Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gerreber en Hubbie,

Van harte met de geboorte van jullie jongens. Leuke namen hoor!

Wel een heftige bevalling zo te horen.

Sterkte met het herstel!!!

Snoeske

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gerreber en man, nogmaals van hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes.

Hopelijk knap je snel op van de keizer snee en mogen jullie binnenkort met z'n allen naar huis om te genieten!!

Geplaatst

Uitgerekende datum:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

08-06-2010 Celeste bevallen van Feline*

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

24-10-2010 Gerda bevallen van K.jell en J.esse

Volgende controle:

26-10-2010 Linda J controle VK

27-10-2010 Chantal controle Gyn

28-10-2010 Chantal Internist

28-10-2010 Chrissy controle VK van het ZH

29-10-2010 Chantal controle Gyn

01-11-2010 Dafke32 controle VK + 36-weken echo

03-11-2010 Chantal laatste Controle Gyn

04-11-2010 Chantal inleiden als alles zo gaat als het nu gaat.

Geplaatst

Leuk om te zien hoe verslaafd iedereen aan het forum is, want wat een hoop reacties al in een paar uur tijd. En dat zal de komende weken alleen nog maar erger worden, denk ik.

Geplaatst

GERREBER!!!!

Van haaaaaaaaaaaarte gefeliciteerd met je 2 knulletjes!!! Ook voo je hubbie natuurlijk!

Oh meid, nu volop geniet hè :) Ook een beetje bijkomen van de ks, maar probeer er tssdoor ook van te genieten en laat je maar lekker verwennen!

Wat een verhaal zeg, t ene moment nog niks in de lucht, t volgende moment de volle lading!

Weeral ns een bewijs dat een bevalling echt totaal niet te voorspellen is ;)

We horen je nog wel hè meid?!

Dikke knuf X

Geplaatst

wauw Gerda en en man, Van harte gefeliciteerd met jullie 2 kanjers!! leuk hoor 2 zoons, en ook erg leuke namen!!!

nu heerlijk genieten van elkaar!!! hopen dat alles voorspoedig gaat en jullie snel naar huis mogen!!!!

(en dan willen we natuurlijk foto's zien!!)

liefs wilma

Geplaatst

ow ja ik heb gister controle gehad, alles was goed met onze uk, mijn bloeddruk is ook prima, alleen lag ukkie nog wel erg hoog.

groetjes wilma

Geplaatst

Vanmiddag aan de monitor gelegen: alles dik ok, bloeddruk goed, hartslagje goed, slechts 1 klein hard buikje. Geen contracties dus.

Gynae heeft me nog eens onderzocht: nog steeds 2cm ontsluiting en halve verweking. Niks veranderd tov vorige week dus. Behalve dat ons poppemieke nu wel mooi ingedaald is.

Wat dit nu wil zeggen? Waarschijnlijk zal het niet voor binnenkort zijn, maar alles kan, de natuur is in dat opzicht heel grillig en totaal onvoorspelbaar.

Dus bevallen kan deze week, kan volgende week, maar ook kan nog over 2 weken...

Grrrr...! Ik had stiekem gehoopt dat ik iets verder zou staan.

Zeker omdat mijn gynae volgende week een weekje op verlof is...

Ach, we zullen het maar nemen zoals het komt zeker?!

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik kom even inbreken, ik wil de dames die inmiddels bevallen zijn van harte feliciteren met hun wonders!

Voor de overige dames, het zijn nu de laatste loodjes veel succes met jullie op handen zijnde bevallingen en natuurlijk het vooruitzicht naar jullie wondertjes.

Ik heb zelf ook meegeschreven maar heb helaas in april al afscheid moeten nemen van dit forum i.v.m. een bbz. Ben wel af en toe blijven meelezen hoor met jullie.

Groetjes,

Bianca

Geplaatst

Waaaaaaaaaaauwwwww.............Gerda!

Gefelicteerd met je jongens! Wat snel gegaan dan nog idd en dan ook nog een spoed-KZ....

Hopelijk mogen ze snel mee naar huis, maar wat fijn dat het ze goed vergaat!

BB, kan me je tegenvaller voorstellen hahaaaa.... nog even geduld dus!

Ik heb gebeld met de VK en mag morgen weer komen voor een reguliere afspraak.

Ben benieuwd of meneer nu volledig is ingedaald of dat het nog meer mag.

Dochterlief is uit logeren dus ik had mezelf op dit moment een bevalling gegund, in alle rust zonder kinderstress..

Wel belde ze zojuist helemaal enthousiast dat haar kies eruit was gegaan na veel wiebelen...ach en dan mis ik haar toch ook wel weer heel erg!

Geplaatst

Kossie1

Tjéé...wat leuk om wat van je te horen!

Wel confronterend, kan ik me voorstellen?

Hartstikke bedankt voor je bemoedigende woorden!

Lees dat je bent overgestapt naar een ander ZH.

Ik hoop voor je dat ook jij krijgt waar je recht op hebt!

Geplaatst

Gister weer op controle geweest bij Vk. Hummeltje is nu volledig ingedaald, maar heeft op zich niets te vertellen wanneer de bevalling zou kunnen beginnen. Mijn bloeddruk en de rest was ook weer prima in orde.

Mijn man en ik twijfelen nog erg over waar we willen bevallen, thuis of poliklinisch in het ziekenhuis. Waarschijnlijk beginnen we gewoon thuis en als het echt niet meer gaat vanwege de pijn of als het moet natuurlijk gaan we naar het ziekenhuis. Wat is jullie voorkeur?

Geplaatst

Hey Meiden,

Gister op controle geweest bij de Gyn. Bloeddruk was helaas vrij hoog: 155/100. Schrok ik toch wel een beetje van. Moet volgende week terugkomen. Beebje lag niet meer in stuit! Ik had afgelopen weekend al het vermoeden die ie gedraaid was; het was zo'n enorm geworstel in mijn buik. Voor mij maakt dat in principe niet uit, maar bij een KS schijn thet voor de Gyn. makkelijker te zijn als het kindje met het hoofdje naar beneden ligt. Het was trouwens ook al een stuk ingedaald. Dat merk ik ook aan mijn bekken: au!

Verder voor controle geweest bij de anesthesist. We gaan voor een ruggeprik. Mij is verzekerd dat het nu goed gebeurd en dat ik me geen zorgen moet maken, dus dat probeer ik dan ook maar niet.

Daarna moest ik nog naar het lab. voor bloed- en urineonderzoek, dus al met al een lang middagje ziekenhuis.

Verder fijn om te lezen dat het met iedereen aardig goed gaat, al wordt het nu wel spannend voor een aantal.....

Sterte iedereen

Snoeske

Geplaatst

@ Linda: Wij gaan voor het ziekenhuis. Of het polyklinisch zal zijn of voor langer, dat zien we op het moment wel.

In België mag je tot 4 dagen na de bevalling in het ziekenhuis blijven. Dat lijkt lang, maar in sommige gevallen zijn de vrouwen daar heeel blij mee!

Wèl hebben we onze eigen zelfstandige vroedvrouw, die ons van het begin af aan heeft begeleidt en ook opgevolgd met controles (afwisselend met mijn gynae). Zij komt ook naar ons thuis vanaf dat ik weeën krijg. Zij geeft dan aan wanneer het tijd is om naar het ziekenhuis te gaan, en dan gaat ze gewoon mee, om ons in het ziekenhuis te begeleiden met de bevalling. Pas het laatste half uurtje komt de gynae eraan te pas.

En toch had ik heeeel graag voor dat laatste half uurtje mijn eigen gynae gehad...

Klinkt misschien stom in jullie oren, maar heb er toch een emotionele band mee opgebouwd.

Onze gynae heeft een paar jaar geleden een voorspoedige borstoperatie bij me uitgevoerd, zij heeft me supergoed geholpen met mijn endometriose, zij heeft heel accuraat gereageerd op mogelijke onvruchtbaarheid zodat we niet eerst jaaaren hebben moeten proberen (en dus 'afzien'), zij heeft alle voorbereidende IVF operaties en onderzoeken gedaan, zij heeft me gesteund om toch met IVF door te gaan en te vertrouwen op ons gevoel (terwijl de fert.kliniek het plots wilde uitstellen en eerst een 'opkuisoperatie' wilde doen - ik was al aan het 'snuiven' op dat moment - indien operatie was doorgegeaan, dan zou ik ten vroegste NU pas hebben kunnen starten met IVF..), zij heeft bij die beslissing de verantwoordelijkheid op zich genomen (fert.kliniek wilde die niet nemen, wij moesten die maar nemen...), zij heeft tijdens de IVF alle controles gedaan, zij was net zoals wij superblij dat de IVF direct gelukt was en we een kindje gingen krijgen :)

En nu zou zij dan misschien niet de bevalling kunnen doen...

Sorry, maar daar word ik een beetje verdrietig van...

Ik ga er op moeten vertrouwen dat ons dochtertje weet wat het beste is en dus ook het goeie moment zal kiezen! Zelfs al is dat met een andere gynae.

Oké, lesje van vandaag: loslaten en erop vertrouwen!

Geplaatst

BB ik snap je gevoel wel hoor. Ik zou hetzelfde hebben denk ik. Je hebt zo'n band opgebouwd dat je graag iets vertrouwds om je heen wilt.

Ik heb hetzelfde met mijn Gyn. Ik ken hem dan wel niet zo heel lang omdat we noodgedwongen zijn overgestapt naar een ander ziekenhuis maar

ik wil toch graag dat hij de KS uitvoertd. Ik ga vanmiddag ook vragen of hij me kan inplannen wanneer hij opereert.

Ik hoop van harte dat de kleine precies komt wanneer jou Gyn dienst heeft. Dat zou een mooie afsluiting zijn van een heftige tijd,en een mooi begin.

Succes.

Geplaatst

Linda,

Ik doe het op dezelfde manier zoals jij het doet. Zometeen op controle vraag ik toch ook of ze voor de zekerheid een baarkruk wil meenemen (of één van de dienstdoende anderen) voor het geval de pijn wel uit te houden is (haha, alleen dus met een bevalling binnen een paar uur) Dit omdat uitdrijven zoveel makkelijker is op die manier. Maar ga er toch stiekem van uit dat het een zh-einde krijgt.

BB, ik word helemaal emotioneel als ik jouw stukje lees!! Kan me voorstellen dat je je eigen gyn erbij wil houden.

Ik heb geen (emotionele) band met geen van de VK en ook niet met de gyn die ik vorige week 1 maal heb gezien. Maar als ik zou mogen kiezen zou ik ook voor de gyn vh ziekenhuis van vorige week gaan. Wat een accurate man! Daar voel ik me veilig en goed bij! Helaas is die kans heeeeeeeel erg klein, daarom ben ik terug gegaan naar de VK.

Het wordt wel spannend nu hoor. Ik maan mezelf een beetje tot rust wanneer ik zie dat ik gewoon nog niet de uitgerekende datum heb bereikt en dat ik zelfs nog twee weken overtijd kan lopen, maar van ieder krampje hoop ik dat ie doorzet.

haha, ik zei al: zul je zien dat ik overtijd ga en na twee weken alsnog moet opwekken....argghhhh!!!!

Geplaatst

BB, ook ik begrijp helemaal dat je verdrietig wordt van het idee dat jouw gyn er bij de bevalling waarschijnlijk niet bij kan zijn. Ik had dat gevoel heel erg toen we de keuze moesten maken of we in het UMCG verder zouden gaan, of dat we onze 10e ICSI behandeling via Wirdum zouden gaan doen in Düsseldorf. Ik vond het vreselijk om alle vertrouwde mensen achter te moeten laten. Nu met de zwangerschap heb ik dat minder maar dat komt ook omdat onze VK praktijk 4 verloskundigen heeft en je steeds andere gezichten ziet en nu in het ziekenhuis zien we weer steeds andere mensen. Een band bouw je nu dus niet meer op. Maar ik hoop dat je na afloop toch kunt zeggen dat je een goed gevoel had bij de begeleiding die je bij de bevalling hebt gekregen.

Wat apart om te lezen dat een aantal mensen toch nog twijfelt over thuis of poliklinisch bevallen. Ik kreeg steeds te horen dat je je gevoel moet volgen, dus dat zeg ik ook maar tegen jullie ... volg je gevoel.

Kossie, wat fijn om jou hier ook weer even te zien. Het moet voor jou moeilijk zijn om al die verhalen hier te lezen. Al dat "gezeur" over die kwaaltjes e.d. Hoe staat het verder met behandelingen? Ben je nog bezig met een behandeling?

Snoeske, wat balen dat je bloeddruk opeens te hoog was. Pak voldoende rust ... dat heeft mij ook geholpen. En ik ben blij dat je wat gerustgesteld bent over de ruggeprik. Ik schrok wel even van je verhaal, want ik neem aan dat de vorige keer plaatsvond in het ziekenhuis waar ik nu ook ga bevallen. Dan wil je alleen maar positieve verhalen horen. Maar het blijft mensenwerk in een ziekenhuis helaas.

Linda, de kleine is dus al helemaal ingedaald. Dat is alvast fijn om te weten. En verder alles ook helemaal volgens het boekje. Geweldig. En nu maar afwachten totdat er wat gaat gebeuren he?

Kyra, hoe was het bij de VK vandaag?

Henkie en Gerreber, hoe is het met jullie en de jongens? Ben ook wel benieuwd of jullie binnenkort in de gelegenheid zullen zijn om foto's te plaatsen. Ik ben zo benieuwd naar jullie wondertjes?

Vanochtend ben ik nog even op kraamvisite geweest bij mijn collega die 6 oktober bevallen is. Wat een prachtig klein meisje hebben zij gekregen. En wat wonderbaarlijk dat wij binnenkort ook een klein hummeltje hebben.

Verder weinig nieuws hier. Morgen voor het eerst naar de VK van het ziekenhuis. Ik heb niet het idee dat de kleine van ons gedraaid is helaas. De kleine is nu wel 's avonds vreselijk druk aan het bewegen. Mijn buik golft dan heen en weer. Wat een rust zal dat geven na de bevalling als die buik leeg is, ha ha ha. Verder worden de kwaaltjes wat erger. Ik ben vandaag de hele dag al wat misselijk. Morgen maar eens vragen of dat kan komen omdat de kleine met het hoofd continue druk uitoefent op mijn maag. Mijn bekken gaat ook steeds meer pijn doen, maar dat zou een teken kunnen zijn dat de kleine nu goed aan het indalen is. En dan die rusteloze benen ... wat is dat een rare kwaal zeg. Ook daarvan zal ik blij zijn als dat weg is na de bevalling. Ik slaap er slecht door, terwijl ik moe genoeg ben. Maar verder is het een steeds groter wonder wat ons is overkomen en daar heb ik alle kwaaltjes voor over!!!

Geplaatst

Hey Meiden,

BB kan mij jou gevoel helemaal voorstellen ook hier is mijn gyn met vakantie voor 2 weken en hij zal dan ook niet bij onze bevalling zijn ( heb er ook even een traantje om moeten laten loop nu al zo lang bij hem)

Maar wij hebben vandaag zijn vervangste gesproken en zij zal wel bij onze bevalling zijn en ik moet zeggen dat het wel een leuk mens is (had haar ook bij mijn opname 5 weken geleden)

Nou we zijn dus vandaag bij de gyn geweest en hebben nu een datum voor de inleiding en deze is dus iets vervroegd omdat mijn bloeddruk aan het stijgen is 130/90 was altijd 110/70 dus ook mijn urine nalaten kijken vandaag en die was gelukkig schoon nu kan ik straks bellen voor de uitslag van het bloed en mocht deze dus toch een vergiftiging aan geven dan hoor ik gelijk of ze toch niet morgen gaan inleiden en anders zaterdag weer een CTG en bloeddruk laten meten.

Onze Uk ligt er helemaal klaar voor ik heb nu 2 cm ontsluiting en ze heeft even gekeken of ze het hoofdje al kon voelen en dat kon ze dus nu heeft ze in ieder geval voor maandag 1 nov de verloskamer geregeld we moeten ons dan om 7.00 melden en hopen dan ook die dag nog onze kleine uk in onze handen te hebben.

Meiden ik moet zeggen dat ik nu toch wel zenuwachtig aan het worden ben en nu paslast krijg van nesteldrang en wil dus nog heel veel doen voor die tijd;)

Geplaatst

Uitgerekende datum:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

08-06-2010 Celeste bevallen van Feline*

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

24-10-2010 Gerda bevallen van K.jell en J.esse

Volgende controle:

28-10-2010 Chantal Internist

28-10-2010 Chrissy controle VK van het ZH

01-11-2010 Dafke32 controle VK + 36-weken echo

01-11-2010 Chantal Inleiden bij 37 weken

Geplaatst

Chantal, spannend joh, uiterlijk 1 november komt de kleine. Veel sterkte in ieder geval met de laatste loodjes en ik hou het forum heel goed in de gaten.

Geplaatst

Chrissy, klinkt alsof je lichaam zich al aan het voorbereiden is op de bevalling met de kwaaltjes die je benoemt..

Chantal: hopen op een schone plas, dat scheelt natuurlijk ongelooflijk veel complicaties, duim voor je!

Net terug van de VK, hahahahaa.....ze vroeg zich af of we wel zeker weten dat het een jongetje wordt hahahhahaa....Dus ik vertelde haar dat de kamer blauw is en we ook geen meisjesnamen hebben! Grapjas!!

Ook bij haar mijn verhaal gedaan en zij is het helemaal met me eens hoe ik het heb aangepakt en nog steeds wil, dus dat is fijn. Hoop ook dat zij bij de bevalling kan zijn en dus dienst heeft. Ik moet 'em vasthouden tot aan het weekend, want dan heeft zij dienst.

Verder gevraagd of ze een baarkruk bij zich hebben, voor het geval het een bevalling gaat worden binnen een paar uur en ik zonder pijnbestrijding de bevalling door kan komen..Dat heeft ze, dus. Maarja: ze keek naar mijn dossier en keek me aan: denk je echt dat jij binnen een paar uur bevalt, gezien je eerste bevalling...?? POEFFF....in één zin mijn ballon doorgeprikt :))

Maaaaaaaaaaaar het allerbelangrijkst: zoonlief (of moet ik zeggen: kindlief) is ingedaald!!!! Jippie!!!!!

Geplaatst

Phoe het begint hier lekker spannend te worden zeg.

Chantal voor jou zeker, jij hebt op zeker 1 nov je kleine wonder in je armen.

Kyra met een beetje geluk ga jij ook dit weekend bevallen.

Wij zijn net terug van de Gyn en alles zag er goed uit. De kleine man ligt niet meer dwars maar met zijn hoofdje naar

beneden. Nog niet helemaal ingedaald maar we hebben nog tijd. Bloeddruk was gelukkig ook goed. Moet vanaf maandag stoppen met de ascalpillen

en beginnen met spuiten van bloedverdunners. Dat moet ik 8 weken doen. En heb een drankje gekregen voor het maagzuur.

Over 2 weken hebben we weer een afspraak bij de gyn. We hebben al wel een datum meegkregen wanneer de KS gaat plaatsvinden. Dit is echt

nog heel onwerkelijk hoor, we weten gewoon wanneer de klein komt. Ik moet er nog even overnadenken of ik het bekend maak of dat het een verrassing blijft.

Ik moet het zelf nog even verwerken hahaha.

Geplaatst

Hey hallo,

Nog even snel een reactie

@chrissy, de vorige KS was in het UMCG in een spoedsituatie. Dus "gelukkig" niet in het ziekenhuis waar we beide nu hopen te bevallen. En bovendien heb ik hele goede ervaringen met Drachten, gezien de KS van mijn dochter 5 jaar terug. Dus wees gerust, ha ha. Ik kan me het wel voorstellen hoor, zou het zelf ook hebben.

@ S&S, Wij hebben ook gister een datum meegekregen voor de KS, maar ik ga m niet bekend maken denk ik, moet er zelf ook heel erg aan wennen dat je een afspraak meekrijgt voor de geboorte van je kind, heel apart.

@Chantal, zo dat wordt spannend zeg!

@Kyra, wel verhelderend zo'n gesprek met de Vk. Hoop voor je dat je bevalling meevalt.

Groetjes

Geplaatst

hoi allemaal

sjonge ik moest heel wat bijlezen!! wat leuk dat sommige al weten wanneer de kleine geboren gaat worden. wil ik ook wel.

ik hoop trouwens thuis te gaan bevallen!! weet niet meer wie het vroeg? gelukkig kan je altijd op het laatst beslissen om toch naar ziekenhuis te gaan.

had gister en vandaag echt een baal dag, ben moe, zin om vreselijk te gaan janken, ribben bekken en heupen doen me pijn. bah ik ben het zat, laat de kleine maar komen!!

sorry hoor, weet ook wel dat ik niet zo moet klagen, ben veels te dankbaar dat ik dit mag mee maken. dat had ik nooit gedacht aan het begin van dit jaar!!

vanavond ff gezellig naar verjaardag van schoonzus, ff wat andere mensen om me heen, ipv alleen 2 honden, zal me ook goed doen, en morgen komen mijn schoonouders weer thuis van 3 weken aruba, en gaat de logeerhond weer weg!! lekker rustig!! en dan mag de kleine echt komen haha , opa had mijn buik al toegesproken te wachten tot hun er weer waren.

groetjes wilma

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden