Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 LindaJ

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

28-07 Chantal: Controle Gyn - 23 wk

28-07 Chrissy: Controle VK

28-07 Saab : Controle VK

29-07 Bettyboopke: controle VK

29-07 Sjors & Sjimmie: 20 wkn echo

03-08 LindaJ: controle VK

04-08 Sjors & Sjimmie: afspraak gyn voor keizersnede

05-08 Gerda: Controle gyn 24 wkn

06-08 Sjors & Sjimmie: pretecho

17-08 Sjors & Sjimmie: controle VK

17-08 Wilma: controle huisarts

23-08 Bettyboopke: controle gynae - 30 wkn

26-08 Dafke32: controle VK - 26 wkn

06-09 Chantal: Pretecho - 29 wk

Lijstje even bijgewerkt.

Ik heb ineens ook de afspraken die geweest zijn eruit gehaald, kwestie van het overzichtelijk te houden.

Groetjes!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Iedereen die vandaag voor controle mag, geniet en veel succes!

We zijn alweer over de helft en voor we het weten zijn wij aan de beurt met onze maand om te bevallen!

Henkiepenkie; ik heb ook om de 4 weken controle, maar het is nog elke keer heel rommelig geweest. Wisselende artsen, dat ze aan mij gaan vragen wat er moet gebeuren etc.

Volgende week donderdag mag ik weer en dan toch maar eens een goed gesprek aangaan. Wil gewoon weten hoe en wat nu verder!

Wel super dat jouw 2 boys het goed doen! Altijd weer een fijn gevoel als de controles goed zijn.

Succes met verhuizen dit weekend!

iedereen; veel plezier met shoppen en klussen ;-) Nog even en we zijn klaar voor de komst van onze wonders!

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 LindaJ

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

19-08 Chrissy: Controle VK

01-09 Chrissy: Controle VK en injectie anti-D

Hoi allemaal,

Vandaag weer bij de VK geweest. We hadden nu eindelijk één van de andere verloskundigen. Tot nu toe hadden we steeds dezelfde, terwijl we wel graag ook de andere dames een keer willen ontmoeten. Helaas was degene van vandaag net één die na de zomer gaat vertrekken. Maar alle was verder goed. Bloeddruk keurig, het vocht in mijn voeten is ook niet erg en ook de benauwdheid die ik soms 's avonds heb is niet heel erg. Vaak heb ik dat als ik druk ben geweest, dus ik zal wat beter naar mijn lichaam moeten luisteren. Het hartje klopte mooi. Helaas kon ze nog niet zeggen hoe het kindje lag. Over 3 weken denkt ze dat dat wel zal lukken.

Verder heb ik afgelopen maandag het kraampakket in hui gehaald. Daar word je toch niet vrolijk van. Wat een hoop enorme lappen maandverband zeg. En dan allerlei onderleggers e.d. Gaat een erg bloederige bedoening worden besef ik nu steeds meer.

Henkie, wat een gedoe dat je met je dikke buik nu ook nog moet verhuizen. Heb je voldoende hulp? Als je slim bent ga je lekker op de trap zitten tijdens de verhuizing om iedereen aan het werk te zetten en de juiste kant op te sturen.

Wilma, wat een giller met de kinderwagen. Het had ons ook kunnen overkomen. Heb je er ondertussen al wat meer handigheid in gekregen? Over een maandje verwachten wij ook onze kinderwagen. Ben erg benieuwd. Hoe is het verder met de babykamer? Staan alle meubels al? Wij wachten met spanning komende maandag af. Dan komen onze meubels. De donderdag erna zijn we allebei vrij, dus dan hopen we de kast in ieder geval even in elkaar te kunnen zetten. Dan kan ik wat van de babyspullen gaan opruimen. Het staat nu allemaal in dozen en kratten.

Snoeske, begrijpelijk dat je lang niet gereageerd hebt. Mijn man zei pas al dat hij je een tijd niet hier gezien had, maar de reden is ook niet meer dan logisch. Ik denk dat iedereen die nare ervaringen heeft met eerdere zwangerschappen een moment in de huidige zwangerschap heeft dat al dat oude zeer weer boven komt. Ik had het vooral de eerste 20 weken, vanwege mijn eerder miskramen, maar de meiden die een kindje hebben verloren hebben natuurlijk helemaal een punt waarop alle pijn en angst boven komt. Maar wat anderen al zeiden, iedereen zal hier een luisterend oor hebben en begrip tonen als je je verhaal hier doet (of juist niet).

Ik heb het lijstje ook nog even aangepast. Ik ga nu over 3 weken weer naar de VK en moet dan formulieren ophalen om bloed te laten prikken. Ik heb A-negatief bloed en dat betekent dat ik in week 30 van mijn zwangerschap een injectie moet krijgen voor/tegen resusantagonisme. Dat moet na de bevalling mogelijk nog een keer herhaald worden als ons kindje positief bloed heeft.

Groetjes,

Marieke

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Dat doet mij enorm goed!

Het blijft toch moeilijk om je ervaringen te delen zonder een ander daarmee een stukje onbezorgdheid te ontnemen. Maar fijn dat de ruimte er isom te delen. En wat ons overkomen is, is iets dat maar zo zelden voorkomt. Toch blijf ik deze periode angstig vinden. Ik durf er nog niet echt op te "rekenen" dat we straks weer een kindje krijgen, het zal tot het eind erg spannend blijven.

Maar gelukkig gaat het heel goed. Ik voel me goed.

@Chrissy, ik moest wel lachen hoor om je kraampakketverhaal. Ik weet nog dat ik precies hetzelfde dacht toen ik m ophaalde tijdens de zwangerschap van mijn dochter. Werd helemaal akelig van al dat verband en die onderleggers.

@Wilma, ik herken het helemaal. Heb ook eens een halfuur aan onze kinderwagen staan sjorren, en helemaal in de veronderstelling dat ie kapot was (hij wou niet meer uitklappen) en mijn man komt thuis uit zijn werk en heeft het zo voor elkaar, ha ha

@Henkie, heftig hoor een verhuizing als je zover zwanger bent! Probeer toch je rust te pakken! Al kan je "nesteldrang" straks behoorlijk met je aan de haal gaan, ha ha. Succes in elk geval met de verhuizing.

@Gerda, lijkt me vervelend om steeds weer een andere arts te hebben met de controles. Ik heb steeds 1 gyn en 1 vk en dat bevalt heel goed. Deze mensen "kennen" je en dat heeft vlgs mij alleen maar voordelen. Ik zou het zeker aankaarten.

Wij gaan pas met een week of 4 intensief met de babykamer bezig. Een ledikant en commode hadden we nog van mijn dochter en hier hebben we een kledingkast bij uitgezocht. Wij gaan voor een beetje een brocante sfeer qua kamer.

Lfs Snoeske

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 LindaJ

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

18-08 Saaab: controle VK

Een hele goeden avond dames!

Vandaag weer ons kloppende hartje gehoord bij de VK. IK was wel blij dat ik er eindelijk weer heen mocht want het was 5 weken terug. Maar alles goed gelukkig.

Ze kon wel voelen hoe ukkie lag, ze moest wel even goed voelen. Maar ik vind het knap hoor! Hij ligt met zijn hoofdje naar beneden en zijn beentjes schuin omhoog. Terwijl ik dacht dat ik laag in me buik toch echt trappelende voetjes voelde. hihi.

Over 3 weken weer terug, en dan 3 weken krijg ik ook een injectie, net als marieke A negatief bloed. Maar prikken zijn we ondertussen wel gewend. Bloeddruk was ook prima. En het is een hele gerust stelling dat je de baby zo vaak voeld nu.

Volgens mij ben ik de enige die tegen moet spreken wbt het slapen... Ik slaap heerlijk uit nu. Was eerst ook anders en vaak wakker snachts, nu ook om te plassen en daarna weer heerlijk verder, zelfs door het gesnurk van vriendlief heen. hihi

Maar dat komt denk ik omdat wij ook midden in een verhuizing zitten, nou ja tot nu toe nog verbouwing tot half september. Begin okt. hopen we toch echt over te gaan.

Nu op het gemakje lief blauw behang uitzoeken.

weltruste of fijne avond allemaal!

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 LindaJ

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

18-08 Saaab: controle VK

18-08 Chantal: controle Gyn + echo

Goedemorgen meiden,

Vanacht heerlijk geslapen voor het eerst in een hele lange tijd had gewoon moeite om op te staan en zou het liefst nog een paar uurtje blijven liggen hopelijk gaat het de aankomende nacht ook zo.

Gisteren weer bij de Gyn geweest en alles is goed met onze ukkepuk helaas geen echo had namelijk een andere gyn omdat de mijne met vakantie is.

Hartje kloptje goed ze was benieuwd of wij wisten wat het ging worden en toen we vertelde dat we het wel wisten zei ze nou aan de hartslag te horen wordt het een meid ( snap niet hoe ze het doet hoor maar die schijnen een rustige hartslag te hebben)

Verder kon ze voelen hoe de kleine lag en net zo als ik dacht hoofdje boven en beentje naar beneden oja toen ze de naar het hartslagje probeerde te luisteren wou onze kleine uk het niet hebben en sloeg steeds dat ding weg dat was wel grappig om te voelen en te horen.

Mijn bloeddruk gaat helaas steeds iets verder omhoog maar nog wel binnen de norm hij is nu 130/80 terwijl hij normaal altijd 110/70 is dus daar schok ik wel van hoop niet dat dit verder op loopt mocht de onderdruk op 90 komen dan gaan ze stappen ondernemen wat weet ik niet maar daar kom ik dan snel genoeg achter.

Ik heb vandaag z'n schattig jurkje van noppies gekocht kon het gewoon niet laten hangen wou nu toch wel een keertje iets voor een meid kopen, ook hebben we gisteren een gesprek gehad met een kennis en die gaat het geboorte kaartje van ons maken ben benieuwd wat daar uitkomt.

Zo weer een heel verhaal ga maar is kleren aan doen en dan aan het werk.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook ik heb gelukkig weer een goede nacht gedraaid. Wakker worden was vanmorgen idd weer zwaar, maar heerlijk zo'n goede nacht!

Snoeske; Het blijft een spannende tijd, de weken zullen voor jullie misschien wel voorbij kruipen, maar wij gaan ervan uit dat we straks allemaal in november onze kleintjes mogen vasthouden. Ook jullie!

Wat fijn dat de controles ook weer goed waren, zo zoetjes aan komt straks het eind in zicht. Leuk om te lezen dat iedereen al druk is met kinderkamer en spulletjes kopen. Zelf wil ik proberen om rond de 30 weken alles klaar te hebben.

Dit weekend ga ik samen met mijn moeder stof halen om de wiegjes te bekleden.. Zo bijzonder dat ik daar zelf nog in gelegen heb!

Succes meiden, nog 2 daagjes werken en dan weekend!

Geplaatst

Meiden, wat een mooooooie buiken! Ziet er echt heel goed uit!

Zoonlief is bij mij ook weer goed gekeurd door de verloskunsige en is nu al een dwarsligger :)

Hoofdje links en voetjes dus rechts van mijn buik. Aangezien ik smal ben en smalle heupen heb komt ie er dus steeds van de zijkant uit. Ziet er wel grappig uit.

Nog even gekeken naar een foto van toen ik zwanger was van dochterlief, maar dat is een enorm verschil! Toen met 5 mnd nog nauwelijks buik en nu kunnen mensen niet geloven dat ik in nov pas ben uitgerekend, omdat ik zo dik ben.

haha Henkie, ik las over je 50% aankomen, maareeh...ik woog ook 50 kg toen ik zwanger was van mijn dochter:) Dus ook hetzelfde. En het is echt helemaal goed gekomen :))

En idd striae-vrij dus daar hoop ik nu weer op, maar ik ben er bang voor! Dit omdat ik 15 kg ben aangekomen dmv de ivf en ik was gewoon al 5 kg gegroeid. Totaal verschil van 20 kg!!!Heb nl ook veel hormonen gespoten (375 eenheden) en werd er erg moe en vraatzuchtig van.

De meubeltjes staan boven, maar het kamertje is nog lang niet klaar. We moeten nu echt beginnen, want ik word zenuwachtig nu.

Verder slaap ik al heel lang erg slecht en dat is niet vermeerderd de afgelopen tijd.

Ik ga na mijn vakantie beginnen met haptonomische zwangerschapsbegeleiding. Ben erg benieuwd wat het oplevert. In ieder geval gaat het over het maken van contact met het ongeboren kindje en is elke sessie samen met de partner.

Ik ga verder niets doen. Yoga is te ver bij mij uit de buurt en gym is niet mogelijk ivm mijn klachten. Dus ik ga het doen op het tandvlees en hopen dat de verloskundige me erdoor trekt. Samen met de steun van manlief is dat hopelijk genoeg. Heb uiteindelijk ook niets gehad aan de yoga-puflessen van de eerste keer.

Geplaatst

Wat is het rustig hier zeg. Iedereen te moe (na al die slechte nachten) om nog te internetten? Ik was er vandaag al vroeg uit want ook ik slaap slecht, maar dat is omdat ik snipverkouden ben. Normaal gebruik ik Otrivin maar dat wordt eigenlijk afgeraden om te gebruiken als je zwanger bent. Veel apotheken geven echter aan dat je max. 5 dagen gedurende de zwangerschap dit middel gebruikt mag worden. Ik doe nu dus wel wel 1 x sprayen ermee als ik naar bed ga en dan red ik het tot een uur of 6:00 's ochtends. Voor de rest van de dag is het afzien. Wat een ellende zo'n verstopte neus als je toch al wat benauwd bent door de afnemende ruimte voor je longen. Maar goed, het zal vandaag of morgen wel beter worden en dan gaan we weer vrolijk verder met zwanger zijn.

Verder hebben we de komende week het erg druk met allerlei afspraken die we hebben vanwege de zwangerschap. Morgen komt de babykamer, maar natuurlijk weer net niet de 3-deurskast waar ik zo om zit te springen. Het ledikantje en de commode komen wel. Woensdag weer naar de fysio voor BI. Gaat al wel beter. De fysio heeft mijn bekken weer wat losgemaakt aan de ene kant en rechtsgezet aan de andere kant en ik heb nu eigenlijk geen last meer van mijn stuit. Verder bleken bijna alle gewrichten in mijn benen beperkt te zijn, dus die heeft ze losgemaakt zodat ik weer wat soepeler kan bewegen. Ik was de eerste dag na de behandeling best beurs, dus het was wel nodig ook allemaal.

Donderdagochtend komt de kraamzorg voor de intake. Ik ben heel benieuwd voor hoeveel uur wij in aanmerking komen. Mijn man kan veel in huis, maar niet alles, dus ik hoop dat de kraamzorg extra uren zorg kan bieden als ik net bevallen ben. Momenteel werk ik 4 dagen in de week en die op de 5e dag bijna het hele huishouden. Dat werkt prima, maar na de bevalling zal die constructie dus even niet werken. We zullen zien donderdag. Mijn man is ook bij dat gesprek en hij is de rest van de dag vrij. Misschien gaan we nog wel iets leuks doen samen.

Ik ga er weer vandoor. Mijn man is vandaag jarig en vanmiddag komt de visite. Nu nog even snel met de stofzuiger door het huis enzo. .... voordat mijn familie denkt dat ik een slons ben, ha ha ha! :animatedwink:

Geplaatst

Chrissy van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hele fijne dag gewenst.

Wij moeten nog anderhalve week wachten en dan komt ook het kamertje, kan echt niet meer wachten haha.

Mijn BI gaat ook steeds slechter ik merk dat ik me echt rustig moet houden dan is het nog wel vol te houden. Als ik een drukke dag heb gehad moet ik daar dus gelijk voor boeten. Sinds van de week voel ik de kleine ook af en toe. Echt zo leuk om te voelen.

Meiden nog een fijne dag.

Geplaatst

Chrissy, gefeliciteerd! Maak er een leuke dag van!

Leuk he dat je straks de babykamer in kan gaan richten? Die van ons wordt dinsdag geleverd, kijk er echt ontzettend naar uit.

Geplaatst

Sjors en Sjimmie, ik ben niet jarig hoor, maar mijn man. Hij zegt nu dat hij helemaal verdrietig is dat hij niet wordt gefeliciteerd, ha ha ha.

Dafke, leuk joh dinsdag de babykamer. Komt bij jullie wel de complete kamer?

Geplaatst

Hey Chrissty,

Van harte gefeliciteerd met je mannetjeeen hele fijne dag gewenst.

Hier duurt het nog wel even voor de meubeltjes klaar zijn en voordat we het kamertje in gaan richten heb wel gezegt dat ik het voor de 30 weken klaar wil hebben wordt er namelijk een beetje onrustig van.

Dafke, Dinsdag al de meubeltjes wat leuk wou dat we ook nieuw hadden gekocht dan had ik niet hoeven te wachten tot mijn hub eindelijks tijd heeft om het klaar te maken.

ga zo even lekker shoppen heb een idee voor de babykamer maar weet niet of het te verkrijgen is dus ga maar even op zoek vandaag.

iedereen een fijne dag vandaag!

Geplaatst

hoi allemaal

chrissy en mannetje van Harte gefeliciteerd!!! :occasion13: maak er een gezellige dag van!!!

chrissy je kan ook een zout oplossing maken, 1 theelepel zout op een theekop gekookt water. dit laten afkoelen. kan je zo vaak gebruiken als je wil. ik snuif het zo van een theelepeltje af en anders kan je bij de apotheek een pipetje kopen waarmee je kan druppelen. dit gebruik ik zelf vaak bij verstopte neus. beterschap ermee.

ik heb lekker vakantie!!!! heb vanmorgen nog gewerkt, het was echt afzien, maar heb mijn doel gehaald. ik wilde in elk geval tot mijn vakantie blijven werken. na mijn vakantie nog 5 weken tot mijn verlof. maar of ik dat ga redden??????? heb de laatste dagen weeer meer last van B.I

leuk dat de meesten nu lekker met de meubeltjes bezig zijn. hier is dat al klaar, gisteren hebben we een leuke winny the pooh lamp gekocht. een hanglamp, zo'n lampion. leuk die korting bij de kwamtum haha.

liefs wilma

Geplaatst

Chrissy:

Hier nog iemand met een allergie. Er is een neusspray van VSM die vrij te gebruiken is gedurende de hele zwangerschap!

Daarnaast als je erge last heb, kun je ook een afspraak maken met je huisarts omdat er ook medicatie is, wat je deze hele zomer mag gebruiken. Alleen niet op het laatst van je zwangerschap.

Heb zelf een heel gedoe gehad en ben in de boeken gesprongen en aan de telefoon gehangen, diverse gesprekken gevoerd met verschillende apothekers en -assistenten. Maar laat je niet afschepen met de info die je nu hebt als je er echt last van hebt.

Ik werd echt niet goed van mijn hooikoorts en ik kon dat er gewoon ook niet nog bij hebben. Want je wordt er ook gewoon harstikke moe van!

Heb nu medicatie en een neusspray. En het gaat hartstikke goed.

Succes ermee!!

Ik ben inmiddels wel erg benieuwd naar de kamertjes. Jullie dan?

Wij moeten nog beginnen, en geen idee hoe ik foto's moet uploaden (ben echt een superkneus met pc's, maar wil het wel proberen)

Op een andere site waar ik zit, hebben al veel mensen foto's van het kamertje laten zien op die manier en dat is wel erg leuk!!

Meiden, we gaan goed!!!! Nog 'even' en ik zit op de 30 weken :)))))

En dan maar hopen en bidden dat ik niet twee weken langer loop...

Geplaatst

Kyra...en dan ook nog een allergie! Pfff. Je trekt van alles aan lijkt het wel..... (grapje ...ik hoop dat je mijn galgenhumor wel op prijs steld???) Joy1

Geplaatst

Heeeeeeeeeey Joy....:hello:leuk je hier ook even te treffen..

Ennehh....juist die zwarte humor trekt mij er door heen. Om het allemaal wat luchtig te houden..

Had ik ook al verteld dat ik een te laag HB heb en al een tijdje aan de ijzertabletten zit:shootme:

En dat door de allergie mijn longetjes het niet meer zo goed doen en ik verhoogd aan de astma-medicatie zit:shootme::shootme:

Oooww....en hebben meerdere dames er last van? Maar ik heb de laatste nachten zo'n enorme last van nachtmerries:shootme::shootme::shootme:Dat ken ik niet uit mijn eerste zwangerschap of ik heb het niet meer onthouden.

Maaaaaarrrr......het doel is bereikt (loop ik alvast op de zaken vooruit) en we krijgen straks een geweldig ventje die het huis komt opvrolijken.

Geplaatst

Heee meiden,

Leuk om te horen dat iedereen toch al druk is met de kamertjes! Bij ons is die al een tijdje 'klaar'. Dit weekend de stof gehaald voor de wiegjes, zodat we ook die af kunnen maken.

Volgende week dagje babyshoppen samen met mijn zus en mijn nichtje van 5. Zin in!!

Ohw.. en als het mee zit mag mijn man eerder naar huis en dat zou dan met ongeveer 11 weken zijn!!

Gefeliciteerd met je mannetje Chrissy!

Iedereen rustig aan en op naar de 30 weken!

Geplaatst

Wat een fijn nieuws Gerreber dat je mannetje misschien eerder thuis komt!

En het babyshoppen blijft leuk! Ik roep telkens dat ik nu wel genoeg kleding voor de kleine man heb gekocht, maar toch kom ik elke keer weer iets leuks tegen wat ik niet kan laten hangen, herkenbaar meiden :-) ??

Geplaatst
Heeeeeeeeeey Joy....:hello:leuk je hier ook even te treffen..

Ennehh....juist die zwarte humor trekt mij er door heen. Om het allemaal wat luchtig te houden..

Had ik ook al verteld dat ik een te laag HB heb en al een tijdje aan de ijzertabletten zit:shootme:

En dat door de allergie mijn longetjes het niet meer zo goed doen en ik verhoogd aan de astma-medicatie zit:shootme::shootme:

Oooww....en hebben meerdere dames er last van? Maar ik heb de laatste nachten zo'n enorme last van nachtmerries:shootme::shootme::shootme:Dat ken ik niet uit mijn eerste zwangerschap of ik heb het niet meer onthouden.

Maaaaaarrrr......het doel is bereikt (loop ik alvast op de zaken vooruit) en we krijgen straks een geweldig ventje die het huis komt opvrolijken.

Nou, Dan heb je alle reden om je af te vragen wat er ook al weer leuk was......En niet alleen als je wakker wordt uit een nachtmerie......Ik heb wel bewondering voor je tijdens deze zwangerschap!!!!! Joy1

Geplaatst

Dafke,

Wat leuk dat je al zo aan het baby-kleding-shoppen bent. En nee, helemaal niet zo herkenbaar. Ik heb geloof ik nog helemaal niet veel kleding gekocht..Maar ik moet ook zeggen dat ik niet meer zo goed weet wat ik allemaal in huis heb. Recent had een duur kledingwinkeltje enorme opruiming en daar heb ik een aantal truitjes gekocht, broekjes waren uitverkocht:)

Ik moet ook echt nog wel dingen hebben.

Ik moet echt speuren in de dozen wat ik heb, echt geen idee. Maar ik heb zeker weten niet te veel. Ik heb in ieder geval ook nog geen badset en er zullen ongetwijfeld meer dingen zijn.

Wel spannend om straks alles weer uit te pakken. Dochterlief wilde al helpen met het inpakken van de commode straks, dus dat gaan we zéker doen!

Tjéé, ik zag dat er al een 'uitgerekend in april-topic' bestaat. Dat betekent dat we echt op gaan schieten, meiden!

Geniet van jullie weekend!

Geplaatst

jaja dames het schiet al lekker op!!!

en ook hier af en toe last van nacht merry's. haha ik droomde dat ik bevallen was van een donker kindje. en ik weet wel hoe ik daar bij kom. voor dat we de terugplaatsing hadden, was er een heel donker stel voor ons. en toen grapte mijn man al, stel dat ze de embryo's verwisselen, dan krijg je ineens een donker kindje haha. sjonge het zal je gebeuren.

en ik heb ook al gedroomd dat mijn man bij me weg ging, dat slaat echt nergens op. heb hem midden in de nacht wakker gemaakt en het hem gevraagd, erg he, gelukkig konden we er wel om lachen.

zo ben net ff naar de prenatal geweest, ik mocht de blije doos ophalen, en de prenatal zit hier niet ver vandaan dus snel f heen gesjeesd. helemaal leuk!!!

welke dozen zijn er eigenlijk nog meer??? ik heb die van baby-dump en etos ook.

groetjes wilma

Geplaatst

Hey meiden,

Wat is het rustig hier zeg allemaal zeker erg druk met de babykamer en alles wat daar bij hoort!

S&S hopelijk heb je een goed gesprek vandaag en is de uitkomst dat wat je gehoopt hebt.

Gerda wouw wat een geweldig nieuws dat je mannetje misschien eerder weer thuis komt poefff kan mij voorstellen dat je hem juist nu heel erg mist.

Heb dan ook bewondering voor je hoe je deze maanden door komt!

Henkie, alles goed gegaan met het verhuizen en heb je alles een beetje op zijn plekje staan?

Nu kan jij ook beginnen met de babykamer!!

Wilma, zat er nog iets leuks in de blije doos??????

Hier is het begin gelukkig al gemaakt mijn man krijgt in een keer de kriebels en is uit zich zelf begonnen met het schilderen van de wieg en heeft verf gehaald voor de muur nu nog een grote plaat die op de muur gemaakt moet worden en dan kan ik beginnen met de accessoires te schilderen en op te hangen.

Ik hoop dan ook dat de kriebels bij mijn man blijven zodat hij al het schilderwerk snel een keer af heeft;)

Vandaag heb ik een beetje een dubbel gevoel mijn vriendin die haar zoontje is verloren met 24.2 weken blijft mij een beetje door het hoofd spoken wij zijn nu ook zo ver en heb vanacht alle rampsenario's gedroomd ( maar dromen zijn bedrog zeggen ze hé)

Verder voel ik de kleine uk de ene dag meer en beter als de andere en dat maakt mij wel is onzeker maar denk dat we dat allemaal wel eens hebben.

De BI begint ook echt steeds slechte te worden en ik hoop dan ook dat het niet nog veel erge wordt want in september komen er nog 2 drukke weken aan waar ik weinig rust kan nemen maar we zullen zien.

Ga maar is aan het werk iedereen een hele fijne dag!

Geplaatst

Gister op controle geweet bij de VK. Mijn bloeddruk was nog steeds "mooi laag" zei ze. Verder was alles goed, mijn boel greoit goed en het hartje van Hummeltje was snel te vinden en klopte stevig.

Helaas kon zij niet veel betekeken voor da last in mijn rug. Bij de babyplanet daarna maar meteen een rug/buikband gekocht voor de ondersteuning. Hopelijk lag het toch aan het feit dat we afgelopen weekend 2 feesten hadden. FF wat rustiger aan doen en kijken hoe t gaat. Maar in de babywinkel zijn natuurlijk weer een paar kleine dingetjes aan mijn handen blijven plakken haha. We hebben ok nog veel nodig. Maar over 3 weken hebben mijn man en ik een fest en misschien krijgen we dan nog wel allerlei spullen of teogoedbonnen. Ook komt het kamertje daarna en kan het "echt shoppen" pas beginnen!! Helaas was de blije doos bij onze Prenatal op, dus moet ik nog ff geduld hebben.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden