Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik duim ook mee!

welke telefoon gaat het worden?

stomtoevallig wacht ik ook op mijn nieuwe telefoon, deze wordt vandaag bezorgd.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb nog geen idee ik heb een simonly abonnement dus ik heb alleen een tel nodig dus we moeten even kijken en in Duitsland is alles net iets goedkoper dus ben maar weer eens blij aan de grens te wonen haha en zeker voor luiers het scheelt gewoon te veel daar.

Goed van haar hoor dat ze een hele week goed geslapen heeft op de boot met E hebben we nooit problemen gehad met slapen alleen de laatste tijd maar dat ligt echt aan de tandjes en aangezien het er naar uit ziet dat ze boven en onder tegelijk krijgt kan ik me indenken dat ze er echt last van heeft vanmorgen was ze ook weer om 5 uur ach dan is het de fles en gaat ze were naar bed en slaapt ze tot 9 uur dus ik klaag niet haha

Geplaatst

Heej Jose,

Van wie zal ze het hebben ;-) Ze lijkt dan ook helemaal niet op mama!! Dat is idd wel fijn dat jullie samen op 1 lijn zitten hoevaak hoor je wel dat dat niet zo is en dan nemen ze een loopje met het hele gezin pfff.

Wij willen idd wel weten wat het word.

We zouden het aan iedereen vertellen maar R krabbelt nu terug. Vind dat zo irritant want wil het wel van de daken afschreeuwen. Maar ben ook benieuwd ofdat hij zijn mond kan houden hoor.

Maar dan ben je met je nieuwe telefoon vast een stuk sneller met appen haha

@Maris, heerlijk een nieuwe telefoon altijd goed. Kan je hem wel in het nederlands instellen dan?? Vaak is dat niet het geval toch?

Zo heej dat scheelt een hoop. Als we dan in Oktober een keer afspreken met zn alle kan je voor ons ook even inslaan haha.

@Pippe, Ja ik heb sterk het vermoeden dat het een jongen is. R weet het echt niet in zn hele familie worden er alleen maar meiden geboren dus ben erg benieuwd er is nog geen ene jongen.

Vrijdag maken we weer een foto zal dan eens kijken of het me lukt hem op het forum te zetten. Op fb zet ik dat echt niet mensen vragen er steeds om maar het gaat niemand wat aan. En het forum vind ik dan toch net wat anders.

Las dat jullie weer een behandeling willen gaan doen.Onder ga jij die dan of Lena weer??

Meiden vandaag een hele discussie met mn schoonmoeder over een dekbed. Kinderen mogen toch pas vanaf 2 of 3 jaar onder een dekbed als ze baby zijn alleen maar onder een lakentje met een dekentje er over?Zij beweerde van niet want R en zn zus hadden ook een dekbed en zn nichtjes ook. Nou ik kan er niks over vinden. En wanneer gaat je kindje in een slaapzak?? Al als ze zo klein zijn of pas na een paar maanden?? Dat is allemaal wel fijn om te weten voor als we gaan shoppen. Alle andere tips zijn trouwens ook welkom :D!

Geplaatst

Bianca, klopt....absoluut niet onder dekbed. Vroeger was het wel zo, maar ivm wiegendood niet meer.

Een deken, of twee op elkaar, met een laken. Zorg wel dat de deken 100% katoen is.

wat betreft de slaapzak, dat duurt nog wel even. In het begin gaat je kindje met kleding en al onder de dekens.

die capes heb je wel nodig.

L was 2- drie maanden toen ik met de Puckababy begon.

Geplaatst

Ja ik dacht ook al. Kon het me ook niet voorstellen dat dat mocht.

Met kleren eronder?? S nachts pyama ofzo neem ik aan toch?Of ben ik nu heel blond haha.Welke Capes bedoel jij dan? Het is allemaal nieuw voor me he haha

Geplaatst

In het begin doe je echt nog geen pyjama aan. Ik bedoel van die badcapes...handdoek met zo'n muts. Daar wikkel je ze in t begin totdat ze hun eigen temperatuur kunnen houden. En jij krijgt ook een winterkindje ;) oh en minimaal 2 mutsjes is ook een must ;)

Geplaatst

jaaa die badcapes heb ik ook heb er 3. Maar uhmmm je gaat je kindje s nachts toch niet in zijn/haar normale kleertjes laten slapen?? Dat doen we bij ons zelf toch ook niet?

Geplaatst

Dat zijn dingen die wel komen....maar goed is mijn ervaring. Baby's slapen veel en dan is het echt niet fijn om ze steeds aan en uitte kleden.

Geplaatst

Bianca E slaapt heeft tot maat 62 geen pyama aan gehad dat is echt een gedoe en niet fijn voor de kleine om elke keer om te kleden. echt vies worden ze toch niet

een puckababy hebben wij nooit gehad omdat Ealtijd goed geslapen heeft

en een dekbed mag absoluut niet dat ademt niet genoeg ik heb wel 2 dekentjes op elkaar met een dekbedhoes erover heen dat is in principe hetzelfde als met een laken maar ik vind dat makkelijker maar E heeft eerst ook gewoon deken met laken gehad

haha ja hoor ik kan rustig luiers in slaan tegenn die tijd scheelt te veel

Geplaatst

Jose nee is niet gelukt van de week maar even bij de media markt in Nederland kijken

Oh ja Bianca E lag met 6 weken al in een slaapzakje aangezien haar kamertje echt heel koud was en het op die manier warmer voor haar was nu heeft ze een pyamaatje met zomer slaapzak aan maar laatst toen het wat warmer was lag ze in haar rompertje in de slaapzak

Geplaatst

Bianca,

Volgens mij heb ik M ook pas vanaf maatje 62 een pyjama aangegeven.

Pakjes maat 50/56 zijn zo lekker soft en dat draagt zo fijn voor de kleine spruit. Lekker in laten slapen, is lekker warm en ook prettig voor de baby om niet zo vaak om te kleden.

M heeft in het begin onder een warm (Koeka) deken en lakentje gelegen. Toen het kouder werd hebben we een klein slaapzakje gekocht en haar toegedekt met een laken+deken. Ook omdat het op haar kamer in de winter zo'n 13 graden werd.

Wij hadden liever geen verwarming aan (tenminste niet 's nachts) dit is niet 'gezond'. Droge lucht is niet prettig om in te slapen.

Hoe voel jij je verder?

Pippe,

T al flink aan het rollen gegaan?

Mari,

E heeft dus haar eerste tandje wat door aan het komen is. Zo leuk als die straks helemaal door is. Vond ik zo'n schattig gezicht bij M toen ze de eerste tandjes kreeg. Hihi

Hier gaat het prima.

Voel me top en met M gaat het ook super.

Pleuntje,

Hoe gaat ie met jou?

En de rest van de dames?

Geplaatst

Hoi dames

Hoe gaat het?

Wish en Bianca het schiet al aardig op nu naar de helft toe

Hoe gaat het bij de andere dames?

Hier alles goed inderdaad het eerste tandje zit er en hoeft alleen nog maar verder omhoog te komen wel heel leuk inderdaad maar dan is het echte baby er wel af vind ik het gaat zo snel. Ze heeft er gelukkig weinig last van alleen dat ze s avonds niet in slaap wil komen en ze is iets eerder chagrijnig maar ze is er gelukkig niet ziek of iets van.

Ze tijgert nu ook echt de hele kamer door zo grappig om te zien hihi zitten gaat ook steeds beter en we hebben van de week voor het eerst gefietst echt zo gaaf ze geniet hier echt van en wij dus ook

Met het werk schiet het nog niks op hier voor mijn man is echt niks te vinden en voor mij is er ook niet veel aangezien ik niet fulltime kan werken dus het is niet wat maar goed we maken er maar het beste van het wordt er toch niet anders van helaas

Morgen hebben we familiedag van mijn kant normaal fietsen we altijd wel mee de hele dag maar nu met E gaat dat hem niet worden dus komen we alleen na met het eten.

Woensdag gaan mijn vriendin en ik naar een lady's night voor zwangere vrouwen en jonge moeders hier in het dorp dus ben benieuwd wat dat is haha

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Och wat zielig sorry ik kan je geen tips geven e heeft dit nooit gehad maar ik geloof dat ik ooit eens iets over maizena heb gelezen misschien even op google kijken

Oh ja mijn oppas kindje heeft altijd bepathen

Sterkte ermee hopelijk gaat het snel beter

Geplaatst

En Mari, hoe is de familiedag/middag geweest?

Leuk dat E de kamer door aan het tijgeren is. Op ontdekkingsreis nu de wereld een stukje groter is geworden. hihi

Hoe was de lady's night? Ben daar toch wel heel benieuwd naar.

Pippe,

Maïzena erop strooien en even in blote billen laten liggen. Heb dit zelf nog nooit hoeven doen, maar volgens mij kun je T op een vuilniszak met hierop een handdoek ofzo leggen zodat als hij plast niet alles onder komt te zitten. Alhoewel.... T zal niet naar beneden plassen. Uhm, tja dan weet ik het niet goed.

Hoop wel dat het snel beter zal gaan met zijn billen. Zo zielig als hij bij het verschonen gaat huilen van de pijn.

Bepanthen werkt bij M wel goed als ze rode billen heeft. Sudo kan prikken als je dit op de huid doet die wat stuk is.

Geplaatst

Familiedag was gezellig even weer bij kletsen met de neven en nichten haha ben weer helemaal op de hoogte

De ladys night is woensdag pas dus nog even geduld hihi ik zal we laten weten hoe het was

Pippe gaat het al iets beter?

Hier is e weer helemaal van slag met slapen het 2de tandje komt er direct achteraan het bloedde zelf iets vanmiddag doordat hij er door komt nu en ze heeft er weer zo'n last van dat ze nu weer niet wil slapen

We hebben al een zetpil en chamodent druppels gegeven maar helpt niet echt ze is echt doodop maar weigert gewoon te gaan slapen en ik wil haar liever niet te vaak uit bed halen anders went ze daar ook weer aan pfff wat moeten ze wat doorstaan omgroot te worden

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Oeps, dan heb ik je vorige bericht verkeerd gelezen. Dacht dat je die lady's night al had gehad. hihi

Och gos, wat sneu voor E dat ze er zo'n last van heeft. Bij M hebben de eerste tandjes ook wat pijn gedaan en twee keer ook een klein beetje bloed op haar tutdoekje gezien doordat ze hierop aan het bijten was.

Ze heeft van de tandjes die ze nu heeft meer last gehad dan van de kiezen. Vind ik wel raar, omdat kiezen een groter oppervlak nodig hebben om door te komen.

Vanmorgen zijn we naar een grote buitenspeeltuin in een dorp verderop geweest.

Ik had met een vriendin en haar dochter afgesproken. We hebben elkaar bij het babyzwemmen leren kennen en zien elkaar nu vrijwel elke donderdag bij het zwemmen.

Haar dochter is van begin oktober. Ze hebben fijn met blote voeten in het zand gespeeld, geschommeld, op de wipwap gezeten, van de glijbaan afgegleden.

Grote lol gehad!

We zijn van 10.00 t/m 12.00u daar geweest. Na het eten van een boterham is M rond 12.30u naar bed gegaan en slaapt nu nog.

Heb ik beneden kunnen stofzuigen en dweilen. Omdat de tuindeuren met dit mooie weer regelmatig open staan waait er toch wel wat zand/bladeren naar binnen. Vind ik niet helemaal niet erg hoor, zolang het zonnetje schijnt en ik de deuren open kan zetten heb ik er geen problemen mee om elke dag even de stofzuiger te pakken. ;)

Pippe,

Hoe gaat het met de billen van T?

Geplaatst

hallo dames

ik zal me ook weer even laten horen

zijn net terug van een super fijne week weg

we waren bij maris in de buurt

in emmen in een centerparc huisje geweest met mn schoonouders en schoonzus zwager en petekindje/nichtje

wat een plezier

lekker wandelen , plopsaland , dierentuin,zwemmen, zon ,water ,het was echt geweldig

dus ik ga alles even terug lezen

maar voor nu pippe idd maizena in grote stofwolken gebruiken in de pamper en kijk maar eens in zn mondje of hij niet toevallig ook al een tandje krijgt

stan had alleen maar schrale billen als er een tandje aan kwam

xxxx

ohh ps bbq is een prima plan ik hoor graag waar en wanneer

manlief komt niet mee denk ik

Geplaatst

Mooi park he pleun zijn wij ook al meerdere keren geweest

Volgende keer even laten weten dan kun je zo even op de koffie komen hier hihi

Geplaatst

Hoi hoi

Hier alles goed mijn man heeft weer werk gelukkig. We weten niet voor hoe lang maar elke dag is er 1.

De lady's night was leuk het stelde niet heel veel voor en het was eigenlijk meer voor zwangere vrouwen en echt pas geboren baby's maar ach was wel leuk en mijn virendin is zwanger dus die had er wel wat aan.

E doet het super ze tijgert nu echt de hele kamer door en probeert het nu ook op handen en knieën maar dat lukt nog niet echt haha zo grappig om te zien. Ook brabbelt ze de hele dag papapapapapapa ik zei al goh zou het een papakindje worden hihi

Morgenmoeten we wel even naar de ha aangezien het spugen van E steeds erger weer lijkt te worden en dan vooral met de warme hap en het fruit echt niet normaal meer het leek juist iets beter te gaan en nu zijn we weer terug bij af en aangezien ik weer eerst langs de ha moet voor ik naar de ka terug kan moet het maar zo dus we wachten maar weer af. Ik durf haar soms niet eens meer bij visite in de armen te geven omdat ik bang ben dat ze diegene helemaal onder spuugt

We kregen gisteren nog een mailtje dat een bekend stel van ons nog even op kraamvisite wouden komen in juli we hadden het er net over gehad dat we het zo raar vonden dat die eigenlijk nooit geweest waren en nu willen ze even op kraamvisite komen als ze al 9 maanden is haha

Verder geen nieuws hier

Hoe gaat het met de anderen?

Bianca hoe gaat het ben je al een beetje aan het idee gewend?

Pippe hoe is het bij jullie?

Wish lekker aan het genieten?

En de andere dames?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden