus t duurde maanden voor ik een uitsluitsel kreeg

maar het schijnt idd vaker voor te komen na een bevalling

Geplaatst

Oh ja dat klopt jij hebt dat ook gehad ja wat een pijn he niet normaal meer ja vet hoorde ik al dat ik moet vermijden

Het is niet anders helaas we gaan het zien wat het is maar ik vrees dat het. Wel stenen zijn

Geplaatst

Hey dames,

Hier alles goed hoor, gisteren naar een peutercursus geweest. Die doen we vanuit het CB en is op 4 donderdagen, erg interessant en leerzaam. Je hoort verhalen van andere en tips en trucs.

Ook doe je heel vaak op de avond OH Ja dat heb ik ook idd.

Met Levi gaat alles heel goed, echt een heerlijk mannetje dat lekker begint te brabbelen en al woorden erg duidelijk kan zeggen. Merk dat hij ook rustiger wordt omdat hij zoch veel beter kan uiten.

Afgelopen week afscheid genomen van onze beide hondjes, die apart een ander adres hebben gevonden. Hadden al eerder de keuze gemaakt, ze waren heel lief hoor. Maar in combinatie met Levi was het niet

altijd gezellig meer. Als hun wilde liggen dan wilde levi spelen etc. Maar de rust is wedergekeerd in huis. en achteraf gezien hebben we een goede keuze gemaakt.

En met de kleine beeb alles goed, merk dat het een druk kindje is wat ik steeds beter ga voelen als ik rustig op bed lig. Erg fijn gevoel weer!

Maris fijn dat het goed gaat met jullie kleine meis, maar wat rot dat jij zo'n pijn hebt. Hopelijk weten ze snel de oorzaak!

Babeth ik las dat je positief getest had! Wauw!!

Geplaatst

Hé jakkes Maris. Hopelijk kom je het weekend goed door en hoef je niet geopereerd te worden. Dikke knuffel!!

Ik heb verder niet veel te melden. Het gaat eigenlijk allemaal z'n gangetje.

Ondanks dat onze jongen goed beweegt is het denk ik wel een rustig kindje. Athans, tot nu toe. Hij heeft af en toe wel eens uitspattingen maar nooit langer dan 5 minuten. Ik had altijd het idee dat je altijd veel getrappel voelde. Dat is hier niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden