Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo iedereen!

hoop dat ik er ook bij mag komen!:icon_sunny::icon_sunny:

Dit is onze 1e Icsi poging ik ben 30 jaar .

Ik heb al een tweeling (jongens) van 6,5 (ivf) en een zoontje van 4,5.(spontaan?!?)

We hebben de lange cycles gevolgd ben begonnen op 30-1-2010 met de pil

26-02-2010 begonnen met decapeptyl te spuiten en sinds gisteravond gonal-F!

gisteren een uitgangs echo gehad (ik heb pcos)

daar hadden ze 28 follikels geteld (vond dat wel veel maar was prima)

volgende week vrijdag 19-03-2010 wordt de eerste follikel meting gedaan:gekruiste vingers 4

Groetjes Wendy

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Doet me erg goed als je je eigen onzeker voelt.

Wendy ook hier van harte welkom.

Groetjes Jolan

Geplaatst

ms heb ik wel zo'n echo omdat ik een verleden heb met cystes

kimmie wij gaan ongeveer gelijk op...spuit jij ook deca? Vandaag wordt mijn vierde dag spuiten.

wat vervelend zeg van die hoofdpijn!! sterkte ermee

Geplaatst

hier ook veel last van de bijwerkingen van de deca ben chagie hoofdpijn moe en nou ook nog eens verkouden liefs lig ik de hele dag in bed maar ach nog 3 weken en dan ben ik van het spuiten af allemaal voor een goed doel

succes

Geplaatst

daar ben ik weer terug van de 2de FM.

De Bms was keurig van de 7 follikels zijn er 5 over gebleven die goed genoeg waren.rechts 3 en links 2. 1 van 20, 2 van 18 1 van 17 en 1 van 14,5.Ik moet vandaag nog doorspuiten om die van 14,5 net ff een boost te geven.Morgen moet ik terug voor de 3de FM om te kijken of hij die boost gekregen heeft omdat hij eigelijk boven de 15 moet zijn.ik hoop dus dat deze nog ff mee gaat doen.

Maandag mag ik voor de punctie en ik hoefde dus geen nieuwe medicijnen meer op te halen.

Nu komt het echt heel erg dichtbij!!

Essie

Geplaatst

]Voortraject:

Aimee:Start ivf eind maart

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Isolde: 3 maart start Deca

Sannie: 3 maart start Synarel, 4 maart start Gonal/Menopur

Wish: 3 maart Start Deca

Sharon: 4 maart Start Deca 21 maart start puregon

Megan: 8/9 maart Start met cetrotide en gonal-f

Paula: 17 maart start Deca, 2 april start Gonal F

Lala: 20 maart start Menopur

Mariska: 22 maart Start Deca, 5 april start puregon.

Sonja: 28 maart Start Deca

Echo:

Suus: 19 maart

Mariska: 1 april

FM:

Sannie: 11 maart 1e, 13 of 14 maart 2e

Lonneke: 12 maart 2e

Eslief: 13 maart 3e

Vonnie: 13 maart 1e

Jolan: 13 maart 3e

Kimmie: 16 maart 1e

Sandra: 16 maart 1e

Sharon: 30 maart 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Eslief: 15 maart

Sannie: 16/17 maart[/color]

Shanna: 8 maart

Annema: Eind week 10 (10/11/12 maart)

Terug plaatsing:

KayKay: Rond 11 maart 2 cryo's

Vanessa: Rond 19 maart 2 cryo's

Shanna: 10 maart

Testen:

Shanna: 24 maart

Geplaatst

Jeetje Eslief! Dat schiet opeens wel heel erg op!!!

Top joh!

Zie je tegen de punctie op?

Wat krijg je ervoor?

Ik duim voor de follikel van 14 mm mee dat ie maar nog even mooi mee mag groeien!!!

Geplaatst

Voortraject:

Sophie: 9 maart Start Deca

Echo:

Sophie: 18 maart

FM:

Sannie: 11 maart 1e, 13 of 14 maart 2e

Punctie:

Sannie: 16/17 maart[/color]

Terug plaatsing:

Testen:

eslief wat spannend zeg, hopelijk gaat die ene nog meegroeien...

Geplaatst

tnx meiden:)

ik zie niet erg op tegen de punctie.. ik heb een hele laage pijngrens en daarom krijg ik extra slaapmiddel en een roesje.en pijnstilling via infuus. ik ga er dus vanuit dat ik hellemaal weg ben.. en dat hoop ik dus ook maar:)

morgen word de pijnstilling doorgenomen.. voorheen zag ik er ontzettend tegen op vanwege de pijn maar door het slaapmiddel etc voel ik me er heel goed bij..

de spanning is wle te snijden!! ik vind het wel super speciaal maandag de punctie dan is mijn mannetje jarig

essie

Geplaatst

Hoi Eslief,

Wordt inderdaad spannend bij jou. Ik moet morgen ook voor de 3e FM.

Waarschijnlijk maandag of dinsdag punctie.

We gaan dus mooi gelijk op.

Groetjes Jolan

Gast Shanna42
Geplaatst

Essie goed nieuws zeg, die laatste gaat ook nog een mooie eindspurt maken. Fijn dat ze meegaan met je lage pijngrens en er alles aan doen om pijn te voorkomen, dat vond ik zelf ook erg fijn aan Dusseldorf daar krijg je ook een roesje.

Jolan voor jou dus ook een spannende tijd, op naar de punctie.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Nou idd wat een zaligheid!

In het ziekenhuis waar wij zijn krijg je dormicum maar daar reageer ik niet goed op (wordt hyper ipv relaxed ;-))

Dus ik krijg een injectie in mn bil met pethidine (morfine die kortdurend werkt), maar ondanks dat vond ik het een hel vorige keer, volgens de arts kwam dat mede doordat de cellen niet rijp waren maar ik sch*t natuurlijk in mn broek voor de volgende keer!...

Mss kan ik het nog een keer bespreekbaar maken morgen en is er nog iets voor me???

Geplaatst

Vonnie: je kunt zoiets altijd bespreekbaar maken, toch?

Is vast nog een andere oplossing voor ;-) roesje bijvoorbeeld :D

Geplaatst

jolan we zitten vlak bij elkaar spannend he? morgen je fm afwachten maar

nou moet ik wel zeggen dat die van mij ineens een groeispurt hebben gemaakt hoor.woensdag was de grootste 14 en 2 dagen later is die al naar de 20 geschoten..

Vonnie ik zou het gewoonb bespreekbaar maken.. ik sch**t ook in mijn broek bij het idee van punctie.. in het verleden is gebleken dat mijn lichaam erg heftig reageerd op pijn.. dat de meeste pijnstilling echt niet werken..waar anderen nog echt een glimlach toveren lig ik al te kermen van de pijn..ik ben zo blij dat ik het heb besproken en ze meteen met ideeen aankwamen.. het roesje en het extra slaapmiddel maken me waarschijnlijk zover dat ik slaap.. wandt dat heb ik dan wel weer dat ik met narcose etc heel snel weg ben.. maar wakker worden daar in tegen is altijd een probleem.. maar dat geeft niets wacht hubbie maar wat langer:) Er werd wel al aangegeven dat ik met dit middel minstens 1,5 uur na de punctie nog moet blijven..

Ik vind het nu zo "önecht" je bent er zolang mee bezig.. aftellen.. aftellen...aftellen.. en nu zit ik bijna in de wachtweken.. wandt die ga ik gewoon halen natuurlijk!!

@lonneke ben jij inmiddels geweest voor de 2de FM?

Geplaatst

Even een vraagje

Zoontje van me vriend komt die weekend weer, en die heeft buikgriep. Vriend heeft het al gehad, ik niet. Is dit voor mij schadelijk of zo dat ik moet stoppen met de behandeling?

Geplaatst

@ Eslief, had je al een bericht gestuurd en zie nu je uitslag hebt gehad. Klinkt allemaal positief he!! Spannend maandag punctie.

Hier is het even afwachten. Ik had in totaal iets van 16, maar het ging allemaal zo snel dat ik het concrete aantal geeneens weet. In ieder geval is het bij mij echt heel snel gegroeid voor mijn gevoel.

Maar aangezien ik wat kleine klachten had en zoveel moest er bloed geprikt worden of ik geen overstimulatie heb. Baal..baal...

Dit hoor ik straks en als het wel allemaal goed is , ws zondag of maandag puncite.

Nu dus op en top in spanning, hoop voor goed nieuws...

Duimen jullie mee????

Geplaatst

Wendy welkom hier en heel veel succes.

Essie wat een mooi nieuws ze zijn toch mooi gegroeid in een paar dagen tijd. Succes morgen met de derde meting.

Wat fijn dat er zoiets als een roesje is he. Dat vind ik ook het fijne aan DD dat ik nu de punctie met een roesje kan doen. De eerste keer was namelijk een hel en de tweede viel me mee, maar goed pijn doet het toch. Maar laat het gewoon over je heen komen meer kun je niet doen.

Jolan ook jij veel succes morgen met de meting ik hoop dat dan de punctie snel zal zijn.

Kimmie ik weet het eigenlijk niet of dat schadelijk is. Ik weet allees dat ik de vorige keer vlak na de tp een beetje grieperig was en dat dat in zo verre geen schade aan richte als ik maar geen koorts kreeg. Maar als je het niet vertrouwd zou ik het even na vragen bij de gyn.

Geplaatst

Eslief, inderdaad morgen mijn FM afwachten. Misschien gaan we maandag wel allebei voor de punctie.

Kimmie ik zou ook niet weten of het schadelijk is. Inderdaad als je je eigen er niet goed bij voelt gewoon even het ziekenhuis bellen.

Lonneke, heb je al iets gehoord? Mijn duimen draaien voor je hoor!!

Maris, bedankt voor je berichtje.

Vonnie, veel succes morgen!!

Groetjes Jolan

Gast Sannie66
Geplaatst

@Eslief, wat goed dat je follikels nog ff zijn gaan groeien en ook prettig dat je nu niet tegen de punctie opziet.

@Annema, hoop dat het je allemaal is meegevallen vandaag.

@Jolan, jij ook bijna voor de punctie lees ik. Suc6.

@Lonneke, hoop dat je al weet wanneer je de punctie zult hebben? Ik duim op goed bericht.

Ik mag zondag voor de 2e FM. Als het net zo gaat als bij Es, dan teken ik daarvoor ;-)

Voortraject:

Sophie: 9 maart Start Deca

Echo:

Sophie: 18 maart

FM:

Sannie: 11 maart 1e, 14 maart 2e

Punctie:

Sannie: 17 maart

Terug plaatsing:

Sannie: 20 maart

Testen:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden