Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lala,

Geef het nog even de tijd.

Je bent zwanger geweest, je bent bevallen, dus bv moet ook gaan lukken!

Op de site van borstvoeding staat heeeeel veel info.

http://www.borstvoeding.com/

Ik zit er zelf vrijwel wekelijks op om rond te snuffelen.

Hoeveel weegt Matt nu?

Geplaatst

Lala het komt vanzelf het heeft ook even tijd nodig en zo te lezen is hij wel goed gegroeid

En alweer 2 weekjes haha voor je het weet haalt hij z'n rijbewijs hihi

Zo ik ben aan het bedenken wat ik eens zal gaan doen met mijn oppaskindje het is zo'n mooi weer straks maar eens even lekker in het zonnetje zitten nu het nog kan.

Ik ben wel blij dat ik vanavond weekend heb morgen eindelijk wat langer liggen en dan de workshop voor zaterdag voorbereiden want er moeten weer paasstukken gemaakt worden. Het is alleen te hopen dat ik dan niet te misselijk ben zaterdag anders is er niet zoveel aan voor mij

Maar goed vandaag alweer 9weken haha ben alleen nu wel erg onzeker door alle slechte berichten in eht oktober topic dus het kan mij niet snel genoeg maandag zijn.

Zondag hebben we feest van mijn schoonouders die 40 jaar getrouwd zijn mara heb er nog niet veel zin in om de hele middag tegen mijn schoonzus aan te kijken met die chagerijnige kop. Maar goe dhet is niet anders het is nu eenmaal zo.

Fijne dag allemaal geniet van het mooie weer

Geplaatst

Hee maris? Je hebt nu n geweldig excuus om vroeg naar huis te gaan :-) als je écht geen zin meer hebt zou ik er greoon gebruik van maken hoor! Hihi

Had vd week n bv deskundige hier gesproken en die zei al dat ik mn lat niet zo hoog moest leggen. Misdchien moet ik dat idd maar eens doen. Net zo relaxed met bv omgaan als t nierprobleem van Matt: het is zoals t is. Vervelend is, is dat mn hersens denken dat ik hier (bv) wel wat kan doen. Hm...

Schoonmoeder is jarig vandaag. Hiep hiep hoera!

Mag mannetje badderen vandaag!!! Nog meer hiep hiep hoeraa!!!!

Geplaatst

Haha gaat hem niet worden om eerder weg te gaan tezij de ouders eerder thuis zijn maar ach ik doe lekker rustig aan lig nu nog even lekker op de bank met mijn oppas kindje dus zo zwaar heb ik het niet hihi

Veel plezier met matt in bad doen

Geplaatst

Lala,

Je hebt het heel 'zwart/wit' gezegd, maar het is wel zo. Nu alleen de uitvoering nog.....

Hoe vaak kolf je nu en wat is dan de opbrengst om het zo maar te noemen?

Proficiat met de verjaardag van je schoonmoeder.

Inderdaad een feestje dat je jullie kanjer in bad mag doen!

Maris,

Haha, ik zie je al op de bank hangen.

Met dit weertje kun je fijn buiten gaan spelen.

Hier worden de meeste kinderen vrolijk van, binnen spelen hebben ze ondertussen schoon genoeg van.

Kan ik me ook wel voorstellen.

Ben vanmorgen met een vriendin en haar zoontje naar de markt gelopen.

Mijke in de kinderwagenbak, hier past ze niet zo heel lang meer in.

Maar in de maxicosi wil ik haar niet zo lang laten zitten en het zitgedeelte van de kinderwagen vind ik haar nog te klein voor.

Gelukkig vond Mijke het goed om in de 'bak' te liggen.

Ze is van 9.00u t/m 12.15u wakker geweest. Tussendoor van 11.00 t/m 11.30 een hazeslaapje gedaan.

Nu heb ik haar om 12.45u naar bed gebracht.

Daarna boven met de stofzuiger rond gedaan, was in de machine kan die straks lekker buiten drogen en kan er een volgend wasje in.

Net een eitje gebakken met champignons, Mmmm.

Op de markt aardbeien gekocht, die ga ik zo een paar opsmikkelen.

Fijne dag allemaal!

Pleun,

Hoe gaat het met je?

Stan nog steeds aan het oefenen om te lopen, lukt het hem al?

Kimmie,

Hoe gaat het met Levi?

Operatie goed gegaan?

En met je rug?

Bianca,

Je weet het hè, denk aan je!

Pippe,

Denk ook aan jullie en blijf duimen draaien!!

Babeth,

Imke nog verkouden?

Heeft ze nog een keer zo moeten lachen om een hand die op de tafel slaat. Hahaha, erg grappig filmpje!

Mijke is ook aan het schaterlachen gegaan, echt leuk!

Geplaatst

Haha ja zit heerlijk in de tuin maar aan mijn rust kom ik niet echt toe met het buurmeisje over de vloer wat een kletstante haha

Wat leuk even naar de markt en eet smakelijk in de aardbeien heerlijk

Geplaatst

Halloootjes!!

Goed nieuws: het effect van n past x per dag katheteriseren is t zelfde als 24/dag katheter.

Er is ook n kamer vrij nu. Dus we gaan dalijk verhuizen. Kan ik lekker bij hem zijn.

Opbrengst schommelt tussen 45 en 70 ml per keer kolven. Om de drie uurtjes, en aantal keer wisselt omdat ik Matt soms 1x soms 3x aanleg.

Zal na vandaag ook wel beter worden. In principe kan ik hem na de verhuizing aanleggen zodra hij honger heeft. Laten we t toch op 8x dag houden. Tot nu toe heb ik ook de voeding/t kolfmoment van 2 u snachts overgeslagen, die zal ik er nu bij moeten/kunnen pakken.

En alweer n logistiek probleem: de bus rijdt vier haltes niet vanwege de begrafenis/herdenkingsdienst hier in Leuven die gehouden wordt in de kerk naast / van mn b&b. Vanochtend lekker gelopen maar dat ga ik niet doen met zware koffers.....

Eens even denken....

Geplaatst

Lala,

Ik snap je eerste zin niet helemaal.

Wat super dat Matt en mama bij elkaar kunnen blijven!!!

De bv komt toch wel goed op gang hoor, vind het netjes wat je nu kolft!

Het zal gaan helpen dat Matt bij je op de kamer is en dat je hem vaak aan kan gaan leggen, inderdaad ook om 2.00u kolven.

's nachts is het goed om te kolven en zodra je 'smorgens wakker wordt.

Oef, nee Lala, jij moet zeker niet zo'n eind gaan lopen.

Bah, wat afschuwelijk al die kinderen......

Ik ga ons meisje uit bed halen, ze begint wakker te worden.

Geplaatst

Ik heb peter gevraagd toch vandaag ook te komen. Kan hij meteen de vuile was meenemen e.d.

Kan ns laat worden masr goed alles beter dan slepen met zware koffers....

Geplaatst

Zo is dat jij kunt nu beter niet slepen met die koffers maar wat fijn dat je nu bij elkaar kan liggen heerlijk lijkt me dat

Nog eventjes en hij kan gewoon naar huis als hij zo door gaat.

Geplaatst

Ok ok vanaf NU ga ik t kalm aan doen.

Heb zostraks even naar mn wond laten kijken, ik vertrouwde t niet, kon t niet zoen masr t ''voelde' niet goed. Nu blijkt t ontstoken te zijn dus aan de antibiotica.

Lig nu wel met mn kereltje op 1 kamer (met tv) en heb n ziekenhuis bed gekregennipv n laag logeerbed. Nu dus uitrusten. Zal de tv dan maar uit doen he?!

Tot!

Xxx

Geplaatst

Lala, wel rustig aan doen hoor! Geniet er lekker van samen met jullie knappe knul!

Medusa, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

Gaat het goed met iedereen? MAris, maak je niet druk, gaat allemaal goed bij jullie.

Wish, ook voor jou ene knuffel.

Pleun, succes met operatie!

@All, vandaag FM meting. Hopelijk volgende week laatste cryo tp. En dan.. tja, dat weten we nog niet.

Geplaatst

Lala doe je wle rustig aan je moet ook wel aan jezelf denken hoor maar goed daar ben je nu zelf ook achter geloof ik

Pippe meid ik ga echt zo hard duimen het is jullei zo gegund

Dikke knuffel

Dames wat een heerlijk weertje weer he haha ik moet even wachten op mijn wasmachine zodat ik het beddengoed buiten kan hangen en ga dan lekker even richting mijn moeder.

Later vanmiddag maar even de workshop voor morgen voorbereiden heb ik nu nog geen zin in haha

Was overigens gisteravond heel erg misselijk weer maar gelukkig gaat het nu wel goed en zit het een beetje op de achtergrond dus zo zie je maar weer elke dag is anders haha

Ik word in elk geval al vrolijk van het zonnetje

Geplaatst

Lala,

Had jij een laag logeerbed gekregen...!? Dat vind ik niet correct.

Thuis zet je het bed ook omhoog, dit is zowel makkelijk voor de kraamhulp als voor de kraamvrouw.

Ik kon makkelijker in en uit bed komen toen het bed omhoog stond.

Hoop dat de AB snel zijn werk gaat doen.

Gaat het 'live voeden' goed?

Pippe en Lena,

O, lieve meiden. Wat spannend weer.....

Duimen draaien dat de cryo goed zal ontdooien en dat dit dan eindelijk het zo gewenste kindje voor jullie mag gaan worden!

En dan?? Daar willen jullie nog helemaal niet aan denken maar zal wel door jullie hoofd aan het malen zijn.

Succes en toi, toi, toi!

(cryo in Genk?)

Maris,

Het is toch wat met die misselijkheid.

Je kan er geen peil op trekken. Ochtend, middag, avond, hele dag, het blijft afwisselen.

Dat het voor de afwisseling maar eens op hield!

Denk dat iedereen wel wat vrolijker wordt door dit mooie weer! ;)

Weet niet wat de achterbuurman aan het doen is. Het lijkt op timmeren oid.

Er worden in ieder geval harde klappen uitgedeeld op iets.

Hoop dat Mijke er doorheen zal slapen....

Ben het huis wat aan het opruimen, puntjes op de i aan het zetten.

Binnenkort open huizen dag.

Geplaatst

Pippe!!! Duimen draaien!!

Maris,

Hoop dat je misselijkheid snel over is. Dan kan je echt gaan genieten van je zwangerschap!! Fijn dat zonnetje veel goed maakt!

Hier verder alles ok. Wish: productie loopt nu gestaag op ;-)

Vaker aanleggen doet n hoop. Lig nu op zn kamer dus gaat beter zo.

Schaam me er wel voor dat ik om drie uur de verpleging heb horen binnenkomen en verder niet. Ze hebben knullie toen opgepakt en weggehaald voor zn katheter en flesje en weer teruggebracht en daar heb ik niks van gehoord. Had ze wel gezegd dat ik die voeding idd zou overslaan ivm slaap inhalen/ rusten.

Pff.... Heb tussen de voedingen door geslapen als n roosje, ondanks t ziekenhuisbed en bijbehorende geluiden. :S

Tot zover!!

Xxx

Geplaatst

Haha ja zou wel fijn zijn voor de afwisseling maar goed het komt zoals het komt.

Meestal heb ik in het weekend wel minder last zal wel komen omdat je dan meer rust hebt ik weet het ook niet.

Hopelijk slaapt Mijke er doorheen

Succes met de puntjes op de i haha als het zover is wil verse bloemen op tafel ook altijd helpen fleurt altijd op als mensen komen kijken

Succes hopelijk raken jullei het snel kwijt met deze crisis tijden

Geplaatst

Wish, kamers hier zojn standaard met laag logeerbed. Komt schijnbaar niet zo vaak voor dat nieuwbakken moeder (op deze afdeling) erbij komt slapen. Maar probleem is opgelost. Nu ik me nog rustig houden :-)

Hoop dat Mijke er doorheen slaapt. Gelukkig krijgt meneer hier genoeg geluid mee. Zal thuis geen probleem zijn met stofzuigen of blaffende honden.

Geplaatst

Lala,

Mijke slaapt ook door als ik boven ga stofzuigen. Soms doe ik dit expres als Mijke in bed ligt, zodat ze aan het geluid gewend blijft.

Wij lopen niet op onze tenen als Mijke in bed ligt, anders wordt ze straks wakker van 'elke scheet'. Hihi!

Oké, dan is het me duidelijk dat er een laag bed stond.

Super dat de bv nu nog beter op gang komt!

In het begin heb je 'volle borsten' en na verloop van tijd voelen je borsten weer 'normaal' aan.

Omdat de voeding dan afgestemd is op de vraag van Matt.

Dit heb ik opgezocht, omdat ik toen dacht dat de productie achteruit ging, maar dit was dus totaal niet het geval.

Je moet je niet schuldig voelen hoor. Ik denk dat Matt geen geluid heeft gemaakt toen ze hem kwamen halen.

Anders was je waarschijnlijk wel wakker geworden van die geluidjes.

Vanmiddag fijn gaan wandelen met Mijke in de draagdoek. Op pad voor een zomerhoedje voor Mijke.

Bij de kinderkledingzaak en bij de Hema hadden ze dit niet.

Zal dan toch maar via internet iets gaan bestellen.

Met mijn schoonzus en nichtje een ijsje gaan eten bij de ijssalon bij ons in het dorp.

Ik kwam haar tegen toen ze de supermarkt uit kwam gelopen.

Fijn dat de ijssalon de deuren weer heeft geopend. Had Mango genomen, Mmmm!

Geplaatst

Haha ik zag dat hier de ijssalon ook weer open was maar had geen tijd om een ijsje te halen

Misschien morgen er is kermis dus misschien dat we daar nog wel even overheen gaan nadat ik klaar ben met de workshop.

Maar goed dat ligt eraan hoe ik mij voel want het is sinds vanmiddag weer helemaal niks bah wat kan een mens zich beroerd voelen maar geod heb zo goed en zo kwaad als het ging toch een gedeelte van mijn voorbeeld voor morgen af gekregen in elk geval is de opzet af en de rest doe ik ter plekke morgen wel.

Heb vanmiddag wel even heerlijk met mijn moeder in het zonnetje gezeten

Ze had ook nog een cadeautje voor ons namens mijn oma.

Ze had heel lief een wit vestje met een mutsje en handschoentjes gebreid voor ons kleintje echt zo lief en zo klein haha kreeg er tranen van in de ogen.

ze had ook gezegd dat wanneer we gingen trouwen ze niet naar Twente kon komen maar zodra de kleine eenmaal geboren was ze deze kant op ging en als niemand met haar mee wou rijden ging ze wel met de trein haha, maar goed dat kan helemaal niet dat houd ze helemaal niet vol zo'n lange rit dus ik heb al gezegd dat we wel naar haar toe komen zodra het kan maar nee hoor ze kwam naar ons haha ach we zien het wel ze heeft in elk geval weer iets om naar uit te kijken.

Zo en nu ga ik met de benen hoog op de bank mijn vriend gaat zo weg dus heb het rijk alleen en lig er lekker vroeg in denk ik desnoods kijk ik daar verder tv

Geplaatst

Maris,

Lekker samen met je moeder van het mooie weer genoten!

Wat ontzettend lief van je oma. Krijg ik zelfs traanogen van.....

Gadsie, hoop zo dat je jezelf tijdens de workshop niet beroerd zult voelen. Succes!

En als het lukt ga je een lekker ijsje halen.

Jeetje, Mijke wordt zondag alweer 5 maanden!

Ik mag dit weekend werken. Vroege diensten.

Ben altijd zo bang dat ik het zal verslapen als de klok verzet wordt. (nog nooit voorgevallen)

Heb een nieuwe telefoon, en dit is ook mijn wekker.

Nu weet ik dus niet of dat die zichzelf aan zal passen aan de nieuwe tijd.

Zal aan de nachtdienst vragen om mij zondagochtend wakker te bellen, dan ben ik altijd op tijd.

Of mijn 'eigen wekker' Mijke moet mij eerder wekken dan mijn wekker, dat is ook prima. hahaha

Geplaatst

Daar ben ik weer :-) als trotse moeder van Rolf en Ilona uiteraard ook.

Ik heb niet alles gelezen maar wil wel ff reageren op Maris, mijn bekkenpijn begon ook echt heel vroeg in de zwangerschap ruim voor 12 weken, en de rede dat het bij mij zo heftig is komt door de fibro en aangezien jij dat ook heb en je bekken/heupen ook al je zwakke plek is zou ik nu al in acht nemen dat je daar last heb.

Bij Ilona wist ik het niet en ben ik gewoon door gelopen, deze keer anders aangepakt, bepaalde dingen gelijk vermede zoals stofzuigen en ben een paar x bij osteopaat geweest en dat heeft geholpen dat het te dragen was.

Ik hoop dat het bij je mee gaat vallen of dat je het niet krijgt.

Geplaatst

Hoi (voor de tweede keer) kersverse mama Medusa,

Wat leuk dat je even langs komt!

Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat?

Hoe gaat het met kleine lieve Rolf?

Ilona trotse grote zus en wil zeker wel mee helpen met vanalles en nog wat?

Papa fijn thuis!

En is mama goed aan het herstellen en wordt mama goed verwend?

Fijne kraamhulp gehad?

Lala,

Al aan het oefenen/uitleg gekregen mbt het katheteriseren?

Hoe gaat het met jullie?

Zal zeker wel wennen zijn om straks thuis te zijn als gezin.

Krijgen jullie nog een soort van kraamhulp oid?

Maris,

Doet het zonnetje je goed? Minder misselijk geweest?

En het paasgebeuren, is dit goed verlopen?

Heb dit weekend vroege diensten gehad. Vanmorgen was wel erg vroeg, maar ik kon er prima uit.

Mijke heeft beide ochtenden bij mij kunnen drinken, ze werd uit haarzelf wakker op de tijd dat ik op moest staan.

Kolven op het werk gaat me goed af. Waar ik natuurlijk erg blij mee ben!

Mijke had vandaag een minder goede dag. Denk dat ze last heeft van een tandje wat door gaat komen.

Weet het niet, kan ook verkoudheid zijn. Neus nog steeds vol snot en hoesten ook nog aanwezig.

Vanmiddag had ze 38.0, de hele dag al met vlagen huilen en jengelen.

Nou, huilen doet ze anders echt niet. Of ze moet met een speeltje in haar eigen gezicht 'slaan'. Oeps.....;)

Heb haar een zetpil 60mg gegeven en dit heeft effect gehad.

Straks in bad geweest, dit vindt ze heerlijk. Spetteren, spelen, lachen, een feest dus!

Alleen toen ze naar bed werd gebracht heeft ze een half uur wat gehuild.

Net toen ik ging kijken pakte ze haar duim en ging ze slapen, schatje toch......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden