Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames hoe is het met jullie?

Het is zo rustig hier

Wish wat fijn dat je een kolfruimte hebt gekregen wel zo fijn die privacy

Lala neem je wel je rust want het lijkt me een hele opgave de hele dag zo

Maar gelukkig doet het mannetje het heel erg goed

Medusa hoe doet Rolf het?

En hoe gata het met jou herstel?

Pleun hoe ishte bij jullie?

En de andere dames?

Hier gaat het nog niet zo we waren net aan het eten en dat is er ook direct weer uitgekomen dus ik wete het niet zo goed ik wete ook niet of ik al moet bellen of niet want ik ben zo bang dat het weer opname word en dat wil ik echt niet. Ik drink juist heel erg veel water zodat de kans op uitdroging minder word maar als ik weer begin met overgeven kan ik er ook niks aan doen.

Aan de andere kant ik het zo dat ik nu hooguit 1x per dag overgeef en dat schijnt niet zo erg te zijn, dus ik wacht denk ik nog even af.

Werd ik net ook nog gebeld door 1 van de gastouderbureaus dat dat gezin met de handen in het haar zat voor morgenvroeg. En ik voel me al zo lullig dat ik niet kan werken, ik bedoel ik ben eindelijk zwanger niet ziek maar werken gaat echt nog niet zolang ik niet alles binnen kan houden de kans is te groot dat ik weer in het zh beland, maar gelukkig begrepen ze dat wel en was ik zelf en ons kleintje nu het belangrijkste en dat vind ik nu ook

Sorry voor mijn ego berichtje maar ik ben het echt wel zo zat die onzekerheid of ik het binnen houd en die misselijkheid ik zei net al kunnen ze mij niet gewoon een paar weken laten slapen tot dit achter de rug is en ik lekker kan gaan genieten van het feit dat we eindelijk een wondertje mogen krijgen.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lala,

Dan blijven jullie voorlopig lekker thuis en ga je zo af en toe op pad samen met Matt.

Je kan wel zeggen en/of willen dat je Matt mee neemt en dat hij er zeg maar aan kan gaan wennen dat hij niet thuis is.

Maar ik ben van mening dat structuur en regelmaat toch wel belangrijk is.

Natuurlijk moet je dit niet te strikt nemen en ook wel eens kijken of het anders kan dan je gewend bent.

Maar over het algemeen hebben kinderen er baat bij als ze weten wat er gaat gebeuren.

Mijke gaat overal makkelijk mee naar toe en slaapt overdag op een ander ook goed, maar in de avond leg ik haar liever thuis in bed zodat ze de nacht rustig in kan gaan.

Zonder dat ze ergens uit het campingbedje wordt gehaald, maxicosi in en thuis weer naar bed wordt gebracht.

Afgelopen week geprobeerd om haar bij vrienden naar bed te brengen, maar dit wou ze niet.

Ach, proberen we het over een poosje nog een keer.

Jullie dagindeling zeker intensief zijn. Als ik eraan denk hoe de eerste weken met Mijke waren en als ik jullie situatie nu bekijk.

Pffff, heftig voor jullie hoor!

Matt heeft 2 kanjers van ouders, jullie doen het prima!

Het is echt niet altijd een roze wolk waar je op zit....

Maris, lieve Maris,

Heb echt met je te doen.

Gun je zo dat je optimaal kan genieten van je zwangerschap!

En dan krijg je ook nog een telefoontje of je kan komen werken, dan zullen de tranen wel hoog zitten of niet?

Goed van je dat je aan jezelf en aan jullie kanjer denkt door thuis te blijven.

En fijn dat die ouder dit begreep.

Knuf!

Geplaatst

Pippe,

Je gevoelens zitten weer in die bekende o zo vervelende achtbaan van emoties.

Het is zo ontzettend moeilijk om elke keer weer de knop om te zetten om positief te worden.

Positief blijven is niet te doen, zou ook niet menselijk zijn als dit zou lukken.

Gadver, kan me zo kwaad maken om het feit dat het bij jullie nog steeds niet gelukt is.

Vind het wel goed van je dat je aan het orienteren bent om evt. over te gaan stappen.

Dit houdt in dat je de handdoek nog niet in de ring gaat gooien en ervoor wil blijven knokken!

Wat hoop ik van harte dat het bij jullie ook een keer zal gaan lukken.

En hoop nog meer dat deze poging 'm zal gaan zijn!!

Heel veel sterkte!

Geplaatst

Lieve Pippe die gevoelens zijn zo herkenbaar ik had dat zelfs de dag voor de test nog en kijk het resultaat

Meid een hele dikke knuffel voor jullie en ik hoop zo dat dd niet. Meer nodig is

Geplaatst

hallo dames

hier ook weer effe nieuws uit t midden van t land

ik lig weer in t ziekenhuis ben gister hier moeten blijven na controle

ik had al vanaf zaterdag weer veel pijn en ben zaterdag nog op de ehbo in belgie geweest en dan gister weer bij mn eigen chirurg

zit er waarschijnlijk nog gruis in de galwegen wat voor verstoppingen zorgt en dus voor de pijn \

alles wat ik eet komt er onvertyeerd en na vele krampen weer uit bah

nu hoor ik straks welke en watvoor onderzoeken ze allemaal gaan doen en wanneer maar ik lig nog wel even hier

Geplaatst

Oh jeetje, Pleun, dat is niet best. Kan dat altijd gebeuren of hebben ze niet alles weggehaald bij de eerdere operatie?

Beterschap! En hopelijk ben je weer snel thuis.

Wij geven ook niet op, maar we hebben wel het gevoel alsof, ik zeg wel 'we' maar bedoel eigenlijk IK, dat het einde in zicht is. We willen misschien wel een betaalde poging doen, maar dan moeten we 100% achter het ziekenhuis staan. En ik hoop dat DD dat is. Al vind ik DD dood eng. Is allemaal weer nieuw en andere protocollen, (is wel het voornaamste, maar ook wel spannend) En GG is nu vertrouwd, de artsen etc, maar we zijn niet meer tevreden, en er is geen initiatief vanuit de artsen, alles moeten we zelf aangeven of uit ze trekken. Ik wil graag een arts die meedenkt met onze situatie, en niet met standaarden.

Geplaatst

Pleun,

Kan me de pijn niet voorstellen, maar wel indenken dat dit ontzettend pijn doet.

Echt balen dat het niet allemaal weg is gegaan na de operatie.

Hoe vaak komt dit nog voor nadat je geopereerd bent?

Blijf je altijd gevoelig om dit terug te krijgen of hoe moet ik het zien?

Krijg je nu vloeibaar eten om 'grote verstoppingen' tegen te gaan of helpt dit niet?

Beterschap en sterkte met het ondergaan van de onderzoeken!

Pippe,

Dacht dat ze bij GG juist wat afweken van standaard protocollen?

Lastige en ook vervelende keuze die je moet gaan maken, hoe denkt Lena hierover?

Sterkte!

Geplaatst

Pleun hier nogmaals veel sterkte hopelijk valt het allemaal mee

Pippe over dd kan ik alleen zeggen doen ik vond het wel prettig daar

Hier gaat het nog niet zo heb vanmorgen 1x overgegeven maar durf eigenlijk niet te bellen bang voor opname

Geplaatst

Maris, als je je zorgen maakt zou ik sowieso bellen! Wanneer heb je weer een afspraak?

Wish, ik heb hier weinig van gemerkt. De laatste tijd vind ik dat GG zoveel is gegroeid (cliënten) en ze hebben moeite (gehad) met dit op de vangen naar mijn idee. Er is voor ons een groot verschil geweest in de begintijd (voor ons) en nu bij GG. Het gevoel alsof er elke keer maar 'aangeklooid' wordt. Dat werkt niet voor ons. Vragen die niet beantwoord kunnen worden, of vage antwoorden die niet uitgelegd worden. Ze willen ook geen testen doen bij Lena.

Lena vind het wel goed om over te stappen, maar durft niet goed. Is wel van mening dat we niet voorruit komen nu, gevoelsmatig dan. Maar we weten geen andere opties.

Maris, waarom ben jij weggegaan in DD? Je zit nu toch ergens anders?

Geplaatst

We wilden nog 1 poging in de nieuwe kliniek hier proberen doordat we zelf moesten betalen en de kosten in dd liggen nu eenmaal hoger als hier.

Geplaatst

Maris,

Ben het met Pippe eens.

Als je jezelf zorgen maakt moet je wel bellen hoor.

Pippe,

Oké, dit wist ik niet. GG is inderdaad gegroeid en hier merkte wij in het begin van hun 'groei' ook wel wat van, maar dacht dat dit later beter is geworden omdat ze eraan gewend zijn geraakt en het beter bij konden benen.

Maar niet dus.

Geplaatst

haha wat een ziekenboegje hier

soms kan er een steentje al zijn door geschoten naar de tgalwegen en die zien ze dan niet met de opp. maar die voel je dus wel i de weg zitten en die kande klachten als voor de operatie opleveren

net de dokter weer hier en ik lig nog wel meerdere dagen hier mijn bloedwaardes waren iets verbeterd maar nog lang niet goed genoeg en eten mag ik voorlopig ook nog helemaal niets dus ik heb ook nog behoorlijk honger .want met de onderzoeken (welke het ook gaat worden )moet je ook nuchter zijn pffff

Geplaatst

Pleun jeetje dat is ook balen en dan helemaal niks eten sterkte

Pippe ja de kosten liggen daar hoger ik geloof dat het €2300 was 2 jaar geleden en daar kwam €160 voor de assisted hatchting over heen en met de punctie moesten we €255 contant betalen voor de narcose.

Maar goed dat was onze enige reden hoor want als de kosten hetzelfde waren geweest waren we daar gebleven ze zijn daar wel echt verder als hier.

We zijn nu bij de fertiliteitskliniek twente in Hengelo geweest en de tp was in Zwolle.

Maar we hebben vorig jaar ook gesprekken en onderzoeken in Utrecht gehad en dat gaf ons ook een fijn gevoel

Hier gaat het nu wel weer redelijk ik wacht nog even af als ik nu nog 1 keer aan het overgeven kom bel ik anders niet dus laten we hopen dat vanaf nu alles binnen blijft.

Morgen wel de 12 weken bereikt daar ben ik wel zo blij mee kan wel een gat in de lucht springen haha

Geplaatst

Pleun!!!

niet goed meis!! En ik geloof best dat je honger hebt nu :(

maar pijn is ook niks. Hoop dat je snel weer thuis bent!

Pippe, als je 1:1 ( of 2:2) wilt praten over DD, dan kom lekker langs met Lena!

kunnen we ook even de rekeningen erbij pakken.

Maris,

wat heb je liever: de hele dag door misselijk en overgeven met t risico op uitdroging bij jou en ik weetnietwat voor risico's voor de kleine /zwangerschap maar wel thuis

of

ziekenhuis waarbij ze hopelijk misselijkheid en overgeven onder controle krijgen, jij zeker geen uitdroging kunt kkrijgen en de kleine ook goed in de gaten wordt gehouden.

Sorry dat ik t even zo bot hier neer zet maar mijn wensen staan op de laatste plaats als t de gezondheid van de kleine / zwangerschap kan beinvloeden!

Ik zou niet langer wachten maar bellen. Maar dat is mijn mening.

Wish,

ja, we proberen zoveel mogelijk ritme te houden. Moet ook wel met t schema, maar af en toe gaan we er gewoon op uit. Ook om ervoor te zorgen dat mams geen kluizenaar wordt :-)

maar t komt goed hoor! Matt heeft alleen last van krampjes en vooral: niet goed kunnen boeren... Best zielig...

Voor de rest hier alles onder controle!

Xxx

Geplaatst

Ik heb gebeld en we moeten voor de zekerheid even langs komen het is niet gezegd dat er wat is maar ze vroeg waar ik minder misselijk was en waar ik mij beter voelde en dat is toch echt daar dus heb weinig keus.

Dus laten we hopen dat de waardes wel goed zijn en dat ik were naar huis kan maar nu word er in elk geval naar gekeken.

Dus ik ga voor de zekerheid mijn tas maar weer in pakken

Jullie horen later meer ik moet nu even wachten tot mijn vriend thuis is

Geplaatst

Pippe,

Wij hebben dit ook gemerkt hoor, heb ik hier destijds ook geschreven.

Dat wij zelf met dingen kwamen die nog gecontroleerd konden worden. Mbt schildklierfunctie van mij, hysteroscopie etc.

Hier werd toen wel in meegegaan door de gyn.

Wij denken er wel eens hardop over na wat we gaan doen als we voor een tweede kindje willen gaan, dit hoeft voor ons niet perse GG te zijn. We zien wel.

Lala,

Je moet er zeker tussenuit kunnen gaan, anders komen de muren op je af.

O gos, krampjes zijn niet leuk. Heeft Matt dan wel een bepaalde houding die hij dan prettig vindt zodat de krampjes verlicht worden?

Mijke vond het heerlijk om dan op haar buik op je bovenbeen te liggen, of op mijn onderarm met gezicht in mijn handpalm.

Pleun,

Nog steeds nuchter blijven, wat balen!

Dat ze de knoop maar doorhakken welk onderzoek je gaat krijgen en dit dan ook uit gaan voeren.

Voor jou niet prettig, maar wel fijn als het zsm achter de rug kan zijn toch?

Geplaatst

Maris,

Succes in het zkh!

Bedoel je dat je in het zkh minder misselijk bent dan thuis of lees ik het verkeerd?

Geplaatst

Ach lieve Maris, hopelijk zijn de waardes goed....maar alles in het belang van je kleintje hoor! Sterkte en knuffel.

Pippe, ook hier een DD-ganger en daar zeer over te spreken, zeker omdat ze daar verder kijken en je behandelen als individueel persoon. Qua kosten scheelt het nu niet zoveel meer met NL. Geloof dat je voor icsi nu in NL ook al zo rond de 2000 euro ( of nog meer) betaalt en in DD is dit nog steeds 2300 euro.

Sterkte en succes!

Pleun, jij ook sterkte en beterschap.

Geplaatst

Hoop dat je niet hoeft te blijven Maris.

Wish,

Matt ligt t liefst dan op zn buik idd. Liefst bovenop mij als ik lig. Maar onderarm is ook goed, als we geen tijd voor tukkie hebben :-)

Groen licht voor volledig bv zou een hoop kunnen oplossen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden