Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh wat zielig wish doe haar maar een dikke knuffel van mij

Medusa dank je voor de tips ik zal het onthouden

De misselijkheid is er niet minder op geworden alleen maar erger sinds donderdagavond maar goed heb zo een echo dus vraag het dan even

Ik zal straks even laten weten hoe het was

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames

Alles was goed hij ligt precies op schema 9weken en 4 dagen dus ik ben helemaal blij.

We hebben ook allemaal info mee gekregen voor de 20w echo en de nekplooimeting (wat we niet gaan doen) en het was al een echo via de buik en niet meer inwendig dus dat was ook al wel fijn haha

Nu op naar vrijdag de eerste afspraak bij de vlos

Geplaatst

Maris,

Heb Mijke namens jou een knuffel gegeven. :toppie:

Wat geweldig dat jullie klein (maar toch hele grote) wonder mbt groei op schema ligt!

Weer wat echofoto's meegekregen voor de collectie? ;) (wil ik zien, wil ik zien....haha)

Laten jullie de 20wkn echo ook niet doen?

Fijn hè een 'normale' echo via de buik krijgen.

Toen dit moment bij mij was aangebroken voelde ik me nog meer zwanger dan ik mezelf al voelden.

Heb je het nog over de misselijkheid gehad?

Lala, Pleun, Kimmie, Babeth, Bianca, Pippe,

Hoe is het met jullie allemaal?

Mijke heeft vannacht goed geslapen en is vanmorgen vrolijk wakker geworden.

Ze voelde net wel warm aan toen ik ze naar bed bracht.

Straks eens temperatuur opnemen.

Een vriendin komt straks lunchen, gezellig! Zij neemt de broodjes en beleg mee, wat een verwennerij!

Geplaatst

hier gaat het redelijk , afgelopen weekeind zijn we weer voor t eerst naar de camping geweest om te poetsen zodat ik na mn operatie niet te veel hoef te doen met de pasen

en verder druk met alles in orde krijgen voor donderdag want ik weet dus niet hoelang in in het ziekenhuis moet lijven

als alles 100% goed gaat ben ik waarschijnlijk vrijdag al weer thuis maar anders kan het ook nog wel 2 weken duren , ligt aan hoe de op. verloopt en hoe ik achteraf ben

dus heb nu niet heeeeel veeel tijd om te lezen en schrijven

maris fijn dat uk het goed doet

wish zo een dagje koorts en ziekjes schijnt er bij te horen ,heef stan ook wel eens

lala wat een mooie foto's weer , wat is het toch een prachtig ventje

de rest dikke kus ,en iedereen geniet van dit weer

Geplaatst

Ja de 20 weken echo natuurlijk wel bedoelde alleen de nekplooimeting haha had het er een beetje krom neergezet. We kunnen er voor kiezen om ivm de icsi een uitgebreidere 20 weken echo te doen en denk dat we dat wel doen.

Haha ik zal de foto vanavond wel even inscannen ben nu aan het werk dus kan even niet maar die hou je tegoed. Het is alleen dat het op het scherm altijd nog veel duidelijker is dan op de foto.

Nee ik had de ha al gebeld en ik kan vanmiddag de tabletten ophalen voor de misselijkheid maar ben ook bang dat ik me te druk heb gemaakt over deze echo want na de echo was de misselijkheid al wel wat minder maar goed we gaan het zien ik heb nu in elk geval al zin in vrijdag

Ja heel goed dat je Mijke een knuffel hebt gedaan van mij hopelijk heeft ze er nu geen last meer van.

Ja het word nu steeds echter inderdaad nu het al via de buik gedaan word en je over onderzoeken na moet gaan denken haha

Ik heb me van de week ook via de verzekering aangemeld bij de kraamzorg dus dat komt ook helemaal goed en ik heb even gevraagd en de gyn en vlos kon wel tegelijk dus dan doe ik dat mooi lekker vaak naar ons wondertje kijken of luisteren is nooit verkeerd.

Geplaatst

Pleun, kalm aan, thuis is belangrijker. En zorg ervoor dat ik niet hoef te mopperen achteraf hè?! Haha ;-)

Maris, fijn toch die uitwendige echo's! Je gaat goed en de kleine ook!! Hoop dat je snel van je misselijkheid af bent.

Wish, gerrum....kleine meid niet lekker! :( ze klinkt wel als n schatje zeg!! Zodra ik thuis weer alles onder conyrole heb moeten we maar weer n keer afspreken!! Kan ik onze kleine frumm laten zien ook:-)

Hier gisteren n aanval van heimwee. Ben blij dat ik bij mb kleine man ben maar mis die groteman ook. En de hondjes en mn bedje en...en...

Maar vandaag goed nieuws. Zodra ik t sonderen onder de knie heb en de kleine man zo blijft groeien mogen we naar huis!! Even de echo berichten afwachten en morgen middag opleiding "thuis" sonderen. Heb t gisteren al 3x gedaan en dat ging goed. Maar thuis is t minder steriel en daarvoor/daarom ook n opleiding voor thuis.

Hoop dat ik zn 3wkn verjaardag thuis mag houden :-)

Meneer zit inmiddels op 2800 gram. Komt gemiddeld n 50g per dag aan. Hij doet t echt goed hoor.

Mam gaat ook de goede kant op. Wond bijna dicht. Krijg hulp met schoonmaken en verzorgen vd wond. Ben alleen hele tijd moe maar dat zal n combi zijn van n warme kamer en antibiotica.

Tot zover!!

Xx

Geplaatst

Hoi hoi

Hierbij even de echo van vanmorgen ik weet niet of dat hij helemaal duidelijk is haha maar op het beeld tijdens de echo vind ik het toch duidelijker hihi

[ATTACH=CONFIG]3812[/ATTACH]

Lala wat een goed nieuws ik ga heel hard duimen dat hij heel erg snel naar huis mag wat goed zeg.

Dan kun je lekker terug naar huis is inderdaad wel zo fijn.

Ik kreeg net het nieuws dat de dochter van mijn team genootje weer zwanger is zij heeft voor 2 jaar terug een kindje verloren met 16 weken zwangerschap en in oktober een kindje met 38 weken zwangerschap verloren (door fout van de vlos) en nu is ze net zover ongeveer als ik. kreeg er net helemaal rillingen van dat ze weer zwanger is vind het zo mooi voor ze en ik hoop echt zo dat het goed mag gaan deze keer. Dan denk je echt soms hoeveel kan een mens hebben

Fijne avond allemaal ik ga zo even douchen en dan lekker in mijn huispakkie op de bank heerlijk en dan vroeg me bedje in want ik slaap de laatste tijd zo slecht hebben jullie dat ook gehad?

Geplaatst

Pleun,

Geloof goed dat je het druk hebt, voorbereidingen treffen omdat moeders even van huis zal zijn.

Spannend hoor, het is al bijna donderdag.....

Moest jij nog pyjama's kopen? ;)

Ik zal zeker voor je duimen dat de operatie vlot zal verlopen en het herstel voorspoedig zal zijn!

Maris,

Vind het goed te zien, vrij duidelijke echo hoor.

Nu maar hopen dat de tabletten helpen om de misselijkheid tegen te gaan. Welke heb je gekregen?

Lala,

Wow, wat groeit jullie kleine knul goed!

Fijn om te lezen dat de wond van de ks nu goed aan het genezen is.

Dat je moe bent is denk ik door alles wat je mee hebt gemaakt en nog mee maakt.

Kersverse mama zijn is best vermoeiend en dan ook nog in het zkh zijn met jullie knul waar jullie zorgen om hebben.

En leren hoe je Matt moet verzorgen, de heimee zal ook meespelen, het is zeker niet niks allemaal....

Geplaatst

Ik heb emesafene gekregen die had ik hiervoor ook en die deden redelijk hun werk dus met die hou ik het nog wel even vol al hoop ik natuurlijk dat het snel helemaal over is

Haha moet wel lachen om de hormonen zit hier net te janken niet normaal om grey's anatomy mijn vriend lachen natuurlijk haha

Welterusten allemaal

Geplaatst

wish ik heb 3 foeilelijke (lees : nog geen vent geil mee te krijgen al knip ik gaten op cruciale plaatsen )bloemetjes pyama's gekocht voor 6 euro

maar ze zitten wel lekker en zijn lekker ruim dus voor in het ziekenhuis prima toch , morgen nog even een paar slofjes kopen de lijkjes waar ik thuis op rond slof durf ik niet mee te nemen hahahaha

Geplaatst

Pleun: FOTO!! Hihihi

Wish: krijg couveuse nazorg van de kraamzorg. Ook VK komt gewoon nog langs. Vk hoeft t niet te doen maar vond t wel leuk, geloof ik. Kraamzorg zit in verzekering/wet. Dus...altijd goed. Wist je trouwens dat bij adoptie je ook kraamzorg krijgt?! Vond dat verrassend maar zeker goed ook. Okay, tijd voor tiet weer ;-)

Geplaatst

Dat is wel fijn dat je nog kraamzorg krijgt

Ik stond net heerlijk kots op te ruimen van mijn oppas kindje terwijl ik zelf misselijk ben dat is niet fijn Bah moet mij wel weer gebeuren

Geplaatst

Pleun,

Whahahaha, lig krom van het lachen!

Wat kun jij het super grappig uitleggen hahahahaha

Lala,

Fijn dat je thuis nog hulp krijgt!

Wist ik niet dat je bij adoptie ook kraamzorg kreeg. Maakt het niet uit hoe oud het kind dan is?

Maris,

Vervelend Succes met het opruimen van de kots.

Is het niet van jezelf.....

Geplaatst

Haha nee was niet van mijzelf maar scheelde niet veel of ik had het toilet niet gehaald. Maar goed dan ben ik het kwijt en vaak luxht het ook wel op gelukkig

Vanavond eerste wedstrijd weer ik doe niet mee maar loop wel mee is wel zo gezellig haha en met dit weer geen straf

Geplaatst

Wish, zal best n leeftijdsgrens aanzitten maar voor kleintjes in ieder geval wel kraamzorg.

Maris, kan t me voorstellen dat je daar niu net niet op zit te wachten...

Lekker wandelen is goed voor je!!!

Hier net opleiding voor thuis gehad. Bottomline: handen wassen en schoon werken. Steriel is niet te doen en verl te duur. De katheters voor thuis zijn wel fijner. Hier zit de gel al op. Heb vlgs mij n voldoende gescoord. Hoop dat we nu naar huis mogen!

Geplaatst

Lala,

Helaas heeft jullie knul deze zorgen nodig en zul jij moeten leren hoe je hiermee om moet gaan.

Wil je laten weten dat ik je echt een kanjer vindt, een super mama dat jij dit kan en ook doet!!!

Natuurlijk heb je alles over om voor je kind te kunnen zorgen, maar daarintegen zal het echt niet in je koude kleren gaan zitten om dit alles uit te moeten voeren.

Dikke knuf voor jullie alledrie!!!

Maris,

En, hoe is de rest van de dag verlopen?

Geplaatst

lala ik vind je ook een kanjer dat je zo sterk bent en nooit klaagt jeetje wat heb jij wat te verduren

Dikke knuffel

Wish gelukkig is het bij die ene keer overgeven gebleven bij beide haha maar nu zit hij helemaal onder de rode bultjes en de ha had gister gezegd dat het niet besmettelijk is maar zijn zus heeft het ook al dus ik weet nu niet of dat ik er een beetje bang voor moet zijn of niet want als ze de waterpokken krijgen is dat niet zo heel erg goed voor mij lijkt mij of zou dat geen kwaad kunnen aangezien ik ze al 2 keer heb gehad.

Ik zal zo maar eens googlen want ik vertrouw het niet zo ivm de zwangerschap en nu is de moeder er gelukkig ook wel heel voorzichtig mee maar ik neem morgen voor de zekerheid handschoentjes mee je weet maar nooit.

Geplaatst

Maris,

Dat doe je goed om voorzorgsmaatregelen te nemen.

Zolang je niet in contact komt met de blaasjes die open gaan is het volgens mij niet besmettelijk.

Geplaatst

Idd Maris, beter even voorzichtig zijn nu.

En klagen? Hihi kijk maar even in t april 2012 topic hihi

was aan t klagen dat ik geen 'normale' zwangerschap had gehad. Och ja, wat maakt t ook uit? Het gaat om het eindresultaat en datnis een mooi kereltje! Matt begint nu veel vaker zn oogjes open te doen. En dan is t toch een lekker ventje! Om op te eten! Sinds gisteren doe ik nu alle katheters zelf. En ze gaan eigenlijk altijd goed. Vanochtend uitgevogeld dat meneer t niet fijn vindt als ie honger heeft, hij is dan not amused. Dan gaat t ook niet. Maar op zo'n moment is n tut toch n uitkomst zeg! De stop erin en t mannetje is stil en wordt rustig. Overigens, als ie geen honger heeft moet ie t ding totaaaal niet!

Matt en ik zijn klaar voor thuis. Nu de dokters nog die mening delen....

Heb leverancier gevonden en ook al gechecked of t vergoed wordt. Dus katheters zijn t probleem niet...

Geplaatst

Haha ja ik had het gelezen maar daar heb je ook gelijk aan jij hebt ook geen leuke zwangerschap gehad dus klaag maar lekker

Hopelijk zijn de artsen het met je eens dat jullie lekker naar huis kunnen

Mijn ontbijt is al weer eruit dus nu hopen dat ik me de rest van de dag redelijk voel daardoor

Heeft iemand een idee hoelang het duurt voor eeen tablet opgelost is aangezien ik om 7 uur een tablet tegen de misselijkheid heb ingenomen en een uur later kwam alles eruit dus nuhoop ik dat de tablet al weg wass anders werkt het ook niet

Geplaatst

http://www.consumed.nl/bijsluiters/1744/Emesafene

Maris,

Hier staat dat de werking na 1 tot 2 uur op zal treden.

Weet niet hoeveel 'stof' er van dit medicijn in je lichaam zit als je binnen het uur braakt.

Het medicijn wil zijn werking doen, dus zit er wel al wat in je lichaam wat zijn werk gaat doen.

Hoop dat dit voldoende is om de dag door te komen zonder braken!

Anders vraag je zetpillen aan de ha.

Succes!

Lala,

Wat goed van je, dat je het katheteriseren onder de knie hebt.

Jij en Matt zijn een goed team geworden!!

Kan Peter het nu ook?

Het is een prachtig mannetje!! Zal zo nog eens de fotosite bekijken, krijg toch weer kriebeles om hem even te zien! ;)

Hier een vroege ochtend, maar dat wist ik gisterenavond al.

Mijke heeft om 22.00u gedronken en ik weet dat ze dan 5 of 6 uurtjes slaapt.

Nou, mw. kwam vanmorgen rond 3.45u, maar dat vond ik totaal niet erg. Mijn linker borst stond op knappen. haha

Geplaatst

Haha als je op knappen staat ia dat inderdaad niet erg als ze zo vroeg wakker is.

Mijn oppaskindje slaapt juist heel lang vandaag want hij is nog niet wakker haha vind ik op het moment niet zo erg

Dank je voor de info misschien is inderdaad zetpillen een betere optie of deze tabletten na het braken pas innemen kan ook nog we zien het wel

Geplaatst

Peter moet t nog leren. Helaas krijgt hij vandaag niet de kans Om t hier met begeleiding te doen. Jammer, volgende keer beter!

We beginnen n goed team te worden ja. Bv gaat nasr mijn idee steeds beter en flesje drinkt hij ook nog vaak helemasl leeg en katheteriseren lukt ook steeds n stukje beter. Hoop alleen dat t huis zonder derde hand erbij ook lukt ;-) tot nu toe heeft er altijd iemand geholpen.

Morgen krijgt meneer weer n echo. Hopelijk is dan alless stabiel!

Ugh maris, zou voor de zekerheid toch maar zetpillen vragen. Misschien wel beter!

Hihi, ik begin te begrijpen wat je bedoelt Wish. Hier ook vaker volle borsten omdat meneer nog n flesje krijgt. Kan m niet te lang aan de borst laten drinken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden