Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Shanna dank je wel voor de reactie ...

ja 7 zou prima zijn! maar liever niet alleen die 2 die zij nu dacht dat er 'mee zouden doen' (of zoiets)....okee dus ze kunnen ook leeg zijn, jaiks....

nou wacht het maar af, komt vast goed, hoop ik.

En wat spannend voor jou joh...gewoon een ieniemienie-shanna in je buik.......denk je nog ergens anders aan?!?!

grtz Megan

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Gast Shanna42
Geplaatst

Sorry ik had het niet goed begrepen, ik las 7 en dat de rest kleiner waren, maar dan nog als je ervanuit gaat dat ze gemiddeld 2mm per dag groeien en laten ze dat niet allemaal doen dan kom je denk ik wel een heel eind, het scheelt denk ik ook dat je de eisprongremmer erbij gebruikt dan heb je niet zo gauw de kans dat de een al gaat springen voordat de anderen wat groter zijn. Ik ga voor je duimen dat ze lekker goed gaan groeien de komende dagen.

Hier gaat alles goed, ik moet eerlijk zeggen dat het me echt wel meevalt, ik ben er niet zo heel veel mee bezig, veel minder als ik verwacht had, misschien maar goed ook. De laatste wachtweek (6x IUI) is bij mij altijd het ergste, alhoewel ik nu wel weet dat er in ieder geval een bevrucht eitje zit. Ik probeer wel met beide benen op de grond te blijven staan, anders komt de klap straks zo hard aan als het toch niet goed is gegaan.

:goodluck:

Liefs van Shan

Geplaatst

Hoi Shanna,

Ik heb van Mariska geleerd dat je gewoon moet blijven hopen en denken dat het goed zal gaan.

De klap die komt wordt er niet minder hard door....

Na alle 3 de tp die ik heb gehad ben ik er elke keer iets anders mee omgegaan.

Nu is het zo dat het echt niet helpt om anders te denken.

Het komt zoals het komt en we kunnen daar niks aan veranderen.

Dus wat ik de aankomende keer ga doen is echt zo ontzettend hard proberen om positief te blijven (natuurlijk kun je een dip verwachten).

Hopen en denken dat het echt goed zal gaan.

Komt de klap, dan komt ie toch wel hard.

Ben ik nog duidelijk in m'n uitleg?

Succes!!!

Geplaatst

Meiden,

Na lang geluk te hebben gehad is het bij mij nu over met de pret.

Heb sinds vanavond knallende koppijn gekregen..... :BangHead:

Nu maar hopen dat de ongie snel door breekt zodat ik kan gaan beginnen met de Gonal, dit verminderde de vorige keren toch wel wat de hoofdpijn.

Hopelijk nu ook weer.

Laat die :devil2: maar komen!

Geplaatst

Sonja dank je wel voor je reactie, okee, ik wacht het gewoon af, weet nog helemaal niet of ik makkelijk of moeilijk ben, ik begrijp dat we er nog niet zoveel over kunnen zeggen. Kan dus ook gewoon goed aflopen! Ik zie het wel dinsdag.

Bedankt meiden.

Megan x

Geplaatst

lees dat zo'n beetje iedereen hoofdpijn heeft van de deca

ik heb pas een paar dagen ietsjes hoofdpijn maar gebruik nu al 66 dagen gonal f er bij

hoofdpijn is wel constant aanwezig, maar niet zo erg

heb nog geen pijnstiller gehad

Geplaatst

Shanna het klopt wat Wish zegt er is mij door de psycholoog gezegd dat je het beste zo positief mogelijk kan denken, want die klap is er echt net zo hard om als het mis gaat.

En het klopt hoor het gevoel was bij mij de vorige keer net zo als de eerste keer toen het mis ging. Kom op hé dit is een toppertje.

Ik word toch ook niet goed van al die vooroordelen van mensen wie niet weten waar ze het over hebben.

Nou hadden we vanavond verjaardag van mijn vriendin en mijn vriendinnen weten allemaal waar wij mee bezig zijn (wij hebben er nooit geen geheim van gemaakt) nou konden zij mij dus vertellen dat als zij in onze situatie zaten dat ze het aan niemand zouden vertellen. Dat is toch makkelijk gezegd he voor iemand wie al 24 weken zwanger is en wat dat ook is geworden met een poep en een zucht (sorry voor mijn woorden) en wat verder nog nergens last van heeft gehad.

Nou was er ook werkelijk waar commentaar over dat ik de ziektewet in ben gegaan na de eerste behandeling omdat ik er doorheen zat en omdat mijn exbaas geen begrip voor de situatie kon tonen. (hij vroeg toen of de punctie niet even een uurtje tussen het werk door kon ipv een hele dag vrij).

Ik ben hier uiteindelijk mijn baan door kwijt geraakt en dat vonden ze toch allemaal raar dat ik toen voor mij zelf gekozen heb en niet voor mijn werk, want die behandelingen konden toch ook nog wel even wachten tot ik een vast contract had.

Ze vonden ook dat ik het meer van mij af moest zetten, want je hoorde zo vaak dat mensen dan alsnog zwanger raakten.

Net of de zaadkwaliteit daar in een keer meer van word.

Sorry voor dit lange verhaal maar ik word zo gek van al die vooroordelen over dingen waar zij helemaal niet over kunnen oordelen omdat zij niet in die situatie zitten.

Ik moest mijn frustraties gewoon even kwijt.

Geplaatst

Jeetje Maris! Lekker gespreksonderwerp voor een verjaardag en dan zo 'veroordeeld' worden! Echt super sneu voor je! Ik hoop dat je het na een nachtje slapen even naast je neer kan leggen en denkt: dat zij zo reageren zegt meer over hun dan over jou. Ik vraag altijd hoe zij het zouden vinden om in zo'n situatie te zitten.

Ik ken het gevoel van dames die zonder er over na te denken zwanger worden, ik heb in mijn omgeving ook zo iemand. Echt triest, die mensen "nemen een kind".

Succes,

Groetjes Paula.

Geplaatst

Hello Lady's,

Gisteren een beetje een drukke dag gehad dus vandaar nu pas mij verhaal.

8 Goede folikels te zien van zo 15 mm nu en BSM 7mm.

Het was opvallend druk in de wachtkamer voor een weekend dag.., schijnbaar zijn er veel paaseitjes dit jaar!hahaha

Dinsdag moet ik terug voor een 2e folikel meting en de arts gokt op donderdag of vrijdag de punctie!!!!

De linker eierstok waar er maar 2 zaten was gevoelig met de echo daar heb ik vorige keer helemaal geen last van gehad!

OOooooo heb echt de "engeritis" voor de punctie .

@ Maris er zijn zoveel mensen die geen verstand hebben joh..., die zo makkelijk over dingen praten waar ze de ballen verstand (voor hun gelukkig) niet van hebben!

Je kan pas over dingen oordelen zeg ik altijd als je het zelf hebt mee gemaakt!

Laat het je ene oor in gaan en het andere uit, het is de energie niet waard, hoe moeilijk dat ook is!

@ Wish , jihoeeee!!! Voor jou gaat het ook weer helemaal beginnen!!!! Heel veel succes!

Nou ik geloof toch dat ik een buikvirusje bij me heb, voel me alles behalve fit, geen trek en mn darmen zijn dag en nacht flink bezig, grrrrr ik wil fit zijn voor de komende periode!!!

De arts zei ook al dat er een buikvirus heerst dus wellicht ben ik niet zo misselijk van de hormonen geweest maar van het virus.

Maarja ik heb gelukkig de zetpillen in huis en gebruik ze ook fijn bij de Pregnyl want daar wordt ik echt heel ziek van!

Succes iedereen!!!!!!!!

Geplaatst

Goedemorgen Girls!

Wat gebeurd hier veel! Goed om te zien hoe lief jullie allemaal op elkaar reageren. Is toch wel heel fijn dat deze site bestaat en we zo allemaal met elkaar in contact kunnen komen. Want in je eigen netwerk ken je niemand die het echt begrijpt... Althans ik zelf ken niemand die in dezelfde situatie zit als ik.

Een vriendin van mij heeft een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en de ander een vroeggeboorte (kindje overleed tijdens de geboorte). Dus ellende is er genoeg alleen alle verhalen zijn weer anders en iedereen gaat er ook anders mee om, toch?

Zelf zit ik heel goed in het proces, vind het eigenlijk spannend en leuk. Maar weet ook dat aan deze gevoelens een houdbaarheid zit!!

Meiden, blijf zo doorgaan!! Fijne zondag en veel suc6 voor de komende tijd!

Enne we nemen een kind... tsja, dat is echt onwetendheid!!! Getuigd van kortzichtigheid!

Liefs Kaykay

Geplaatst

@Vonnie: enegeritis is niet nodig voor die punctie. Ben met je eens dat het spannend is, maar het valt echt zo mee! Je krijgt een pijnstiller (per injectie) en een kalmeerpilletje. Ik vond de eendenbek nog het meest vervelend. Het is trouwens heel gaaf om te zien! Je kunt op de echo gewoon zien hoe de eitjes worden opgezogen!!!

Alles voor een goed doel, toch?

Good Luck!!!

Geplaatst

@ Kaykay Ja ik weet hoe het gaat en juist daarom mijn angst! Vorige punctie is namelijk niet gegaan zoals we hadden gehoopt (onrijpe cellen gepuncteerd) ik kan je vertellen dat is echt vreselijk!

Had al een eisprong gehad ws en daardoor zijn je eierstokken extra gevoelig en de onrijpe cellen prikken veel moeilijker aan dan cellen op spanning...

Dus vandaar mijn angst...

Geplaatst

Ja, bij zulke mensen zit volgens mij hun verstand in hun broekzak of zo, in ieder geval ver te zoeken! Zij zeggen dingen voor ze erover nagedacht hebben.

Alsof het allemaal niet erg genoeg is en of je het voor de lol doet of zo. Zeker mensen die door een poep en een zucht al zwanger raken, hebben makkelijk praat.

Ik heb geleerd om daar maar boven te staan, alhoewel het soms heel kwetsend is. Zeker de mensen die heel dichtbij je staan, daar verwacht je het niet van, maar het gebeurt toch.

Gelukkig heb ik een baas die vanaf het 1e moment begrip en steun toont, omdat hij zelf ook in dit schuitje heeft gezeten, begrijpt hij heel goed wat ik doormaak.

Wij houden het hoofd lekker boven water met z'n allen en weten wel beter :)

Geplaatst

Sorry Vonnie! Zo zie je dat ieders ervaring anders is! Hadden ze niet goed gemeten bij aanvang?

Het spijt mij echt voor mijn misplaatste opmerking!!!

Hoop dat deze ervaring net zo zal zijn als ik het heb ervaren!!! Good luck!!!

Geplaatst

Zeker weten Sonja!

Een onderdeel van mijn werk is begeleiding bieden in een tienermoeder-huis, dus ik heb er dagelijks mee te maken!

Donderdag was er een meid bevallen van een gezonde zoon zonder dat zij of maar iemand wist dat ze zwanger was... Is echt heel paradoxaal! Maar eigenlijk ook heel mooi...

Tsja, je kunt niet van de wereld verwachten dat ze..... Maar vrienden familie en kennissen mogen er best rekening meehouden vind ik!

Ik ga hier eens wat doen!! haha, begin een computer-nerd te worden!

Geplaatst

Hey meiden,

Wat hebben jullie in dit topic een mooi overzicht gemaakt van echo, fm, puncties en tp, net als op het wachtbankje!

Ik heb niet alles van iedereen gelezen maar wil wel graag reageren.

Ook mijn ervaring is dat mensen vaak onodig kwetsend kunnen zijn, ook als ze het juist goed bedoelen.

Veel mensen voelen zich ongemakkelijk en weten niet goed hoe ze moeten reageren. In plaats van dat gewoon te zeggen proberen ze het voor je te relativeren. Daar zit ik niet op te wachten, want dat kan ik zelf als de beste (datdoe ik al 7 jaar om op de been te blijven). Het vermoeiende vind ik meestal dat je er nooit echt over kunt praten omdat je vaak vooral bezig bent dat ongemakkelijke gevoel bij anderen weg te nemen ("nee hoor, we slaan ons er wel doorheen" bla bla) en je eigen emoties niet kwijt kunt. Alleen met hele goede vrienden of familieleden ligt dat anders.

Ik probeer er ook maar boven te staan, al is het afhankelijk van mijn bui. Soms is het ook goed om van je af te bijten en duidelijk aan te geven dat je van bepaald commentaar gewoon niet gediend bent. Mensen duidelijk te verstaan geven dat ze het niet begrijpen en dus ook niet moeten doen alsof dat wel zo is. Maar dat is ook een beetje van de situatie afhankelijk. Ik heb een studiegenote na mijn miskraam op die manier terecht gewezen omdat ze het nodig vond me te adviseren "er niet teveel mee bezig te zijn". Iemand die mij nauwelijks kent, kan daar helemaal geen oordeel over hebben en dat heb ik wel even laten merken. Dat voelde goed!

Maar er zijn ook genoeg situaties waarin je geen zin hebt om de zaak op de spits te drijven en je er dus inderdaad maar beter boven kunt staan, vooral als je weet dat mensen het uiteindelijk goed met je voor hebben.

Maar ik moet eerlijk zegen dat ik nogal geshockerd ben door de manier waarop Maris werd aangepakt zeg, vooral ook omdat het door een hele groep mensen gebeurde. Echt schandalig! In zo'n geval lijkt het me niet meer dan terecht dat die anderen zich maar eens heel ongemakkelijk gaan voelen door aan te geven dat je je aangevallen voelt, de opmerkingen als onnodig kwetsend ervaart en vervolgens gewoon op te stappen. Laat hen maar eens nadenken over fatsoen!

@ Wish: is je hoofdpijn al over? Ik werd ook echt helemaal gek van de deca koppijn!

Groetjes, Aafke

Gast Sannie66
Geplaatst

Ladies,

Net terug van mijn 2e FM. Ze groeien goed en gestaag, maar om de �kleintjes�(zo rond de 10) toch mee te laten doen, is de punctie een dag verschoven. Het wordt donderdag a.s. Ik vind het best, hoe later hoe beter, want dan is de kans op rijpe eicellen meer aanwezig... Dinsdag dus de Pregnyl... en als alles goed is, dan volgende week zondag de tp...

Hele fijne dag nog!

Liefs, San

Gast Shanna42
Geplaatst

Mooi nieuws op deze regenachtige zondag.

Liefs van Shan

Geplaatst

Dank je wel dames voor jullie reacties. Ik heb besloten om even een tijdje afstand van hun te houden.

Ik had laatst beloofd dat ik nog wel een keer de babykamer kwam bekijken mnaar daar wacht ik nog wel even mee nu geen behoefte aan.

Sannie goed nieuws op naar die toppertjes.

Vonnie mooi aantal toch. Ik snap wel dat je op ziet tegen de punctie dat heb ik ook elke keer. Daarom ben ik nu zo blij dat ik narcose krijg in DD.

Geplaatst

sjeeeeh Maris..

wat een "stomme" meiden.. maar ik ken ze ook maar al te goed alle vooroordelen.. Ik heb op het moment heel veel afstand genomen van de mensen om me heen.. wandt opmerkingen als.. "heb je der al; eens omgedraaid" en "äch makkie" of de leukste.. "wel makelijk dat je precies je zwnagerschap kan plannen" zucht.. Ik snap best dat het onwetendheid is.. maar toch..

meis gewoon niet naar da babykamer gaan kijken.. alleen straks als je 2 vette plusjes hebt!! Dan kan je mooi spieken en beslissen dat je bepaalde dingen mooi niet in het kamertje wilt;)

knuff

Geplaatst

@Maris..laat die mensen inderdaad maar lekker kletsen hoor. Ik heb ook zat opmerkingen gehad, maar gelukkig ook veel lieve mensen om me heen die wel begrip tonen of proberen te tonen. Maar het zinnetje dan..nemen we kinderen gaan mijn nekharen ook nog steeds recht overeind staan.....

@Wish hahaah excuses aanvaard hoor, was maar gekheid van deze kant hoor.. Hey en zie dat je mag gaan starten superrrr..

@Sannie gaat goed he meid....

Voor wie ik vergeet, reageer ik zo nog even hoor....even bijlezen

Ik heb vanmorgen de punctie gehad, en heb het met wat extra morfine gedaan, dus ben de hele dag een beetje suffig gebleven, ook de spanning denk ik die er nu uitkomt.

Vond de punctie zo spannend dat ik helemaal trillerig was, uiteindelijk is het wel goed gegaan hoor, heb flink op m'n tanden gebeten en gekletst met de dames van het uitvoerende werk ihihihi.. Zo fijn dat die artsen zo relaxed zijn..

Maar de uitkomst bij ons...tadadadatadadaa:

14 eicellen, maar wel wat kleine erbij. Dus even afwachten hoeveel bruikbaar,... man ook goedgekeurd..

Nu even allemaal afwachten...

Nou groeten van een nog beetje stonede Lon

Geplaatst

Hey dames

@ Eslief en Wish nou het heeft geholpen de ongivibes vandaag ongesteld geworden dus vanavond ga ik de pil slikke en morgen de ivf-kliniek bellen voor de startdatums van de deca en eerste uitgangsecho super spannend

Alleen heb ik sinds vrijdagavond heftige buikgriep gekregen kan het kwaad aangezien ik vanaaf de pil in neem??en dus ook last heb van verhoging en de bekende klachten zoals overgeven en buikloop?

Nou Wish ik hoop dat jouw ongi ook gauw mag doozetten ik zal de ongivibes naar je toe sturen:pms:

EN Eslief erg veel sterkte morgen met de punctie:goodluck:

Liefs Elvira

Geplaatst

@Kaykay; Jawel hoor maar het is waarschijnlijk het geval dat ik geovuleerd heb snel na de pregnyl (of vlak ervoor zelfs), dat schijnt te kunnen gebeuren bij 2% van de vrouwen,... That's me dus, helaas!! Was echt een domper!

Geplaatst

Gelukkig was zoonlief minder ziek als verwacht!

Ik merk wel dat ik nerveuser wordt zeg. Overmorgen voor de eerste keer een fm. Vind het erg spannend. Geloof ook dat ik niet helemaal gezellig ben, tenminste dat zegt vriendlief. Hij maakt het me wel zo makkelijk mogelijk dat is wel erg fijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden