Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekende datum:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

08-06-2010 Celeste bevallen van Feline*

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

Volgende controle:

08-10-2010 Gerda controle AMC

11-10-2010 Chantal afspraak verpleegkundige betreft het inleiden

13-11-2010 Chantal controle Gyn + groeiecho

13-10-2010 Chrissy controle VK met liggingsecho

14-10-2010 Chantal Internist

18-10-2010 Bettyboopke controle Gyn + scan?

19-10-2010 Linda J controle VK

25-10-2010 Dafke32 controle VK

Lieve allemaal, zóoooooo'n mooie buiken èn zoooooooo'n mooie kamertjes dat ik hier al heb mogen bewonderen :)

En zo goed op tijd allemaal!

Bij ons is het kamertje is wel in orde nu, maar de laatste zaakjes moeten nog gedaan worden: rekjes en lampjes ophangen, gordijnen inkorten, schilderijtjes ophangen. Nèt niet af dus. Hopelijk vind mijn ventje morgenmiddag de tijd om die laatste dingetjes in orde te maken, dan kan ik dat 'afvinken' in mijn hoofd ;)

Morgen gaan we ook de suikerbonen kunnen ophalen, dan kan ik ze in zakjes beginnen steken en labelen. Kaartjes zijn nu eindelijk zo goed als af (op datum, lengte en gewicht na natuurlijk). Dat wil zeggen, als we niet meer veranderen van naam....

We hadden een supermooie naam, al een hele tijd, totdat een dichte collega van mij een paar weken geleden papa werd en zijn dochter dezelfde naam had gegeven.... Ben er heel verdrietig èn boos om geweest...ok, we kunnen er ons niks van aantrekken, maar 'het speciale gevoel' bij de naam voelde precies weggesnoept ofzo. En de naam was niet eens zo heel veel voorkomend: Ona. Maar goed, intussen hebben we een andere naam, die we zeker zo mooi vinden, hopelijk komt er nu niets meer tussen...!

Henkiepenkie, van harte harte proficiat met je twee ventjes!!!!!!

Ik hoop van GANSER harte dat je snel wat meer op krachten komt, zodat je met volle teugen kunt genieten van je twee wondertjes :)

Uiteraard duim ik mee dat je spruiten snel mee naar huis kunnen! Houdt ons op de hoogte hè, als je er de puf voor hebt natuurlijk!!!!

Dafke, wauw, jouw foto's zijn echt heeeel mooi!

Te bedenken dat wij er nauwelijks gemaakt hebben...kwam er nooit van...

Hebben net op vakantie er wel een paar gemaakt, al goed, want nu hebben we niet meer veel tijd ;)

Ik ga mijn hubbie toch nog vragen er een paar mooie te maken, zo in de stijl van de jouwe Daf, want die zijn echt om bij weg te smelten :)

Normaal gezien moet ie dat kunnen, is nl cameraman van beroep en hobbyfotograaf.

Gerreber, wat goed zeg!

Zo met twee hummeltjes doe jij dat toch allemaal super!

Valt het verder wat mee? Zel begin ik het nu fysiek toch wel wat te voelen...pffff, dat moet bij jou met 2 kleintjes dan toch zeker zo zijn?!

Linda J,

Aiaiai dat ken ik maar al te goed, spataders...pijnlijk hè!

Ik heb er geen enkele op mijn benen, wat dat betreft gaat het heel goed, ook geen vocht vasthouden ofzo.

Maar...een maand geleden ongeveer werd ik 's ochtends wakker met hele klusters dikke gesprongen aderen in mijn rechterlies. Pijnlijk!!! Ik mag er geen steunkousen voor dragen, want als ik zit, knellen ze net in mijn lies. Ik moet zoveel mogelijk bewegen, afgewisseld met regelmatig gaan liggen met de beentjes omhoog. Dus niet stil-zitten of stil-staan. Niet simpel! Ook neem ik Daflon, medicatie die zorgt voor betere aderstuwing en is aderwandverstevigend. Het is daarmee niet meer verergert, maar doet toch nog vaak zeer (venijnige steken hè)

We zullen wel zien wat het zegt na de bevalling hè. En anders idd laten wegspuiten.

Maandag weer naar de gynae. Heb vorige week te horen gekregen dat er twijfel is over de breedte van mijn bekken...grrrr....Maandag gaat mijn gynae nog eens opnieuw kijken, evt moet er een scan gemaakt worden. Dus een kleine kans op keizersnede... Als het zo is, dan is het zo, dan ga ik er ook geen drama van maken. Maar ergens wil je toch wel weten wat dat nu is, weeën krijgen, persen, de pijn, maar ook het genot als dat beebje op je gelegd wordt, je eerste voeding,....zucht...

We zien wel. Voorlopig gaan we van het positieve uit, net als 8 maanden geleden ;)

En dan nu nog proberen een buikfoto erbij te krijgen...ben benieuwd of me dat lukt....

[ATTACH=CONFIG]77[/ATTACH]

Precies wel :)

Mijn buik op 35 weken. Sindsdien niet meer bijgekomen.

Over bijkomen gesproken...

Mijn schoonmama weer ns op bezoek gehad: wat ben jij weer dik geworden zeg! Ik kan dat mens wel killen! Vraagt nooit eens hoe het is, zit altijd maar te zeuren hoe dik dat ik ben, terwijl ik notabene slechts 4 kg ben bijgekomen op de hele zwangerschap!!! Dat is minder dan beebie en 'toebehoren' weegt!

Vraagt ze daarna hoelang ik eigenlijk nog moet...aaaaarghhhh!!! Rotmens, weet niet eens dat haar kleinkind, kindje van haar zoon, binnen nu en 3 weken gaat komen...

Ik snap niet hoe mijn ventje en zijn zussen dat zolang met haar hebben kunnen volhouden!

Goed, moest er even uit. Bedankt dat ik dat beakje hier even mag legen ;)

Lieve meiden, doe dat nog goed allemaal, ben heeeeeel benieuwd wie de volgende gaat zijn :)

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

OOowww...meiden wat leuk om jullie weer te kunnen lezen!!

Wat heb ik dit forum gemist....

Nog een paar weken en dan komen de eerste babies.

Henkie heeft de eerste mooie knulletjes op de wereld gezet. Mooie namen en wat fijn dat ze binnen twee weken thuis kunnen komen. De kraamtijd zal een beetje aan je voorbij gaan zo.

Kan me voorstellen dat je veel bij ze wil zijn nu, ook al kost dat veel van jezelf.

Enneeh...geen striea dus? :)))

Ikke ook nog niet en ga er van uit dat dat nu ook niet meer komt. Tot nu toe 8 kg aangekomen in de zwangerschap, dus erg erg erg netjes maar wel ook al ruim 12 van de ivf, dus dat wordt hard werken straks.

Het begint al te rommelen in mijn buik sinds gisteren, dus ik krijg wel een beetje de kriebelsss. Nog 3 weken inderdaad als ie op tijd wil komen.

Ik hoorde zojuist van een kennis (maand geleden bevallen) dat het ook rommelde in haar buik en toen de verloskundige keek, bleek ze al 4 cm ontsluiting te hebben!!!! Aarrghh...ik zei tegen haar: dit soort verhalen kan ik niet verdragen!! (heb bij mijn eerste 24 uur gedaan over 2 cm en verwacht dus ook deze keer geen pretje. Dit verhaal was een uitzondering en dat besef ik maar al te goed)

Wij zijn er nu uit met de namen. Heeft veel hoofdbrekens gekost, maar we blijven bij deze.

Tjéé Betty, dat is idd bijzonder dat iemand net voor jou jouw naam heeft uitgekozen en inderdaad het is idd een heel aparte naam. En je kiest er dan toch voor om een andere naam te kiezen?

Wij hebben alles van Zwitsal, ben dol op die geur en dochterlief kon er ook prima tegen. Heb zeker ook al eea in huis. En luiers van pampers, zeker de eerste tijd. Vond ze niet persé meer stinken dan andere luiers hoor. Wat ik ook goede luiers vond (maar weet uiteraard niet of dat nog zo is, dochterlief is al een paar jaartjes oud) waren de luiers van de Aldi!

Hier in principe alles klaar, behalve haha jaja de kaartjes!!! Op het laatste moment nog zitten twijfelen en nu moeten we ze wel echt gaan bestellen. Manlief gaat dat morgen doen, heb ik begrepen, want ik kan inmiddels niet meer lopen.

Hebben een waanzinnig geboortegedichtje opgeduikeld op het internet, al een paar maanden geleden en toen ik em van de week weer las, werd ik wederom emotioneel, dus dat is een passend gedichtje voor ons.

Hebben jullie trouwens een verwijzing in de kaart over dat het niet makkelijk is gelukt? Wij dus wel in het gedichtje. En het is zo mooi, zonder verdriet en zo positief, ben er erg gelukkig mee.

Hebben jullie ook de naam met anderen gedeeld?

Hebben jullie verwijzingen?

Wij hebben 3 namen. De eerste naam en tevens roepnaam, de tweede naam uit een combinatie van onze beider namen en de derde naam is de vernoeming van de datum van de TP (Valentijnsdag haha)

Hou vol meiden!

Nog even en we hebben onze kanjers in onze armen!!

Geplaatst

hoi hoi

jaja de bevallingen komen steeds dichterbij!! ik moet nu gaan opschieten met soppen haha, wil de keukenkastjes nog doen en de badkamer uitgebreid.

Ik zou vanmiddag de klossen voor het bed gaan halen, waren ze op!! ws komt er morgen een nieuwe voorraad.

hebben jullie gezien dat de blokker zo'n ruggesteun in de aanbieding heeft?? zit er nog over te twijfelen, kan hem ook lenen met de klossen.

Ook wij hebben trouwens zo'n mooie raamfolie besteld net als Dafke, maar dan met winny the Pooh. als het klaar is zal ik een foto plaatsen!! we hadden dit nog nooit gezien, en manlief en ik waren er meteen weg van, Dafke bedankt voor de tip!!!

oja wij gebruiken trouwens de verzorgings producten van Natusan, de groene versie, dit ook omdat ik om me heen veel droge en geiriteerde huidjes zie van zwitsal. ik gebruik trouwens voor mezelf wel zwitsal in bad haha. lekker hoor!!! vogens de kraamzorg intaker was eigen merk van etos ook erg goed! wat luiers betreft gebruik ik pampers, en daarna zien we wel wat bevalt. pampers zijn goed te betalen in de aanbieding.

groetjes wilma

Geplaatst

Leuk om van iedereen weer eens wat te horen/lezen!!

Kyra, de kaartjes nog regelen, dan moet je wel een beetje opschieten!! Leuk dat jullie een gedichtje in de kaart hebben. Mijn man en ik hebben een klein gedichtje, mensen die weten dat we IVF gedaan hebben, snappen de tekst, anderen misschien niet helemaal. Ik had deze tekst een lange tijd geleden al eens ergens gelezen en hem toen meteen in mijn agenda opgeschreven, nu kwam hij goed van pas. Doe je het een beetje rustig aan als je buik al/nog aan het rommelen is. Houd je ons wel op de hoogte.

Betty wat vervelend dat een collega je net voor is. Ik weet niet of ik met zoveel weken zwangerschap de naam nog zou veranderen. Ligt ook eraan hoe de band met die specifieke collega is. Je kan niet met iedereen in je omgeving rekeninge houden (bv vriendin van de buurvrouw de net een kindje heeft of een kennis van mijn ouders).Heeft je man nog tijd gehad om de laatste dingetjes te doen voor het kinderkamertje? Dan heb je wat meer rust nu haha. Vervelend dat ook jij last hebt van spataders. Vandaag heb ik mijn steunpanty gekregen en hij helpt echt! Gelukkig is het nu koud/winter want hij ziet er niet charmant uit.

Wilma jij hebt al echt last van nesteldrang, alles willen schoonmaken. Ik heb een hele lieve leuke toekomstige schoonzus die volgende week bij mij komt poetsen. Vind ik echt heel lief. Ik wil ook dat de keuken nog eens flink onder handen wordt genomen. De ruggesteun heb ik gezien, maar ga hem niet halen, zou hem denk ik niet gebruiken.

Geplaatst

Ik reageer even heel kort. Ik ben aan het eind van de middag naar de VK geweest voor een liggingsecho en helaas ... onze kleine ligt verkeerd om. Dat betekent dat ik morgen gebeld ga worden door de poli gynaecologie en hopelijk kan ik deze week nog naar de gynaecoloog. Daar zal waarschijnlijk geprobeerd worden de kleine te draaien. Lukt dat niet dan zal thuis bevallen er niet meer in zitten, helaas. Ben er wel een beetje verdrietig over, maar het belangrijkste is dat de kleine en ik de bevalling goed doorstaan. Ik hou jullie op de hoogte en zal snel wat uitgebreider reageren.

Geplaatst

Chrissy,

Wat balen zeg kan mij dan ook voorstellen dat je een beetje verdrietig bent maar we hopen dat de draai poging goed gaat en dat je dan gewoon leker thuis kunt bevallen.

Kyra, jij mag zeker wel opschieten met de kaartjes maar erg mooi dat jullie een passend gedichtje hebben gevonden.

Wij hebben de naam nog niet gedeeld zijn er zelfs nog niet helemaal uit we hadden namelijk twee namen waarvan een de favoriet was maar nu is er bij ons in de straat een meisje geboren met de zelfde naam dus nu twijvelen we of we deze wel willen verder wordt ons ukkie vernoemd naar mijn vader die 12 jaar geleden is overleden en natuurlijk naaronze donor ( weet ze nog niet)

Linda Spataarders auw had ze al voor de zwangerschap en heb gelukkig het geluk dat ze niet heel veel erger zijn geworden hoop voor je dat je niet zo veel last ervan hebt.

Updat van mijn bezoekjes aan het ziekenhuis

Gisteren weer 2 uur aan de CTG gelegen onze kleine uk had namelijk een hartslag van 180/190 slagen per minuut dus day is gewoon te hoog nu werdt ze gelukkig rustige in die 2 uur en ging de hartslag naar beneden zo tussen de 140/160 nu moet ik morgen nog een keer terug komen voor een ctg en dan maar hopen dat het mooi laagis gebleven.

Verder groeit ze te goed door en wordt er volgende week gekenen of ik met 36 of 37 weken wordt ingeleid weproberen natuurlijk de 37 weken te halen maar als het hartslagje elke keer zo hoog blijft dan zullen ze haar toch eerder halen.

Vandaag weer naar internist voor mijn suiker en gelukkig stijgt deze niet meer dus ik hoop dat ik niet meer hoef te gaan spuiten.

Verder voel ik mij wel redelijk al slaap ik erg slecht en kan ik weinig doen zonder dat ik harde buiken krijg maar heb nu redelijk mijn balans gevonden.

meiden een hele fijne dag vandaag.

Geplaatst

Hey Meiden,

Zojuist een heel bericht getyped, was het ineens foetsie, grrrrr.

@Chrissy, wel een domper dat je kindje niet goed ligt. Hopenlijk kunnen ze het uitwendig nog draaien. Mijn dochter lag destijds ook in een stuit (onvolkomen stuit) daar kwamen ze pas met 40 wkeen achter, daarom is bij haar niet meer geprobeert om te draaien. Uiteindelijk is, in overleg met de gyn. besloten tot een keizersnee. Leuk is anders, maar ja.

Tijdens de controle dinsdag bleek ook dit kindje in een onvolkomen stuit te liggen. Maar het heeft eventueel nog wel tijd om te draaien. Voor ons maakt het niet zoveeel uit omdat het toch een ks wordt.

@ Chantal, vervelend zeg iedere keer aan het ctg te moeten ivm met die hoge hartslag. Lijkt me dat je daar wel wat onzeker van wordt of neit? Je wordt natuurlijk wel goed in de gaten gehouden, dat scheelt.

Hier zijn we er al een hele tijd uit qua namen. Toch kan ik soms nog wel eens twijfelen, maar dat is meer omdat ik benieuwd ben wat anderen van de naam vinden, slaat eigenlijk nergens op, zullen de hormonen wel zijn. In onze omgeving zijn veel mensen zwanger en bijna uitgerekend. Dus elke vinden we het best wel spannend als er een meisje geboren wordt en hoe ze heet, je wilt toch wel een beetje orgineel zijn met de naam. Maar nu nog veranderen zou ik ook niet zomaar doen, blijft lastig.

Hier gebruik ik zowel zwitsal als natusan. Gewoon niet teveel inslaan van te voren, je weet toch nooit hoe je kindje er op reageert.

WIj hebben dinsdag weer controle gehad. De gyn heeft alles weer opgemeten, en het is nog steeds geen dikkertje maar ze groeit wel goed, volgt haar eigen lijn. De bloeddruk was goed. de ks wordt over 5 weken gedaan. We worden 8 dagen van te voren gebeld. Vind het wel een gek idee; dat je een afpsraak moet maken waneer je kind geboren wordt...

Veel succes allemaal met de laatste loodjes.

Geplaatst

haha, inderdaad meiden, ik moet opschieten met het bestellen!!

Zeker omdat we (natuuuuuurlijk) ook weer iets aparts willen wat langer duurt.

Chrissy, wat balen dat je kindje gedraaid ligt. Kan me voorstellen dat je daar even verdrietig over bent. Vind het ook heel krachtig van je dat zegt dat het erom gaat dat het kindje het er goed af brengt en dat je jezelf daarmee even opzij kunt zetten. Hoop voor je dat het lukt om het nog te draaien.

Chantal: moooooi om je kindje te vernoemen naar de donor! Wanneer er hier een kindje wordt geboren met dezelfde naam, verander ik de mijne niet. Ten slotte heb ik em gekozen omdat ik em mooi vind en omdat ie bij ons past. Wel jammer als net iemand je voor is, dat wel. Maar voor mij niet genoeg om de naam de veranderen.

Ennehh...wat een tegenslag zo in je zwangerschap zeg! Kun je zelf nog iets doen tegen je klachten? Ben er nl helemaal niet van op de hoogte. Heel veel sterkte en succes. Hopen dat ze zo lang mogelijk kan blijven zitten! Kun je je wel ontspannen?

Linda, spataders....niet tof! Maar wat je zegt: de blote-benenmode ligt weer achter ons.

Ook ik ben gisteren naar de verloskundige geweest. Kindje is nu ongeveer 6 pond.

Ik was in 6 maanden zwangerschap 8 kg aangekomen en ben niet meer aangekomen tot nu dus. Grr...2 kg erbij!!!

Er moeten ook nog 12/13 ivf kilo's af!! Heb zometeen een fulltime bezigheid haha

Volgende week heb ik een afspraak bij de gyn om het te hebben over inleiden, vanwege de BI en hernia, want ik kan inmiddels niet meer dan een paar passen verzetten.

Inleiden wil ik liever niet, omdat dat zoveel zeerder doet. En zo blijven strompelen is ook niets.

Keuzes keuzes keuzes.....

Maar Chrissy, ik probeer net als jij te kijken: het gaat erom dat ons jochie er goed uit komt!

Meiden succes!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier weer even een berichtje van mij.

Gerreber, wat heerlijk dat de zwangerschap zo goed gaat en zonder al te teveel klachten. Zou mooi zijn als ze nog een paar weekjes kunnen blijven zitten!

Bettyboopke, jammer zeg dat die mooie naam van jullie ingepikt is, idd ook wel bijzonder want het is idd geen naam die je dagelijks hoort. Hopelijk vinden jullie de 2e naam net zo mooi en ws past hij straks gewoon ook prachtig bij jullie kleine dametje.

Hey Kyra, je hebt je weg weer teruggevonden naar dit forum zie ik. Gezellig! Het is dus al wel aan het rommelen bij jou dus wie weet duurt het niet lang meer voordat jullie kleina man zich laat zien. Hou ons op de hoogte he.

Wilma, flink nesteldrang aan het krijgen zo te horen :-). Lekker aan toegeven hoor! Wij hebben trouwens ook zowel natusan (uit het kraampakket) en zwitsal. Die zwitsal ruikt nl altijd zo lekker naar babietjes, maar het moet natuurlijk niet de tere babyhuidjes uitdrogen, dus maar even zien.

Linda, jij hebt geloof ik alles wel zo'n beetje op orde, niet? Helemaal klaar voor jullie kleintje....

Chrissy, hoop voor je dat het lukt om de kleine te draaien. Een KS is misschien niet wat je gehoopt had, maar het herstel van de KS op zich valt mij erg mee. Heb weinig last van de wond, behalve de 1e 3 dagen, maar dat was met name omdat ik toen ook nog steeds veel moest hoesten. Ik duim voor je.

Chantal, bij jou zijn het onrustige laatste weken zeg. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt over wanneer ze zullen gaan inleiden, maar bij voorkeur wel pas bij 36/37 weken, dan kan ze daarna tenminste snel mee naar huis.

Snoeske, fijn dat jullie meiske toch gewoon lekker blijft doorgroeien op haar eigen curve. Een dikkerd hoeft het ook niet te zijn ook, ze moet er tenslotte ook nog uit.... Mijn mannen klein en zonder spekjes maar sterk als wat, geen zorgen dus.

Nu even het beste nieuws van de dag: mijn mannen zijn vandaag thuis gekomen. Ze gingen de afgelopen dagen als een speer en drinken alle voedingen zelf! Ze liggen hier nu heerlijk in de wiegjes van de kinderwagen te slapen. De bedjes zijn nog wel erg groot voor ze en dat geeft vaak onrust, vandaar dat ik ze voorlopig even in de wiegjes laat slapen. Ze zijn zo cute. Heerlijk.

Ze hebben beiden 8 voedingen a 3 uur, dus van slapen zal wel niet zoveel komen. Helaas heeft mijn hub pas na volgende week 2 weken vakantie. Wij hadden niet verwacht dat ze zo snel thuis zouden zijn. Maar gelukkig blijft mijn moeder lekker logeren en doet verder alles in huis zodat ik ook mijn rust kan pakken, want dat is toch ook echt nog wel nodig. Er moet nodig weer wat spek op me komen, want ben nu nog geen 50 kilo meer.

Wij hebben trouwens pas gisteren het geboortekaartje gemaakt via internet met foto's van mijn buikschildering en van de jongens natuurlijk samen in een bedje. Ben benieuwd hoe het proefdrukje eruit gaat zien. Dus jullie zijn helemaal niet zo laat hoor......:-)

Nou meiden, kom hier weer wat vaker kijken hoe het er bij staat.

Kuzz, Henkie

Geplaatst

WAUWWWWW HENKIE,

Dit is zeker het beste nieuws van de dag wat zullen jullie trots zijn op jullie mannen zeg geweldig dat het al zo snel goed met ze gaat (sterke mannetjes dus)

ben erg blij voor jullieen zit dan ook een traantje voor je weg te pinken hier achter de pc.

ben erg benieuwd naar jullie kaartje je plaatst toch nog wel even een fotootje of nie?????

Geniet ervan en laat je lekker verwennen nu!!!!!!!!

Wij hebben zeker onrustige weken en hopen inderdaad dat ze nog blijft zitten tot 36 weken daarna mag ze van mij wel komen.

Gelukkig ook wat beter nieuws van de internist mijn suikerwaardes stijgen op dit momend niet meer dus ze verwacht dat dat wel zo blijft en dat ik niet meer hoef bij te spuiten alleen als ik nog een keer uiteten ga of toch de verleiding niet kan weerstaan van iets lekkers.

Kyra, jij vroeg of ik iets kon doen jadat kan ik gewoon nog minder dan ik al deed en ik doe al helemaal niks meer mag van mijn hub nu zelfs niet meerop de thee bij een vriendin alsik dat wil dan moeten ze maar hier komen van hem dan kan hij de thee voor ze zetten en kan ik blijfen zitten/hangen op bank.

Wat betreft de kilo's ook ik begin nu iets harde te groeien en zit nu op 9 kilo erbij wat opzich nog wel mee valt met zwangerschapssuiker maar dat komt ook wel omdat ik helemaal niet meer snoep al de hele zwangerschap heb er gewoon geen behoefte aan maar snap je gevoelens goed hoor ook hier is het straks een dag taak om weer op een beetje normaal gewicht te komen zonder dat ik terug ga vallen in mijn oude gewoontes ( hoop dan ook dat het wat sneller gaat met de BV)

Geplaatst

Hey Henkie,

GEWELDIG!!!! echt helemaal super dat je kereltjes nu thuis zijn. Wat meot dat een heerlijk gevoel zijn!!!

Zal ook wel wennen zijn nu jullie de zorg helemaal zelf moeten doen, maar ook wel lekker weer een beetje prive toch?

En ook goed om jezelf denken, want 50 kg is echt niet veel.

Veel geluk !!!

Snoeske

Geplaatst

wauw Henkie!!! super zeg dat jullie kanjers al thuis zijn!!! wat een toppers zij het!! ben wel heeeeel benieuwd hoe ze er uit zien!! foto????:)

chantal, kalm aan hoor, wel lief van je man dat ie zo bezorgt is!!!

hier hebben manlief en ik vanmiddag veeeeeel boodschappen gedaan, zelfs de beschuiten en muisjes zijn al in huis en genoeg koffie en thee haha.

man heeft de kamer verder afegmaakt met zuigen en dweilen en heeft meteen maar het kraambed neer gezet.

Ik heb nl sinds gister steeds meer pijn in mijn bekken en ook vooral mijn schaambeen, het lopen word steeds minder. nu kan ik lekker beneden op bed gaan liggen s middags en hoef ik niet de trap op.

chissy, weet je al wanneer je naar de gyn kan??

liefs wilma

Geplaatst

Wauw meiden, echt iedereen is nu met de laatste loodjes bezig en aan het uitkijken naar de geboorte van onze kanjers.

Henkiepenkie en hubbie!!!; SUPER dat jullie jongens het zo goed doen en al naar huis mochten!!! Geniet en laat je verwennen door je moeder. De jongens zullen veel van je vergen, gelukkig is je man straks ook nog 2 weken vrij.

Jammer genoeg hebben een aantal meiden echt flink last van BI, ik knijp echt in mijn handen dat ik er geen last van heb. Lijkt mij echt verschrikkelijk. Hou vol meiden en blijf luisteren naar je lichaam.. Zijn nu toch echt de laatste loodjes.

Zelf mogen wij vanmiddag naar het AMC voor een lactatie middag speciaal voor meerlingen. Ik ben erg benieuwd, voor ons zal het nog max 5 weken duren. Ze hebben gezegd dat ze met 2lingen je niet de 40 weken voorbij laten lopen en dat is al wel een geruststelling!

Wie o wie zal de volgende zijn van ons uitgerekend topic??

Geplaatst

Henkie Geweldig dat jullie zoontjes zo onverwachts snel naar huis mochten! Kan me indenken dat 2 van die kleintje echt leuk utiziet in de wieg. Wel jammer dat je man pas na volgende week vrij heeft, maar gelukkig krijg je veel hulp van je moeder.We zijn wel heel benieuwd naar een foto van de kleintjes, hint hint. Laat je lekker verwennen en probeer tussendoor te rusten zodat je weer aansterkt.

Gerreber veel plezier bij de lactatiemiddag, goed opletten he. Jullie kanjers moeten nog even blijven zitten, maar hopelijk niet tot 40 weken.

Wilma echt super vervelend dat je zoveel klachten hebt en steeds minder kan en mag doen. wel fijn dat je nu een bed beneden hebt staan, hoef je ookal geen trappen meer op. De muisjes, het beschuit en de koffie moet ik nog in huis halen. Ik hoop nu nog niet te gaan bevallen, wil eerst genieten van mijn zwangerschapsverlof. Die is namelijk VANDAAG ingegaan!! JIPPIE.

Chantal fijn dat het bij de internist nu stabiel was gebleven, zo houden. We duimen allemaal dat jullie meid nog goed en veilig bij jou blijft zitten. 9 Kg aankomen valt toch wel mee of niet, ik ben ook 8,5-9 kg tot nu toe aangkomen. Ze zeggen wel dat de laatste wken er nog een paar kg bijkomen, dat zullen we vanzelf wel merken.

Kyra leuk om weer iets van je te lezen. Alleen vervelend dat je net zoals Wilma veel last hebt van BI. Succes met je keuze, blijft lastig, maar zoals je zelf zegt moet je doen wat het beste is/lijkt voor de kleine.

Snoeske, als de kleine maar groeit. Lijkt we inderdaad heel gek om straks van te voren al te weten wanneer je gaat bevallen en de kleine gaat zien. De meeste van ons moeten nu en straks gewoon wachten, wachten en nog eens wachten.

Iedereen alvast een fijn en relaxed weekend.

Geplaatst

Zo, ik heb me heerlijk op de bank geïnstalleerd om eens uitgebreid te gaan reageren op iedereen, want dat werd wel weer eens tijd.

Henkiepenkie, wat fijn joh dat je zoons al thuis zijn. Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn om je zoons gewoon lekker thuis te hebben. Dat zal ook vast een hoop gestress schelen met heen en weer rijden naar het ziekenhuis. En nu allemaal verder aansterken en jij een beetje aankomen. Moet een apart gevoel zijn dat mensen je nu al adviseren wat aan te komen, ha ha ha.

Gerreber, wat een wonder dat jij met je tweelingzwangerschap geen last hebt van BI. Je zou juist denken dat er meer druk op je bekken ligt. Maar gelukkig maar dat je geen klachten hebt. Ik voel mijn schaambot nu sinds 3 dagen en dat is echt een rotgevoel. Ik waggel nu als een eend en shoppen zit er nu ook niet echt meer in. Ben gisteren nog wel even het centrum in geweest, maar heb toen gemerkt dat dat toch wel de laatste keer was voorlopig. En ik ben verder erg benieuwd naar hoe de informatiebijeenkomst was over het geven van borstvoeding bij meerlingen. Ik hoop dat je veel handige tips krijgt waardoor je straks beide kinderen zonder veel problemen borstvoeding zou kunnen geven.

Wilma, wat zorgt je man goed voor je. Lekker dat het bed klaar staat en dat je nu beneden even kunt liggen. En bedankt voor de tip wat betreft koffie en thee. Ik zal even controleren wat we in huis hebben. Ik had wel beschuiten extra gehaald deze week, want die waren in de aanbieding.

Chantal, fijn dat de bloedsuikers nu goed blijven. Dat geeft je vast wel wat meer rust. En wat betreft op gewicht komen na de bevalling ... daar zie ik ook wel tegenop. Ik ben ondertussen 23 kilo aangekomen. Dus ik heb een lange weg te gaan straks.

Kyra, heb jij een zware zwangerschap zo met de BI en de hernia. Ik hoop dat de afspraak bij de gyn je meer duidelijkheid geeft wanneer de bevalling eventueel opgewekt kan gaan worden. Dan weet je vanaf wanneer er een hoop druk op je bekken en je rug af zal gaan. En ik ben blij dat je dezelfde houding hebt als ik. Niet teveel zeuren en klagen, maar kiezen voor een weg waarin de kleine de minste risico's loopt. En verder vind ik het erg gezellig dat je weer toegang hebt tot internet. Het was stil zonder je berichtjes.

Snoeske, wat herkenbaar dat je af en toe toch twijfelt over de namen die je gekozen hebt. Ik ben ook heel benieuwd naar de reacties van de naaste omgeving. Maar inderdaad moet je maar denken dat jullie zelf iets gekozen hebben wat jullie mooi vinden en wat anderen ervan vinden is niet belangrijk. En verder moet het voor jullie inderdaad wel vreemd zijn dat je al een datum weet waarop de kleine geboren gaat worden. Wel handig met plannen maken, ha ha ha.

Bettyboopke, wat vervelend dat "jullie naam" nu gebruikt is bij een bekende. Ik zou daar ook flauw van zijn zeg. Bij ons zijn er gelukkig geen mensen meer die onze naam in kunnen pikken, want ik ben de eerste die gaat bevallen. Lukt het wat met het verzinnen van een andere naam? En leuk om ook even een buikfoto van je te zien.

Linda, hoe gaat het nu met de steunkousen? Al minder last van de spataders?

Dafke, die sticker op het raam zag er heel mooi uit. En wat een mooie buikfoto's hebben jullie laten maken. Ik wil binnenkort ook nog even een buikfoto want voor we het weten is de buik weg.

S&S hoe is het verder met jou? Hoe was de controle bij de VK, eerder deze week?

Nou, hier is de afgelopen dagen dus veel gebeurd. Mijn hele idee van rustig de zwangerschap uitzitten en dan thuis bevallen lijkt in het water te vallen. Ik meldde al dat de kleine in stuitligging ligt. Vanochtend zijn we bij de gynaecoloog geweest. De kleine ligt in een onvolledige stuitligging. Dat betekent dat de benen languit langs het lijf liggen en dat is ongunstig bij een draaipoging. Toch gaan ze maandag een poging doen om de kleine te draaien. Ik moet me dan om 10:00 melden op de verloskamers. Er is een kans van 1 op 3 dat het lukt. Lukt het niet dan moeten we kiezen tussen een natuurlijk bevalling (met 25% kans dat dat uiteindelijk eindigt in een keizersnee) of meteen voor een KS. Lukt het draaien wel, dan adviseerde de gyn ons toch daar onder behandeling te blijven. Hij was verbaasd dat ik met mijn voorgeschiedenis van 3x een miskraam en de ICSi behandelingen niet een medische indicatie had van begin af aan.

Dit weekend moeten we dus nadenken of we het advies van de gyn volgen en hoe dan ook in het ziekenhuis gaan bevallen en of we kiezen voor een natuurlijke bevalling of een KS als de kleine zich niet laat draaien. Maar eens bedenken met welke optie we er allemaal het beste vanaf komen.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Hey Chrissy,

Wou toch nog even op je verhaal reageren. Wel een lastige afweging als het draaien niet lukt. Mijn advies (uit ervaring) zou zijn: volg je gevoel. Ze zeggen wel: een angstige vrouw bevalt niet goed, d.w.z. dat je keuze er 1 moet zijn waar je 100% achter staat. Succes meid!!

Geplaatst

Snoeske, bedankt voor je reactie. Mijn gevoel zegt nu heel erg dat ik beter af ben in het ziekenhuis. Moet alleen even de knop om zetten om die keuze definitief te maken. En we hebben nog even de tijd om erover na te denken.

Geplaatst

Hoi meiden

Wat is er weer een hoop gebeurd hier.

Henkie wat geweldig dat je mannen lekker weer thuis zijn. Dat zal een hoop rust geven nu je niet steeds heen en weer hoeft. Nu lekker genieten en ook aan jezelf denken.

Snoeske wat een raar idee he dat je weet wanneer je gaat bevallen, misschien bevallen we wel op dezelfde dag want ik beval ook in week 38. Hoop over 2 weken te horen wat de datum zal zijn.

Chrissy je bent niet de enige hoor die zoveel is aangekomen hier nog 1. Zal een hele stijd worden om de kilo's er weer af te krijgen. Wel heel vervelend dat de kleine niet goed ligt. Ik hoop

dat jullie eruit komen en de goede beslissing nemen, sterkte.

Bettyboopke wat vervelend dat je naam al gebruikt is, wel een mooie naam trouwens. Hoop ook dat je een andere naam kan vinden die net zo mooi is. Ik denk dat ik niet meer zou veranderen van naam. Deze naam die we hebben uitgezocht past echt bij mijn buik en het mannetje wat erin zit. Het gevoel zegt dat deze naam echt voor hem is.

Ben van de week bij de VK geweest en de bloeddruk wat heel goed 119/77. Hij is mooi gezakt. De kleine groeit goed ligt een week voor op schema. Heb wel heel erg veel last van mijn bekken en merk dat het toch wel zwaarder begint te worden. Ben net weer even bij de fysio geweest dat verlicht wel een klein beetje. Heb ook mega veel vocht in mijn lichaam, kan geen schoen meer aan en mijn vingers kan ik bijna niet bewegen zo pijn doen ze. Ben ook 25 kilo aangekomen en dat vinden mijn knieen ook niet zo leuk.

Maar goed nog een week of 5 en dan mogen we ons kleine wonder vasthouden, soms kan ik het nog niet geloven dat het nu echt gaat gebeuren. Ik zie wel mijn buik en voel de kleine ook goed maar het is zo onwerkelijk.

Woensdag komen ze van de kraamzorg ben benieuwd.

Fijn weekend meiden, nog even volhouden het gaat nu snel ben benieuwd wie de volgende is.

Geplaatst

he hallo allemaal

[ATTACH=CONFIG]113[/ATTACH]

wij hebben inmiddels ook het raamfolie er op zitten!! wilde jullie ff een paar foto's laten zien:) wij zijn er erg blij mee!!!

[ATTACH=CONFIG]112[/ATTACH]

groetjes wilma

Geplaatst

Even een korte update over de draaipoging. Onze kleine ligt al zo vast met zijn kontje in mijn bekken dat de gynaecoloog er geen beweging in kon krijgen. Dus poging mislukt en we gaan dus een stuitbevalling krijgen. Ik heb gekozen om het toch eerst zelf te proberen. We zijn nu dus verder onder behandeling bij de gynaecoloog. We kregen het advies ons gevoel te volgen en mijn gevoel zei dat ik het toch zelf wil proberen en de artsen hebben ons wel zo gerust gesteld dat ik dat ook aandurf. Zodra de artsen gaan twijfelen stappen ze wel over naar een keizersnee, dus ze nemen geen risico. En nu hoeven we alleen maar af te wachten totdat de bevalling gaat beginnen en tot die tijd zijn de controles in het ziekenhuis.

Geplaatst

Hey Chrissy!

Jammer dat het draaien niet gelukt is helaas.

Wel goed van je dat je het aandurft. Je moet er indd ook op vertrouwen dat ze ingrijpen wanneer het niet goed gaat. En waarom zou het niet goed gaan?

Toch wel spannend zo'n wending in je zwangerschap.

Groeten Snoeske

Geplaatst

Hoi meiden!

chrissy; balen dat het draaien niet gelukt is, maar wel goed dat je het aandurft de stuitbevalling! Het voordeel is dat je in het ziekenhuis bevalt en altijd nog de ks kan krijgen.

Wilma; wat een ontzettend leuke raamsticker! Echt super hoor..

S&S; tsja, die kilo's... ik ben zelf inmiddels ook zo'n 14 kilo aangekomen. Je merkt het wel dat je lichaam meer gewicht moet mee zeulen. Het is voor het goede doel zullen we maar zeggen!

Iedereen; balen dat een aantal meiden echt zoveel last hebben van BI. Hopelijk is dat na de bevalling snel weer weg en kunnen jullie volop genieten van de kleine wondertjes. Begint nu zo spannend te worden. Wie o wie zal de eerste zijn?

Bij mij alles z'n gangetje. Vrijdag weer controle, eens kijken of ze nog steeds zo tevreden zijn en of onze kanjers al ingedaald zijn en nog goed op gewicht! De nieuwsgierigheid naar onze draakjes is groeiende en mijn man kan ook al niet meer wachten.

Nog 2 weken en dan kunnen ze "veilig" komen.

Henkiepenkie: Hoe gaat het met jou en je mannetjes? Echt super dat jullie ze thuis hebben nu!!!

Geplaatst

@Kimmie, de raamstickers zijn te bestellen via http://www.creatievestyling.nl/

@Gerreber, wat fijn dat het zo goed gaat met je kleintjes! Ik ben ook heel benieuwd wie de eerste zal zijn van het november-topic. Ik zal het waarschijnlijk niet wezen, want mijn uitgerekende datum is helemaal aan het einde van de maand, namelijk 30-11.

@Chrissy, wat vervelend dat het draaien niet is gelukt. Wel knap hoor dat je een stuitbevalling aandurft.

Volgende week pas weer op controle bij de VK, ben dan 34+6. Ben benieuwd of ons mannetje nog steeds goed ligt. Ik voel hem nog zo vaak draaien en bewegen, wordt er elke keer weer helemaal vrolijk van.

Meiden nog even volhouden, dit zijn echt de laatste loodjes! Hier hebben we het allemaal voor gedaan toch!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden