Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Productie loopt :-) probeer nog op te voeren maar dat komt wel goed.

de weegschaal isbinnen dus dalijk bij zn 12 uur voeding (waarbij we achter liggen....) ga ik wel wegen.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lala,

Hele mooie ticker heb je gemaakt!

Jee, alweer 1 maand jong.

Is Matt al uit het kleinste maatje kleding gegroeid?

Geplaatst

Maatje 44 past idd al niet meer, 46/48 is aardig krap aan t worden (verschilt per kledingstuk) en maat 50, daarvan past t een wel goed en t ander is nog veel te groot.

maar meneer groeit goed.

okay....op onze weegschaal en met niet een goede meting (had zn kleren nog aan dus heb soortgelijk gepakt om te wegen) weegt matt nu 3475g.

Zal vanavond en morgen vroeg een betere meting doen (naakt of bijna naakt) en dan kunnen we gaan beginnen met kv afbouwen en bv opbouwen.

Heb wel al gemerkt dat hij van moedermelk sneller vol zit maar ook sneller honger heeft. Wordt dus nog een uitdaging. Maar dat is alles bij ons :S

Geplaatst

Lala,

Die kledingmaten kun je soms niet van op aan, er zit veel verschil in.

Als ik iets wil gaan kopen en ik twijfel, pak ik er een truitje/rompertje ofzo van Mijke bij en kijk dan of de maat goed is.

Mijke drinkt nu gemiddeld een min of 6 aan de borst en is dan klaar.

Ik biedt haar (na een korte pauze) ook de andere borst aan en dan drinkt ze nog een beetje.

Wordt zeker een uitdaging voor jullie omdat er nog meer bij komt kijken dan alleen bv geven.

Succes meid!

Verdiep jezelf ook even in het zogenoemde clusteren, of heb je dit al gedaan?

Dit heeft Mijke namelijk een aantal weken achter elkaar gedaan. Elke avond vanaf een uurtje of 17.00u tot ....?

Maris,

Dacht eigenlijk dat jij het geslacht niet zou willen weten en je vriend wel.

Of heb ik dit 'mis'?

Maakt niks uit hoor, maar dacht dit mezelf te herinneren. ;)

Wat de rede ervan is weet ik niet maar mijn gevoel zegt een meisje.

Ga je het kenbaar maken, of houdt je het voor jezelf?

Geplaatst

Pippe,

Hoe gaat het trouwens met Lena ivm de jicht?

Zou het kunnen zijn dat de hormonen van de zwangerschap hiermee te maken kunnen hebben?

Geplaatst

Hoi Wish,

Dat is gelukkig over, nog wel gevoelig, maar dikheid en pijn zijn zo goed als verdwenen, gelukkig! Nu in de gaten houden dat ze het niet vaker (snel) achter elkaar krijgt.

Verder is hier alles goed. Kwaaltjes komen en gaan (eng!)

Maar we kunnen niets anders dan afwachten. Verder ga ik morgen een GG bellen. Lena moet hormonen blijven slikken tot week 7 geloof ik, maar ik de bijsluiter staat dat deze niet gebruikt mogen worden bij zwangerschap??!! Dus, dan weet ik het niet.

Geplaatst

Haha Wish dat heb je goed onthouden zo was het ook eerst maar ik heb me bedacht nu het eenmaal zover is.

Niet dat het mij uitmaakt wat het word dat absoluut niet maar ik ben nogal een nieuwsgierig persoon hihi

Nee aan mijn omgeving zeggen we het niet hier weet ik nog niet denk het wel en anders kan het altijd nog via pb haha maar volgens mij leest er niemand mee hier voor zover ik weet.

Haha ja ik denk ook een meisje alleen mijn vriend denkt een jongen en vaak heeft hij gelijk met dat soort dingen en ik juist niet dus we wachten af wie er gelijk heeft.

Vrijdag gaat mijn moeder mee naar de echo ze wou daarvoor even hier komen en schoonmaken en de was doen zodat mijn vriend niet alles hoeft te doen aangezien ik van de fysio ook niet meer mag stofzuigen en dweilen maar goed we gaan zien hoe het verder gaat

Geplaatst

Oh daar heb ik nog nooit van gehoord dus sorry kan je niet helpen.

Maar dan zou ik gewoon even bellen dan hoor je het wel zij zullen het wel weten neem ik aan

Geplaatst

Jeetje wish! Matt dronk in t zkh al minstens tien min aan de borst. Vaak haalde ik hem eraf omdat hij nog n flesje kreeg. Vandaag heeft hij een keer 15 min aan de borst gedronken en 1 keer 25 min. Hij drinkt dan goed door. Hij wil nog wel eens sabbelen maar dat wordt dan afgekapt. Na de borst krijgt hij nog steeds een flesje.

Clusteren......nee, ik duik er even in. Dank!

Geplaatst

Hoi meiden,

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om te klagen. Maar omdat ik me toch ontzettend bang en onzeker voel, doe ik me nu alle frustraties van het hart, zodat ik er hopelijk weer een week tegenaan kan.

Eigenlijk komt het er op neer dat wij niet kunnen genieten. We zijn zo gefixeerd op het verloop van de vorige keer. Ontzettend angstig, en dat vreet zoveel negatieve energie.

Het begin is gemaakt, het is voor de 2e keer gelukt. Maar voor de tweede keer niet het gevoel dat we optimaal kunnen genieten. Elk kwaaltje wordt geregistreerd, maar sinds 2 dagen is het weer over. Wat de vorige keer na 7/8 weken begon, is hier nu al van belang. Slecht voorteken? Moeten we ons weer op het ergste voorbereiden? Ik zit hier gewoon te janken van frustratie. Stress is niet goed, ben ik me echt wel van bewust, maar ik kan het niet sturen. Ik kan niet positief denken. Omdat de angst en/of voorgevoel de overhand nemen. De wachtweken duren lang….maar dit ook..

Eigenlijk wil ik alle frustraties eruit gooien, schreeuwen, huilen van onmacht. Maar het voelt zo ondankbaar.. Want het is immers toch gelukt??

Geplaatst

Pippe,

Het is heel herkenbaar hoor!

Ik denk zelf dat deze weken erger zijn dan de wachtweken. En deze weken duren langer...

ik kna me niet voorstelllen waar jullie doorheen gaan maar gooi hier maar lekker alle frustraties eruit. En schreeuwen van onmacht: ja, klinkt eigenlijk wel bekend. Ik zei toch laatst: na een positieve test val je in een zwart gat. Want daar waar je enorm begeleid wordt bij het zwanger worden, als je het eenmaal bent......dan mag je het zelf uitzoeken en duren de weken tot een echo verdomde lang.

genieten komt nog wel, daar ben ik van overtuigd, maar probeer t toch van de positieve kant te zien: jullie zijn weer zwanger! Goed gedaan hoor! laten we het erop houden dat angst de voorhand heeft. En t is niet erg omdat te hebben. De vraag is alleen: waarom? Omdat het de vorige keer mis ging? Waarom zou dat nu dan? Dit is een volledig andere kans. Komop Pippe, ik weet dat t lastig is maar probeer dan van de kleine dingen te genieten en kijk niet te ver vooruit. 1 dagje per keer.

Weet je, je krijgt gewoon een knuffel!

:hugg:

Xx

Geplaatst

Pippe,

Beter dan Lala het omschreven heeft kan ik het niet verwoorden.

De weken die je tot de echo moet wachten duren inderdaad dubbel zo lang dan de ww tot je een test kan doen.

Zelf heb ik na 2 weken nogmaals een digitale test gedaan en die gaf toen 3+ aan dus wist ik dat het Hcg meer was geworden.

Dit geeft geen garantie op een goede zwangerschap maar voor toen was ik er heel blij mee.

Heel veel succes en je mag 'klagen en spuien' hier wat je maar wil.

Natuurlijk ben je blij dat weten wij echt wel, maar o die verdomde onzekerheid daar heb je geen controle over.

Ook van mij een hele dikke knuffel!

Geplaatst

Och lieve Pippe wat ene onzekere tijd het is zo frustrerend dat je weer moet wachten en dan nu op de eerste echo.

Wij weten inmiddels (bijna) allemaal hoe onzeker je je voelt in de eerste weken en dat je dan nog niet echt kunt genieten maar bij jullie zal dit nog extra onzekerheid met zich mee brengen.

Ik heb ook net als Wish na 2 weken zo'n digitale test gedaan en die gaf ook 3+ aan dus dat gaf mij ook rust maar ik merk wel dat ik pas echt rust heb sinds de echo van vorige week en dan blijft het nog spannend want vrijdag hebben we weer een echo en aangezien ik geen reden heb om te denken dat er iets niet goed is blijft het spannend.

Meid ook van mij een dikke knuffel en maak je niet druk of het wel goed is dat Lena nu al kwaaltjes heeft want ik had ze vanaf dag 1 en ben er nog lang niet vanaf haha elke zwangerschap is anders

Hopelijk gaan deze slopende weken een beetje snel voorbij en hebben jullei snel de eerste echo met een super hartje.

Geplaatst

Net terug van de gyn. Heb t stempeltje ok gekregen dus mag weer alles zelf doen.

meneer was vanochtend al van slag, teveel gedoe op de vroege ochtend, had in zkh ook bijna niks gedronken en nu had hij natuurlijk honger. Dus zo'n beetje bij binnenkomst ging hij huilen en dat hield pas op bij t flesje. In de tussentijd wel een schreeuwend kind kunnen katheteriseren. Ook dat is n uitdaging!

merk wel dat mn conditie nog steeds slecht is.....

Vanochtend gewogen: 3540 schoon aan de haak. Dit gaan we als uitgangspunt nemen. Vanaf strakkies de helft borstvoeding en de helft flesje. Maar dan niet zoals nu, eerst borst en dan flesje, maar gewoon: borst. Of flesje. Zie wel hoe t loopt.

Geplaatst

Lala wat fijn dat alles met jou goed is en tja die conditie dat heeft tijd nodig dat kun je niet in ene terug verwachten.

Mijn conditie is ook echt helemaal niks na 2x zh en nu al 3 weken niks doen bijna maar daar maak ik me dus totaal even niet druk om.

Maar hopelijk krijg je snel alles op de rit met de bv enz zou wel mooi zijn .

Hier gaat het vandaag weer redelijk beter als gister in elk geval maar goed het is nog geen avond dus we wachten af.

Alleen die rug begint steeds pijnlijker te worden jammer genoeg en rondom de heupen maar latenw e hopen dat dat van korte duur is.

Geplaatst

hallo dames

wat is er weer veel gebeurd

zondag overdag schreef ik nog dat het beter leek te gaan ,maar oei wat had ik het mis

tegen de avond ben ik begonnen met overgeven en bleef dat tot diep in de nacht doen

en steeds alleen maar groen maagsap en gal

uiteindelijk heb ik een maagslang gekregen via mn neus (wat een shit ding is dat zeg)om zo de sappen aftelaten vloeien zonder dat ik de kracht moest zetten van het overgeven

deze heeft er tot gister in gezeten en weer mocht ik niet eten en alleen wat water drinken

(raar he dat ik weer 2,3 kilo kwijt was in 4 dagen )

ondertussen zoveel pijn aan mn darmen die niets te doen hadden dat ik weer veel morfine kreeg om een beetje de dag door te komen

vandaag ct scan gehad en na dat gister die slang eruit is gehaald ook weer hele kleine beetjes gegeten . krijg nu ook flesjes power drank ,best lekker eigenlijk smaakt naar mokka milkshake en bevat wel 400 kalorien per flesje en veel eiwitten

dus ik durf het niet goed te zeggen maar....het lijkt alweer wat beter te gaan

Geplaatst

Jeetje jij krijgt het ook wle voor de kiezen Pleun hopelijk gaat het dan nu ook echt de goede kant op en kun je snel naar huis

Meid nogmaals heel veel sterkte en ik had al een kaarsje voor je aangestoken maar die blijft branden hoor

Dikke knuffel

Geplaatst

Jeetje Pleun!

ik vertrouw mezelf nog niet op lange afstanden in de auto maar anders was ik deze week je wel komen opzoeken.

Na een paar dagen "minder" eten, na de ks, geloof ik best dat die shakes lekker zijn! Maar tjonge, kan niet op ben jou he?! Gaat t nu wel de goede kant op?

je zal t thuisfront ook wel missen, niet?

ik hoop heel hard dat je snel beter bent en naar huis mag.

Xxx

Geplaatst

Pleun, Pleun,

Lieve meid, wat heb ik met je te doen!

Wat een ellende allemaal, je hebt echt veel te verduren gehad. (en nog)

Je zal je grote en kleine man wel ontzettend missen!

Zo'n maagslang via je neus lijkt me ook vreselijk zitten. Dit voel je de hele tijd zitten en bij elke beweging beweegt die slang lekker mee. Brrrr!

Gelukkig is die nu verwijderd en mag je ook weer wat eten en drinken.

Die flesjes ruiken ontzettend zoet. Als je de dop eraf heb gedraaid komt die zoete lucht meteen je neusgat binnen.

Persoonlijk vind ik ze niet zo lekker, maar kan me wel indenken dat als je honger en dorst hebt je dit wel lekker kan vinden.

Meid, hoop zo dat het nu dan toch echt de goede kant in zal gaan.

Stapje voor stapje elke dag een beetje vooruit!

Succes en beterschap.

Geplaatst

Hoi dames hoe is het met jullie?

Pleun hopelijk knap je echt snel weer op en kun je weer naar je mannen.

Lala hoe gaat het met de kleine Matt?

Wish slaapt Mijke nog steeds zo goed?

Pippe hoe gaat het met jullie?

Trek je het nog een beetje?

En de andere dames?

Hier net bij de vlos geweest en even naar het hartje mogen luisteren zo bijzonder om te horen maar alles was weer goed gelukkig.

Nu was alleen even een dingetje ik had de vorige keer bloed laten prikken en nu blijk ik bloedgroep 0 negatief te hebben terwijl mijn ouders dit bij mijn geboorte na hebben laten kijken en daar kwam toen A negatief uit dus ik snap hem even niet meer.

Maar goed we moeten volgende week naar de gyn en die heeft daar als het goed is ook op geprikt dus ik ben benieuwd wat die dan zegt ben benieuwd haha

Maar goed ze konden dus zien dat het kindje wel positief is dus ik krijg met 30w een spuit en na de bevalling ook maar goed dat hoort erbij.

Nu op naar morgen naar de termijn echo maar dat die goed zal zijn daar twijfelen we niet meer zo aan haha zeker niet na dat krachtige hartje van net.

Fijne avond allemaal dames

Geplaatst

Maris,

Super dat jullie een krachtig hartje hebben gehoord!

Huh, wel raar dat je nu een andere bloedgroep hebt gekregen. ;)

Of vroeger of nu een vergissing gemaakt, even afwachten tot volgende week dan kom je het te weten.

Die spuiten horen er dan helaas bij, maar het is wel fijn dat dit wordt onderzocht en dat er actie op ondernomen kan worden.

Morgen de termijnecho, weer fijn naar jullie kanjer kijken!

13 weken en 1 dag JIPPIE!!!!

Geplaatst

o, Mijke slaapt nog steeds door.

Vanmorgen werd ze rond 7.15u wakker en ben ik na het voeden samen met Mijke naar beneden gegaan.

Op dit tijdstip leg ik haar niet meer terug in bed, als ze om 6.00u komt wel dat vind ik nog te vroeg om beneden te gaan zitten op een dag als ik vrij bed. ;)

banaan ging vandaag beter dan gisteren maar de broccoli vond ze vandaag geen succes. haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden