Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ pippe nee geen pool gewoon met lala zitten gokken wat wij er van verwachte na laatst

we vonden t jammer dat je al weer zo vroeg terug ging maar snapte het wel

hij kon ieder moment komen dan wil je niet extra veel van huis zijn dus zeiden we

ik denk dat hij niet lang meer laat wachten maar daar denkt hij dus anders over hahaha

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden,

Lena begint erg veel vocht vast te houden. Maar wat is erg veel? Het is nu zelfs dat het boven haar ogen zit, en dit is ontzettend vermoeiend, omdat haar ogen zwaar en moe aanvoelen. Verder zijn het haar onderbenen en enkels, handen zijn geen vuisten meer van te maken. In combinatie met de bloeddruk die steeds oploopt. Dinsdag was de onderdruk 89. Nog niet extreem, maar begreep/las dat als de onderdruk 90+ wordt, dat ze wordt overgedragen aan de gyn. Tenminste als de VK zich zorgen maakt. Dit was dinsdag nog niet. Toen hield ze ook al vocht vast, maar niet zo boven haar ogen. Er is/wordt ook nog niet gecontroleerd op eiwitten in de urine. Ze maken hier zich dan vast geen zorgen om? Ik wel. Ook omdat zus van Lena ook zw.verg. heeft gehad. Kans is ook groter dmv donorzaad. Al begrijp ik deze link niet.

Sorry voor het lange verhaal ,maar ik weet niet of ik tot woensdag moet wachten, of voor de zekerheid nog een keer moet bellen.

Geplaatst

Ik zou gewoon bellen en vragen of ze de urine na willen kijken wat raar dat ze dat.nooit doen ik moest van de 30 weken elke keer urine mee nemen

Sterkte lijkt me erg lastig met vocht vasthouden

Geplaatst

Lieve Pippe,

Wat vervelend voor Lena dat ze zoveel vocht vast houdt. En ook voor jou om Lena zo te zien.

Heb je de vk al gebeld?

Lieve Babeth,

Zag dat I waterpokken heeft gehad. Heeft ze er nog last van of is het ergste achter de rug?

Ik zal zo eens opzoeken hoe het verder met je gaat. Heb een poosje niks gelezen omdat ik nog steeds inlogproblemen heb.

Maris,

Dit zal je man niet meer 'verkeerd' gaan doen. Ach, zo hebben we allemaal wel eens iets dat we wat anders aan hadden kunnen pakken. Wel vervelend dat E er last van had. Hoe reageerde je man hierop, hij zal zich wel rot hebben gevoeld.

Kimmie,

Gossie, bijna 30 weken zwanger. Hoe gaat het lichamelijk gezien met je?

Mentaal hebben jullie flink wat te verwerken, jemig wat een verhaal heb je geschreven mbt mishandeling.

Krijg er kippenvel van en wordt er zo ontzettend boos om. Afschuwelijk!

Sterkte!

Bianca,

Denk regelmatig aan je!

Geplaatst

Ja, ze komt zo langs voor bloedprikken en urine check.

Heb dan toch altijd wel een bezwaard gevoel. Is het wel ernstig genoeg etc. Stellen we ons aan?

Verder zijn er weinig klachten die op het briefje staan die we hebben meegekregen.

Geplaatst

Pippe,

Voel je niet bezwaard, de vk zal echt wel begrijpen dat jullie haar benaderd hebben.

Ze komen echt liever even kijken dan dat ze niet gebeld worden en het 'spoed' wordt.

Zo zijn ze meteen op de hoogte hoe het met Lena en jullie kanjer gaat en zijn jullie hopelijk gerust gesteld.

Succes!

Geplaatst

Wish gaat snel hè, dat vind ik zelf ook. Idd mentaal is het heel zwaar. Soms voor me gevoel weleens te zwaar. Er zijn momenten dat ik het echt ff niet meer weet hoe of wat. We gaan door en we hebben geduld tot er een oplossing is en komt. Maar dat had ik liever gisteren dan volgende week.

voel me lichamelijk best oké, geen overdreven buik en ook geen extreme klachten. Vorige week minder leven gevoeld, maar meteen dmv ctg en echo alles na gekeken en er bleek niets aan de hand gelukkig. Maar de schrik zat er meteen weer goed in. In Levi natuurlijk dat de laatste 5 dagen gehad waardoor hij gehaald moest worden.

Ben nu de eerste 500 gram aangekomen en moet zeggen dit voel ik ook we hoor. Erg dizzy vaak en wat flauw. Dus heel gek maar doe me maar beetje kilo's erbij dan ben ik misschien wat fitter.

met Levi alles goed, hij brabbelt en praat al flink. Steeds beter te begrijpen, zo leuk:-) verder wordt het wel echt een peuter dat is soms wat minder leuk! Hihi

wish hoe is het met jou dan?

Pippe laat je weten wat de vk zei?

Geplaatst

Hee kimmie, fijn dat alles goed was. Hopelijk ben je gerustgesteld. Hopelijk voel je je lichamelijk ook snel wat fitter.

Sterkte met de hele situatie. Ik cind het ook echt erg om te lezen.

wish,hoe is het met jullie?

Vk net geweest, alles oke. bloeddruk was gezakt en urine schoon. Geen rede tot zorgen dus.

Geplaatst

Kimmie,

Het zal inderdaad erg zwaar voor jullie zijn om te 'wachten' tot er een oplossing komt. Je staat machteloos en dit vreet energie van jullie. Nogmaals een hele dikke knuffel!

Gelukkig gaat het met Levi goed en is hij zijn woordenschat aan het uitbreiden zodat jullie hem beter kunnen begrijpen. Ook fijn voor Levi dat hij zich verstaanbaar/duidelijk kan maken.

Fijn dat jij jezelf beter voelt nu je wat aan bent gekomen. Gelukkig maar.

Met mij gaat het goed. Merk wel dat ik er ontzettend van geniet om thuis te zijn. Gelukkig werk ik maar 20 uurtjes. Deze week hoef ik alleen vanavond te werken en de rest van de week vrij geweest. Vorige week heb ik namelijk 3 dagen gewerkt.

Geplaatst

Pippe,

Wat fijn dat alles in orde is! Ondanks de spanning een goede bloeddruk.

De vk zal wel gezegd hebben dat jullie moeten bellen als jullie het niet 'vertrouwen' of niet? ;)

Geplaatst

Pippe heel goed dat je toch gebeld hebt en niet bezwaard voelen daar zijn ze voor als zij denken dta je je aanstelt komen ze echt niet langs.

Maar gelukkig was alles goed en kunnen jullie nu verder wachten ben echt zo benieuwd

Wish ja kan me indenken dat je ervan geniet om lekker thuis te zijn ik ben ook echt zo blij dat ik E. mee kan nemen en de rest vanuit huis kan werken het is zo genieten met die kleine meid. Maar gelukkig is het maar 20 uur

Kimmie bah wat een rot situatie zitten jullie in je hoort nu te kunnen genieten van je mooie kereltje en het kereltje wat in je buik zit en niet zo in deze nachtmerrie te zitten.

Gelukkig gata het met Levi wel heel goed en kom jij ook weer iets aan

Dikke knuffel hopelijk komt er snel een oplossing

Babeth hoe is het nu met jou?

En met I?

Hier alles prima heb vandaag cursus gehad van de kinder ehbo toch best heftig als je een pop moet gaan reanimeren van dezelfde grootte als je dochter daar moet je toch niet aan denken om in het echt te moeten doen, maar gelukkig komt dat niet vaak voor, maar goed ik heb het nodig anders mag ik 3 jan niet beginnen met werken. Bah het klinkt nog wel ver weg maar dat is over 2,5 week alweer moet er nog niet echt aan denken

Gisteren is er iemand van het gastouderbureau geweest hier een ons huis is kindvriendelijk verklaard haha nu scheelt het dat we een hele grote tuin hebben en een schoolplein voor het huis dus kindvriendelijker kan niet

Verder gata het goed E. is een echt lachebekje en begint steeds meer geluid te maken en te bewegen haha zo grappig ze is ook helemaal gek op de muziekmobiel boven de box.

Zometeen krijgen we visite en zondag wil ik langzaam aan weer beginnen met klootschieten mits het droog is haha maar dat is iets wat ik echt gemist heb ik heb dat namelijk al bijna een jaar niet kunnen/durven doen en nu mag ik eindelijk weer haha

Oh ja en ben nog steeds geen peettante haha ze is gisteren gestript en zat op 2 cm maar heb nog niks gehoord ben echt zo benieuwd

Fijne avond straks de voice kijken ik ben benieuwd wie er gaat winnen ik gn het Johannes wel ook al is hij niet altijd even goed

Geplaatst

Ik ben vanmorgen peettante heworden van een jongetje t.e.u.n. Bijna 9 pond en 55cm dus een flinke jongen haha

Dus nu kan ik eindelijl verder met mijn 10 dagen pakket haha scheelt het is koopzondag

Geplaatst

Leuk Maris! Gefeliciteerd, klinkt idd als een gezonde Hollandse jongen :-)

krijg er de kriebels van, ik wil ook hihi.

Pippe hoest daar?

Geplaatst

Peettante Maris,

Van harte gefeliciteerd met deze mooie titel!

Een gezond wondertje erbij op deze aardbol.

Pippe,

Wat is het toch spannend aan het worden.

Zelfs ik kan niet meer wachten om jullie zoon te zien, laat staan hoe jullie jezelf nu voelen.

Maris,

Veel plezier met klootschieten en succes!

Geplaatst

Het gaat hier niet zo, gisteren werd S opgehaald en ook de vriend van n was erbij. Terwijl goed was afgesproken dat we hem niet wilde zien hier aan de deur. Bjorn is zo boos op hem dat hij woedend wordt als hij hem ziet ( wa heel logisch is ). Dus bjorn heeft ook gezegd dat hij S niet meegaf zolang hij erbij was. Nou wat er toen voor bedreigingen richting onze weg zijn gegaan daar wordt je bang van. Ben momenteel echt niet op me gemak thuis. Weet misschien dat hè meer woorden als daden zijn maar jee wat voel ik me slecht eronder. Ik hoop echt dat hier snel wat uit gaat komen, want het begint te veel te worden. En merk dat ook aan mezelf , voel de kleine echt vaak gewoon niet. Harde buiken. Maar weet ook dat hè pure stress is.

Uiteindelijk is n terug gekomen om S te halen en is die meegegaan zonder problemen hoor.

Geplaatst

Jeetje Kimmie wat een nachtmerrie ik kan me indenken dat B helemaal door het lint gaat als hij die andere vent ziet zou mijn man ook doen is volkomen logisch

Het is echt te hopen dat er snel een oplossing komt en dat jullie rust krijgen

En dat je je niet lekker voelt in je eigen huis is toch gewoon belachelijk dat dat kan jij hoort te kunnen genieten van je zwangerschap en niet in angst thuis te zitten Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jullie

Pippe het wordt nu echt spannend net wat Wish zegt wij vinden het al zo spannend laat staan hoe het voor jullie is.

Hoe gaat het met het vocht vast houden? En hoe voelt ze zich verder?

Wish hoe is het met jullie?

Is M. een beetje opgeknapt?

Pleun lekker aan het bakken?

Hoe is het met de andere dames?

Hier gaat het super goed E. slaapt meestal van 23 uur tot ongeveer tussen 8 en 9 uur dan krijgt ze de fles en slaapt ze nog verder tot 11 uur ongeveer. Ze lacht echt de hele dag vanmorgen gilde ze het uit van het lachen echt zo leuk om te zien haha Ze brabbelt ook steeds meer het is gewoon een heerlijk meisje.

Ik ben vanmorgen were voor het eerst wezen klootschieten en het ging prima alleen die verrekte bekkenbodemspieren zijn zo slap heb bij echt schot het gevoel dat ik incontinent ben dus moet echt heel hard en nog meer gaan oefenen want dit is niks zo.

Maar vond het wel even weer heerlijk om te doen

Ja zo leuk weer peettante en nu van een jongetje morgen gaan we kijken dus heb vandaag mijn cadeautje even afgemaakt zijn toch even naar de kerstmarkt geweest en aangezien de winkels geopend waren was dat wel handig.

Fijne avond allemaal nog

Geplaatst

Och lieve Kimmie, dit is echt uit de hand aan het lopen. Jullie zullen je suf aan het regelen zijn met instanties die jullie hopelijk heel snel kunnen helpen. Dit is voor niemand goed wat hier gebeurd!

Sterkte!

Maris,

Geef eerlijk toe dat ik wel moet lachen om hoe je het hebt geschreven.

Je bekkenbodemspieren zijn nog niet 'je van het', wel lastig. Had je wel voorzorgsmaatregelen genomen ;-)

E heeft nog steeds een prima slaap en drink ritme, super joh!

Geplaatst

Haha ja gelukkig was ik voorbereid maar ik oefen me nu echt suf hihi vind het zo lastig

Ja e heeft een prima ritme gelukkig haha

Morgen de eerste spuitjes brrr vind het maar niks

Geplaatst

Die prikjes zijn inderdaad niet leuk.

Ik heb elke keer voordat Mijke de prikken kreeg de romper en shirtje/truitje al aangegeven.

Na het zetten van de prikken ben ik in het aankleedgedeelte gaan zitten met Mijke op mijn schoot en heb ik met mijn duimen de bovenbenen zitten masseren. Dit heb ik ongeveer een min of 5 gedaan.

Dan hoef je daarna alleen nog maar de sokken en broek aan te geven. Ik heb gezien dat sommige kindjes zo moesten huilen dat het aankleden echt geen pretje is om te doen.

Knuffeldoekje heb ik ook meegenomen zodat Mijke hier troost van had.

Mijke heeft geen verhoging meer. En gelukkig is vandaag niks meer te merken van oorpijn. Eergisteren en gisteren gaf ze oorpijn aan. Als ik met mijn vinger achter haar rechter oor kwam begon ze te huilen. Nu weer een vrolijk meisje, gelukkig!

Geplaatst

Idd Maris wat een lekker ritme heeft E.. Levi heeft dat ook altijd gehad en dat is zo lekker :-)

En 1e prikjes nooit leuk idd, vond het zo zielig wilde graag de prikken overnemen.

Idd Wish het is erg uit de hand aan het lopen. Zijn alleen aan het bellen en regelen. Gelukkig staan er veel mensen aan onze kant dus hebben we wel goede hoop.

ons geduld wordt op de proef gesteld. En 99% hebben we dat geduld maar soms lukt dat gewoon ff niet.

Zo weer naar de VK, controle en prikken voor de Rhesus

Pippe, laat eens wat horen ;-)

Geplaatst

Wish gelukkig geen koorts meer... Die oorontstekingen en verkoudheden zijn niet leuk.

NA de buisjes en knippen neusamandel van Levi ging het hier veel beter , jullie daar al aangedacht?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden