Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

19-08 Chrissy: Controle VK

23-08 Bettyboopke: controle gynae - 30 wkn

26-08 Dafke32: controle VK - 26 wkn

30-08 Chantal33: Pretcho - 28 weken

31-08 Linda J: controle VK

01-09 Chrissy: Controle VK en injectie anti-D

08-09 chantal: Controle Gyn en groeiecho + doorbloeding placenta en navelstreng

heb even het lijstje weer naar voren gehaald en mijn volgende afspraak erbij gezet.

Vandaag weer voor controle geweest en alles was weer goed zelfs de bloeddruk was weer mooi laag 110/70 en dat gaf mij toch wel weer een beetje rust zat mij toch niet lekker dat hij de vorige keer 130/90 was.

Hartslag van onze kleine meid was ook goed helaas geen echo dit keer maar over 11/5 week hebben we de pret echo en dan kunnen we weer gaan genieten van onze kleine.

Ook moet ik morgen een dagcurve laten prikken voor de suiker maar heb vergeten te vragen hoe dit in zijn werk gaat weet iemand van jullie dit?

moet dit laten doen omdat de kan op complicaties iets hoger liggen bij ECD maar de gyn verwachte er eigenlijk weinig van ben namelijk nog maar 4 kilo boven mijn start gewicht dus waarschijnlijk neemt ons meisje wat extra van mij wat ik helemaal niet erg vind;)

Linda mijn man gaat alleen mee naar partneravond wel met tegen zin hij vind het namelijk helemaal niks maar moet van mij mee hij mag er ook wel iets voor over hebben......

Henkie, Poefff nee ik moet ook nog niet aan de bevalling denken al wil ik wel graag weten hoe ons kleintje eruit ziet. Ook hier wel eens harde buiken en ja het is inderdaad niet een erg fijn gevoel maar ik weet dat het komt omdat ik dan toch te veel heb gedaan moet het dan gewoon rustige aan gaan doen alleen is dat voor mij ook erg moeilijk maar heb nu op verzoek van de gyn mijn werktijden aangepast ivm pijn en die buiken naar max 6 uur werken en het liefst verdeeld over de dag verder veel rusten en niet op de bank maar in bed wil graag zo lang mogelijk door werken en natuurlijk niet op het laatst bed liggerig worden ivm de BI.

Meis denk wel aan je zelf hè en natuurlijk aan je jongens dus doe het wat rustige aan ze moeten nog wel een tijdje bij je blijven zitten........

Rest van de meiden die controle hadden van de week alles goed met jullie kleintje en voor de gene die nog moeten geniet ervan.

Meiden ik ga er weer vandoor wil zo even lekker in bad heb dat al zo lang niet meer gedaan omdat ik bang ben er niet meer uit te kunnen komen maar man lief is thuis dus die kan mij dan helpen;)

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
...Ook moet ik morgen een dagcurve laten prikken voor de suiker maar heb vergeten te vragen hoe dit in zijn werk gaat weet iemand van jullie dit?

Hi Chantal, ik heb afgelopen maandag voor suiker moeten prikken; het kan 2 of 3x per dag.

Ik moest me 's ochtends melden rond 8:00 uur (nuchter! dus wel iets dinken zoals water, thee, koffie maar dan zonder suiker) en er werden 2 buisjes afgenomen.

Dan om 10:30 uur weer moeten melden; 1 buisje afgenomen. Tussen de 1e en 2e prikbeurt mag er gegeten worden.

Eigenlijk had ik om 13:30 uur weer gemoeten, maar had een sollicitatiegesprek. Werd mij gemeld dat voor de curve het niet echt nodig was die 3e keer...

Moontje uit het december topic heeft dezelfde dag ook een dagcurve moeten laten uitvoeren en bij haar ging het wel iets anders...

Belangrijk is nuchter de 1e prikbeurt.. Bel anders even je gyn of vk (weet niet waar je onder controle bent) als deze nu nog te bereiken zijn...

Suc6! Hoop dat jij iemand krijgt die beter kan prikken dan de 'muts' die ik had... :ohmy:

Geplaatst

Hey Sannie,

bedankt voor je antwoord ik moet inderdaad nuchter er zijn voor de eerste prikbeurt en daarna nog twee keer dus denk dat het een beetje het zelfde is als jij hebt gehad.

helaas kunnen ze hier in het ziekenhuis ook niet zo goed prikken en heb ik roladers dus dat zal wel weer lastig zijn maar goed wat moet dat moet.

Geplaatst

hoi allemaal

ook ik heb gister controle gehad bij de huisarts, dit keer niet mijn eigen arts, deze was iets ruiger, en voelde erg goed hoe onze uk lag, nl zoals ik al dacht over dwars haha, nu al een dwars liggertje, maar goed kan nog zat alle kanten op. ik voelde de kleine wel protesteren tijden het drukken en voelen aan mijn buik. maar alles loopt op schema en mijn bloed druk was 100/75 best mooi dus.

hebben jullie ook zo'n last van maagzuur??? ikke wel ben grote vrienden met de gaviscon fles.

miscchien een rare vraag, maar wat voor onderbroeken passen jullie nu nog?? mijn eigen rollen nl af of knellen mijn buik. ik vind die zwangerschaps onderbroeken veels te duur voor zo'n korte tijd, dus heb ik nu mega tenten gekocht bij de zeeman haha, (nee niet bij de vrijbuiter) om te proberen.

mijn man moest wel lachen, na de zwangerschap gaan ze de container in hihi

ik zal het lijstje met afspraken ff aanvullen.

oja ik ben inmiddels al 10 kg gegroeid!!!!!:ohmy:

liefs wilma

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

19-08 Chrissy: Controle VK

06-09 Wilma: Pretecho 31 weken

08-09 Wilma controle HA ,31 weken

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een kort berichtje deze keer, maar beloof morgen even uitgebreid op iedereen te reageren. Ik zag dat ik een verkeerde datum had staan voor controle bij de verloskundige. Ik moest namelijk vanavond al en niet morgen pas.

Ik heb gisteren de hele dag last gehad van een harde buik, dus ook ik heb het advies gekregen om een betere balans te zoeken in activiteit en rust. Lastig hoor om dat een beetje goed geregeld te krijgen. Maar als ik me daarna neter voel, dan is dat wel prettig. Gisteren de hele dag een naar gevoel gehad met veel buikpijn. Ik ben er ook wel een beetje van geschrokken.

Verder was de controle goed. Een mooie hartslag en de VK dacht dat die kleine van ons al keurig met het hoofd naar beneden ligt. Als dat zo blijft dan zou dat mooi zijn.

Volgende week moet ik bloed prikken voor mijn Anti D, glucose en HB. Ben erg benieuwd of daar nog rare dingen uit gaan komen. Er zit wel veel diabetes in mijn familie dus ben eigenlijk wel benieuwd of je dan ook een verhoogde kans hebt op zwangerschapsdiabetes. 1 september krijg ik de uitslag.

Nou, morgen hopelijk een nog veel langer verhaal, maar dan even een reactie op al jullie verhalen. Heerlijk om te lezen trouwens! Fijn om de zwangerschapsverhalen te delen met jullie!!!

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

02-09 Chrissy: Pretecho 30 weken

06-09 Wilma: Pretecho 31 weken

08-09 Wilma controle HA ,31 weken

Geplaatst

Wilma, ik heb de onderbroeken van Ten Cate, deze zijn ongeveer 9 euro, maar zitten echt ideaal. Volgens mij heeft Hema in bepaalde vestigingen ook de zogenaamde "mama"-collectie.

Chrissy, vervelend zeg die harde buiken! Hoop dat het je lukt om een goede balans te vinden tussen rust en werk.

We gaan weer richting het weekend meiden! Zaterdag gaan we de puntjes op de i zetten voor de babykamer. Er moet nog een muursticker worden geplakt, kubusjes moeten worden opgehangen, net als het rolgordijn. En mijn raamdecoratie moet nog worden geplakt, had een super leuke gevonden met Teigertje op internet. Helemaal geweldig.

Wordt nu ook wel steeds nieuwsgieriger naar hoe onze kleine man er straks uit zal zien.

Nu is het zo dat ik een bekende als kraamhulp in zou kunnen schakelen. Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant geeft het me een goed gevoel om een bekende in de buurt te hebben, maar aan de andere kant twijfel ik ook heel erg.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Hey Dafke,

Om even te reageren op je kraamhulpvraag;

Toen ik zwanger was van mijn dochter was mijn schoonzus (nog) kraamhulp. We hadden toen afgesproken dat zij bij mij zou kramen. Toch hebben we een aantal weken voor de geboorte alsnog (samen) besloten dit niet te doen. De reden hiervoor was dat ik niet van te voren zou weten hoe ik mij zou voelen na de geboorte van een eerste kind. Zou ik heel veel huilbuien, zou ik erg chagerijnig zijn, zou ik veel pijn hebben? Bovendien controleert een kraamhulp ook hechtingen e.d., dat moet je ook maar willen. Je deelt echt iets heel intiems, niet alleen de geboorte, maar ook de meuk na die tijd.

Wij hebben tegen elkaar gezegd: we hebben nu een goede band met elkaar, en dat willen we graag zo houden. Zij is evengoed de eerste weken heel veel bij mij geweest "gewoon als tante", en heeft mij enorm geholpen met alles.

Veel succes bij het nemen van je beslissing!

Snoeske

Geplaatst

Snoeske, bedankt voor je bericht! Ik zit inderdaad aan dezelfde punten te denken, o.a. de hechtingen, humeur etc.

Ik denk dat ik toch maar voor een onbekende ga.

Geplaatst

Hey meiden,

Wilma, ik heb van die shortjes van bjorn borg als ondergoed aan nu. Mijn buik zit nog vrij hoog dus dat past er precies mooi onder. Iets over mijn buik vind ik geen prettig gevoel, behalve dan die speciale zwangerschapsband die veel steun geeft aan de onderkant van mijn buik.

Chantal, fijn dat de controles weer allemaal goed waren! Jullie meissie doet het hartstikke goed.

Chrissy, vervelend zijn die harde buiken he. Ik heb er ook wel af en toe last van. Blijf nl ook maar hoesten als een zeehond en dus span ik dan alles aan en daar reageert mijn baarmoeder dan weer op. Erg vervelend.

Probeer nu op mijn vrije dagen ook bewust wat meer rust te nemen en te ontspannen, maar dat valt niet mee. Er is nog zoveel dat ik moet doen. Bovendien wil mijn vriend ook steeds allerlei dingen afspreken, er zijn natuurlijk erg veel mensen die ons nieuwe huis willen zien, maar soms wordt dat wel een beetje veel.

Is het bij jullie ook zo dat de intake voor de kraamzorg pas 4 weken van tevoren is? Ik vind dat vrij laat. Grote kans dat ik dan al bevallen ben. Maar ja, zullen het wel zien, misschien blijven de 2 boeven wel gewoon tot 40 weken zitten. Ahum, dat dacht ik toch niet. Moet ik volgende week eens met de gyn bespreken, want nog eens 12 weken zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd.

Zag in een ander topic iets over buikschilderingen en dat zit eigenlijk best dichtbij mijn werk, dus dat lijkt me wel leuk om een keer te doen. Misschien iets voor het geboortekaartje als het mooi is tenminste.

Gerreber, alles goed met jouw 2 draakjes? Aan het aftellen tot je mannetje thuis komt??

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ik heb inderdaad maandag laten prikken voor Glucose en ik moest eerst nuchter binnen zijn. Toen werd er een buisje geprikt en daarna twee bekers suikerwater drinken en toen weer 2uur wachten en opnieuw een buisje prikken. Startwaarde was 4.4 en na twee uur 5.6 en dat was prima (moet tussen 4 en 7 liggen).

Succes met prikken!

Moontje

Geplaatst

Moontje, Bedankt voor je antwoord ik moet net als sannie 3x prikken heb nu 2x prikken er op zitten en moet dus zo nog een keer.( ook hier kunnen ze helaas erg slecht prikken en heb al weer twee blauwe armen)

Als het goed is krijg ik vandaag aan het einde van de middag al de uitslag kan namelijk zelf bellenmet de gyn na 16.00 hoop dat alles goed is.

Dafke, ik zou ook niet voor een bekende kiezen hoor vind dit zo intiem en ik vind dat je een vriendschap een vriendschap moet houden wij hebben dus bewust gekozen voor een onbekende.

HP, 4 weken voor de uitgerekende datum vind ik ook erg laat vooral omdat jullie er twee verwachten en die over het algemeen toch wel eerder komen.

hier komen ze 30 aug en dan ben ik 28 weken.

moeten jullie mannen er ook bij zijn? mijn man heeft de afspraak gemaakt maar er werdt gezegt dat hijj er bij moest zijn nou dat vind ik z'n onzin en het is ook niet altijd mogelijk als het druk is moet er toch een de winkel in........

Buikschildering lijkt mij ook erg leuk alleen weet ik hier bij ons niemand die dat doet ik denk er over om een fotoreportage te laten maken maar moet nog maar even kijken.......

Chrissy, poefff verveld de harde buiken doe het rustig aan hé!

Fijn dat ook alles goed is met jullie kleine geeft toch wel weer heel veel rust.

Geplaatst

Kyra, hoe is’t met jou? Ben je alweer terug van vakantie? En hoe is het gegaan tijdens de vakantie?

Bettyboopke, wat is het stil vanuit België! Alles goed met je?

Céleste, wat fijn om ook een berichtje van jou te lezen. Wat moet je een moeilijke tijd hebben zeg. Ik leef met je mee en wens je heel veel sterkte toe met het verder verwerken van het verlies van jullie kleintje.

Henkiepenkie, lastig voor je dat je harde buiken krijgt van het hoesten. Kan je niet een middeltje krijgen tegen het hoesten? Ik heb geen idee waarom ik een dag lang harde buiken had. Op het werk is het niet heel druk en ik zit de meeste tijd. Maar afgelopen weekend was ik toch wat moe en dan zijn misschien 2 hele werkdagen daarna teveel geweest. In ieder geval zakte het wel af toen ik ’s avonds in bed ging liggen, vandaar ook het advies om mijn rust te pakken.

Voor jullie is het ook wel lastig dat je het nog druk hebt na de verhuizing. Bevalt het nieuwe huis wel?

En wat een leuk idee zo’n buikschildering. In mei waren we op een babybeurs en daar deden ze dat ook. Zag er erg mooi uit. Ik denk niet dat wij zoiets laten doen. Met alle andere afspraken e.d. denk ik dat we de tijd en het geld maar besteden aan bijv. de babykamer verder afmaken en leuke spulletjes kopen.

Wanneer gaat je zus trouwen Henkie? Ben eigenlijk wel erg benieuwd naar de jurk die je voor de bruiloft hebt gekocht. Misschien kan je er een foto van maken. Lijkt me idd lastig om voor zo’n feestelijke dag geschikte kleding te vinden. Maar fijn dat het je gelukt is.

Wilma82, wat heb jij leuke foto’s geplaatst van de babykamer. Ik geloof dat ik binnenkort even bij je kom buurten hoor. Kan ik het met eigen ogen bekijken. Lekker idee dat jullie alles klaar hebben. En de kinderwagen ziet er ook mooi uit. Wij verwachten binnen nu en 2 weken een telefoontje dat onze kinderwagen ook opgehaald kan worden.

Fijn ook om te horen dat de controles bij jou ook goed waren. En ik zag dat jullie ook een pretecho hebben begin september. Waar gaan jullie heen? Wij gaan 2 september naar babyview. Toch even kijken of de nare ervaring met de 20 weken echo zo weggewerkt kan worden.

Ik heb trouwens momenteel minder last van brandend maagzuur dan eerder in de zwangerschap. Geen idee hoe dat kan, want juist nu krijgt je maag minder ruimte lijkt me.

En wat onderbroeken betreft bevallen mij momenteel de onderbroeken van de HEMA het best. Ik heb nog een paar onderbroeken van voor de zwangerschap die al wat hoger waren en die zitten nog goed en van de mama collectie heb ik een paar hele hoge. Niet charmant maar onder een jurk staat dat toch het mooist. Ik heb eindelijk ook wat grotere bh’s gekocht. Mijn A cup wilde maar niet groeien, maar ik geloof dat de vlag uit mag. Ik ga richting B-cup. Ben benieuwd hoe de stand van zaken zal zijn na de bevalling.

Linda J, heb je nog een hotstone massage laten doen tegen de rugklachten? En heeft de massage wat geholpen?

En jij bent net als ik ook al aan het aftellen. Ik moet na deze week nog maar 7 weken werken. Wat gaat de tijd hard he? Maar nu de kwaaltjes wat toenemen is het ook wel een lekker idee dat we over niet al te lange tijd veel meer rust kunnen gaan nemen.

Saaab, je verhaal van het niet meer passen van je schoenen komt me bekend voor. Ik draag u veel schoenen met elastiek, dus dat rekt nog wel mee. Maar wat als het straks weer kouder wordt? In ieder geval zijn nu de slippers bij mij ook favoriet.

En het klinkt alsof ook jij heerlijk aan het shoppen bent geweest.

Chantal, wat een gedoe zeg, zo 3 keer prikken op een dag. Woon je ook in de buurt van het ziekenhuis? En vervelend dat ze slecht prikken. Ik hoop dat je bij prik 3 nog een ader over hebt die ze dan niet bont en blauw prikken. Laat je nog even weten wat de gyn van je waardes vond? Lekker dat die uitslag vandaag nog komt.

Mooi dat de controle verder goed waren en fijn ook dat de bloeddruk weer wat lager was dan de vorige keer. Ik ben ook iedere keer wel zenuwachtig als ze de bloeddruk meten. Als die opeens omhoog zou schieten dan wordt het hele verhaal van mogelijk thuisbevallen e.d. toch wel heel anders. En ik zag dat ook jij het had over een pretecho. Waar laten jullie hem doen?

Gerreber, wanneer komt je mannetje thuis? Gaat dat al opschieten? En red je het in je eentje? Ik merk dat ik voor sommige dingen wel wat hulp nodig heb. Krijg je wel hulp uit de familie?

Snoeske, het lijkt me dat je een verstandig besluit hebt genomen om je schoonzus niet te laten kramen. Alle argumenten die je opnoemde zouden voor mij denk ik ook gelden. Wij hadden eerst ook een kennis gevraagd. Zij werkt echter zelfstandig en dan worden de kosten niet vergoed. Nu krijgen we een onbekende. Ben ook blij dat we niet een bekende straks aan ons bed hebben als mijn “onderkantje” verzorgd moet worden of dat ik een kennis aan het werk moet zetten om het huishouden hier niet in het honderd te laten lopen.

Ik heb trouwens de intake van de kraamzorg in week 27 gehad. Dus ruim op tijd. Bij sommigen van jullie lijkt het me ook vrij laat dat er een intake komt. Vooral voor Gerreber en Henkie is de kans groot dat de baby’s eerder gaan komen. Misschien even bellen voor een eerdere afspraak?

Hoe is het verder met je? Ik las dat het 14 augustus precies een jaar was na het verlies van jullie zoon. Hebben jullie nog iets speciaals gedaan om hem te herdenken?

Sjors en Sjimmie, dus jij slaapt ook al slecht. Hier nog 1. Ik ben ook vaker wakker en lig ook regelmatig een uurtje wakker. Niks voor mij, want ik slaap normaalgesproken als een os. Maar goed, als dit de voorbereiding is voor wat komen gaat, dan zullen we er alvast maar aan moeten wennen.

Hoe is het nu verder met je bekken? Heb je er ook therapie voor? Met mijn rug/bekken/been gaat het erg goed. Hoef ook pas volgende week dinsdag weer naar de fysiotherapeut.

Dafke32 , volgens mij hebben jullie hele leuke spulletjes voor de babykamer. Wel een leuke tijd zo he, met inrichten van de babykamer.

Onze kast komt 30 augustus en we hopen dat schoonpapa 2 september tijd heeft om mee te helpen hem in elkaar te zetten. Nu nog wachten op de aanpassingen aan het ledikant, maar dat is met een dagje klaar. Verder ben ik vandaag weer bezig geweest met het werkblad naast de commode. De poten zitten er nu stevig onder en ik heb wat oneffenheden geplamuurd. Vanavond misschien nog even schuren en een nieuwe lik verf erover. Maar het is bijna klaar. Zaterdag willen we nog even verder babyshoppen. Stomme dingen deze keer hoor. Koortsthermometer, luieremmer e.d.

Moontje, de waardes die je noemde zien er goed uit. Wel een lekker idee dat de waardes goed zijn. Moet je nu binnenkort nog een keer prikken of is het nu klaar?

Hoe bevalt het iedereen die al begonnen is met een zwangerschapscursus? Wij wachten nog steeds op een definitieve datum voor de cursus samen bevallen. Mijn man wilde juist wel graag alle keren mee, dus dan is voor ons deze cursus precies wat we zoeken. Ben ook erg benieuwd wat voor stellen er in onze groep zitten.

Ben verder erg benieuwd hoe het is met Oena (laatste bericht mei), Denise (laatste bericht maart), Niki (laatste bericht mei), Josee (laatste bericht april). Ze staan nog wel in het lijstje erbij, maar het is zo stil. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat meiden. Laten jullie even weten hoe het gaat als jullie dit lezen?

Nou, ik ben uitgeschreven geloof ik. Ik verdwijn zo weer de tuin in om nog even te relaxen … ja ja, ik ben goed bezig vandaag.

Tot snel!!!

Geplaatst

Jeetje meiden, wat is er alweer veel geschreven!

Iedereen is druk met de laatste dingen voor de kinderkamer. De kwaaltjes beginnen toe te nemen (ook niet zo gek, want voor we het weten zijn wij de maand die uitgerekend is!)

Een aantal meiden genieten nog even lekker van een welverdiende vakantie. Dat moet toch heerlijk zijn, nog even samen genieten..

Ik mag niet klagen wat kwaaltjes betreft. De harde buiken herken ik maar vooral wanneer ik een druk dagje heb gehad. Ondanks dat ik 'zittend' werk doe, kan intensief werken invloed hebben op harde buiken. Vandaar dat ik ook al wat minder werk.

Geen dikke voeten en geen BI. Lijkt me echt vervelend om te hebben, je wordt toch beperkt in je doen en laten.

Nog zo'n 8 weken dat mijn mannetje thuis komt. Dus ik kan volmondig antwoorden dat ik aan het aftellen ben! Gelukkig voel ik me verder goed en ben ik voorbeeldig zwanger, waardoor ik momenteel nog alles zelf kan doen..

Mijn schoonouders (mijn eigen ouders wonen op 1.5 uur rijden) zouden mij gaan helpen met de tuin en op den duur met het huishouden.

Zij hebben echter 3 weken geleden een motorongeluk gehad en zijn nu zelf voorlopig wel even zoet met revalideren. Gelukkig alleen "maar" botbreuken, maar zij hebben nu zelf hulp nodig bij douchen/ huishouden etc.

Voorlopig ga ik dus nog even zelf verder en als het echt niet meer gaat, zijn er altijd nog vrienden etc die willen helpen. Gaat helemaal goed komen hoor!

Wat fijn dat de controles weer allemaal goed waren.. Zelf mag ik woensdag voor een 2e pretecho en de 27e weer voor controle en groeiecho. Ook gaan ze dan de doorbloeding van beide placenta's meten. Heb jij dat ook al gehad Henkiepenkie?

De kraamconsulente is bij mij al zo'n 4 weken geleden geweest. Alles doorgenomen, zodat wij nu nog de tijd hebben om de laatste dingen te regelen. Met zo'n 32 weken zwangerschap komt ze nog een keer. Dus prima geregeld!

Onderbroeken, haha, heerlijk die tenten ;-)

Ik ben de mama onderbroeken van de H&M. Prima, knellen niet. Maar zal blij zijn dat ik na de zwangerschap weer wat eleganters aan kan, haha!

Iedereen heel veel succes, doe rustig aan (harde buiken zijn toch echt een signaal als je teveel gedaan hebt!) en blijven geniet. Ik vind het echt heerlijk om zwanger te zijn!!!

Zal kijken of ik binnenkort weer buikfoto kan maken.

Goed weekend alvast!!

Geplaatst

he dames

wat kunnen jullie kletsen zeg!!! gezellig hoor!!

ik heb trouwens volgende week woensdag de intake van kraamzorg!!! ben benieuwd of ze me nog wat nieuws kunnen vertellen.

ben vanavond weer naar de pufclub geweest, we kregen de theorie van de bevalling, niks nieuws onder de zon, 2 september hebben wij de partner avond en gaat kor wel mee, als hij vrij kan krijgen, hij leerd dan ook masage technieken die handig zijn bij eventueel rugweeen.

nou dames, lezen jullie ook bij de sept en okt topics?? lekker spannend al bij de sept!!!

groetjes wilma

Geplaatst

Hey meiden,

Even snel uitslag dagcurver voor suiker was niet helemaal goed maar ben helemaal vergeten te vragen naar de waardes ga daar straks nog even over bellen.

We moeten nu woensdag weer naar gyn ( ga er van uit dat het niet heel eg verkeerd is anders hadden ze me vast eerder willen zien)

Geplaatst

Chantal wat vervelend dat de waardes niet helemaal goed zijn. Ik hoop voor je dat het meevalt.

Hier is alles rustig mag gelukkig vanmiddag naar de Fysio voor de BI en ik krijg dan ook gelijk een bekkenbank, kan niet wachten haha.

Wij gaan geen pufcursus doen wel een borsvoedingcursus.

Geplaatst

Hi,

heb even gebeld en de waarders waren 4.9 nuchter om 11.00 6.4 en om 15.00 8.1 en deze is dan echt aan de hoge kant snap het niet helemaal wij haden volkorenrijst met groente en en klein beetje saté dus dat kan niet zo fout zijn lijkt mij zo.

We zullen het woensdag wel horen zal waarschijnlijk naar de dieëtiste moete.

S&S gelukkig dat je vanmiddag naar de Fysio mag en dan een band krijgt ik heb hem al vanaf 12 weken en merk ercht wel verschil als ik hem is niet om heb dus ik hoop voor jou dat je er baat bij hebt.

Ga vanmiddag/vanavond nog wel even reageren op rest!

Geplaatst

De flinke massage en de hotstone hebben gelukkig redelijk goed geholpen. Met mijn rug gaat het een stuk beter. Vandaag weer naar de fysio geweest om alles proberen soepel te houden, veel andere tips of trucs had hij niet. Volgende week gaat de zwangerschapsgym beginnen, misschien heb ik hier nog baat bij.

Vanmiddag zijn we gebeld geworden dat de kinderkamer, box en kinderwagen 6 september geleverd worden. Yes yes.

S&S fijn dat ju nu een bekkenbad krijgt, hopelijk geeft het wat verlichting. Dus jij gaat borstvoeding geven? Mijn man en ik hebben besloten om flesvoeding te geven.

Chantal vervelend van je bloedwaardes, maar zo super hoog zijn ze toch neit of wel? Ben benieuwd wat de gyn woensdag zegt. In de trussentijd maar alvast een beetje opletten.

Er staan zo veel verhalen op, dat ik niet op iedereen persoonlijk iets kan schrijven. Gelukkig gaat het met de meeste dames hier redelijk, op de BI en de rug na.

Hopelijk hebben we de rest van het weekend zo'n weer als vandaag.

Geplaatst

Hi Linda,

Fijn dat de massage je goed heeft gedaan.

Oh leuk zeg dus 6 september gaan jullie dan ook jullie kamertje klaar maken ben benieuwd naar de foto's ;)

De bloedwaardes mogen bij ons in het ziekenhuis niet boveb de 7.0 uitkomen dit is echt hun max dus ik ga er van uit dat ik op dieet wordt gezet maar ga me er nog niet zo druk om maken kan er helaas toch niks aan veranderen.

gelukkig ben ik nog niet zo heel veel aangekomen zit nog steeds op bijna 4 kilo boven mijn eigen gewicht neem dan ook aan dat ik er mooi op tijd bij ben.

S&S en hoe is het gegaan gisteren?

Geplaatst

Linda wat fijn dat je massage's werken. Alleen heb jij dat ook dat het zo snel weer minder is? Leuk dat de babykamer nu eindelijk ook komt. Lekker genieten.

Chantal ik vind dat je niet veel bent aangekomen hoor. Ik ben al 20 kilo aangekomen grrrrrrrrrrrrrrr en alles moet er weer af ook. Al eet ik niet echt raar. Veel groente en fruit. Ben benieuwd wat ze woensdag zeggen.

Gister heerlijk bij de fysio een massage aan mijn rug gehad en moet zeggen dat dat best wel een beetje helpt. Mijn man doet gelukkig ook veel masseren. Heb nu ook een bekkenband gekregen dus die gaan we vandaag maar eens uitproberen.

Heb vannacht voor het eerst 5 uur achter elkaar doorgeslapen voel me zo lekker nu.

Vanmiddag lekker de bbq aan met vrienden gaat een leuk weekend worden.

Meiden geniet van het weer en een fijn weekend

Geplaatst

Hoi meiden,

Sjors en Sjimmie, hoe bevalt de bekkenband? Merk je al verbetering? En lekker dat je een nacht goed hebt geslapen. Ik merk dat een nacht slecht slapen vaak een minder goede dag erna geeft. Vannacht ook slecht geslapen en ik ben de halve dag zo brak geweest. Pas na een middagdutje voel ik me eigenlijk weer een beetje mens.

Chantal, ik ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren n.a.v. je bloedwaardes. Wel apart dat je nog zo weinig bent aangekomen, want ik begreep dat bij diabetes ook je gewicht omhoog schiet. Maar dat is dan misschien een fabeltje.

Linda, leuk dat er een datum staat voor de levering van alle spullen. Ik kan ook nauwelijks wachten om de babykamer af te maken, maar de kast komt pas 30 aug. en het is wachten op die vriend die het ledikantje gaat aanpassen. Ik zal hem eens bellen of hij al wat kan afspreken. Gisteren waren we nog even wat babyspullen aan het kopen bij de Babyplanet en een medewerker was net mensen aan het bellen dat spullen binnen waren. Ik was maar zo brutaal om te vragen of wij ook erbij zaten voor de kinderwagen. En ja hoor, die was net binnen. 2 september staat hij helemaal klaar en willen we hem gaan halen met mijn schoonouders. Gaan we eerst pretecho doen met de aanstaande oma's erbij, dan kinderwagen halen en hopelijk heeft schoonpapa dan ook nog tijd voor het in elkaar zetten van de kast. Leuk leuk leuk!!!

Verder hadden we nog een leuk nieuwtje. Onze Dinges zal niet heel lang de jongste in de familie blijven. Mijn schoonzus is nu ruim 12 weken zwanger en verwacht rond 3 maart een kleine. Ze hebben al een zoon van 1,5. Helaas vertelde ze er tussen neus en lippen bij dat het allemaal wat eerder komt dan verwacht. Oftwel, waarschijnlijk in 1 keer raak. Dat soort mededelingen steekt me nog steeds, alhoewel ik nu merkte dat we eindelijk oprecht blij konden zijn met de mededeling dat ze zwanger is, omdat we nu zelf ook zicht hebben op zo'n wonder. Voorheen waren we wel blij voor de ander, maar zo verdrietig omdat we nooit wisten of het voor ons weggelegd zou zijn. Herkennen jullie dit?

Ik kwam vandaag ook nog een bekende tegen die ook bijna 6 jaar heeft moeten wachten op een tweede. Ze heeft 2 miskramen gehad, maar kon nu vertellen dat ze eindelijk weer zwanger was en nu al 15 weken en alles leek goed te gaan. Fijn hoor dat soort berichten.

Nou, dan eindig ik nog even met een nieuwe buikfoto. Ik schrok wel van de buik. Wat is die gegroeid. Vandaag op de fiets had ik ook echt het gevoel dat ik er een zware last had zitten. Maar ja, ik ben ondertussen 29 weken zwanger, dus het is fijn dat de kleine steeds beter te voelen is.

29wk1dg.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Geplaatst

hoi allemaal!!!

chrissy mooie buik hoor!!! we zijn alweer in week 29, gaat hard he!!

wat leuk dat jullie er een neefje of nichtje bij gaan krijgen!!!! dat die opmerking je steekt kan ik helemaal begrijpen!!!!

ook wij worden begin februari oom en tante en wel van het broertje van mijn man, hun heben aldoor erg met ons meegeleeft, zelfs aangeboden nog een behandeling voor ons te betalen!! ze zijn pas gestopt met de pil nadat wij een pos test hadden. anders waren ze er ook wel mee gestopt, maar ze hoopten dat we zwanger zouden zijn en dat wij wel eerder aan de beurt waren dan hun. vind ik wel lief van hun. Ook bij hun was het in een keer raak. maar ze beseffen gelukkig wel heel goed dat dat best bijzonder is. Ik moet zeggen dat ik het ook erg leuk vind om samen met mijn schoonzusje zwanger te zijn.

ik ben vandaag weer begonnen met werken, maar het viel me vies tegen vanwege de B.I heb meteen mijn bazin gebeld en we gaan morgen met de planning kijken of we wat kunnen regelen. ik hoef pas het weekend weer te werken.

en een bekken band lijkt mij ook wel wat maar mag er geen van de fysio. dan doordat je je spieren veel minder gebruikt, schijnen je spieren slapper te worden en de B.I erger. je kan beter in beweging blijven en oefeningen doen voor zo ver mogelijk dan he. aldus mijn fysio.

zo hier word het ook weer tijd voor een buikfoto!!! zal manlief ff lief aankijken haha

groetjes wilma

Geplaatst

Mooie buik Chrissy! Gaat hard nu!

Dat van die opmerkingen, dat blijf steken denk ik. Al gaan de scherpe kantjes er wel vanaf. Ik had een kennis die vlak na het overlijden van Rutger vertelde dat ze zwanger was van de derde (altijd geroepen dat ze klaar waren na 2) en dat het deze keer toch wel erg snel raak was. Nou ik vond dat toen zo ontzettend bot! Maar ik denk niet dat zulke mensen je bewust willen kwetsen ofzo, het is meer onnadenkendheid.

Dat van het afraden van die bekkenband heb ik wel es eerder gehoord. Mijn gyn. heeft het ook geadviseerd, zal morgen de vk es vragen. Er zit natuurlijk wel wat in:de boel wordt slapper, dat kan niet anders.

Nou ja we zien wel

Snoeske

Geplaatst

Chrissy mooi buikfoto hoor. Ik maak iedere maand een foto, en tussen de 20 en 24 wkn zag ik echt een mega verschil. Het gaat nu echt hard hoor.

Ik snap je gevoel wel heel herkenbaar.

Ik heb navraag gedaan over de bekkenband maar mijn fysio zegt dat het geen probleem is. Ik gebruik hem ook niet veel alleen als ik echt veel moet lopen of het heel druk heb. De massage heeft wel heel goed geholpen voor 2 dagen hahaha. Maar gelukkig mag ik vrijdag weer.

Wilma wat lief zeg van je schoonzus en zwager dat ze zo met jullie meeleven en denken. Helaas heb ik niet zo'n schoonfamilie. Die fokken maar door en denken helemaal niet na over hoe wij ons altijd gevoeld hebben. En nog niet helaas.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden