Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Babeth,

Heb een beetje meer rust gekregen. Maar na de 12 weken echo hoop ik toch echt de knop om te kunnen zetten en echt te geloven dat het goed zal blijven gaan.

Ik weet dat het ten alle tijde van de zwangerschap verkeerd kan gaan, maar die eerste 12 weken zitten in mijn hoofd omdat dit voornamelijk dé belangrijkste weken zijn mbt goei van de baby en aanleg van organen etc.

Denk je dat ik bij de verlosk. kan vragen of dat ik de komende tijd om de 2 weken mag komen? Of is dit een 'stomme' vraag?

Wil gewoon zo ontzettend graag de bevestiging dat het hartje klopt. Hoeft dus niet elke keer een echo te zijn, als ik het hartje maar even kan horen.

En als ik de kleine elke dag ga voelen dat ik dan op de 'gewone' weken de controles krijg, snap je me?

Ik hoef geen 6 dagen meer achter elkaar te werken en ik heb ook geen vroege na een late meer te werken.

Leuk dat jullie een naam hebben!

Wij hebben sinds gisteren een jongens en een meisjesnaam. Kan nog altijd veranderen, maar gelukkig hebben we dezelfde 'smaak' wat namen betreft. Ben ik erg blij mee!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames we zijn er net weer.

Ik zal morgen even iets uitgebreider reageren maar ben erg moe en ga zo maar slapen haha.

Het was een geweldig mooi weekend (op een paar dingetjes met een vriendin en haar vriend na maar daar zal ik morgen even over vertellen haha) we zijn lekker bijgekleurd gisteren en ach vandaag regende het maar daar hebben we niet heel veel last van gehad.

We hebben ons rot gelachen om van alles en nog wat dus het was zeer geslaagd.

Allemaal welterusten

Lala gelukkig dat het goed gegaan is (dat heb ik wel eerst opgezocht net)

Geplaatst

Fijn dat het weekend gezellig is geweest.

Ben wel benieuwd naar je verslag van vriend en vriendin.....

Truste!

Geplaatst

Hoi wish

Ik vind het heel normaal dat je dat gaat vragen en kan me niet voorstellen dat ze er geen begrip voor hebben . Ik merk ook hoor dat ik sinds ik de kleine voel me ook wat geruster voel. Anders is misschien een angelsound iets voor je? Zelf bewust niet aangeschaft, bang dat als ik het hartje niet zou horen ik in paniek zou raken ..

Leuk dat jullie ook al namen hebben en op een lijn zitten !

Liefs Babeth

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier weer een teken van leven. haha

Wish, Was het een leuk feest geweest? Geef de kleine maar meteen een goede muzieksmaak mee,.. haha. Fijn dat jullie al namen hebben! Willen jullie weten wat het wordt?Wij hebben ook al namen, maar de kans is groot dat het nog veranderd. Ik vind ze mooi, maar weet niet of het dé naam is.

Lala, pfieuw, gelukkig niet naar huis gestuurd. Hoe voel je je nu? Ik heb nog nooit een wortelkanaal behandeling gehad. Ik begrijp dat dat heel vervelend is. Wat vervelend dat je je down voelt. Je kunt hier altijd terecht he! Soui maar lekker. Een knuffel voor jou!

Maris, Je hebt een mooi weekend uitgekozen om weg te gaan! Vandaag weer werken? Succes dan! ;-)

Babeth, jullie hebben de uitzet bijna compleet, goed zeg! Lijkt me ook zo leuk om alles te shoppen. Nu je man aan het werk zetten om het kamertje mooi te maken. :-)

Zoe, Is de rust al een beetje wedergekeerd? Hoe is het met Duuk? Wanener krijgt hij zijn helmpje?

Kimmie, Hoe is het met Bjorn? En met Levi?

Bianca, hoe is het met jou?

Hier is alles goed. Lena nog steeds niet echt kwaaltjes. Ze heeft dit weekend de laatste nachtdiensten gedraaid en nu is ze daar

voor een jaar vanaf. Ze zag er echt tegenop, omdat ze best vermoeid is. Ze hadden haar eigenlijk 6 nachteen gegeven deze maand, maar daar past ze voor.

Het weekend heb ik nog wat leuke baby spulletjes gekocht, ik kon het niet laten. Wij willen wel weten wat het wordt, dus dan kan het echt gaan beginnen. Half mei komt hier in Veldhoven een nieuwe (grote) baby winkel. Ik kan niet wachten!

Geplaatst

Haha ik moet eigenlijk best wel lachen, want volgens mij gaat de helft van ons groepje hier naar Veldhoven als die grote babyzaak er eenmaal is ;)

Babeth: ja hoor, kan ze zeker op bestelling maken. Ik zal zo m'n pc aanzwengelen en dan wat foto's plaatsen van de tutteldoekjes die ik al gemaakt heb. Kwa borduren is bijna alles mogelijk, het kan zijn dat ik evt een nieuw patroon moet zoeken/kopen, maar bijna alles is mogelijk, zeker op tutteldoekjes.

Ik zie niet tegen de operatie op, ik ben blij dat die eraan komt want dat betekent dat we weer verder kunnen. Alleen jammer dat we de cryo invriezing nu wel moeten gaan betalen.

Ma krijgt haar onderzoeken in Maastricht en ik moet naar mmc Eindhoven , dus nee, niet t zelfde ziekenhuis. Was misschien wel makkelijk geweest.

gisteravond had ik behoorlijk wat last van mijn gezicht, pijn in m'n oor en lngs m'n neus, dus ik vermoed dat de ontsteking ook mijn bijholtes is ingegaan. Hopelijk vandaag minder last ervan anders morgen even langs de huisarts. Gaat wel goed verder hoor Pippe!

Wish: gewoon vragen hoor! Nee heb je, ja kan je krijgen. Je weet t niet toch?

Maris: fijn dat t weekend op een paar dingetjes na goed was. En strubbelingen krijg je toch altijd met een grotere groep mensen bijelkaar.... Ik ben wel benieuwd war ze te zeuren hadden. Hihi

Pippe: fijn dat Lena van haar nachtdiensten af is. Kan me voorstellen dat het heel erg vermoeiend is. Wish, heb jij daar geen last van? En hoe is t met Pippe zelf? Weer wat rustiger in je hoofd en gedachten?

Zoé: hoe is t met de kleine man en z'n helmpje? Binnenkort al hè?

Kimmie: hoe gaat t met Björn? Nog vol te houden tot de operatie? En Levi? Goed aan t groeien ook?

Nog iemand gemist? Tot zover eerst!

Groetjes en knuffel!

Geplaatst

Lala,

Ik hoop dat jullie straks zonder tegenslagen verder kunnen.

Met mij gaat het wel goed. Ik denk dat het vorige week een beetje stress van alles was, en dan kan ik even niet zo veel hebben. Ik ben nogal een gevoelsmens en dan kan ik me ineens overal druk om maken. Maar alles is goed! :icon_smile:

Ik ben benieuwd naar je creaties!

Geplaatst

hihihi dank je! Ik heb nog een lading smiley patronen, en die wil ik allemaal gaan maken hahaha. Ze zijn gewoonweg leuk, ik krijg altijd een glimlach als ik ze zie.

Ik probeer toch wel neutrale patroontjes te vinden die ook simpel zijn, en vaak zijn ze in een ander kleurtje dan ook weer helemaal anders. Ik denk dat dát trouwens de opdracht voor vandaag is: meer patroontjes vinden ;-) hahaha

Ik heb nu ook meer lintjes binnen, dus ik kan nu écht aan de slag ;-)

Geplaatst

Pippe,

Pfff, nachtdiensten werken. Ben zo blij dat ik dit al een jaar niet meer hoef te doen. Wij hebben vaste nachtdiensten gekregen en hierdoor hoef ik echt nooit geen nachtdienst meer te werken, echt super!

Dus jij bent al inkopen aan het doen voor de baby, leuk hoor! (wat heb je gekocht)

Wij willen niet weten wat het geslacht is.

Babeth,

Een angelsound is niks voor ons. Voornamelijk om de rede die jij al schrijft. En heb gelezen dat de 'staling' niet goed kan zijn voor het kindje.

Lala,

Mooie doekjes! Veel knutselplezier!

Geplaatst

Lala mooie doekjes hoor ik hou het in gedachten als ik nog een cadeautje nodig heb.

Mijn vriend is vandaag begonnen bij de nieuwe baas dus ben benieuwd hoe het hem gaat. Nog even afwachten tot vanavond haha.

Jeetje ben even een paar dagen weg en het is direct chaos op mijn afdeling niet normaal. Het is zo jammer dat wanneer ik er niet ben er ook niemand anders mijn werk overneemt dus moet je na het weekend dubbel zo hard werken om bij te komen en aangezien ik vandaag niet zo lekker te pas ben gaat het niet zo hard.

Vanavond heb ik nog een wedstrijd kijken hoe we dat gaan doen want we moeten tegen een collega van mij haha

Fijne middag nog allemaal

Geplaatst

Maris,

Hoop dat je vriend met een glimlach op zijn gezicht thuis zal komen en zal zeggen dat het een leuke eerste dag is geweest.

Zal wel vermoeiend zijn zo'n eerste dag. Komen veel indrukken op je af en je zal veel moeten onthouden.

Wat ontzettend balen dat niemand de afdeling op orde moet houden als jij afwezig bent.

Hier zou ik zo moedeloos van worden. Petje af voor je hoor!!

Dan ben je vanavond zeker extra fanatiek en wil je zeker winnen van je oud collega. Haha!

Nou meid, succes en ik hoop dat als ik vanavond thuis kom van mijn werk dat ik goed nieuws kan lezen!

Ik ga mezelf aankleden en dan even naar de winkel. (yep, zit nog steeds in mijn badjas. Heb wel al 2 wasjes gedraaid en de vaatwasser leeg gehaald. haha)

Macaroni maken en dan op weg naar mijn werk.

Heb er totaal geen zin in vandaag, ben niet vooruit te branden. Pffff!

Zal wel los lopen als ik eenmaal op het werk ben.

Geplaatst (aangepast)

Hoi meiden

Pippe, gaaf he, is babypark die in Veldhoven komt te zitten, wij hebben daar afgelopen zaterdag de babykamer en kinderwagen alvast gekocht, babykamer had in eerste instantie een levertijd van 12 a 14 weken!!!, gelukkig hadden ze er nog 3 uit voorraad leverbaar. tot half mei konden we echt niet wachten maar als de zaak hier geopend wordt dan zullen we er ook zeker nog gaan komen.

Fijn dat Lena ook geen nachtdiensten hoft te draaien en jij ook Wish!!!

Pippe, jullie willen het geslacht graag weten...wachen jullie tot de 20w echo of al eerder een pretecho?

Wish wat die doppler betreft ik hetb er inderdaad ook al verschillende berichten over gelezen, maar ja, goed of niet goed, hihi ik durf er niet aan.....ben benieuwd of de vk je vaker wil gaan laten komen, lijkt me wel hoor meid, succes!!! Wat leuk trouwens dat jullie het geslacht niet willen weten!!! heb je zelf een voorgevoel, ik denk bij jullie een jongen maar dt had ik al gezegd dacht ik, haha, hormonen.....

Maris, wat jammer als je terugkomt dat het dan zo´n puinhoop is.....je kan niet gemist worden meid! Hoe was het weekendje??

Lala ik heb de link bekeken, zo leuk, ik houd het zeker in gedachte!!!! heerlijk zo crea bea!

fijn dat de operatie ingepland is en wat je zegt, des te sneller kun je ook weer echt doorgaan!!! wat denk je van de herstelperiode of valt dat mee?

aangepast door Meiske74
aanvullingen van een vergiet.....
Geplaatst

Hmm....als ik ze dat ik nu van de sis-echo al 3 dagen aan t vloeien ben, en de gynaecologe zei dat het wel 2 weken kon duren na de operatie, dan denk ik dat ik nog een extra maandje inlas. Volgens dr. S kon ik eigenlijk

meteen de maand erop weer verder, maar ja, we hebben nu toch al betaald voor t invriezen, dus dan maakt een maandje extra niet meer uit...

Geplaatst

hallo dames

ik heb weer veel gemist hier zie ik

ben weer een paar daagjes in belgie geweest op de camping

was erg fijn maar heb daar nu even geen internet dus moet zo alles nog bij lezen

stan heeft vandaag weer zijn 2e controle gehad op het CB alles is prima met hem

hij weegt al weer 5420 en is 58 cm lang

ook heeft hij vandaag zn eerst 2 prikken gehad

ben benieuwd hoe hij er op gaat reageren

ook heeft hij wat last van berg maar dat kan blijkbaar geen kwaad en

ik moet het in blijven smeren met olie zodat het vettig blijft en dan moet het zo over gaan

het zal mij allemaal benieuwen

ik ga even bijlezen als stan nu even blijft slapen maar voor iedereen een dikke knuf

ps is het mss ook een idee om eens met ons clubje aftespreken ipv met het hele forum

Geplaatst

Lala, ik denk dat ik ook inderdaad even zou wachten met de tp totdat het vloeien helemaal over is en wat je zegt, voor de cryos is toch al betaald.

Ik moet zeggen dat mij niets bekend is van de kosten voor opslag van cryos, kun je me vertellen wat de kosten zijn?

Pleun, wat fijn om te horen dat je zo goed gaat met Stan en met jou! jeetje wat gaat het hard, en vandaag de prikjes...ahhhhhhhhhhh

wellicht leuk om eens af te spreken!

groetjes

Babeth

Geplaatst

ik ook!!

:D

Babeth:

Opslag cryo's bij FertiGen Düsseldorf: €257 incl btw voor 1 jaar.

Pleun!! Goed om weer wat van je te horen en fijn dat Stan goed groeit!!

Geplaatst

Lala,

Wij hebben nagevraagd of dat er kosten aan verbonden zit om onze cryo te bewaren.

Wij hebben nog 1 cryo in Genk liggen. Hier zitten bij ons geen kosten aan verbonden. Raar dat dit zo verschilt!

Weet niet of dat onze cryo naar Elsendorp zal gaan of in Genk zal blijven? (zal ik eens een keer navragen)

Bij de Geertgen aan de overkant van de straat staat een nieuw gebouw.

Hier worden over een poosje de tp gedaan, hoef je niet meer naar Genk.

Ik wil met ons clubje wel een keer afspreken.

Ik kan niet naar de forumdag in juni. (trouwen en vakantie, vandaar)

Babeth,

Heb zelf nu ook het gevoel dat het een jongen kan zijn. Had eerst nooit een jongensnaam in mijn hoofd gehad en van de week in één keer schiet mij een geweldig prachtige naam te binnen. Hahaha! Vandaar dat ik nu vermoed dat het een jongen kan zijn.

Pleun,

Fijn te lezen dat Stan goed groeit. Ach, de eerste prikjes. Geef hem maar een dikke knuffel van mij oké.

Oei, nu moet ik vliegen. Moet om 15.00uur op m'n werk zijn en rij er een 15 min op.

Tot later

Geplaatst

omdat de meeste van ons uit brabant komen mss een idee om daar ergens af te spreken

eindhoven oid

maris als het je te ver weg is om op en neer te rijden mag je altijd bij ons logeren hoor

wel nog even bedenken wat we kunnen doen en vooral wanneer het ons allemaal schikt

lijkt me echt heel gezellig

Geplaatst

Wish: ik vrees dat ik er niet onderuit kom. Nu zit ik al in de 2de cyclus, en deze had ik wel ingecalculeerd, maar donderdag zit ik op dag 20, dus ik vermoed dat ik écht pas na komende cyclus voor de TP ga. Maar, mocht het nu allemaal heel erg meevallen, dan ga ik zeker DD bellen hoor!

Overigens: het eerste jaar cryo opslaan is gratis in DD, vanaf 1 jaar na invriezen moet je gaan betalen. Vandaar gister even down denk ik. Alweer een jaar voorbij ;-)

Maris: hoop dat je vriend het super naar zijn zin heeft gehad op t nieuwe werk!! En kalm aan hoor op je werk! Als collega's er een zooi van (laten) maken, dan mag jij best wat langer erover doen om t op te ruimen. Voor wat, hoort wat ;-) toch?

Pff.......opgezette klier, volle bijholtes, pijn in mn oor............ toch maar even huisarts bellen??

Geplaatst

Pleun: klinkt als een goed plan!

Update: huisarts gebeld, want het werd me te gortig. Had gisteren het vermoeden dat ik koorts had, heb vandaag maar gemeten: jup, koorts!

Jukkie, ook dat nog!

Mijn klieren zijn goed opgezet, en ik heb écht pijn aan mijn bijholtes. Vind 6 dagen pijnstillers ook wat te veel worden trouwens. Zijn net snoepjes aan t worden.

Ik duik mijn nest in dames!

PS: de borduurmachine is nu een proefje aan het draaien op leder ;-) Gaat goed!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden