Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Is zeker goed nieuws! Was ook even snel neergezet want we waren allemaal doodop.

Moesten om 10 uur in Leuven zijn dus om 9 uur al vertrokken maar mannetjes eetmomenten dus verstoord en een lange zit weer. Het liep overal aardig uit. Om vijf uur waren we thuis :S

Nee, ik snap heel goed dat de weegschaal niet hezelfde is als in t ziekenhuis. En daarbij heb ik ook een bepaalde meetafwijking. (ben mn carriere begonnen als kwaliteitsmedewerker....meten was 1 van mn taken ;-) )

We pakken het 'thuis' gewicht puur als ijkpunt. Dit gewicht en dan meer, zeg maar.

Hij woog overigens 3400 gr en is nu 50,3cm groot.

Sinds meneer dokter gezegd heeft dat we over mogen gaan op bv is mn productie spontaan groter. Borsten staan nu ook 's nachts op springen, ondanks de middernacht kolf sessie..... Dus ik combineer nu het kolven masr even met hier doorlezen enzo

Xx

Ps: wilde ook Pippe's feestje niet verstoren :D vandaar t korte bericht

Geplaatst

Lala,

Mijn hemel, wat een lange zkhdag voor jullie.

Dan ben je wel gaar als je thuis komt.

Haha, fijn he van die borsten die op knappen staan. ;)

Super dat je productie gestegen is!

Matt is goed aan het groeien en dit zal zeker met mama's bv goed blijven gaan.[

Haha, een meetafwijking. Dan heb ik echt wel een overbodige reactie gegeven, sorry.

Denk dat Pippe's feestje hier niet door wordt verstoord. Denk dat niks dit feestje kan verstoren.

Pippe,

Goed kunnen slapen?

Natuurlijk vol adrenaline en spanning....

Mijke heeft vannacht van 20.00 t/m 9.00u geslapen.

Dus Lala, ik weet hoe die borsten kunnen voelen...

Ben benieuwd of dat ze deze nieuwe trend door gaat voeren. Hoop van wel!

Geplaatst

Lala jeetje wat een lange dag in het zh dan ben je inderdaad helemala gaar als je thuis komt.

Maar gelukkig dat het mannetje het super doet en dat je bv al oploopt

Pippe hoe is het nu met jullie?

Wat een super goed nieuws ben zo blij voor jullie

Wish jeetje dat gaat goed met Mijke zolang geslapen wat goed zeg. Hopelijk doet ze dit vaker zou wel fijn zijn.

Hier gata het nu wel redelijk heb gisteravond wel een keer weer overgegeven maar dat was geen probleem zei de arts van de week als het maar bij af en toe bleef en niet weer in het extreme valt en daarna is alles binnen gebleven dus dat is goed.

Wel werd ik vannacht wakker met een hele erge pijn in de rug en buik ten hoogte van mijn maag echt ik wist niet waar ik het zoeken moest niet normaal. Dus ik ben er maar even uitgegaan en ene paracetamol gehaald en ben later nog wel even weer in slaap gevallen en toen ik wakker werd was de pijn weg dus we wachten maar even af anders even een afspraak bij de ha maken

Ik was in elk geval al blij dat het niet bij de baarmoeder in de buurt was anders was ik helemaal in paniek geweest maar daar gaat alles nog prima geloof ik haha mijn buik is aardig gegroeid de laatste dagen en dan vooral rond de baarmoeder die komt steeds verder omhoog dus dat leek mij een goed teken.

Morgen doet mijn petekindje nog de communie en ze was van de week al aan het huilen toen ik were in het zh lag dat ik niet kon komen maar heb haar gister maar gebeld dat ik wel heel even kom. Niet in de kerk omdat ik niet het risico wil lopen dat ik daar heel erg misselijk word maar dat ik wel even op haar feestje kom. Daar hoef ik niks te doen ja alleen even zitten en mijn vriend zei al zodra ik het zat ben gaan we gewoon naar huis maar ik maak het voor eerst niet weer mee aangezien dit nu mijn enige petekindje nog maar is haha

En dan kan ik even de gedachten ergens anders op zetten

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Bedankt iedereen voor het duimen en de felicitaties, wij zitten idd helemaal vool adrenaline, niet geslapen zowat! Maar dat kwam meer om de wegwerkzaamheden die tot 3(!) uur doorgingen.

Het is nog steeds onwerkelijk.. Maar o wat voelt het weer goed!

Geplaatst

dames hier eindelijk weer een berichtje van mij

ten 1e natuurlijk hiep hiep hoera voor pippe en lena wat een super nieuws

maris de kleine voor alles , ik weet in het ziekenhuis liggen is niet grappig maar wat moet dat moet he wijfie maar wel fijn dat het maar zo kort was

lala fijn dat je over mag op bv volledig ik laat snel weer van me horen

hier is t even heel kritisch geweest

heb idd het risicovolle onderzoek gehad nadat uit de mri bleek dat er nog een flinke galsteen in mn galwegen zat

en dat onderzoek is dus niet helemaal goed gegaan

door de contrastvloeistof die gebruikt is heb ik een fikse ontsteking aan mn alvleesklier gekregen en heb ik vanaf donderdag nacht tot gister stijf van de morfinen , paracetamol ,diclofinac en antiemisselijkspul gezeten ,vandaag geen morfinen meer maar de rest nog wel.

en ik mag weer mondjesmaat beginnen te eten voornamelijk voeibaar (pap appelmoes ed)omj weer aan te sterken maar man man man wat ben ik beroerd geweest en wat heb ik een pijn gehad

voorlopig lig ik nog wel in t ziekehuis want zolang mijn bloed niet helemaal goed is en mijn eten niet zonder pijn of misselijkheid binnen blijft mag ik nog niet weg

tot zover weer een updat van uit den bosch

dikke kus voor iedereen

Geplaatst

Lief! Wat erg! En wat balen nu dat ik nog niet zo ver auto kan rijden (ben weer snel moe). Anders waren manneke en ik wel op bezoek gekomen bij jou hoor!

Pfff......hoop dat je snel pijnvrij en niet misselijk meer bent en je weer snel naar huis mag.

Trouwens, fijn dat ze een gal steen over t hoofd hebben gezien.

effe kort: ga weer 'vechten' met kleine man. Hij snapt nog niet dat ik hem wil helpen met tiet vinden.....

Geplaatst

Oh jee Pleun wat erg hopelijk ga je je snel beter voelen en gaat het met eten beter.

Heel erg veel sterkte ik zal voor je duimen dat je snel naar huis mag naar je kerels.

Maar wat erg dat ze dat over het hoofd hebben gezien kwam dat wel vaker voor of is dit een uitzondering want het is toch belachelijk dat je je daardoor nog zieker bent gaan voelen

Meid ik denk aan je en als het niet zover weg was kwam ik ook even langs maar dat is me net iets te ver op dit moment.

Dikke knuffel

Hier gaat het eigenlijk wel redelijk we hebben straks even dat communie feestje van mijn peterkindje en dat is even kijken hoe lang ik het vol houd maar op dit moment heb ik de misselijkheid redelijk onder controle. Het is natuurlijk nog lang niet weg maar als ik kijk hoe het was is dit niks haha en we bekijken het gewoon per dag aangezien het per dag verschilt

Verder hebben we donderdag een afspraak bij de vlos waar ze weer naar het hartje gaat luisteren alleen en vrijdag hebben we een echo dus ik ben benieuwd hoe onze kanjer weer gegroeid is.

We hebben gister ook besloten dat we met 16 weken een geslachtsbepaling gaan doen bij een echocentrum hier in de buurt dat was nu een aanbieding want je kreeg er nu ook een 3d echo bij en een aantal 2d op cd en aangezien we toch het geslacht willen weten dachten we dat dit wel leuk zou zijn.

Fijne zondag allemaal

Geplaatst

het komt heel vaak voor dat ze die over het hoofd zien omdat alles zo heel klein is en de complicatie komt ook vaak voor maar dat maakt het niet minder onprettig allemaal

ik heb wel geluk dat er meteen geschakeld is hier want soms lopen mensen nog wel een jaar met het overziene steentje en klachten voor er wat aan gedaan wordt

en nu ben ik met een week of wat vanaf als t goed is

Geplaatst

Pleun,

Wat een verhaal.....

En al die medicatie die je hebt gekregen om van de pijn af te zijn, het is nogal wat zeg!

Dan lig je zeker helemaal kierewiet in bed.

Met je bloed niet goed bedoel je de ontstekingswaarden neem ik aan.

Lieve Pleuntje,

Een hele dikke knuf van Mijke en mezelf.

Het zal even duren voordat je weer helemaal 'de oude' bent, neem de tijd hiervoor. Ook als je over een poosje weer thuis bent.

Goh, zit nog even met mijn mond open van verbazing wat jij nu mee hebt gemaakt....

Geplaatst

Lala,

En nu moet ik lachen om wat jij hebt geschreven.

Dat Matt het nog niet helemaal begrijpt dat je hem wil helpen. Haha!

Maris,

Hoe is het vandaag gegaan op het feestje?

O, spannend zeg dat jullie toch willen weten wat het geslacht van jullie kanjer is.

Ik ga nu een heel lief meisje voeden, kan ze straks even samen met papa douchen en dan fijn naar bed.

Afgelopen nacht is het trouwens ook weer super gegaan.

Van 19.00 t/m 6.00u geslapen en toen weer van 6.30 t/m 9.00uur.

Dacht na het voeden, zal eens proberen om haar weer terug te leggen vond het zelf nog zo vroeg om op te staan. ;)

En na een half uurtje is ze weer in slaap gevallen.

Alleen mijn borsten moeten er flink aan wennen. Ik ga de druk er tegen de ochtend niet afkolven anders blijven ze denken dat ze moeten blijven produceren.

Het zal straks toch iets minder gaan worden als Mijke groenten/fruit gaat eten.

We zullen zien hoe dat dit gaat lopen.

Geplaatst

Jeetje Mijke heeft het nu door geloof ik of niet om door te slapen heerlijk lijkt me dat.

Hier is het eigenlijk voorr het eerst in weken goed gegaan vandaag ik ben lang niet zo misselijk als anders en heb zelfs iets van het chinese buffet gehad vanmiddag dus dat is echt een hele stap want normaal kan ik warm eten niet eens ruiken maar het ging goed.

Ben nu natuurlijk wel heel erg moe en begin nu ook iets meer misselijk te worden maar ach ik ben allang blij dat ik erbij kon zijn.

Ik kreeg al een mailtje terug van het echo centrum en zij kon op de datum wat ik had aangegeven niet maar wilden het wel iets eerder proberen lukt het dan niet kunnen we kosteloos weer komen om later nog een keer de geslachtsbepaling te doen dus ik ben benieuwd dat betekend dat we het morgen over 3 weken al weten hihi dan komt het wel heel dichtbij maar oh zo leuk

Geplaatst

Jeetje Pleun, wat heftig zeg. Ik hoop van harte dat je snel opknapt en weer naar huis mag!

Maris, zo klinkt het heel snel he! Wel leuk hoor, ben benieuwd naar de foto's straks.

Wish, Ik hoor zo weinig 'negatieve' dingetjes (Je weet wat ik bedoel), dat ik denk dat Mijke een voorbeeldig kindje is. Heerlijk dat ze begint door te slapen. Zijn er al tandjes in aantocht? Of is dat nog te vroeg?

Lala, wat een heerlijk mannetje is het toch!

Hier alles ok. Lena met vlagen misselijk, ze moet dan wat eten en dan is het over. We vinden het nog steeds erg érg onwerkelijk. Angst is toch wel echt aanwezig. Maar we proberen positief te blijven, want dat hebben we nodig! Maar we durven ook niet zo heel goed op de roze wolk te zitten. Komt vanzelf, vertrouwen moet groeien. Straks de afspraak maken voor de eerste echo!

Geplaatst

Pippe dat is een goed teken dat ze met vlagen zo misselijk is en die wolk komt vanzelf het begint bij ons ook nu as iets echter te worden hoor ondanks dat ik al 2x in het zh heb gelegen.

Maar deze keer komt het goed bij jullie

Jullie krijgen nu denk ik wel meer echo's als de vorige keer of niet?

Ik ben benieuwd wanneer de eerste echo is

Lala ik ben er net even voor gaan zitten om jullie foto's te bekijken maarr wat een prachtig mooi mannetje mooi koppie zit erop hoor

Ik ben net terug gebeld en over 3 weken weten we wat het is haha ik ben benieuwd hoe lang ik het voor me kan houden tegenover de omgeving want dat willen we wel graag ach we gaan het zien.

Ik voel me vandaag trouwens ook were redelijk goed dus laten we hopen fdat ik de piek heb gehad en dat het nu elke dag een beetje minder word zou wel mooi zijn.

Het enige nadeel is dat ik straks alleen misschien een gezin kwijt raak hierdoor met oppassen doordat zij een andere oppas nodig hebben vind het wel jammer maar de gezondheid van mijn kindje en mij gaat nu voor en ik weet niet hoe lang ik nog bij huis zit zolang ik nog zo misselijk ben mag ik niet werken om herhaling te voorkomen dus we gaan het zien.

Ik ga straks ook even de fysio bellen want ik heb het zo erg in de rug met uitstraling naar de benen dus ben een beetje bang voor de bekken maar dat is ook weer afwachten kijken wat hij ervan zegt.

Mijn schoonzus werd elke keer met bandenpijn weggestuurd maar ik weet dat bandenpijn anders voelt dus we gaan het zien.

Geplaatst

Dat is helemaal goed meid haha konden jullie het ook niet laten om nog een test te doen

Ik heb er ook meerdere gedaan toen.

Hebben jullie al gebeld voor de echo?

Geplaatst

Super Pippe! Misselijkheid schijnt erbij te horen hihi heb er zelf nooit last van gehad. Kalm aan en die blauw-roze wolk komt vast wel!

Maris, je hebt gelijk, jij en je kindje komen eerst. Ben benieuwd wat fysio zegt.

Pleun, hoe is t vandaag?

Dikke knuff!

Wish,mwat doet Mijke het goed zeg! Hoop hier over n tijdje ook zo eentje te hebben....maar we zullen het moeten zien.mdit weekend was écht vechten met em, vandaag ging het al iets beter. Dus voorlopig mog lang niet over op volledig bv.

Tot zover!

xx

Geplaatst

Pippe doen wat goed voelt maar wat fijn 7 mei de echo maar komt helemaal goed meid mijn gevoel is goed bij jullie

Lala klopt wij staan op de eerste plaats

Jammer dat het het weekend niet zo ging hopelijk vind de kleine Matt snel z'n ritme dan hebben jullie ook iets meer rust.

Ik ben helemaal blij we hebben een kinderwagen gezien via marktplaats (1,5jaar oud) van quinny en nu mogen we hem morgen ophalen voor €50 echt zo mooi het is een combi wagen en dan hoeven we alleen de maxicosi nog maar te kopen hihi we gaan natuurlijk wel eerst kijken morgen en als het niks is nemen we hem niet maar ik belde net en ze vertelde dat ze hem eigenlijk niet zoveel gebruikt hadden dus we zien het morgen wel het is wle zo'n beetje de wagen die ik hebben wilde en aangezien alles uit gewassen kan worden maakt het mij nisk uit of het 2de hands is als het maar goed is.

Dus ik ben helemaal blij hopelijk is het wat

Geplaatst

Ja hoeft van mij allemaal niet zo duur te zijn het kost allemaal al genoeg.

En gelukkig kunnen we de complete kamer en box enz overnemen van de zus van mijn vriend dus alle grote aankopen besparen we erg veel op.

De bugaboo hebben wij ook gezien maar die is te laag voor mij met mijn rug en mijn vriend is bijna 1,90m dus voor hem ook te laag maar wel een erg mooie en ik wou met grote stevige wielen aangezien ik fatsoenlijk over een zandpad en door het bos wou kunnen lopen met de hond

Ik heb net de fysio gebeld en morgen 9uur kan ik er al heen dus ik ben benieuwd

Geplaatst

Hoi hoi

Hoe is het hier?

Ik kom net van de fysio weer en ja hoor hij geeft het ook op de banden door het overgeven en het verweken ervan ik heb nu tape op de onderrug en volgende weke weer terug, maar duurt het mij te lang of vertrouw ik het niet ga ik zo naar een ander maar we wachten wel even af hopelijk word het toch minder nu

wel hebben we de kinderwagen binnen echt zo leuk haha onze eerste echte aankoop voor onze kanjer ben er zo blij mee en het was precies wat we hebben wilden met grote stevige wielen en aan de voorkant zwenkwielen zodat het met de hond makkelijker is. Het is ook een mooie hoge zodat we beide niet zo hoeven te bukken.

Zij waren zelf zwanger van een tweeling dus hadden er niks meer aan nou en wij zijn er helemaal gelukkig mee haha het word nu steeds werkelijker

Verder is het met de misselijkheid vandaag hetzelfde als gister heb er niet zoveel last van alleen in de avond word het weer heel erg dus we gaan eindelijk de goede kant op

Geplaatst

Heel herkenbaar Pippe, wat je schrijft over de onzekerheid en dat het onwerkelijk is.

En dan is het voor jullie wel anders dan wat ik heb gevoeld.

Dit gevoel hebben jullie nu voor de tweede keer, maar dan met een 'randje' van verdriet van de vorige zwangerschap.

(als ik dit zo mag benoemen)?

7 mei de eerste echo. (bij welke gyn al ik vragen mag)?

Super dat de digitale test 2-3 aan gaf, YES!!

Maris,

Wat jammer dat je misschien bij dat ene gezin niet meer kan gaan werken!

Maar net wat je zegt, jullie wondertje gaat zeker voor.

Hoe was het vanmorgen bij de fysio?

Lala,

Jammer dat je nog niet volledige bv kan geven.

Maar de productie loopt nog wel gestaag?

Pleun,

Denk regelmatig aan je hoe het met je gaat.

Hoe gaat het kleine beetjes eten en heb je nog veel pijn?

Wat heb ik met je te doen.

Sterkte!

Het lijkt erop dat Mijke de trend door wil zetten.

Nou, dat vind ik wel prima hoor.

Wederom een goede nacht gehad van 19.00 t/m 6.15uur en om 7.00 weer naar bed t/m 9.00uur.

Donderdag naar het Cb, meten en wegen.

Dametje rolt nog niet van rug naar buik, maar kan elk moment gaan gebeuren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden