Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Pleun,

Heb met open mond en traanogen je berichten gelezen.

Toen ik net de foto van Timur zag kreeg ik kippenvel en een brok in mijn keel.

Zie wel dat zijn lipjes wat blauw verkleurd zijn, verschrikkelijk, geen woorden voor.....

Lieverd, heel veel sterkte en een hele dikke knuffel.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maris wat een plaatje is ze :-) en opzich een goede bevalling tot het eind, dat moet erg heftig geweest zijn.

Pleun, wat een moeilijke dag, heeel veel sterkte een verschrikkelijk verlies.

Jose je kleine meid bijna jarig, ik kan me de 1e verjaardag van Ilona ook nog zo goed voor de geest halen, een hele bijzondere dag.

Nu wordt ze volgende maand al 4.

Knap dat je het ook op het forum stil kan houden maar wel erg leuk dat jullie voor een broertje of zusje willen gaan tzt.

Kimmie, snap dat je boos bent maar wel leuk dat hij een broertje krijgt, en goed om te weten dat je placenta voorligt dat je hem daarom minder voelt.

Pippe, nooit bij stil gestaan dat je van alles juridisch moet regelen zoals adoptie om ook op papier mama te zijn.

Wel fijn dat dat nu geregeld is.

De gyn heeft gister nog terug gebeld om de krul op het papier uit te leggen ik wilde graag weten wat precies de uitslag was en niet alleen en krul, er waren afwijkende en ersntig afwijkende cellen gevonden.

ja best onzeker allemaal. erg blij dat het god is nu volgnd uitstrijkje afwachten.

Geplaatst

Maris,

Heb je bevallingsverhaal 2 keer gelezen. Zeker een pittig laatste stukje voordat jullie meisje ter wereld kwam, je mag zeer zeker trots op jezelf zijn!

Dat zal je man ook wel zijn.

Oef, een knip van 10cm, dat zal wel z'n tijd nodig hebben om te helen. Nogmaals beterschap voor je 'onderkantje'.

Op dag 5 en 6 heb ik volgens mij de meeste pijn gehad van de knip en hechtingen.

Hoe gaat het emotioneel gezien met je?

Meid, je bent MAMA! Een prachtige titel!

Pippe,

Nog 66 dagen te gaan, dit klinkt zo ontzettend dichtbij. (is het ook)

Heb helaas de buikfoto gemist omdat ik weer eens niet in kon loggen. (daar word ik echt shagie van zeg)

Dacht omdat jullie getrouwd zijn je juridisch gezien beide de moeder zou zijn van jullie knul. Is dus niet zo.

Medusa,

Fijn dat de uitslag goed was! Dat geeft een geruster gevoel.

Kimmie,

Nou ja zeg, wat een muts om dit eruit te flappen.

Maar wat gahaaf, een tweede zoon op komst!

Mijke is weer wat opgeknapt. Vandaag de eerste dag zonder koorts. Mag ook wel na 5 dagen verhoging/koorts.

Nu de ab opmaken en dan hoop ik dat ze de komende tijd niet meer ziek zal worden.

Nog maar een paar dagen en onze mooie, lieve meid wordt 1 jaar!

Ben al wat versieringen in huis aan het halen en tel de dagen af.

En nog voelt het soms zo onwerkelijk. Ik ben al bijna 1 jaar mama en het voelt zo geweldig goed!

Geplaatst

Medusa,

Netjes dat de gyn je gebeld heeft om het één en ander uit te leggen.

Het is nu dus allemaal weggehaald.

Over een half jaar wederom een uitstrijkje, eerder is niet nodig? Omdat ze afwijkende cellen hebben gevonden of verwachten ze dat het allemaal weggehaald is?

Geplaatst

Medusa wat goed dat de gyn nog even gebrld heeft netjes maar gelukkig is het goed

Wish fijn dat mijke weet wat beter is dat nag ook inderdaad wel een keer

Nog een weekje en ze is alwee e3n jaar

Dank je voor de complimenten over ons meisje

Ja de bevalling was inderdaad super te doen TOT het eind dat was echt evem heftig maar na een uur en 10minuten persen hoorden we het mooiste gelluid ooit haha

Geplaatst

Maris,

Heb net in het 'uitgerekend in' topic nog meer foto's van Elin gezien.

WOWIE!

Mijke kan hele snotbellen blazen. En wat vindt ze het vervelend als haar neus schoon wordt gemaakt.

Ze slaapt gelukkig wel beter, een keer of 2 á 3 wordt ze even wakker maar slaapt na enkele min weer door.

Geplaatst

Hoi meiden,

pleun, echt tranen in mijn ogen en weer voel ik een pijn die ik altijd angstvallig weet weg te drukken, mijn hemel wat erg!! Het afscheid van dit mooie mannetje was vast en zeker zwaar, ik wens jullie en via jullie ook de ouders alle kracht van de wereld toe om dit verlies te dragen x

zwaar liggen vreugde en verdriet dan toch dicht bij elkaar .....

Geplaatst

Dank je Wish ja ze is echt een kanjer.

Ze komt netjes om de 3 uur ongeveer soms zit er iets langer tussen maar ze doet het echt zo goed

Vanmorgen is de vlos weer geweest en die heeft er 3 hechtingen uitgehaald maar jeetje wat een verademing ik kan weer iets beter zitten. Schijnt wel vaker voor te komen dat net die laatste hechtingen het meeste irriteren.

Morgen mogen we ook al lekker even naar buiten met Elin even een klein stukje lopen ben alleen bang dat ik niet zo heel ver kom ben wel echt heel moe en sneller uitgeput met dat lage hb als ik gedoucht heb moet ik eerst 1,5 uur op bed liggen omdat ik dan kapot ben maar komt wel weer goed ben gisteren begonnen met staal tabletten dus hopelijk doen die snel hun werk.

Ook heb ik erg last van de stuwing omdat ik gestopt ben met de bv maar ach gaat wel weer over denk ik dan maar.

Straks gaan we haar even weer in badje doen mijn man is vandaag ook vrij dus kan die dat ook een keer zien en morgen mag hij het een keer doen, maar wat is hij apetrots haha zo lief om te zien en te horen als hij met haar op de arm zit en zegt dat ze papa's meisje is

Nou een fijne dag allemaal

Geplaatst

Dat lucht zeker op als de hechtingen los gemaakt zijn. ;)

Bij mij was de knip met 1 draad in één keer gehecht. Dus ik had 2 knoopjes die flink aan het trekken gingen.

Dit was zo pijnlijk! Mijn man had 's avonds de vk gebeld om te vragen of dat dit wel in orde was omdat ik zoveel pijn had. Ze adviseerde om in bad te gaan met badedash en met de blote billen in bed te gaan liggen op een celstof matje en handdoek. Die nacht heb ik bijna niet geslapen en de volgende ochtend kwam de vk en de hechtingen mochten los.

Dus ik vond het ook zeer zeker een verademing toen die knoopjes los gemaakt werden.

De stuwing komt gelukkig maar 1 keer en dan ben je ervan af.

Ik was al uitgeput na het douchen, laat staan dat als je een laag hb hebt.

Geniet van jullie eerste wandeling buiten, loop rustig en geniet ervan!

Ik heb ook zoveel tranen gelaten de eerste weken (volgens mij maanden) van intens geluk.

Nu heb ik dit nog af en toe hoor.

Geplaatst

Haha ja die tranen pfff het hoort erbij maar ik jank om alles.

Net ook weer toen kwam er een pakketje binnen met een super gave beer erin van unicef met haar naam op een voetje en haar geboortedatum op de andere dit heb ik gekregen van een vrouw wat ik nog nooit ontmoet heb maar waar ik al een tijdje wordfeud mee speel ik moest er wel even een traantje om laten want ze had van de week wel om ons adres gevraagd maar ik dacht dat dit voor een kaartje of iets was maar dit is toch wel echt te gek Wat bestaan er toch lieve mensen op de wereld

En ook de kaartjes en de rest van de cadeautjes wat we nu al hebben gekregen echt onvoorstelbaar 25 kaarten bij de post vandaag dat is toch niet normaal haha

Maar ja het is een opluchting dat die hechtingen eruit zijn hopelijk kan ik ook snel weer een beetje beter gewoon zitten haha ach komt wel weer heeft even tijd nodig.

Nee bij mij is het niet uit 1 draad maar goed dat zal ook wel niet kunnen met 10cm

En naar buiten morgen moeten we even kijken hoe ik mij voel ik kan namelijk niet heel lang op mijn benen staan jammer genoeg dus we kijken het gewoon even aan en anders komt dat van de week wel. Ik heb er ook niks aan als ik buiten ben en ik door de benen zak of flauw val.

Geplaatst

Maris wat leuk om te horen dat het zo goed gaat.

Wish fijn dat het met Mijke beter gaat, zielig dat ze zo verkouden blijft.

Als het goed gaat is alles weg, en daar ga ik ook maar vanuit :-) ja vond het ook erg aardig dat ze nog ff terug gebeld heeft

Geplaatst

Maris,

Jullie kleine meisje is vandaag 'al' één week jong!

Hoe gaat het met de stuwing?

Als je vandaag een klein stukje gaat wandelen, alvast veel plezier.

Mijke blijft snotterig maar ze is gelukkig wel vrolijk.

Soms kan ik mijn oren en ogen niet geloven. Ze doet dingen na en zegt ook woorden na.

Sinds afgelopen week zegt ze ook: Oma=Mma, Klaar=kwaa.

Verder komen er dierengeluiden voorbij van een schaap, koe, vis, aap, paard, konijn.

Vind het zo speciaal dat we interactie met elkaar hebben en dat Mijke ook laat merken dat ze mij begrijpt.

Soms begrijp ik Mijke niet en dan wordt ze boos. Ze wijst vanalles aan, maar ze kan natuurlijk niet altijd alles hebben en dan wordt ze boos.

Door rustig te blijven en uitleg te geven hoop ik dat ze het een keer op gaat pikken. Geduld is een schone zaak. hihi

Bianca,

Al een poosje niks meer van je vernomen. Hoe gaat het met je?

Geplaatst

Ja we zeiden vanmorgen al een klein feestje ze is alweer 1 week oud

Vorige week lag ik er wel anders bij haha

De stuwing word al wel watinder gelukkig alleen de wond word wat dikker en pijnlijker dus ik moest al in een sodabadje kijken of dat helpt

Verder gaat het super hier elin is echt super tevreden dus wat kan een moeder zich nog meer wensen

We hebben ook echt een super kraamhulp echt kon me geen betere wensen jammer dat ze morgen alweer voor het laatst is maar goed we zullen het tocj ooit alleen moeten doen

Maar jeetje mijke begint ook al te praten wat goed zeg ze wordt echt al een hele dame gelukkig maar

Zo moet gaan haha. Moet zo flesje geven

Geplaatst

Meiden, ik krijg plaatsvervangend pijn met jullie hechting-en-knoop verhalen. haha. :happy7: auw auw auw.

Pleun ,wat een mooie foto zeg, en wat een verdriet voor iedereen. Veel sterkte.

Maris, werken de ijzer tabletten een beetje? Hoe is het met jullie? Lekker aan het genieten?

Wish, nog 3 nachtjes slapen, en dan een groot feest, een mijlpaal, jullie meisje wordt 1 jaar oud!

Kimmie, hoe is het met je? Is de boosheid al een beetje gezakt? Zijn jullie al begonnen aan het kamertje?

Bianca, ik ben ook erg benieuwd naar jullie!

Medusa, wat fijn dat de arts je nog gebeld heeft voor verdere uitleg. Hoe is het met I en R?

Hier alles oké. Hikjes, schopjes, draaien, duwen, op de blaas liggen/schoppen, Lena (en soms ik) voelen het allemaal. Ik kijk uit naar de geboorte, maar ik ga al deze dingen ook missen! Hier geen rede tot klagen of onzekerheid. Hij laat met regelmaat van zich horen. Woensdag weer controle en ook het beval-plan bespreken. Weer een stap dichterbij! :yeswink-1:

Geplaatst

Maris,

Fijn dat jullie kraamhulp zo fantastisch is!

Gisteren jullie eerste dag zonder kraamhulp. Die dag vond ik zelf anders voelen als toen de kraamhulp er nog was.

Hoe hebben jullie dit beleefd?

Super dat het goed met E.l.i.n gaat!

Balen dat de wond aan je onderkantje wat pijnlijker wordt. Probeer om niet al te veel te gaan lopen, dan komt er druk op.

Dit zul je zelf zeker wel aanvoelen, sterkte ermee!

Pippe,

Tja, het beurs onderkantje zal Lena misschien ook niet bespaard gaan blijven.

Maar je weet het van te voren niet. En dat is maar goed ook. :happy:

Wat gaaf dat jullie de kleine knul zo vaak voelen en zien bewegen. Grappig is dat als hij de hik heeft.

Mijke had ook vaak de hik, dit had ze na de geboorte ook nog dagelijks.

Het komt nu zeker heel dichtbij.

Willen jullie thuis blijven om te bevallen of naar het zkh?

De ab-kuur van Mijke zal vandaag op gaan. Ze is nog wel verkouden en soms kortademig, maar dat vind ik niet gek met een verstopte neus.

Verder is ze een vrolijk en ondernemend meisje. Ook wordt ze wat ondeugend. Ze gaat nu dingen uitproberen om te kijken hoe dat wij reageren. En zelfs het ondeugende en uitproberen vind ik geweldig om mee te mogen maken.

Ik heb alle versieringen in huis, nu nog boodschappen doen om iets lekkers (wel gezond) op tafel te zetten.

Ga het mezelf niet zo lastig maken, maar wil er wel werk van maken om iets leuks op tafel te gaan zetten.

Pleun,

Trek jij het nog? Wil je nogmaals een hele dikke knuf geven!

Babeth,

Las dat er morgen een tp zal zijn, wat geweldig!! :happydance:

Kimmie,

Vroeg mezelf ook af hoe jij jezelf nu zou voelen?

Geplaatst

Pippe wat fijn dat je geen reden tot onzekerheid hebt en dat is ook zo zolang je jullie kanjer maar regelmatig voelt is er niks aan de hand en geniet er lekker even nog van want het is zo zover heb ik wel gemerkt haha

En ik vind het op het het moment het heel erg raar om in de spiegel te kijken haha maar dat komt ook omdat ik nu al 15 kilo onder mijn begin gewicht zit dus voor mijzelf ziet het er heel raar uit.

Wish nog een paar nachtjes spannend hoor lijkt mij.

Maar het wordt vast een super feestje

Pleun hoe gata het met jou?

Ik heb veel aan je moeten denken pff wat een ellende en verdriet.

En hoe is het met de andere dames?

Hier is inmiddels de kraamhulp gisteren voor het laatst geweest dat was even een traantje weg pinken want nu is het aan onszelf en kun je niet meer op haar terug vallen. Ik had sowieso een huilmiddag gisteren was ook misselijk en had buikkrampen en bah voelde mij niet lekker dus toen mijn moeder dat hoorde stelde ze voor om dan vandaag de hele dag te komen zodat ik niet direct alles alleen hoefde te doen.

Ook de vlos is net voor het laatst geweest en ons meisje was in elk geval weer wat aangekomen want het zag er even naar uit dat ze weer afgevallen was zoals de weegschaal van de kraamhulp aangaf maar gelukkig was dus die weegschaal niet goed en is ze sinds dinsdag toch 100gr aangekomen het is niet veel maar alle beetjes helpen.

Verder ben ik nog steeds erg duizelig aangezien het echt best lang nodig heeft voor dat het ijzer weer op peil is.

Dat heeft gewoon tijd nodig en ik zla het nog een tijdje heel rustig aan moeten doen en alles in etappes doen.

We willen wel proberen straks even een klein stukje naar buiten te gaan met haar kijken hoelang ik het volhoud. Om Elin mag het wel zij heeft vanaf de geboorte haar temp al goed en nu haar gewicht in de stijgende lijn is mag het en het weer is zo mooi daar moeten we even van profiteren

De wond is eindelijk minder gevoelig dat wil zeggen ik kan eindelijk een beetje zitten en hoef niet meer half te liggen en het vloeien is al zo goed als over dus ik ben helemaal tevreden

En verder is het genieten hier haha voor allebei het is zo'n heerlijk tevreden meisje ze huilt alleen als ze honger heeft en verder is ze heerlijk tevreden nou wat wil een moeder nog meer.

Nou dat was wel weer een verhaal haha

Geplaatst

Maris,

Wat een ontzettend mooie banner! (dat had ik nog niet gezegd)

Pfff, zelfs ik word emotioneel als jij over Elin schrijft.....

Ben zo blij voor jullie!

Moet een klein beetje lachen om wat je schrijft over het zitten/half liggen. Kan me dit als de dag van gisteren nog voorstellen. Wat een ellende was dat. Gelukkig gaat het de goede kant op met genezen.

Mijke werd vanmorgen rond 4.30u wakker. Heb haar wat water laten drinken en haar knuffeldoekje gegeven. Dit lag op de grond. Toen werden mijn man en ik pas rond 8.00u wakker. Mijn man heeft zich gehaast en ik heb nadat ik mezelf had gewassen en gekleed Mijke uit bed geplukt en zijn we samen naar beneden gegaan.

Vanmiddag een stuk gaan wandelen en wat boodschappen gedaan.

Geplaatst

Haha ja dat zitten/liggen is een ellende hihi maar goed het gaat met de dag beter nu alleen dat hb nog en dat schiet nog niet echt op jammer genoeg maar goed heeft allemaal tijd nodig

Dank je ja ik vond deze banner ook erg mooi en ben er trots op dat ik hem er eindelijk onder heb staan.

Ja zo kan het ook dat je dan langer slaapt haha volgens mij is het wel een deugnietje jullie Mijke nog een paar daagjes en dan wordt jullie kanjer alweer 1 jaar

Wij zijn vanmiddag voor het eerst naar buiten geweest heerlijk was dat zeg ik kan natuurlijk nier ver lopen dus zijn maar een kort rondje gegaan maar toch was dat genieten en Elin heeft de hele weg geslapen en vind alles wel goed haha zo lekker tevreden.

Hopelijk blijft het nog even dit weer.

Geplaatst

hee dames

thanks voor jullie lieve berichtjes

het was best heftig hoor afgelopen vrijdag pfff

ik bid op mn blote knietjes dat niemand van ons dit ooit nog hoeft mee te maken

het was een mooie dienst voor zover dit mooi kan zijn

de ouders hebben hem samen naar binnen gedragen en zn 2 oudere broertjes(6 en 2,5 )hebben bij zn kleine witte kist nog zitten spelen met autotjes en belleblaas en nog extra stikkertjes met harjes er op geplakt

de dame van de dela heeft het heeeeel mooi gedaan

ze begon met de woorden : het mag niet het kan niet en toch is het gebeurt en dat was echt de strekking van de dienst

later hebben de ouders m weer naar buiten gedragen en met kistje en al opschoot gehad naar het kerkhof ook daar hebben ze m zelf naar zn grafje gedragen

wat waren ze sterk en dapper

ze houden zich echt aan elkaar vast en aan de andere 2 mannetjes

ook hebben ze zelf nog mooie woorden gesproken en de oma ook

er werden slaapliedjes en kinder liedjes gespeeld en afgewisseld met : zo mooi zomooi van blof , old and wise van allen parson en natuurlijk tears of heaven

boh wat heb ik gehuild en iedereen met mij

ik heb er gewoon een traanbuis ontsteking aan over gehouden

wat is dit eng om van zo dicht bij mee te maken

en wat ben ik dankbaar voor mijn gezonde gekke mannetje

Geplaatst

Heftig en zo oneerlijk Pleun! Ik lees je bericht en de tranen stromen over mijn wangen, wat mooi en knap hoe hoe d ie ouders afscheid genomen hebben, zo warm en liefdevol!! Mooie muziek ook, moeilijk....

maris, ik geniet van je mooie berichtjes, wat een heerlijk gevoel hè meid!

wish, bijna groot feest, ohhhhh zo gaaf! Succes met de laatste voorbereidingen!

pippe jullie zitten al in de 32ste week, wat gaat het hard, nog geslaagd voor de meubeltjes van steigerhout? Ik vind het zon leuk idee!

Geplaatst

Lieve pleun wat een verdriet en wat zijn die ouders sterk nogmaals heel veel sterkte met dit onmenselijke verdriet

Babeth ik ben blij te lezen dat je geniet van mijn berichtjes het is denk ik wel duidelijk hoe wij genieten haha

Maar ik las dat je een tp hebt gehad heel veel succes meid mijn duimen draaien voor je

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier alles goed! Ik lees iedere dag met jullie mee alleen schrijf ik verder niks.

ik heb momenteel niet zo heel veel te melden. Zit toch wel in een hele andere situatie momenteel als jullie.

Maar omdat er een aantal keer naar mij gevraagd werd dacht ik maar weer eens een up date te geven.

Ik zit nog midden in de onderzoeken van het ziekenhuis. De gyn dacht dat het mijn bijnier was natuurlijk en was daarvoor door gestuurd naar de internist. Hier hoorde ik dat bepaalde bloed waardes vorig jaar twintig keer te hoog waren wat dus duide op een afwerking van mijn bijnier (wat geen idee) nu was er weer geprikt en was het nog maar 3x verhoogd. En gezien m'n cyclus weer opgang aan het komen was was de kans klein dat het mijn bijnier zou zijn, de internist wilde toch bepaalde onderzoeken gaan doen. Er is bloed geprikt voor een gen onderzoek en dat is door gestuurd naar Nijmegen. Deze uitslag duurt ongeveer drie maanden. Waarvoor dit is ook een idee. Wat ik begreep konden ze hiermee gaan kijken hoe ze moeten handelen als ik zwanger zou zijn. Vond t nogal vreemd dus eenmaal buiten kwamen de vragen in me op. Dus die ga ik binnenkort maar eens stellen waar hun dat onderzoek dus voor nodig vonden.

verder zit ik à.s woensdag een ochtend in t ziekenhuis voor bloed onderzoeken. Week later vijf dagen medicatie in nemen en een dag later weer bloedprikken weer worden er een hoop dingen onderzocht en hoe ik met en zonder medicijnen reageer. Laat het allemaal maar op me afkomen en heb niet heel veel gevraagd het zijn heel wat onderzoeken en k weet allemaal niet meer wat ze willen weten. 13 november Belt de internist mij met de bloeduitslagen en een week later heb ik de uitslagen bij de gyn en bespreken we hopelijk alles. Ook zijn dan de bloeduitslagen van het themparaturen dan bekend en de uitslag van het zaad onderzoek van Vriendlief. Dus ben erg benieuwd. Hoop stiekem dat we in januari mogen gaan starten. We kijken er heel erg naar uit.

ik reageer van de week even op jullie allemaal. Ben gebroken en hoor mijn bed roepen. Haha

lieve meiden ik blijf jullie volgen hoor!

Heel veel liefs Bianca

Geplaatst

Pleun, hartverscheurend, een dikke knuffel.

Babeth, een tp!! Mijn duimen gaan weer draaien voor jullie. Succes! Hier zijn de meubeltjes/onderdelen besteld, en komen eind van deze maand al binnen. :icon_cheers:

Maris, Wat fijn een blokje om geweest en wat fijn dat ze het zo goed doet. :happy: Is je man alweer fulltime aan het werk? Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als de kraamhulp weg gaat. Lijkt me ook heel spannend hoor! Niemand om even snel een vraag aan te stellen.. niemand die je nog wat (praktische) tips kan geven. Het komt vast goed. Volgens mij geeft je moederinstinct al snel het goede antwoord.

Bianca, leuk om van je te horen. Ik begrijp wel dat je nu minder behoefte hebt om mee te schrijven, zoals je zegt zitten jullie in een hele andere fase. Helaas zijn jullie dus nog niet heel veel wijzer. Hopelijk komen snel alle uitslagen binnen en ik duim dat 2013 jullie jaar gaat worden!!

Morgen weer controle verloskundige, hopelijk kan ze nu een beetje voelen hoe hij ligt. Vorige keren was 'ie er nog iets te klein voor. En Lena's buik groeit als kool ineens. :pregwalk:

Hij wordt steeds vaker erg druk 's nachts. Wie kan mij geruststellen en zeggen dat dit níéts wil zeggen voor ná de geboorte.. :tongueP:

Geplaatst

Ik reageer later meer maar pippe ons meisje was ook dag en nacht druk in de buik en nu is ze hartstikke rustig maar het gemaai met armen en benen haal je er wel uit net als de hik

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden