Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Celeste,

Fijn wat van je te horen. Kan het me voorstellen dat het moeilijk is om hier de vrolijke zwangerschapsverhalen te lezen. Ben blij dat ze in Nijmegen in ieder geval nog kansen zien voor jullie op een voldoende lang gedragen zwangerschap. Het is jullie zo gegund, na alle eerdere ellende.

Ik hoop dat Feline in Curaçao een mooi plekje krijgt bij Daan, jullie twee mooie engeltjes. Daarna langzaam weer vooruit kijken en wie weet zijn jullie er dan toch weer aan toe om de stap naar jullie droom nogmaals te zetten. Ik hoop van harte dat het jullie gaat lukken en wens jullie veel sterkte en geluk voor de toekomst!

Liefs, Henkie

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag weer een groei-echo gehad en mijn jochies groeien nog steeds goed. Ik geef ze goed te eten, zei de gyn nog :-)

De ene groeit op de p80 en de andere op de p60, dus nog steeds beiden bovengemiddeld.

Nu respectievelijk 1200 en 1100 gram, dus al best groot. Komen allemaal ook zo'n beetje in de veiligere zone, dus dat vind ik ook een prettig gevoel.

Grtz, Henkie

Geplaatst

Hey hallo,

Had net een heel verhaal getypt en ineens was het weg, balen.

Leuk om jullie verhalen te lezen, dat het allemaal aardig goed gaat. De zwangerschapskwalen nemen iets toe zo te lezen, maar dat is ook wel logisch toch? Hier heb ik ook meer last van BI en mijn benen zitten onder de spataders, maar ach we moeten er wat voor over hebben...

Qua gewicht ben ik nu 12,5 kg zwaarder geworden, met een startgewicht van 58 kilo mocht er ook best wat bij. We zien na de bevalling wel hoe het komt met de kilo's.

Mooi om jullie buikfoto's te zien. Best nog wel verschil in buiken, leuk. Zal zelf op kort termijn nog weer een buikfoto plaatsen.

Heb woensdag nog controle gehad bij de Gyn. Alles zag er goed uit gelukkig. Het blijven spannende weken...

Celeste, fijn om van je te horen. Heel veel sterkte met alles. Het blijft moeilijk....

Ik herken wel een aantal dingen van wat je zegt. Morgen zou onze zoon Rutger 1 jaar geworden zijn, sommige data blijven toch heel gevoelig.

Lfs Snoeske

Geplaatst

hoi allemaal

Celeste wat fijn om wat van je te horen!! en wat mooi dat er toch nog kansen zijn voor jullie !!

heel veel sterkte met alles !!

snoeske ook jou wil ik sterkte wensen voor morgen! jullie mooie zoon zou anders een jaar geworden zijn, gaan julie nog iets doen om te gedenken??

hier gaat het allemaal naar wens, we zijn gister weer thuis gekomen van een paar dagen logeren bij mijn ouders op de camping. erg gezellig maar was doodmoe en last van de rug. tja slapen op een smal bedje ......

vandaag hebben we lekker gebabyshopt. ikea prenatal (met kortingstickers) baby-dump en Hema. we zijn nu bijna klaar met alles!!!

Geplaatst

Celeste wat fijn wat van je te horen, en dat het iets beter met je gaat. Een mooie gedachte dat jullie kleine meisje naar haar broertje gaat. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie droom toch een keer zal uitkomen.

Snoeske heel veel sterkte morgen.

Hier voel ik onze kleine man steeds vaker schoppen en behoorlijk hard ook haha vanavond zag ik ineens mijn buik heen en weer gaan, wat een bijzonder moment was dat zeg. Het is soms zo moeilijk te beseffen dat er zo'n mooi wonder in mijn buik zit.

De babykamer is nu ook klaar en kan er wel uren zitten en alleen maar kijken.

Fijn weekend meiden

Geplaatst

Lieve Celeste,

Wat fijn om iets van je te lezen, kan mij voorstellen dat het erg moeilijk voor je is om hier onze verhalen te lezen.

Meis ik hoop dat jullie lieve Feline straks een mooi plekje krijgt bij haar grote stoere broertje Daan en dat hun samen de mooiste sterretjes aan de hemel zijn.

Wat fijn dat om te lezen dat ze in Nijmegen wat positieve zijn betreft een langere zwangerschap maar snap heel goed dat jullie nu heel bang zijn om weer zwanger te raken ik hoop dat jullie na september weer een stapje in deze richting durfen te denken want het is jullie zo gegund om een klein wondertje bij jullie te mogen houden.

meis heel veel sterkte de aankomende maanden wij denken aan jullie!

Geplaatst

Celeste, zal een bijzonder en moeilijk moment zijn om jullie kleine meid naar haar grote broer te brengen. Ze zullen als sterren altijd over jullie schijnen.

Wel super fijn dat het ziekenhuis nog mogelijkheden ziet en goede kansen om een zwangerschap wel te kunnen voldragen. Toch zal de angst voor het verliezen van nog een kindje altijd blijven..

Heel veel sterkte!

S&S; heerlijk hè als je kleintje lekker druk is.. teken van leven voelen is zo mooi en blijft bijzonder!

Ik ga zo nog even naar de prenatal om een 2e voedingskussen te halen. Misschien toch wel handig om er 1 boven te hebben en 1 beneden.

Allemaal een goed weekend gewenst!

Geplaatst
Diana79, klopt, wij gaan ook 14 september naar het MCA. Ben benieuwd!

Heel veel plezier daar, het is echt heel leuk!

Kleine tip, wees optijd, er zijn leuke standjes met allerlei info, waar je dan nog even kan snuffelen (wij waren vorige keer te laat daarvoor)

Geplaatst

Celeste fijn om weer iets van je te horen. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om de verhalen hier te lezen. Ik heb ontzettend bewondering voor je hoe je met alles omgaat. Ik wens je veel sterkte in Curacao.

Wel een beetje positief nieuws van Nijmegen. Spannend een nieuwe poging het eind van het jaar.

Geplaatst

Vandaag samen met mijn man flink wezen baby shoppen. We zijn bij alle drie de winkels geweest, prenatal, babyplanet en babydump. Momenteel hebben we alle grote aankopen wel in huis en/of besteld. Nu alleen nog wat kleinigheidjes, zoals kam, nagelschaartje, enz.

We weten alleen nog niet wat we in het bedje gaan leggen. Hebben jullie een dekentje met een lakentje eronder, zodat je de bovenkant moet omslaan of hebben jullie een (duo)deken in een dekbedovertek??

Geplaatst

Diana, bedankt voor de tip. We gaan op tijd heen.

Meiden ik heb over een 4 weken een bruiloft. Hebben jullie tips waar ik leuke feestelijke positiekleding kan vinden?

Ik heb namelijk een zwarte jurk gevonden, maar wil liever iets fleurigs.

Geplaatst

Linda; wij hebben lakentje met dekentje. Dekbed wordt toch wel afgeraden.. vaak pas vanaf 2 jaar volgens mij.

Dafke; noppies heeft vaak leuke jurkjes etc.. misschien kan je hun site eens bekijken.. weet niet of ze nu ook hebben, maar is het proberen waard!

Geplaatst

Haai meiden!

Zeker echt bewondering voor Celeste...

Hier al flink 11 kilo aangekomen. En gister kreeg ik voor het eerst me schoenen niet meer aan na een tijdje in de tuin gezeten te hebben. Over op de slippers dan maar!

Kamertje en wagen zijn bij ons ook geleverd vandeweek. En gister de prenatal leeg gekocht ;) Leuke dingen geshopt en ik wou dat het kamertje al klaar was zodat we echt spulletjes neer kunnen zetten...

Ook ik kan uren naar mn bewegende buik kijken en de lieve kleine schopjes worden soms kleine lieve auwwwtjes...hihi.

Woensdag weer VK check en 1 september komt de kraamzorg lang voor het intake gesprek. Dat is ook weer een soort van spannend iets...

Leuke dingen allemaal in het verschiet meiden!! Spannende tijden gaan beginnen nu.

Hij moet nog voorlopig blijven zitten, maar 26 weken is weer een behaalde mijlpaal! :)

groetjes Saab

Geplaatst

hoi allemaal

leuk he saab , straks lekker bezig met de babykamer!!! welke kleuren ga je doen?

hier is het kamertje zo goed als af, zal kijken of ik hier een foto kan plaatsen.

zijn jullie wel eens bij babypark geweest?? is die veel duurder dan bv de prenatal???

wij gaan morgen naar de markt , kijken of we stof voor de wieg kunnen vinden.

en naar de huisarts voor controle.

groetjes wilma

Geplaatst

en tot slot onze kinderwagen, zo nu hebben jullie een idee van hoe ons kamertje ongeveer is. we zijn nog niet helemaal klaar, ik wil nog wat mandjes hebben maar ben nog niet over de kleur uit, groen of aqua.

wat vinden jullie??

babykamer007.jpg

Geplaatst

Hey Wilma,

Wat een leuk kamertje lekkere frisse kleuren leuk hoor!!!!!!! ik zou aqua doen denk ik.

Zo ik heb net mijn eerste zwangerschapscursus gehad en ik met zeggen dat het mij erg is mee gevallen( had er zo geen zin in) een mooi klein groepje (6 vrouwen).

het sporten gaat niet zo makkelijk maar dat wisten we al door de BI ben dan ook de enige die er nu al last van heeft in de groep.

Verder gaat het hier goed hou veel rust en daardoor groei ik natuurlijk ook mooi:)

Woensdag weer controle ben benieuwd of ik dan weer een echo krijg.....

Ga zo even douchen en dan lekker mijn bedje in..

Geplaatst

Wilma leuk kamertje, echt al ingericht en alles. Wij moeten echt nog wachten tot week 31/32 voordat het kamertje komt, wat gaat de tijd toch langzaam...

Chantal ben je alleen gegaan of heb je iemand meegenomen? Ik begin nl volgende week aan zwangerschapsgym en denk dat ik alleen ga. Mijn man wil alleen mee bij de laatste 2 cursus dagen omdat het dan over de bevalling enzo gaat.

Mijn rug speelt weer eens heel erg op, echt balen, wordt er soms een beetje depressief van. Morgen weer flink laten masseren en misschien een hotstone massage laten doen. Nog 8,5 weken werken en anders nog maar 6,5 weken.

Geplaatst

Linda wat balen dat je zoveel last van je rug hebt.. Ik hoop dat je nog wel een beetje kan genieten van de zwangerschap.

Wilma; leuk kamertje hebben jullie! Het is zo fijn om af en toe eens de babykamer in te lopen en dan te bedenken dat daar straks een klein wondertje ligt.

Chantal; je 1e pufles al gehad, wauw en gelukkig viel het mee! Ik ben ook erg benieuwd hoe het mij zal vergaan. Over 2 weken mag ik beginnen.

Afgelopen 2 nachten heb ik echt slecht geslapen. Ik heb het gevoel gehad dat ik de hele nacht wakker heb gelegen. Zijn er meer meiden die er last van hebben? dit heb ik nog niet eerder gehad..

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Gerreber hier nog 1 die niet kan slapen. Had het al in een ander topic geschreven. Ik ga er nu maar gewoon uit want in bed blijven liggen irriteerd me alleen nog maar. En dan na een uur stap ik weer terug en dan gaat het redelijk. Overdag ben ik wel erg moe, smorgens gaat nog wel maar na de lunch dan ben ik niet veel meer waard hahaha. Maar alles voor een goed doel zeggen we dan maar.

Ik vrees dat dit erbij hoort.

Wilma wat een leuk kamertje, en de kinderwagen lijkt op die van ons. Alleen hebben wij een ander merk.

Het begint nu allemaal zo echt te worden, ik loop ook iedere morgen even de babykamer in en kan dan zo blij worden.

Linda sterkte met je rug, ik ken het gevoel. Heb heel veel last van mijn bekken en kan daar goed chaggie van worden en tja dat moet manlief dan maar weer incaseren hahaha, pfffffff hormonen.

Fijne dag nog meiden.

Geplaatst

Hey meiden,

Wilma, mooi kamertje hoor. Ik kan haast ook niet meer wachten tot ons kamertje komt volgende week. Moet nog wel gaan shoppen beddengoed en accessoires maar dat is eigenlijk nog wel het leukst en ga ik lekker een keer op een vrije dag met mijn vader en moeder, denk ik. Ik zou trouwens qua doosjes ook aqua kiezen, als ik jou was. Past leuk bij die groene muren!

Linda, Ik vond het ook moeilijk om een jurkje te kopen voor de bruiloft van mijn zus. Ben uiteindelijk toch voor zwart gegaan. Heb van Wolford the fatal dress gekocht. Kun je ook heel leuk verschillende decolletés mee creëren en zit echt heel mooi om je zwangere buik. Het is verder wel een strak jurkje, dus dat moet je natuurlijk wel willen.

Verder hebben ze idd van Noppies wel een aantal fleuriger jurkjes en ws nu in de opruiming eind van de zomer.

Balen trouwens dat je zoveel last hebt van je rug. Die heb je nu echt wel nodig met zo'n zware buik aan de voorkant. Een lekkere warme kruik er tegenaan of zo'n hotstone massage lijkt me idd wel iets dat verlichting geeft. Sterkte!

Gerreber, ik slaap ook wel een stuk slechter de laatste weken, maar toch nog wel redelijk. Ben wel af en toe wakker en dan moet ik uiteraard meteen plassen (al zijn het dan vaak maar 3 druppels :-)), maar slaap ook wel weer in. Merk wel dat ik niet meer zo lang in dezelfde houding kan liggen. En nu nog steeds veel last van hoesten, maar daar hou ik niet alleen mezelf mee wakker...

Ben je al aan het aftellen tot je vent weer thuis komt? Vind het toch al knap van je dat je het allemaal zo red, maar denk dat veel familie en vrienden om je heen, een hoop scheelt. Nu maar hopen dat de draakjes in je buik in ieder geval lang genoeg gaan blijven zitten tot hij weer thuis is.

Hebben jullie ook wel last van harde buiken? Ik merk het wel af en toe hoor. Echt een keiharde basketbal is mijn buik dan. Raar gevoel is dat.

Inmiddels alweer 28 weken. Begint op te schieten he. Over een paar maandjes zijn we allemaal mamma. Moet overigens nog niet denken aan de bevalling, daar ben ik nog niet aan toe. Eerst trouwens nog maar eens zien hoe de jongens gaan liggen, want vooralsnog liggen ze allebei dwars en dat zou dan een sectio betekenen.

Chantal, fijn dat de zwangerschapscursus is meegevallen. Ik heb me nog steeds nergens voor opgegeven.... Heb het tot nu toe ook zo druk gehad met werk, verhuis etc. Het is er gewoon nog niet van gekomen. Ook vandaag zit mijn vrije dag alweer vol met afspraken, behalve dit uurtje, wat ik even gebruik om hier bij te kletsen en koffie te drinken. Ach, ik zie het wel.

Meiden, ik ga d'r weer vandoor!

Liefs, Henkie

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden