Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja dat zeiden ze. Niet natuurlijke cyclus wil zeggen geen eisprong en bms is met hormonen op dikte gemaakt. Ongi zal daarom pas doorbreken na stoppen met die pillen en die moeten we doorslikken tot 8e week zwangerschap als die ontstaat. Bij negatieve test stoppen en dan komt de menstruatie als het goed is.

Hoe is het met jullie?

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames als de urine morgen net zo. goed is als vandaag mag ik morgen naar huis nadat ze een echo hebben gemaakt dus ik ben helemaal blij en gelukkig voel me ook best goed ben overdag bijna niet misselijk alleen in de avond des te meer maar dat geeft niet ik ben allang blij als ik naar huis mag

Geplaatst

Medusa,

Wat zielig voor Rolf, spruw, moeite met ontlasting. Geef hem maar een dikke knuffel!

Fijn dat het nu wat beter met hem gaat.

Ooh, Ilona zo dol op haar kleine broertje.

Dan smelt je toch helemaal weg als je die twee ziet knuffelen met elkaar!

Pippe en Lena,

Dus 2 toppers terug geplaatst, super goed!!

Nu met medicatie, hopen dat dit het o zo gewenste effect zal hebben en er een zwangerschap zal ontstaan en ook mag blijven duren tot dat jullie wondertje(s) ter wereld mogen komen.

Maris,

Yes, eindelijk goed bericht.

Hoop dat je morgen een nog beter bericht kan posten dat je lekker naar huis mag.

Pleun,

Meid, meid toch, niet meer doen hoor.

Laat je ijzeren ros nog maar in de schuur staan.

Zal de filmpjes eens gaan bekijken.

Mijke heeft voor de aller eerste keer doorgeslapen.

Gisterenavond rond 19.15u gedronken, om 19.45u naar bed en ze werd vanmorgen om 5.30u wakker.

Super goed!

Alleen mijn linker borst moest even wennen aan deze verandering, die stond op knappen. Hahaha!

Eens kijken of ze dit nu vaker van plan is om te gaan doen.

Geplaatst

Lala,

Oeps, te snel het bericht gepost.....

Hoe gaat het nu met je eigen herstel?

Slaapt Matt goed, om de hoeveel uur moeten jullie hem voeden?

Komt hij ook wel uit zichzelf om te willen eten?

Geplaatst

We hebben om de drie uur n momentje. Altijd voeden en vijf keer per dag katheteriseren en daarvan 3x medicatie toepassen ook. Ik geef één à twee keer per dag ook nog even de borst erbij. Kolven gaat nu weer goed, liep aardig terug de laatste week ziekenhuis. We hebben de huurkolf terug gebracht en de medela swing gekocht. Oakay, ik ben nu langer bezig maar heb wel t idee dathij beter afkolft. Ik kolf dan in de tijd dat peter de fles geeft.

net het mannetje in tummy tub gedaan, schreeuwen, huilen, niet fijn! Wat blijkt: water op temperatuur dat de badthermometer aangeeft dat badwater moet zijn vindt meneer te koud. Flinke klets warm water erbij gedaan (uiteraard eerst Matt eruit gehaald) en toen was t goed. Hij kan dan echt super ontspannen.

Maar goed alles bij elkaar is het momentje zeker een uur, waardoor de rust tijden ertussen "slechts" twee uur zijn.

gisteren en vannacht zijn we door de wekker van drie uur geslapen en dan maakt meneer ons zelf wel wakker hoor!

zolang ik niet volledig over kan op borstvoeding (zonder te meten) kan ik hem niet zlef laten bepalen wanneer hij hinger heeft. Dus de ene keer heeft hij mega honger na drie uurtjes en de andere keer heeft hij minder honger.

tot nu toe klopt t wel, denk ik.

maandag is hij nog gewogen en woog hij 3040gr. Niet slecht voor een prematuur kindje he?

morgen is meneertje alweer n maand oud.

Tot zover.

we gaan m op bed doen en zelf lekker even tv kijken.

xx

Geplaatst

Jippie, Maris mag fijn naar huis!!!

Lala,

Het gewicht van Matt is prima!

En het is cliché, maar de tijd vliegt voorbij.

Jullie mogen vandaag al 1 maand lang van jullie kanjer genieten!

Geef je Matt bv en als hij klaar is met drinken kolf je dan beide borsten nog 'leeg' of hoe doe je dit?

Als je beide borsten 'leeg' kolft zal dit de productie wel ten goede komen.

Het badderen vindt hij dus pas fijn als het water lekker warm is.

Mijke gaat in een bad waarvan het water tussen de 36,5 en 36,9 is.

Geplaatst

Hoi dames ik zal van het weekend even meer reageren maar ben heel erg misselijk en moe nu maar ja ik ben eindelijk thuis heerlijk weer in mijn eigen bedje vannacht en weer naast mijn mannetje.

De echo vanmorgen was weer super en morgen hebben we een afspraak staan bij de gyn dus dan horen we wel meer over de komende tijd.

Fijne avond allemaal ik ga even lekker op de bank liggen want ben echt heel erg moe

Geplaatst

Wat vervelend dat de misselijkheid aanwezig blijft. Moet je ook nog steeds spugen?

Nu lekker op de bank ploffen en straks lekker naast je lieverd in bed.

Goed blijven rusten!

Super dat de echo weer mooi was!

Geplaatst

Hoi dames

Hoe is het met jullie?

Wish hoe is het met Mijke?

Lala ik zal zo eens de foto's gaan bekijken hoe gaat het met Matt?

Pleun pas je wel een beetje op jezelf zo'n operatie is niet niks

Pippe mijn duimen draaien voor jullie hopelijk ga jullie ook naar een mooi groen bankje.

Hier gaat het redelijk ben zo blij weer lekker thuis te zijn heerlijk weer in mijn eigen bed en naast mijn lieve vent.

Alleen is het jammer dat de misselijkheid niks minder word maar ach zolang ik alles binnenhoud is het goed zodra ik weer begin met overgeven moet ik direct bellen en word ik were opgenomen dus hopelijk komt het niet meer zover.

Verder blijf ik komende week lekker nog thuis want bij elke inspanning word de misselijkheid erger en ik wil niet het risico lopen weer over te gaan geven dus ik bekijk het per week, maar gelukkig hebben de ouders er allemaal begrip voor en leven ze allemaal mee gelukkig.

Gister hebben we wel de eerste officiele zwangere intake gehad bij de gyn en hebben weer een prachtige echo gehad (ik zla hem er zo wel bij plaatsen) ik kan er wel de hele dag naar kijken zo mooi en bijzonder als ik het blijf vinden

[ATTACH=CONFIG]3899[/ATTACH]Dit is onze knapperd maar geloof dat de meesten van jullie hem al gezien hadden op facebook hij/zij was zo mooi aan het spartelen en de gyn zei al nou nou je maakt het mij niet makkelijk om een mooie pasfoto te maken kleintje haha moest er wel om lachen.

Over 2 weken hebben we weer een echo en die week erop moeten we weer naar de gyn gelukkig konden we daar wel onder behandeling blijven dus dat vind ik wel prettig.

Hebben jullie nog plannen met de Pasen?

Wij willen morgen even naar mijn schoonouders gaan en overmorgen naar mijn ouders we zien wel hoe lang ik het vol hou en of ik goed te pas ben.

Het ligt er morgen ook een beetje aan hoe mijn schoonzus en zwager reageren want zij hebben dus totaal niks laten horen in die week dat ik in het zh heb gelegen nog geen telefoontje, mailtje of reactie op facebook en nu hebben we gisteren te horen gekregen dat zij als reactie daarop zeiden dat de stand nu 1-1 is omdat ik nooit naar haar zwangerschap vroeg echt ik wist niet wat ik hoorde en heb het ook helemala gehad met die mensen Dit is toch een totaal andere situatie maar goed ze moeten maar doen.

Ik mag me er niet te druk om maken van mijn vriend maar toch doe ik dat omdat ze dus blijkbaar een probleem met mij hebben maar geod we gaan het morgen zien en anders ben ik zo weer thuis, ik laat denk ik alleen nog wel de opmerking vallen of dat hun ook zo'n last hebben van vodafone ofziets.

Geplaatst

Ha die Maris,

Wat een prachtige echo!!!

Natuurlijk kun je hier naar blijven kijken. Genieten!!!

Hebben je schoonouders, schoonzus en zwager niks laten horen?

Nou ja zeg, 1-1. Hoe kinderachtig kun je zijn.....?

Doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt.

Met Mijke gaat het goed.

Ze is haarzelf volop aan het ontwikkelen.

Knieen en voeten pakken, andere geluiden aan het maken, bijna zelfstandig op haar buik draaien, nog meer aan het lachen en ook schaterlachen.

Van de week had ze 1 keer van 19.45u t/m 6.00uur geslapen, nu was ze gisterenavond om 20.30u naar bed gegaan en kwam ze om 3.15uur om te willen drinken.

Mama moest om zes uur uit bed om te gaan werken. Vanmiddag hadden we afgesproken met mijn broer, zijn vrouw en kinderen en vanavond zijn we naar vrienden gegaan.

Mijke wou niet in het campingbedje slapen. Ze huilt thuis vrijwel nooit, maar nu een half uur huilen met dikke tranen.

Heb haar uit bed gehaald en hierna heeft ze nog drie kwartier gespeeld en hierna zijn we naar huis gegaan.

45min rijden, en in de auto is ze in slaap gevallen, thuis laten drinken en naar bed gebracht, waar ze na 1 min al in slaap is gevallen.

Ze merkt nu dus wel dat ze op een andere plek is en niet in haar eigen bedje ligt.

Overdag in het campingbedje op een voor haar vreemde plek gaat wel goed, maar in de avond al 3 keer meegemaakt dat ze niet wil gaan slapen.

Ach, we blijven het proberen als het zo uit komt. Zien wel of dat ze wel een keer in slaap zal vallen in haar campingbedje.

Pippe,

Duimen blijven draaien!!!!!

Geplaatst

Wat doet ze het goed wish haha ben wel benieuwd naar haar. mooie lach

Wat hebben ze dat dan snel door he dat ze ergens anders zijn

Dank je nee mijn schoonouders zijn 2x langs geweest hoor en belden elke dag wel het is minstens 3 kwartier rijden naar het zh voor iedereen dus dat is ook wel lastig

Maar mijn schoonzus is met verlof dus heeft alle tijd om even te bellen maar dat deden ze niet want nu stond de stand gelijk dus ik laat ze maar lekker. met hun kinderachtige gedoe en ben benieuwd of ze straks nog bellen als hun kleine geboren is of dat we dat ook via via moeten horen

Fijne pasen allemaal

Geplaatst

Maris,

Fijn dat je weer thuis bent! Maar bslen van het schoonzus verhaal. Probeer er niet te druk on te maken want dat is niet goed voor je!

Wish, jammer dat ik geen foto's meer kan zien! Maar het zal zeker een leuk meisje zijn van wat ik al had gezien hihi

Lala, hoe gaat et met jullie?

Pleun, en met jou? Doe je wel rustig? Gaan jullie paaseieren zoeken vandaag?

Wij zijn gisteren naar een feest geweest, waar heeeel veeel werd gerookt, en nu voel ik me echt rottig voor lena, want die heeft er heel de tijd ook bij gestaan. :-(

Geplaatst

Pippe,

Vervelend dat er zoveel gerookt werd op dat feest. Maar als Lena er niet wou blijven kon ze dit met jou bespreken en zouden jullie naar huis kunnen gaan.

In de rook staan is niet prettig en niet gezond, maar als dit echt invloed zou hebben op een evt. zwangerschap zouden er veel mensen niet zwanger worden/zijn.

Maar kan me helemaal indenken dat je dit erg vervelend vindt.

Dacht dat ik je op hyves had, maar zie je niet meer?

Heb je Fb?

Maris,

Oké, dan heb ik het verkeerd begrepen.

Dat vind ik dan wel super om te lezen, dat je schoonouders wel veel hebben laten horen en met jullie meeleven!

Geplaatst

Zo dan heeft ze echt lang geslapen heerlijk konden jullie ook een keer wat langer liggen.

Geniet van jullie eerste pasen samen dan genieten wij van de laatste met z'n tweetjes hihi

Pippe ik had je net al even gesproken maar jammer genoeg valt dat niet altijd te vermijden om in een rokerige ruimte te zijn. Bij mijn schoonouders word ook gerookt en dat vind ik ook niet altijd even prettig maar ik kan er ook niet wat van zeggen het is hun huis. En als Lena er echt last van had had ze jou denk ik ook wel gezegd dat ze naar huis wou of niet.

Ja met mijn schoonouders gaat het iets beter aangezien we nu zwanger zijn ze leven nu in ene helemaal mee en zijn (gelukkig) helemaal blij dat het eindelijk gelukt is. Ze doen nu ook net of ze al die jaren hebben mee geleefd en ach ik laat ze maar in die waan heb geen zin in discussies en ben allang blij dat ze blij voor ons zijn.

En mijn schoonzus en zwager tja die moeten maar doen de bom barst nog wel een keer bij mij of bij mijn vriend we zijn er allebei wel klaar mee met hun zeker als zij er een wedstrijd van gaan maken en zulke kinderachtige opmerkingen gaan maken over het staat nu 1-1 nou dan ben ik er wel klaar mee en denk ik alleen maar als jullie niet meer verstand hebben is dat jullie gebrek ik hou de eer wel aan mijzelf.

We zullen zien hoe het vanmiddag gaat lopen want volgens mij is de hele familie bij elkaar met eieren eten.

We hebben we van de zus van mijn vriend en de kinderen hele leuke cadeautjes gekregen van de week en van mijn vriendinnen hebben we een mobiel van nijntje voor boven de box gekregen en van een andere vriendin kreeg ik hele leuke kleertjes van nijntje met een mutsje en sokjes echt zo leuk kan me niet indenken dat daar over een half jaar ongeveer iemand in past wat nu in mij groeit.

Geplaatst

Jullie hebben ook gelijk hoor, het was ook gewoon erg gezellig, maar ja, het is nu eenmaal gebeurd en we zullen nooit weten als het niet gelukt is of het daardoor komt. En er zijn zoveel mensen, vooral vroeger ook, die hele

Zwangerschappen als een ketter hebben gerookt, daar houden we onze gedachtes maar bij, haha. En ja, je kunt het niet áltijd vermijden, wel de tijd die je er in staat, maar ach, een gezellige avond hadden we misschien ook even nodig.

Ik heb geen hyves meer. Deed er niets meer mee, en nu ben ik niet meer google-baar. FB heb ik dus ook niet..

Fijn dat Mijke heeft doorgeslapen! Zal wel heeerlijk zijn voor jullie, ook al ga je er met liefde eerder uit mocht dat nodig zijn. Hihi

Maris, wat leuk al die kadootjes, en ja, jullie kindje past straks in al die kleertjes, gek he? Kan/kon het me toen ook bijna niet voorstellen. Wat een gedoe met je schoonzus, bah, niet teveel energie in steken nu hoor. Jezelf op de eerste plaats nu!

Geplaatst

Zo is het maar net een leuke avond doet denk ik meer goed dan dat je een paar uur in de rook zit.

Mijn duimen draaien door hier.

En ja het klopt er zijn zoveel vrouwen die roken als een ketter tijdens de zwangerschap ik zag er voor 2 weken geleden nog 1 en ik vroeg of ze dat wle verstandig vond (was de nicht van mijn vriend) en zij vertelde mij dat het eigenlijk niet verstandig was maar ach hij was nog zo lekker en bij die mensen zie je altijd gaat alles van een leien dakje en wij knokken er jaren voor dus meid maak je daar niet te druk over.

Nee ik ga daar zeker geen energie meer in steken ze zoeken het maar uit.

Ik ga nu eerst zorgen dat ik zelf weer wat beter te pas word want dat is mij meer waard als dat en zolang onze kanjer het maar goed doet ben ik helemaal blij

Ja zo leuk al die cadeautjes zo lief van iedereen hebben echt al zoveel gekregen niet normaal en ben nog maar bijna 12w hihi

Geplaatst

Maris,

Wordt dit niet een 'lastig' ding als er bij je schoonouders gerookt wordt en jullie kanjer is er straks?

Ik neem Mijke niet mee naar een ruimte waar gerookt wordt.

Pas wou de tante van mijn Man even met Mijke naar haar man lopen, maar dit zat binnen te roken.

Ik gaf toen aan dat ik dit niet wou en zei ook wat de rede hiervan was.

Vroeg toen of ze haar man wou gaan halen zodat hij Mijke toch kon zien. Toen gaf ze Mijke terug aan mijn man en zei zichtbaar geïriteerd dat dit niet nodig was.

Nou ja zeg......

Super leuk om nu al cadeautjes te krijgen, wordt straks alleen maar meer en meer. hahaha!

Blijft een raar gevoel dat er een wonder in je buik aan het groeien is.

En als hij/zij straks geboren is voelt het zo vertrouwd alsof het nooit anders is geweest.

Pippe,

Wel fijn dat het een hele gezellige avond is geweest!

Dit hebben jullie zeker nodig. Al weet ik niet of dat je aan iets anders kan denken....

Nogmaals, ik blijf duimen draaien!

Geplaatst

Wish nee hoor word niet lastig we nemen de kleine niet mee als er gerookt word ik weet dat ik het nergens kan verbieden als ik in het huis van een ander ben maar als ze zelf niet meer verstand heeft blijf ik gewoon thuis met de kleine.

Ik weet dat mijn moeder het niet zou doen want die gaat nu al extra voor mij naar buiten maar mijn schoonmoeder gaat niet aan de kanten hoor dus ze kan kiezen of ze ziet haar kleinkind alleen hier of niet meer is er niet van maar goed daar beginnen we binnen kort wel een keer voorzichtig over zodat ze zich kan voorbereiden.

Maar goed we hebben vanmiddag weer overleeft al was bij mij bijna de bom gebarsten ik kreeg van haar namelijk een snauw over iets en hij ging tijdens het eten met thee rond en vroeg iedereen of die thee wou behalve mij toen is hij de pot weer in de keuken gaan zetten en ik was er dus zo klaar mee vooral doordat ik op dat moment door alle drukte en alles heel erg misselijk werd dat we het snel aangepakt hebben en naar huis zijn gegaan.

Ik was er echt helemaal zat van dat minne gedrag tegenover mij de hele tijd en gewoon niet tegen mij praten he mijn vriend had het ook helemaal gehad vandaar dat we de eer aan onszelf hebben gehouden en naar huis zijn gegaan.

Maar goed mijn nichtje vroeg nog wel of we mee wilden met paasvuur kijken maar dat trek ik even niet haha ben echt heel erg misselijk en ben blij dat ik op de bank lig even psv-heracles kijken maar de tukkers doen het niet best

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Nou het is iets meer als een week goed gegaan maar net kwam weer alles eruit bah ben nu zo bang dat het weer vaker komt want dan moet ik bellen en word ik weer opgenomen dus hopelijk was het eenmalig want een keer overgeven was niet zo heel erg maar vaker wel

Maar goed straks maar op tijd naar bed en dan zien we morgen wel weer verder.

Geplaatst

Komen net van de HA, Lena heeft jicht, kan bijna niet lopen en mag geen ontstekingsremmers nu, gerrum, heeft ook een beetje verhoging :-( Als dat maar goed gaat..Maris, nee toch... Hopelijk blijft het bij deze ene keer, en nu moet het gewoon goed gaan!

Geplaatst

Oh nee pippe het zal ook eens vlekkeloos gaan bij jullie

Mischien toch wel even paracetamol slikken tegen de koorts

Succes mijn duimen blijven draaien

Geplaatst

Jee, Pippe wat schrijf je nu........

Wat ontzettend naar dat Lena jicht blijkt te hebben.

Waar heeft ze jicht?

Wat Maris ook al aan geeft zou Lena Paracetamol kunnen nemen, dit is beter dan het hebben van koorts.

Knuffel voor jullie alletwee!

Maris,

Nee toch, wat vervelend dat je weer hebt moeten braken.

Sterkte meid!

Vandaag een vroege dienst gehad.

Heb fijn gewerkt, extra dingen kunnen regelen en uit kunnen zoeken die ten goede komen voor het werken op de afdeling. (lees: flink aan het ordenen en op aan het ruimen) ;)

Sinds vorige week heb ik op mijn verzoek een 'kolfruimte' gekregen. Echt super fijn!

Geplaatst

Pippe! Gerrum inderdaad! Kalm aan dan! Paracetamolletje mag wel hoor! Is inderdaad verl beter dan koorts! En t neemt de scherpe pijn vd jicht ook even weg.

Wish:super fijn je eigen kolfplekje!

Maris:balen weer overgeven. Hoop met je mee dat dit eenmalig was.

Hier alles zn gangetje. Meneerke is een halve dag van slag als hij mee ergens naar toe gaat. En meneer heeft HONGER! van de week zelf maar even consultatiebureau bellen als ze dat zelf nog niet doen. Zit nog steeds op 8 voedingen maar wel een derde meer dan voorheen. Tja, mag wat mij betreft maar ik weet niet of dat zo gezond is verder. Voelt overigens wel goed hoor.

Matt heeft nog geen indruk gemaakt dat hij de drie uur 's nachts voeding wilt opschuiven. Van de week was t een keertje net vier uur geweest maar voor de rest bijna klokslag drie.

melkproductie loopt ietwat terug, dus weer vaker aanleggen nu, was wat laks geworden daarin. Of beter: was er te moe voor maar t moet. Als ik een keer volledig over wil op borstvoeding.

Vrijdag moeten we terug naar leuven zal dan ook eens vragen hoe t zit, of ik over mag stappen op volledig borstvoeding, dan zal productie vanzelf omhoog gaan. Schema is dan ook de deur uit, maar dat heb ik er wel voor over dan. Voeden op vraag. De vijf keer per dag karheteriseren zal toch wel moeten. Het was/is handig dat t op voedingsrijden is maar is voor mij niet heilig.

Morgen gaat Peter weer fulltime werken. Hoop dat hij genoeg puf heeft om de avonddienst te doen. We zien wel.

het kost nu gewoonweg veel energie om én de borst te geven, katheteriseren én dan flesje KV en daarna nog kolven.

Nogmaals, we zien wel.

Tot nu toe nog alles onder relatieve controle ;-)

Pleun, hoe is t?

Babeth? Kimmie? wie mis ik nog?

Tot!

Dikke knuffel iedereen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden