Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Gerda goed nieuws dat je man eerder naar huis komt. Kunnen jullie toch nog smane dingen kopen en regelen.

@Chantal kan me voorstellen dat je een dubbel gevoel hebt. Gelukkig voel je je uk, ookal is het de ene dag wat meer-beter als de andere. Wij zijn ook niet iedere dag even actief.

@Wilma en Kyra nachtmerries heb ik gelukkig niet. De Etos en babydump dozen heb ik ook al. De meeste dozen krijg je pas als de baby geboren is en je een geboertje kaartje hebt afgegeven of hebt opgestuurd.

De overige dames veel shop plezier.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

04-08 Sjors & Sjimmie: afspraak gyn voor keizersnede

05-08 Gerda: Controle gyn 24 wkn

06-08 Sjors & Sjimmie: pretecho

17-08 Sjors & Sjimmie: controle VK

17-08 Wilma: controle huisarts

18-08 Saaab: controle VK

18-08 Chantal: controle Gyn + echo

19-08 Chrissy: Controle VK

23-08 Bettyboopke: controle gynae - 30 wkn

26-08 Dafke32: controle VK - 26 wkn

31-08 Linda J: controle VK

01-09 Chrissy: Controle VK en injectie anti-D

06-09 Chantal: Pretecho - 29 wk

O ja, vandaag brief in de bus gehad voor zwangerschapsgym. Begint op 31 augustus. Ben eens benieuwd wat het precies inhoud.

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat gaat de tijd snel. Ik had al eerder willen reageren, maar opeens is het alweer woensdag.

Linda, mooi dat de controles weer goed waren. Is toch lekker dat het er allemaal goed uitzag. Jammer dat je zo'n last hebt van je rug. Zo'n band lijkt me ook wel fijn, maar ik ben zo bang dat mijn spieren dan zo lui worden en nog minder steun kunnen geven. Dus we proberen het hier nog even zonder. En dan 31 augustus zwangerschapsgym ... leuk!! Wij zijn net gebeld door de cursusleidster van de cursus samen bevallen. Ze is bezig met de planning en kon nog niet aangeven wanneer onze groep gaat starten. Ze had echter wel al allerlei tips voor me en ideeen voor spelletjes met de baby. Gaan we vandaag en morgen maar eens even proberen.

Chantal, begrijpelijk dat je zo bezig bent met het verdriet van je vriendin. Als je zoiets van dichtbij meemaakt dan weet je dat het niet vanzelfsprekend is dat je een gezond kind ter wereld brengt. En dat je zelf onzeker wordt als de kleine minder beweegt ... dat is zo herkenbaar. De afgelopen dagen voelde ik de kleine goed, maar een paar weken terug was het allemaal nog zo ongeregeld. Begon toen af en toe ook te twijfelen.

Kyra, hoe is het met jou? Nemen de BI klachten nog toe of is het nu stabiel? En ben je de kleertjes al tegengekomen in de dozen? En net als jij heb ik ook nog niet veel kleren gekocht. Het meeste hebben we gekregen van familie. En leuk dat je dochter wil helpen inrichten van de commode.

Gerreber, super als je man eerder kan terugkeren. Kunnen jullie toch nog wat langer samen genieten van de zwangerschap.

Wilma, heb je nog raar gedroomd de laatste nachten? Ik heb zelf de periode van de nachtmerries al achter de rug. Het waren vaak geen echte nachtmerries maar hele rare dromen. De afgelopen nachten ben ik zo comateus geweest dat ik niks kan herinneren van welke droom dan ook.

En bedankt voor alle tips tegen de verstopte neus. Ik heb 5 avonden 1x met otrivin gespoten en het daar bij gelaten. Nu is het al wel beter, maar nog niet helemaal over, maar dat komt de komende dagen wel. En namens mijn man ook bedankt voor alle felicitaties. We hebben een leuke dag gehad. Een kleine club visite, heerlijk in de tuin gezeten en lekker kunnen kletsen met iedereen.

En we hebben van mijn zus en zwager een fantastisch cadeau gekregen voor de kleine. Mijn zus en zwager zitten in de theaterwereld en hebben speciaal voor de kleine een nummer geschreven en opgenomen op een cdtje. Ik zal eens kijken of we naast foto's ook mp3-tjes kunnen delen hier, maar dat komt dan later. Ik heb wel de tekst van het lied. Toen ik het voor het eerst hoorde heb ik vreselijk zitten janken.

Droom (slaapliedje)

Buiten is het donker

Ik doe de gordijnen dicht

Jij ligt veilig in mijn armen

Ik kijk naar jouw gezicht

Een magisch streepje licht

Het raakt jou zachtjes aan

Je ogen sluiten langzaam

Je bent naar dromenland gegaan

Droom mijn kind, droom mooie dromen

Word een koning van je eigen ster

In jouw droom is niets onhaalbaar

Duw al je muren maar omver

Baan je eigen wegen

Door je nieuwste heldendom

Een mooie droom om te bewaren

Zonder af te vragen waarom

Jouw handje pakt mijn vinger

Een dromerige zucht

Ik maak deel uit van jouw nachten

Ik zit in jouw dromenvlucht

En jij bent dan de ridder

En ik jouw trouwe paard

Slaap nu maar zacht

Jij bent het meer dan waard

Droom mijn kind, droom mooie dromen

Word een koning van je eigen ster

In jouw droom is niets onhaalbaar

Duw al je muren maar omver

Baan je eigen wegen

Door je nieuwste heldendom

Een mooie droom om te bewaren

Zonder af te vragen waarom

Verder zijn de commode en het ledikant bezorgd. De commode staat nu grotendeels, maar ik heb ruzie met de lades. Ze passen nog niet omdat ik ruzie heb met de beugels waar ze in moeten vallen. Morgen is mijn man de hele dag vrij en dan kijkt hij er even naar. Ik heb de commode in elkaar gezet, maar moet dat nu bezuren met meer rugklachten. Dus de voor de overige meubels zullen we wat hulp in moeten schakelen.

Morgenochten komt de dame van de kraamzorg voor de intake. Ben heel benieuwd hoe dat gesprek zal gaan. Hebben jullie al een intake gehad?

Nou, dat was even al het nieuws.

Geplaatst

Gerda wat een geweldig nieuws dat je man eerder terugkomt, echt heel fijn voor je.

En Chrissy wat een mooi liedje zeg. Ik snap dat je hier tranen van in je ogen krijgt.

wij hebben gister een gesprek gehad met de gyn, maar heleaas zijn we nog niet zoveel wijzer geworden. Ze willen nog een keer met mijn onco/neuroloog praten over een eventuele ruggeprik en een gewone bevalling. Ze snappen het volgens mij echt niet in het ziekenhuis. Maar goed ik wacht gedulidig af en heb ondertussen ook maar een afspraak staan in een ander ziekenhuis. Kan niet zo goed tegen al die onzekerheid ik wil duidelijkheid. Het gaat toch om de gezondheid van mij maar ook van onze kleine man en dat is het belangrijkst.

Fijne dag verders

Geplaatst

Haha, gelukkkig meerdere meiden met nachthengsten....pff...En ze lijken idd zo reeel, he?

Geweldig Wilma, dat je je man er voor wakker maakt om te checken of het nog wel goed zit tussen jullie! Ook ik ben vannacht bij mijn man weg gegaaan! Gelukkig was ie er vanmorgen weer:toothy10::toothy10:

Chrissy, wat een waaaaaanzinnig liedje!

Leuk idee voor op het geboortekaartje?

Ik heb alleen de blije doos (wat een ongelukkige woordkeuze: 'blije doos' nou, de mijne was verre van blij na mijn bevalling en dat zal deze keer niet anders zijn :icon_shaking:) van Prenatal en Etos. Wist niet dat er meer waren.

Nu een beetje ideeen aan het op doen voor het geboortekaartje: zucht...wat een geregel met de komst van een baby, zeg! Gelukkig werk ik niet:worthy:(nee hoor, had zo aan het werk gegaan in ruil voor een gezond lijf)

Meiden ,heeeel veel plezier en succes en alvast een fijn weekend!

Wij gaan zaterdag 2 weken op vakantie, maaaaaaaaaaar neem misschien de laptop mee.

Geplaatst

hoi hoi

chrissy wat een super mooi liedje zeg!!! ik zou er ook van gaan huilen.

kyra hier zijn de nachthengsten :biggrin: verdwenen hoor haha

gisteren heb ik een afspraak gemaakt voor een pretecho!!! 6 sept is het zo ver en gaan we weer naar ukkie kijken!!!

heb er zo'n zin in!!!!

ook hier voel ik de kleine meerdere malen per dag, en dat gaat er af en toe flink aan toe, ben benieuwd wat ie dan aan het doen is haha. man heeft het inmiddels ook kunnen voelen en zelfs al kunnen zien aan de buitenkant. erg grappig. ik geloof dat ik best en druk kindje in mijn buik heb, maar ja ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dus wat is druk he.

groetjes wilma

Geplaatst

Hallo meiden!

Chrissy; ook ik kan niet anders zeggen dan; wow.. wat een mooi lied! Echt heel bijzonder.

Wilma; het is echt super om in 3d naar je kleine te kunnen kijken. Je gaat al zien op wie het gaat lijken later! Geniet er maar lekker van.

S&S; die onzekerheid is vervelend, echt balen dat ze nu nog niet meer duidelijkheid kunnen geven.

@ iedereen; wat fijn dat de meeste meiden de kleine nu volop voelen! Ik mag zelf ook absoluut niet klagen. Soms denk ik wel dat die 2 in mijn buik aan het stoeien zijn ofzo. Dan gaat het flink tekeer, maar het is zo mooi om te voelen! Af en toe stuitert mijn buik ook al op en neer. heerlijk!

Gister heb ik de 24 weken echo gehad. Beide kindjes groeien nog goed. 1 nog boven gemiddeld en de andere bovenin het gemiddelde stuk. (712 / 688 gram!)

Nu over 3 weken weer!

Bedankt voor jullie lieve reacties.. nog minder dan 10 weken dan is mijn mannetje thuis als alles goed gaat!

Bijna weekend!!

En Kyra, fijne vakantie!!

Geplaatst

Hey meiden,

Moest een hoop bijlezen :-)

Hier is de verhuizing gelukkig achter de rug. Zelfs gisteren mijn laatste dienst voor mijn verlof gehad, dus de rust gaat nu hopelijk een beetje komen. De verhuis-frustraties met name ten aanzien van de internetverbinding zal ik jullie besparen, maar tjonge jonge ik kan het me soms gewoon niet voorstellen dat dat soort bedrijven kunnen blijven bestaan. Geen enkele communicatie binnen het bedrijf aanwezig. Maar goed ik ben weer online!

Het huis is echt super en heerlijk ruim! Nu wachten op het kamertje 25 augustus, dan wordt het allemaal nog echter! Er staan nog maar een stuk of 10 dozen dus dat valt ook erg mee allemaal.

Gerreber, wat heerlijk dat je vent eerder naar huis kan. Nog 10 weekjes dus, die 2 draakjes van je maar streng toespreken dat ze in ieder geval zo lang blijven zitten!

Fijn dat ze ook zo goed gegroeid waren. Ze lopen qua groei ongeveer gelijk met die van mij. Ben benieuwd de 13e of ze nog steeds zo hard gaan... Op een gegeven moment is de ruimte bij mij toch echt op, vrees ik.

Ook een eerste afspraak gemaakt in het Bronovo, lijkt me toch handiger om gewoon in Den Haag te bevallen, dan nog met weeën naar Rotterdam te moeten rijden.

S&S, wat vervelend zeg dat ze je geen eenduidig antwoord kunnen geven en je dus nog steeds met die onzekerheid zit. Hopelijk weet je snel meer...

Chantal, hoe is het meissie. Weer een beetje vertrouwen terug gekregen. Moeilijk is dat he als iemand die zo dichtbij je staat verdriet heeft over iets waar jij nu zo gelukkig mee bent. Herken dat helemaal.

Daarom ga ik je ook een klein geheimpje verklappen.... Mijn zus is nl weer opnieuw

zwanger. Hebben deze week de 1e echo gehad. Ben zo super blij voor ze. Ze vertelden het de dag voor hun huwelijk toen wij alvast met de familie samen waren. Hoop zo dat het goed blijft gaan deze keer en dat onze jongens er snel een klein neefje of nichtje bij krijgen.

Chrissy, wat een mooi liedje hebben ze voor jullie geschreven, echt super!

Kyra, hele fijne vakantie!!! Geniet!

Wilma, je bent me er een. Gewoon je vent wakker maken voor bevestiging, geweldig!

Fijn dat je zo'n wildebras in je buik hebt, dat geeft veel bevestiging dat het goed zit lijkt me. Bij mij zijn ze bij vlagen ook er actief, maar met name als ik zelf rustig zit of lig en dat is er de afgelopen weken niet zo van gekomen. Dit weekend hebben we heerlijk niks gepland en dat ga ik ook helemaal zo laten. Even niks, heerlijk!

Meiden, ik hoop dat ik niet vergeten ben op iets belangrijks te reageren, maar moest zo'n hoop bijlezen, dat het goed kan zijn dat ik wat vergeet. Zo ja, sorry daarvoor.

Liefs, henkie

Geplaatst

We hebben vanmorgen onze pretecho gehad. Wat geweldig zeg een uur kijken naar je kleintje. Hij was wel heel erg druk en iedere keer als we hem in beeld hadden zat zijn handje weer voor het gezicht haha zoooooooo eigenwijs. Hij is ook erg druk alleen doordat mijn placenta aan de voorkant ligt voel ik daar dus heel weinig van.

Hij groeit op schema en we moesten wel lachen want zijn voeten zijn net zo groot als zijn bovenbeen haha net zijn vader. En hij was zo'n 15% zwaarder dan hij moet zijn.

Ik loop al de hele dag met een smile van oor tot oor haha.

Henkie fijn dat je verhuizing er weer op zit, nu lekker ontspannen en op je gemak de rest van je dozen uitruimen.

Gerreber het einde is in zicht nog minder dan 10 weken en dan lekker je mannetje weer thuis. Ik heb echt heel veel bewondering voor je zeg zo alleen zonder mannetje.

Kyra hele fijne vakantie, lekker genieten.

Geplaatst

Hey,

Henkie, wat een geweldig nieuws van je zus wat zullen ze blij zijn!!!!!

Fijn dat de verhuizing nu ook is gedaan en dat alles al een beetje op zijn plek staat laat de meubeltjes mar komen nu......

Hier is het vertrouwen weer een beetje terug onze uk beweegt erg goed en we kunnen nu mijn buik zien bewegen erg leuk allemaal.

Zelfs mijn hub vind het nu helemaal fantastisch en is heel druk bezig ( lees vanmorgen om 8 uur al begonnen met schilderen van de meubeltjes) en de wieg is al helemaal klaar dus ook hier begint het nu op te schieten.

Wij willen graag het kamertje voor 15 sept klaar hebben omdat we dan nog maar met zijn tweeën in de zaak zijn en mijn BI wordt er echt niet beter op kan nauwelijks nog 100/200 meter lopen dus dat is minder.

verder gaan we mijn broer en schoonzus vanmiddag vragen of hun peet oom en tante willen zijn van onze uk en als er ons iets mocht overkomen of hun dan voor onze kleine willen zorgen( ze zullen er erg blij mee zijn denk ik ze hebben namelijk zelf geen kinderen kunnen krijgen naar jaren elende en zien heel erg uit naar onze kleine uk)

S&S lees net dat jij gisten jarig bent geweest nog bij deze van harte gefeliciteerd hopelijk heb je nog een beetje genoten van de dag.

Wat fijn dat jullie een mooie pretecho hebben gehad en grote voeten wat grappig om dat allemaal te zien hé.

Geplaatst

Hoi meiden,

Chantal, wat een super geweldige man heb je, als hij op zondagochtend zo vroeg al aan het klussen is zeg. Maar wel lekker dat het dan wat opschiet, vooral als jullie straks weer samen in de winkel staan. Maar doe je wel rustig aan met je BI? Wat lastig trouwens dat het lopen zo beperkt wordt. Is er nog iets wat je hieraan kan doen? Fysio of een bekkenband bijv.? Of eventueel oefentherapie Cesar of Mensendieck? Toen ik nog als Cesartherapeut werkte heb ik best wel mooie resultaten gezien bij mensen met BI.

En wat goed dat jullie al bezig zijn met het zoeken van een peetoom en - tante. Wij hebben het er kort even over gehad aan wie we de kinderen willen toevertrouwen als er met ons wat gebeurt. Wel lastig met een zusje die zelf geen kinderen wil en ze pas leuk vindt als ze zo'n 10 jaar zijn. De oudste zus van mijn man voedt de kinderen op, op een manier waar wij niet voor zouden kiezen en de jongste zus doet dat juist wel, maar daar hebben we zelf wat minder contact mee. Onze beste vrienden hadden ons als eerste keuze voor als er wat zou gebeuren, maar de afstand (2 uur rijden) was het grootste bezwaar en dus hebben zij voor een zus en zwager gekozen. Het idee dat het kind 2 uur verderop zou komen te wonen, ver bij de familie vandaan, was een te groot probleem. En dat is nu andersom ook zo. Lastige keuze dus. Zijn anderen hier ook al mee bezig?

S&S, lees ik nu dat je jarig bent geweest? Gefeliciteerd hoor! Was de pretecho ook op je verjaardag? Leuk cadeautje zou dat zijn natuurlijk. Een uur kijken naar je kind op je verjaardag. En wat vervelend dat het bezoek aan de gyn niet de antwoorden heeft gegeven waar je zo op hoopt. Niks zo vervelend als niet weten waar je aan toe bent. Ik hoop dat er snel wel een plan komt te liggen wat jou rust kan geven.

Wij hebben trouwens ook een pretecho gepland. Op 2 september gaat het gebeuren. We waren het eerst niet van plan, maar de 20 weken echo was zo'n afknapper dat we die ervaring toch graag wilden vergeten door er nog een echo tegenaan te gooien. Wilma, was dat bij jullie ook de reden dat jullie 6 september een pretecho hebben? We hadden natuurlijk datzelfde vreselijke mens bij onze 20 weken echo.

Henkie, wat fijn dat de verhuizing achter de rug is. Heb je lekker op de trap gezeten terwijl je iedereen de juiste richting op aan het dirigeren was? Wel lekker dat je nu in het nieuwe huis meteen een mooie plekje kan creeren voor de kleintjes.

Gerreber en Henkie, ik ben echt heel benieuwd of jullie nu ook meer leven voelen dan de meiden die zwanger zijn van 1 kind. Ik heb wel eens een documentaire gezien over meerlingzwangerschappen en dan zag je dat de kinderen ook op elkaar reageren.

Chantal, leuk dat je je buik ziet bewegen. De kleine schopt bij mij bijna alleen maar net boven mijn schaambeen en mijn buik zit dan in de weg om het goed te kunnen zien.

Kyra, je vroeg of we de tekst van het liedje van mijn zus en zwager gaan verwerken in het geboortekaartje. Helaas voor mijn zus en zwager hebben wij al vanaf dag 14 van de zwangerschap een andere tekst voor op ons geboortekaartje. Ik weet niet of ik het hier verteld heb, maar voor on gevoel hebben we tijdens onze ICSI behandeling een teken gekregen in de vorm van een liedje op precies het juiste moment. En die tekst willen we gaan gebruiken. Meer verklap ik niet, in november zullen we proberen ook de kaart hier te plaatsen als de kleine er is.

Henkie, wat fijn dat je zus zwanger is. Laten we hopen dat alles goed blijft gaan.

Wij hadden hier ook wel het één en ander aan zwangerschapsnieuwtjes. Het eerste was wat minder. Mijn collega die 23 dagen eerder is uitgerekend is vrijdagochtend met krampen in buik en onderrug toch even in het ziekenhuis beland. Alles was wel goed, maar ze moet nu heel veel rust houden en ik vraag me af of ze de komende weken nog op het werk komt. Ze moet nog zo'n 6 weken tot aan haar verlof dus dat is ook al snel.

Het tweede nieuwtje was wel leuk. Ik weet van een collega dat die ook al 4 jaar aan het proberen waren en in de mmm terecht waren gekomen. Via via hoorde ik dat ze nu zwanger is van een tweeling. Die collega werkt 1 afdeling verderop en als je weet dat iemand ook in de medische molen zit, dan gun je het iemand natuurlijk nog meer dat daar resultaat gaat komen.

En vanochtend zijn mijn man en ik bijna als eerste op de hoogte gebracht van de zwangerschap van de Engelse vriendin waar we 6 weken terug waren. Haar moeder en mijn moeder zijn 21 jaar terug als penvrienden begonnen en zijn ondertussen hele goede vriendinnen geworden. Beide families zijn heel hecht bevriend geraakt en de dochter van die vriendin reageerde al zo verheugd toen ze zag dat ik zwanger was 6 weken terug. Ze wist toen zelf net dat ook zij zwanger was. Dus mijn moeder en haar vriendin gaan vlak na elkaar voor het eerst oma worden. Ik moet mijn mond nog even houden naar mijn moeder toe. Errug lastig, ha ha ha!!!!

Verder hebben wij donderdag de intake van de kraamzorg gehad. Dat was heel leerzaam moet ik zeggen. Nooit geweten dat de kraamhulp zoveel taken had. Mijn man was erbij en vanwege zijn handicap hebben 4 uur zorg extra geïndiceerd gekregen. Dan kan de kraamhulp net even iets meer tijd besteden aan de taken die mijn man echt niet voor elkaar krijgt. Dat geeft ons ook een hoop rust. We hebben nu zo'n geoliede machine die straks even stil komt te liggen als ik bevallen ben.

De commode zit nu verder in elkaar. Ziet er erg mooi uit. En we hebben een constructie bedacht van een werkblad naast de commode. Dat blad verven we ook lime groen, zodat het goed past bij de hele babykamer.

Nou, weer een heel verhaal vrees ik, maar het ik vind het momenteel wel een erg leuke tijd. De fysiotherapie werkt goed bij mij, dus ik voel me weer goed mobiel. En nu begint verder het echte inrichten van de babykamer. Het begint steeds echter te worden.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Leuk om al julie verhalen hier te lezen.

Mijn man doet sinds kort iedere avond een verhaaltje van Jip en Janneke voorlezen aan ons Hummeltje. Echt lief hoe hij dat doet! Daarna speel ik eem muziekje af, in de hoop dat hij dan ook lekker gaat slapen. Hummeltje beweegt goed, mijn buik doet "buikdansen", mijn man ziet en voelt het ook al goed.

De kinderkamer is behangen, erg mooi geworden. Nu wachten op de meubeltjes zodat ik kan gaan inrichten. Met en met ben ik begonnen met kleine spulletjes te kopen zoals waskussenhoes, kleerhaakjes enz.

Ik ben ook al begonnen met een geboortekaartje uit te zoeken. Uit de kaartjes die ik mooi vond, heeft mijn man een top 3 gemaakt. We hebben beide dezelfde favoriet, dus dat komt goed uit. Hebben jullie al kaartjes uitgezocht/besteld?

Fijne zondag

Groetjes Linda

Geplaatst

Meiden,

Wat fijn dat het zo goed gaat met onze wondertjes.

Het is echt een gezellige boel in mijn buik, onze frummel is de hele dag druk in de weer. Wel fijn hoor om hem zo vaak te voelen.

@Chrissy, ik voel onze frummel ook de hele tijd bewegen, maar dat zit ook echt onderin mijn buik, dus ik kan helaas niet zien of mijn buik beweegt.

@Linda, wij hebben het geboortekaartje en de bijbehorende tekst al uitgezocht, alleen nog niet besteld. Er komt een heel kort gedichtje op het kaartje te staan, we wilde liever geen kaart die helemaal vol staat.

@Henkie, fijn dat je verhuizing achter de rug is! En gefeliciteerd met het nieuwtje van je zus!

Nog een fijne zondag meiden.

Hier staat het kamertje, we zijn er zo blij mee. Ik ga straks proberen even wat foto's te uploaden.

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

04-08 Sjors & Sjimmie: afspraak gyn voor keizersnede

05-08 Gerda: Controle gyn 24 wkn

06-08 Sjors & Sjimmie: pretecho

17-08 Sjors & Sjimmie: controle VK

17-08 Wilma: controle huisarts

18-08 Saaab: controle VK

18-08 Chantal: controle Gyn + echo

19-08 Chrissy: Controle VK

23-08 Bettyboopke: controle gynae - 30 wkn

26-08 Dafke32: controle VK - 26 wkn

30-08 Chantal33: Pretcho - 28 weken

31-08 Linda J: controle VK

01-09 Chrissy: Controle VK en injectie anti-D

heb even de datum aangepast van onze pretecho deze hebben we een week moeten verplaatsen ivm inkopen doen voor het nieuwe seizoen ( vind het helemaal niet erg hoor;)

Verder heb ik zaterdag een brief gekregen dat de zwangerschapscursus 16 augustus gaat beginnen dus ben erg benieuwd of ik dit nog vol kan houden.

Geplaatst

Dank je wel voor de liever felicitaties meiden.

Wij hebben ook al een idee voor de kaarten maar moeten het nog verder uitwerken.

Iedere avond speel ik een muziekdoosje af voor onze kleine uk, in de hoop dat hij het hoort haha.

Nog 2 dagen en dan komt eindelijk de babykamer kan niet wachten tot ik hem in kan ruimen.

Snoeske leuke vakantie gehad?

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een vraagje: gaan jullie naar een informatie avond over bevallingen? Ik heb me gisteren aangemeld, maar was ook even benieuwd of jullie er ervaring mee hebben en of je er ook echt iets aan hebt.

Tevens heb ik de datum voor de Zwanger & Fit cursus gehad, we starten donderdag 2 september.

Vandaag tevens weer begonnen met werken na twee weekjes vakantie, zat ff te rekenen en nog maar 12 weken dan mag ik met verlof! Oh wat gaat het snel!!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat leuk dat een aantal al de data hebben voor de "puf"lessen. Ik mag net als jou Dafke ook 2 september beginnen! Straks zitten we in dezelfde groep?!

Henkie, wat fijn dat de verhuizing achter de rug is. Je zal wel blij zijn, want het zal gerust vermoeiend geweest zijn!

Echt super om te lezen hoe iedereeen al vordert met de kinderkamer. Ik moet de bekleding van de wiegjes nog maken, samen met mijn moeder, en dat zijn wij zo goed als klaar.

Ook ik (en mijn man ver weg) doe elke avond liedje zingen voor de kleintjes. Ik kan uren naar mijn buik kijken en besef mezelf elke dag nog wat een wondertjes dit zijn.. Wauw!

Hoeveel kilo's zijn jullie inmiddels al aangekomen? Ik zit al op de 8 kilo... Er kan nog meer bij... ahum ;-)

Geplaatst

Hey moms to be,

Alles goed met iedereeen?????

Inderdaad erg leuk om te lezen dat iedereen nu bezig is om de kamertjes in orde te maken ben dan ook erg benieuwd naar de foto's straks!!!!!!!!

Gerda, wat lief dat je man ook een liedje zingt voor jullie kleine hummeltjes mijn man vind dat maar helemaal niks al moet ik wel zeggen dat hij steeds vaker aan mijn buik zit om de kleine te voelen. Ook ik kan uren naar mijn buik kijken en naar de wieg en moet jullie eerlijk bekenen dat wij er regelmatig voorstaan en een traantje laten dat dit toch nog voor ons is weg gelegd om z'n mooi kamertje te maken.(zal vast de hormonen zijn........)

Wat betreft de kilo's ik weet eigenlijk niet goed hoe ik moet gaan rekenen ik ben namelijk de eerste weken zo veel afgevallen en ben nu 2 kilo zwaarder als toen ik zwanger raakte dus als ik van mijn begin gewicht uit ga is het maar heel weinig maar ga ik uit van het gewicht na al het afvallen dan is het ook 8 kilo.

Hier gaat het verder zijn gannetje vandaag weer naar de fysio hopelijk kan hij de pijn wat weg halen zodat ik nog kan gaan shoppen deze week wil nog een paar kleertje shoppen en de babyverzorgings producten en dan ben ik helemaal klaar met de inkopen.

Ook heb erg veel geluk mijn schoonmoeder is al druk aan het wassen en strijken zij wil dit graag voor mij/ons doen maar wil dit wel voor haar vakantie klaar hebben dus als alles goed is heb ik met 3 weken alles gewassen en gesteken in de kast liggen met van die geurbuitjes van zwitsal ( moet de jurkjes wel weg gaan leggen anders weten ze het nog hier in de familie en vriendenkring).

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier een beetje in de lappenmand....

Zondagochtend werd ik wakker van Max, de kat, die helemaal over de zeik was van een kat in de tuin. Dat is hij niet gewend en ging dus helemaal uit z'n stekker. Ik wilden hem pakken om te kalmeren maar hij was zo boos, dat hij mijn arm greep en dus zo'n beetje mijn hele onderarm heeft open gekrapt. Was helemaal gaan ontsteken de volgende dag. Heb nu antibiotica en steeds natte verbanden eromheen gedaan. Inmiddels gaat het wel beter gelukkig. Kon mijn hand nauwelijks bewegen, dus ook erg behelpen op het werk.

Verder hoest ik sinds een week de longen uit mijn lijf, het lijkt gewoon prikkelhoest maar kan het echt niet onderdrukken. De jongens krijgen dus heel wat te verduren, vrees ik. Worden ze hopelijk hard van :-)

Chrissy, de mannen zijn idd wel erg actief en zie mijn buik soms uitgebreid bewegen. Maar weet niet of het meer is dan bij een eenling, want heb geen eerder vergelijkingsmateriaal.

Gerreber, heb geen idee hoeveel kilo's er inmiddels bij zitten maar zijn er denk ik al wel meer dan 10. Heb vrijdag weer een afspraak voor echo, dus misschien kan ik vragen of ze me toch eens willen wegen. Heb wel dat ik 's avonds dikke enkels heb na het werk. Dus dat scheelt ook ws al een kilootje tussen 's ochtends en 's avonds.

Heb er ook erg veel zin in dat het kamertje komt. Helaas kunnen wij niet gaan verven , want we huren dit huis maar tijdelijk, dus anders moeten we het over een jaar weer terugbrengen in originele staat en dat vind ik een beetje veel van het goede. Hang wel een kleurig schilderij/ lamp of iets dergelijks op. Verder kleurige dekentjes etc maken het ook leuk.

Gerreber, heb jij ook al wel dat je buik een beetje in de weg gaat zitten? Ik ben zelf niet lang en ook smal, dus mijn buik voelt al zo groot. Zie wel een beetje op tegen de komende weken dat ie nog veel groter gaat worden. Hoop dat ik de 34 weken op mijn werk ga halen....

Zal kijken of ik nog eens een nieuwe buikfoto kan uploaden, dan zien jullie ook hoe groot ie is.

Chantal, jij hebt al lekker geshopt zo te horen.Ik heb eigenlijk qua kleertjes nog helemaal niks gekocht. De grote dingen allemaal wel. Ach, heb nog wel even de tijd en bovendien zegt iedereen dat je zoveel krijgt dat ik ook niet heel vel ga kopen, denk ik. Alhoewel dat zeg ik nu, als ik eenmaal los ga in de stad, ben ik vast niet meer te stoppen. Ook nog maar eens de oma's meenemen, dat werkt ook altijd goed :-0

By the way hier nog geen pufcursus geregeld, vrees dat ik ook een beetje laat ben, als ik dat nu nog wil gaan doen. Ga nog wel effe informeren, maar als ik dan pas ergens half september kan beginnen is dat denk ik niet echt zinvol. Yoga zit hier om de hoek dus misschien is dat toch nog wel een optie.

Ga nu lekker met de voetjes omhoog!

Liefs, Henkie

Geplaatst
Hoi meiden,

Even een vraagje: gaan jullie naar een informatie avond over bevallingen? Ik heb me gisteren aangemeld, maar was ook even benieuwd of jullie er ervaring mee hebben en of je er ook echt iets aan hebt.

Tevens heb ik de datum voor de Zwanger & Fit cursus gehad, we starten donderdag 2 september.

Vandaag tevens weer begonnen met werken na twee weekjes vakantie, zat ff te rekenen en nog maar 12 weken dan mag ik met verlof! Oh wat gaat het snel!!!!

Hey meiden,

Ik kom even bij jullie inbreken als dat mag :-)

Dafke, ga je naar de avond in het MCA? Daar gaan wij 14 september naar toe.

We zijn er de vorige keer ook geweest en het was best een aanrader!!

Groetjes

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier eigenlijk geen gekke dingen te melden.

Geen dikke enkels, gelukkig geen BI etc. De meiden die BI hebben, ik hoop echt dat het vol te houden is, schijnt soms echt verschrikkelijk te kunnen zijn.

Eigenlijk heb ik dus een voorbeeldige zwangerschap..

Donderdag gebeld over de bloedwaardes en ook die waren allemaal in orde!

Henkiepenkie, m'n buik zit alleen in de weg met bukken etc. Vorige week voor het eerst weer eens sokken aan moeten trekken en dat is dan wel even lastig ;-)

Mijn voordeel is dat ik 1.82 ben en de kleintjes dus veel ruimte hebben. Mensen zeggen wel vaak; jij bent zeker bijna uitgerekend?

Nou.. nee.. officieel nog 15 weken! haha!

Pufcursus kan je altijd nog proberen denk ik hoor! Ik begin 2 september en ben heel benieuwd wat mij te wachten staat..

Het ziekenhuis heeft aangegeven dat het "normaal" is om bij een gezonde tweelingzwangerschap met uiterlijk 30 wkn te stoppen met werken. Dan zit je nog ongeveer 6 wkene voor een vermoedelijke bevalling. Zelf hoop ik het nog iets langer vol te houden, maar ga geen onnodige risico's lopen!

Gelukkig heb ik een top werkgever en mijn leidinggevende vond dat ik deze week niet meer dan 16 uur op kantoor mocht zijn. Gelukkig kan ik ook thuiswerken, maar ik moet zeggen; middagdutje is heerlijk!

Hoe gaat het met iedereen? De kleine draakjes lekker aan het boksen en trappelen? Nog even en we zitten in het 3e trimester! Wauw.. ik geniet nog maar even van de zwangerschap!

Heel veel succes meiden en veel plezier emt shoppen etc!

Geplaatst

Hi dames!

Al weer een poosje geleden dat ik wat heb laten weten maar ik wilde jullie even laten weten dat ik zo blij ben dat het met jullie allen goed gaat! Dat geeft me vertrouwen voor de toekomst...

Hier krabbelen we langzaam op na de veel te vroege komst van Féline. Inmiddels hebben we een second opinion gehad in Nijmegen en daar werd ons (tegen al onze verwachtingen in) verteld dat we met een buikcerclage (een bandje dat direct onder de baarmoeder wordt geplaatst tijdens de zwangerschap en dus niet door de baarmoederhals) een grote kans hebben dat we een zwangerschap tot minimaal 32 weken kunnen uitdragen... Kortom, er zijn nog kansen voor ons!!

Erg verwarrend maar ook hoopgevend. Nu aan het bedenken of we het nog een keer aandurven. Weer de hele medische molen, weer ivf, weer een onwijs spannende zwangerschap met een nog zwaardere ingreep maar uiteindelijk wél een kans op een kindje dat bij ons mag blijven...

In september gaan we eerst nog naar Curacao om Féline naar Daan's plekje te brengen. En pas daarna hoeven we te laten weten of we in oktober weer een nieuwe stap durven te zetten!

Ik hoop dat jullie blijven genieten van de wondertje in jullie groeiende buiken en bovenal dat jullie straks allemaal een gezonde kleine in jullie handen zullen houden! Helemaal los laten kan ik jullie niet dus zo af en toe lees ik nog even met jullie mee.

Lieve groet,

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden