Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
sorrie ik ben nog groen maar wat is een uitgangsecho?

Met een uitgangsecho wordt de eerste echo bedoelt. Deze is om te kijken of alles binnenin goed is om te kunnen starten met de behandeling.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, kom ik weer even...helemaal bijgelezen er wel! Sophie, welkom!

Sannie & Eslief, allebei 7 follikels, mooi! Dat had ik vanaf de 1e FM ook...is wel zo gebleven, maar alle 7 mooi van grootte en er echt klaar voor. Maar of de kleintjes ook nog mee kunnen doen? En natuurlijk afwachten hoeveel eitjes er zullen zijn - want 7 follikels betekent natuurlijk niet 7 eitjes. Ik wil niet pessimistisch zijn, want to nu toe was ik erg positief over alles, maar ik wil mezelf geen valse hoop aanpraten... Zelfbescherming, denk ik...

Wish, in de februari-topic had ik het volgende aan naar jou geschreven: jaaa...punctie achter de rug! En wat een pracht-score, dat haal ik denk ik niet, hoor... En wat is de flush-techniek? Had jij morfine?

Jolan, ook naar jou had ik in de februari otpic al wat geschreven: wij gingen gelijk op zeg! Ik ben 1 dag later met de Deca begonnen (13 feb) maar ook op 1 maart met de Puregon.

Ik heb morgen de punctie... Mijn allereerste! Zie er niet echt tegenop.

Nou dames, wie weet tot morgen. Mijn mams komt de hele dag voor me zorgen morgen. Ik heb al 2 zakken Jimmy's zoete popcorn klaar staan, ga zo DVDtjes huren, tijdschrift ligt al klaar, toastjes met zalm, kaasje & chipjes zijn ook al ingeslagen net als verse stoopwafels en Cranberry-juice & 7-Up (lekker gemixt!)... En mijn moeder gaat s'avonds voor het eten zorgen. Hopelijk ben ik morgen niet te misselijk... anders wordt ik het wel, haha! En natuurlijk het hele weekend om bij te komen... Tevens heb ik geregeld dat ik maandag & dinsdag vanaf huis werk. Lekker rustig, vooral omdat we natuurlijk nog niet weten wat het nieuws wordt. Misschien zijn er wel geen embryo's? En zowel, dan kan ik NA de TP lekker thuis ontspannen. En woensdags is mn vrije dag, dus dat is allemaal mooi geregeld!!!

Geplaatst

Annema,

Heel veel succes morgen!

Hoop dat je morgen een goed bericht hier kan plaatsen dat je mooie eitjes hebt.

Ik denk dat je iemand anders wat gevraagd hebt.

Ik heb nog geen punctie gehad, flush-techniek ken ik niet.

Heb bij mijn vorige puncties, diazepam gehad en Paracetamol verder niks.

Goed, een punctie is geen pretje, het is dat het moet gebeuren.

Maar het was te doen hoor, je weet dat het ook weer stopt.

En als je het niet uit kan houden vraag je de gyn of hij/zij even wil stoppen. (als dat kan op dat moment)?

Nu zijn we onder behandeling bij een andere kliniek en hier zal het anders gaan verlopen, hoe dat weet ik nog niet precies.

Geplaatst

wish

sorry ik hoop natuurlijk wel dat ik groen word in april

maar bedoelde wat het verschil is tussen uitgangsecho en 1ste fm echo?

bij een zoek-icsi gaan er 2 laboranten intensief op zoek naar zaadjes

annema

succes met je punctie morgen, klinkt lekker je hapjes hihi

vanessa

bedankt ze spraken over geen van beiden..gewoon een echo op dag 5

Geplaatst

Annema heel veel succes morgen. Ik hoop dat het je mee zal vallen. Laat het gewoon over je heen komen.

Ik hoop dat je een mooi aantal eitjes hebt morgen.

Laat je inderdaad maar lekker verwennen door je moeder. Ik zou die dingen maar niet allemaal tegelijk eten haha anders word je inderdaad misselijk haha.

Geplaatst

Sophie ben je dan alleen nog maar met de decapeptyl aan het spuiten dan is het een uitgangsecho om te kijken of je met de stimulatie mag beginnen.

Geplaatst

oké dank je wel

ja ik moet zondag ongesteld worden en dan zou ik op dag 5 een echo krijgen

vind het wel spannend omdat het zo nieuw is allemaal

en die week daarop heb je zeker je eerste fm?

Geplaatst

Sophie,

Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor.

Er wordt hier heel veel met een dikke knipoog naar elkaar toe gezegd.

Veel lachen is gezond en we zitten allemaal in hetzelfde schuitje wat niet altijd prettig is en kunnen elkaar daarom meestal goed aanvoelen en dus ook lachen om bepaalde dingen/opmerkingen.

Weet niet eens hoeveel mensen er op het lab. met onze eitjes en zaadjes bezig zijn.

Wat is de meerwaarde dat er 2 mensen naar de zaadjes kijken en uitzoeken?

Geplaatst

Ja, dan heb je tijdens/na je ongie de uitgangsecho, als alles rustig is start je met het follikelstimulerende hormoon en de echo daarop heb je de 1ste FM(follikelmeting)

Geplaatst

dank je wel wish voor de uitleg

nou om te bedenken dat mijn man in eerste instantie voor tese moest gaan omdat er meerdere malen niks was gevonden...uiteindelijk waren er wel zaadcellen gevonden na heel intensief zoeken...en met zoek-icsi word echt elke mm afgezocht op zoek naar een levende zaadcel, daarom is het bij ons heel spannend of er uberhaupt een bevruchting plaats kan vinden

Geplaatst
Ja, dan heb je tijdens/na je ongie de uitgangsecho, als alles rustig is start je met het follikelstimulerende hormoon en de echo daarop heb je de 1ste FM(follikelmeting)

Hey Wish!

Ik lees dat heel veel mensen eerst een uitgangsecho krijgen voordat ze met stimuleren beginnen.

Dat hebben ze bij ons nooit gedaan, best apart.

Ik start op 1 april met lucrin en op 13 april met puregon. Dat staat al vast.

Ben eigenlijk best benieuwd waarom het ene ziekenhuis het wel doet en de andere niet.

X, Martha.

Geplaatst

Ik heb ook nooit een uitgangsecho gehad. Ligt dat ook niet eraan of je een kort of lang protocol volgt???

Annema, spannend de punctie, wat gaat het allemaal snel dan he..

Ik mag morgen voor de 2e echo, en begin nu toch wat zenuwachtig te worden. 1e keer natuurlijk al een goed bericht, maar voel het vandaag allemaal wat minder.. even afwachten dus.

Eslief hoe laat mag jij morgen??? Hoe zit jij in de medicijnen, mijne raken nl. een beetje op, dus hoop op een snelle punctiedatum....

Geplaatst

Mart,

Misschien een topic aan maken om na te vragen wat de rede bij iedereen is die een uitgangsecho hebben gehad of krijgen?

Bij mij wordt er gekeken of dat de eierstokken 'rustig' zijn om te mogen starten met de Gonal.

Gast Shanna42
Geplaatst

Haai bij de 6x IUI die ik heb gehad heb ik ook nooit een uitgangsecho gehad, ik hoor ook wel eens dat er regelmatig bloedonderzoeken plaatsvinden maar die heb ik ook nooit gehad. Nu voor de ICSI heb ik wel een uitgangsecho gehad, met een kort protocol, er zat een cyste en kon toen niet starten, bij de 2e uitgangsecho was die weg en kon toen gaan starten met het spuiten van hormonen, na het stoppen met de pil.

Groeten van Shanna

Gast Sannie66
Geplaatst

@Annema, heel veel goodluck.gif morgen meis bij de punctie... hopen dat je veel eitjes hebt...

@Jolan, jammer dat de punctie is uitgesteld, maar als ik het voor het kiezen heb dan heb ik de mijne liever woensdag dan dinsdag a.s., dan kunnen mijn follikels nog even een beetje doorgroeien...

@Eslief, ja joh? Lopen we helemaal gelijk? En dan beiden 7 follikels! Are we twins then?

@Lonneke geloof ik. Er zijn volgens mij nu 2 topics over BMS waar ook gesproken wordt over hoe dit het moet zijn (ook weer niet t�ik, want dat schijnt ook weer niet goed te zijn) en heb gelezen dat minimaal 7mm wordt gehanteerd in meerdere zh's (zo ook in de mijne)..

@alle andere meisjes hier op het topic.. WE CAN DO THIS...

Liefs,

San

Geplaatst

Sannie wienou inderdaad twins:P maar 7 ben ik erg blij mee op naar morgen!!

Lonneke ik ben bijna door de medicijnen heen.Ik heb de lucrin nog tot dinsdag en de Gonal-f tot zaterdag. maar ik heb al een nieuw receptje gekregen voor de gonal-f een kleine pen van 450.Ik mocht deze nog niet ophalen mag pas vrijdag..Ze wilde eerst kijken of het mischien al klaar was en dat ik mocht stoppen.Ik moet morgen om 9 uur ik probeer altijd lekker vroeg in te plannen.. ik ben super zenuwachtig!!

Annema heel veel succes bij de punctie!!

Iedereen veel succes!

essie

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ben nu voor de 4e dag aan het spuiten, maar ze gaan iets zeerder doen.. Is dit normaal?

de hoofdpijn blijf ik houden, en af en toe ineens heel warm. Maar voor de rest gaat het goed.

Geplaatst

Kimmie dat ze steeds iets zeerder gaan doen kan wel kloppen. Het word natuurlijk door het spuiten wel steeds gevoeliger die plekken.

Dat je het in een keer warm krijgt zijn de opvliegers daar heb ik ook elke keer hele erge last van, maar dat houd op zodra je gaat stimuleren.

Wel vervelend dat je hoofdpijn niet weggaat.

Geplaatst

Kimmie,

Ik spuit alleen nog aan de rechter kant naast mijn navel. (van bovenaanzicht) Haha!

Het is aan de linker kant gewoon wat gevoeliger.

En aan 1 kant langs je navel kun je ook wel genoeg plekjes vinden om te prikken.

Ook als ik straks 2 spuiten moet zetten doe ik dat alleen aan de rechter kant.

Ach, als het er maar in zit denk ik dan.

Sorry dat ik nu zeg maar ik ben zo blij ben dat ik deze poging 'nog' geen hoofdpijn heb gehad.

Wel heb ik de nachtelijke opvliegers weer.

Nou meiden, het gaat hier tot nu toe goed met de follikelgroei.

Op naar de puncties, bevruchtingen en terug plaatsingen.

Ik zelf ben elke keer blij als er bevruchting heeft plaats gevonden en er een tp is geweest.

Natuurlijk is je doel om zwanger te worden en te blijven maar die fase vooraf is ook zo ontzettend belangrijk!!

Geplaatst

Ik kan ook alleen aan de rechter kant spuiten links word direct blauw.

Ik ben ook telkens heel blij als er bevruchting is. Dat is toch het begin om zwanger te worden uiteindelijk.

Wish wees blij dat je geen hoofdpijn hebt. Ik heb het nu zelfs zonder spuiten, ik heb namelijk nu al erge last van de pil, ben dus benieuwd wat de spuiten nu weer gaan doen.

Geplaatst

Och gut, wat voel ik me nu schuldig dat ik net heb geschreven dat ik nu 'nog' geen hoofdpijn heb bij deze poging.

Zo vervelend, daar helpt een Paracetamolletje echt niet voor.

Pfff, dat die kl*te pil dit met je doet, balen hoor.

Misschien heft de Deca de hoofdpijn dan wel op?

Daar gaan we dan maar van uit!

Kom op Maris, we blijven door gaan meid!!!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik krijg ook een uitgangsecho, bij de 1e keer ook gehad. Is inderdaad om te kijken of alles rustig is.

@Wish, ik krijg geen extra medicijnen i.v.m. mijn miskramen. Eerlijk gezegd heb ik er al 3 gehad, maar ik word er niet vrolijk van om dit hele rijtje in mijn handtekening te zetten. Het blijft super pijnlijk. Ik heb allerlei onderzoeken gehad, maar er is nooit een aanwijsbare oorzaak gevonden. Nu is het de leeftijd, zeggen ze.

@Eslief, lief van je, ik kan wel extra duimen gebruiken ! net als iedereen natuurlijk.

Ik blijf lichte hoofdpijn houden en me raar in mijn hoofd voelen, ik voel me niet mezelf, zal toch door die hormonen komen....

@Annema veel succes en geluk morgen !!

Liefs,

Isolde

Geplaatst

Isolde,

Kreeg kippenvel bij het lezen van je stukje.....

Mag ik vragen wat je leeftijd is? (zie ik nu niet staan)

:blowkisses:

Geplaatst

Ja die hoofdpijn is niet leuk meer. Het is vanaf maandag nu constant. En een paracetamol helpt niets.

Weet waarvoor ik het doe hoor, maar vervelend is het zeker.

Die prik die zeer deed was idd links, en de andere rechts.

Zal morgen eens kijken of dat helpt. Maar rechts werd wat gevoeliger omdat er al geprikt was idd.

Geplaatst

Wish we gaan er zeker nog voor ik kan niet wachten tot het zover is. Liever nog vandaag als morgen beginnen. Maandag mag ik de medi ophalen dus dat is alweer een stapje verder.

Ik voel me nu ook net overal tussen in, maar ja nog iets meer als een week.

Ik heb trouwens ook elke keer een uitgangsecho om uit te sluiten dat er niks vreemds zit zodat ik met de puregon kan beginnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden