Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inderdaad Maris, elke dag is er 1! Hopelijk mag hij lang blijven.

Aww, vervelend voor jullie, en vooral voor E dat ze weer zoveel overgeeft. Hopelijk wil de HA jullie doorsturen.

Leuk dat ze probeert te kruipen. Dat wordt oppassen, haha! Zijn alle kastjes al baby-proof? ;-)

Hier ook alles oké. We hebben een ondernemend mannetje. Wil vooruit, maar het lukt hem nog niet. Trouwens, als hij op zijn rug ligt komt hij wel de kamer door. Haha. :happy8:

Wat gaven jullie als extra vocht bij het warme weer? We hebben water en slappe thee geprobeerd, maar we krijgen het er niet in. Wil liever nog niet met diksap beginnen.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat grappig dat hij op zijn rug wel gaat haha

Wij geven gewoon diksap of gewone melk, ja ik weet dat dat eigenlijk niet mag maar als ze een allergie zou hebben zouden we het allang gemerkt hebben en ze vind het heerlijk hier zijn we pas mee begonnen aangezien ze de derde fles niet meer wil ze krijgt alleen nu s morgens en s avonds een fles en tussen de middag 1,5 snee brood met een flesje melk en s middag krijgt ze diksap.

Water en thee vind ze maar niks en aangezien ik wel wil dat ze drinkt doen we het maar zo.

Maar wat je dan wel kunt geven weet ik niet zo je hebt wel slimpie ranja daar zit geen suiker in misschien is dat wat als je het heel erg dun aanmaakt zodat er net iets een ander smaakje aan zit als alleen water

Geplaatst

Haha, jep. Gisteren lag 'ie klem in zijn bed. We stoppen hem zo kort mogelijk in. Hij lag uiteindelijk horizontaal boven in de hoek gekruld. Daar kwam hij niet meer uit. ;-)

Wanneer trekken jullie trouwens aan de bel als jullie kindje niet goed meer eet? We zijn het niet gewend bij T, maar hij drinkt geen een (pap) fles meer leeg. Terwijl wij hem kennen als iemand die na zijn fles nóg een fles op zou kunnen, bij wijze van.

Nu maak ik me niet direct zorgen, want hij krijgt wel genoeg binnen (180+6 x 5 - ±150 cc.) en oogt vrolijk.

Groente en fruit gaat ook niet denderend meer.

Hij is ook al weken verkouden.

Geplaatst

Haha klinkt heel bekend E ligt ook nooit gewoon in bed of overdwars of met de voeten bovenin haha ach zolang ze het niet koud hebben is het goed ja

E ligt ook altijd op de buik of de zij en ik draai haar niet eens meer terug ze ligt nu eenmaal liever zo

Ik zou aan de bel trekken als je ziet dat hij futloos wordt en niet meer goed groeit maar zo te lezen krijgt hij nog wel genoeg binnen. E heeft ook zo'n fase gehad zij at toen liever met de lepel ipv uit de fles en nu heeft ze het omdat ze de fles graag zelf wil vast houden.

Mij werd op het cb als tip gegeven om de melk eens uit een tuitbeker te proberen te geven maar dan niet de antilek beker alleen vond e dat ook niks haha maar misschien helpt het jullie.

Voor de verkoudheid zou je wel langs de ha kunnen want ook daar kan hij minder van eten natuurlijk als hij zich niet helemaal lekker voelt. maar de ha doet ook niks als alles schoon is.

Wij zijn net bij de ha geweest en ze heeft weer de losec tabletjes gekregen voor het spugen hopelijk helpt het we moeten het 2 weken aan kijken en als het helpt krijgen we ze voor langer anders moet ik weer komen

Geplaatst

Haha, hij draagt sowieso een slaapzak, dus erg koud zal hij het niet hebben.

Hij is niet futloos hoor, helemaal niet. Misschien is het ook een fase. Hij probeert de fles wel zelf vast te houden, maar dat lukt hem nog niet helemaal.

Soms drukt hij hem naar beneden, dan heeft hij de fles verkeerd vast.

Fijn dat je tabletjes hebt gekregen voor E. Hopelijk helpt het!

Over 2 weken weer naar CB. Ben zo benieuwd hoe zwaar T nu is.

Geplaatst

Pleun,

Heerlijk dat jullie zo genoten hebben van jullie uitje!

Bbq? Daar heb ik waarschijnlijk overheen gelezen. Bij wie, waar en wanneer? hihi

Mari,

Super zeg dat je man werk heeft.

Hoop dat de Losec de maag van E wat tot rust zal brengen en dat ze niet meer hoeft te spugen.

Pippe,

Hihi T gaat dus op z'n rug de hele kamer door, wat grappig zeg.

Als extra vocht heb ik altijd water gegeven. Doe ik nu nog.

In het begin dat M naast bv water kreeg moest ze hier ook niet veel van hebben. Ze moeten wennen aan een andere smaak dan alleen melk.

Nu vraagt M zelfs om water als ze wil drinken. Uhm, ze vraagt om 'sater' ;-)

M krijgt ook verdund diksap en soms als we ergens naartoe gaan neem ik een 'zo goed als dit kan' verantwoord pakje drinken mee.

Groente en fruit zal met vlagen goed gaan en dan weer niet. Dit blijft de komende maanden regelmatig terug keren.

Misschien wel komende jaren.

M blijft ook wat kwakkelen met rochelen, hoesten en snotneus.

Ze is er niet ziek van.

Meestal komt dit op zetten als er een tand/kies aan het doorkomen is. Dan is de weerstand om de één of andere manier wat minder.

Ik heb vorige week 4 dagen achter elkaar mogen werken.

En deze week hoef ik alleen vrijdag een avonddienst te werken.

Dus deze week veel genieten!

Gisterenochtend samen met mijn moeder een cadeau voor mijn man gaan halen. Voor vaderdag.

Oma kon het niet laten om een wipwap voor M te kopen. Zo eentje waar je met 3-en op kan zitten. M gaat elke keer netjes in het midden zitten, ze heeft één keer op de buitenkant gezeten en viel er toen achterover af. Gelukkig niet hard, maar wel wat geschrokken zodat ze dit niet meer zal doen.

Vanmorgen naar een dorp verderop gegaan om nieuwe bh's te halen.

Morgenochtend gaan we naar een vriendin en haar zoontje (is een paar weken ouder dan M)

Donderdagochtend zwemmen en na de middag naar een goede vriendin die even ver zwanger is als ik.

Wij vermaken ons wel!

Geplaatst

Klinkt heerlijk Wish! Mag ook wel, na veel werken afgelopen week. M word goed verwend door oma. Haha, dat mag ook. :)

Geniet van je vrije dagen samen! :)

En ik wacht hier ook op een tandje hoor. Ik denk dat er iets zit te broeien ergens. Alhoewel, mijn draakje mag ook nog wel even tandloos blijven. Het gaat toch al zo hard. ;-)

Geplaatst

@wish het bbq verhaal was iets op whatsapp vorige week

kwam geloof ik van bianca maar kon toen niet reageren (te druk met andere leuke dingen )

pippe laat de stress over t eten los zolag hij drinkt hoef je je niet snel druk te maken

jij bepaald wat hij eet en hij hoeveel . en soms zijn er periodes dat hij minder honger heeft of geep pap wil probeer eens een cracker of boterhammetje en als hij niets wil maar wel blijft drinken heeft hij gewoon geen honger .

Geplaatst

Hoi dames hoe is het?

Pippe eet T al wat beter ach ik zou me er niet druk over maken komt vanzelf weer

Wish hoe gaat het moet je nog veel werken deze week?

Bianca /Wish bijna op de helft alweer wat gata dat snel.

Pleun nog leuke dingen gedaan?

Hoe doet jou knapperd het?

En de andere dames hoe is het met jullie?

Hier alles weer goed E is een paar dagen flink ziek geweest maar ze is weer helemaal zichzelf gelukkig. Nog wel een beetje verkouden maar dat is alles en ook dat gaat weer over.

Ze doet het verder super ze kruipt bijna op handen en knieen en ze wil alleen maar staan de hele tijd haha volgens mij heeft ze uitgevonden dat ze ook nog wat kan met die benen haha

Gisteren een leuke vaderdag gehad we hadden iets geschilderd voor mijn man met behulp van mijn oppaskindje haha en smiddags zijn we even naar mijn schoonvader geweest, mijn ouders zijn op vakantie dus dat doen we volgende week

Vandaag een extra dagje vrij aangezien mijn oppaskindje jarig is dus dat is helemaal geen straf met dit weer hihi

Verder geen nieuws hier

Fijne dag allemaal geniet van het weer

Geplaatst

Hoi hoi allemaal,

Inderdaad Mari, bijna op de helft!

25 juni de 20 weken echo.

Gelukkig is E helemaal fit. Wat goed dat ze is gaan kruipen en gaan staan.

Dit vraagt om een filmpje op fb haha

Wij hebben ook een leuke Vaderdag gehad.

M heeft in de ochtend bij ons op bed naar het hartje van de baby kunnen luisteren met de Angelsound.

Ze vond het wel grappig, maar wat ze ervan begrijpt weet ik niet.

Ze ligt nu voor het eerst zonder slaapzak in bed. Alleen in een romper met spaghettibandjes.

Ze heeft er langer over gedaan om in slaap te vallen dan anders.

Op de camera kon ik zien dat ze met haar voeten aan het spelen was en tussen de spijlen aan het doen etc.

Na bijna 1 uur is ze in slaap gevallen. Normaal slaapt ze binnen een klein half uurtje. Meestal 15 min en ze is in diepe rust.

Vanmorgen ook flink gespeeld met een vriendinnetje die we van het babyzwemmen kennen.

Ze zijn ook een boterham blijven eten, was erg gezellig.

Ze hebben echt samen gespeeld. Natuurlijk ook dingen van elkaar af willen pakken, maar dat was minimaal.

Samen op de wipwap, zo leuk.

Helaas heeft het vanmorgen veel geregend en konden ze niet in de zandbak.

Vanmiddag breng ik M naar het kdv, heb een avonddienst.

Morgenvroeg weer lekker naar het zwembad. De fotograaf komt weer onderwaterfoto's maken. Eens kijken of ze er deze keer wel goed op staat.

Vorige keer vond ik het geen mooie foto. Ze had haar hoofd gedraaid en keek niet naar de camera. Die foto heb ik niet gekocht.

Hopelijk gaat het morgen beter.

Geplaatst

Hoi lady's,

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Gisteren de 20-weken echo gehad. Hij/zij was helemaal in orde en lag een week voor in groei.

We zijn zo blij en opgelucht dat zover ze kunnen zien alles oké is met ons tweede kindje!

Geplaatst

Wow Wish, een week voor op groei! Misschien is het wel een klein spekkie. Hihi. Fijn dat alles goed is met jullie tweede kanjer.

Hier is ook alles goed. Merk dat ik minder op het forum kom. Het is ook zó rustig. Niet alleen in dit topic, maar eigenlijk op heel het forum.

Dat ik zelf dan minder kom werkt ook niet mee aan de levendigheid. Haha. Vind het wel onwijs jammer, want heb het hier echt naar mijn zin (gehad).

Bij T een eerste tandje gespot. Het is nog een klein wit (scherp!) richeltje. Maar het zal niet heel lang meer duren. :)

Geplaatst

Hoi Pippe,

Tja, ik zit niet echt te wachten op een 'spekkie'. M was 3950gr dit vond ik wel genoeg om eruit te persen. (zonder persweeën) hihi

Ik hoop maar dat wat 'ze' zeggen ook waarheid is. Dat als de bevalling voorspoedig mag verlopen dat een tweede kindje dan wat makkelijker door het geboortekanaal zal komen.

Wat leuk, een eerste tandje op komst!

Dan zullen die rode en kapotte billen van laatst hier wel mee te maken hebben gehad?

Hopelijk krijgt hij dit niet bij elk tandje.

Ik blijf hier zeker wel schrijven hoor, jullie komen niet van mij af. ;-)

Vind het niet zo erg dat er minder geschreven wordt, maar lijkt me wel leuk als we wel blijven schrijven. Ook al is het minder vaak.

We hebben natuurlijk ook allemaal fb en wa, dat zal ook wel meespelen.

Het lijkt me wel leuk om elkaar zeker dit jaar nog te gaan zien!

Augustus was toch de planning?

Geplaatst

Hoi dames ben ik ook weer eens merk dat ik ook minder kom nu maar inderdaad zal wel door de wa en de fb komen maar blijf ook hier wel kletsen hoor haha

Wish wat heerlijk he dat alles goed is vond ik toch echt wel een geruststelling vorig jaar.

En groot of klein mijn vriendin is in dec bevallen van een zoontje van 9 pond en hij was er met 2x persen terwijl ik er bijna 1,5 uur over heb moeten doen en E was 4120gr was mij ook zwaar genoeg hoor haha maar ze zeggen inderdaad dat bij een 2de het 'makkelijker' lijkt te gaan ach hij/zij is er in gekomen en zal er ook wel hoe dan ook uit komen zo dacht ik tenminste over de bevalling voor de tijd haha

Pippe een eerste tandje hihi dan is het echte baby er echt wel af vind ik E blijft nog op 2 zitten maar de kwijlt steeds meer en heeft al een paar dagen hele dunne luiers dus denk dat de 2 boven ook eraan komen.

Nou hier verder alles weer goed zoals jullie hebben gelezen is E met haar handje onder de deur gekomen op mijn werk echt heel zielig maar kon niemand iets aan doen dat is nou eenmaal een nadeel als ze kruipen dan gebeuren er ongelukjes maar het is goed afgelopen er is niks gebroken en ze heeft er totaal geen last meer van gelukkig. Maar schrikken was het wel ik moets me groot houden tegenover de oppaskinderen maar kon wel janken zo zielig als ze zo huilen van de pijn. Maar goed er zal nog wel vaker wat gebeuren. Mijn schoonfamilie vond het mijn eigen schuld moest ik haar maar in de box doen niet dat ik die heb op mijn werk maar goed ik wil haar niet elke keer opsluiten in de box ze vind het heerlijk om te kruipen dan is ze het beste te pas.

verder gaat ze wel heel hard sinds 2 weken ze kruipt, zit, en trekt zich elke keer overal aan op. Ook loopt ze met je mee aan 2 handjes zo schattig. En als ik dan kijk dat mijn neefje van 14 maanden alleen kan zitten van dat alles gaat ze wel heel erg hard haha ach iedereen doet het op zijn eigen tijd maar vind het stiekem toch wel leuk dat ze dat eerder kan hihi

Vanavond hebben we verjaardag dan gaat E naar mijn ouders we halen haar na de verjaardag wel weer op maar ze wil niet in slaap komen als we haar mee nemen dan vind ze het te gezellig en verzet ze zich tegen de slaap als ze maar eenmaal slaapt is er niks aan de hand en ach mijn ouders vinden het geweldig,

Mijn moeder gaat na de vakantie ook op de maandag oppassen dus die kan niet wachten haha

Fijn weekend allemaal mijn dametje wordt wakker denk dat we zo nog even een stukje gaan fietsen

Geplaatst

Wish, laat je niet gek maken meid. L liep de gehele zwangerschap voor, 3 weken met haar hoofd en buik. 2 weken met haar bovenbenen. L werd geschat op 4800 gram bij de geboorte. Werd ik onzeker van, helemaal toen in de laatste weken haar hoofd al 10 cm doorsnee had. Ze zou zodra ze ter wereld kwam geprikt worden op glucose. Ik had zoiets van, dat gaat nooooooit passen.

uiteindelijk is ze met een gemiddeld gewicht geboren, niets te zwaar. Enhoefde ook niet bloed te prikken.

het blijft een berekening en een mm verschil kan al een hoop veranderen.

komt goed meid, jullie ukkepuk doet het fantastisch.

Geplaatst

Hoi Meiden,

@Wish,Net wat Jose zegt het is maar een berekening. Tegen mij hebben ze gezegd dat ze het beter konden berekenen met 25 weken dat het nu echt nog veel te vroeg was!

Ik heb geen idee wanneer de planning was af te spreken. Ik had via fb er een bericht uitgestuurd maar kreeg niet heel veel reacties. Wel dat iedereen het leuk vond maar geen datums!

Dus kom maar eens op met wat datums. Voor we weer allemaal vol zitten met onze drukke agenda's ;-)

@Pippe, Hoe is het daar en met je mannetje? Jippie zn eerste tandje een echte mijlpaal!!

@Lala, En met jou lees je nog wel eens mee hier?

@Maris,Ik zag het op fb wat gaat het snel he bij je meisje. Ze kan nu lekker zelf het huis gaan verkennen. Wat sneu van het handje. Heeft ze er nog veel last van?

@Jose, Hoe is het met jou?? En jij al enig zicht wanneer jullie gaan starten?

Ik heb een heel stuk geschreven in het uitgerekend okt/nov topic. Als jullie willen weten hoe het gaat. Ben een beetje te lui om het weer te schrijven haha.

Ga nu even een ijsje halen met R. Die zou naar de TT in Assen gaan is hij daar vrijdag weer door zn rug gegaan kon niet meer lopen niks in het hotel op bed gaan liggen er was een arts heen gekomen vermoedelijk een spit aanval. Dus die kon zn kaartje voor de race voor afgelopen zaterdag verkopen zo sneu. ze kijken daar altijd het hele jaar naar uit. Nu probeer ik hem dus aan het bewegen te krijgen maar valt niet mee hij blijft liever liggen. En hij was net 2 weken begonnen bij een nieuwe baas. grrrrrr hoe kient hij het ook uit. Dus ik ben hem ff flink in de watten aan het leggen en hem te dwingen te bewegen. dus even een stukje naar het dorp lopen en morgen maar even langs de huisarts ofdat het echt spit is of dat het toch met die beginnende hernia te maken heeft in zn rug. Merk wel dat het me veel stress geeft hoor nu die thuis zit en net een nieuwe baan had grrr. Ach ze zeggen alles komt vanzelf goed dus dat hopen we dan ook maar!!

Dikke knuffel voor jullie!

Geplaatst

Wish, T liep ook heel de tijd ±2 weken voor. Het zou ook een flinke zijn. Uiteindelijk geboortegewicht van 3600gr. Valt m.i. wel mee. Het wil echt niet perse iets zeggen. :) Hopelijk geen spekkie voor jullie!

Bianca, Hoe is het met je? En met R? Is er al wat duidelijkheid? Hoe voel je je lichamelijk? Begint je buik al goed te groeien?

Genieten he! Al die schopjes.

Maris, hoe is het met jullie? E gelukkig geen last meer van haar handje/armpje! Maar wat een uitspraken weer van je schoonfamilie, zeg! Joh. Laat het ze maar lekker uitzoeken hoor. Ontdekken hoort erbij.

Hier alles goed! T begint/probeert te kruipen. Hij gooit zijn kontje omhoog en zijn knieën eronder. Zijn armen verplaatst hij ook. Maar hij doet nog niet alles in de goede volgorde ofzo. Ik weet niet precies wat er aan mankeert, maar ver vooruit komt hij nog niet. Zal niet lang meer duren!

Op het moment is het een slechte slaper overdag. We weten niet meer wat we kunnen proberen. Het schommelt nogal. Zal vast komen door alle prikkels en nieuwe dingen die hij aan het leren/ontwikkelen is.

Als hij ergens anders is, oppas of kdv slaapt hij bar slecht tot niet. Erg frustrerend. Dan ben ik bang dat we hem misschien verwennen met over zijn buikje wrijven, zingen, kamer donker maken zodat hij lekker kan slapen en in slaap kan vallen.

Moeder zijn maakt je onwijs onzeker. Maar ik geniet echt volop van mij knappe knul.

Geplaatst

Haha komt me bekend voor dat het je onzeker maakt en soms niet meer weet hoe je het goed moet doen maar komt allemaal goed

Wa goed dat hij de knietjes eronder gooit dan duurt het niet lang meer tenminste toen kroop ze hier zo weg haha en sinds zondag gaat ze helemaal als een speer het is nu ogen voor en achter haha maar wel heel erg leuk ze is echt op ontdekkingstocht

Tips kan ik je niet geven met het slapen hier gaat het eigenlijk altijd goed alleen toen ze een periode had dat ze niet in slaap wou komen overdag heb ik haar gewoon laten schreeuwen ik kon namelijk zien dat ze hee erg moe was en zich aan het verzetten was tegen de slaap dat heb ik 1,5 week vol gehouden en sinds dien is er nik smeer aan de hand ze pruttelt nog wel eens als ze in bed ligt mara nooit meer langer als 10 min en dan valt ze al in slaap dus misschien is dat een idee voor jullie. Het is alleen niet makkelijk en je moet echt even door zetten maar bij mij is het nu in bed is in bed en niet meer eruit als ze huilt of erbij gaan zitten want daar wennen ze heel erg snel aan ze mogen best even huilen is helemaal niet verkeerd al is leuk wat anders en ik heb het ook best even moeilijk gehad op die momenten dat ze niet stil wou worden maar ik heb er nu heel veel profijt van gelukkig

Hier verder alles goed E haar handje heeft ze niks geen last meer van gelukkig en ze groeit als kool ze zit al voor de helft in maat 80 echt niet normaal wat we zelf gemeten hebben is ze ook al minstens 76cm maar goed dinsdag weer naar het cb en dan weten we het zeker ben wel heel erg benieuwd

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hee Maris,

Op en af. Hij heeft nu ook zijn 2 tandje door. Misschien dat dat toch dwars zat/zit.

We hebben hem ook al 2x slapend op zijn buik gevonden. Vind dat toch best wel eng. Bang dat het een buikslaper wordt.

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Ja dat kan heel goed dat dat de oorzaak is toen de ze hier door kwamen werd ze ook elke keer wakker s nachts

Maar wat het buikslapen betreft kan ik wel zeggen lekker laten liggen maar als jou gevoel er niet lekker bij is moet je hem zeker terug draaien.

Wij hebben E wel altijd op de buik laten liggen en ja het is een echte buik/zijslaper maar ze draait echt haar hoofd opzij en zeker niet in het matras al vond ik het in het begin ook heel eng hoor maar we hebben haar 2x terug gedraaid en binnen een minuut lag ze weer op de buik dus daarna niet were gedaan ik heb er ook nisk aan als zij slecht slaapt omdat ze op de rug moet liggen.

Maar wat ik zei volg je gevoel

Hier verder alles goed E heeft de afgelopen 3 dagen lekker gespetterd in het water heerlijk om te zien wat voor een waterratje als het is gisteren een lekkere bbq gehad bij mijn ouders (jaja het is elk jaar hetzelfde hier want we mogen donderdag en zaterdag alweer haha)

Morgen naar het cb ben heel erg benieuwd wat ze nu weegt en hoe lang als ze is maar goed dat ze het goed doet kan iedereen wel zien haha

Geniet nog even lekker van het mooie weer allemaal

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Wij zijn net terug van vakantie, hebben twee heerlijke weken All-in vakantie gehad.

M had het onwijs naar haar zin en is een echte waterrat. Ze ging zelf op de rand van het zwembad zitten en door er dan in.

Met de bandjes om haar armen kan ze zelf blijven 'zwemmen'.

Toen we op onze koffers aan het wachten waren kreeg ik het afschuwelijke bericht via Wa van Bianca binnen.

Onze gedachten zijn bij haar....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden