Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Allemaal een goed weekend gehad?

Vrijdag een personeelsuitje gehad en zaterdag een feestje met de familie, gisteren echt helemaal gesloopt en 's middags heerlijk een tukkie gedaan, 's avonds maar weer lekker op tijd naar bed gegaan.

De Zwanger & Fit cursus is erg leuk, we zijn met 11 meiden. We hadden eerst een voorstelrondje, waarbij ook iedereen zijn klachten kenbaar maakt. Ik heb echt ontzettende mazzel als ik de verhalen van iedereen zo hoor. Ik heb alleen last van maagzuur en af en toe een beetje van m'n heupen.

We hebben ook nog een soort aerobics gedaan en manieren geleerd om goed in en uit je bed te stappen, bukken en tillen, zitten en lopen. Echt heel handig. Ik kijk nu al weer uit naar de volgende les!

Morgen ben ik al 28 weken, het gaat zo snel!

Vandaag gaan we de geboortekaartjes bestellen en de allerlaatste spulletjes halen die we nog nodig hebben en dan is alles klaar voor de komst van ons mannetje.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

YES, de kinderkamer is klaar! Alleen nog niet helemaal ingericht. Gisteren ook al meteen de plank en schilderijtjes (laten)ophangen. En al moet ik het zelf zeggen hij is prachtig geworden. Morgen komen beide opa's en oma's in sp�ijken, ook omdat we t kamertje en de kinderwagen van hen hebben gekregen. De kinderwagen heb ikzelf in elkaar gezet, nu weet ik ook ongeveer hoe hij werkt.

De preofdruk van het geboortjekaartje was afgelopen zaterdag ook klaar. Geen fouten, dus we waren zo klaar bij de drukker. Weer een ding die we van ons lijstje kunnen afstrepen.

Vanavond naar de tweede (eigenlijk eerste echte) zwangerschapsgym en zwangerschapsbegeleiding. De vrouw die les geeft wil ook in de toekomst een dag organiseren met alle moeders en kindjes, dat lijkt me wel leuk. Misschien houd je er nog een vriendschap aan over.

Tips voor kuitkrampen; magnesium slikken, voeteneind van je bed omhoog evt door een kussen onder je matras te leggen, voordat je gaat slapen rondjes met je voeten draaien rechts- en linksom, goed je voet strekken als je toch krampen hebt of op je tenen gaan staan, langzaam weer gaan liggen anders komt de kramp meteen terug.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ook ik heb een heerlijk weekendje weg achter de rug. Gezellig met de familie naar het land van Bartje geweest. Heerlijk uitgerust en tot het besef gekomen dat ik toch niet de 34 weken werken vol ga houden. Vooralsnog stop ik 24/9, zodat ik nog even tot rust kan komen voor onze 2 kleine wondertjes komen.

Linda; wat fijn dat je kinderkamer zo goed als af is! Nu de laatste dingetjes nog en dan kan de kleine komen!

Wat vinden jullie van de zwangerschapslessen??

Nog even en dan mogen de eersten al met verlof! Geniet meiden van de laatste voorbereidingen en het zwanger zijn.

De laatste loodjes worden zwaarder, maar hier hebben we het allemaal voor gedaan!

groetjes!

Geplaatst

Hey meiden,

Weer regen vandaag.....

Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben met de zwangerschapscursussen! Ik heb nog steeds niks geregeld en denk dus ook dat het er niet meer van gaat komen. Zal morgen eens aan de gyn vragen of dat een probleem is.

Fijn dat het kamertje klaar is Linda, is wel echt heel leuk he. Ik moet ook zeggen dat ik geregeld naar die 2 schattig opgemaakte bedjes met koeka dekentjes ga kijken...

Gerreber, het wordt wel zwaarder nu he... Ik moet nog 3 weken werken als ik het tot 34 weken wil volhouden. Gelukkig wel wat extra vrije dagen aangezien er al een waarnemer is, dus hoop dat ik het vol hou. Na een dag werken is het wel echt op voor die dag, dan zelfs ondanks steunkousen veel oedeem in mijn benen. Wanneer kont je hubbie nou thuis?

Chrissy, leuke foto's van dinges!! Je kunt echt al mooi het koppie zien. Erg leuk.

Dafke, jullie lopen goed op schema zeg. Bijna alles al klaar en ook de geboortekaartjes. Daar ben ik echt nog helemaal niet mee bezig geweest tot nu toe. Misschien ook maar eens toevoegen aan het to do-lijstje :-)

Chantal, hoop dat de suikers met alleen een dieet goed blijven. Spuiten zit je natuurlijk niet echt op te wachten. Gelukkig komt het einde van de zwangerschap in zicht en dus hoeft het hopelijk niet te lang. Fijn dat jullie weer genoten hebben van de pret-echo!

Inmiddels ruim 31 weken, beetje dubbel gevoel. Enerzijds het gevoel steeds meer in de veilige zone tot zijn, maar van de andere kant is mijn neefje vorig jaar bij deze zwangerschapsduur geboren en overleden, dus ze moeten nog maar even een paar weekjes blijven zitten hoor. Zie er graag nog even voor af...

Liefs, Henkie

Geplaatst

Vanmorgen wel ff geschrokken. Ik dacht wel dat ik me niet meteen druk zou maken, maar...

Voordat ik moest beginnen met de 1e pati�, samen met een andere zwangere collega, ging ik naar toilet. Bij het afvegen had ik slijm en wat bloed. Natuurlijk schrok ik. Ik zei tegen mijn collega dat als we klaar waren met de pati� ik graag met onze echo wilde kijken hoe Hummeltje het deed, met name zijn hartje. Het hartje klopte goed, dus ik was een beetje gerustgesteld. Maar toen ik aan uur later weer naar toilet ging gebeurde hetzelfde. Toen heb ik mijn verloskundige gebeld. Zij vond het op afstand moeilijk te beoorrdelen wat er aan de hand zou kunnen zijn en zou de gyneacologie/verloskamer bellen. Ik kon meteen terecht voor een ctg. De verloskamer is maar 1 verdieping lager als mijn eigen afdeling dus binnen 5 minuten was ik daar. Mijn bloeddruk en temperatuur waren goed. Meteen moest ik urine inleveren. Ik moest bijna 3 kwartier aan het ctg liggen. Daar was gelukkig niets afwijkends aan te zien. Daarna kwam een assistent voor een inwendige echo, toucheren en een kweek nemen van het slijm/bloed (dat nog nog te zien was). Na overleg kreeg ik ook nog een gewone echo om te kijken hoe hummeltje bewoog en of hij op schema lag qua groei. Op de uitslagen moest ik een tijdje wachten. Met Hummeltje is alles goed, maar mijn urine was niet goed. Ze konden alleen nog niet met duidelijkheid zeggen wat er aan de hand was, maar er waren tekenen gevonden van een ontsteking. Ben nu wel een stuk gerustgeseld. Ik moest wel nog een potje urine inleveren en die wordt samen met het uitstrijkje van het slijm/bloed een paar dagen op kweek gezet. Als er iets aan de hand is wordt ik over enkele dagen gebeld, en anders is geen nieuws goed nieuws. De assistent en gyneacoloog wilde nu nog geen antibiotica voorschrijven, dus nog ff afwachten.

Nu wel wat meer last van buikpijn en harde buiken, maar dat kan natuurlijk ook komen van de spanningen en het ( inwendig)"gepor". Vanavond leker op de bank hangen en het rustig aan doen. Het is toch een wondertje wat we allemaal dragen!!

Geplaatst

Jeetje linda wat zal jij geschroken zijn zeg. Wel fijn dat je in het ziekenhuis werkt en dat ze je gelijk serieus nemen. Hoop dat het allemaal goed komt en idd wat je zegt we hebben allemaal een wondertje in onze buiken.

Ben vandaag weer bij een andere Gyn geweest ivm de keizersnede en eindelijk had ik nu een dokter die wel kan luisteren en snapt hoe de situatie is. Hij stelde zelf gelijk een geplande keizersnede voor, dus nu kan ik eindelijk geurst ademhalen en gaan genieten van ons wondertje.

De kinderwagen is ook binnen dus nu is alles compleet.

meiden veel plezier met alle cursusen en de kamertjes, nog een paar weken genieten van onze dikke buiken en dan mogen we eindelijk kennis maken met onze wonders.

Geplaatst

Linda, Wat schrikken zeg maar wat fijn dat zeje gelijk goed hebben onderzocht en dat jullie hummeltje het goed maakt.

Het kan natuurlijk een blaasontsteking zijn maar dat zul je dan snel genoeg horen hopelijk blijft het hier bij.

Henkie, meis hoop dat je een beetje je rust kunt vinden nu jullie kleine ukkepuks moeten gewoon nog een paar weken blijven zitten hoor maar snap dat je twee strijdige gevoelens hebt nu.

Fijn dat je ook wat meer rust kunt pakken op je werk nu er een vervanger voor je is ga je het vol houden tot 34 weken denk je??

Gerda, wat lekker zo een paar dagen weg en ja dan kom je er toch achter dat alles nu echt veel zwaarder wordt, waneer komt je mannetje ook alweer thuis?

Helaas hier wat minder nieuws ik moet sins vandaag 3x kort werkende insuline spuiten en de verwachting is dat ik op den duur ook nog naar de lang werkende insuline moet mijn suikers zijn op dit momend niet meer met een dieet onder controle te krijgen.

Vandaag zijn we ook weer bij de gyn geweest en ons meisje blijft te hard groeien ze loopt nu bijna 2 weken voor.

Ook hebben we tehoren gekregen dat we eerder gaan bevallen in iedergeval voor de 39 weken zwangerschap maar ook hier is de verwachting in week 37, ons kleintje moet dan helaas min 24 uur onder toezicht blijven maar ik mag dan gewoon op het ziekenhuis blijven ook alshet geen keizersnede gaat worden.

Verder heb ik erg veel last van mijn BI en moet ik van de gyn echt rustig aan gaan doen en nog meer gaan rusten.

Naar heel veel tranen vandaag ben ik nu een beetje rustig geworden en hou ik mijzelf voor dat het allemaal maar voor een goed doel is had alleen zo gehoopt om goed van de zwangerschap te kunnen genieten.

ga zo lekker even in bad zal waarschijnlijk een van de laatste keren zijn want mijn hub moet nu al helpen om er weer uit te komen;)

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en dat we nog even lekker kunnen genieten van de laatste weken zwanger zijn de tijd gaat zo vreselijk snel.

Geplaatst

hoi allemaal,

sjonge meiden wat gebeurt er toch weer veel, maar gelukkig gaat het met onze wonders allemaal goed!!

linda wat zal je geschrokken zijn!!! nu maar hopen dat het allemaal goed is!

chantal: balen zeg dat je nu echt moet gaan spuiten!! als de baby geboren is, ben je er dan weer vanaf? of is dit blijvend.

ook wij hebben weer vanalles beleefd, het begon maandagmiddag met de pretecho, die was helemaal geweldig!!! wat hebben we genoten van onze ukkepuk!!

s avonds hadden we een rondleiding op de verloskamers en kraamafdeling van het UMCG . we moesten ons om 20:00 uur melden in het onderwijscentrum, we zaten daar met 5 stellen en er kwam niemand .... na een half uurtje wachten is mijn man naar beneden gelopen om te vragen bij de receptie, wat bleek, de afdeling rekende op een week later!

gelukkig wilden ze wel improviseren en hebben we een mooie presentatie gehad en rondleiding.

dinsdags was ook weer zoiets, hadden we een a.s oudervoorlichting van de kraamzorg, deze zou gegeven worden in de babyplanet, wij waren mooi op tijd, personeel van babyplanet was aanwezig, maar niemand van de kraamzorg.... was ook al wat mis gegaan.... nou ja we mochten wel shoppen met 10% korting.

woensdagochtend mocht ik voor controle naar de huisarts, bleek mijn bloeddruk veels te hoog, een onderdruk van 104!! na een paar keer gemeten te hebben bleef dat zo, dus zei de arts , houd maar rekening met een middagje ziekenhuis, maar je mag eerst nog even bij de assistente meten voor de zekerheid. hun meten electronisch. daar bleek ik een onderdruk van 85 te hebben, pffff dat luchte op!!! nog een paar keer na gemeten, ook de HA zelf wilde nog weer meten met weer een ander apparaat, en gelukkig viel het mee., maar in 3 weken tijd was mijn bloeddruk wel gestegen, dus moet wel over 2 weken alweer terug komen. en mezelf goed in de gaten houden, en bij elke verandering, moet ik bellen.

dat was wel ff schrikken, ik zag mezelf al in het ziekenhuis liggen, we zien over 2 weken wel weer verder!!

meiden, pas goed op jezelf en jullie wonderen inside!!!

liefs wilma

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Wat een nare berichten allemaal opeens.

Linda, hoop dat je weer een beetje gerustgesteld bent. Hopelijk is het niet meer dan een blaasontsteking. Gewoon jezelf goed in de gaten houden en bij twijfel: bellen!

Chantal, balen zeg dat je nu toch echt moet gaan spuiten. Hou het goede doel voor ogen!! Je kleintje mag niet te hard gaan groeien en dus is het even afzien, maar ook dar gaat weer voorbij. Enne laat je maar lekker verwennen door je mannetje hoor, ook het uit bad helpen hoort daarbij :-)

Wilma, jij ook al een te hoge bloeddruk..... balen zeg. Ik helaas vandaag bij de controle bij de gyn ook. Nog niet echt verontrustend, maar moest wel een plasje inleveren om te kijken of daar eiwit in zit. Nou, die uitslag kan ik je tevoren al wel op een presenteerblaadje geven. Ik hou vrij veel vocht vast, dus ja... Moet hier morgen even over bellen, maar zal niet verrassend zijn.

Verder waren de bloeduitslagen van 2 weken geleden wel goed. En het meest belangrijk: mijn 2 jochies waren weer gewoon goed gegroeid. Geschatte gewicht is nu 2000 en 1700 gram. Moet ook over 2 weken weer voor controle. Ach tegen die tijd ben ik in ieder geval ruim 33 weken en dus wel gerust dat het goed gaat komen.

Nog twee weekjes werken dus daar komt ook bijna een eind aan gelukkig! Gisteren trouwens er achter gekomen dat mijn zwangerschapsverklaring niet bij mijn verzekering is aangekomen. Nu dus snel opnieuw gestuurd zowel per post als per mail. Hopelijk doen ze niet moeilijk want officieel moet je uiterlijk 3 maanden voor de uitgerekende datum een en ander geregeld hebben. Tja, had het al zo'n 10 weken gelden opgestuurd. Door de drukte van de verhuizing ook niet echt meer gechecked en gisteren kwam ik er dus achter dat ik geen bevestiging had gekregen. Direct gebeld en ja hoor, het is weer eens niet goed gegaan. Wordt daar soms echt moedeloos van.

Maar goed, zoals al eerder door een aantal van jullie gezegd de wondertjes in onze buiken zijn het belangrijkst. De rest bijzaak en zal ook wel goed komen....

Liefs, Henkie

Geplaatst

Vergeet op jou te reageren, S&S.

Fijn dat jullie eindelijk gehoor hebben gevonden bij een gynaecoloog en dat een keizersnede gepland wordt. Dat geeft een hoop rust denk ik.

Nu alleen nog maar genieten dus, ok.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo, dat is wennen hoor die nieuwe lay-out van het forum. En ik zag helaas dat er ook wat berichten verdwenen zijn. En ik heb het vermoeden dat dat de berichten zijn met het overzicht van alle uitgerekende data en de afspraken die iedereen heeft staan. Is er nog iemand die het terug kan halen?

Wilma en Henkie, balen zeg dat die bloeddruk omhoog is gegaan. Dan wordt het opeens weer een stukje spannender. Wanneer moeten jullie nu weer voor controle? Waarschijnlijk sneller dan eerst de bedoeling was, zeker? Ik ben ook wel benieuwd naar mijn bloeddruk. Ik hou ook wel wat vocht vast en heb de laatste dagen aan het eind van de dag wat lichte hoofdpijn. Woensdagavond maar even laten meten.

Henkie, die kleintjes van jou doen het ook goed zeg, als ik zo het gewicht van de 2 lees. Lekker idee he, dat ze al zoveel gewicht hebben dat als ze eerder zouden komen, ze in ieder geval al een flinke reserve hebben.

Wilma, wat een verhaal over de rondleiding en de kraamzorg info. Twee keer pech dat er dingen mis zijn gegaan. Wel leuk dat de rondleiding toch doorgegaan is. Wij gaan 28 september even in het ziekenhuis kijken. We kennen het ziekenhuis niet, dus we willen even kijken waar we misschien terecht kunnen komen. Natuurlijk hopen we dat we gewoon thuis kunnen bevallen.

Chantal, balen dat je nu toch aan het spuiten bent. Zijn je bloedsuikers een beetje stabiel nu?

S&S, gelukkig heb je een gynaecoloog gevonden die naar je wil luisteren. Mijn beste vriendin is vorig jaar ook bij allerlei ziekenhuizen aan het leuren geweest om een gyn te vinden die naar haar verhaal wilde luisteren. En gelukkig heeft ze die gevonden en dus heeft ze de door haar zo gewenste "geplande" keizersnee daar kunnen regelen. Uiteindelijk werd het een spoedkeizersnee, omdat 10 dagen voor de geplande dag de vliezen opeens braken. Maar het gaf haar zo'n rust dat ze iemand had gevonden die naar haar luisterde.

Dafke, wat herkenbaar jouw verhaal dat je gesloopt was na zo'n druk weekend. Ik moet nu ook wel wat oppassen dat ik niet teveel afspraken maak in te korte tijd. Zo heb ik afgelopen week mijn vrije donderdag naar de woensdag verplaatst, zodat ik na 2 dagen werken een dag ertussen had om me op te laden voor weer 2 dagen werken. Ik merk dat ik wel vermoeider begin te worden en ik ben eigenlijk nu ook wel blij dat ik over 4 weken met verlof kan.

Hoe kijken jullie aan tegen het komende verlof? Ben je er aan toe, of zie je er tegenop? Ik heb er heel lang tegenop gezien, maar meer tegen de tijd voor de bevalling als je zit te wachten op wat komen gaat, maar nu ik 32 weken zwanger ben merk ik dat ik wel blij ben dat ik straks misschien nog even wat kan bijtanken voordat de kleine komt. Maar ik zal de contacten op mijn werk wel missen. Dat je ook iets te vertellen hebt aan het eind van de dag.

Wij hebben verder afgelopen woensdag de geboortekaartjes besteld. Komende week verwachten we de proefdruk. Ik ben heel benieuwd!! Verder gaat mijn man vandaag hopelijk het ledikantje in elkaar zetten. De aanpassing moet nog komen (en komt 9 okt.) maar die vriend zei dat hij het bedje eerst in elkaar wil zien, voordat hij het gaat aanpassen. Wel een leuk vooruitzicht dat we in ieder geval voor 9 oktober wel alles hebben klaarstaan. Dat geeft me zoveel rust, terwijl mijn man maar zegt dat 9 oktober ook vroeg genoeg is. Volgens mij heb ik last van nesteldrang en leg dat maar eens uit aan mannen, ha ha ha.

Gisteren ben ik nog even met mijn moeder naar de Prenatal in Zwolle geweest. Nog een paar kleine dingen gekocht en een leuk cadeautje voor een vriendin in Engeland die ook zwanger is. Mijn ouders gaan volgende week naar haar ouders en ook naar die vriendin van ons en zullen het cadeautje afgeven. Mijn moeder bleef echter maar kopen. Die gaat echt helemaal los in zo'n winkel. Dinges wordt haar eerste en misschien wel enige kleinkind dus die wil er alles uithalen wat erin zit.

Verder hebben we de borstvoedingscursus afgerond. We hebben 2 avonden informatie gehad over het geven van bv. Ik vond het erg interessant en heb er veel van opgestoken. Nu hopen dat ik straks ook bv kan geven zonder veel problemen.

De cursus samen bevallen is ook nog bezig. We hebben 3 avonden gehad en er komen er nog 7. Het is erg interessant vind ik. Leuke mensen ook!! Dus ik kijk alweer uit naar de komende lessen.

Woensdag nog even bij de VK langs en donderdag vertrekken we voor een lang weekend Duitsland. We zijn donderdag 5 jaar getrouwd en gaan (voorlopig) voor het laatst met z'n tweeen op vakantie. Ik heb er zin in. Nu nog hopen op mooi weer.

Nou, dat was het weer even voor deze keer.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Hey meiden,

Moest ook even wennen aan de nieuwe layout van het forum, maar heb jullie weer gevonden.

Chrissy, geniet van jullie weekendje weg. Lekker nog even met z'n 2tjes!

Ben ook wel blij dat mijn mannen het tot nu toe zo goed doen, geeft wel rust, voor als ze eerder komen. Maar dan moeten ze dat natuurlijk ook wel doen....

Begin wel echt uit te kijken naar het einde wat dat betreft. Gisteren eigenwijs geen steunkousen aangedaan omdat het zo'n lekker weer was, nou daar moet ik de komende dagen weer voor boeten hoor. Heb nu wel kousen aan maar nog steeds olifantenpootjes. Omhoog leggen in bed is ook zinloos geworden.

Ik zeg laat maar komen over een week of 4, dat is lang genoeg afzien.

Zou ook graag nog even op vakantie gaan, maar durf niet zo goed buiten Nederland te gaan nu, en met het weer van de afgelopen weken is er hier ook niet veel aan. Dan maar straks met z'n 4tjes, wel net zo gezellig. Of ik maak opa en oma blij en dan gaan we alsnog lekker even met ons 2tjes. we'll see.

Alles goed met de andere meiden? Geen rare dingen meer gebeurd? Hopelijk alles rustig bij iedereen.

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Hoi meiden,

Eens kijken of het lukt om weer een berichtje te typen. Het aangepaste forum ziet er mooi uit, maar is wel even wennen. Ach alles wat nieuw is is wennen toch?? ;-)

Henkiepenkie; wat zijn je mannen al lekker gegroeid, fijn dat ze al zover zijn, dit hebben ze maar vast! HEt zal voor jou al behoorlijk zwaarder worden.. Eigenlijk zit je voor een eenling zwangerschap al op zo'n 36 weken.. Vervelend dat je steunkousen moet dragen, hoop dat het na de bevalling snel anders kan!

Chrissy; nog even een weekendje weg, heerlijk! Geniet er maar lekker van cool.gif

Ook mijn man en ik gaan er nog even lekker samen van genieten. Wij gaan naar het tweelingweekend in de Eemhof. Tegen die tijd is hij net thuis en kunnen we samen genieten en napraten over de afgelopen maanden. De verloren tijd inhalen biggrin.gif

Morgen komt mijn moeder nog even helpen om de laatste hand te leggen aan de wiegjes.. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als die af zijn!

Verder heb ik af en toe wat twijfels; moeten onze pasgeboren kindjes ook pyama's aan? wat moeten we eigenlijk meenemen naar het zknhuis voor de bevalling?

Hmmm... ik denk dat ik vrijdag bij de controle maar eens wat vraagjes ga stellen!

Meiden, probeer te genieten, ondanks het feit dat het allemaal wat zwaarder begint te worden!

Liefs,

Gerda

Geplaatst

Gerreber, die vraag over pyama's heb ik ook. Wat draagt een pasgeboren kindje in bed? Ik hoor van veel mensen dat de babykleertjes vaak zo zacht zijn dat ze daar ook in kunnen slapen. Maar ik kan het woensdag ook wel eens vragen. (Zul je net zien dat jij en ik allebei een ander antwoord krijgen, ha ha ha). Ik heb gisteren wel een pyama gekocht voor Dinges. Maar het is al een maatje 62, dus die kan pas na een paar weken misschien aan.

Leuk dat jullie nog even samen weg gaan als je man weer terug is. Je hebt je man alweer een tijd moeten missen dus begrijpelijk dat je op deze manier nog even wat tijd samen meepikt.

Henkie, ik was eerst ook wel even benauwd om nu nog naar het buitenland gegaan. Nu hebben wij echter 3 jaar terug op ons vakantie adres in het buitenland een miskraam gekregen met ruim 7 weken, terwijl 3 dagen ervoor we nog een goede echo hadden gehad in het ziekenhuis hier in NL. Toen hebben we er ook voor gekozen om naar huis te rijden en dat was goed te doen (8 uur rijden geloof ik). Nu zitten we in Sauerland en zouden we met 2 uur rijden in ieder geval in een Nederlands ziekenhuis kunnen zijn. Dus dat risico nemen we nu maar. En DL is natuurlijk geen ontwikkelingsland. Onze kleine is van Duitse afkomst (uit de kliniek in Dusseldorf). Wie weet is het wel zo'n bijdehandje dat hij/zij wacht op een mogelijkheid om op Duitse bodem ter wereld te komen. Nee, alle gekheid op een stokje .... ik voel me goed en we gaan lekker relaxen en genieten komend weekend. Heb er zin in.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Hier gaat alles nog goed, ben idd heel erg blij dat we nu rust kunnen vinden. Moet nog wel over 2 weken terug naar de gyn en dan horen we definitief de antewoorden over de keizersnede. Maar heb er al meer vertrouwen in dan ervoor. Wij hebben ook van het weekend de geboortekaartjes gezien die we hadden besteld en dan zie je ineens de naam van je kleine manneke staan dat is zo bijzonder, onze droom wordt werkelijkheid, kan het soms nog maar moeilijk bevatten.

Vanavond hebben wij de borstvoedingscursus, ben benieuwd maar heb er veel zin in.

Wij zitten er ook aan te denken om nog even een weekendje samen weg te gaan alleen weten we niet zo goed waar naartoe, omdat mijn bekken ook niet meer zo goed meewerken en ik soms moeilijk kan lopen valt er toch wel veel af. Maar eens op internet speuren.

Henkie wat groeien jou wondertjes goed zeg. Dat moet ook wel rust geven mochten ze eerder komen. Het zal idd steeds zwaarder worden, sterkte de laatste loodjes.

Gerreber wat zal jij blij zijn als het zover is. En lekker even tijd met je man samen is altijd goed.

Chrissy heel fijn weekend met je mannetje, lekker genieten met zijn tweetjes. Herken je moeder wel hoor hahaha de mijne is net zo, ook haar eerte kleinkind en tevens laatste hahaha die moeders ook.

Meiden geniet lekker van je kleine wondertjes in je buik nog maar een paar weekjes.

Geplaatst

Nou, even een kort berichtje. Ik had sinds donderdag steeds hoofdpijn en dat was vandaag weer wat erger. Ik heb de VK dus maar even gebeld en kon vanmiddag terecht. Mijn bloeddruk was gestegen naar 150/86 en was dus nog net niet te hoog. Ze heeft mijn urine ook nagekeken en dat was gelukkig goed. Geen eiwit in de urine. Mijn voeten waren nu vanochtend ook al aardig opgezwollen, dus ik heb het advies gekregen rust te nemen en ben nu dus ziekgemeld. Woensdagavond gaan we weer heen en dan zou het beter moeten zijn. Zo niet, dan word ik doorverwezen naar het ziekenhuis en kan ons weekendje weg ook niet doorgaan. Wel spannend zo opeens. Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

Nou, even een kort berichtje. Ik had sinds donderdag steeds hoofdpijn en dat was vandaag weer wat erger. Ik heb de VK dus maar even gebeld en kon vanmiddag terecht.

Hey Chrissy, volgens mij hebben wij elkaar getroffen vanmiddag bij de VK. Ik zat in de wachtkamer, ha ha.

Hopen dat het snel beter gaat en dat het meevalt woensdag.

Ik moet donderdag naar het ziekenhuis voor een groeiecho. De vk vindt dat mijn baarmoeder te laag zit voor het aantal weken. Baal best wel, maar ben wel blij dat ik zo snel terecht kan.

Gr. Snoeske

Geplaatst

De afgelopen week veel last gehad van harde buiken, wel 1-2 per uur. Gelukkig alleen afgelopen donderdag nog 1 keertje heel licht bloedverlies gehad. Morgen wordt ik gebeld met de uitslag van de urinekweek en bloedkweek, ben benieuwd. Vandaag was de verloskundige met een bevalling bezig, dus kon ik neit vragen of ik te vaak harde buiken had en wat ik er dan tegen kon doen. Hebben jullie hier ook last van?

ik kan neit wachten om vrij te hebben straks, lekker iedere dag een middagdutje, want dat mis ik nu wel. Als we vrij hebben zijn we ook steeds dichterbij de beavlling en het zien en vasthouden van ons wondertje(s).

Chrissy, gelukkig geen eiwit in je urine en was je bloeddruk niet te hoog. Nu rusig aan doen hé. Wat toevallig dat jij en Snoeske tegelijk bij de Vk waren.

Wat leuk dat er nog veel van ons een weekendje weg gaan. Mijn man en ik gaan volgend weekend een lang weekend naar center Parcs de Vossemeren in België. Lekker uitrusten en genieten. De laatste keer met ons 2. Hopelijk regent het dan neit het hele weekend en kunnen we nog wat wandelen of misschien wel fietsen.

Geplaatst

Chrissy, wat vervelend zeg dat je maar niet van die hoofdpijn afkomt. Ga lekker je gemak houden en laat je maar eens goed in de watten leggen, de rust zal je goed doen!

Wij zijn vandaag weer op controle geweest bij de VK, onze frummel ligt op het schema van 30 weken, ik ben morgen 29 weken zwanger. VK was zeer tevreden, bloeddruk 100/60, dus ook erg netjes. Drie weken geleden werd er verteld dat ons mannetje een groeispurt zou hebben, maar nu ligt ie weer prima op schema.

Wel raar he meiden, over een paar weken zijn onze kleintjes er echt! Kunnen we eindelijk lekker met ze knuffelen. Daar hebben we allemaal op gewacht!

Morgenavond trouwens voorlichtingsavond in het ziekenhuis over het bevallen, ben erg benieuwd!

Geplaatst

Snoeske wat spannend voor je, hoop dat alles goed is. Zal voor je duimen.

Chrissy heel veel sterkte en ik hoop dat vanavond alles goed is en dat je lekker even een weekendje kan ontspannen, dat zou je wel goed doen.

Linda wat vervelend die hoofdpijn sterkte.

Wij zijn gister naar een infoavond geweest over mijn baby en ik, best wel interresant. Alleen ging het heel veel over de bavalling en ja wij krijgen toch de geplande keizersnede. Wel even met de VK gesproken en die vertelde dat ze met de gyn had gesproken en dat we maar lekker moeten gaan genieten en rustig gaan slapen want alles zou goed komen, dat was wel erg fijn om te horen.

Nog maar 9 weken dat gaat inneens wel heel erg snel.

Geplaatst

Snoeske, wat grappig dat jij ons gezien hebt bij de VK. Ik stond echt flink te balen bij de balie. Het was voor ons trouwens de eerste keer dat we deze VK hadden. We hebben ze nu allemaal een keer gezien, alhoewel ik nu weer zag dat er een nieuwe invalster is.

Maar voor jou is het ook balen dat er donderdag weer een extra echo moet worden gemaakt omdat je baarmoeder te laag zit. Het enige wat je iedere keer wilt horen is dat alles er prima uitziet en dat alles op schema is. Hopelijk komt dat nieuws donderdag wel.

Linda, ik ben erg benieuwd naar de uitslagen die je vandaag gaat krijgen. Mijn zwangere collega had soortgelijke klachten als jij en bleek een blaasontsteking te hebben. Als dat het is is het vervelend, maar met een kuurtje kan je snel van je klachten afkomen. En lekker dat jullie ook nog een weekendje weg gaan. Laten we inderdaad hopen dat het weer beter is dan vandaag, want het giet hier al de hele ochtend.

Dafke, mooi dat die kleine weer mooi op schema zit. En wat een mooi bloeddruk (ben opeens erg jaloers, ha ha ha). Wanneer moet je nu weer voor controle?

S&S, mooi dat er weer verteld is dat alles goed komt met die geplande keizersnee. Dat moet je een hoop rust geven.

En ik zie dat iedereen druk is met allerlei bijeenkomsten over zwangerschap en bevallen. Wij hebben gisteren weer een bijeenkomst gehad van samen bevallen. Dat ging over de uitdrijvingsfase. Nou, wel heftig om te horen wat er allemaal bij komt kijken om het kind geboren te laten worden. Nu was ik ook vrij moe na alle gebeurtenissen van die middag, dus dat samen maakte dat ik het een pittige avond vond. Maar dan is het lekker dat je partner erbij is en dat je lekker naar huis gereden wordt na afloop.

Verder zit ik hier nu languit geinstalleerd op de bank. De hoofdpijn is wel een stuk minder. Ik heb heerlijk geslapen en heb na het ontbijt nog bijna 1,5 geslapen. Mijn schoonzus had afgelopen weekend een enorme stapel tijdschriften gebracht en die komen nu erg van pas. Lekker tijdschriftje lezen. Maar met dit natte weer vind ik er verder weinig aan om thuis te zitten. Maar goed, ik moet nu denken aan de kleine en mezelf niet zielig vinden.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

hoi allemaal,

sjonge ik moet wel wennen aan dit nieuwe forum hoor,

ook hier is iedereen bezig met voorbereidings avonden, wij hebben er vanavond weer een van de kraamzorg. die zouden we vorige week hebben in de babyplanet maar er kwam niemand opdagen. vanavond mogen we naar het Martiniziekenhuis in Groningen.

ook hier stijgd de bloeddruk, en heb hoofdpijn klachten. Gister ging het wel goed maar afgelopen weekend niet, dus mocht ik gister langs de ass van de HA om mijn bloeddruk en Hb te meten. mijn bloeddruk was 135/85 wel aan de hoge kant voor mij maar niet te hoog. moet ook wat meer rust nemen.

mijn hoofdpijn kan ook gewoon van de spanning komen, mijn oma is zaterdag middag overleden. ze is 90! jaar geworden. ze was al lang ziek, dus we hadden het wel verwacht, maar toch komt het nog onverwacht. Gisteravond heb ik haar gezien en afscheid genomen, donderdag hebben we de begravenis.

meiden kalm aan allemaal, pas goed op jezelf en onze wonderen inside!!!

liefs wilma

Geplaatst

Wilma gecondoleerd met je oma, heel veel sterkte.

Ben vandaag met vriendinnetje wezen shoppen, pfffffffffffffff zit nu uitgeteld op de bank. Heb bijna alles in huis nu voor de kleine. Ben helemaal los gegaan hahahaha luiers, pakjes voor in het ziekenhuis, flessen voor het geval borstvoeding niet lukt en nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer hahaha. Nu lekker helemaal niks meer doen.

Chrissy hoop dat je hoofdpijn minder wordt het is al vervelend genoeg allemaal. Nog even volhouden de laatste loodjes.

Geplaatst

De uitslag van de urine en de kweek van het bloed/slijm was allemaal goed. Gelukkig en ik heb het daarna ook niet meer gehad. De harde buiken konden bij deze duur van de zwangerschap horen. Als ze om de 5 minuten komen moet ik weer aan de bel trekken en in de tussentijd wat rustiger aan doen. Gelukkig hoef ik nog maar 4,5 weken tr werken wat voor mij 17 dagen zijn!

Wilma gecondoleerd met je oma. Heel veel sterkte gewenst voor jou en je familie. 90 is wel een hele mooie leeftijd. Hopelijk is je hoofdpijn ook snel weg.

S&S lekker he dat shoppen voor de kleine. A.s. vrijdag ga ik met een buurvrouw shoppen. Denk wel dat ik daarna helemaal niets meeer (kan) doen.

Chrissy wat lekker dat je zo goed geslapen hebt en dat je hoofdpijn een stuk minder is vandaag. Je hebt toch niet alle tijdschriften in 1 keer gelezen. Je moet wel nog iets te doen hebben haha.

Dafke fijn om te horen dat jullie kleine op schema zit.

Leuk dat bijna iedereen nu een of andere cursus heeft. Volgende maand hebben wij een voorlictingsavnd in het ziekenhuis waar ik werk en waar we willen bevallen. We krijgen dan praatjes van een gynacoloog en een verpleegster van de verloskamers en daarna een rondleiding over de verloskamer, kraamsuite en couveuse.

Geplaatst

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 C�ste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

21-09 LindaJ: controle VK

Ik heb het lijste terug kunnen vinden.

Kunnen we hem weer bijwerken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden